Paniek in Eindhoven

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Paniek in Eindhoven

Bericht door Ariel »

De politie is vanavond vanwege een verdachte situatie in centrum van Eindhoven met veel eenheden in de stad aanwezig.

Wat er precies is gebeurd, is onduidelijk. Op sociale media vragen veel mensen zich af wat er aan de hand is.

In het Philips Stadion was vrijdagavond een concert van Guus Meeuwis. Op Twitter gingen veel berichten rond over meldingen van een dreiging, maar dat werd niet bevestigd door de politie. Het stadion is niet ontruimd, laat een stage manager van het concert weten aan De Telegraaf. Bezoekers zijn rustig naar buiten gelopen.

Ook heel veel politie op station Eindhoven

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Ariel »

Via sociale media was te zien dat er geen paniek was en het concert gewoon doorging. Het is inmiddels afgelopen en de mensen lopen rustig naar buiten.

Een concertganger zegt.
Ze hebben ons langer in het stadion gehouden. Was merkbaar dubbelenummers en rustige nummers zonder vuurwerk.
Of er daadwerkelijk sprake is van een terreurdreiging is niet bekend. De politie laat weten dat er vooral uit voorzorg extra agenten zijn opgeroepen. De politie verwacht voor 01.00 uur meer informatie te kunnen geven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Ariel »

Politie: situatie Eindhoven onder controle

De situatie in Eindhoven is onder controle. Dat meldt de politie kort na middernacht. Een woordvoerder wil nog niet zeggen wat de aanleiding was voor de flinke politie-inzet. Vrijdagnacht volgt nog wel een verklaring.

In het centrum van de stad is ook veel politie, onder meer te paard. Daar zitten mensen ook gewoon rustig op terrasjes.

De politie is vrijdagavond met veel eenheden in Eindhoven aanwezig vanwege een „verdachte situatie”.

Wat er aan de hand is, wil de politie verder nog niet toelichten. Op sociale media vragen veel mensen om duidelijkheid. De politie geeft aan vrijdagnacht nog met een verklaring te komen.

In het Philips Stadion was vrijdagavond een concert van Guus Meeuwis. Op Twitter gingen veel berichten rond over meldingen van een terreurdreiging, maar dat werd niet bevestigd door de politie. Het stadion is niet ontruimd, laat een stage manager van het concert weten aan De Telegraaf. Bezoekers zijn rustig naar buiten gelopen.

Concertgangers melden op sociale media dat zij na afloop van het concert ongeveer een half uur langer binnen werden gehouden. Guus Meeuwis herhaalde een aantal nummers en de vuurwerkshow is afgelast.

De burgemeester van Eindhoven volgde de ontwikkelingen op de voet en is blij met de 'rustige afloop' van het concert van Guus Meeuwis. "Politieonderzoek loopt", tweet John Jorritsma. "Complimenten voor organisatie en publiek. We houden vinger aan de pols."

Eerder deze week liet Guus Meeuwis weten dat de beveiliging rond zijn concertreeks Groots met een zachte G, die donderdag begon, ’enorm opgeschaald’ zou worden. „Ik wil dat bezoekers veilig naar de show kunnen”, aldus de zanger.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door King George »

Op Nederland 1 staat het nieuws aan. Soms wat herhalingen van herhalingen om de tijd op te vullen. Maar de politieverklaring is er nog steeds niet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door King George »

Er is nieuws. Omstreeks 20:15 hebben ze in de buurt van het PSV-stadion een persoon aangehouden die zich verdacht ophield. De persoon is een 29-jarige man en een bekende van de politie wat betreft radicalisering. Derhalve is er tot opschaling overgegaan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Ariel »

King George schreef:Er is nieuws. Omstreeks 20:15 hebben ze in de buurt van het PSV-stadion een persoon aangehouden die zich verdacht ophield. De persoon is een 29-jarige man en een bekende van de politie wat betreft radicalisering. Derhalve is er tot opschaling overgegaan.
Is dat alles? Dat kan ik bijna niet geloven. Er moet meer aan de hand geweest zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Ariel »

Morgen horen we dat de knaap weer vrij is, want hij had geen kwaad in zin. En...Heel belangrijk. Het heeft niks met Islam te maken.
De politie heeft vrijdag 9 juni 2017 omstreeks 20.15 uur tijdens het toezicht op en nabij het PSV Stadion op de Nieuwstraat een 29-jarige Amsterdammer aangehouden die zich verdacht had gedragen in het centrum van Eindhoven. De man is een bekende van de politie ter zake radicalisering. Na de aanhouding besloot de politie uit voorzorg op te schalen.

Agenten zagen vrijdagavond op de PSV-laan dat een man zich verdachte gedroeg ter hoogte van een van de ingangen bij het stadion. De politiemensen spraken de man aan. Hij was aan het filmen, had daar geen duidelijke verklaring voor en bleek geen kaartje te hebben voor het concert. Inmiddels was duidelijk dat de man bekend is bij politie instanties ter zake mogelijke radicalisering . Vanwege de combinatie van alle beschikbare informatie werd besloten hem aan te houden. Hij is meegenomen naar het politiebureau voor verder onderzoek.

Voorzorg
Uit voorzorg werd in de loop van de avond de Staf Grootschalig en Bijzonder Optreden opgeroepen. Ook werden extra agenten naar de omgeving van het Stadion gedirigeerd. Er was geen concrete dreiging. Inmiddels is het concert afgelopen, toeschouwers hebben het stadion rustig verlaten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Ariel »

Leuk hoor. Gelukkig kan het volk gewoon doodnormaal aan brood en spelen blijven deelnemen. En concerten werken nu eenmaal goed om islamitische jihadies te stoppen en te bekeren. Love, love, love...and don't look back in anger als er misschien toch iets naars gebeurd.

Maar gisteren was het een nacht om nooit te vergeten. Het was een nacht die je normaal alleen in films ziet. Het was een nacht waarvan je dacht dat je hem nooit beleven zou.
De concerten van Guus Meeuwis zaterdag, zondag en dinsdag in het PSV-stadion gaan door. Dat staat in een verklaring op de website van de Brabantse zanger die is uitgegeven naar aanleiding van een incident vrijdag bij hetzelfde stadion.


En laten we alsjeblieft het I en M woord niet gebruiken. Dat is zo stigmatiserend.

Dus schrijven we...Een 29-jarige man uit Amsterdam die geen kaartje voor het concert had, en ,,mogelijk geradicaliseerd" stond te filmen.

Mmmm :thinking: wat bedoelen ze daar mee ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Mahalingam »

Fantastisch dat effect van die aanslagen.
Sta je op de lijst van geradicaliseerden (is dat islam en/of radicaal rechts?) dan is werken aan islam terreur heel wat makkelijker. Ga gewoon opzichtig rondlopen bij leuke massa-evenementen en iemand drukt wel de paniekknop in en het grote veiligheidscircus gaat voluit.
Hoeveel manuren is er in gaan zitten?

Ik denk dat als baardman in een jurk je zelfs niks hoeft te doen: je blote aanwezigheid bij lol en leut is al verdacht.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Ik denk dat als baardman in een jurk je zelfs niks hoeft te doen: je blote aanwezigheid bij lol en leut is al verdacht.
Vooral het beestje niet bij de naam noemen.

Amsterdammer wacht op 5 Belgen. :cool:
De Nederlandse politie heeft gisternacht bij de grens op grondgebied Valkenswaard vijf Belgen ( LOL) opgepakt. Die zaten in een auto waarvan de nummerplaat niet overeenkwam met de wagen. Of er nog iets anders aan de hand is, is niet bekend - de politie wil daar niks over zeggen, ook niet over de woonplaats van de Belgen. Die zitten overigens nog altijd in de cel, aldus Eindhovens Dagblad.
Vrijdagavond werd in Eindhoven een 29-jarige Amsterdammer opgepakt omdat hij zich verdacht gedroeg in de buurt van het PSC-stadion, waar Guus Meeuwis toen een concert gaf. In dat kader werd politiealarm verspreid, en daardoor kwam men ook bij de vijf Belgen uit.
Wij Nederlanders zijn moedig. Geen Amsterdammer of Belg kan ze tegen houden om een concert van Guus Meeuwis te bezoeken.

Fans Guus Meeuwis laten zich niet bang maken
Spoiler! :
’Die gekken gaan niet winnen, we gaan gewoon’

Van ’We gaan gewoon een feestje bouwen en laten ons er niet onder krijgen’ tot daadwerkelijke afzeggingen vanavond bij het concert van Guus Meeuwis in Eindhoven. Gemengde gevoelens dus in aanloop naar het meezingfeest in het Philips Stadion na de terreurdreiging van gisteravond bij het eerste concert van de Brabantse troubadour.

Wie zijn oor te luisteren legt bij de duizenden bezoekers, hoort wel regelmatig wat ongemak. Iedereen is in elk geval doordrongen van wat er gisteravond is gebeurd. „Ik heb getwijfeld”, zegt een jonge vrouw uit Eindhoven. „En dat doe ik nog steeds. Als ik in het stadion ben en ik voel me ongemakkelijk, dan ga ik weg. Ik heb een jong kind thuis zitten en daar voel ik me heel verantwoordelijk voor. Ja, ik weet het, als wij wegblijven winnen zij. Maar dat kan ik mijn dochter dan niet meer vertellen.”

Angstig gevoel
Even verderop bij een van de vele barretjes vlakbij het stadion klinkt een heel ander geluid. „Wij gaan in plaats van anderen”, zegt een deel van een vriendengroep uit Groningen. „Twee durfden niet meer na gisteravond. Niets kon hen overreden. Zeker, we hebben gezegd: laat ze niet winnen die dwazen. Maar vergeefs. Ze hadden van tevoren al een angstig gevoel, dus er was weinig voor nodig. Moeten ze zelf weten. Wij gaan een geweldige avond hebben. Hun afzegging ga voor ons een kans”, lachen twee Groningse vrienden.
Een ouder stel uit Purmerend is het opgevallen dat er veel politie in het centrum van Eindhoven is. „Ik voel me veilig”, zegt de vrouw. „Ik heb even afgewacht hoe het na gisteravond zou verlopen. Het is ook spannend, omdat we zowat het enige land zijn dat nog niet getroffen lijkt. Maar kom op, we laten ze niet winnen. We blijven niet thuis. Bovendien vertrouw ik erop dat de autoriteiten een verantwoorde afweging hebben gemaakt.”

Verknald
Een echtpaar uit Geldrop was er gisteravond ook bij. „Dat is toen wel een beetje verknald door al die berichten op sociaal media. Op een gegeven moment was iedereen op zijn telefoon aan het kijken. Daarna werd er gezeurd dat er zoveel politie was. Het is ook nooit goed. Stel dat er wat gebeurd was. Het feit dat ze alert zijn, geeft een veilig gevoel. We gaan vanavond gewoon weer.”
En dat geldt ook voor een vriendengroep uit het Limburgse Grathem. „Die gekken gaan niet winnen. We gaan gewoon!”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Pilgrim »

POLITIEFOTO...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Paniek in Eindhoven

Bericht door Ariel »

Filmer Meeuwis-concert Eindhoven 'terreurverdachte'

De 29-jarige Amsterdammer die vorige week vrijdag is aangehouden bij het concert van Guus Meeuwis in Eindhoven, wordt verdacht van mogelijke betrokkenheid bij de voorbereidingshandelingen voor een terroristisch misdrijf.

Dat maakte het Openbaar Ministerie in Den Bosch vrijdag bekend, vooruitlopend op de voorgeleiding van de man aan de rechter-commissaris. Het OM wil de man veertien dagen langer vasthouden. Het politieonderzoek naar die voorbereidingshandelingen is nog gaande.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie