Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Ariel »

Nou ja... :scratch: Ik wil jullie dit bericht uit de washingtonpost niet onthouden. Het was zo'n goeie jongen, en armoede bracht hem naar Duitsland voor een beter leven.

Zijn moeder zei...
“His father and I are disabled. So he was forced to steal to emigrate and get ... goods that young people dream of,” she said.
Spoiler! :
Troubled Berlin attack suspect sought better life in Europe

Desperate and drifting, Anis Amri took the path trodden by countless other North African teenagers: an illegal boat journey to Europe in hopes of a better life. He fell into crime instead — and is now suspect No. 1 in the deadly Berlin truck rampage claimed by the Islamic State group.

In his impoverished Tunisian hometown, Amri’s stunned family doesn’t know whether to defend him or disown him. One brother urged Amri to turn himself in to police.

“I want the truth to be revealed about my son. If he is the perpetrator of the attack, let him assume his responsibilities and I’ll renounce him before God. If he didn’t do anything, I want my son’s rights to be restored,” his mother, Nour El Houda Hassani, told The Associated Press on Thursday.

Distraught neighbors are surprised that Amri is suspected of such a heinous act. Yet the town is all too familiar with the threat of radicalism: Several of its sons, recruited by radical preachers, have died fighting in Syria and Libya.

His mother said she saw no sign that Amri had radicalized. In recent phone conversations, she said, he played Tunisian music and “asked about ordinary family news, and showed us meals he was preparing.”

“Either someone stole his papers and left them under the seat so that he would be incriminated, or they want to show that it’s this dog of the Islamic State group at the origin of this attack,” she said.

His sister Najoua insisted the family has “nothing to do with terrorism” but acknowledged that her brother “is no angel.”

After dropping out of school in eighth grade, Anis Amri drank and fell to petty theft, his mother said.

“His father and I are disabled. So he was forced to steal to emigrate and get ... goods that young people dream of,” she said.


The central town of Oueslatia, 220 kilometers (137 miles) from the capital of Tunis, is surrounded by mountains in one of the country’s poorest. It has especially high youth unemployment, and with no leisure activities or bars, young people gather in the fields to drink beer and wine away from their parents’ disapproving eyes.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Ariel »

Duitsland gaat hele voorraad auto barriers van Israelisch bedrijf Miftam kopen. $ 1.000 per stuk

Afbeelding
Mifram says the Modular Vehicle Barrier is capable of stopping a almost all types of vehicles, ranging from motorcycles and ATVs to light trucks, and when used in several lines of defense, even heavy trucks as the one used in Berlin.

Mifram began producing the MVP about 12 years ago and while it is mostly in use in Israel, over 40,000 units were sold to the US military to protect their various assets both at home and abroad, and police in Japan and Singapore have also begun using the system.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Pilgrim »

Youssef had gewaarschuwd: “En niemand kan zeggen dat hij het niet geweten heeft”

Geplaatst op 25 december 2016

Afbeelding

Op de dag voor de terreur heeft hij nog gewaarschuwd. Voor de ISIS-beulsknechten in Berlijn. Voor de bureaucratie. En voor het gevaar dat de politie niets ziet. Youssef (naam veranderd) is informant van de Berlijnse SEK en heeft ISIS-aanhangers aan de binnenlandse veiligheidsdienst gemeld. Toen verklaarde de binnenlandse veiligheidsdienst nog: “Op dit moment stellen wij in Berlijn geen ISIS-structuren vast.”

Een dag daarna raasde de vrachtwagen in op de kerstmarkt op de Breitscheidplatz in Berlijn. Daarbij kwamen 12 mensen om het leven en raakten er 48 gewond. De dader zou contact met de “Islamitische Staat” (ISIS) gehad hebben.

Vlucht naar Duitsland
Nu komen Youssef´s woorden van de dag voor de terreur over als een waarschuwing die niemand wilde horen. En als een vreselijk vermoeden. Youssef´s waarschuwing eindigde met de woorden: “Ze hadden tijd om zich voor te bereiden. Maar ze hebben alleen maar papieren ingevuld. Als er iets gebeurt, dan kan niemand zeggen: ´We hebben het niet geweten´.”

Youssef had er rekening mee gehouden dat zoiets als op de kerstmarkt zou gebeuren. Hij is voor de oorlog naar Duitsland gevlucht – en hier in Berlijn op ISIS-aanhangers gestuit. Samen met Youssef verlieten enkele ISIS-slachters het oorlogsgebied. Menigeen vertelde hem van hun strijd voor de terreurgroep: “We moeten de andere religies doden.” Hij zweeg als de andere mannen spraken.

“Berlijn zit vol met ISIS-mensen”
“Elk woord kan een fout zijn”, zegt hij. “Onder ISIS zouden ze me hebben moeten doden als ze bepaalde woorden van me horen.” Youssef stuitte in Berlijn meerdere malen op ISIS-aanhangers. “Ze zijn extreem religieus, ze willen dit doen”, zei hij. Hij heeft het gevaar gezien en de mannen aan de binnenlandse veiligheidsdienst gemeld. Youssef: “Berlijn zit vol met ISIS-mensen, maar niemand ziet ze.”

