Jihadi's en hun kinderen keren terug

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Raadsel waar ’in Syrië getrainde’ jihadiste nu is
IS’er: Delftse Hafida wil na terugkomst aanslag plegen

Een bekende vertelt: „Ze heeft thuis genoeg normen en waarden meegekregen. Ze begon pas te radicaliseren en boerka’s te dragen nadat ze die Thijs was tegengekomen.”

’Die Thijs’ is de beruchte jihadist Thijs Belmonte. Hafida werd verliefd op deze man, een Nederlands-Italiaanse Dordtenaar met een wilde rode baard en blauwe ogen. Ze trouwden en belandden samen in het Syrische kalifaat. Ze staan ook samen op de Nationale Terroristenlijst en hebben minstens één kind.

Belmonte ontpopte zich in de islamitische ’heilstaat’ tot het wreedste slag extremist. Hij twitterde enthousiast een foto van een net afgehakt hoofd. Belmonte had in het publiek staan toekijken toen de beulen het gekruisigde slachtoffer met een mes de hals doorsneden. ’Een spion van Assad’, schreef Belmonte.

Maar ook zijn vrouw Hafida zou tot wreedheden in staat zijn. Dat verklaart tenminste de Belgische jihadist Bilal el-M. Die werd in augustus in Syrië opgepakt door Koerden en langdurig doorgezaagd door de Amerikanen. Het verslag daarvan lekte uit via de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. De journalist en jihadexpert Guy van Vlierden kreeg de verhoren in handen.

Bilal verklaarde dat Islamitische Staat drie vrouwen uit de Lage Landen heeft opgeleid om aanslagen te plegen in Europa. „Ze leerden hoe je met explosieven moet omgaan, waarna ze ook voorbereid werden om via Turkije naar Europa te reizen.” Het ging om twee Belgen en een Nederlandse. De strijdnaam van de Nederlandse ’Umm Ibrahim’ dook vorige week al op. Toen was nog niet bekend dat daarachter de Nederlandse Hafida schuilging.

Pistool
Op de vermoedelijke Facebookpagina van de Delftse staat een foto van een IS-vlag met een pistool. Zo radicaal was Hafida vroeger in elk geval niet. Ze groeide op in een normaal islamitisch gezin, in een omgeving die helemaal niet radicaal of orthodox was. Bekenden zijn geschokt om te horen dat Hafida wordt genoemd in verband met aanslagplannen. „Ik schrik hiervan. Maar we hebben al lang geen contact met haar.” Een ander zucht diep: „Je weet niet wat er in iemands hoofd omgaat.”

Waar de jihadiste nu uithangt, is onbekend. Tientallen Nederlandse vrouwen zitten in kampen buiten het heroverde Raqqa of elders in Syrië. Of Hafida daartussen zit of is ontsnapt naar een ander land, is de grote vraag.

Het is voor het eerst dat een Nederlandse moslima vanuit IS-kringen wordt beschuldigd van concrete terreurplannen in Europa. Veiligheidsdiensten waarschuwen al langer voor een groeiend gevaar van vrouwen bij IS. De Nationaal Coördinator Terrorisme en Veiligheid (NCTV) wil niet ingaan op het specifieke geval van Hafida H., maar laat wel weten: „Wij zien vrouwen bij IS als net zo’n grote dreiging als mannen.”

„Momenteel geeft IS een actievere en gewelddadige invulling aan de rol van vrouwen”, schreef de AIVD in november. „Er zijn meerdere gevallen in Europa bekend van vrouwen die in IS-propaganda en door IS-sympathisanten worden geprezen, omdat zij aanslagen wilden uitvoeren. Bijvoorbeeld de vrouwen die – aangestuurd vanuit IS-gebied – in september 2016 een auto met gasflessen en benzine achterlieten bij de Notre Dame in Parijs. De mogelijkheid bestaat dat een vrouw in Nederland, geïnspireerd door jihadistische propaganda of gestimuleerd door jihadistische personen in of buiten het strijdgebied, ervoor kiest om een aanslag te plegen.”

Familieleden van Hafida willen niet reageren. Ook hun advocaat geeft geen reactie.

VAN PREDIKER TOT RAKETTENBOUWER
Toen de Amerikanen de Belgische jihadist Bilal el-M. aan de tand voelden, rolden er behalve die van Hafida nog meer Nederlandse namen uit. Bilal noemde ook de Zoetermeerse prediker en ex-buschauffeur Mohammed T. Die zou het hebben geschopt tot de technische afdeling van IS. Hij knutselde aan een geleide raket die vijandelijke vliegtuigen uit de lucht moest halen, aldus Bilal.

De raket, compleet met warmtesensor, was volgens de verklaring van El-M. bijna klaar. Volgens hem waren er ook veel eurojihadisten, onder wie in elk geval Belgen, nauw betrokken bij de drone-afdeling van het kalifaat.

Voorheen werkte de prediker in de Zoetermeerse Al-Qibla-moskee. Door zijn streng-salafistische koers kreeg hij daar ruzie met het moskeebestuur. Dat leidde zelfs tot een knokpartij. T. ronselde jongeren voor de heilige strijd, zamelde geld in voor Syrië en vertrok er zelf naartoe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Lachwekkende rechtsstaat: Frankrijk wil zijn Jihadisten niet laten terechtstellen

Geplaatst op 1 februari 2018

Afbeelding

Frankrijk is weliswaar het land in Europa dat in de afgelopen jaren het meest onder radicaalislamitische terreuraanslagen te lijden had, maar desondanks wil de Franse regering indien nodig “ingrijpen”, mochten rechtbanken in Syrië en Irak Franse staatsburgers, die oorlogsmisdaden en terrorisme ten laste worden gelegd, ter dood veroordelen.

Op dit moment bevinden zich volgens de Parijse officier van justitie François Molins 676 Franse staatsburgers, waaronder 295 vrouwen, in Irak en Syrië.

Ook in Frankrijk is de houding van de politiek tegenover “Franse” Jihadisten (bij wie het normaal gesproken gaat om Franse staatsburgers met een Arabische migratieachtergrond) controversieel. Zo had minister van Defensie Florence Parly in oktober 2017 verklaard: “Wanneer de Jihadisten in de strijd sneuvelen, dan des te beter. En als ze door Syrische troepen gevangen genomen worden, zal hun lot afhankelijk zijn van de Syrische regering.”

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/01 ... htstellen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Teva Teff »

Elsevier: Kinderen van NSB’ers springen op de bres voor IS-kinderen in ‘kalifaat’
Een opmerkelijke oproep van nazaten van NSB’ers. De Stichting Werkgroep Herkenning – die kinderen van NSB’ers verenigt pleit voor hulp aan jihadkinderen nog verblijven in het gevallen kalifaat van terreurbeweging Islamitische Staat (IS) in Syrië of Irak.

‘Het zijn slachtoffers en Nederland laat ze verrekken,’ zegt Jeanne Diele-Staal, kind van een NSB-vader en secretaris van de Stichting Werkgroep Herkenning, zaterdag in het AD.
Opmerkelijk?
Waar bemoeien zij zich mee? Ik kan me best voorstellen dat NSB-kindjes hum leven lang met een ( onverdiend ) trauma blijven rondlopen maar om de zwaarte daarvan op deze manier met rare vergelijkingen van toen en nu dragelijker te maken, gaat mij toch te ver.
‘Vergelijking met NSB-kinderen is onzinnig’

De vergelijking met NSB-kinderen is onzinnig, vindt Elsevier Weekblad-blogger en hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschap Afshin Ellian. Het vraagstuk is volgens hem een stuk genuanceerder: ‘Kinderen van NSB’ers waren hier geboren, maar hier gaat het om kinderen die in het strijdgebied zijn geboren en daar nog verblijven’.

Bovendien is volgens hem niet de vraag of we ze lief moeten behandelen – ‘niemand twijfelt daaraan’ – maar of we militairen naar het strijdgebied moeten sturen om ze op te halen. ‘Met betrekking tot de opvang van die kinderen heeft de overheid al maatregelen genomen, het gaat hier om de vraag of de overheid actief naar een oorlogsgebied moet om ze op te halen,’ aldus Ellian zaterdag.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

En er is nog iemand die terug wil komen....
Jihadganger Marouane B. schrijft open brief: ‘Ik leef en kom naar Nederland’

Syriëganger Marouane B. leeft nog. Dat schrijft hij in een open brief aan de rechter die binnenkort over zijn zaak moet gaan beslissen. In de brief (onderaan het bericht te lezen) zegt hij dat zijn dood in scène was gezet. Op die manier kon hij vluchten richting de Turkse grens.

Begin december kwam het nieuws naar buiten dan B. zou zijn omgekomen tijdens een veldslag. Als we de open brief moeten geloven, leeft de Arnhemmer dus nog en bereidt hij zich voor op zijn terugkeer naar Nederland.

Vorig jaar zomer sprak WNL uitgebreid met B. Hij zei destijds al dat hij dacht binnenkort te sterven in de strijd. In de open brief richt hij zich nu tot de rechter van zijn proces en vraagt hij om een eerlijk oordeel.

Lees hier de open brief (verstuurd vanaf de zelfde afzender als ten tijde van het interview. Toen kon zijn advocate bevestigen dat het om Marouane B. ging).
  • Geachte edelachtbare,

    Recent is er in de media gemeld dat ik nog leef. Het bericht dat ik leef is juist. Een vertrouweling is naar de media gestapt en heeft veraden dat ik mijn dood in scene heb gezet.

    Victor Droste, Hussein Jamakovic (beter bekend als Aldin), mijn verloofde en ik hebben mijn “dood” aan de media gemeld. Dit hebben we gedaan, zodat ik veilig naar de Turkse grens kon. Als de staat dacht dat ik gestorven was, dan zouden de geheimen diensten van de coalitie niet op mij jagen, want de westerse geheime diensten schieten op verzetshelden die vechten tegen Assad.

    Mijn advocaat was niet op de hoogte van het feit dat ik in leven was. Tot op heden heb ik geen contact gehad met mijn advocaat, omdat ik wil voorkomen dat de AIVD mee luistert.

    Dat ik mijn advocaat niet spreek is geen probleem, want mijn advocaat is goed op de hoogte en kan mij verdedigen zonder dat ik aanwezig ben. De geplande zitting komt te vroeg om aanwezig te zijn, maar mocht ik geen vrijspraak krijgen, dan zal ik mijn best doen om bij het hoger beroep aanwezig te zijn.

    Tot mijn verbazing vernam ik dat de zitting van Wail El A en Nadeem S is verzet, omdat er moest worden onderzocht of ik in leven ben. Ik ben in leven en JA Wail en Nadeem hadden de intentie om mij op te halen. Het zijn moslims en ze wilden hun broeder in nood helpen, ze doen nog geen vlieg kwaad.

    Ik hoop dat jullie je niet laten beinvloeden, want politici zoals Annabel Nanninga (FvD), journalisten zoals Silvan schoonhoven (Telegraaf), columnisten zoals Riza (NPO) en Ozcan (Nieuwe Revu), oorlogscorrespondenten zoals Harold Doornbos (RTL Late night) en nietsnutten zoals Jan Dijkgraaf (Brief van Jan) hebben stempels (Zoals: IS-Strijder en terrorist) op mij geplakt in de media, waardoor ik al 1-0 achter sta in de rechtbank. De genoemde personen zijn hoerenkinderen onwetende mensen die mijn naam misbruiken voor aandacht.

    Moge Allah (s.w.t) jullie leiden tot juiste inzichten, zodat jullie tot een juist vonnis kunnen komen.

    Hoogachtend,

    Marouane Ibn Rachid Boulahyani
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Er zitten vele honderden EU-jihadisten in het gevang van de Koerdische Syrian Democratic Forces (SDF). Natuurlijk kan een kangaroo court ze allemaal laten dood schieten maar dan gaan al die EU Gutmenschen hard krijsen en zijn de Koerden de barbaren.
Maar de EU landen willen hun griezels niet terug omdat ze die wegens gebrek aan bewijs weer los moeten laten lopen.
Koerdische strijdkrachten: Europese IS-gevangenen moeten terug naar huis
Europese IS-strijders die gevangen zitten in Syrië, moeten terug naar hun eigen land. Europese landen, waaronder Nederland, handelen 'buiten het recht' door stelselmatig te weigeren hun opgepakte Syriëgangers terug te nemen en zelf te berechten. Dat zegt Redur Khalil, woordvoerend commandant van de Syrian Democratic Forces (SDF), de Koerdische strijdkrachten in Noord-Syrië.
[...]
De Koerdische autoriteiten in Noord-Syrië houden 'duizenden' IS-gevangenen vast, zegt Khalil, waaronder veel buitenlanders. Hij stelt dat de SDF de zorg voor deze gevangenen nauwelijks aankan, terwijl zicht op een oplossing ontbreekt. 'Ik doe een oproep aan de landen waarvan wij hun burgers hebben gearresteerd: ze moeten hun verplichtingen nakomen tegenover hun burgers. Europa moet ze terugnemen.'
[...]
Zolang Europa niet over de brug komt, kan de SDF weinig anders doen dan de westerse gevangenen binnenhouden. De doodstraf bestaat niet in Noord-Syrië. De verdachten zijn te gevaarlijk om zomaar vrij te laten. 'Waar moeten we ze naartoe sturen? Helaas hebben wij geen zee in dit gedeelte van Syrië, anders zouden we ze in bootjes zetten en wegsturen.'
https://www.volkskrant.nl/buitenland/ko ... ~a4570183/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Iraakse rechtbank veroordeelt Duitse (17) voor lidmaatschap IS

Redactie, 18-02-18

Afbeelding
Linda Wenzel tijdens haar gevangenneming in Mosul.

Een 17-jarige Duitse aanhangster van Islamitische Staat is door een Iraakse rechtbank tot een gevangenisstraf van zes jaar veroordeeld. Dat melden onder meer de Duitse omroepen NDR, WDR en de krant Süddeutsche Zeitung.

Linda Wenzel uit Pulsnitz in de deelstaat Saksen kreeg wegens lidmaatschap van IS vijf jaar cel en wegens illegale immigratie in Irak nog eens één jaar. Het proces werd voor een jeugdrechtbank in de Iraakse hoofdstad Bagdad achter gesloten deuren gevoerd vanwege de minderjarigheid van het meisje. Een officiële bevestiging van het vonnis door het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken of Iraakse autoriteiten kwam er niet meteen.

Het schoolmeisje verdween in de zomer van 2016, nadat ze zich tot de islam bekeerd had. Ze zou via het internet in contact gestaan hebben met IS-aanhangers en geradicaliseerd zijn, waarna ze trouwde met een Tsjetsjeense IS-strijder. In de zomer van 2017 werd ze in Irak opgepakt en opgesloten. Ze had een ondervoede baby bij zich en riep om hulp toen ze zich overgaf aan Iraakse troepen. Wenzel werd samen met andere vrouwen gearresteerd in een tunnelcomplex onder een vernield huis in Mosul. Enkele vrouwen droegen explosievengordels.

Spijt
In een interview na haar arrestatie zei Linda Wenzel dat ze betreurde dat ze zich bij de terreurmilitie had aangesloten. ,,Ik wil naar huis, naar mijn familie, weg uit de oorlog, weg van de vele wapens'', zei ze aan een reporter in Bagdad. Het meisje liep naar verluidt een schotwond aan een dijbeen op en moet ook aan een knie verzorgd worden.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Leuk.... :no1:
Dertig asielzoekers in Nederland met een 'IS-paspoort'

Rond de dertig asielzoekers zijn in 2015 en 2016 Nederland binnengekomen met een paspoort dat gesignaleerd staat omdat het mogelijk wordt gebruikt door leden van terreurbeweging IS of andere jihadistische groepen. Na politieonderzoek is geen van de asielzoekers bestempeld als een gevaar voor de nationale veiligheid.

Het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft de cijfers verstrekt na vragen van NRC Next. Veiligheidsdiensten maken zich zorgen over de dreiging van potentiële terroristen die met valse Syrische papieren onopgemerkt Europa bereiken. IS en andere jihadistische groepen hebben bij veroveringen in Syrische steden duizenden blanco paspoorten buitgemaakt. Het gaat om lege paspoortboekjes waarin nog persoonlijke gegevens kunnen worden ingevuld.

Verklaring
Nu blijkt dat in Nederland circa dertig Syriërs over zo'n blanco paspoort uit de databank beschikten. De asielzoekers hebben diverse verklaringen gegeven voor hoe zij aan het verdachte paspoort zijn gekomen. De een zou het van een familielid hebben gekregen, de ander claimt dat het verstrekt is door Syrische autoriteiten.

„De voorbeelden laten zien dat IS deze documenten gebruikt om strijders Europa binnen te krijgen”, zegt terrorismewetenschapper Jelle van Buuren van de Universiteit Leiden tegenover NRC. „Tegelijkertijd heerst in Syrië zo’n chaos, dat die paspoorten ook bij een andere partij dan IS terecht kunnen zijn gekomen. Als uit het nadere onderzoek geen informatie naar bovenkomt over betrokkenheid bij IS, hebben de autoriteiten te weinig in handen om deze mensen op te pakken.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Hoe weet je wie wie is en wat die heeft gedaan? En ondanks dat er naar hartelust gelogen en verzonnen wordt, weet onze veiligheidsdienst ons te vertellen dat het wel goed zit.

"Geen van hen is een gevaar voor de nationale veiligheid, concluderen de politie en de geheime dienst AIVD na verder onderzoek naar de achtergrond van de immigranten. "
en
"De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zegt tegen NRC dat er ‘geen grond’ is om de verblijfsvergunningen van asielzoekers met valse of gestolen paspoorten alsnog in te trekken: zij zouden geen aantoonbaar gevaar vormen voor de nationale veiligheid."

Valt mijn veiligheid ook onder die abstracte nationale veiligheid?

