'Geef niet toe aan de islamisering'

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Geef niet toe aan de islamisering'

Bericht door Ariel »

Wierd Duk peilt de stemming: 'Geef niet toe aan de islamisering'
EEN AFVALLIGE STEM

Een hartenkreet van een voormalige moslima. 'Het Westen moet zich veel bewuster zijn van de gevaren van de islam.'

Kort voor de Nederlandse parlementsverkiezingen dook op YouTube een video op. Een anonieme, volledig gesluierde vrouw waarschuwt Nederland voor de islam. Ze praat niet, maar houdt geprinte teksten voor de camera.

De vrouw beschrijft hoe zij door haar mannelijke familieleden – vader, echtgenoot, broers, ooms - jarenlang fysiek en geestelijk is mishandeld. ,,Volgens de islam en de Koran bepalen zij – nooit ikzelf - hoe ik me kleed, praat, eet, denk, met wie ik spreek en wanneer ik ergens heen mag.''

Ze klaagt Nederlandse politici aan, die zich in haar ogen niet verweren tegen de toenemende invloed van de islam in het Westen. ,,Wij, in islam geboren vrouwen, weten wat de prijs van verzet is. Mark Rutte heeft er geen problemen mee. D66 vindt de islam een verrijking voor de Nederlandse cultuur. Jesse Klaver wil dat u zich aan de islam aanpast. Wil je wegkijken? Of er iets aan doen?'' Dan roept ze de kijkers op om op de PVV te stemmen.

Er werd getwijfeld aan de authenticiteit van de video. Het zou om een vervalsing gaan uit het PVV-kamp. De vrouw zocht contact met mij om dit beeld recht te zetten.
.
Ze komt uit de Russische deelrepubliek Tsjetsjenië, waar in de jaren 90 bloedige afscheidingsoorlogen woedden. Ze is 38 jaar, ex-moslima, moeder van twee kinderen. Zara Ismailova is niet haar echte naam. Om veiligheidsredenen moet ook haar verblijfplaats in Nederland geheim blijven. Als afvallige heeft zij de doodstraf over zich afgeroepen.

Waarom maakte ze die video? ,,Ik wil dat de mensen beseffen wat de gevaren van de islam zijn,'' zegt Zara. ,,Ik wil dat Nederland en Europa weten wat er op het spel staat. Jullie denken dat jullie iets goeds doen door te islamiseren en jullie waarden op te geven. Maar het is juist omgekeerd: hoe meer jullie toegeven aan de eisen van moslims, hoe intoleranter de islam wordt en hoe meer jullie dreigen te verliezen.''

Zara vluchtte met haar kinderen uit Tsjetsjenië. Zowel haar vader als haar voormalige echtgenoot waren actief in het islamistische verzet tegen de Russen. Haar vader vertrok later, toen hij al in het Westen woonde, naar Syrië, vocht daar met de moslimterroristen van Al-Nusra (Al-Qaeda) en sneuvelde bij Aleppo.

Een groot deel van haar familie – moeder, zus, drie broers – leeft inmiddels, net als Zara, in het Westen. Zij eisen dat zij haar zelfstandige levensstijl – ze heeft een winkel en woont alleen - opgeeft. ,,Ze zeggen dat ik door shaytan, de duivel, ben bezeten. Ze willen dat ik me door een duiveluitdrijver laat behandelen. Mijn moeder wil bovendien dat ik terugkom om voor haar te zorgen, nu mijn vader dood is. Het is puur manipulatie. Zo gaat dat in de islam: als je als vrouw ouder wordt, krijg je macht, over de kinderen en over de aangetrouwde kinderen. Die macht wordt vaak misbruikt. Ze is een sterke vrouw en weet hoe ze moet manipuleren. Ik ben niet boos op haar, ze kent geen andere realiteit. Maar ik zei: 'Luister, ik weet dat jij mijn broers op me afstuurt en die bedreigen me met de dood. Ik kan het niet meer, ik heb een andere weg gekozen. Ik kom alleen nog als lijk'. Toen zei mijn moeder: 'Dat kunnen we regelen'. Mijn moeder. En ik weet dat ze het meent. Ze tekende feitelijk mijn doodvonnis. Sindsdien hebben we geen contact meer.''

