Jihadi's en hun kinderen keren terug

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Ze buigt voorover in de rechtszaal en barst in snikken uit. "Ik ben altijd anders geweest. Daar, in Syrië, zou ik eindelijk een gelijke zijn."

Het gaat om deze vrouw. Lees het hier.
Spoiler! :
Oum Z.(25) was van februari 2015 tot maart 2016 lid van IS, Islamitische Staat in Syrië en Irak. Ze legde de eed van trouw af, sloot een huwelijk met een Duitse jihad-strijder en accepteerde een maandelijkse toelage van IS. Maar ze benadrukt: ik heb mij vergist. Het was een grote fout. Maar eenmaal in het kalifaat was er geen weg terug.

De Rotterdamse vertelt de rechter over haar moeilijke leven. Als een lange, onvermijdelijke aanloop naar Syrië. De kleine vrouw, geboren in Marokko, is gehandicapt "Mijn biologische ouders hebben mij niet geaccepteerd. Ik ben geadopteerd, maar in dat gezin ontstonden ook problemen. Ze vroegen mij op mijzelf te gaan wonen. Ik voelde mij opnieuw verstoten, in de put gegooid."

Oum Z. komt via social media in contact met vrouwen, die begrip voor haar hebben. Ze blijken van IS te zijn. "Ze voelden mijn zwakke punten, speelden daar op in. 'Wij zijn jouw familie', zeiden ze. Dat sprak mij aan: onvoorwaardelijke liefde van zusters en broeders binnen de islam."

Autonoom
Als Oum naar Turkije vertrekt voor een consult over een kaakoperatie, heeft ze weer contact met de 'zusters'. Ze laat zich overhalen de grens met Syrië te passeren, zonder haar familie in Nederland te informeren. "Ik was door mijn handicap afhankelijk van anderen geworden. Ik was het zat en wilde laten zien dat ik autonoom was."
Ze belandt in Raqqa in een vrouwenhuis. Het is een tegenvaller. Ze moet haar telefoon afstaan en mag geen gebruik van internet maken. "Ik mocht ook mijn moeder niet bellen. 'Je bent nu in een andere wereld', zeiden ze."

Oum Z. moet een nikab dragen, zeker als ze naar buiten wil. Daar komt ze niet vaak, vanwege het gevaar van beschietingen. Buiten valt haar iets op: "Overal staan van die kleine hutjes, waar continu IS-films worden vertoond. Met toespraken en beelden van onthoofdingen. Ik dacht: mijn God, waar ben ik terechtgekomen?"

Naïef
"U wist toch wel waar IS voor stond?", vraagt de rechter haar. "Achteraf vind ik het ook naïef, maar de zusters hadden gezegd dat het bij hen fijn was. Je merkte niets van de oorlog. Dat zou in andere delen zijn. Ik wil het niet goed praten, maar ik was op zoek naar liefde, naar een familie. Ik was emotionele aandacht tekort gekomen."

Binnen anderhalve maand trouwt zij met de boomlange Tarik, geregeld door IS. "U was wel een bijzonder stel", zegt de rechter. "Ja, Mini & Maxi." Het is een van de spaarzame momenten dat de verdachte lacht.

Voor IS houdt zij twitteraccounts bij, waarmee propaganda wordt verspreid. Een foto van de zwarte IS-vlag met de tekst 'Wapper o vlag van eer'. Nederland werd afgeschilderd als land van de kufar, de ongelovigen. 'Nederland moet niet klagen als er aanslagen komen.'

Overleven
Oum Z. zegt dat zij een deel van de tweets heeft geschreven. "Ik moest wel, anders zou ik opvallen. De ergste consequentie als je niet meedeed was executie. Het was puur overleven."
Ze raakt zwanger van Tarik en haar gezondheid gaat achteruit. Ze besluiten te vluchten. "Niet door de zwangerschap, maar omdat ik mij daar niet thuisvoelde. Ze hadden me in alles voorgelogen."

Wat volgt is een barre tocht door de nacht naar Turkije. Oum zit op de rug van Tarik. Als ze gebouwen met Turkse letters zien, huilen ze van geluk, zegt ze.

Kalasjnikov
Tarik wordt uitgeleverd aan Duitsland en is inmiddels veroordeeld tot vijf jaar cel, voor deelname aan een terroristische organisatie. Oum wil de relatie met hem beëindigen, al heeft ze hem nooit als IS-strijder gezien. "Ja, hij had gevechtskleding aan en droeg een kalasjnikov. Maar dat gold voor iedereen. Dat kon je zo op de markt kopen."
Zelf staat zij nu in Rotterdam terecht, ook op verdenking van lidmaatschap van IS. Ze heeft al 235 dagen in voorarrest gezeten en wat justitie betreft is dat voldoende. Wel moet zij, als stok achter de deur, twee jaar cel voorwaardelijk krijgen.

Justitie gelooft er niets van dat zij pas in Turkije besloot naar Syrië te gaan. "Al in Nederland begon zij plotseling een nikab en boerka te dragen. Ze verdiepte zich in het geloof en bekeek IS-filmpjes van onthoofdingen op internet. Ze haalde haar huis deels leeg, nam veel geld op: ze wist allang dat ze naar Syrië ging."

Justitie wijst op de cruciale rol die vrouwen binnen IS spelen."Ze nemen meestal niet direct deel aan de gewapende strijd, maar zorgen voor de propaganda. Ze moeten kinderen baren en nemen de religieuze opvoeding voor hun rekening."

Oum Z. zou teveel een slachtofferrol spelen. Maar justitie heeft ook een dubbel gevoel. "Ze erkent dat zij een fout heeft gemaakt en houdt zich de afgelopen jaren aan de voorwaarden die wij hebben afgesproken. Ik hoop dat zij de normen en waarden van dit land omarmt."