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... it-587632/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Hier dan over een IS strijder die geen aantoonbaar gevaar vormt. Hijzelf zegt dat ook.
'IS-strijder' De Balie had gestolen blanco paspoort
De Syriër die opdook in debatcentrum De Balie in Amsterdam en door aanwezigen werd herkend als een oud-IS-strijder, is in 2014 met een gestolen 'blanco paspoort' naar Nederland gekomen. Dat wordt door verschillende bronnen bevestigd.

Deze blanco paspoorten zijn door Islamitische Staat en andere jihadistische groepen gestolen en gebruikt om mensen heimelijk naar Europa te smokkelen. Het is een mogelijke verklaring waarom de AIVD de Syriër al langere tijd in de gaten hield.

Bronnen rond veiligheidsdiensten bestempelden hem eerder als een 'zwaar geval'. Hijzelf zei in een interview met de Volkskrant en Nieuwsuur dat hij nooit bij IS had gezeten, maar bevestigde dat hij met een valse identiteit naar Nederland was gekomen.
Wat de vraag doet opkomen:
Het was onduidelijk waarom de AIVD de 31-jarige man een bedreiging voor de nationale veiligheid achtte, ook al voor de bijeenkomst in De Balie in september waar Syrische activisten hem herkenden. De dienst wilde er niets over zeggen.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/-i ... ~a4574146/
Volgens NRC zijn in 2015 en in 2016 ongeveer dertig Syriërs naar Nederland gekomen die over zo'n blanco paspoort uit de databank beschikten. Na onderzoek door politie en AIVD is geen van de asielzoekers bestempeld als een gevaar voor de nationale veiligheid.

Voor de 31-jarige Syriër geldt dat niet. De AIVD bleef hem ook na binnenkomst in Nederland in de gaten houden. De man heeft naar eigen zeggen zes jaar in een van de beruchtste Syrische gevangenissen gezeten omdat hij als tegenstander van de Syrische president Assad gold. In die gevangenis zaten ook veel latere leiders van jihadistische groepen zoals IS.

Later ging de Syriër om met de leider van de groep Ahrar al-Sham, een jihadistische groep die tot 2014 optrok met Al Nusra - en later IS. In 2014 eindigde het verbond tussen IS en Ahrar al-Sham en werden het vijanden. Na zijn komst in 2014 naar Nederland kreeg de man een verblijfsvergunning. Hij werkt in een café in Amsterdam. Dat de AIVD hem al langere tijd in de gaten houdt, noemde hij eerder 'een geruststelling'. 'Dan zullen ze ontdekken dat ik geen bedreiging vorm.'
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Grote druk IS op aanslagplegers

Veel meer Nederlandse kinderen in Syrië

ZOETERMEER - De druk van terreurnetwerk Islamitische Staat (IS) op eenlingen om aanslagen te plegen in Europa groeit. Nederlandse salafisten worden opdringeriger. En in het kalifaat blijken veel meer Nederlandse kinderen te zitten dan gedacht. Dat is een greep uit de conclusies die de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) trekt in het jaarverslag, dan vandaag wordt gepresenteerd

Het risico van aanslagen door organisaties als IS is nog steeds aanzienlijk, ondanks dat de islamitische staat in puin ligt. Het kalifaat overleeft ondergronds en de druk om aanslagen te plegen in Europa is toegenomen. De voormalige islamitische staat wil zijn internationale bestaansrecht bewijzen ten opzichte van concurrerende groepen als al-Qaeda. IS zint ook op wraak op de landen die IS hebben vernietigd, waaronder Nederland. ,,Aanhangers in Europa die een aanslag overwegen, voelen meer dan ooit de druk vanuit Syrië en Irak om in eigen land tot actie over te gaan. IS speelt hier in de propaganda bewust op in.’’

Het salafisme in Nederland is springlevend. Salafisten zetten hun verschillen opzij en gaan meer samenwerken. Ze krijgen zo alleenheerschappij in het aanbod van bijvoorbeeld islamitisch onderwijs. ,,Tegenspraak wordt daarbij niet geduld’’, noteert de dienst. ,,Op dwingende en vaak intimiderende toon wordt een beroep gedaan op de loyaliteit van moslims aan de islam in het algemeen.’’

De Amsterdamse burgemeester Van Aartsen bagatelliseerde twee weken geleden nog de invloed van deze stroming. De AIVD schrijft dat het bestuurders juist bewust probeert te maken van de activiteiten van salafisten. Het gaat dan om vooral om praktijken waarmee salafisten, ‘met een beroep op vrijheid van religie en meningsuiting, diezelfde vrijheden van anderen proberen in te perken’.

Veel meer IS-kinderen
Er leven veel meer Nederlandse kinderen in en rond het Syrische strijdgebied dan gedacht. Uit nieuw onderzoek van de AIVD blijkt dat er zeker 175 kinderen met een Nederlandse link verblijven in Syrië en Irak op de restanten van het kalifaat. De meesten zijn jonger dan vier. De dienst heeft op basis van nieuwe inlichtingen beter gekeken naar kinderen van Nederlandse IS-strijders bij Syrische vrouwen.

Nu het kalifaat in puin ligt, zijn er meer terugkerende IS’ers te verwachten, vooral vrouwen en kinderen. Van terugkeerders hen gaat een serieuze dreiging uit, benadrukt de dienst opnieuw. Dat komt omdat zij lang in het gebied zijn geweest. De kans is groot dat ze zelf ernstig geweld hebben gebruikt of ze zijn er getuige van geweest.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

AIVD: 30 jihadisten onderweg terug naar Nederland

Volgens hoofd AIVD Rob Bertholee zijn er ongeveer 30 Nederlandse jihadisten die vanuit het strijdgebied in Syrië en Irak 'onderweg terug naar Nederland' zijn. Zij zitten ergens in de regio in een vluchtelingenkamp, in een gevangenis of zijn letterlijk onderweg.