Zara, die opmerkelijk goed Nederlands spreekt, beschrijft een leven van intimidatie en onderwerping. Onder het communisme, in de tijd van de Sovjet-Unie toen er nog Russen in Tsjetsjenië leefden, speelde de islam slechts een rol op de achtergrond. ,,Ik leerde van mijn Russische leraren dat religie onzin is en dat iedereen, vrouw, man, wit zwart, gelijk is. Maar tijdens de oorlogen in de jaren 90 kwam met de Arabische strijders ook het wahabisme (fundamentalistische stroming binnen de islam – red.) naar Tsjetsjenië. Het leven werd strenger. Vrouwen moesten zich helemaal gaan bedekken.''

Ze leefde in voortdurende angst om een misstap te maken, om een zonde te begaan. Zara: ,,Het is die verbodscultuur die je knettergek maakt. Je hoofd barst bijna uit elkaar: pas op, dit mag niet, dat mag niet. Als je één misstap begaat zal je vader je slaan, of je broer, of je man. Bega je een zonde dan zal je vader of je broer je ombrengen.''

Zijn deze excessen niet specifiek voor de huidige, conservatieve Tsjetsjeense interpretatie van de islam, in combinatie met de strenge tribale codes van het Kaukasische bergvolk? Kun je wel generaliserend spreken over uitwassen van 'de islam'? ,,Ik weet dat Marokkanen dankzij de invloeden van de Franse kolonisatie wat milder zijn in het doden'', zegt Zara. ,,Maar ze doen wel aan de verstoting van vrouwen. Je bent als moslimvrouw overal ter wereld niks waard. Neem Pakistanen en Afghanen: bij hen komt eerwraak vaak voor.''

Zoenen
Ze noemt voorbeelden. ,,Als ik dit vertel zullen mensen zeggen: 'Onzin, je hebt geen bewijs'. Maar ik weet wat er gebeurt in mijn cultuur. Een gescheiden neef, een redelijk beschaafde man met twee dochters, raakte in de problemen. De oma ontdekte dat de oudste dochter een vriendje had met wie ze had staan zoenen op straat. Dat meisje is met spoed naar Tsjetsjenië overgebracht. Daar is ze nooit aangekomen. Ze is dus verdwenen. Ik weet wat dat betekent: ze is dood. Zij was 15.''

Was die neef bij de verdwijning betrokken?

,,Ik denk dat hij door de gemeenschap hiertoe is gedwongen. Er bestaat bij ons een uitdrukking: 'Is er niemand om haar te stoppen?' Dat betekent: kan niemand haar doden? Zelfs de huidige president van Tsjetsjenië, Ramzan Kadyrov, heeft dit op de Tsjetsjeense tv gezegd. 'Zijn jullie geen mannen? Schiet vrouwen die broeken dragen een kogel door het hoofd.' Daarmee rechtvaardigde hij de moord op zeven vrouwen, die door het hoofd waren geschoten en aan de kant van de weg waren teruggevonden.''

Zara's buurman vertelde ooit dat hij het huis van een Russische buurvrouw in bezit had genomen nadat hij haar de keel had doorgesneden. ,,Met haar gezicht gedraaid naar Mekka, zoals het volgens de Koran hoort. Daar was heel zijn familie trots op! De mannen schepten erover op.''

Toen ze een jaar of 14 was, herinnert ze zich, ging een meisje uit haar familie, met wie ze vaak speelde, trouwen. ,,Maar het bleek dat ze geen maagd meer was. Ze was als 13-jarige misbruikt. Toen haar familie dit hoorde, is ze gedood. Hoe precies weet ik niet. Normaal gesproken word je dan in Tsjetsjenië van dichtbij door 't hoofd geschoten. Dat was een hele zware periode voor me. Je mag er geen emoties bij hebben, niets laten zien. Maar ik was pas 14 en wij speelden veel samen. Mijn moeder zei tegen me: 'Laat dit een les zijn, stap nooit bij iemand in de auto, ga niet 's avonds naar buiten. Want als je wordt misbruikt, zal je vader, je broer, je oom, of zelfs een ver familielid je vermoorden'. Dat maakte mijn moeder mij duidelijk. Dat blijft altijd bij je, die angst, want ik weet dat dit de realiteit is.''

Zara trouwde met een gewelddadige man, die actief was in de guerrilla-oorlog tegen de Russen en van wie ze niet hield. Op een gegeven moment sloeg hij haar bont en blauw. Nog altijd heeft ze last van de ribben die hij daarbij brak. ,,Ik was en ben nog altijd doodsbang voor hem. Ik kon niet meer zo verder. Ik realiseerde me dat dit tot mijn dood zo zou blijven. Ik begon na te denken: hoe kan ik deze situatie veranderen, hoe kom ik hier uit? Ik besefte: alles in mijn leven wordt geregeerd door angst. Angst, angst, angst. De angst om dood te gaan. Maar uiteindelijk ga je toch een keer dood. Ik besliste: ik ga leven zoals ik wil en zo ga ik dood.''

Hoe is haar dat gelukt?

Over dat plan kan ze niet in details treden omdat haar verwanten haar erin zouden kunnen herkennen. Maar ze slaagde erin haar kinderen mee te nemen naar een naburige stad, waar ze op de trein naar Moskou stapte. ,,Pas na een uur in de trein – ik was helemaal bezweet en keek steeds om me heen - viel de angst wat van mij af.''

Haar ex-man verstootte haar – 'Voor hem was ik een hoer, hij wilde onmiddellijk van me af' - en ze is inmiddels, na zoveel jaar, ook officieel gescheiden. ,,Toen ik mijn eerste buitenlandse gsm had, wist hij het nummer te achterhalen. Hij belde anoniem, ik nam op, hoorde die stem en bevroor letterlijk op straat van angst. Ik heb mijn simkaart weggegooid en hem nooit meer gesproken.''

Ze haalt een imposant Kaukasisch mes uit een la. ,,Dit gaf mijn vader ooit aan mijn zoon. Die moest mij en mijn dochter ermee 'bewaken', ervoor zorgen dat we niets zondigs zouden doen. Want mijn zoon was nu de man in huis. Ik was dus eerst het eigendom van mijn vader en broers, toen van mijn man en toen ik gescheiden was, moest ik het eigendom worden van mijn zoon.''

Uitkeringen
Zara rebelleerde, geholpen door haar Tsjetsjeense koppigheid en moed. Haar oudere zus capituleerde. ,,Zij was altijd een heel sterk karakter. Maar zij - en zelfs haar dochtertje van 10 - gaan nu zwaar gesluierd door het leven. Ik kan het niet aanzien. Ik heb zo vaak voor mijn nichtje gezorgd. Het is zo’n lief meisje. Waar gaat dit naartoe? Wat doen ze die kinderen aan?''

Haar zus heeft domweg toegegeven aan de angst, zegt Zara, met tranen in haar ogen. ,,Zij leeft nu, net als zoveel moslims in het Westen, in een parallelle wereld. Ze is zogenaamd niet getrouwd en krijgt daardoor met vier kinderen een hoge uitkering. Mijn broers zijn crimineel en rijk, die handelen in gestolen auto's en in wapens. Weet je wat ze zeggen? 'Volgens de Koran komt al het eigendom van de kafir, de ongelovige, ons moslims toe. Dus dat wij in het Westen zo makkelijk uitkeringen en huizen krijgen, hebben we te danken aan Allah'. Ik zei tegen mijn moeder: 'Maar dan ondermijn je het systeem!' Toen antwoordde zij: 'Als het hier ooit misgaat, gaan we terug naar ons mooie Tsjetsjenië'. Ze zijn 'vluchtelingen', maar ze gaan elk jaar naar huis.''

Ze heeft haar moeder gewaarschuwd. ,,Ik heb alles gedocumenteerd en afgegeven bij de politie. Mocht ik worden vermoord, dan beschikken zij over alle namen en adressen.''

Islam
Denk niet dat haar situatie uitzonderlijk is, waarschuwt Zara. ,,Mensen zullen blijven zeggen: het is de strikte Tsjetsjeense clan-cultuur, die haar dit heeft aangedaan, niet de islam. Maar ik zeg je: iedere moslima zal mijn verhaal herkennen, En als een moslima antwoordt: ik kies hier zelf voor, ik kies zelf voor Allah en de hoofddoek, dan kiezen zij bewust voor onderdrukking en onderwerping aan de man. Jullie westerlingen wíllen gewoon niet zien wat de islam aanricht. Jullie beseffen niet waarmee je te maken hebt. Overal waar de islam komt, verdwijnen levensvreugde en persoonlijke vrijheid. Na de aanslagen in Boston en op Charlie Hebdo gingen er in onze gemeenschap emails rond met oproepen voor steunbetuigingen aan de daders. Die hadden immers beledigingen aan het adres van de profeet gewroken en waren helden.''