“Ik heb ze gewaarschuwd”
Youssef ging gemotiveerd naar de politie – en kwam op een bepaald moment ontnuchterd weer terug. Want de ISIS-mannen, over wie hij hen verteld had, verdwijnen niet. Hij ziet ze opnieuw, vaak weken na de melding.

“De politieagenten hebben niets gedaan. Ze hebben bureaucratie. Ze vullen alleen maar papieren in en doen verder niets”, had Youssef gezegd. Veel aanwijzingen naar vermeende ISIS-strijders zouden niet relevant gebleken zijn, had de binnenlandse veiligheidsdienst voor de aanslag op de kerstmarkt verklaard. “Ik heb ze gewaarschuwd.” Meer woorden heeft Youssef niet na de terreur in Berlijn.

Bron: www.express.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/25 ... ten-heeft/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Youssef had gewaarschuwd: “En niemand kan zeggen dat hij het niet geweten heeft”
Wir haben es nicht gewußt.

Wie de geschiedenis niet kent is verplicht hem te herhalen.

Afbeelding

Het waren destijds de nazi's. Nu zijn het de aanhangers van het weerzinwekkende fascistische mohammedanisme. Maar Frau Merkel weet het beter. Die is meer van vergeven en vegeten. Dus niks aan de hand. Want? WIR SCHAFFEN ES. Dat dacht Hitler toen ook. Het pakte anders uit. Eerste wereldoorlog, Tweede Wereldoorlog, Derde Wereldoorlog (met de islam). Duitsers zijn hardleers. Zij stelden vertrouwen in een verradersfamilie die vrijwillig collaboreerde met het fascistische communisme van na de Tweede Wereldoorlog. Frau Merkel is nog steeds niet weg. Men twijfelt slechts. Dus tijd voor meer en meer (niet minder) aanslagen in Duitsland. Ik gun het die kankermoffen van harte.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Dus tijd voor meer en meer (niet minder) aanslagen in Duitsland. Ik gun het die kankermoffen van harte.
De schade door de Duitsers van nu aangericht door het uitnodigen van al die moslims zal groter zijn dan door 2 wereldoorlogen. Die oorlogen maakten mensen en gebouwen kapot maar de culturele en ethnische samenhang bleef intact. Nieuwe gebouwen en nieuwe mensen maken en Europa kon met een schone lei terug beginnen.
Nu gaat dat niet meer. Al die miljoenen allochtonen krijgen we nooit meer weg en zullen de samenhang ondergraven en uiteindelijk vernietigen.
In Oost Europa hebben ze het wél begrepen. Zou het Moeder Merkel nog niet zijn opgevallen dat er geen aanslagen zijn in Polen, Tsjechië, Slovakije, de Baltische staten en Hongarije ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Dus tijd voor meer en meer (niet minder) aanslagen in Duitsland. Ik gun het die kankermoffen van harte.
De schade door de Duitsers van nu aangericht door het uitnodigen van al die moslims zal groter zijn dan door 2 wereldoorlogen. Die oorlogen maakten mensen en gebouwen kapot maar de culturele en ethnische samenhang bleef intact. Nieuwe gebouwen en nieuwe mensen maken en Europa kon met een schone lei terug beginnen.
Nu gaat dat niet meer. Al die miljoenen allochtonen krijgen we nooit meer weg en zullen de samenhang ondergraven en uiteindelijk vernietigen.
In Oost Europa hebben ze het wél begrepen. Zou het Moeder Merkel nog niet zijn opgevallen dat er geen aanslagen zijn in Polen, Tsjechië, Slovakije, de Baltische staten en Hongarije ?
Een wijze filosofische les door Mercator. Hij begrijpt als geen ander dat dankbare moslims nog uitgevonden moeten worden. Richt je op de natuur en de wijsheid komt als geroepen: parasieten zijn niet dankbaar. Die maken gebruik van wat hen geboden wordt. Zij nemen hun kans waar.