De vrouw is verhuisd naar Zoetermeer en heeft een zoon gekregen, die eveneens gehandicapt is. Ze heeft plannen om weer naar school te gaan. Oum Z. wilde de rechter graag haar verhaal vertellen. "Ik hoop andere mensen te behoeden voor deze fout."


Rotterdamse ex IS-strijdster hoeft niet terug de cel in

De rechter heeft een Rotterdamse vrouw anderhalf jaar cel opgelegd, omdat zij actief is geweest voor IS. Daarvan zijn elf maanden voorwaardelijk, zodat zij niet terug hoeft naar de cel.

De 25-jarige Oum Z. was in februari 2015 naar Syrië gegaan. Ze hoopte liefde en warmte te vinden, die zij in Nederland niet kreeg. De vrouw legde de eed af van IS en trouwde met een IS-strijder. Ze beheerde social media voor IS en verstuurde propagandistische tweets.

Ze had gezegd dat zij had meegedaan, omdat het anders haar kop had gekost. De rechter: "Maar dat doet niet af aan het feit dat u het wel allemaal hebt gedaan. U had de vrije keuze om naar Syrië te gaan en u wist wat voor gruwelijkheden daar plaatsvinden. Trouwens, dat weet u beter dan ik, want u bent er geweest."

Oum Z. vluchtte een jaar later met haar man naar Turkije, omdat zij zich had vergist. De rechter zegt te geloven dat zij geen radicale ideeën heeft, maar noemt haar wel 'naïef, dom.' Zij blijft twee jaar onder toezicht van de reclassering. "Het gaat hier om een heel ernstig feit, dus we houden u nog wel een tijdje aan een touwtje."

Bij het bepalen van de straf heeft meegespeeld dat de vrouw openheid van zaken heeft gegeven en zelf had besloten uit Syrië weg te gaan. Ook justitie had gevraagd haar niet terug te sturen naar de cel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Goed verhaal. Helaas verkeerde keuze gemaakt. Die keuze - en daar gaat het godverdomme om - was gericht tegen ons! Tegen onze beschaving, tegen alles dat niet-islam is.

Laat ze lekker wegrotten in de gevangenis voor jaaaaaaaren. Iedereen kan een fout maken, maar je tegen een complete beschaving afzetten waarop ALLE moslims parasiteren . . . Weg met die vrouw! Wat mij betreft dood maken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Utrechter poseerde lachend bij gekruisigd lijk

IS-strijder Oussama A. is de eerste Nederlandse jihadist die terechtstaat omdat hij triomfantelijk lachend heeft geposeerd bij een gekruisigde dode in Syrië. Hij heeft daarmee de ’persoonlijke waardigheid aangerand’ van het slachtoffer, stelt justitie. Dat is een oorlogsmisdrijf. Ousama verspreidde de foto zelf via internet.

Poseren met executieslachtoffers is een oorlogsmisdrijf en in strijd met de Conventie van Geneve. Er zijn meer gevallen bekend van Nederlandse jihadi’s die gruwelfoto’s hebben verspreid, waarop ze triomfantelijke selfies maken met geëxuteerde slachtoffers. Van de Arnhemse rapper Marouane B. circuleert zo’n foto. Ook zijn plaatsgenoot Jihad S. wilde tegenover het thuisfront opscheppen ten koste van een doodgemartelde gevangene. Marouane B. is veroordeeld tot zes jaar cel, maar hij zit waarschijnlijk nog in het Midden-Oosten. Jiahd S. is vermoedelijk dood.

Ronselen
Oussama is een van twee jihadisten die maandag voor een Nederlandse rechtbank staan, terwijl ze in Turkije ook al tot zes jaar en drie maanden zijn veroordeeld. De tweede Syriëganger is Reda Nidalha uit Leiden. Het tweetal wordt verweten dat ze zich hebben aangesloten bij IS. Nidalha zou bovendien drie Nederlandse jongeren hebben geronseld om naar het strijdgebied af te reizen.

Voor de rechtbank is het een bijzondere situatie dat het tweetal al in Turkije is veroordeeld. Formeel kan Nederland het duo nog vervolgen. Het Turkse vonnis is namelijk nog niet onherroepelijk, de twee zijn vrijgelaten in afwachting van het hoger beroep. Maar Nederland rijdt de Turkse rechter wel in de wielen, stelde hoogleraar strafrecht Geert-Jan Knoops eerder. Volgens advocaat Özdemir druist een nieuwe vervolging in tegen de geest van de wet die het verbiedt om iemand tweemaal voor hetzelfde te veroordelen.

Reda en Oussama zijn in de zomer van 2014 naar Syrië gereisd. Ze volgden een training voor de gewapende jihadistische strijd. Ze kregen spijt en sloten zich aan bij het Vrije Syrische Leger. Na die tusenstop staken ze eind 2016 de grens met Turkije over. In plaats van meteen aan Nederland te worden uitgeleverd, wat de bedoeling was, kwamen ze in een Turkse cel terecht.

De zaak gaat over drie maanden verder.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Man zou hebben deelgenomen aan gewapende strijd
Syriër die bij al-Nusra zat opgepakt in Amsterdam

De politie heeft dinsdag een 32-jarige Syriër aangehouden die voor zijn komst naar Nederland actief was bij Jabat al-Nusra, een aan Al Qaida gelieerde terroristische organisatie. Hij werd aangehouden in Amsterdam. Het gaat om ’de terrorist van De Balie’.

De Syriër blijkt een vervalst Syrisch paspoort te hebben, met een verzonnen naam. Daarmee vroeg hij in 2014 asiel aan. Dat verzoek werd gehonoreerd, maar in september werd de man herkend als een IS-strijder tijdens een bezoek aan debatcentrum De Balie, bij een documentaire over Raqqa.


„Een van de activisten kwam op een gegeven moment naar me toe om te zeggen dat er een probleem was”, vertelde arabist Jan Jaap de Ruiter (Tilburg University) destijds tegen De Telegraaf. „Hij herkende een man in de zaal als strijder van IS.”

Volgens de AIVD is de man inderdaad betrokken geweest bij gruweldaden, al vocht de man dus niet voor IS, maar voor al-Nusra. Hij is zelf uit Raqqa afkomstig en zou hebben deelgenomen aan de gewapende strijd. Het OM stelt dat hij ’gevechtshandelingen heeft verricht’ en mogelijk betrokken is geweest bij aanslagen in Syrië waarbij veel dodelijke slachtoffers zijn gevallen

Ophef
Eind vorig jaar leidde het nieuws dat de man gewoon vrij rondliep in Nederland, terwijl hij in beeld bleek te zijn bij de veiligheidsdiensten, tot gefronste wenkbrauwen. Kamerleden vonden dat ’zeer ernstig’ en ’levensgevaarlijk’ en ook de directie van De Balie reageerde destijds geschokt op het feit dat hij vrij kon binnenlopen.

De verdachte moet vrijdag voor de rechter-commissaris in Rotterdam verschijnen, die dan onder meer bepaalt of hij langer vast blijft. Behalve lidmaatschap van een terroristische organisatie wordt hij verdacht van witwassen.

’Heb hier leven, werk’
Enkele maanden na het tumult bij De Balie gaf de man interviews aan de Volkskrant en tv-programma Nieuwsuur, omdat hij zijn naam wilde zuiveren. „Ik heb mijn leven hier, mijn werk. Dit kan alles kapot maken”, klaagde hij toen.

De man, die zichzelf Aziz noemde, zei in een Amsterdams café te werken. In 2011, toen hij nog in Syrië was, zat hij naar eigen zeggen ondergedoken bij Ahrar al-Sham, een andere islamitische rebellengroepering..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Maar het was toch allemaal hysterie dat er zich onder de vluchtelingen terroristen konden bevinden, aldus Judith Sargentini?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

’Heb hier leven, werk’
Enkele maanden na het tumult bij De Balie gaf de man interviews aan de Volkskrant en tv-programma Nieuwsuur, omdat hij zijn naam wilde zuiveren. „Ik heb mijn leven hier, mijn werk. Dit kan alles kapot maken”, klaagde hij toen.
Kijk eens aan, hij weet al wel prima hoe bij de D'66-rechter straks een wit voetje te gaan halen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

De zuster van Bilal L komt niet meer terug. Ze is dood.
Syriëganger met kind omgekomen bij bombardement

Een Amsterdamse vrouwelijke Syriëganger is met haar dochtertje vrijdag omgekomen bij een bombardement op de Syrische stad Hajin. Dat bevestigen bronnen rond de familie aan AT5. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan de dood van de twee niet bevestigen.

Het gebeurde bij een luchtaanval van de internationale coalitie op doelen van Islamitische Staat. Volgens het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten werden enkele tientallen mensen gedood bij de aanval.

Sarah L. groeide op in de Indische Buurt en reisde naar verluidt in 2014 op haar achttiende af naar Syrië. Daar kreeg ze een dochter.

Ze is de zus van Bilal L., die in 2006 werd veroordeeld tot drie jaar cel omdat hij medegevangenen ronselde voor de gewapende strijd. Na zijn vrijlating deradicaliseerde hij; in 2013 ging hij aan de slag voor de gemeente Amsterdam als jongerenwerker.

Hij werd ingezet voor de deradicalisering bij kwetsbare jongeren, maar stopte daar in 2015 mee, schrijft NH Nieuws.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Em er is stennis over Sarah L. Ze is dan wel dood maar er moet voor haar gebeden worden. Zou er soms twijfel zijn of ze wel in het Paradijs is beland?
Onrust moskee om weigering dodengebed Sarah L.
Er is onrust ontstaan onder een groep gelovigen van de Moskee Nasr in Oost, nadat het bestuur een dodengebed weigerde voor Sarah L., die vorige week met haar dochter omkwam bij een bomardement in Syrië.

De vader en broer van de vorige week overleden Sarah L. zouden het bestuur om een dodengebed gevraagd hebben. Het moskeebestuur weigerde dat uit vrees voor aandacht van de politie, melden bronnen aan Het Parool.

Volgens een bron is de situatie na de weigering uit de hand gelopen. Jongeren zouden verhaal zijn gaan halen bij het bestuur en zouden hen hebben bedreigd.

In een brief, die circuleert op social media en Whatsapp met de titel Het falen van de moskeeën in Nederland, wordt schande gesproken over de beslissing van het bestuur. 'De moskeeën die moslims dienen te vertegenwoordigen falen keer op keer. Treur om jezelf oh besturen van Nederlandse moskeeën.'

Burgemeester Femke Halsema is op de hoogte van de situatie, meldt een van haar woordvoerders. "Het stadsdeel heeft contact met de Nasr Moskee en met de buurt. Zij houden de situatie in de gaten."
Femke houdt de vinger aan de pols. Dan komt het wel goed.

https://www.parool.nl/amsterdam/onrust- ... ~a4607826/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Wat zijn we in Nederland coulant. Jihadiste vrijgesproken voor mogelijke aanslag in Nederland
Pas bevallen jihadiste veroordeeld voor deelname IS

Een 19-jarige vrouw uit het Limburgse Wanssum is door het hof in Den Bosch veroordeeld tot een gevangenisstraf van 270 dagen, waarvan 228 dagen voorwaardelijk, met een proeftijd van 3 jaar. Ook heeft ze een taakstraf van 120 uur gekregen.