Ze treedt nu bewust naar buiten, zegt ze, omdat ze zich zorgen maakt. ,,Ik neem dit risico omdat ik me druk maak over de toekomst van Nederland en Europa. Door telkens weer mee te buigen met de eisen van moslims, duwt de overheid haar burgers in een positie waarin ze uiteindelijk zichzelf moeten gaan beschermen. Ik vrees serieus voor geweld. En zeg mij niet dat dit onzin is. Ik heb precies dit meegemaakt in Tsjetsjenië. Ik weet hoe het kan gaan. Dus: stel eindelijk grenzen en kom op voor jullie mooie, vrije Holland.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24946
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: 'Geef niet toe aan de islamisering'

Bericht door King George »

Goed artikel. Je zal maar niet de vrije keuze (mogen) hebben om gewoon de Islam te kunnen verlaten. Iemand die als Tsjetsjeense is geboren weet daar gauw alles over te vertellen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24946
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: 'Geef niet toe aan de islamisering'

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24946
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: 'Geef niet toe aan de islamisering'

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: 'Geef niet toe aan de islamisering'

Bericht door sjun »

King George schreef:Afbeelding
Dit zijn onze bondgenoten. Ik ken er slechts enkele maar dat betekent nog niet dat er niet veel meer zouden zijn.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: 'Geef niet toe aan de islamisering'

Bericht door sjun »

Anni Cyrus: The Surreal World of Muslim Privilege.


Misschien heeft de term moslimprivilege en degenen die daaraan al te goedgelovig bijdragen wel een aparte draad nodig?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: 'Geef niet toe aan de islamisering'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George, alstublieft!

Ik ben echt - ondanks mijn leeftijd - geen bijziende.

En houd eens rekening met het feit dat mijn computer geen televisiescherm is op groot formaat. Jezus nog aan toe! En dat anno 2020.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: 'Geef niet toe aan de islamisering'

Bericht door Pilgrim »

LONGREAD: “Islamisering is geen kwestie van of, maar een kwestie van wanneer”

Geplaatst op 26 april 2020

Afbeelding

De islam past niet bij Europa, schrijft Laila Mirzo in haar boek “Alleen een slechte moslim is een goede moslim”. De islamdeskundige waarschuwt voor Jihad, sharia en islamisering in Duitsland. In een interview legt ze uit waarom de “liberale islam” maar weinig kans heeft tegen de krachten van het geweld.

Mevrouw Mirzo, in uw boek “Alleen een slechte moslim is een goede moslim” vertegenwoordigt u een these die ook vertegenwoordigd wordt door Thilo Sarrazin in zijn nieuwe boek: De islam past niet bij Europa. Waarom?


Omdat een niet hervormde islam ook altijd sharia betekent. Dat hoeft u alleen maar aan iedere gelovige moslim te vragen. De sharia is de gebruiksaanwijzing voor de islam, en ze is niet zomaar uit de lucht komen vallen, maar ze is afgeleid van het heilige geschrift van de islam, de koran. De sharia is een radicale maatschappelijke orde, die het hele openbare en private leven regelt. Met haar wordt de onderdrukking van de vrouwen, de haat tegen Joden of homoseksuelen of de brute besnijdenis, ja, de genitale verminking van vrouwelijke zuigelingen gelegitimeerd. Dat alles vindt niet alleen maar ergens in verre landen plaats, maar ondertussen ook in Duitsland. Hoe moet dat met de Europese waarden van humanisme, rechtsstaat en gelijkberechtiging verenigbaar zijn?

Maar nu bestaat er toch een meerderheid aan liberale moslims in Duitsland. Tellen die niet?

Ik betwist niet dat veel moslims liberaal zijn. Maar de zogenaamde Europese islam is helaas veel te zwak. Hij is er ver van verwijderd als meerderheid vertegenwoordigd te zijn. Integendeel: hervorming-moskeeën zoals die van de vrouwenrechten-activiste Seyran Ateş zijn de uitzondering. In plaats van een hervorming van de islam maken we steeds vaker een islam-conform Europa mee, dat door de knieën gaat voor de orthodoxe moslims. Waar men het accepteert dat een man een vrouw geen hand geeft, dat meisjes niet aan zwemles mogen meedoen en dat scholen boerkini´s aanschaffen. Daardoor verhoogt men helaas alleen maar de druk op liberale moslims.

Hoe kan men zich dat voorstellen?

Dat merk je heel concreet in alledaagse situaties. Er wordt druk uitgeoefend o ouders, die hun dochters geen hoofddoek laten dragen of in badpak laten meedoen met de zwemlessen. Maar ook van andere jongeren. Op veel scholen heeft zich inmiddels onder mannelijke teenagers een “islamistische” jeugdcultuur ontwikkeld, een generatie “haram”, die de sharia als voorbeeld neemt en medeleerlingen treiteren. Maar ook de islamverenigingen oefenen druk uit, wat ze uiteraard nooit openlijk zouden toegeven. Zodoende storten ze veel liberale moslims in het dilemma schijnbaar geen goede moslim meer te zijn als ze geen hoofddoek dragen of hun homoseksualiteit willen uitleven. Dat alles culmineert in de eermoorden, die ook in Duitsland geen zeldzaamheid zijn.

Waar ontmoeten we de sharia nog meer in Duitsland?

Het meest opvallend waarschijnlijk in Wuppertal in het jaar 2014, toen daar een zelfbenoemde “Sharia Police” door de straten patrouilleerde. Menig Duitse stadswijk heeft zogenaamde scheidsmannen, die bij familie- en scheidingskwesties ingeschakeld worden. Dat zijn zelfbenoemde rechters zonder juridische opleiding en legitimering van de staat. De voormalige ARD-journalist en jurist Joachim Wagner beschrijft deze praktijken in zijn boek “Rechters zonder wet” met voorbeelden uit Berlijn, Essen of Bremen. Er zijn moskeeën, waarin stiekem polygame huwelijken worden gesloten. De kinderen uit deze verboden tweede of derde huwelijken worden door de staat onderhouden. Dat is systematisch sociaal bedrog. Wanneer een vrouw zich bijvoorbeeld zou willen laten scheiden wegens geweld in het huwelijk: de regeling schrijnende gevallen geldt hier blijkbaar niet meer als vanzelfsprekend, omdat tuchtiging gewoon bij de islam hoort. Dat is een capitulatie van de rechtsstaat voor de sharia. Er mag geen sprake zijn van cultuurkorting.

Welke invloed heeft dat op ons en de Duitse meerderheidssamenleving?

Enerzijds is er vooral de gevoelde onzekerheid onder vrouwen: wat mag ik nu überhaupt nog wel, kan deze jurk om deze tijd? Vrouwen beginnen zichzelf te reglementeren om niet zelf slachtoffer te worden. Anderzijds zie ik een zelf aangebrachte muilkorf. Wanneer er een partij opgericht zou worden die de vrouwen maar het halve stemrecht geeft, homoseksuelen en Joden van tevoren uitsluit en drop-outs vermoordt – zoiets zouden wij nooit tolereren! Maar het is exact deze als religie verklede ideologie waar het over gaat, en daarom geloven wij vreemd genoeg dat we haar niet zouden mogen bekritiseren.

De islamwetenschapper Mouhanad Khorchide staat desondanks voor een open islam. Hij ziet potentieel van de liefde en barmhartigheid. Wat zegt u tegen hem?

Zelfs wanneer ik al die geweld-verheerlijkende soera´s schrap, blijft immers behalve de koran als zuil van de islam altijd nog Mohammed en zijn leven, dat bijna net zo belangrijk is en doortrokken is van politiek geweld en onderwerping. Natuurlijk hoop ik ook op hervormingen, maar daarvoor zou men zich van Mohammed´s misdaden moeten distantiëren. Er is een sacrale koningsmoord op de figuur van de profeet nodig. Het probleem daarbij is echter: de geloofsbekentenis beroept zich voortdurend op hem.

Maar legt u niet teveel de nadruk op de geweld-verheerlijkende soera´s in de koran en ontzegt u niet de vreedzame hun gerechtvaardigheid?

Dat doe ik niet. Het probleem met de vreedzame verzen zit in de opbouw van de koran. De koran kan men als evolutie van het geweld lezen. Hij is grof in twee delen ingedeeld: de Mekka-koran en de Medina-koran. In het begin begint het in Mekka onschuldig met de preken van Mohammed en hoe groter en invloedrijker de gemeenschap daarna in Medina werd, des te radicaler en intoleranter wordt het. In de volgorde spreken veel soera´s elkaar tegen. Eerst wordt bijvoorbeeld geëist dat niemand tot het geloof gedwongen kan worden, daarna wordt de dood van de ongelovigen geëist. Wat is er nu bindend? Hier komt de zogenaamde abrogatie in het spel: het latere vers is altijd geldig. Dat betekent dat elke daaraan voorafgaand vreedzame soera potentieel door een latere radicale “geabrogeerd”, dat wil zeggen opgeheven wordt.

Open klinkende verzen uit de koran zijn dus slechts de halve waarheid?

In de meeste gevallen, ja! Dat maakt me woedend wanneer iemand als buitenstaander altijd alleen maar koran-brokken toegeworpen krijgt, waarin de broederlijkheid tussen christenen, Joden en moslims gepropageerd wordt en het doden verboden is. Maar het is ongelooflijk hypocriet! En na elke terreurdaad hetzelfde liedje: het zou allemaal niets met de islam te maken hebben. Als ik dat hoor, is dat voor mij hetzelfde als de ontkenning van de Holocaust! Eigenlijk zouden de overkoepelende islamitische verenigingen moeten zeggen: ja, dit moorden heeft met de islam te maken! In plaats daarvan haalt men soera 5, vers 32 tevoorschijn: “Wie een mens doodt, doodt de hele mensheid.”

Wat klopt er niet aan dit vers?

Het is uit de context gerukt. Het is eigenlijk expliciet gericht tot de Joden, het vers komt uit de Thora. Het verbod om te doden geldt dus alleen maar voor de Joden, niet voor de moslims. Moslims mogen geen moslims doden, ongelovigen echter wel. En zelfs als men deze context zou willen ignoreren, is er tegelijk in het volgende vers sprake van abrogatie: “De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.” Derhalve mag een moslim een ongelovige op elk moment doden. En in het paradijs ontvangt hij daarvoor nog zijn loon.

De toestemming om te doden zou een christen ook uit het Oude Testament kunnen halen. Ziet u het gevaar niet om een hele gemeenschap onder algemene verdenking te plaatsen?

Ik hoop dat ik dat met mijn boek niet gedaan heb. Ik onderscheid tussen liberale moslims en orthodoxe schrift-getrouwe moslims. De schrift-getrouwe zorgen voor problemen, en dat moet men benoemen. Natuurlijk kan ook een christen radicaliseren door een al te letterlijk lezen van de Bijbel. Er bestaat echter een beslissend verschil tussen christendom en islam: de ene religie heeft de Verlichting meegemaakt, de andere is cultureel in de 7e eeuw blijven hangen.

En zo´n mentaliteit zou de Jihad van zijn aanhangers eisen, zoals u in uw boek schrijft. Wat betekent dat?

De islam deelt de wereld in twee helften: in een Huis van de Islam en in een Huis van de Oorlog. Tot de laatste behoren de gebieden, waarin de islam nog niet de staatsreligie is. De koran schrijft de Jihad expliciet voor, hij is de heimelijke zesde zuil van de islam. Als men een goede moslim wil zijn, ondersteunt men dus ook de “kleine Jihad” om de wereld op een bepaald moment compleet te veranderen in een Huis van de Islam. De kleine Jihad is echter niet zoals de grote Jihad, die een soort spirituele inspanning tegen de eigen menselijke zwakheden is. De kleine Jihad is de strijd voor de islam met “bloed of goed”. Dus of door strijd of door financiële ondersteuning.

En Europa is op weg naar het Huis van de Islam?

In de regio´s, waarin de islam nog in de minderheid is, daar is hij relatief onopvallend. Maar overal in de stedelijke gebieden, waar sprake is van een concentratie van moslims, treden onenigheden op. In het samenleven, in de tolerantie en in de eisen die ze stellen. In Brussel, een stad met 17% islamitische burgers, eiste de partij “Islam” eerst de seksescheiding in het openbaar vervoer. Zulke eisen zullen nog toenemen. Ook in Duitsland hebben we al een islamitisch beïnvloede partij: het Bondgenootschap voor Innovaties en Gerechtigheid (BIG). Haar eisen zijn weliswaar niet zo radicaal geformuleerd, maar op haar internetsite kan men echter behalve de zegenende wensen voor de ramadanmaand lezen: “Onze maatstaf zijn onze ethische principes en onze waarden, niet die van de anderen.” Volgens mij zijn ethische principes en de daaruit voortkomende waarden universeel. Ethiek wordt niet door religie en ideologie bepaald.

Uw Jihad-these gaat nog verder: u schrijft dat er ook een “geboorte-Jihad” zou zijn. Dus ook de baarmoeders van islamitische vrouwen zouden wapens zijn. Zijn kinderrijke islamitische families vijanden van de grondwet?

Dat zeg ik daarmee natuurlijk niet. Kinderen krijgen is geen misdaad. Maar het is een grondbeginsel dat Allah het heel fijn vindt wanneer de islamitische gemeenschap groeit. De islamitische vrouwen zijn overigens ook de reden waarom bij ons in Duitsland de geboortecijfers weer stijgen. En wanneer de islamitische gemeenschap groeit, stijgt op den duur ook haar politieke invloed. In Oostenrijk is het aantal moslims met op dit moment 700.000 sinds de laatste volkstelling in 2001 verdubbeld. Islamisering is geen kwestie van of, maar een kwestie van wanneer.

Dat herinnert aan de bestseller “Onderwerping” van Michel Houllebecq, waarin hij de verandering van het laïcistische Frankrijk in een God-staat beschrijft. Beschouwt u dat als plausibel?

Absoluut. U hoeft alleen maar naar Turkije te kijken. Wie had tien jaar geleden gedacht dat dit land zo radicaal zou veranderen? Turkije was ook een laïcistische staat, er was een functionerend partijlandschap. Het land stond op het punt in de EU te worden opgenomen. Dat is een waarschuwend voorbeeld. We mogen niet rusten op de lauwerkransen van de rechtsstaat en democratie. Deze vrijheden moeten dagelijks verdedigd worden – ook in Duitsland.

Een studie van de Universiteit Münster komt tot de conclusie dat meer dan drie vierde deel van de oorspronkelijk uit Turkije afkomstige jongeren helemaal niet meer naar de moskee gaat. Is het dus niet waarschijnlijker dat de hier wonende moslims zichzelf seculariseren?

Het is te hopen. Maar niet naar een moskee gaan, betekent natuurlijk niet dat men geen radicale ideologie leeft. We maken op dit moment immers macho-achtige jongeren mee, die alcohol drinken, misschien ook nog blowen, drugs dealen of naar de hoeren gaan, maar hun zusters het dan deels desondanks verbieden om met een Duitser om te gaan.

U spreekt uit eigen ervaring?

Ja, ik heb in 1994 mijn broer in Syrië bezocht. Hij is niet gelovig, maar heeft me desondanks op de grond gegooid, op me ingeslagen en gedreigd me af te slachten als ik terug zou komen. Het droevige daarbij is: zelfs als hij dat gedaan zou hebben, krijgt hij maar een half jaar gevangenisstraf, omdat hij het als eermoord kan rechtvaardigen – zijn zuster, die zich inlaat met ongelovigen en er een westelijke levensstijl op nahoudt. Kennissen, vrienden en familieleden zouden hem waarschijnlijk nog een schouderklopje gegeven hebben voor de moord.

In 2007 hebt u zich laten dopen. Bent u sindsdien vijandig benaderd?

Mijn familie in Syrië weet het tot nu toe officieel niet. Maar nu kan het toch niet meer geheim gehouden worden. Ik ben op alles voorbereid wat er kan gebeuren als het boek verschijnt. Ik heb immers al twee jaar lang kritiek op de islam. Haat en de meest walgelijke belasteringen ken ik genoeg. Een spreekwoord zegt: “Wie de gedachten niet kan aanvallen, valt de denkende aan.”

U hebt zich ook voldoende met de islam in Duitsland beziggehouden. Wat verwacht u van de moslims in Duitsland?

Om eindelijk te praten over de gewelddadige soera´s. en ermee op te houden ze te verzwijgen of te verdoezelen. Deze moeten eindelijk een keer bij een islamconferentie op tafel. Ik wil graag meer eerlijkheid in de discussie. Wanneer je iets wilt verbeteren, moet je naar het ergste kijken. Naar de kwellingen van de verminkte meisjes en vrouwen, naar het leed van homoseksuelen en de wanhoop van onderdrukte vrouwen. Politici zouden er ook gewoon mee kunnen beginnen om de koran te lezen en niet alleen die paar brokken die iemand toegeworpen krijgt. Ik was immers hetzelfde: tot enkele jaren geleden heb ik de islam nog verdedigd. Totdat ik de koran voor het eerst helemaal gelezen heb. Dat was een vreselijke tijd voor mij. Het was een levensleugen die men blootlegt.

Bron: www.cicero.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/04/26 ... n-wanneer/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie