toekomstige ex-moslims?

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Linn L.
Berichten: 1
Lid geworden op: ma mei 06, 2013 12:54 pm

toekomstige ex-moslims?

Bericht door Linn L. »

Beste forumbezoekers,

Bij BNN willen we graag aandacht besteden aan jongeren die van hun geloof af willen stappen. Wij vinden dat iedere jongere zelf moet kunnen kiezen waarin hij of zij gelooft, ongeacht de mening van de omgeving. Als Nederlands bekendste jongerenomroep voelen wij ons geroepen om deze jongeren bij te staan. We zijn zeer gepassioneerd over dit onderwerp en maken graag een programma over hoe moeilijk het is om afstand te doen van het oorspronkelijke geloof vanwege de consequenties die eraan vastzitten. Met het programma proberen we de taboesfeer rond het loskoppelen van het geloof van je ouders te doorbreken.

Als BNN willen we jongeren bijstaan tijdens deze grote verandering in hun leven. We praten met de jongeren en vangen hun op in moeilijke situaties. We hebben experts tot onze beschikking die ons hierbij helpen: denk aan psychologen, maar ook een rechtsfilosoof.
We begeleiden de jongeren tijdens het proces, maar bieden ook nazorg en bescherming. Daarnaast brengen we ze in contact met mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Ik kom graag in contact met jongeren die zich in deze situatie bevinden. Adviezen over organisaties, verenigingen of misschien wel ontmoetingsplekken zijn heel erg welkom! Je kan dan mailen naar het volgende mailadres met werktitel: [email protected]. Alvast bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groeten,

Linn - redacteur BNN
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door Ariel »

Prachtig initiatief, een nobel streven, en ik wens jullie heel veel succes. Maar ik neem aan dat jullie een programma over deze afvallige jongeren willen maken? Hou dan wel in de gaten dat zodra de familie op de hoogte van de afvalligheid is de eer van de gehele familie geschonden is.
Helpen is goed, maar doe het dan niet in het openbaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door Manon »

Ariel, kunnen we dit item even bovenaan plaatsen aub?
Kwestie van mogelijke meelezers erop attent te maken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door Ariel »

Goed idee. Klaar!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Conditio sine qua non

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Linn L. schreef: Ik kom graag in contact met jongeren die zich in deze situatie bevinden. Adviezen over organisaties, verenigingen of misschien wel ontmoetingsplekken zijn heel erg welkom!
Als ik jou was zou ik richting moskee lopen en eens gaan praten met de imam. Of het eerste de beste islamitische koffiehuis waar de bemanning voornamelijk bestaat uit Turken. Of Marokkanen. Of ga eens een kijkje nemen binnen de schaamcultuur van de hoofddoekenreligie in Slotervaart in Amsterdam. Een locatie van topformaat! Bepaal van tevoren alvast je vluchtroute.

Mijn advies? Niet mee bemoeien. Wat wel kan helpen is deze heidense hoofddoekenreligie van islam zo veel mogelijk te kakken zetten in onze kennisbeschaving. Belachelijk maken. Het is immers kennisbeschaving anno nu, versus heidens primitieve achterlijkheid anno het jaar 600, het geboortejaar van de historische psychopaat en roverhoofdman sadist Mohammed.

Achtergrondkennis kan geen kwaad. De BNN psycholoog kan dan ook het beste eerst even met mij contact opnemen. icon_thumbup.gif

Insha'Allah,

Hans van de Mortel,
Gnosticus, godsdienstwaanzinoloog, psycholoog, filosoof, scepticus, simpel denker en anti-islam ethicus
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door Ariel »

Sorry Linn. Ik heb Amazigh over je nieuwe programma verteld omdat hij ons nog niet zo lang geleden verteld heeft dat hij islam heeft laten vallen in verband dat hij dan met meisjes kan rommelen, :finger: maar hij wil niet, en nu blijkt het dat zijn aposty maar kort geduurd heeft.

Ik had jullie deze leuke jongen graag gegund. Zonde!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Sorry Linn. Ik heb Amazigh over je nieuwe programma verteld omdat hij ons nog niet zo lang geleden verteld heeft dat hij islam heeft laten vallen in verband dat hij dan met meisjes kan rommelen, :finger: maar hij wil niet, en nu blijkt het dat zijn aposty maar kort geduurd heeft.

Ik had jullie deze leuke jongen graag gegund. Zonde!!!!
oeis? is Amazigh alweer omgetuned?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door Ariel »

circe schreef: oeis? is Amazigh alweer omgetuned?
Absoluut!!!!!!! icon_thumbup.gif En hij heeft zijn mannelijk maagdenvlies ook al laten herstellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door Vrij_denker »

Leuk initiatief, alleen denk ik moeilijk om mensen te vinden die zich openlijk als ex-moslim willen profileren. De aanhangers van de 'religie van de vrede' ontsteken in een blinde gewelddadige heilige woede als je ze verteld dat je een apostaat bent
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door Ariel »

Hoi Vrij_denker icon_wave.gif Ik heb je gemist. Gaat het goed met je?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: toekomstige ex-moslims?

Bericht door freedomxx »

Net een mailtje gestuurd...
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Plaats reactie