Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Pilgrim

Re: Wegkijken en verdoezelen door politieke correctheid

Bericht door Pilgrim »

In dit artikel wordt het bovengenoemde wegkijken duidelijk opgemerkt.
Noord-Afrikanen slaan Enschedese homo’s in elkaar, COC kijkt liever weg: ‘Homofobie in Twente, ligt aan de opvoeding!’

Door Wout Willemsen, 3 juli 2020

Afbeelding

Begin juni trok dit incident op een notoire locatie in Enschede de aandacht. De daders waren Noord-Afrikanen. Dat zijn ze in die buurt namelijk vrijwel altijd. Maar dát mag je natuurlijk niet zeggen! En dat vind het COC ook, die kennelijk liever de daders beschermt dan de eigen doelgroep!

Context: Enschede Noorderhagen

Wat zich in Enschede in de buurt van de Jumbo in Noorderhagen en de Korte Hengelosestraat misdraagt, is vrijwel uitsluitend (Noord-)Afrikaans volk, met wat drugsverslaafde Duitsers her en der. Maar het zijn structureel de gekleurde minderheden daar die de meisjes nafluiten, de homo’s in elkaar meppen en het loverboycircuit in zo’n beetje de hele regio springlevend houden. Ik loop er vrijwel dagelijks (ook ’s avonds!) langs.

Feit: Allochtonenprobleem
In de gevallen van (dreiging van) geweld, aanranding en een algeheel onveilig gevoel bij veel vrouwen in die buurt, werd het beestje gewoon bij de naam genoemd. Bij de meest recente aanval op een homo net zo:

Volgens Bas zijn het bijna altijd jongens met buitenlandse roots, die schelden. „Geen Jantje, Pietje of Klaasje.” De mannen (...) spraken ook met een buitenlands accent. Zijn zus: “(...) Ik vind dat ook de buitenlandse gemeenschap aan zet is. Zij moeten binnen hun gemeenschap het debat voeren dat je respect moet hebben voor homoseksuelen. Dat je vrouwen niet zomaar uit kan schelden voor hoer.”

Het andere geval betreft enkele Syrisch-orthodoxe jongeren, die opmerkelijk genoeg met klem benadrukten dat de geaardheid van hun slachtoffer er niets mee te maken had. Die zijn (terecht) bang dat het af zou geven op de hele gemeenschap. Zij weten namelijk ook donders goed dat ze er op aangekeken zullen worden (etnische verschillen herkennen is als vaardigheid bij de gemiddelde Enschedeër niet heel sterk ontwikkeld, laten we maar zeggen). Wat er dan wél speelt is nog onduidelijk. Maar opvallend is het wel.

Wegkijken en deugen!
Maar wat nog veel opvallender (en veel erger) is, is het feit dat het COC nu spreekt van ‘homofobie in Twente’, alsof er geen duidelijke groep aan te wijzen valt. Ondanks het feit dat alle recente nieuwsberichten over dit onderwerp, allemaal wezen naar allochtonen met een Noord-Afrikaans uiterlijk.

Afbeelding

En nu wil het COC dus dat er ingezet wordt op preventie. ‘Opvoeding’ is het toverwoord. En natúúrlijk is het ook een probleem dat heteroseksualiteit nog altijd de norm is. Dus laten we vooral heel Twente gaan leren dat het oké is om anders te zijn en dat iets niet perse de norm hoeft te zijn of te blijven alleen omdat 90 procent van de bevolking die indruk maar blijft wekken. En die kut Turkjes, Marokkaantjes, verdwaalde Congolezen en verloren Somaliërs, die elkaar alleen maar verder opstoken in ronduit abject gedrag? Die blijven dat gewoon doen zoals ze al jaren hebben gedaan. Het COC houdt dat met zo’n ‘advies’ gewoon in stand en heeft liever dat ú leert dat hun gedrag verkeerd is. Want die groep aanpakken, da’s toch veel te eng nu!

Ik snap oprecht niet wie zich als LHBT’er nog gesteund kan voelen door het COC, want dit is gewoon wegkijken.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... opvoeding/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

NOS (bekend van Divi-bokaal): rellen en terreur in Schilderswijk is schuld van ‘verveling en gebrek aan structuur’

zondag 16 aug 2020

Afbeelding

“Maar voor jongerenwerkers uit de wijk is het duidelijk: jongeren vervelen zich en missen structuur.”

Het probleem is duidelijk, zegt de Haagse jongerenambassadeur Aad van Loenen. “Als je maandenlang de scholen sluit, nauwelijks zwembaden opent en jongeren wegjaagt uit Scheveningen, dan krijg je dit.” Jongeren zijn volgens hem al heel lang zonder sturing. “De coronatijd is een rare tijd. We hebben het als volwassenen druk met onszelf, maar heel weinig met de jeugd.”

Jongeren hebben een “vrijbrief gekregen door de lockdown”, stelt Arma. “Het lijkt alsof ze vakantie hebben. Ik snap dat het leven een beetje stilstaat voor de jeugd.” In de wijk is helemaal niks te doen, zien ze.

De hitte ontvluchten op het strand bij Scheveningen is voor veel jongeren geen optie. Van Loenen: “Daar is van alles aan de hand. Als jongere met een kleur ben je verdacht als je daar met meer dan twee bij elkaar bent. Dan word je aangesproken, je voelt je niet meer welkom.”

Bron: https://nos.nl/artikel/2344123-onrust-i ... ctuur.html

https://tpook.nl/2020/08/15/nos-bekend- ... structuur/

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Onveilige steden voor vrouwen: Niet migranten, maar ontbrekende vrouwelijke stedenbouwkundigen zijn het probleem

Geplaatst op 16 augustus 2020

Afbeelding

Wie had dat gedacht: de om zich heen grijpende veiligheidsproblemen in de grote Europese steden – van verkrachtingen, moorden en bendeoorlogen tot aan grof geweld en diefstal – zijn een “mannelijk probleem”. Dat vrouwen namelijk steeds meer het slachtoffer worden van criminaliteit in donkere straatjes van menig grote stad, ligt bijvoorbeeld niet aan de toestroom en de uitbreiding van honderdduizenden cultuurvreemde en vrouwenverachtende immigranten, maar aan “mannelijke stedenbouwkundigen”. Dat bericht in ieder geval de linkse krant “Die Zeit”.

Vrouwen zijn bang voor “verdachte personen” in parken en bij stations

Aan de hand van het voorbeeld Hamburg keurt men af dat vrouwen in grote steden zich in toenemende mate onveilig en onbehaaglijk voelen. Vooral op plekken zoals stations, openbaar vervoer of openbare parken. Natuurlijk omzeilt men hier bewust de verwijzing naar de groepen personen die op zulke plekken grotendeels voor het geweld en de criminaliteit verantwoordelijk zijn, namelijk migranten.

Het gevoel van onveiligheid van de vrouwen zou voortkomen uit slechte verlichting, de indruk van hulp afgesneden te zijn, de wetenschap van vele delicten op die plekken en “verdachte personen”. Zulke “verdachte personen” worden in het artikel in “Die Zeit” als volgt omschreven:

“Daarmee worden meestal mannen bedoeld, die in groepen rondhangen, alcohol of drugs gebruiken of zich over het algemeen opvallend gedragen.”

Wederom kan de lezers zelf bedenken om wie het bij de zogenaamde “verdachte personen in groepen” gaat.

Steden hebben meer licht, vluchtwegen en “Safety Walks” nodig
Een politiek correcte en voor de wetgetrouwe burgers uiteraard dure oplossing hebben de schrijvers in ieder geval al paraat: niet bijvoorbeeld de veroorzakers van de veiligheidsproblemen zou men op de korrel moeten nemen en bestrijden, maar de hele planologie ingrijpend veranderen. Want deze zou nog altijd “mannelijk gedomineerd” zijn, zodoende zou de “vrouwelijke kijk” ontbreken. Meisjes en vrouwen zouden daarom “systematisch bij de planning van grote bouwprojecten en bij de vormgeving van wijken betrokken moeten worden”.

De “vrouwelijke kijk” voorziet er o.a. in om “bushaltes zo aan te leggen, dat zij te zien zijn vanuit de omringende huizen. Voor tunnels zou er een goed lichtconcept moeten zijn, in parkeergarages duidelijk aangegeven vluchtwegen.”

Tenslotte wil men ook graag zogenaamde “Safety Walks”. Een “veiligheidswandeling”, waarbij meisjes en vrouwen de factoren in hun deel van de stad identificeren die hen een onveilig gevoel geven of echte bronnen van gevaar vormen.”

Bron: https://unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/08/16 ... -probleem/

Ariel

Bericht door Ariel »

Beatrice de Duider des Vaderlands verkoopt onzin als waarheid

Beatrice de Graaf: ’Heel netwerk rond radicale eenlingen’

In tijden van terreur is Beatrice de Graaf de Duider des Vaderlands. De Graaf is geliefd bij het publiek wegens haar heldere analyses. :shock: Maar de historica ligt ook onder vuur: als belijdend christen zou zij te mild zijn voor de islam. „Ongehoord hoe hard de persoonlijke aanvallen zijn.”

Ze somt de aanslagen van de laatste weken op: Parijs, Dresden, Nice, Wenen. „Het is om gek van te worden”, zegt professor dr. Beatrice de Graaf (44), hoogleraar in Utrecht. „Op zoveel plekken popt het op, door zoveel bronnen geïnspireerd: de Moslimbroederschap, Al Qaeda, Islamitische Staat, salafistische netwerken in Wenen. Het is een baaierd van bronnen, organisaties en netwerken die dit aanzwengelen, bovendien opgeruid door Erdogan en Imram Khan, de premier van Pakistan. En dan al die verschillende nationaliteiten: een Tsjetsjeen, een Tunesiër, de terrorist in Wenen had een etnisch-Albanese achtergrond, eerder kwam een Pakistaan naar Nederland die Wilders wilde vermoorden. Waar moet je beginnen?”

Intussen moet in Nederland een leraar onderduiken omdat hij door islamisten wordt bedreigd. Hoe krijgen we dit type radicalisme nog beheersbaar?

„In Nederland worden in steden met uitreizigers of waar radicalisering rond bijvoorbeeld een moskee wordt geconstateerd, alle middelen ingezet die de rechtsstaat ter beschikking staan. Wat dit betreft is de moord op Theo van Gogh een wake up-call geweest. Iemand als Ahmed Marcouch, de burgemeester van Arnhem, doet dit goed. Die is tijdig de samenwerking aangegaan met scholen, buurtwerkers, wijkbureau’s, de reclassering. Het oogt niet spectaculair, niet als in Frankrijk waar anti-terreur eenheden de voorsteden intrekken, maar het is wel effectief. Overigens willen de Fransen nu ook met deze ’brede aanpak’ beginnen. Je kunt je afvragen of zij niet al te laat zijn.”

Is die Nederlandse aanpak zo succesvol?

„Vooralsnog heeft hier, na de moord op Van Gogh, als jihadistische aanslag met dodelijke slachtoffers alleen die op de tram in Utrecht plaatsgehad. Veel meer zijn er verhinderd. Die brede benadering klinkt naar slap theedrinken, naar zwakte, maar het is wel dé manier om je informatiepositie te verbeteren. Vandaar dat Macron dit nu ook gaat proberen. Je wilt beide: kennis verzamelen van wat zich in die gemeenschappen afspeelt, proberen om jongeren uit die radicale milieus te trekken én hard ingrijpen als het moet. Ik ontken dramatische toekomstscenario’s niet, maar ik geloof zelf in kleine, moeizame stapjes en denk dat je ver kunt komen als je politie en de diensten slim inzet en als mensen van goede wil op redelijke wijze met elkaar een front maken. Dit zie je nu gelukkig ook gebeuren, op allerlei plekken. In Frankrijk en Oostenrijk bijvoorbeeld veroordelen islamitische organisaties de aanslagen en zegt een grote meerderheid van de moslims: wij wonen liever hier, in het democratische Westen. Stapje voor stapje moeten we zo dit probleem oplossen. ”

U krijgt het verwijt het gevaar van ’de islam’ te onderschatten. Als belijdend christen zou u moeite hebben om religie als bron van geweld te begrijpen.

„Het idee dat jouw religiositeit je per se diskwalificeert als wetenschapper, of dat dit automatisch leidt tot een bepaald standpunt over de islam, is wereldvreemd. Formeel is veertig procent van de Nederlanders christen, inclusief veel wetenschappers. In mijn geval bepaalt mijn christelijk geloof mijn positie in het leven, het schept een soort verplichting tot hoop, tot het beste te willen zien in de ander. Maar ook bepaalt het mijn kijk op het falen van mensen, op het kwaad. Wat ik vanuit mijn geloof mee kan nemen is het besef dat de grondovertuigingen die je hebt een autonome kracht kunnen zijn voor hoe je wordt gemotiveerd. Het gaat niet alleen om deprivatie, discriminatie of hang naar avontuur, ook het verlangen naar radicale verlossing kan jongeren op het terroristische pad brengen. Heel veel wetenschappers laten dit inzicht links liggen. Ik werk nu aan een boek over wat terroristen geloven en analyseer daarin religie als autonome drijfveer. Mijn geloof scherpt juist mijn blik voor dit soort processen.”

Die critici zeggen ook: De Graaf wijst telkens op de gevaren van extreem-rechts, maar dat is niet het voornaamste probleem in Europa.

„Ja, maar dat is dus gewoon niet waar en nu word ik toch enigszins geagiteerd. Ik bestudeer álle vormen van terrorisme: extreem-links, extreem-rechts, en vooral ook het jihadisme. Ik heb zelfs gezegd dat de grootste golf nu die van het jihadistisch terrorisme is en dat er een verband is tussen die recente aanslagen. Daarvoor krijg ik nota bene ook van academische collega’s kritiek. Als ik spreek over ’eenlingen’ reageren mensen hysterisch. Maar in de bestudering van het terrorisme analyseer je als volgt: is dit een aanslag in groepsverband, uitgewerkt in een hoofdkwartier, is er geld verzameld, gaat het om een vrij complexe operatie, zoals die tegen Charlie Hebdo of in de Bataclan? Dit soort aanslagen is in Nederland de afgelopen jaren tijdig verijdeld, juist omdat er heel veel momenten zijn dat de veiligheidsdiensten er lucht van kunnen krijgen. Veel lastiger wordt het als we te maken hebben met radicale, operationele eenlingen, zoals ik ze noem: terroristen die in hun eentje aanslagen plegen, zoals die op Samuel Paty en die in Wenen. Uiteraard zijn dat geen ideologische eenlingen, daar omheen zitten faciliterende netwerken, een ecosysteem. Maar bij zo’n eenling is het een veel grotere uitdaging om dat ecosysteem in kaart te brengen, want het is immers geen gekende organisatie. Dat vraagt andere investeringen en dan begrijp je ook waarom ik daarop wijs.”

Het raakt u zichtbaar als uw integriteit als wetenschapper ter discussie wordt gesteld.

„Ja, ik begrijp dat het publieke debat is gedemocratiseerd, maar als niet meer geldt of je ergens echt verstand van hebt – en als je bovendien heel seksistisch wordt bejegend – dan is het moeilijk om je te verweren. Ik ben sinds kort actief op Twitter en dacht aanvankelijk ’hé, wat is het hier leuk’. Maar toen werd ik overspoeld door een moddergolf: vroem! Er worden allerlei pertinente onwaarheden over mij beweerd. Heel veel van die reacties zijn enorm seksistisch. Dat wil ik hier toch graag ter sprake brengen: vrouwen die interveniëren in het publieke debat krijgen de meest misogyne reacties over zich heen. Als je dan ook nog eens eerlijk vermeldt dat je christen bent, zijn de rapen helemaal gaar.”

Terug naar de toekomst: hoe gaan wij afrekenen met het jihadisme? Moeten we vertrouwen hebben in de harde retoriek van leiders als president Macron en Sebastian Kurz, de Oostenrijkse kanselier?

„Het is razend lastig om die grote politieke statements te vertalen in zorgvuldig, gericht beleid op de grond. Kijk naar Kurz. Die riep eerder de strijd uit tegen de politieke islam, onder meer door een centrum ervoor op te richten. Maar rond de aanslagpleger van Wenen, die nota bene bekend stond als geradicaliseerd, en diens netwerk hebben de Oostenrijkse diensten enorm gefaald. De Fransen hebben ontzettend veel geïnvesteerd in hoogwaardige apparatuur en in hun special forces en dat is ook goed. Die hebben nu een soort legereenheden waarmee ze die no-goarea’s in kunnen trekken. Maar onder oud-president Sarkozy zijn tegelijkertijd al die netwerken van politie en informanten in de wijken afgeschaft. Die moeten ze nu weer opbouwen, onder meer door te kijken hoe wij dat in Nederland doen. Macron wil zo die ’separatistische centra’, zoals hij die radicale gemeenschappen noemt, ontmantelen.”

Blijft u ondanks de persoonlijke aanvallen aanschuiven aan de talkshow-tafels?

„Ja, en hopelijk met meer mensen die de stem willen zijn van het redelijke midden, nu de druk vanaf de flanken steeds groter wordt. Kijk, het is heel fijn en veilig om met slimme academische collega’s diepgaand en genuanceerd te spreken over een onderwerp als radicalisering. Maar het is een totaal andere situatie om je nek uit te steken en in een talkshow te gaan zitten. Zeker als vrouw. Ik ken genoeg collega’s die dat niet meer willen, die denken ’laat maar’. Wat dan dreigt is het ontstaan van bubbels, met aan de ene kant academici die alleen nog met elkaar praten en aan de andere kant het publieke debat dat vaak wordt gedomineerd door tamelijk hysterische meningen. Zo ontstaat het beeld dat academici leven in een ivoren toren en dat de publieke ruimte een schoolplein is voor de grootste schreeuwers. Dat is een groot gevaar want de democratische rechtsstaat is gebaat bij respect voor elkaar en bij de overdracht van kennis om gezamenlijk de grote problemen op te lossen waar we voor staan.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

De onmenselijke routine

Geplaatst op 6 november 2020

Afbeelding

“Islamistische” terreurserie

Het bloedspoor van de “islamistische” terreur zet zich verder voort. In de avond van 2 november mondde het in Wenen uit in de jongste aanval, waarbij een “islamist” vier mensen vermoordde en talrijke anderen verwondde. Van de kant van de politiek verantwoordelijken heeft zich een onmenselijke routine ingesteld, waarmee op zulke moorden gereageerd wordt. Bijna gelijkluidende tweets en persmededelingen worden afgedraaid, waarin kond gedaan wordt van “droefenis en onthutsing”.

Typerend de Duitse voorzitster van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, die zei dat Europa “in volledige solidariteit aan de kant van Oostenrijk staat – we zijn sterker dan haat en terreur”, zonder daarbij de “islamistische” motieven ook maar met één woord te noemen.

Politiek gaat lijdzaam over tot de orde van de dag
Zelfs wanneer zich inmiddels meer politici verwaardigen om het “islamisme”, de “politieke islam”, als tegenstander bij de naam te noemen, bijvoorbeeld bondskanselier Merkel na de terreuraanval in Wenen – dan blijft het toch bij woorden en intentieverklaringen.

Daarna gaat de politiek lijdzaam over tot de orde van de dag. Zelfs de brutaliteiten van de Turkse president Erdoğan, die de Franse president Macron vanwege diens oorlogsaanzegging aan het “islamisme” quasi voor gek verklaarde en daarmee geweldplegers aangemoedigd heeft, kregen geen robuust antwoord.

De slachtoffers van het “islamisme” in Europa worden cynisch als nevenschade afgeboekt van een politiek, waaraan men vooral in Berlijn onverbiddelijk wil vasthouden: het bepleiten van open grenzen, het absurde idee om gegroeide natiestaten te vervangen door multiculturele samenlevingen, de ongebreidelde illegale migratie vooral uit het islamitisch gebied van Noord-Afrika en het Arabisch schiereiland.

De druk moet toenemen
Om consequenties te trekken en de terreur van zijn fundament te beroven, zou een fundamentele remedie betekenen om te breken met de politiek van de afgelopen decennia en afscheid te nemen van de levensleugen van een multiculturele utopie. Dat willen onze politieke elites op dit moment niet – tenzij ze hiertoe massaal door de realiteit gedwongen zouden worden.

In Duitsland is het op dit moment volledig denkbeeldig dat er een koerswijziging komt, want CDU/Groenen, waar we dankzij Merkel en Söder, gesouffleerd door toonaangevende media, naartoe gaan, heeft een solide meerderheid.

Als men de grenzen zou willen sluiten, afgewezen, tot vertrek verplichte asielzoekers in arrest zou willen nemen en hun terugname door tot nu toe niet samenwerkende landen van herkomst d.m.v. economische druk zou willen afdwingen, dan zou men tegelijkertijd bereid moeten zijn het aan te leggen met een overmachtige asiellobby, waaronder de kerken, die smokkelschepen in de Middellandse Zee financieren – via welke bijvoorbeeld de moordenaar van Nice naar Frankrijk geraakte. Tot deze cultuurstrijd is het laffe goede milieu niet bereid. Dus moet de druk nog meer toenemen.

Bron: jungefreiheit.de

Door: Dieter Stein

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/11/06 ... e-routine/

Plaats reactie