De AIVD houdt informatie achter over islamitische radicalen

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Ariel

De AIVD houdt informatie achter over islamitische radicalen

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 05, 2013 12:46 pm

De AIVD houdt informatie achter over islamitische radicalisering

door Afshin Ellian 5 apr 2013

Plotseling spreken terrorismedeskundigen van een onbeheersbare radicaliseringsgolf. Hopelijk krijgen ze straks geen spijt van hun eigen constatering, omdat ze een discussie over de islam vrezen. Naar aanleiding van de Nederlandse jihadisten in Syrië waarschuwt ook de AIVD voor een toegenomen terreurdreiging.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft het dreigingsniveau opgeschaald naar 'substantieel'. Dat wil zeggen dat ons land doelwit kan zijn van een terroristische aanslag. Maar de berichtgeving van de NCTV is niet te rijmen met eerdere NCTV-rapporten over de terreurdreiging. Het viel allemaal mee, was te lezen in die rapporten aan de Tweede Kamer.

Waarom begin ik hierover? En waarom moet ook de Kamer er vragen over stellen en er een debat over voeren?

De radicalisering van honderden moslims in Nederland heeft zich niet binnen een paar weken voltrokken. Individuen worden niet in een paar weken geïslamiseerd of gereïslamiseerd - om daarna ook nog te radicaliseren. Het duurt een paar jaar voordat iemand een volwaardige baardman is geworden. Pas dan kun je van radicalisering spreken

Radicalisering kent twee fases. In de eerste fase moet een moslim tot het salafistische of wahabbistische geloof worden bekeerd. Dan wordt de gelovige een buitengewoon vrome moslim die precies zo wil leven als de eerste moslims - hij wil terug naar de oorspronkelijke islamitische gemeenschap. Toen was alles zuiver en leefde iedereen volgens de wetten van Allah.

In de eerste fase groeien bij mannen de baarden en dragen de vrouwen zware vormen van hijab, zoals gezichtsluiers, burqa's of andere vrouwonvriendelijke bedekkende attributen. Ook wordt vaker een moskee bezocht. Bovendien neemt de gelovige afstand van zijn of haar natuurlijke omgeving, omdat die omgeving onrein en onvoldoende islamitisch is. Hij gaat zich verdiepen in de kennis van de Koran en hadith, de overleveringen van en over profeet Mohammed.

De gelovige wordt een onaangename figuur voor zijn omgeving en soms ook voor zijn familieleden. Dit heb ik al enkele jaren voor de Iraanse revolutie mogen waarnemen. Vrome moslims lijken inhoudelijk overal op elkaar. En het mechanisme is hetzelfde: ze ontdekken opnieuw hoe fijn, volmaakt en verlossend de islam is.

Begrijpen ongelovige Nederlanders - vooral de inlichtingendiensten - dit proces van reïslamisering? Jazeker, blijkt uit talloze ambtsberichten van de AIVD inzake de Hofstadgroep in 2004. Daar beschreven AIVD-medewerkers zeer gedetailleerd hoe de reïslamisering zich in die groep voltrok en hoe gevaarlijk dat kan zijn voor onze veiligheid.

Ze hebben dit netjes uiteengezet in hun rapport Van dawa tot jihad. Dit belangrijke rapport is ook in het Engels vertaald - het wordt zeer gewaardeerd in andere westerse landen.

In de tweede fase ontdekken de meeste moslimfanatici de gewelddadige jihad. In de Koran en in de verhalen over de oorspronkelijke islam ontdekken ze dat de echte, zuivere islam met geweld en zelfopoffering van de moslims tot stand is gekomen.

Mohammed Bouyeri heeft tijdens het proces tegen de Hofstadgroep uitvoerig uiteengezet hoe de jihad via verhalen over de profeet Mohammed en de eerste gelovigen tot hem was gekomen. Op het moment dat ze geestelijk tot militair handelen zijn geradicaliseerd, ontstaat de grote vraag over hun individuele toekomst.

Sommige jihadisten nemen de beslissing om in de fase van dawa (oproepen tot islam) te blijven. Anderen nemen tijdelijk de beslissing om - bijvoorbeeld vanwege kinderen - niet deel te nemen aan gewelddadige jihad. Er blijft een serieuze groep over die geen smoezen kent, en een grote passie heeft om te doden en gedood te worden.

Wie fase 2 doorstaat, komt terecht in de terroristische sfeer: de sfeer van reïslamisering naar de jihad, de terreurfase.

En het onrecht in de wereld? Wat is onrecht volgens een fundamentalistische moslim? Dat is bijna alles wat niet islamitisch is. Het is al een groot onrecht dat de fundamentalisten in een land wonen dat door niet-moslims en niet op basis van de sharia wordt geleid. Een jihadist vindt altijd een reden om terreurdaden te plegen.

Zonder zuivere islam, zonder reïslamisering, zonder de verspreiding van het salafisme of andere vormen van de zuivere islam bestaat er geen jihad-fase. Dat wist de AIVD. Inlichtingendiensten hebben in de voorbije jaren waargenomen hoe snel en effectief het proces van reïslamisering in Nederland verliep. Dat hadden ze dus ook als gevaar voor de nationale veiligheid moeten aanmerken.

Als de AIVD dit proces van reïslamisering als gevaar had aangemerkt, dan moest de NCTV in haar periodieke rapporten aan de Kamer waarschuwen voor de toekomstige terreurdreiging. Dat is niet gebeurd. De AIVD heeft de Kamer onjuist en onvolledig ingelicht.

De Kamer, de regering, en de media zwijgen over het feit dat de Nederlandse samenleving te laat wordt geïnformeerd over de groeiende islamitische radicalisering.

http://www.elsevier.nl/Nederland/blogs/ ... -1220630W/
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Schepsel

Re: De AIVD houdt informatie achter over islamitische radica

Berichtdoor Schepsel » Vr Apr 05, 2013 1:32 pm

Ik zie heel vaak leeftijdgenoten met baard. Wat vinden en denken zij, vraag ik mij dan af... :emm2:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Apr 05, 2013 1:51 pm

En in Belgique werden de mensen die deze fenomenen meldden aan hun supervisie gewoonweg stante pede kaltgestellt: ontslagen dus!

Van zulke dingen begin ik dus wel te huiveren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Vr Apr 05, 2013 4:53 pm

Het lijken er trouwens meer te zijn geworden, de afgelopen tijd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Vr Apr 05, 2013 10:08 pm

Zou het niet zo goed kunnen zijn dat niet de AIVD die informatie achter houden maar dat de politiek te verwijten is? Als dat wel zou gebeuren, zou dat Geert Wilders in de kaart spelen en das dus niet de bedoeling. Radicalisering binnen de islam is een opdracht voor moslims en een flink end op weg naar het tweede stadium van de jihad. Zaken gewoon egeren ten koste van de interne veiligheid van Nederland is stukken minder erg dan moeten toegeven dat Wilders altijd gelijk heeft gehad.

Ik wou zo dat ik nog in de gelukzalige onwetenheid en onschuld van de jaren zestig leefde.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 17, 2013 12:02 pm

AIVD verijdelde terreurcomplot
door Bart Olmer

De geheime dienst AIVD claimt een Al-Qaeda-terreurcomplot in Europa te hebben verijdeld eind vorig jaar. De AIVD leverde „belangrijke informatie” aan buitenlandse collega-diensten op basis waarvan drie Al-Qaeda-terroristen werden gearresteerd.

De geheime dienst weigert te zeggen om welke zaak het precies gaat. „We kunnen alleen herhalen wat we al langer zeggen: Al-Qaeda geeft nog altijd opdrachten en inspireert voor het plegen van aanslagen in Europa. Jammerlijk genoeg kunnen we met successen niet naar buiten treden, en moeten we in vaagheden spreken om onze bronnen te beschermen.”

In een recente kamerbrief schrijft minister Plasterk: „Het aantal Nederlanders dat zich aansluit bij jihadistisch-terroristische netwerken in landen als Pakistan, Somalië en Syrië is de afgelopen tijd toegenomen van enkelen naar tientallen. Zij kunnen in deze netwerken ook een steeds prominentere plaats innemen. Nederlandse strijders in het buitenland vormen in de eerste plaats een bedreiging in deze landen zelf, maar voorbeelden van uitgevoerde aanslagen in andere Europese landen (zoals in maart vorig jaar in Toulouse) laten zien dat zij ook kunnen overgaan tot het plegen van aanslagen in Europa. Eind 2012 heeft de AIVD op dit terrein nog belangrijke informatie kunnen leveren aan buitenlandse collega-diensten die heeft geleid tot de aanhouding van drie Al Qa’ida terroristen die naar Europa waren gestuurd voor het plegen van een aanslag.”

In 2008 verijdelde de AIVD een zelfmoordbomaanslag door de Pakistaanse student Aqeel A, die in Breda woonde. Hij bleek volwaardig lid van een jihadistische cel in Europa; veertien mannen van vooral Pakistaanse afkomst, die zelfmoordbomaanslagen planden in Spanje, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Aqeel A. zou in Duitsland hebben moeten toeslaan. Hij werd in Spanje tot acht jaar cel veroordeeld, nadat hij op basis van een AIVD-ambtsbericht in Breda van straat werd geplukt en uitgeleverd als ongewenst vreemdeling.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2148 ... lot__.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Apr 20, 2013 9:07 pm

De geheime dienst AIVD heeft geen aanwijzingen dat in Nederland in georganiseerd verband jongeren worden geronseld voor de jihad in Syrië. Evenmin zijn er aanwijzingen dat jongeren worden betaald om af te reizen voor de strijd tegen president Bashar al-Assad.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3426802/2013/04/16/AIVD-geen-aanwijzing-ronselen-jihadstrijders.dhtml

Ik las in een bericht dat onze jihadi's in luxe villa's verblijven in Aleppo 100 euro zakgeld per maand krijgen.
En of ronselen georganiseerd of ongeorganiseerd gebeurt maakt niet veel uit. Het resultaat is hetzelfde: jihadi's in Syrië voor het grootste avontuur van hun leven.
Je moet het niet vergelijken met adventure- of doe-vakanties.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 21, 2013 1:41 am

Wat een vreemd verhaal. Foto's van de kast op de site van Omroep West.

Kast vol spionageapparatuur ontdekt in Haagse Schilderswijk

DEN HAAG - Op het Oranjeplein in de Haagse Schilderswijk is een kast ontdekt vol met professionele spionageapparatuur. Dat blijkt uit foto’s die Omroep West in het bezit heeft. De kast waarin de apparatuur is aangetroffen, is identiek aan de wijkkasten die provider Ziggo gebruikt om huishoudens van tv, radio en internet te voorzien.

In de kast zitten onder meer een camera en opnameapparatuur. Aan de zijkant van de kast is een gaatje geboord, zodat de camera de omgeving kan filmen.

Omroep West heeft de foto's van de kast voorgelegd aan deskundigen. Onder anderen Dick Offringa, expert spionage-apparatuur, concludeert dat het in ieder geval gaat om een camera en om opnameapparatuur. Ook zegt hij ervan overtuigd te zijn dat het apparatuur van de overheid is.

