ex-moslims ontmoeting

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Esther
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 12, 2015 12:14 pm

ex-moslims ontmoeting

Bericht door Esther »

Beste deelnemers aan het forum,

Een kleine groep ex-moslims is zich aan het verenigen, en ontmoet elkaar zo nu en dan. Het Humanistisch Verbond faciliteert deze ontmoetingen. Ben je ex-moslim en wil je een keer meedoen, of heb je ideeën en suggesties? Laat het me weten! Je bent welkom.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ex-moslims ontmoeting

Bericht door Ariel »

Hi Esther..Nog maar een keer..

Hallo Esther. Ik vermoed dat het moeilijk voor je gaat worden om gewone huis, tuin en keuken ex moslims in het openbaar op de TV te krijgen. Veel van hen wonen nog thuis, of willen door in het openbaar islam af te zweren, niet hun familie verliezen. Want dat gaat er in het gunstigste geval gebeuren. De familie zal de schande van een afvallig lid van de familie niet aankunnen

Wat jullie ( sorry voor het generaliseren ) eens moeten realiseren is dat Islam geen normale religie is zoals het Christendom. Artikelen van jullie zoals dat Islam meer humanisme en vrijdenkerij voortgebracht dan menig rechtzinnige moslim of moslimhater lief is, zijn onzinnig . Als ik een exmoslim was, dan zou ik jouw organisatie voor geen cent vertrouwen. Heb jij zelf wel eens de koran goed bestudeerd ? Als je dat gedaan had dan had je kunnen weten dat er heel veel koran teksten zijn die wemelen van oproepen tot geweld en moord en doodslag. Al die oproepen zijn nog steeds van kracht aangezien de Koran Allah's eigen woord is en dus niet kan worden geadapteerd. Lekker humaan dus. :no1: Een afvallige moet van Islam ter dood veroordeeld worden.. Ik kan het niet mooier maken.

Om ieders vrijheid om de religie van zijn keuze aan te hangen te waarborgen, moeten wetten en regels seculier zijn, anders leidt het onvermijdelijk tot onderdrukking van andere religies. En de regels en wetten van Islam zijn niet seculier.

Wij willen hier best met je in discussie gaan en je de ware Islam laten zien. Zeg het maar.
Helaas....Er bestaat geen goede en slechte islam, zoals er ook geen gematigde islam bestaat. Gematigde moslims bestaan wel. Dat zijn degenen die een deel van hun geloof links laten liggen. Maar er is jammer genoeg maar één islam.

Anyway...Als jullie ex-moslims willen helpen dan zullen jullie moeten stoppen met leugens vertellen en de waarheid te verdraaien, ook al is jullie bedoeling hoogstwaarschijnlijk goed. De waarheid is dat er maar één islam is, en dat in die islam het beeld van de jood, de atheïst, de ex-moslim en de christen verbroedering tussen hen en moslims onmogelijk maakt. Het probleem van Islam is niet ISIS of het islamisme, maar de Profeet en de Koran.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: ex-moslims ontmoeting

Bericht door King George »

Hi Esther...Heb je een link naar deze activiteiten?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie