De wind blaast door mijn haren

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 30, 2010 5:59 pm

Ik verliet Islam niet als reactie op Islamitisch fundamentalisme of een beperkte opvoeding. Ik viel van mijn geloof af om de eenvoudige reden dat die godsdienst niet logisch is, en ik ben erg logisch van aard.

Mijn ouders waren Marokkaanse immigranten in de Verenigde Staten. Ze hielden van Amerika, maar ook van Islam. Ik werd moslims opgevoed, maar zeer liefdevol.
Ik droeg een hidjaab, maar ook typische Amerikaanse kleren, spijkerbroeken en poloshirts. Als tiener was ik er trots op dat ik moslim was. Het maakte me anders dan mijn klasgenoten. Ik ging zelfs zover dat ik dacht dat het me superieur maakte. Ik genoot ervan dat ik bij het “ware” geloof hoorde eb dat mijn geloof het monopolie had op het woord van God.

Ongeveer op mijn vijfentwintigste besloot ik dat ik wilde trouwen. Natuurlijk moest het een moslim zijn. Ik had niet de vrijheid buiten mijn geloof te trouwen, zoals moslimmannen wel kunnen. Ik reisde naar het land van mijn ouders om een man te zoeken. Het duurde niet lang of ik werd verliefd en trouwde met iemand van mijn leeftijd.

Eerst accepteerde hij mijn Amerikaanse manier van doen. Maar het duurde niet lang of hij begon me aan te moedigen mijn manier van kleden, praten, naar mensen kijken en denken te veranderen. De bodschap was….Je bent geen goede moslimvrouw. Hij vond me te bijdehand en ik kende geen schaamte omdat ik op straat hallo zei tegen zijn vrienden. Hij bestierf het bijna toen ik een Amerikaanse man de hand schudde. Hij verafschuwde het dat je some een stukje van mijn sleutelbeen zag door mijn blouse, of dat je door mijn linnen broek de vorm van mijn benen zag.

Ik bleef me op dezelfde manier kleden. Hij wilde ook niet dat ik op televisie naar zangers keek of romantische films. Hij wilde niet dat ik naar liefdesliedjes luisterde, en hij viel bijna flauw toen ik hem de evolutietheorie uitlegde. Hij begon tegen me te spreken wat Islam echt inhield. Ik luisterde, en ik begon te lezen. Ik wist zeker dat ik hem kon bewijzen dat hij niet begreep waar de Islam over ging.

Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat ik het was die niets van Islam begreep. Langzaam veranderde de Islam voor mijn ogen van een goedaardig troostend geloof in een demoraliserende wraakgierige cultus. Maar hoe meer ik de Koran las, des te sterker besefte ik dat God deze woorden nooit kon hebben geschreven.

Ik dacht er over om van mijn heerszuchtige man te scheiden. Maar ondanks zijn hitlerachtige eigenschappen ben ik nog steeds vreselijk verliefd op hem.
Als hij er achter komt dat ik van mijn geloof afgevallen ben zal hij me zeker vermoorden. Letterlijk. Dus voer ik elke dag de religieuze vereiste rituelen uit, en verberg ik mijn gevoel van afkeer van de haat die de Islam predikt.
Eén concessie aan mijn gevoel deed ik wel toen we naar de Verenigde Staten verhuisden. Ik deed mijn hidjaab af. Mijn echtgenoot kreeg bijna een aanval, maar het is hem nog niet gelukt dat nare stuk stof weer op mijn hoofd te krijgen.

Tot op de dag van vandaag geniet ik van de wind die door mijn haren blaast.
Het herinnert me eraan dat mijn leven wel onderdrukt is, maar mijn geest niet.

Nadia.

Uit weg uit de Islam
IBN Warraq.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Re: De wind blaast door mijn haren

Berichtdoor Dhana » Di Mar 30, 2010 6:28 pm

Zo simpel en kort geschreven en zoooo to the point. Dat vind ik nu zo knap. De uiterlijkhedeb blijven volgen maar niet je ziel verkopen. Alhoewel anderen daar wellicht anders over denken.

En zo herkenbaar ook. Ik heb een tijdje een verhouding gehad met een marokkaan. Die begon zich na verloop van tijd ook zo op te stellen. Toen die me vertelde dat een moslimman het godgeven recht heeft zijn vrouw te slaan, "maar dan alleen als ze het echt heel erg bont maakte" , heb ik mijn biezen gepakt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mar 30, 2010 8:47 pm

Ik vraag me af hoelang dit huwelijk nog stand houdt. Eens komt de tijd dat je zo benauwd wordt in zo'n relatie dat je er een punt achter zet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Mar 31, 2010 9:11 am

Ariel schreef:Ik vraag me af hoelang dit huwelijk nog stand houdt. Eens komt de tijd dat je zo benauwd wordt in zo'n relatie dat je er een punt achter zet.

Dat vraag ik me ook af, Ariel. En dan maar hopen dat ze het overleeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Wo Mar 31, 2010 6:38 pm

Die man heeft duidelijk de 'Arabische' mentaliteit.
A proud amazigh!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 31, 2010 7:18 pm

Amazigh schreef:Die man heeft duidelijk de 'Arabische' mentaliteit.

Het is anders wel een Marokkaan, Zijn de Amazigh mannen liever?

Terug naar “Getuigenissen van ex-moslims”