‘Niet van Ziggo’

Ziggo zegt in een reactie dat de kast niet van het bedrijf is. Wel is Ziggo sinds dinsdag op de hoogte van de kast en de inhoud ervan. Woordvoerder Gradus Vos van Ziggo: ‘We waren dinsdag in de Schilderswijk bezig met werkzaamheden in de wijkkasten van Ziggo. Deze kast op het Oranjeplein stond niet op onze tekeningen. Een medewerker kon de kast gewoon openen met een universele kastsleutel, die wordt gebruikt voor onze eigen kasten. Het leek niet alleen op onze kast, de sleutel paste ook nog. De kast zat vol met vreemde apparatuur. We herkenden onder andere een camera en een UMTS-modem. We hebben de kast dichtgemaakt omdat we ook niet wisten wat we ermee moesten.’

Eigenaar onbekend

Nadat Ziggo-medewerkers de kast dinsdag hadden opengemaakt, is hij vrij snel daarna weggehaald. Wie dat gedaan heeft, is onbekend. Het is onduidelijk van wie de kast is en waarom er spionageapparatuur in zat. De gemeente Den Haag zegt dat de kast niet van hun is. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) wil bevestigen noch ontkennen iets met de kast en de inhoud ervan te maken te hebben. De politie heeft nog niet kunnen reageren.

Jihadisten

Omroep West meldde donderdag dat jongeren in deze wijk zouden worden geronseld om als jihadist te gaan vechten in Syrië. Mogelijk heeft de spionageapparatuur te maken met deze ronselpraktijken.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/19-04-2 ... ilderswijk

Hans v d Mortel sr

Zielig voor zich moslim noemende niet praktizerende moslims

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Apr 22, 2013 12:41 am

Schepsel schreef:Ik zie heel vaak leeftijdgenoten met baard. Wat vinden en denken zij, vraag ik mij dan af... :emm2:

Weet je dat nu werkelijk nog steeds niet?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Ma Apr 22, 2013 12:47 am

Ik geloof niet dat het aan mij is om te vertellen wat de gedachten van een ander zijn; ik vermoed inderdaad dat het bijzonder onfris is. TOCH vraag ik het me af, omdat ik niet weet of ze echt allemaal even haatdragend zijn.

Hans v d Mortel sr

Het succes achter de baardformule

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Apr 22, 2013 12:51 am

Schepsel schreef:Ik geloof niet dat het aan mij is om te vertellen wat de gedachten van een ander zijn; ik vermoed inderdaad dat het bijzonder onfris is. TOCH vraag ik het me af, omdat ik niet weet of ze echt allemaal even haatdragend zijn.

O o OHHH! De meeste nazi kampbeulen koesterden geen enkele haat tegen joden. Ik denk dat je het gewoon niet snapt. Gewoon eens op je gemak nog eens hier en daar lezen wat op het forum staat. Of nog beter je eigen verstand gebruiken en de koran eens een keertje gaan lezen. :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Apr 22, 2013 1:31 pm

Dat heet geen baard Schepsel, de correcte term is "haatbaard", dat klinkt heel Nederlands maar komt eigenlijk uit het Arabisch, de koran namelijk. Je moet ook een rochelend geluid maken als je de H uitspreekt.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 22, 2013 1:36 pm

'Spionagekastje' in Schilderswijk is van de politie . Ik begrijp niet waarom de medewerkers van Ziggo dit soort onderzoeken verzieken. Ze hadden niet met het verhaal naar buiten moeten komen. Een bezoek aan de politie, en mondje dicht was voldoende geweest.

Het afluister- en filmkastje dat vorige week door Ziggo in de Haagse Schilderswijk is ontdekt, blijkt van de politie te zijn. Dat meldt de politie maandag. Het kastje wordt gebruikt voor opsporingsonderzoek naar vermogenscriminaliteit.

De politie mag in bepaalde gevallen gebruik maken van bijzondere opsporingsmiddelen. De inzet van die middelen is bij wet geregeld. Voor het kastje in de Schilderswijk is toestemming verleend door het Openbaar Ministerie, laat de politie weten. Het onderzoek naar vermogenscriminaliteit loopt nog.

De politie gaf maandag duidelijkheid over het kastje, omdat er verhalen gingen dat het kastje gebruikt werd voor onderzoek naar het eventueel ronselen van jongeren voor de gewapende strijd in Syrië.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2150 ... tie__.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Apr 23, 2013 1:20 pm

Straks kan de AIVD helemaal geen informatie over islamitische radicalen geven. Daar hebben ze geen geld en geen manschappen meer voor. Tja... :nietverstaan: We strooien met miljarden naar islamitische landen, maar de regering heeft geen geld over voor onze veiligheid.

'Geheime dienst AIVD wordt gedecimeerd'

Nederland doekt zijn internationale spionagenetwerken grotendeels op. Dat voorziet althans AIVD-watcher Roger Vleugels.

Dat is het gevolg van de draconische bezuinigingen van 70 miljoen euro die de Algemene Inlichtingen- en Veiligheids Dienst (AIVD) in opdracht van het kabinet moet doorvoeren.

Volgens kritische volgers van de AIVD wordt het buitenlandse inlichtingenwerk hard getroffen.

"Er verdwijnen weldra circa 400 van de 1500 banen. Die vallen vrijwel allemaal bij de buitenlandse inlichtingentak", voorziet Vleugels in gesprek met NU.nl, vooruitlopend op de publicatie van het jaarverslag later dinsdag.

'Oorlog'

Volgens hem is het 'oorlog’ tussen de verantwoordelijk minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) en het hoofd van de AIVD, Rob Bertholee. Oorzaak is het terugbrengen van het budget van 195 naar 125 miljoen euro.

Vleugels: "De AIVD was volkomen verrast door die bezuiniging. Het geeft voor een inlichtingendienst natuurlijk te denken dat je zo’n ingreep niet ziet aankomen."

Volgens de AIVD-watcher is de ingreep op de buitenlandse inlichtingenactiviteiten 'logisch'. De kwaliteit van de Directie Buitenland is volgens hem ondermaats. ''Het is een stuitend zwak orgaan", aldus Vleugels. "Dat is in de aanloop naar de Irak-oorlog en het onderzoek van de commissie-Davids nogmaals gebleken."

Niet mee eens

Rob de Wijk, directeur en veiligheidsexpert van het Haagse Centre for Strategic Studies (HCSS), is dat niet met hem eens. De combinatie van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheids Dienst (MIVD) en de AIVD is volgens hem 'ijzersterk'.

''De AIVD staat internationaal uistekend bekend en behoort tot de kerngroepen onder de inlichtingendiensten", stelt De Wijk. ''Helaas is de rol van de AIVD door opeenvolgende kabinetten reeds gemarginaliseerd. Straks wordt de AIVD door het schrappen van het budget zelfs gedecimeerd."

De directeur van HCSS voorspelt dat de effectiviteit sterk zal teruglopen. ''Met een derde minder geld loopt de effectiviteit van de inlichtingendienst met de helft terug. Dit is net zo ondoordacht als de invoering van de inkomensafhankelijke zorgpremie. Hier krijg je later spijt van."

Volgens De Wijk raakt het afbouwen van de geheime dienst in het buitenland rechtstreeks de Nederlandse veiligheid. ''Inlichtingenwerk is gebaseerd op het voor-wat-hoort-wat-beginsel. Als je zelf niets aanbiedt, krijg je ook niets meer."

Leverancier

Het inlichtingenbolwerk in Zoetermeer telt circa 1500 medewerkers, die zich op velerlei terreinen bezighouden met de veiligheid van de Nederlandse staat. Dat varieert van het monitoren van (potentiële) terroristen en extremisten, het toezicht op cybercrime, het vergaren van binnenlandse en buitenlandse inlichtingen tot en met integriteits- en veiligheidsonderzoeken bij overheidsfunctionarissen.

In het buitenland werken circa honderd inlichtingenfunctionarissen, die via ambassades, lokale stromannen, reizende posten (o.a. het toezicht op piraten in Somalië), veldposten en dekmantelbedrijven trachten voor Nederland relevante informatie te verzamelen. De inlichtingenfunctionarissen sturen op hun beurt honderden mensen aan.

Nederland is vanwege de grote doorvoer van wapens en de centrale rol in de internationale handel in chemicaliën een belangrijke leverancier van kennis aan buitenlandse inlichtingendiensten.

http://www.nu.nl/politiek/3404528/gehei ... meerd.html

Schepsel

Re: Het succes achter de baardformule

Berichtdoor Schepsel » Di Apr 23, 2013 4:32 pm

'Hans van de Mortel' schreef:
Schepsel schreef:Ik geloof niet dat het aan mij is om te vertellen wat de gedachten van een ander zijn; ik vermoed inderdaad dat het bijzonder onfris is. TOCH vraag ik het me af, omdat ik niet weet of ze echt allemaal even haatdragend zijn.

O o OHHH! De meeste nazi kampbeulen koesterden geen enkele haat tegen joden. Ik denk dat je het gewoon niet snapt. Gewoon eens op je gemak nog eens hier en daar lezen wat op het forum staat. Of nog beter je eigen verstand gebruiken en de koran eens een keertje gaan lezen. :wink2:

Als ik het haat als mensen me meningen toeschrijven, wie ben ik dan om dat bij een ander te doen? Ik denk er gewoon over na, in welke mate wil die gast ons dood?
Dat heet geen baard Schepsel, de correcte term is "haatbaard", dat klinkt heel Nederlands maar komt eigenlijk uit het Arabisch, de koran namelijk. Je moet ook een rochelend geluid maken als je de H uitspreekt.

Ghaatbaard. Kinkt als een goeie doodsrochel :smile4:

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Apr 24, 2013 12:15 am

De PvdA is een waardige opvolger van de SDAP:

Afbeelding

Het leger is al voldoende afgebroken, nu zijn de spionnen aan de beurt om gedecimeerd te worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Mei 23, 2013 4:33 pm

Schouw: 'Londen leert ons dat we niet zomaar moeten bezuinigen op de AIVD'

Door: Joost de Vries −23/05/13

NieuwsbreakEngeland is nog nauwelijks bijgekomen van de 'sickening' moord op een militair in de straten van Londen, minister Blok gaat 15.000 banen schrappen bij het Rijk en het halve Kabinet ontmoet de Duitse collega's aan de Duits-Nederlandse grens. D66-Kamerlid Gerard Schouw laat vanuit Den Haag zijn licht schijnen op het nieuws van de dag.

welk nieuws werd u wakker?
'Ja, toch Londen. Ik wilde bij het opstaan meteen weten of er al meer bekend was over de aanslag. Heel bizar en vreselijk dat twee mannen iemand op klaarlichte dag midden op straat afslachten. Dat ze daarna nog minutenlang bleven rondhangen en mensen aanspraken, dat was een soort demonstratie om te laten zien: kijk eens tot wat wij in staat zijn. En dat allemaal om een boodschap kwijt te kunnen. De grote vraag is, zijn het individuen of is het een groep? Laten we hopen dat het individuen zijn bij wie een draadje los zit.'

'We moeten uitkijken voor het stigmatiseren van een bepaalde religie, maar het leert ons ook een lesje: we moeten niet rücksichtslos bezuinigen op onze veiligheidsdienst, de AIVD. Dat wil deze regering wel. Dat zijn toch de ogen en oren die deze fenomenen, deze mensen, in de gaten houden en vroegtijdig kunnen signaleren.'

Dit zou ook in Nederland kunnen gebeuren?
'Dat kan ik niet zomaar zeggen, maar we weten dat er dreigingen op elke hoek van de straat liggen. Je hebt intelligence nodig om dat goed in de gaten te houden.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/12330/4- ... AIVD.dhtml
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Terug naar “Terrorisme, Jihad en politieke islam”