Gisteren publiceerde de inlichtingendienst het jaarverslag 2017 waarin hier ook voor wordt gewaarschuwd. De dienst waarschuwt al langere tijd voor het 'druppelsgewijs' terugkeren van Nederlandse Syriëgangers nu IS flink terrein aan het verliezen is in Syrië en Irak. Bertholee noemt voor het eerst een cijfer over het aantal terugkeerders. ,,Van terugkeerders gaat een serieuze dreiging uit, omdat zij vaak lang in het gebied zijn geweest en waarschijnlijk zelf hebben deelgenomen aan ernstige gewelddadigheden of er getuige van zijn geweest'', aldus de dienst. Daarbij doelt de AIVD op zowel vrouwen als mannen, maar wordt er in het rapport ook gesproken over kinderen.

Er zijn al inmiddels ongeveer 50 Nederlanders teruggekeerd uit Syrië of Irak, maar de meesten van hen zijn al enkele jaren terug en behoorden tot de zogenaamde 'spijtoptanten'. Het grootste deel van de 30 die nu onderweg zijn, zijn hun terugreis pas begonnen toen IS en andere jihadistische groepen zware verliezen begonnen te lijden. Gevreesd wordt dan ook dat zij het jihadistische gedachtegoed aan zullen blijven hangen met alle gevaren van dien.

Bekend was al dat zeker vier Nederlandse IS-vrouwen met hun jonge kinderen in vluchtelingenkampen in Koerdisch Syrië verblijven. Ook zitten zeker drie Nederlanders vast in Turkse gevangenissen.

,,IS leeft nog steeds'', zei Bertholee gisteren. ,,Geografisch mogen ze dan flink wat terrein verloren hebben, ideologisch zijn ze nog springlevend. Dat zien we elke dag opnieuw.'' De inlichtingenbaas doelt daarbij onder meer op jihadistische propaganda op internet. Het verlies van terrein maakt de kans op aanslagen in Europa misschien nog wel groter. ,,IS wil in zijn propaganda laten zien dat het wraak kan nemen op de internationale coalitie, waartoe Nederland behoort. Aanhangers in Europa die een aanslag overwegen, voelen meer dan ooit de druk vanuit Syrië en Irak, om in eigen land tot actie over te gaan.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Belgische IS-vrouwen willen terugkeren naar ons land: “Al geven ze ons 20 jaar. We accepteren onze straf”

VRT-Journalist Rudi Vranckx heeft in een vluchtelingenkamp in Syrië een gesprek gehad met twee Belgische IS-vrouwen. Bouchra en Tatiana, allebei afkomstig uit Borgerhout, trokken in 2013 met hun echtgenoten naar Syrië. Hun echtgenoten zijn intussen gesneuveld. De vrouwen hopen terug te kunnen keren naar België.

De twee vrouwen met wie Rudi Vranckx sprak, zitten in gevangenschap in het vluchtelingenkamp Al-Hol in het noorden van Syrië. Ze hebben allebei kinderen met de Belgische nationaliteit en ze zijn intussen hertrouwd met IS-strijders die intussen spoorloos zijn.

“Ik heb fouten gemaakt”, zegt Bouchra tegen de VRT-journalist. “Ik ben zelf naar hier gekomen, niemand heeft me naar hier gehaald. We hebben spijt van onze fout en hopen dat we die fout kunnen rechtzetten.”

Als Vranckx hen vertelt dat ze in België wellicht gestraft zullen worden, lijken ze dat te aanvaarden. “Zolang mijn kinderen maar veilig zijn en naar school kunnen gaan, maakt me dat niet uit”, zegt Tatiana. “Al geven ze ons twintig jaar, we zitten hier toch ook in de gevangenis”, vult Bouchra aan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Met twee video's op site HLN
Afbeelding

Nog meer Belgische IS-vrouwen in Syrisch kamp: “Ik deel die ideologie niet, ik ben mijn man gevolgd”

VRT-journalist Rudi Vranckx ontmoette in een Syrisch vluchtelingenkamp twee Belgische IS-vrouwen, Bouchra en Tatiana uit Borgerhout, die hun mannen in 2013 volgden naar Syrië. Nu blijkt dat er nog veel meer Belgische vrouwen in verschillende kampen zitten. “Ik deel die ideologie niet, ik ben enkel mijn man gevolgd”, vertelt een Belgische vrouw aan Vranckx.

e ploeg van Rudi Vranckx was op zoek naar één Belgische IS-vrouw in het gevangenenkamp Al-Roj in het noorden van Syrië, maar tot hun grote ontsteltenis troffen ze er een kleine kolonie Belgische vrouwen aan. “Jonge meisjes soms nog, met kinderen.”

Vranckx sprak met vijf Belgische vrouwen. Een van de Belgische vrouwen in Al-Roj is Selin, de dochter van een Turks-Vlaamse vader. Haar verhaal lijkt sterk op dat van Bouchra en Tatiana, ook zij is bereid in België haar straf uit te zitten.

“We moeten niet naïef zijn”
In een opiniestuk laat Rudi Vranckx zijn licht schijnen over de kwestie. “We moeten niet naïef zijn”, zegt Vranckx. “Hoewel het hier niet gaat om mannelijke Syriëstrijders, zijn dit volwassen vrouwen die bewust een keuze gemaakt hebben en de gevolgen daarvan evengoed zullen moeten dragen.”

“Wat ze in Raqqa precies hebben gedaan, weten we niet”, vervolgt Vranckx. “Wat we wel weten, is dat Bouchra en Tatiana tot twee keer toe zijn afgereisd naar het “kalifaat”; in 2014 waren ze teruggekeerd naar ons land om hier te bevallen. Een jaar stonden ze later alweer in Syrië. Op de sociale media deelde Bouchra achteraf een sneer uit naar het team van deradicaliseringsexperten dat hen na hun terugkomst had omringd, en bedreigde ze politieagenten.”

Ondanks de dreigementen beweren Bouchra en Tatiana nu dat ze beseffen dat ze in België niet met open armen zullen worden ontvangen. Ze willen beiden hun straf aanvaarden, zodat de toekomst van hun kinderen kan worden veiliggesteld. “Moeten de kinderen van Syriëstrijders boeten voor de zonden van hun vaders?” besluit Vranckx.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Ze zitten in een Syrisch gevangenenkamp op het moment. Nu wil de Belgische regering ze in een Belgisch gevang zetten.
Gevangen IS-vrouwen veroordeeld tot vijf jaar cel
De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft Bouchra Abouallal, Tatiana Wielandt en Kaoutar B. veroordeeld tot vijf jaar cel en 6.000 euro boete voor hun deelname aan de activiteiten van een terroristische groep. De rechtbank beval ook hun onmiddellijke aanhouding.

De drie Antwerpse vrouwen lieten verstek gaan op hun proces. Van Tatiana Wielandt en Kaoutar B. is geweten dat ze momenteel met hun kinderen in een kamp in het noorden van Syrië verblijven en dat ze maar al te graag terug naar België zouden willen komen.

Advocaat Walter Damen, die sinds enkele uren voor beide vrouwen optreedt, verzette zich niet tegen de vordering van de federale magistraat voor hun onmiddellijke aanhouding. ‘Ik hoop dat de autoriteiten er alles aan doen om hen terug te halen. Ze zijn bereid hun verantwoordelijkheid op te nemen.’

Pasgeboren kinderen

In 2013 vertrokken bekeerlinge Tatiana Wielandt (25) uit Merksem en haar schoonzus Bouchra Abouallal (25) met hun mannen en elk een kind naar het front in Syrië. Sindsdien hebben ze politie en justitie al veel kopzorgen berokkend.

Toen hun echtgenoten Noureddine Abouallal en Saïd El Mourabit – allebei lid van Shariah4Belgium – daar sneuvelden, waren de Antwerpse vriendinnen hoogzwanger en stonden ze er alleen voor. Abouallal was bovendien zwaargewond geraakt bij een bombardement.

Onder druk van hun familie keerden ze terug naar België. De vrouwen staken zelf de grens over naar Turkije van waar de Belgische veiligheidsdiensten hen in 2014 gingen terughalen. Zowel Wielandt als Abouallal genoot in ons land als weduwe van een Syriëstrijder groot aanzien in kringen van extremisten. Zelf deden ze ook weinig moeite om te deradicaliseren. Ze gaven hun pasgeboren kinderen namen die verwezen naar de jihad. De kinderen van Wielandt heten Mujahid (strijder) en Shahid (martelaar).

Spijt

In de zomer van 2015 vertrokken de twee terug naar Syrië, met hun twee kleuters. In een Facebookpost boorde Bouchra Abouallal vanuit Syrië het Belgische deradicaliseringsbeleid in de grond. ‘Jullie systeem heeft gefaald, oh Belgische staat. Jullie hielden ons 24/7 in de gaten en nog is het niet gelukt om ons tegen te houden. (...) We zijn naar Syrië vertrokken omdat wij geloven dat dit een plicht is voor iedere moslim. Jullie hebben ons enkel dat laatste duwtje gegeven’, schreef ze toen.

In Syrië hertrouwden de twee weduwes met IS-strijders, die intussen spoorloos zijn. Zelf zitten ze opgesloten in het vluchtelingenkamp Al-Hol, in het noorden van Syrië. In een interview met VRT-journalist Rudi Vranckx zeggen ze dat ze graag willen terugkeren. ‘We hebben spijt van onze fout en hopen dat we die kunnen rechtzetten’, zegt Abouallal.

‘Al geven ze ons 20 jaar, we accepteren onze straf’, zei Abouallal eerder. ‘Zolang mijn kinderen veilig zijn en naar school kunnen gaan, maakt me dat niet uit’, vulde Wielandt aan.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180319_03417194
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Bouchra tegen de Belgische staat.

2015: ‘Met de wil van Allah zullen we uw kinderen weeskinderen maken. Jullie einde nadert (..). Dit is het begin als trotse inwoners van de IS. Jullie systeem heeft gefaald.’

2018: ‘We hebben spijt, kom ons halen.’

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

SYRIËGANGER BELOOFT ZICHZELF NIET OP TE BLAZEN. Nou, als dat geen lieve aardige geste is, dan weet ik het ook niet meer.
De vermeende jihadganger Lieke S. uit Eindhoven zal zichzelf niet opblazen. Dat heeft ze donderdag beloofd tijdens de behandeling van haar strafzaak in de rechtbank in Den Bosch.

Volgens haar zou ze haar kind niet mogen zien van haar ex, omdat ouders op de school bang zijn dat ze zich op het schoolplein zal opblazen. De vrouw wordt ervan verdacht dat ze zich wilde aansluiten bij terreurorganisatie IS. S. werd in 2016 bij de grens tussen Turkije naar Syrië tegengehouden. Later werd ze, eenmaal op een terreurlijst en op de terugweg naar huis, opgepakt bij de grens van Turkije naar Bulgarije.

NAVIGATIESYSTEEM
De vrouw zat een tijdje in voorarrest, maar is sinds augustus op vrije voeten. Het was oorspronkelijk de bedoeling de zaak tegen S. donderdag inhoudelijk te behandelen. Zover kwam het niet. Het navigatiesysteem dat ze tijdens haar reis gebruikte werd namelijk onverwachts gevonden. Omdat die wordt onderzocht, is de zaak uitgesteld. Mogelijk geeft de TomTom duidelijkheid of S. al dan niet in Syrië was. Zelf zegt ze van niet.

De vrouw heeft intussen versneld drie boeken geschreven. Brondocumenten van één ervan, met de titel ‘ParIS, genocide op IS is ook genocide’, zouden volgens S. de reden zijn dat justitie haar verdenkt van terroristische motieven. Ze benadrukte echter dat ze geweld niet goedkeurt, door wie dan ook. „In gedachten ben ik bij de slachtoffers van de aanslagen in Brussel, vandaag precies twee jaar geleden.’’ Ze zou alleen op een spirituele reis zijn geweest. Ze bekeerde zich in de zomer van 2016 tot de islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Riepen wij niet jaren geleden al of het misschien zinnig zou kunnen zijn bij uitgereisde Syriëgangers eens onderzoek te gaan doen naar welke moskeeën dezen zo al bezocht hebben? Kennelijk was die vraag jarenlang te moeilijk of zo.



Nederlandse inlichtingendienst wil weten van Syriëgangers: welke moskeeën worden gefinancierd door radicale groepen?

Afbeelding
Foto: ISIS moordenaars zijn zwaar aan de drugs. Screenshot video.

Door Michael van der Galien 27 maart 2018

Als die moskeeën geïdentificeerd zijn moet er worden ingegrepen.

Nederlandse ISIS-vrouwen in Syrië zijn door de inlichtingendiensten uitgebreid ondervraagd over geldstromen, bestuurders van Nederlandse moskeeën én over imams die mogelijk een band hebben met extremistische groeperingen in het Midden-Oosten. Dat blijkt uit gesprekken die documentairemaker Sinan Can heeft gevoerd met de vrouwen. Die zitten nu over het algemeen “in Koerdische kampen.”

Een voorbeeld is Syriëgangster Meryem. Zij zegt dat de inlichtingendiensten niet alleen informatie wilden over andere Nederlandse jihadisten in de regio, maar ook — en misschien zelfs vooral — over Nederlandse moskeeën. Het doel was duidelijk om uit te vinden of er geldstromen waren van Syrië naar de moskeeën in kwestie… en natuurlijk ook de andere kant op.

Voor de veiligheidsdiensten zijn dat natuurlijk buitengewoon belangrijke zaken om te weten. Zo wordt het gemakkelijker om radicale gekken in de gaten te houden, bijvoorbeeld. Mogelijk kunnen daar aanslagen mee voorkomen worden.

Dat is ongelooflijk belangrijk, maar daar moet het niet bij blijven. Iedere moskee of islamistische organisatie die financiële of andere banden heeft met terroristische organisaties moet daarnaast ook nog eens keihard gesloten worden. Dergelijke banden zijn bewijs dat de moskee of organisatie feitelijk deel uitmaakt van de terreurgroep in kwestie. Het zal de Nederlandse politiek verbazen, maar lidmaatschap van terreurorganisaties is verboden.

Elke moskee die ook maar een beetje een band heeft met een terreurgroep moet gesloten worden en de betrokken imams en bestuurders moeten vervolgd worden wegens het lidmaatschap van een terroristische beweging. Als er financiën vanuit Nederland naar de organisatie in kwestie vloeien — zeker als het ISIS betreft — moeten die mensen daarnaast ook vervolgd worden voor de misdaden die gepleegd worden door de terreurclub. ISIS maakt zich bijvoorbeeld schuldig aan genocide. Financiers van genocide zijn net zo schuldig als de beulen die de volkerenmoord uitvoeren.


TPO
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Frankrijk helpt 'jihadkinderen', ook de gekidnapte kinderen van Abdelhakim

In Frankrijk zijn de afgelopen twee jaar zo'n 70 kinderen teruggekeerd uit oorlogsgebied in Irak en Syrië. Ze werden er mee naar toe genomen door hun Franse ouders, ze werden er geboren, of reisden er zelf naar toe, zonder vader en moeder.

Abdelhakim Labriak weet precies hoe het is. In 2014 kidnapte zijn ex-vrouw hun twee dochters en nam ze, samen met haar nieuwe partner, mee naar Raqqa in Syrië. "Ik dacht dat ik ze nooit meer zou terugzien, dat ze dood zouden gaan", vertelt Labriak.

Twee jaar lang wist hij niet waar ze waren. Soms kreeg hij van de familie van zijn ex-vrouw alleen een foto of een video te zien van de meisjes, die 4 en 6 jaar oud waren toen ze werden meegenomen. "Mijn dochter heeft me later wel eens verteld dat er tien meter naast ze een huis ontplofte na een bombardement."

In 2016 keerde zijn ex-vrouw terug: haar partner die meevocht met IS, was overleden. "Ik was naar het vliegveld gegaan en had lolly's voor ze meegenomen." Zijn ex werd na aankomst meteen gearresteerd. Hij kreeg zijn dochters toegewezen. "Toen ik ze weer zag, vertelde ik ze hoeveel ik van ze hield en hoeveel ik ze gemist had."

"Mijn oudste herkende me, maar de jongste wist niet meer wie ik was. Ze huilde omdat ze haar moeder zo miste", vertelt de man.

Dat Labriak zijn kinderen kreeg toegewezen is uitzonderlijk. "Dat doen we eigenlijk alleen als één ouder met de kinderen is vertrokken", zegt openbaar aanklager Fabienne Klein-Donati. Zij is in Frankrijk verantwoordelijk voor de gezinnen die meevochten met IS en nu besluiten terug te keren.

"We willen het liefst dat kinderen terugkeren in een normaal gezinsleven. Dat kan ook bij opa's, oma's, ooms of tantes zijn. Maar dat is een lang en moeilijk proces waarbij risico's moeten worden uitgesloten. We proberen vooral in te schatten of het gevaar bestaat dat de kinderen opnieuw worden meegenomen naar oorlogsgebied."

Opvang voor kinderen
Ruim driekwart van die teruggekeerde 'jihadkinderen' is opgevangen. Ze zijn begeleid door psychologen en ondergebracht bij gastgezinnen. Zij worden geholpen om op termijn terug te keren in een 'normale gezinssituatie'.

Acht kinderen zijn, na hun terugkeer in Frankrijk, in staat van beschuldiging gesteld wegens terroristische activiteiten. Ze zouden als kind hebben meegevochten met IS. Van de acht zijn er vier inmiddels ook daadwerkelijk veroordeeld, blijkt uit officiële cijfers van de Franse justitie.

Frankrijk heeft een actief beleid voor zogenoemde jihadkinderen. In sommige gevallen worden ze door de Franse autoriteiten, samen met het Rode Kruis, opgespoord en gerepatrieerd. Als complete gezinnen terugkeren, worden de ouders meestal meteen opgesloten en gaan de kinderen naar gastgezinnen.

Als je de kinderen goed helpt met psychologen en kinderpsychiaters, voorkom je juist dat ze tikkende tijdbommen worden.
Aanklager Fabienne Klein-Donati
"Juist door die kinderen meteen op te vangen en ze goed te begeleiden, kan je voorkómen dat zich later problemen voordoen in Frankrijk", zegt aanklager Klein-Donati.

De Franse aanklager begrijpt de angst van veel mensen dat terugkerende jihadkinderen een gevaar vormen in Europa. Omdat ze wellicht hier kunnen toeslaan. Dat is een van de redenen waarom Nederland bijvoorbeeld niets doet voor deze groep. "Maar als je de kinderen - die vaak getraumatiseerd terugkeren uit een omgeving van terroristen, goed helpt met psychologen en kinderpsychiaters, voorkom je juist dat ze tikkende tijdbommen worden, die later de fout in gaan", zegt Klein-Donati.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Er worden in ons land jihadisten bij verstek veroordeeld. Omdat niet zeker is of wel of niet in leven zijn gaat men uit van het eerste. En nu blijkt: niet tegen onrechte.
Zo zette een jihadist zijn eigen dood in scène
[...]Weer een maand later komt de aap uit de mouw: de schijndood van Marouane was een vooropgezet plan. De jihadrapper schrijft weer een brief aan de rechtbank: zijn vrienden zouden zijn dood melden zodat hijzelf ‘onder de radar’ via Turkije terug zou kunnen naar Nederland. ,,Als de staat dacht dat ik gestorven was, dan zouden de geheime diensten van de coalitie niet op mij jagen'', staat in de brief. Zijn jeugdvriend Hussein bevestigt in een verhoor in maart tegen de politie: hij heeft op verzoek van Marouane contact opgenomen met de media en de dood van zijn vriend gemeld.

Waarom Marouane van zijn plan om terug te komen afziet, is onduidelijk. Misschien is het hem niet gelukt weg te komen, misschien is hij het nooit van plan geweest.

Het OM voelt zich er in ieder geval door gesterkt in haar beleid om alle Syriëgangers te vervolgen, ook degenen waarvan wordt gemeld dat ze zijn omgekomen. ,,Het is niet mogelijk om daar zelf onderzoek te doen. En deze zaak bevestigt nog maar eens dat we bewust op het verkeerde spoor gezet kunnen worden'', zei de Officier van Justitie tijdens de behandeling van de zaak.
Opsporingsdiensten door heel Europa waarschuwen voor het gevaar dat jihadisten hun eigen dood in scene zetten om zo ongemerkt naar Europa te komen, eventueel voor het plegen van een aanslag.
https://www.ad.nl/binnenland/zo-zette-e ... ~a050a7c3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Terugkeer zwangere jihadbruid stap dichterbij

De terugkeer van een Nederlandse vrouw die in een opvangkamp in Noord-Syrië zit, is een stap dichterbij gekomen. De rechtbank in Rotterdam heeft bepaald dat Nederland om haar uitlevering moet vragen zodat ze hier haar rechtszaak kan bijwonen.

De vrouw van 23 wil dat zelf ook, heeft ze via haar advocaat laten weten. Ze heeft een kind van anderhalf en is zeven maanden zwanger. De Nederlandse vertrok in 2013 naar Syrië, waar ze trouwde met een jihadist uit Antwerpen.

Haar man zat in Raqqa bij de politie van Islamitische Staat. "Nu zit hij vast, ik weet niet wat er met hem gaat gebeuren. Ik heb hem nog één keer gezien, daarna zijn onze wegen gescheiden", zei ze vorig jaar tegen VRT-verslaggever Rudi Vranckx.

Zelf zit ze in een vluchtelingenkamp in Ain Issa, dat onder gezag staat van de Koerdische lokale autoriteiten.

Internationaal arrestatiebevel
Tegen de vrouw werd in maart 2016 een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd vanwege deelname aan een terroristische organisatie.

Bart Stapert, advocaat van de vrouw, is blij met de uitspraak. "Wat de rechter nu heeft gezegd, namelijk dat de vrouw moet worden gehaald zodat ze bij haar strafzaak aanwezig kan zijn, is een belangrijk signaal van de rechtbank aan het OM en aan het ministerie."

Of deze uitspraak ook gevolgen heeft voor andere vrouwen en kinderen in dezelfde situatie is niet duidelijk. "Ik kan me voorstellen dat de volgende stap is dat je hen inderdaad ook haalt zodat ze bij hun zaak aanwezig kunnen zijn. Maar deze uitspraak geldt alleen voor deze zaak."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

We zullen hiermee vele broedzeugen voor Jihadisten aanzuigen. Want hoe makkelijk maken wij het hen deze over de schutting heen in Nederland te kunnen dumpen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Dat signaal van de rechter wordt gewoon genegeerd. Een rechter kan van alles beslissen zelfs dat pi=3 ipv 3,141579..
Nederland gaat Syriëgangster niet ophalen
De veiligheidssituatie in Noord-Syrië laat niet toe dat een Nederlandse vrouw die vastzit in een kamp in dat gebied, daar wordt weggehaald. Dat zegt minister Ferd Grapperhaus van Justitie. De rechtbank in Rotterdam bepaalde onlangs dat de vrouw wel naar Nederland moet komen om te worden vervolgd voor betrokkenheid bij een terroristische organisatie.

Grapperhaus laat weten dat wel gesprekken zijn gevoerd om te kijken of gehoor kan worden gegeven aan het vonnis van de rechtbank. Maar die hebben nog niet geleid tot een oplossing. De vrouw wil naar Nederland komen om haar rechtszaak bij te wonen, maar zal dat dan zelf moeten regelen. „Wij gaan niet dat onveilige gebied in. Punt”, aldus de minister.

Daarmee houdt de minister vast aan het kabinetsbeleid dat Syriëgangers alleen terug kunnen keren als zij zich zelf melden bij een consulaat in de regio. Daar kunnen zij consulaire bijstand krijgen. In Syrië zelf heeft Nederland geen diplomatieke vertegenwoordiging.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1901354 ... et-ophalen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie