Aisha - mijn getuigenis

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Aisha - mijn getuigenis

Bericht door nina »

http://www.faithfreedom.org/Testimonial ... A50301.htm
Mijn getuigenis

Aisha

Beste Ali Sina,

Mijn naam is Aisha (naam veranderd). Ik zou je willen vertellen over mijn spirituele reis uit de islam.

Ik kwam deze site zes maanden geleden tegen. Eerst dacht ik dat je absoluut krankzinnig was, en ik zweerde de islam harder te gaan bestuderen en een betere moslim te worden. Mijn geloof moest echter worden hersteld, omdat de artikelen die je schrijft erg krachtig zijn, en op geen enkele manier een compromis toelaten. Ik besloot een paar van je artikelen, met name die over vrouwenhaat, aan mijn imam te laten zien.

Hij is niet haatdragend, en wijst strikt alle geweld af. Zelfs al is hij imam en is hij zeer geleerd in de islamitische wetenschap, twijfel ik er nu aan of hij ooit de koran heeft gelezen! Hij is zo vreedzaam, en wordt vaak verworpen door fundamentalistische moslims

Toen ik op weg was naar de moskee, bereidde ik me erop voor dat we hartelijk zouden lachen om jouw stomheid.

Ik gaf hem de artikelen. Om je de waarheid te zeggen, ik verwachtte dat hij in lachen uit zou barsten, maar hij begon je artikelen aandachtig te lezen. Toen hij klaar was, zei hij dat hij nu de waarheid had geleerd. Ik begreep niet wat hij zei, en wist nauwelijks hoe ik moest reageren.
Hij ging verder. Hij wist eigenlijk al enige tijd dat de islam vals was. Hij zei dat hij te oud was (70) om zijn leven te veranderen, dus hij bleef doorgaan met het preken in moskeeen. Natuurlijk koos hij dan de vreedzame verzen uit de koran. Maar dat was niet alles! Ik zal citeren wat hij zei. 'Ik ben oud. Mijn leven nadert het einde. Maar jij, Aisha, bent jong. Vlucht, meisje, vlucht voor het te laat is.'

Kun je je voorstellen hoe geschokt ik was door zijn woorden? Ik zei al dat hij zo'n aardige, beminnelijke man is, dus ik kon er niets aan doen dat ik hem geloofde. Ik besloot echter zelf op onderzoek uit te gaan.

Ik bezocht 'miljoenen' islamitische websites, las artikelen en dacht erover na. Het bleek dat jij de enige bent die logica en intelligentie toepaste in artikelen. Moslims spreken liever over de perfectie van Mohammed, Allah en hun godsdienst, zonder hiervoor een basis te hebben.

Vervolgens bezocht ik miljoenen forums. Ik chatte zelfs met een zeer gerespecteerde doctorandus uit Egypte. Jongen, wat was hij kwaad. Hij beval me letterlijk te stoppen met het lezen van jouw artikelen, en naar het Midden-Oosten te verhuizen (ik kom uit Australie).

Maar dit was het bewijs dat ik zocht. Je vraagt niet aan mensen die dezelfde mening hebben als jij te stoppen met het lezen van sites over de islam. Waarom? Dat is duidelijk. Je bent niet bang voor een afwijkende mening. Je meent echt wat je zegt. De islam is gebaseerd op blind geloof. Moslims lijken alles wat Mohammed (of Allah, zoals zij denken) zei blind te geloven.

Vriendelijke groet,

Aisha.
Plaats reactie