Zuuraanvallen in Londen

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Ariel »

Revealed: Afghan mother of acid attack boy, 3, 'was tracked down by her violent asylum seeker husband after she appeared in newspaper without her veil' as police continue to quiz him

The couple had initially settled in Wolverhampton after fleeing war-torn Afghanistan 11 years ago.

Last year she left her husband, a taxi driver, and moved to a house in Worcester with their three children, now aged ten, eight and three, to start a new life.

A neighbour recalled shouting matches between the couple, while another said when the woman left her husband broke down in tears claiming she would not let him see their children.

It is believed the thugs who carried out the acid attack on the boy had been monitoring the family after tracking them down to their new semi-detached home.

Detectives have been questioning residents about sightings of suspicious people and vehicles in the area.

When the pair were in a relationship she would wear a full veil but in recent years had removed it and moved to an address in Worcester 30 miles away with the children.

It is believed the estranged father discovered the whereabouts of his wife when a photo appeared in a local newspaper showing one of the children at a local event.

It is alleged that the gang bungled the attack and the three-year-old got splashed with the noxious substance accidentally in the process.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
King George schreef:Laat ik nou ook gelijk aan Islamitische eerwraak gedacht hebben. En we bleken weer eens gelijk te hebben te hebben gehad.
Kan je nagaan, dat we eerst bedrogen werden met dit artikel.
Intense woede maakt zich van mij meester.

Het houdt maar niet op en waarschijnlijk NOOIT zolang wij moslims niet unaniem benoemen als de mislukte mensensoort moslims waar wij niet langer van gediend willen zijn. We hebben geen vrije wil, maar wel de MACHT.

Ook moslims die geen zuur gooien en verschrikkelijk geestelijk gestoord zijn omdat zij GEEN NIET-MOSLIM zijn, keuren unaniem de walgelijke onmenselijke verschrikkelijk smerige haat tirades en sadistische prediking van de Arabische profeet Mohammed Goed. Dezelfde walging overkomt mij als ik de supermarkt DEEN betreed, die er om bekend staat een voorkeur voor moslim sletjes aan de dag te leggen. Achter de kassa, ondanks de hitte die buiten de deur gehouden wordt, zie ik een jonge dikke moslima met een om haar hoofd gebonden doek die straks na sluitingstijd, wanneer zij de gekoelde winkel verlaat en de hitte tegemoet gaat, haar schaamhaarlap niet zal afdoen.

Iedere vrouwelijke volgeling van de profeet is in mijn ogen een slet, een onderdanige slaafse hoer aan wie te kennen moet worden gegeven dat zij hier in onze samenleving niet thuishoort. Ook niet in een Nederlands zwakzinnige gesticht wanneer zij ook in Marokko in een door Allah gezegend gekkenhuis de samenleving daar een dienst kan bewijzen. Waarom opdraaien voor parasieten in onze beschaving als we ze hier ook de kop om kunnen draaien?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Ariel »

VK zuuraanvallen schrikt toeristen af

Zuuraanvallen in de hoofdstad van Groot-Brittannië zijn tot nieuwe hoogten gestegen, zo blijkt uit nieuwe cijfers. Uit een verzoek om informatie van de krant Mirror blijkt dat er tussen 2011 en 2016 in Londen bijna 1.500 gevallen van deze verschrikkelijke misdaad hebben plaatsgevonden, die de huid verbrandt en de slachtoffers met littekens achterlaat. De omvang van de littekenvorming is zo grootschalig dat slachtoffers als gevolg van de zuuraanvallen op de lange termijn vaak ernstige psychische schade kunnen oplopen.

Alleen al vorig jaar waren er 431 zuuraanvallen, een stijging van 170 gevallen ten opzichte van het jaar daarvoor. De cijfers komen overeen met een algemene trend in het Verenigd Koninkrijk, waar het misdaadcijfer voor dergelijke zuuraanvallen sinds 2005 met 50% is gestegen. Wereldwijd is ongeveer 80 procent van de slachtoffers vrouwen. Zuuraanvallen worden vaak uitgevoerd door wraakzuchtige mannen, vaak niet-Europese, wiens huwelijksaanzoek of seksuele toenadering is afgewezen.

De steungroepen voor zuuraanvallen in het Verenigd Koninkrijk schatten echter dat de Britse slachtoffers voornamelijk mannen zijn, op ongeveer 71 procent van de slachtoffers. Jaf Shah, de directeur van de steungroep Acid Survivors Trust International (ASTI), zegt tegen de Guardian: “Als we naar de gegevens in het algemeen kijken, is de kans vrij groot dat een hoog percentage van de incidenten bestaat uit zuuraanvallen van mannen op mannen en dat ze waarschijnlijk het meest gerelateerd zijn aan bendes. De cijfers lijken zeer hoog te zijn en wijzen op een toename, wat zeer zorgwekkend is”.

Een voormalig bendelid beschrijft hoe zuuraanvallen acceptabeler zijn geworden en niet als een “groot probleem” worden gezien. Hij voegt eraan toe: “De mensen denken niet aan de gevolgen, het is gemakkelijk om de meeste ingrediënten legaal te kopen. Bij een van mijn neven is het een paar jaar geleden gedaan. Hij werd op zijn schouder met zuur aangevallen en mijn oom heeft het gewoon voor hem thuis gemengd”.

“Zuur wordt gebruikt als een extreem teken van dominantie. Het laat het individu weten dat ik je niet gedood heb, maar het is bijna erger dan dat, het is een teken, op je gezicht. Het is een sinistere herinnering”.

De moeilijkheid en het emotionele trauma bij het melden van zuuraanvallen kan ook betekenen dat de cijfers ernstig ondergewaardeerd zijn. Immigranten in Newham, in het oosten van Londen, hadden met 398 de hoogste gevallen van zuuraanvallen in de afgelopen zes jaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het klinkt zuur, maar het betreft bijna allemaal moslims.

Moslims uit Pakistan. Zo heeft iedere moslimgroep zijn eigen Koraninterpretatie. Eerst het zuur op aarde en later het zoet van het paradijs. Wat mij wel opvalt is dat nog geen blanke man van het Pakistaanse zuur heeft mogen proeven. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Ariel »

Het is een tijd rustig geweest , maar nu beginnen de zuuraanvallen weer.

Dankzij de veranderende bevolkingssamenstelling van Londen is ook Londen veranderd in een hellhole. Het is een vieze and an an extremely unpleasant place om in te wonen of om op visite te gaan. En ook nog eens gevaarlijk.
Londen berucht om aanvallen met zuur: ’Ik kan mijn gezicht niet meer zien’

Er is een klopjacht gaande in Londen naar een man die woensdagavond op laffe wijze een moeder met haar twee jonge kinderen aanviel door vermoedelijk een ’bijtende stof’ op ze te gooien. Het is de zoveelste vrouw die slachtoffer wordt van een zuuraanval, een vorm van geweld waar Engeland om berucht is. „Help, mijn ogen, mijn ogen!”

Omstanders die het slachtoffer met haar kinderen te hulp schoten, raakten net als drie agenten zelf ook gewond door de substantie. Een relaas dat vaker valt te horen bij dit soort geweldsincidenten met zuur. „Haar lippen waren zwart, haar huid verbrand”, zegt een getuige tegen Sky News. De moeder, die het op straat uitschreeuwde, zou in een auto ruzie hebben gehad met de man. Agenten troffen bij de melding van ’een chemisch incident’ in het zuiden van Londen een wagen midden op straat aan, met de deuren open.

„Mijn ogen! Mijn ogen! Bel de politie, mijn ogen!” riep de vrouw uit toen ze op gewelddadige wijze werd belaagd door de man die daarna op de vlucht sloeg. „Ik zag hem nog wegrennen. Het was allemaal zo traumatiserend”, aldus een van de getuigen. Mensen schoten de vrouw en jonge kinderen te hulp door water over ze heen te gooien uit een flesje. De slachtoffers zijn naar een traumacentrum gebracht. De stof waarmee werd gegooid, wordt verder onderzocht.

’Actie nodig’
De zuuraanvallen nemen de afgelopen jaren volgens de Britse politie op zorgwekkende wijze toe. Volgens ASTI, een organisatie die zich inzet voor verminkte slachtoffers, zijn vooral vrouwen de dupe van rancuneuze mannen die ’wraak’ nemen. Middelen om iemand letterlijk en figuurlijk voor de rest van zijn of haar leven te tekenen, zijn online eenvoudig te bestellen. Terwijl de kosten na een aanval doorgaans in de vele tienduizenden euro’s lopen door het blijvende letsel en het trauma dat wordt veroorzaakt. „Wij roepen bedrijven op om actie te ondernemen. Beëindig gemakkelijke toegang. Maak een einde aan zuuraanvallen”, aldus de Britse belangenorganisatie.

Een avond die bij een twintigtal Londenaren nog in het geheugen gegrift zal staan, is 17 april 2017. Arthur Collins, de ex-vriend van een Britse reality-tv-ster, gooide in een volle club op de dansvloer met een bijtende stof in het rond. „Ongeacht de personen op wie het terechtkwam”, zou een rechter later vaststellen over de „wrede actie.” De twintiger verstopte zich daarna in een hoekje, maar viel op camerabeelden door de mand. Hij kreeg twintig jaar cel en vertoonde volgens Britse media maar weinig spijt in de rechtbank.

Ook met de inmiddels gesloten club, Mangle E8 in Dalston, kwam het ondanks een overname en naamswijziging nooit meer goed.

’Hij heeft een affaire’
Het zijn niet alleen mannen die worden opgepakt voor een zuuraanval. Esther Afrifa (28) uit Londen dacht - onterecht - dat haar inmiddels ex-vriend er met een ander vandoor was gegaan en gooide, terwijl hij sliep, tot twee keer toe zwavelzuur in zijn gezicht om hem vervolgens thuis aan zijn lot over te laten. Ze had online een literfles weten te verkrijgen.

Kelvin Pogo kampt sindsdien met een zwaar gehavend gezicht en kan nog amper iets zien. „Je wist dat het extreem ernstige misvormende verwondingen en vreselijke pijn zou veroorzaken”, zei de rechter tegen Afrifa, en toch deed ze het. „Ik heb problemen met mijn zicht en door de zoeker van de camera kijken is moeilijk, maar ik kom er wel”, zei Pogo, die filmmaker wil worden en nog altijd ’droomt van het winnen van een Oscar’.

’Mensen staren naar je’
Een ander slachtoffer van haar ex-vriend door een aanval met zuur is voormalig model en presentatrice Katie Piper. Ze werd op haar 24ste overgoten met gif in opdracht van Daniel Lynch, die 16 jaar cel kreeg en volgens The Daily Mail inmiddels in aanmerking komt voor vrijlating. Piper is een bekend gezicht van campagnes tegen zuuraanvallen. Ze ontwaakte na de aanval uit een coma en onderging liefst vierhonderd operaties en raakte deels blind. Ondanks dat alles heeft ze twee kinderen met haar man Richard. Er werd een documentaire over haar gemaakt: Katie, My Beatiful Face.

„Je wordt ’s ochtends wakker, poetst je tanden en verwacht je eigen gezicht te zien, maar het is er niet meer”, vertelt ze in een interview met The Guardian. „Mensen kunnen je ook anders gaan behandelen, vermijden met je te praten, of staren naar je op straat. Overal zul je mensen tegenkomen die onwetend of onbeleefd zijn, maar dat geldt gelukkig niet voor iedereen in de samenleving. Ik denk niet dat mijn leven gedoemd is omdat ik er zo uitzie.”

’Cijfers nemen af’
Ook in verschillende Zuid-Aziatische landen en in de islamitische wereld zijn zuuraanvallen een probleem, zoals India, Pakistan en Bangladesh. Bijvoorbeeld als een vrouw of meisje een huwelijk weigert of bij verdenkingen van vreemdgaan.

Uit cijfers uit 2018 van ASTI blijkt dat Colombia de lijst aanvoert in Zuid-Amerika. Volgens de hulporganisatie zijn de aantallen er ’verontrustend, maar aan het afnemen’, mogelijk door zwaardere straffen voor daders.

Van de slachtoffers wereldwijd is 80 procent vrouwelijk; jaloerse of boze mannen uit hun directe omgeving zijn vaak de dader. In Iran zijn eerder willekeurige vrouwen op straat aangevallen die zich niet hielden aan de strenge religieuze kledingvoorschriften. Het leidde met name in de stad Isfahan tot grote protesten omdat niemand werd aangehouden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Ariel »

Londense zuuraanvaller geïdentificeerd als Abdul Shokoor Ezedi.

De aanvaller gooide gisteravond zuur in de gezichten van twaalf mensen in Clapham South, Londen.

Onder de slachtoffers waren twee kinderen, waarvan één 3 jaar oud.

Hij is momenteel op vrije voeten en er is een enorme klopjacht aan de gang.
Spoiler! :
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door King George »

En daar verleen je nou asiel aan. Ik krijg een beetje het zuur van dit soort (asiel)immigranten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:
vr feb 02, 2024 9:22 am
En daar verleen je nou asiel aan. Ik krijg een beetje het zuur van dit soort (asiel)immigranten.
Ik krijg een beetje het zuur van die slappe houding van de slachtoffers en de familie etc.
Zou het bij mij in de familie gebeuren, dan kon de dader er op rekenen dan 'm een akelig overlijden te wachten stond.
Gevangenisstraf was dan slechts uitstel van executie.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Ariel »

’Verdachte zuuraanval Londen kreeg ondanks eerdere veroordeling asiel omdat hij christen was geworden’

Naar het blijkt heeft Ezedi niet een heel rooskleurig verleden, zo melden Britse media. Hij zou in 2016 als vluchteling het Verenigd Koninkrijk zijn binnengekomen door zich in een vrachtwagen te verstoppen. Oorspronkelijk komt hij uit Afghanistan. Vervolgens kwam hij terecht in migrantenhuisvesting in Newcastle. In die stad kreeg hij in 2018 een veroordeling aan zijn laars voor seksueel misbruik. Het bleef bij een taakstraf en een voorwaardelijke celstraf. Die taakstraf voltooide hij in 2020, waarna hij van de radar verdween. In de jaren daarna veranderde hij regelmatig van verblijfslocatie. Zijn voormalige buren in Newcastle hadden de man al tijden niet meer gezien, maar omschreven hem als een „rustige, introverte man”, zo schrijft de Daily Mail.

Ondanks die veroordeling kreeg de man uiteindelijk een verblijfsvergunning. Niet in een keer, maar na drie pogingen. Tussen de eerste en tweede aanvraag bekeerde de man zich naar eigen zeggen tot het christendom. Maar de tweede aanvraag werd afgewezen, hoewel hij in Afghanistan dan in gevaar zou zijn. Een brief van de geestelijke die hem begeleidde bij zijn bekering, zorgde ervoor dat zijn derde aanvraag in 2021 uiteindelijk groen licht kreeg, aldus The Telegraph. Ezedi was ’volledig toegewijd’ aan het christendom, zo was te lezen. Maar kennissen omschrijven hem daarentegen als een ’goede moslim’, aldus The Times.

Felle reacties
De reacties vanuit Westminster op de zuuraanval zijn fel. Meerdere parlementariërs, zowel van Labour als van de Conservatieven, roepen de regering op om de asielregels streng onder het licht te houden en om ervoor te zorgen dat veroordeelde asielzoekers worden uitgezet. Sommige Labour-politici willen tevens zo snel mogelijk kijken naar stappen tegen de ’normalisering van geweld tegen vrouwen’. Volgens Nigel Farage had de man na zijn eerste afwijzing linea recta het land moeten worden uitgezet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zuuraanvallen in Londen

Bericht door Ariel »

London is the place for me. :no1:
Londen opnieuw op scherp na zuurdreiging: man bedreigt buspassagiers met verdachte stof

Londen heeft opnieuw op scherp gestaan vanwege een zuurdreiging. Enkele weken nadat een man in de Britse hoofdstad zuur had gegooid over een vrouw en haar twee kinderen, werden passagiers van een bus bedreigd door een persoon die beweerde een fles met een bijtende stof in zijn hand te hebben, zo schrijft de Britse krant Daily Mail.

Het incident gebeurde zondagavond in de bruisende Londense wijk Brixton. Een man, die achter in de dertig wordt geschat, stapte op de bus van lijn 109. Kort na het instappen stak hij in de bus een sigaret op. Hij werd meteen op zijn gedrag aangesproken door andere passagiers. De situatie escaleerde in rap tempo en plots greep de man een fles uit zijn zak. Hij zei dat de fles zuur bevatte. De bus kwam tot stilstand in Croydon.

Het leek een gijzelingssituatie te worden en de politie was om die reden snel en massaal aanwezig. De impasse tussen de agressieve man en de politie duurde drie uur. Volgens de politie mochten de andere passagiers direct de bus verlaten. Er raakte niemand gewond.

Taser
Uiteindelijk werd de verdachte gearresteerd. Daarbij werd volgens de politie een taser gebruikt. De man, gekleed in een oranje jumpsuit, werd geboeid op een brancard afgevoerd. De stof werd getest door chemische experts en bleek uiteindelijk niet schadelijk te zijn. De man wordt verdacht van openlijke geweldpleging.

Londen staat op scherp na de zuuraanval op een 31-jarige vrouw in de wijk Clapham op 31 januari jl. Zij werd belaagd door Abdul Ezedi, die een bijtende stof over haar en haar twee kinderen gooide. De man lijkt na een klopjacht door de politie in de Thames te zijn gesprongen. De politie gaat ervan uit dat hij de sprong niet heeft overleefd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie