Ex moslima

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Ex moslima

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:Heb jij dit boek gelezen Freedom? Dit boek gaat ook over een moedige moslima gevochten heeft en haar weg hier gevonden heeft.

http://www.bol.com/nl/p/de-uitverkorene ... 006534757/
Hallo, ik heb even een artikel gelezen van haar en een oud aflevering van de Wandeling.
Echt heel heftig! Wooow die boek moet ik zeker gaan lezen.

Bij ons gebeurt uithuwelijken wel, maar ik hoor van mensen dat het niet mag.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ex moslima

Bericht door H.Numan »

Voor het zingen de kerk uitgaan mag ook niet, en bendes Gereformeerden die dat toch doen. :hypocrite:

Laat je niet in de maling nemen. Er zijn heel veel dingen binnen het mohammedanisme die ofwel direct van heidense afkomst zijn en verplicht, ofwel afkomstig van heidenen en vrijwel uitsluitend toegepast door mohammedanen.

Een voorbeeld van het eerste is het symbool van de religie, de maan sikkel en allah zelf. Dat is een pre-mohammedaanse maangod. Het is niet toevallig dat de maan (zonder 'd') kalender wordt gebruikt binnen het mohammedanisme.

Ee voorbeeld van het tweede is de besnijdenis. Met name die van vrouwen. Dat was een pre mohammedaanse gewoonte, niet alleen in Arabië. Mannelijke besnijdenis was de norm in het gehele Midden Oosten en Egypte. Millennia voor mohammed ten tonele verscheen. Vrouwelijke besnijdenis kwam ook voor in (donker) Afrika, maar wordt vandaag de dag vrijwel alleen toegepast door een paar achtergebleven Afrikaanse stammen en mohammedanen. Vooral in Egypte. En dat kan je met de beste wil van de wereld niet een een heidens (vanuit mohammedaanse optiek) land noemen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex moslima

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef: Maar ik ben het gewoon niet eens met het gehele geloof ook alleen ben ik gewoon opzoek naar een specifieke reden.
Kan dit een reden zijn?
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.
Of dit.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
Of dit.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
Vooruit. Nog één
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Ex moslima

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:
freedomxx schreef: Maar ik ben het gewoon niet eens met het gehele geloof ook alleen ben ik gewoon opzoek naar een specifieke reden.
Kan dit een reden zijn?
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.
Of dit.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
Of dit.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
Vooruit. Nog één
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Zoiets ja... wel heftig hoor!

Die redenen zijn niet normaal. Ik ben wel van plan om later sowieso van het geloof af te stappen maar dit... Echt heftig

Waar is de barmhartigheid gebleven? Nergens.
Het is soms ook even schrikken en snap nu pas waarom de Islam negatief is.

Ik wil niet meer weten over de Islam want ik weet nu van mezelf oke jij past niet bij het geloof.
Hoe vertel ik het later aan mijn familie?

Maar jhaaa...
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex moslima

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef: Ik wil niet meer weten over de Islam want ik weet nu van mezelf oke jij past niet bij het geloof.
Hoe vertel ik het later aan mijn familie?

Maar jhaaa...
Voorlopig hoef je nog niks te zeggen. Je moet eerst zorgen dat je op je eigen benen kan staan, en daarna kan jij je eigen leven lijden. Wat jij in je hart draagt gaat niemand wat aan. Je gedachten zijn vrij en van jouzelf.

Draag jij een hoofddoek ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Ex moslima

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:
freedomxx schreef: Ik wil niet meer weten over de Islam want ik weet nu van mezelf oke jij past niet bij het geloof.
Hoe vertel ik het later aan mijn familie?

Maar jhaaa...
Voorlopig hoef je nog niks te zeggen. Je moet eerst zorgen dat je op je eigen benen kan staan, en daarna kan jij je eigen leven lijden. Wat jij in je hart draagt gaat niemand wat aan. Je gedachten zijn vrij en van jouzelf.

Draag jij een hoofddoek ?
Ja, ik draag een hoofddoek maar voel me er niet heel erg prettig bij. Ik draag hem nu ongeveer 8 jaar

Trouwens ik ben vandaag een blog begonnen over meiden die ook van het geloof willen afstappen.
Ik heb nu meer feiten etc.

www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex moslima

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:
Trouwens ik ben vandaag een blog begonnen over meiden die ook van het geloof willen afstappen.
Ik heb nu meer feiten etc.

http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl

Succes, en ik ga je volgen meisje. icon_thumbup.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Ex moslima

Bericht door Schepsel! »

Prachtig, wat goed van je :smile4:
(^v^)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Ex moslima

Bericht door freedomxx »

Schepsel! schreef:Prachtig, wat goed van je :smile4:
Ariel schreef:
freedomxx schreef:
Trouwens ik ben vandaag een blog begonnen over meiden die ook van het geloof willen afstappen.
Ik heb nu meer feiten etc.

http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl

Succes, en ik ga je volgen meisje. icon_thumbup.gif
Dank jullie wel!

Er staan twee nieuwe artikelen vandaag.
Ik zal proberen om elke dag een artikel te schrijven.

Soms gaat het niet lukken vanwege drukte met school.

Groet!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex moslima

Bericht door Ariel »

Als je vragen over iets hebt dan horen we het wel. Misschien geloof je het niet, maar de meeste van ons hebben de koran en de hadith jaren lang bestudeerd.

Succes met je blog.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Ex moslima

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:Als je vragen over iets hebt dan horen we het wel. Misschien geloof je het niet, maar de meeste van ons hebben de koran en de hadith jaren lang bestudeerd.

Succes met je blog.
Dank u wel!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Ex moslima

Bericht door freedomxx »

Net een nieuwe artikel op mijn blog gepost!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Plaats reactie