Zwaarbewapende politieagent tijdens een terreuroefening bij station Amersfoort.Ⓒ ANP
Volgens het hof heeft de vrouw voorbereidingen getroffen voor deelname aan de terroristische organisatie IS in Syrië.

De opgelegde celstraf is even lang als haar voorarrest. „De vrouw is onlangs bevallen van een dochtertje, daarom hoeft zij niet terug de cel in”, aldus het hof.

Aanslag in Nederland
Ze werd ook verdacht van plannen om een terroristische aanslag te plegen op een gebouw in Nederland. Daarvan is ze vrijgesproken. De vrouw probeerde vanaf 2016 naar Syrië uit te reizen en daar de strijd van IS te steunen. De AIVD wist haar vertrek te voorkomen.

„Hoewel de vrouw minderjarig was toen zij het strafbare feit beging, vindt het hof dit zo ernstig dat zij niet volgens het jeugdstrafrecht maar volgens het normale strafrecht wordt berecht”, motiveert het hof. De rechtbank in Roermond legde haar vorig jaar negen maanden jeugddetentie op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Em er is stennis over Sarah L. Ze is dan wel dood maar er moet voor haar gebeden worden. Zou er soms twijfel zijn of ze wel in het Paradijs is beland?
Nog meer stennis in een Amsterdams moskee. ’qadimoen’, ofwel ’we komen eraan’
Moskeewoordvoerder met dood bedreigd in video met kogels

De woordvoerder van de Amsterdamse Nasr-moskee wordt in een online-filmpje met de dood bedreigd. In de video wordt de moskee verantwoordelijk gehouden voor het feit dat er geen dodengebed is uitgesproken voor jihadiste Sarah L., die in Syrië bij een bombardement is omgekomen.

Op de beelden is een briefje te zien met de naam Ali Bouakili, vergezeld van de kreet ’qadimoen’, ofwel ’we komen eraan’. Om het briefje heen liggen kogels en een groot aanvalsgeweer.

Een bedreiging met diezelfde Arabische tekst stond eerder dit jaar op een brief die met een steen naar binnen werd gegooid bij een jongerenwerkster in Amsterdam-Oost, die zich veel bezighield met radicale jongeren, de Nasr-moskee en de kwestie rond de familie L.

Sarah L. is de naar Syrië vertrokken zus van voormalig Hofstadgroeplid Bilal L. In Amsterdam ontstond commotie omdat hij ondanks zijn radicale verleden werd aangesteld als jongerenwerker.

Salaat al ghaib
De tekst in het filmpje gericht aan Bouakili vermeldt: ’Terwijl onze broeders en zusters worden afgeslacht in Hajin, Syrië, is het minste wat we in Nederland kunnen doen een beetje respect opbrengen voor onze martelaren, voor onze zuster Sarah Umm Khawla en haar dochtertje Khawla. Het minste wat we kunnen doen is salaat al ghaib (het dodengebed, red.) verrichten, maar dat recht is de moslims ontnomen door het moskeebestuur. Wat heeft ze misdaan? Met welk recht is het gebed geweigerd?’

De familie L. - die zich van de dreigingen heeft gedistantieerd- had de moskee vorige maand gevraagd om het gebed te mogen uitgesproken voor de gesneuvelde Syriëreizigster. De moskee stelde echter dat zo’n gebed alleen mag worden uitgesproken op de plaats van het lichaam.

Mogelijk komt de bedreiging uit Syrië. Al eerder dook een video op met een handgeschreven briefje vanuit het strijdgebied, gericht aan ’broeders’ in Amsterdam-Oos
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Syriër die bij al-Nusra zat opgepakt in Amsterdam

De politie heeft dinsdag een 32-jarige Syriër aangehouden die voor zijn komst naar Nederland actief was bij Jabat al-Nusra, een aan Al Qaida gelieerde terroristische organisatie. Hij werd aangehouden in Amsterdam. Het gaat om ’de terrorist van De Balie’.
Broer van De Balie-jihadist ook opgepakt

De politie heeft opnieuw een terreurverdachte gearresteerd. Het gaat om de 41-jarige broer van de Syrië-strijder die vorig jaar een bijeenkomst in De Balie bezocht en afgelopen oktober werd opgepakt.

Dat meldt het Openbaar Ministerie. De twee broers worden beide verdacht van betrokkenheid bij terrorisme. De 32-jarige Syriër die vorig jaar werd herkend als IS-strijder in debatcentrum De Balie werd eind oktober gearresteerd.

Tijdens het onderzoek kwam zijn 42-jarige broer als verdachte in beeld. Zij zouden gevochten hebben tijdens de gewapende strijd in Syrië en zijn ze beide lid geweest van terroristische organisatie Jabat al-Nusra. Hij werd vandaag opgepakt in Bergeijk.

Witwassen
Ook wordt de man verdacht van witwassen. Zijn huis en bedrijf zijn onderzocht en zijn gegevensdragers, computers, mobiele telefoons en administratie zijn in beslag genomen. De man zit vast en wordt donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Judith Sargentini, kom er eens in!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef:Em er is stennis over Sarah L. Ze is dan wel dood maar er moet voor haar gebeden worden. Zou er soms twijfel zijn of ze wel in het Paradijs is beland?
Nog meer stennis in een Amsterdams moskee. ’qadimoen’, ofwel ’we komen eraan’
Moskeewoordvoerder met dood bedreigd in video met kogels

De woordvoerder van de Amsterdamse Nasr-moskee wordt in een online-filmpje met de dood bedreigd. In de video wordt de moskee verantwoordelijk gehouden voor het feit dat er geen dodengebed is uitgesproken voor jihadiste Sarah L., die in Syrië bij een bombardement is omgekomen.

Op de beelden is een briefje te zien met de naam Ali Bouakili, vergezeld van de kreet ’qadimoen’, ofwel ’we komen eraan’. Om het briefje heen liggen kogels en een groot aanvalsgeweer.

Een bedreiging met diezelfde Arabische tekst stond eerder dit jaar op een brief die met een steen naar binnen werd gegooid bij een jongerenwerkster in Amsterdam-Oost, die zich veel bezighield met radicale jongeren, de Nasr-moskee en de kwestie rond de familie L.

Sarah L. is de naar Syrië vertrokken zus van voormalig Hofstadgroeplid Bilal L. In Amsterdam ontstond commotie omdat hij ondanks zijn radicale verleden werd aangesteld als jongerenwerker.

Salaat al ghaib
De tekst in het filmpje gericht aan Bouakili vermeldt: ’Terwijl onze broeders en zusters worden afgeslacht in Hajin, Syrië, is het minste wat we in Nederland kunnen doen een beetje respect opbrengen voor onze martelaren, voor onze zuster Sarah Umm Khawla en haar dochtertje Khawla. Het minste wat we kunnen doen is salaat al ghaib (het dodengebed, red.) verrichten, maar dat recht is de moslims ontnomen door het moskeebestuur. Wat heeft ze misdaan? Met welk recht is het gebed geweigerd?’

De familie L. - die zich van de dreigingen heeft gedistantieerd- had de moskee vorige maand gevraagd om het gebed te mogen uitgesproken voor de gesneuvelde Syriëreizigster. De moskee stelde echter dat zo’n gebed alleen mag worden uitgesproken op de plaats van het lichaam.

Mogelijk komt de bedreiging uit Syrië. Al eerder dook een video op met een handgeschreven briefje vanuit het strijdgebied, gericht aan ’broeders’ in Amsterdam-Oos
En hier is dan de betreffende foto:

Afbeelding

En dan nu een vervolg.
Nasr Moskee in Oost opnieuw ernstig bedreigd
Net als twee weken geleden heeft de Nasr Moskee in Oost te maken met een ernstige bedreiging. Op een muur van de moskee zijn teksten gekalkt.

De bedreigingen zijn waarschijnlijk het gevolg van het weigeren van een dodengebed voor Sarah L. en haar dochter die onlangs in Syrië omkwamen bij een Amerikaans bombardement. De vader en broer van L., die al vele jaren in de Nasr Moskee komen om te bidden, hadden het moskeebestuur begin november gevraagd om een dodengebed. Dat werd geweigerd uit vrees voor aandacht van de politie.

Vrijdagochtend zijn teksten op de muur geschreven: 'Theo van Gogh' gevolgd door een vinkje, 'Charlie Hebdo' gevolgd door een vinkje en daaronder een Arabische tekst wat vrij vertaald 'we komen eraan' betekent.

De tekst werden vrijdagmiddag opgemerkt door moskeegangers. De tekst is inmiddels verwijderd en de recherche heeft de zaak in onderzoek. Ook wordt gekeken naar het verband van een eerdere bedreiging.

De tekst 'we komen eraan' stond namelijk ook op een briefje in een filmpje waarmee woordvoerder Ali Bouakili van de Nasr Moskee twee weken geleden werd bedreigd. Op het filmpje is een briefje te zien met zijn naam, omringd door kogels en een Kalasjnikov. Volgens een deskundige is het filmpje hoogstwaarschijnlijk opgenomen in Syrië.

De familie van L. liet eerder weten geschokt te zijn door de doodsbedreiging en er volledig afstand van te nemen.
https://www.parool.nl/amsterdam/nasr-mo ... ~a4613875/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Vrijdagochtend zijn teksten op de muur geschreven: 'Theo van Gogh' gevolgd door een vinkje, 'Charlie Hebdo' gevolgd door een vinkje en daaronder een Arabische tekst wat vrij vertaald 'we komen eraan' betekent.
Het lijkt mij een goed plan dat de CU Christenen weer een menselijke ketting rond de moskeet vormen. Je kan moslims niet onbeschermd laten bidden.

Kom op deugmensen. Laat uw mohammedaanse broeders en zusters niet in de steek.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

" Laat uw mohammedaanse broeders en zusters niet in de steek. "

Welke mohammedaanse broeders en zusters?

Er is een inter-mohammedaanse vete die uitgevochten wordt tussen de sekte met die moskee en een andere sekte met een thuisbasis in Syrië.
Je bent voor of tegen de een of de ander. En ongelovigen kunnen zich daar beter niet mee bemoeien want die zijn altijd de kwaaie hond.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

België moet kalifaatkinderen terughalen
De Brusselse kortgedingrechter heeft woensdag beslist dat de zes kinderen van twee Belgische IS-strijdsters naar België moeten worden gerepatrieerd. De moeders zitten met hun kinderen vast in het Koerdische kamp Al-Hawl. Ook de moeders moeten worden teruggehaald.

Het is de tweede keer dat de kortgedingrechter zich uitspreekt over de zaak die de moeders hadden aangespannen. Eerder oordeelden rechters dat België geen rechtsmacht heeft in Syrië en dat het land niet kan worden verplicht om ze uit Syrië te repatriëren.

De kortgedingrechter verplicht nu „de Belgische staat om alle noodzakelijke en mogelijke maatregelen te nemen om de zes minderjarige kinderen vanuit Syrië te kunnen laten reizen naar België.”

België wordt daarbij verplicht om diplomatiek personeel in te schakelen en contacten en afspraken te maken met de lokale autoriteit om zo de nodige administratieve, reis- en identiteitsdocumenten te laten bezorgen aan de kinderen en moeders. „De Belgische staat moet dit doen binnen veertig dagen na deze beslissing. Zo niet, dan moet de staat een dwangsom betalen van 5000 euro per dag vertraging en per kind, tot een maximum van een miljoen euro”, aldus de kortgedingrechter.

De Belgische staat kan tegen de uitspraak nog in beroep gaan, maar het is nog niet duidelijk of dat zal gebeuren. Eerst wil de staat de hele situatie nog analyseren.

In de opvangkampen verblijven ook zo’n 175 kinderen met een Nederlandse link. Het Nederlands kabinet liet eerder weten niet van plan te zijn om die kinderen terug te halen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2959357 ... terughalen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Die broedzeugen voor nieuwe Jihadi’s hebben toch zelf willens en wetens gekozen voor onderdanig manlief de Jihadi te volgen in hun nieuwe Kalifaat om daar vroom Islamitisch te gaan leven? Laat ze dan daar blijven en hier nooit meer terugkeren!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Haar eerste zoontje noemde ze “strijder” en op geboortekaartje prijkte een mitrailleur: portret van één van de IS-weduwen die België moet laten terugkeren

Vandaag besliste een Brusselse kortgedingrechter dat de kinderen van twee IS-strijdsters en de moeders zelf naar België moeten gerepatrieerd worden. Beiden zitten al maanden vast in een vluchtelingenkamp in Noord-Syrië. Een van hen is de Antwerpse IS-weduwe Tatiana Wielandt (26). In België zal ze in de gevangenis belanden, haar kinderen zouden opgevangen worden door familie. Hoe een Vlaams meisje uitgroeide tot een geradicaliseerde vrouw die twee keer naar oorlogsgebied trok met haar kroost.

In 2012 kwam aan het licht dat de radicale, dat jaar verboden moslimorganisatie Shariah4Belgium ook wat autochtone, vrouwelijke bekeerlingen onder haar volgers had. Een van hen was de Antwerpse Tatiana Wielandt, die op jonge leeftijd ineens moslima geworden was en een relatie had met de radicale moslim Noureddine Abouallal, kopstuk van de organisatie. In een interview met Het Laatste Nieuws zei de moeder, die lijdzaam moest toezien hoe haar dochter steeds meer vervreemdde: “Ik schaam mij omdat ze rondloopt in een boerka, omdat mijn kleinzoontje letterlijk ‘strijder’ heet en er op zijn geboortekaartje een moslimkrijger met mitrailleur stond afgebeeld.”

Opgegroeid in oervlaams gezin
Nochtans groeide Wielandt op als een doodgewone Vlaamse tiener. Ze stamt af van oervlaamse ouders, haar roots liggen tussen velden en weilanden even ten zuiden van Gent. Ze wou het aanvankelijk tot apothekeres schoppen en was, voor ze begon te radicaliseren, al aan haar studies farmacie begonnen. Maar ze groeide echter uit tot een moslima, die hoe langer hoe meer vervreemdt van haar familie. “Ik ben mijn kind kwijt want ik herkén mijn dochter niet meer. En ik lijd daar verschrikkelijk onder”, aldus haar moeder in het interview van zes jaar geleden. “Eenmaal 18 jaar, veranderde ineens álles. Tatiana was een relatie met Noureddine begonnen, ze liet ons weten dat ze zich had bekeerd tot de islam. Mijn man heeft van verdriet twee dagen op de zetel gelegen. Ik was er kapot van. Onze dochter moslima?!”

Toen ze pas 19 geworden was, trouwde Wielandt met Abouallal. Vanaf het huwelijk met Abouallal begon Wielandt een boerka te dragen en steunde ze de radicale ideeën van haar echtgenoot, die een baard liet groeien en lange gewaden begon te dragen. Ze had vanaf dan ook nog amper contact met haar ouders. Er mochten ook geen mannen bij haar op bezoek komen, zelfs haar eigen vader niet. Intussen had Wielandt ook haar studies opgegeven.

Het koppel kreeg in 2011 een zoontje, Mujahid. Die naam betekent “strijder” in het Arabisch en was dus allesbehalve toevallig gekozen. Een nieuwe schok voor de ouders. Maar er zullen er nog veel volgen. De geboortekaart bleek een blad te zijn met daarop de naam van en een tekening van een oorlogskrijger met een mitrailleur in de hand.

Vakantie naar Marokko
Op de vraag hoe het zover had kunnen komen, antwoordde de moeder van Wielandt: “Ik vrees dat mijn man en ik zonder het destijds te beseffen een grote fout hebben gemaakt. We hebben Tatiana vanaf haar 14de vier zomers na elkaar op vakantie naar Marokko laten gaan met de Marokkaanse familie van haar beste vriendinnetje”. Dat vriendinnetje is de zus van Abouallal.

Eind december 2012 vestigde Wielandt zich met haar schoonzus Bouchra Abouallal en hun gezinnen (en dus Wielandt mét baby) in een gebied in Syrië dat IS later tot kalifaat zou uitroepen. Ze waren er nagenoeg de eerste Belgen. Wielandts echtgenoot, die zich liever Abu Mujahid liet noemen, sloot zich aan bij Al Nusra, de Syrische afdeling van Al Qaeda. Na amper een half jaar, in juli 2013, werd hij in de buurt van Aleppo doodgeschoten. Hun zoontje was op dat moment twee jaar.

In 2014 wilden Wielandt en haar schoonzus terugkeren, omdat die gewond was geraakt. De ondertussen hoogzwangere Wielandt en haar gezin slaagde er met de hulp van de Belgische politie in om naar België terug te keren. Ze raakten op eigen kracht tot in het Belgische consulaat in Istanbul en hadden geen identiteitspapieren meer, want die hadden ze bij aankomst in Syrië aan de militieleiding moeten afgeven. Verschillende diensten van Binnen- en Buitenlandse Zaken en van de federale politie hadden de zwangere vrouw en het jongetje aan nieuwe papieren geholpen, zodat zij terug konden keren. In ons land werden ze ondervraagd en vrijgelaten.

Terug naar het front
Wielandt beviel nadien van een zoon bij haar schoonmoeder. Hij kreeg de naam Shahid, Arabisch voor ‘martelaar’. Tatiana en Bouchra keerden vervolgens terug naar het front in Syrië waar ze vermoedelijk nog ‘drie à vier keer’ hertrouwden. Wielandt kreeg daar ook nog een kind van een inmiddels gesneuvelde Nederlandse strijder: Abdulrahman Al Shamri.

Volgens jihadexpert Montasser AlDe’emeh hadden de weduwen “er als ‘vrouw van een martelaar’ een speciale plaats in die samenleving.” Door die eretitel kregen ze niet alleen aanzien, maar ook geld, voedsel en onderdak. Niet alleen Tatiana en Bouchra droegen die eretitel, ook hun kinderen genoten een speciale status.

Spijtbetuiging bij Vranckx
In maart 2018 sprak Rudi Vranckx met de moeders in een vluchtelingenkamp in Noord-Syrië, waar ze nog altijd vastzitten. In die reportage betuigden ze spijt. Ze wilden gerust naar de gevangenis, zeiden ze, zolang de kinderen maar veilig zijn. Volgens AlDe’emeh bleven ze echter vaag over IS en zeiden ze niets over hun radicale ideologie. “Ik onthoud vooral dat ze hebben aangekondigd dat ze hun kinderen als IS-soldaten zullen inzetten”, aldus de jihadexpert in juni in een interview met Humo.

Diezelfde maand werd Wielandt met twee andere weduwen, onder wie haar schoonzus bij verstek veroordeeld tot vijf jaar cel voor hun deelname aan de activiteiten van een terroristische groep. Wielandt en Abdouallal schakelden in mei nog het gerecht in om de Belgische staat te verplichten hun kinderen naar België te laten terugkeren. In juli vingen ze bot bij de rechtbank. De rechters oordeelden dat België geen rechtsmacht heeft in het door oorlog verscheurde Syrië. Maar vandaag besliste de kortgedingrechter dat zowel de moeders als de kinderen toch naar ons land moeten gerepatrieerd worden.
Afbeelding
Tatiana Wielandt en haar schoonzus Bouchra Abouallal
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Iets teveel gezegd toen ik het had over broedzeugen voor nieuwe Jihadi's?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

"Tolerantie wordt een misdaad als ze wordt toegepast op het kwaad"

Thomas Mann
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

King George schreef:Op 20 maart dus GEEN PvdA.
Hé jammer now. :cry: Wilde ik net op Lilianne Ploumen stemmen, want die heeft zo'n hese sexy stem
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

België moet IS-weduwen verplicht terughalen: ‘Maar ze zullen hun straf niet ontlopen’

België moet binnen veertig dagen twee IS-weduwen en hun zes kinderen terughalen uit een Koerdisch kamp in Syrië. Dat heeft een rechter in Brussel bepaald. Het gaat om Tatiana Wielandt (26) en Bouchra Abouallal (25) uit Borgerhout, die in 2013 met hun geradicaliseerde mannen naar het front in Syrië trokken. Voor elke dag vertraging moet een dwangsom van 5.000 euro per kind betaald worden. Bij aankomst in België worden de vrouwen direct gearresteerd: ,,Ze ontlopen hun straf niet,” aldus de zus van één van de vrouwen.

,,Eindelijk worden we herenigd. Ik heb altijd geloofd dat er een dag kwam dat we elkaar weer in de armen konden vallen. Dit voelt als een geschenk uit de hemel.’’ Jessica Wielandt reageerde emotioneel op het nieuws dat haar zus Tatiana terugkomt naar België. De rechter besliste dat Tatiana Wielandt, Bouchra Abouallal en hun zes kinderen gerepatrieerd moeten worden. Nu zitten ze vast in een Koerdisch vluchtelingenkamp, waar ze in erbarmelijke omstandigheden leven. Ze spanden een kort geding aan tegen de Belgische staat en de rechter verplichtte de Belgische staat gisteren hen binnen de veertig dagen vanuit Syrië naar België te laten reizen.

Een Nederlandse rechter deed in april een vergelijkbare uitspraak. Toen ging het om een zwangere Nederlandse jihadiste die terug wilde keren naar ons land. De Nederlandse overheid moest na deze uitspraak meer doen dan alleen afwachten en kijken of de jihadisten zich melden om terug te keren naar ons land. Een ultimatum of dwangsom werd niet opgenomen in dit vonnis.

Inmiddels is tegen meerdere Nederlandse vrouwen een internationaal arrestatiebevel actief en zijn lokale autoriteiten in Noord-Syrië hiervan op de hoogte gesteld. Drie van hen verblijven in hetzelfde vluchtelingenkamp als de Belgische vrouwen.

Zo gauw de Belgische vrouwen voet zetten op Belgisch grondgebied, zullen de moeders wel van hun kinderen gescheiden worden. In maart werden de twee vrouwen bij verstek veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar, voor deelname aan terroristische activiteiten. Zij zullen bij aankomst in ons land onmiddellijk aangehouden worden. ,,Ze zullen hun straf niet ontlopen en hebben nog een lange weg te gaan’’, zei Tatiana's zus Jessica gisteren op Facebook. ,,Maar vandaag zijn we gewoon blij dat Tatiana terugkeert.’’

Doodnormale tiener
Tatiana Wielandt groeide op in Borgerhout, als doodnormale Vlaamse tiener. Haar moeder vertelde in 2012 in de Belgische krant Het Laatste Nieuws hoe ze haar dochter op haar 18de zag veranderen. ,,Ze had zich bekeerd tot de islam. Plots droeg ze hoofddoeken en zat ze op een handdoek te bidden in het Arabisch.’’ Tatiana trok als tiener elke zomer met de familie van haar Marokkaanse buurmeisje Bouchra naar Marokko. Ze viel ook als een blok voor Bouchra's broer Noureddine. Een barman in de Antwerpse discotheek Noxx, die hield van dure merkkledij en veel uitging, maar zich gaandeweg verdiepte in zijn geloof. Mogelijk is dat de reden dat Tatiana zich bekeerde tot de islam.

In 2011, Tatiana was toen 19, vroeg Noureddine haar ten huwelijk. Via een sms'je. Hij was inmiddels in de moskee in contact gekomen met Sharia4Belgium en geradicaliseerd. Iets wat duidelijk bleek toen een jaar na hun huwelijk hun eerste kind geboren werd. Die kreeg de naam Mujahid, wat zoveel betekent als strijder. Op het geboortekaartje stond een oorlogskrijger met een mitrailleur in de hand.

Begin 2013 trok Noureddine samen met Saïd El Morabit - de man van zijn zus Bouchra - naar het front in Syrië, om er bij de Syrische afdeling van Al-Qaeda te gaan vechten. Enkele maanden later reisden Tatiana en Bouchra hun mannen achterna. Maar de hereniging was van korte duur, want op 22 juli werd Noureddine doodgeschoten. Tatiana bleef in Syrië achter met haar zoontje, en was zwanger van haar tweede kind. Toen Bouchra, intussen ook zwanger, begin 2014 zwaargewond raakte bij een bombardement besloten de twee vriendinnen terug te keren naar België.

Doopsuiker in IS-vlag
Daar werden ze met open armen ontvangen door hun families en leek het er even op dat ze van plan waren te deradicaliseren. Tatiana begon een opleiding tot kinderverzorgster, Bouchra een kappersopleiding. Maar de roep van het kalifaat klonk luid. Tatiana werd bestookt met berichten uit Syrië: dat ‘haar plaats als weduwe van een martelaar dáár was, niet in België’. Toen ze beviel van haar tweede zoontje kreeg die de naam Shaheed, of martelaar. De doopsuiker (suikerbonen) werd verpakt in de IS-vlag. Toen ook Bouchra's man doodgeschoten werd in Syrië trokken de twee vrouwen opnieuw naar het front, waar ze opnieuw vielen voor de charmes van een strijder. Allebei werden ze een derde keer zwanger.

Erbarmelijke omstandigheden
Intussen zitten de twee vrouwen al enkele maanden vast in een Koerdisch vluchtelingenkamp, samen met hun zes kinderen. Een ploeg van de Vlaamse omroep VRT filmde daar enkele maanden geleden hoe de vrouwen er met hun zieke kroost in erbarmelijke omstandigheden leefden. ,,Ik ga mezelf nooit vergeven voor wat ik mijn kinderen heb aangedaan’’, zei Tatiana in die reportage. Gisteren besloot de rechter dat België de zes kinderen en hun moeders naar huis moet halen.

De families lieten eerder al weten dat ze de kinderen willen opvangen, al is het lang niet zeker dat die aan hen toegewezen zullen worden. De familie van Tatiana wilde gisteren niet reageren op het nieuws. Haar vader Frank wou alleen kwijt dat het ‘zeer goed nieuws is’. Uit discussies op sociale media blijkt dat niet iedereen in de familie Wielandt even blij is met de terugkeer van de verloren dochter. ,,Tatiana is uit eigen wil naar Syrië gegaan. Ze heeft twee keer de keuze gehad en is telkens teruggekeerd. En nu moeten wij medelijden hebben en hiervoor opdraaien?’’, zegt een tante. Zus Jessica maakt zich sterk dat alles in orde komt. ,,We gaan er alles aan doen om haar te helpen. Samen komen we er wel.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

België wil IS-vrouwen niet terughalen en gaat in beroep

De Belgische regering gaat in beroep tegen de beslissing van de rechter om twee Belgische IS-vrouwen en hun kinderen uit een Syrisch vluchtelingenkamp terug te halen. Dat heeft minister Maggie De Block (asielzaken) gezegd in de studio van VTM NIEUWS.

De Block wil wel bekijken wat België voor de kinderen kan doen. ,,Zij kozen er immers niet voor om in dergelijke omstandigheden geboren te worden”, zegt De Block. ,,De moeders, dat is natuurlijk een andere zaak. Zij zijn hier veroordeeld, hebben actief meegewerkt aan het voorbereiden van terroristische aanslagen.”

De Brusselse kortgedingrechter heeft woensdag beslist dat de zes kinderen van twee Belgische IS-strijdsters naar België moeten worden gerepatrieerd. De moeders zitten met hun kinderen vast in het Koerdische kamp Al-Hawl. De Belgische overheid heeft hier veertig dagen de tijd voor. Voor elke dag vertraging moet een dwangsom van 5.000 euro per kind betaald worden.

Eerder oordeelden rechters juist dat België geen rechtsmacht heeft in Syrië en dat het land niet kan worden verplicht om ze uit Syrië te repatriëren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Hopelijk kan deze zaak zo lang gerekt worden dat die IS-hoertjes dan al in Syrië zijn berecht. Dan zien we ze ook niet meer terug.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie