Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Ariel

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Berichtdoor Ariel » Vr Aug 17, 2018 12:01 am

Barcelona worstelt met aanslag

De Ramblas in Barcelona liggen opnieuw vol met rozen, lichtjes, briefjes, foto’s en knuffels. Vrijdag herdenkt de stad dat een jaar geleden de witte bus van terrorist Younes Abouyaaqoub uit Ripoll over de wandelboulevard heen zigzagde, en daarbij dertien dodelijke slachtoffers en tientallen gewonden maakte. In totaal kwamen bij de aanslagen van Barcelona en Cambrils zestien mensen om. De wonden zijn nog lang niet geheeld.

In Barcelona raakte de impact van de aanslagen op de Ramblas en Cambrils binnen een maand ondergesneeuwd vanwege de ándere gebeurtenis die de aandacht opslokte in Catalonië: het referendum en de afscheidingspoging van de Catalaanse regering onder leiding van Carles Puigdemont.

Overigens blijkt nu dat het gerucht dat destijds ging dat de separatistische regering en de Catalaanse politie door de CIA waren gewaarschuwd voor een mogelijke aanslag op de Ramblas, wel degelijk klopt. De CIA had de autoriteiten daarvoor gewaarschuwd, maar vanwege de ruzie rond het referendum werd dat onder de pet gehouden. De separatisten konden niet de indruk wekken de veiligheid niet onder controle te hebben.

Te heftig
Een jaar na dato blijkt dat overlevenden en de families van de slachtoffers nog steeds worstelen met de gevolgen van de aanslag, waarbij vooral buitenlandse toeristen omkwamen. De enige inwoner van Barcelona die overleed, de Boliviaanse Silvina Pereyra, werkte op de Boqueria bij de fruitstal Vidal Pons. Zij liep de dag van de aanslag toevallig over de Ramblas. Een collega van haar bij Vidal Pons wil er niet over praten: „Het was te heftig. We moeten dit zelf verwerken.”

Even verderop, bij de apotheek van Fouad Bakkali, de man die vorig jaar de moeder opving van het 7-jarige Engels-Australische jochie Julian Cadman dat omkwam bij de aanslag, klinkt hetzelfde: „We praten er niet meer over. De apotheker zelf is er niet vandaag.”

"Ik hoorde die dag opeens veel geschreeuw. Er stoof een massa mensen binnen, totaal in paniek"
Jerome Etchalus, de eigenaar van de Oester Bar aan het begin van de Boqueria, wil wel praten: „Ik hoorde die dag opeens veel geschreeuw. Er stoof een massa mensen binnen, totaal in paniek. De politie kwam binnen, met geweren, en sloot de markt. De luiken moesten naar beneden; we mochten niet weg. Ik was ontzettend bang. Pas ’s avonds konden we naar huis. Dan denk je: het is achter de rug. Maar vooral de volgende dag was het moeilijk. We móesten open, het leven móet doorgaan. Maar ik had een heel zwaar gevoel in mijn lijf. En je schrikt óveral van.”

Psycholoog
Etchalus vervolgt: „We zagen ook de beelden van Younes die na zijn dodenrit over de Boqueria langs ons is gelopen. Bizar. Ik ben naderhand één keer met een psycholoog gaan praten. Dat bood de gemeente ons aan. Maar dat was het dan. Mijn angst is langzaam gezakt. Op een gegeven moment komt een dag en dan merk je: ik denk er niet meer aan.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Aug 17, 2018 7:57 am

Busje komt zo

Dat heb je met het tolereren - nee sterker nog - het omarmen van en begrip tonen voor de Islam, de haatreligie tegen het Westen in kaart gebracht door de mislukte mensensoort moslisms. Maar daarom niet getreurd, het gebeurt, het busje komt zo . . .

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Jul 29, 2019 12:10 am

Opmerkelijk: Spaanse geheime dienst in verband gebracht met islamitische terreuraanslagen in Barcelona

Geplaatst op 28 juli 2019

Afbeelding

Opmerkelijk: de Spaanse geheime dienst (CNI) wordt in verband gebracht met de jihadistische aanslagen in Barcelona van 2017. Catalaanse parlementariërs verzochten de Spaanse regering om een onderzoek naar de aanslagen, maar de grote partijen stemden tegen. Het brein achter de aanslag, Imam Abdelbaki es Satty, zou banden hebben met de CNI, zo meldt de Groene Amsterdammer.

Destijds in 2017 vond een aanslag plaats met een busje, zoals we dat in die tijd wel vaker zagen, zoals tijdens de kerstmarkt in Berlijn met een vrachtwagen. Die dag vielen in Barcelona zestien doden en tientallen gewonden doordat een islamitische gek inreed op omstanders.

Toch bleef er veel onduidelijk over de aanslag. Daarom verzochten Catalaanse parlementariërs in maart 2018 de Spaanse regering om een commissie in te stellen die onderzoek zou doen naar de interacties tussen de Spaanse dienst en de verdachte imam Satty. Volgens de Groene Amsterdammer zouden berichten zijn uitgelekt waaruit bleek dat CNI en imam Satty banden zouden onderhouden.

Natuurlijk haalde het voorstel van de Catalanen het niet. In Madrid zijn de relaties vrij gespannen. Dat zo’n parlementair onderzoek noodzakelijk is blijkt echter uit het onderzoek van de krant Público. De imam was namelijk informant van de geheime dienst, zo meldt NRC. Als het inderdaad waar is dat Satty nauwe contacten had met de geheime dienst en tóch in staat was om aanslagen te beramen dan hebben de Spaanse diensten op z’n zachtst gezegd gefaald en in het minst fraaie geval zelfs actief medewerking verleend aan een jihadist.

De weigering van Madrid om de zaak verder te onderzoeken suggereert dat er in ieder geval een luchtje aan zit. Ook laat het zien dat de relaties tussen Madrid en Barcelona gespannen zijn: zelfs een onderzoek naar een terreuraanslag wordt weggemoffeld.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... barcelona/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Terug naar “Terrorisme, Jihad en politieke islam”