Aanhangers van het mohammedanisme zijn ALLEMAAL parasieten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Hij begrijpt als geen ander dat dankbare moslims nog uitgevonden moeten worden. Richt je op de natuur en de wijsheid komt als geroepen: parasieten zijn niet dankbaar. Die maken gebruik van wat hen geboden wordt. Zij nemen hun kans waar.
Dat geldt voor de overgrote meerderheid van de hier verblijvende moslims. Die incasseren hun uitkeringen en verdelen dan hun tijd tussen thuis, theehuis en moskee. Een minderheid graaft putten langs de weg of strijkt hemden. Dat zou je als "nuttig" kunnen aanmerken, ware het niet dat zoiets alleen gebeurt omdat wij te lui zijn geworden om een schop of een strijkijzer vast te pakken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Dat geldt voor de overgrote meerderheid van de hier verblijvende moslims. Die incasseren hun uitkeringen en verdelen dan hun tijd tussen thuis, theehuis en moskee. Een minderheid graaft putten langs de weg of strijkt hemden. Dat zou je als "nuttig" kunnen aanmerken, ware het niet dat zoiets alleen gebeurt omdat wij te lui zijn geworden om een schop of een strijkijzer vast te pakken.
Wij zijn niet te lui, maar de linkse alles-beter-weten religie was van mening dat ook ambachtsmensen op een intellectueel hogere standaard gebracht moesten worden. En tja . . . het is of het een of het ander. De ambachtsschool werd opgeheven. Veranderingen zijn soms nodig als dit de vooruitgang kan bevorderen. We zien krankzinnige veranderingen in deze tijd onze huiskamer binnenkomen. Veranderingen die geen mens ten goede komen. Zelfs niet aan mohammedanen. Zij zullen ons niet willen begrijpen, noch accepteren en dankbaar zijn, maar ons alleen maar meer gaan haten. Gaat een Marokkaan hier dood (eentje minder - pas op! Want dat is racistisch), het lijk wordt in Marokko begraven. Om maar wat te noemen. We hebben allemaal een baas nodig. Maar wie moslims in Europa de baas laat spelen, werkt bewust aan zijn eigen ondergang. En dat is politiek gelegaliseerd correct MINDER MINDER!

Ik zal jullie wat vertellen wat ik een tijd geleden over de radio hoorde. Overigens niks bijzonders, want het issue verklaart onomwonden dat de mens geen vrije wil heeft. Een in Nijmegen op de universiteit afgestudeerde begaafde jongeman werd buschauffeur. Bij mij roept dat geen vraagtekens op. Buschauffeurs zijn nog steeds hard nodig. Deze jongeman - zijn studierichting ben ik vergeten - deed wat hij leuk vond. Tevreden zijn en plezier hebben in je werk maakt een gelukkig mens. Ik speelde vroeger als klein kind ook altijd graag buschauffeur. Ik zette thuis onze ouderwetse stoelen achter elkaar en dat was dan de bus. Ik zat op de eerste stoel. Toen ik eenmaal groot was, ben ik mijn roeping voorgoed vergeten.

Wie wilde er nou in godsnaam stratenmaker worden? Een beroep waarmee je al gauw je knieën had versleten. Het was een opleiding waarbij je naar school ging en in de praktijk een vak leerde. Bekend uit die tijd was de Stratemakeropzeeshow. Ach, toen was geluk nog heel gewoon. Waarom bestaan zulke prachtige kinderprogramma's niet in islamitische landen? Een retorische vraag. Want aanhangers van het mohammedanisme (leer van de historische perverse pedofiele psychopaat profeet Mohammed) zijn afhankelijk van de wil van de knecht van de profeet: Allah. Zij zijn dus werkelijk tot geen enkele geestelijke hoogstand in staat. Zij vinden echter van wel, gelet op hun door de Koran geïnspireerde terroristische vernietigingsdaden.


De Stratemakeropzeeshow was een Nederlands televisieprogramma voor kinderen vanaf een jaar of 8, met Aart Staartjes als de Stratemaker ('Straat') die aan het begin van het programma, gezeten in een bootje op het water, een baksteen liet zinken, Wieteke van Dort als de Deftige Dame die in werkelijkheid helemaal niet zo deftig was en regelmatig hoorbaar een scheet liet en Joost Prinsen als Erik Engerd die zich inbeeldde een soort 'monsterfiguur' te zijn en iedereen bang probeerde te maken, wat nooit lukte. Van de reeks werden tussen 3 oktober 1972 en 26 december 1974 55 afleveringen uitgezonden.

Het programma behandelde regelmatig onderwerpen die in die tijd controversieel waren. Naast de vaste drie typetjes speelden ze ook vele andere typetjes. Een beruchte uitzending had bijvoorbeeld als thema 'pies en poep'. Daarin vroeg iemand bijvoorbeeld de weg naar het Drollenplein en die werd hem dan gewezen via de Piesstraat en het Poepjesplein. Ook de mentaliteit van de Stratemakeropzeeshow was vernieuwend. Men probeerde betutteling te vermijden en de traditionele gezagsverhouding tussen ouders en kinderen werd soms ironisch aan de kaak gesteld. In een scène uit het programma werden ouders bijvoorbeeld bij hun kinderen op het matje geroepen, om dingen te horen als Zul je 't nooit meer doen?, Beloofd?. Ook een min of meer vast onderdeel was een sketch waarin Staartjes en Van Dort twee leerlingen speelden, die als enigen nog over waren van een klas omdat ze elk jaar bleven zitten. In een ouderwets schoolbankje gezeten luisterden zij naar de lessen van onderwijzer Joost Prinsen, die nooit verder kwam dan "de bodemgesteldheid van Zuidoost Groningen".
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Pilgrim »

‘Schengenzone een ramp’: Berlijn-terrorist reisde ongestoord door EU

Emile Kossen, 27 dec 2016

Afbeelding

Er wordt steeds meer bekend over de vluchtroute van terrorist Anis Amri, die met een vrachtwagen een aanslag pleegde op een kerstmarkt in Berlijn. Hij kon dagenlang zonder problemen door Europa reizen, ondanks een opsporingsbevel.

Amri, 24, werd eind vorige week per toeval gepakt door de politie in Milaan, toen hij bij een routinecontrole een pistool trok. Een vuurgevecht ontstond, waarbij Amri werd doorgeschoten en één agent gewond raakte.

Het was het einde van een lange zwerftocht van Amri, die de maandag ervoor 12 mensen doodde in Berlijn en tientallen andere slachtoffers maakte door met een vrachtwagen over een kerstmarkt te rijden. Uit gegevens van de Duitse en Franse autoriteiten blijkt dat hij in eerste instantie een salafistische moskee in Berlijn bezocht, waarna hij per auto naar Parijs reisde.

Kriskras door Frankrijk
Een Roemeense vrachtwagenchauffeur sprak Amri woensdag bij een benzinestation langs de A20, in de buurt van het West-Franse Limoges. In gesprek met de Spaanse krant El Mundo vertelt hij dat de terrorist er goed verzorgd uit zag – ‘daar heeft hij vast hulp bij gekregen’ – en dat hij in slecht Frans vroeg hoe hij het snelst in Lyon kon komen. Na het gesprek zag de chauffeur het opsporingsbevel van Amri en belde hij de Franse politie.

Op dat moment was Amri al op weg naar Lyon, waar hij op het treinstation gewoon een ticket kon kopen voor de internationale trein naar Italië. Op bewakingsbeelden is te zien hoe hij contant afrekent, melden Franse media. Via Chambéry en Turijn reisde hij naar Milaan, waar zijn vlucht in een buitenwijk per toeval ten einde kwam.

Broers verdachte Berlijn: ‘In gevangenis geradicaliseerd’

‘Schengen ramp voor veiligheid’
Ondanks het Europese opsporingsbevel dat werd uitgegeven, wist Amri Duitsland te verlaten en zeker twee andere EU-lidstaten te bezoeken. Zijn foto’s werden weliswaar naar buiten gebracht, de Roemeense vrachtwagenchauffeur merkt op dat er geen telefoonnummer bij stond. Hij belde uiteindelijk het Franse alarmnummer.

De kritiek op de autoriteiten neemt ondertussen toe, ook in Frankrijk. Een woordvoerder van presidentskandidaat François Fillon noemt het ‘ongelofelijk’ dat een terrorist door Europa kan reizen, ook nog met wapens in zijn bezit. Tegenstrever Marine Le Pen zegt dat de vlucht aantoont dat ‘de Schengenzone een totale ramp is voor onze veiligheid’.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim bedoelt het goed. Ergens natuurlijk wel duidelijk achterhaald als het ons bekende Europese mosterd na de maaltijd menu van het zich vrijelijk in onze samenleving bewegende islamisme.

Aanhangers van de perverse primitieve achterlijke 1400 jaren op onze beschaving achterop kruipende islamitische weerzinwekkende parasietenreligie islam laten deze islamitische shit, in volle overtuiging naar het gelijk van de Arabische sadistische onmenselijke hond Mohammed, over zich heenkomen in de wetenschap dat alleen moslims gelijk hebben.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door silkyboxershortXL »

Billy Six:
Terror in Berlin – wirklich überraschend? (Berlin attack - really a surprise?)
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Pilgrim »

‘Schengenzone een ramp’: Berlijn-terrorist reisde ongestoord door EU

Emile Kossen, 27 dec 2016

Afbeelding

Er wordt steeds meer bekend over de vluchtroute van terrorist Anis Amri, die met een vrachtwagen een aanslag pleegde op een kerstmarkt in Berlijn. Hij kon dagenlang zonder problemen door Europa reizen, ondanks een opsporingsbevel.

Amri, 24, werd eind vorige week per toeval gepakt door de politie in Milaan, toen hij bij een routinecontrole een pistool trok. Een vuurgevecht ontstond, waarbij Amri werd doorgeschoten en één agent gewond raakte.

Het was het einde van een lange zwerftocht van Amri, die de maandag ervoor 12 mensen doodde in Berlijn en tientallen andere slachtoffers maakte door met een vrachtwagen over een kerstmarkt te rijden. Uit gegevens van de Duitse en Franse autoriteiten blijkt dat hij in eerste instantie een salafistische moskee in Berlijn bezocht, waarna hij per auto naar Parijs reisde.

Kriskras door Frankrijk
Een Roemeense vrachtwagenchauffeur sprak Amri woensdag bij een benzinestation langs de A20, in de buurt van het West-Franse Limoges. In gesprek met de Spaanse krant El Mundo vertelt hij dat de terrorist er goed verzorgd uit zag – ‘daar heeft hij vast hulp bij gekregen’ – en dat hij in slecht Frans vroeg hoe hij het snelst in Lyon kon komen. Na het gesprek zag de chauffeur het opsporingsbevel van Amri en belde hij de Franse politie.

Op dat moment was Amri al op weg naar Lyon, waar hij op het treinstation gewoon een ticket kon kopen voor de internationale trein naar Italië. Op bewakingsbeelden is te zien hoe hij contant afrekent, melden Franse media. Via Chambéry en Turijn reisde hij naar Milaan, waar zijn vlucht in een buitenwijk per toeval ten einde kwam.

Broers verdachte Berlijn: ‘In gevangenis geradicaliseerd’

‘Schengen ramp voor veiligheid’
Ondanks het Europese opsporingsbevel dat werd uitgegeven, wist Amri Duitsland te verlaten en zeker twee andere EU-lidstaten te bezoeken. Zijn foto’s werden weliswaar naar buiten gebracht, de Roemeense vrachtwagenchauffeur merkt op dat er geen telefoonnummer bij stond. Hij belde uiteindelijk het Franse alarmnummer.

De kritiek op de autoriteiten neemt ondertussen toe, ook in Frankrijk. Een woordvoerder van presidentskandidaat François Fillon noemt het ‘ongelofelijk’ dat een terrorist door Europa kan reizen, ook nog met wapens in zijn bezit. Tegenstrever Marine Le Pen zegt dat de vlucht aantoont dat ‘de Schengenzone een totale ramp is voor onze veiligheid’.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Mahalingam »

’Dader aanslag Berlijn vluchtte via station Amsterdam Sloterdijk’
Terrorist Anis Amri zou na de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn via station Amsterdam Sloterdijk naar Italië zijn gereisd. Dat meldt het Franse TF1. Hij zou in Amsterdam een bus naar Lyon hebben genomen en hierbij niet zijn gecontroleerd.

Met een FlixBus zou Amri naar het station in Lyon zijn gereisd. De busreis duurt circa vijftien uur.
Amri is in de namiddag van donderdag 22 december op het Franse station Lyon-Part-Dieu gesignaleerd. Daar kocht hij een kaartje naar Milaan.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2732 ... witterfeed
en verder:
De Italiaanse krant La Repubblica stelt dat Italiaanse onderzoekers in de bagage van Amri een telefoon met bijzondere simkaarten hebben gevonden. De kaarten zijn tijdens een reclameactie van een telecommunicatiebedrijf uitsluitend in Nederland uitgedeeld van 20 tot 22 december. Dat gebeurde exclusief in Breda, Nijmegen en Zwolle.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2732 ... witterfeed
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Wat een hypocratie . Kamer geschokt over route Berlijn-terrorist Alsof ze niet weten dat met open grenzen iedereen binnen kan komen.

Nou ja, er is niks gebeurd.
De Tweede Kamer reageert geschokt op berichten dat terrorist Anis Amri in Nederland zou zijn geweest na de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn. De PVV wil dat het parlement terugkomt van reces.

Wilders wil zo snel mogelijk een debat voeren met premier Rutte, minister Plasterk (Binnenlandse Zaken) en minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie).

„Onze grenzen zijn blijkbaar zo lek als een mandje en ons land loopt groot gevaar”, schrijft Wilders in een e-mail aan zijn collega-fractievoorzitters. Het is nog niet duidelijk of er steun is voor zijn verzoek. Het reces duurt drie weken.

D66 wil dat minister Van der Steur nog voor het weekend een brief stuurt. „Hoe kan dit nou weer?”, vraagt Kamerlid Verhoeven zich af. De Democraat wijst erop dat het niet de eerste keer is dat ons land als tussenstop dient. In 2015 liep Zaventem-terrorist Ibrahim el Bakraoui ongestoord langs de paspoortcontrole op Schiphol, terwijl Turkije al een waarschuwing had afgegeven.

Ook het CDA wil een brief van de minister. Kamerlid Van Toorenburg: „Deze berichten zijn wel even schrikken. Ik wil weten of ons land ergens steken heeft laten vallen. Is hij in het vizier geweest.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Ariel »

Tunesiër (40) vast voor aanslag Berlijn

De Duitse politie heeft negen dagen na de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn een mogelijke contactpersoon van terrorist Anis Amri opgepakt. Volgens Der Spiegel is de verdachte een veertigjarige Tunesiër. Hij werd volgens het tijdschrift woensdagochtend gearresteerd op de voormalige luchthaven Tempelhof, waar hij in een asielzoekerscentrum verbleef.

Justitie heeft bevestigd dat iemand is opgepakt in het onderzoek naar de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn, maar wilde nog geen bijzonderheden vrijgeven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Ariel »

Automatische rem in vrachtwagen redde levens bij aanslag Berlijn

De vrachtwagen waarmee de dader van de aanslag in Berlijn op de kerstmarkt inreed, blokkeerde automatisch. Door een automatisch remsysteem dat reageert op aanrijdingen, stond de wagen na tachtig meter stil. Volgens de autoriteiten heeft dat levens gered. Dat melden de ARD en de Süddeutsche Zeitung in een nieuw overzicht met feiten rondom de aanslag.

Daaruit blijkt ook dat de vermoedelijk dader Anis Amri vlak voor de aanslag nog berichtjes stuurde vanuit de cabine van de vrachtwagen. Daaronder een chat met waarschijnlijk de Tunesiër die vandaag is opgepakt. Amri schreef: "Broeder, alles is in orde als God het wil. Ik ben nu in de auto, bid voor me broeder, bid voor me." Daarna stuurde hij nog een selfie vanuit de cabine.

In februari heeft Amri contact gehad met vertegenwoordigers van IS om zichzelf aan te bieden als zelfmoordenaar. De veiligheidsdiensten hebben hem tussen februari tot november zeker zevenmaal besproken. Twee keer daarvan ging dat over of hij daadwerkelijk een aanslag zou kunnen plegen. Beide malen werd dat niet als waarschijnlijk gezien.

Amri stond al langer op de radar bij de veiligheidsdiensten. Vijf dagen voor de aanslag is het profiel over hem nog bijgewerkt. Het document telde 17 pagina's. Daar stond onder meer in dat Amri op internet gezocht heeft naar handleidingen voor het maken van staafbommen, en chemische formules met springstof.

Eerder vandaag werd bekend dat Amri twee dagen na de aanslag vermoedelijk in Nijmegen is geweest. Het Openbaar Ministerie zegt dat er bewakingsbeelden zijn gevonden waar Amri hoogstwaarschijnlijk op te zien is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door King George »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Dus tijd voor meer en meer (niet minder) aanslagen in Duitsland. Ik gun het die kankermoffen van harte.
De schade door de Duitsers van nu aangericht door het uitnodigen van al die moslims zal groter zijn dan door 2 wereldoorlogen. Die oorlogen maakten mensen en gebouwen kapot maar de culturele en ethnische samenhang bleef intact. Nieuwe gebouwen en nieuwe mensen maken en Europa kon met een schone lei terug beginnen.
Nu gaat dat niet meer. Al die miljoenen allochtonen krijgen we nooit meer weg en zullen de samenhang ondergraven en uiteindelijk vernietigen.
In Oost Europa hebben ze het wél begrepen. Zou het Moeder Merkel nog niet zijn opgevallen dat er geen aanslagen zijn in Polen, Tsjechië, Slovakije, de Baltische staten en Hongarije ?
Zelfs een keer een verdwaalde kernramp hebben moeten incasseren is op niet al te lange termijn veel minder schadelijk dan omvolking. Was Detroit in 1945 niet een stad met bloeiende industrie en schone boulevards? Zie hoe het Detroit vergaan is. Daar kan een normaal mens niet vrolijker van worden. En durft nog iemand te beweren dat de (onomkeerbare) omvolking daar niet mede debet aan is? Zie de verschillen; Omvolking versus geen omvolking:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door King George »

Niet helemaal een lone wolve dus. Genoeg geloofsgenoten bij wie hij eeuwige roem heeft vergaard. Maar vooral blijven roepen dat het niets, maar dan ook niets met de Islam te maken heeft Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Pilgrim »

Aanslag Berlijn: Islamcriticus Abdel-Samad stelt Merkel ongemakkelijke vragen

Geplaatst op 29 december 2016

Afbeelding

“Gelooft u nog steeds dat de islam een deel van Duitsland is?”: in een open brief aan bondskanselier Angela Merkel en minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière (foto boven tijdens hun bezoek aan Berlijn na de aanslag) stelt de om zijn islamkritiek bekendstaande Duitse Egyptenaar Hamed Abdel Samad (kleine foto) vragen, die volgens hem door de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn werden opgeworpen.

“De tijd van ontzien is voorbij. Kalenderwijsheden en het voortdurende waarschuwen voor de AfD volstaan nu niet meer om de binnenlandse vrede in het land te bewaren. Natuurlijk mogen we ons niet door de angst laten verlammen, en ja, we mogen de logica van de terroristen niet volgen. Maar wat hebt u als verantwoordelijke politicus sinds Parijs, Brussel en Nice gedaan, opdat de logica en de tragiek van de terreur ons niet treft?”, schrijft hij op zijn Facebook-pagina.

Als burger en “een van de meest bedreigde personen in Duitsland” zou hij enkele vragen hebben en er duidelijke antwoorden op verwachten. Hij zou bijvoorbeeld niet begrijpen hoe een reeds eerder veroordeelde radicale islamiet als Anis Amri, die door de veiligheidsautoriteiten daarvoor als “gevaarlijk persoon” gekwalificeerd en geobserveerd zou zijn, zich zo lang ongehinderd en vrij in Duitsland zou hebben kunnen bewegen en de aanslag zou hebben kunnen voorbereiden “zonder dat de autoriteiten ook maar enig idee van zijn plannen hadden.”

Afbeelding

In dit opzicht zouden dan terreurdeskundigen, commissies en de miljarden kostende observatie van tot gewelddadige radicale islamieten helemaal geen zin hebben als een terrorist zoals Amri daardoor niet gestopt kon worden.

“Wat gebeurt er nu met de 12 moskeeën waarin Amri verkeerde en deels zelfs als imam was opgetreden? Wat gebeurt er met andere predikers, die dezelfde ideologie als Amri in naam van de geloofsvrijheid blijven verbreiden in Duitse moskeeën?”, vraagt de islamdeskundige verder.

Bovendien zou hij graag willen weten hoe veel radicale islamieten sinds september 2015 Duitsland zouden zijn binnengekomen en hoeveel van hen door de politie geobserveerd of ondergedoken zouden zijn.

Ook zou hij geïnteresseerd zijn in het totaal aantal door “beschermingzoekers” gepleegde delicten (toebrengen van lichamelijk letsel, diefstal, seksuele intimidatie, verkrachting enz.).

“En wie beschermt ons tegen hen als de wet en de politie door hen overbelast zijn? Wat hebben we concreet gedaan om ervoor te zorgen dat Keulen, Ansbach, Würzburg, Freiburg, Hamburg en Berlijn zich niet herhalen, behalve steeds opnieuw te benadrukken dat er geen sprake kan zijn van 100% veiligheid?”, aldus Abdel-Samad.

Hij zou ook willen weten wat er terechtgekomen is van de zogenaamde vreedzame vluchtelingen: hoeveel van hen al Duits leren, een opleiding volgen, al een baan hebben, en hoeveel van hen gefrustreerd zouden zijn en op het punt van radicalisering zouden staan.

Hij zou er niet aan twijfelen dat de bondskanselier goede bedoelingen gehad zou hebben toen ze in 2015 de grenzen liet openen. “Maar goede bedoelingen beschermen niet tegen de verantwoordelijkheid van het falen. Wanneer neemt u eindelijk de verantwoordelijkheid op zich? Wanneer trekt u de consequenties? Waarom denkt u en waarom denken zoveel mensen in dit land dat er geen alternatief voor u is? Wat is er zo bijzonder aan u? U bouwt niet op, u beheert alleen de problemen, die u deels zelf gecreëerd hebt.”

Toen Merkel haar bekende “Wir schaffen das” uitgesproken zou hebben, zou hij van haar een plan hebben verwacht die van tevoren zulke kwesties zouden hebben kunnen beantwoorden.

“Omdat uw uitspraak echter slechts een loze formule bleek te zijn, verwacht ik nu van u dat u de problemen eindelijk benoemt en uw plan bekendmaakt hoe u het probleem wilt oplossen. Oh ja, voordat ik het weer vergeet, nog één vraag: Gelooft u altijd nog dat de islam een deel van Duitsland is?”, sluit hij af.

Bron: https://de.sputniknews.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/29 ... ke-vragen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Pilgrim »

Noch een herdenkingsplechtigheid noch een herdenkingsceremonie in het Duitse parlement voor de slachtoffers van Berlijn!

Geplaatst op 29 december 2016

Afbeelding
De Duitse president Joachim Gauck en bondskanselier Angela Merkel.

Cynische en mens-verachtende motivering uit Berlijn

De motivering voor het niet plaatsvinden van een herdenkingsplechtigheid voor de Duitse slachtoffers in Berlijn is aan cynisme en mens-verachtende haat tegen het eigen volk vermoedelijk niet meer te overtreffen. Zojuist heeft de meest verwoestende terreuraanslag van de naoorlogse geschiedenis plaatsgevonden, en de regering beroept zich erop dat zij “winterpauze” zou hebben. Zou ze eveneens het “winterpauze”-argument gebruikt hebben wanneer 12 buitenlanders het slachtoffer van een terreuraanslag zouden zijn geworden? Wie wil weten waar de vijand van de Duitsers zich bevindt, moet naar Berlijn kijken. Daar zal hij hem vinden.

Merkwaardige motivering: Winterpauze

Geen herdenkingsplechtigheid voor de slachtoffers van de aanslag in Berlijn. Het Duitse parlement zal geen herdenkingsplechtigheid voor de slachtoffers van de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn houden. Een Tunesiër raasde met een vrachtwagen op bezoekers in en vermoordde in totaal twaalf mensen.

Het Duitse parlement heeft op dit moment “winterpauze”. De eerstkomende officiële zitting van het parlement vindt op 18 januari 2017 plaats. Je zou toch mogen aannemen dat bij de eerste zitting na een dergelijk ingrijpend voorval zoals de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn met twaalf doden, deze slachtoffers herdacht zouden worden. niets is minder waar.

Volgens met elkaar overeenstemmende persmeldingen (o.a. “Die Zeit”) “zal er noch een herdenkingsplechtigheid noch een herdenkingsceremonie in het Duitse parlement voor de slachtoffers van deze terroristische aanslag plaatsvinden. Omdat Merkel & Co op dit moment vakantie hebben, vinden er geen parlementszittingen plaats. En blijkbaar zit er tussen het tijdstip van de aanslag en de eerste zitting in januari teveel tijd om de mensen in het land nogmaals aan deze aanslag te herinneren.”

De politiek verantwoordelijken in dit land hielden zich sowieso opvallend in met hun betuigingen voor de slachtoffers. De aanwezigheid bij de min of meer officiële persbijeenkomst op de plaats van de aanslag was voor Merkel en haar omgeving niet meer dan het waarnemen van een verplichting. Maar anders dan deze was er van de politieke “elites” weinig tot helemaal niets te vernemen. De roep naar fakkeltochten voor de slachtoffers, naar het instellen van protestwakes en de oproep tot spontane demonstraties, door Claudia Roth (Groenen) graag in iedere beschikbare microfoon geschreeuwd, bleef deze keer bijna helemaal uit.

Bron: https://michael-mannheimer.net

Auteur: Michael Mannheimer

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/29 ... n-berlijn/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Bericht door Pilgrim »

Nordrhein-Westfalen: Amri hield haatpreken in moskeeën

Geplaatst op 29 december 2016

Afbeelding

De islamterrorist Anis Amri had blijkbaar uitstekende contacten met moskeeverenigingen in het Ruhrgebied. De “Frankfurter Allgemeine Zeitung” meldt dat de ware gelovige in verschillende moskeeën haat-preken hield. Welt/N24 levert de informatie dat Amri een sleutel van een moskee in Dortmund bezat en daar vaker overnachtte. Dat dit alles ongestoord kon gebeuren, hoewel Amri als “gevaarlijk persoon” bekend stond, betekent voor oppositieleider Laschet (CDU) het “absolute dieptepunt van zes jaar rood-groene binnenlandse politiek ini Nordrhein-Westfalen”. Hear, hear, opeens kan de tot nu toe als islam-slaapkamermatje bekend staande Laschet ook andere tonen spugen. Blijkbaar wordt hij aangedreven door de pure angst voor de AfD-concurrentie bij de komende deelstaatverkiezingen in mei.

De “Frankfurter Allgemeine Zeitung” bericht:

“Als de onthullingen kloppen dat een terroristisch gevaarlijk persoon, die bekend is bij de autoriteiten en eigenlijk uitgezet moest worden, zich volledig vrij bewegen en in radicale moskeeën in het Ruhrgebied ongestoord haat prediken kan, dan is dat het absolute dieptepunt van zes jaar rood-groene binnenlandse politiek in Nordrhein-Westfalen, dat nu onverbiddelijk opgehelderd moet worden”, zei de chef van de CDU in Nordrhein-Westfalen, Armin Laschet. Volgens onderzoek van de WDR zou Amri duidelijk een beter netwerk in het Ruhrgebied hebben gehad dan tot nu toe werd aangenomen.

Amri zou zijn islamitische vrienden nog kort voor zijn terreuraanval, waarmee hij 12 mensen vermoordde en 55 verwondde, van wie er nog 11 op de intensive care liggen, vanuit de vrachtwagen van nieuws hebben voorzien:

Amri zou slechts enkele minuten voor de daad in de cabine van de vrachtwagen gechat hebben. Amri schreef volgens het bericht het volgende: “Mijn broeders, alles oké, als Allah het wil. Ik ben nu in de auto, bid voor mij, mijn broeders, bid voor mij.” Daarna zou hij nog een selfie vanuit de vrachtwagen hebben verstuurd. Ook “spiegel Online” berichtte dat Amri enkele minuten voor de aanslag nog spraakberichten en foto´s zou hebben verstuurd. Onder de ontvangers zou zich volgens “Focus” de 40-jarige Tunesiër hebben bevonden, die woensdag in Berlijn werd gearresteerd.

Volgens mediameldingen van vandaag zou deze Tunesiër echter niet betrokken zijn geweest bij de aanslagplannen, zodat hij weer werd vrijgelaten. Hopelijk wreekt zich dat niet. Welt.N24 informeert dat Amri blijkbaar veel fans onder zijn islamitische geloofsbroeders in het Ruhrgebied had:

Ook in het Ruhrgebied had Amri volgens onderzoek van de WDR een duidelijk beter netwerk dan tot nu toe werd aangenomen. De Tunesiër bezocht daar tijdens zijn tijd in Nordrhein-Westfalen een twaalftal moskeeën. Amri zou bovendien goede contacten in Dortmund gehad en een sleutel van een moskee bezeten hebben, waarin hij overnachtte. Sinds eind 2015 zou hij regelmatig heen en weer gereisd zijn tussen het Ruhrgebied in Berlijn.

We kunnen er van uitgaan dat zich veel meer ondersteuners van de islamitische terreur onder de bij ons wonende Mohammedanen bevinden dan tot nu toe aangenomen. Je kunt sowieso niet bij moslims in hun hoofd kijken om vast te stellen hoe intensief daarin de koran-chip tikt. We zullen het pas merken als de mollen wakker worden en tot de Jihad overgaan.

Bron: www.pi-news.net

Door: Michael Stürzenberger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/29 ... -moskeeen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie