Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door Lodewijk Nasser »

Muslims are leaving Islam in millions, which is unprecedented in human history. Islam is not the fastest growing religion(by conversions). It mainly grows by its followers high breeding and high migration rate. Here are some of the recent News about Muslims leave Islam in droves and embrace other religions and ideologies which are compatible with Golden rule, Humanity.

2 million ethnic Muslims converted to Christianity in Russia
http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=513

In Africa, 6 million muslims convert to Christianity every year.

Shiekh Ahmed Katani : "In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity. These numbers are very large indeed".

http://www.aljazeera.net/programs/share ... 2-12-6.htm
For English Translation : http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972

Muslim Preachers, Dawa Missionaries, Islamic Scholars, Mullahs, Imams Leave Islam and Enter Christianity.
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=17499

200,000 UK Muslims Left Islam
http://www.timesonline.co.uk/article/0, ... 84,00.html

50,000 Iranian Muslims have embraced Christianity in Iran in last 2 years
http://www.iam-online.net/Press_release ... -Only).pdf

250000 Muslims left Islam in Malaysia,100000 became christians
http://www.harakahdaily.net/v06/index.p ... &Itemid=28
For English : http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 823#356823

10,000 Frech Muslims converted to Christianity in last years,
http://alonzo-95.skyblog.com/
For English : http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 560#251560

Thousands of Kashmiri Muslims leave Islam and Convert to Christianity !
http://www.christianitytoday.com/ct/2002/010/12.26.html

Thousands of Bangladeshi, North African, Kashmiri, Indian Muslims, Central Asian Muslims Leave Islam and Embrace Christ.
http://www.youtharise.com/index.php?opt ... &artid=994

Some 35,000 Turks converted from Islam to Christianity last year
http://www.beliefnet.com/story/139/story_13903_1.html

Kyrgyzstan : 100,000 Muslims have converted to Christianity in 3 Years !
Omurzak Mamayusupov, the director of Kyrgyzstan's religious affairs committee, "The percentage of Muslims declined from 84 percent of the total population in 2001 to 79.3 percent in 2004. In terms of figures, he added, some 100,000 Muslims, of the country's five million population, have converted to Christianity."
http://www.persecution.org/newsite/coun ... 5c7f7da5ad#

Indonesia :
"According to A.T. Willis and others between 2 or 3 million Muslims converted to Christianity after the massacres of the communists in Indonesia, in 1965"
http://www.secularislam.org/humanrights/compatible.htm

"Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. "
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2003/23829.htm

Some Non-Muslims convert to Islam. They are ignorants, know nothing about Mohammed and Islam prior to convert, they are victims of SugarCoated Islam. But, Do the new muslim converts Stay in Islam ? No, 75% of New Muslims leaving Islam in few years.
Hear this Clip : http://www.radioislam.com/_asx/PublicAf ... mleave.asx
(A Research by Prof. Ilyas Ba Yunus)
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Ja volgens mij gaan ze islam -> christendom -> islam -> christendom, en dat drie keer per jaar alsof het niks is. Het is natuurlijk ook best moeilijk kiezen tussen het ene beste geloof en het andere beste geloof. Zoals iemand hier al eerder schreef heb je tegenwoordig een meervoudige persoonlijkheids stoornis nodig om naar de hemel te gaan. Ik heb gelukkig VIP kaarten. Volgens mij hebben deze mensen nog nooit een koran of bijbel gelezen, en daarmee doel ik vooral op bijvoorbeeld die 6 miljoen Afrikanen. De motivatie om van geloof te veranderen ligt niet op een religieus vlak.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjoerd schreef:Ja volgens mij gaan ze islam -> christendom -> islam -> christendom, en dat drie keer per jaar alsof het niks is. Het is natuurlijk ook best moeilijk kiezen tussen het ene beste geloof en het andere beste geloof..
:)

Moslims hoeven eigenlijk niet te kiezen. Ze geloven al in Jezus (vzmh) en in de Injiel, de Thora en de Jabor en in alle andere profeten en alle andere openbaringen. Over Jezus zegt de Koran:

Koran 2:253 "En Wij gaven Jezus, zoon van Maria duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid"

En de Bijbel zegt over Mohammed:

Johannes 16:12-13 "Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maroc,

Je geloofd net als Dan Brown dat Jezus niet aan het kruis gestorven is. Ook jij komt er niet omheen dat Jezus een deugdzaam mens was, iets wat we van Mohammed niet kunnen zeggen.



Ziehier de Verschillen tussen Mohammed en Jezus.





Jezus genas zijn vijanden, Mohammed vervloekte ze en liet ze vermoorden.
Quote:
111. de palmvezel, de vlam (al-masad, al-lahab)
1. De macht van Aboe Lahab en hijzelf zullen vergaan.
2. Zijn rijkdommen en daden zullen hem niet baten.
3. Weldra zal hij in een laaiend Vuur branden.
4. Ook zijn vrouw, de draagster van brandstof,
5. Om haar hals zal een koord van palmvezels hangen


Jezus was nederig, Mohammed liet zich als god gehoorzamen.
Quote:
4:80 Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah en wie zich afkeert - tot hen hebben wij u niet als bewaker gezonden.


Jezus zei: wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Mohammed liet naar hartelust stenigen.
Quote:
Bukhari, deel 8, Boek 82, nummer 806:
Verteld door Abu Huraira:

Een man kwam naar de apostel van Allah (vzmh) toen hij in de moskee was en riep hem: 'Oh Apostel van Allah! Ik heb verboden seks gehad.'" De profeet (vzmh) draaide zijn gezicht naar de andere kant, maar die man herhaalde zijn bewering vier keer en daarna droeg hij getuigenis tegen zichzelf gedurende vier maal. De Profeet (vzmh) schreeuwde tegen hem: "Ben je gek? " De man zei: "Nee." De Profeet (vzmh) zei: ben je getrouwd? De man zei: Ja. Toen zei de Profeet (vzmh): "Breng hem hier weg en stenig hem dood." Jabir bin 'Abdullah zei: ik was onder hen die deelnamen aan zijn steniging en we stenigden hem in de Musalla. Toen de stenen hem begonnen te hinderen vluchtte hij, maar we namen hem naar Al Harra en stenigden hem dood.

Bukhari, Deel 8, Boek 82, nummer 816:
Verteld door Ibn 'Abbas:

'Umar zei, "ik ben bang dat na een lange tijd na nu, mensen zullen zeggen: "we vinden de verzen over de steniging (Rajam) niet in het Heilige Boek (KOran)," en vervolgens kunnen ze afgedwaald raken door een verplichting na te laten die Allah heeft onthuld. Zeker! Ik bevestig dat de straf Rajam moet worden opgelegd aan eenieder die ongeoorloofde geslachtsgemeenschap heeft als hij al getrouwd is en de misdaad is bewezen door getuigen of zwangerschap of een bekentenis." Sufyan voegde hieraan toe, "ik heb deze vertelling op deze manier herinnerd." 'Umar voegde toe, "Voorzeker heeft de Apostel van Allah (vzmh) Rajam tenuitvoer gelegd en dat deden wij na hem."

Video van steniging



Jezus wekte uit de doden op, Mohammed liet alleen mensen vermoorden.
Quote:
Bukhari, Deel 3, boek 45, nummer 687

Mohammed zei, "Wie wil Ka'b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en de Profeet heeft beledigd?" Muhammad bin Maslama zei: "Ik zal hem doden." Dus Muhammad bin Maslama ging naar Ka'b en zei: "Ik wil een lening van één of twee Wasqs graan." Ka'b zei: "Geef je vrouwen als onderpand." Muhammad bin Maslama zei: "Hoe kunnen we onze vrouwen als onderpand geven, gezien je de knapste onder de Arabieren bent?" Kab zei: "Geef dan je zonen als onderpand." Muhammad zei: "Hoe kunnen we onze zonen als onderpand geven? Men zal ze uitlachen omdat ze voor één of twee Wasqs graan als onderpand worden gegeven. Dat is een schande voor ons. maar we zullen onze wapens als onderpand geven." Muhammad bin Maslama beloofde hem dat hij terug zou komen. Ze kwamen zoals beloofd en vermoordden Kab. Daarna rapporteerden ze dit aan de Profeet.



Jezus leert ons lief te hebben, Mohammed leert ons te haten.
Quote:
98:6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
5:54 O, gij die gelooft, wie onder u zich van zijn godsdienst afkeert, laat hem weten, dat Allah weldra een ander volk zal voortbrengen dat Hij zal liefhebben en die Hem zullen liefhebben vriendelijk en nederig zijnde jegens de gelovigen en hard en streng jegens de ongelovigen. Zij zullen voor Allah's zaak strijden en het verwijt van een berisper niet vrezen. Dit is Allah's genade; Hij schenkt deze aan wie Hij wil en Allah is Milddadig, Alwetend.
48:29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander. Gij ziet hen zich buigen en nederwerpen (in gebed), Allah's genade en Zijn welbehagen zoekende - Op hun aangezicht zijn de sporen van het zich ter aarde werpen. Dit is hun beschrijving in de Torah. En hun beschrijving in het Evangelie is als het zaad van koren, dat zijn scheut uitspruit, en dien versterkt, waardoor zij dik wordt en op eigen stengel komt te staan, tot vreugde der zaaiers en woede der ongelovigen. Allah heeft aan de gelovigen die goede werken doen, vergiffenis en een grote beloning beloofd.


Jezus koos voor het koninkrijk van God, Mohammed koos voor het koninkrijk van deze wereld.
Quote:
8:65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
9:39 Als gij niet voortgaat te vechten zal Hij u met een pijnlijke straf straffen en zal Hij een ander volk in uw plaats stellen en gij zult Hem in het geheel niet deren. Allah heeft macht over alle dingen.


Jezus zei: wie kleine kinderen kwaad doet kan beter met een molensteen om de nek in de zee worden gegooid,
Mohammed liet aan zich een meisje van zes uithuwelijken.
Quote:
Bukhari, Deel 5, boek 58, nummer 234:
Verteld door Aisha:

De Profeet (vzmh) verloofde zich met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani-al-Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan en mijn moeder, Um
Ruman, kwam naar me toe terwijl ik in een schommel aan het spelen was met mijn vriendinnetjes.
Ze riep me en ik ging met haar mee zonder te weten wat ze met me wilde doen.
Ze pakte me bij de hand en liet me voor de deur van het huis staan. Ik was toen ademloos en toen ik weer normaal ademde, nam ze wat water en wreef mijn gezicht en handen er mee. Toen nam ze me in huis. In het huis zag ik vrouwen van de Helpers (Ansar i.e. Medinensische bekeerlingen) die tegen me zeiden: "de beste wensen, Allahs zegening en veel geluk".
Toen vertrouwde ze me aan hen toe en ze bereidden me voor voor het huwelijk. Onverwacht kwam de profeet van Allah (vzmh) in de voormiddag en mijn moeder overhandigde me aan hem, en ik was toen negen jaar oud.

Bukhari, Deel 7, Boek 62, Nummer 64:
Verteld door 'Aisha:

De profeet (vzmh) trouwde met haar toen ze zes jaar was en hij (vzmh) voltrok het huwelijk door met haar te n€uken toen ze negen jaar oud was en ze bleef toen bij hem (vzmh) voor negen jaar (tot zijn (vzmh) dood).


Jezus heeft ons geleerd hoe we net als hem kinderen van God kunnen worden, Mohammed achtte zichzelf de laatste der profeten.
Quote:
dit is wel degelijk wat Jezus beweerde!!
Johannes 1:
11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, [namelijk] die in Zijn Naam geloven;
13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.



Jezus behandelde vrouwen met respect en liefde, Mohammed zag ze als gebruiksvoorwerpen.
Quote:
2:223 Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.



Jezus genas blinden, Mohammed stuurde ze weg.
Quote:
Soera 80. hij fronsde (abasa)
1. Hij (de profeet) fronste (zijn voorhoofd) en wendde zich af.
2. Omdat er een blinde man tot hem kwam.
3. (Mens) wat weet gij? Misschien wilde hij zich laten louteren.
4. Of hij kon om raad komen, en die raad zou hem van nut kunnen zijn.
5. Maar aan hem, die onverschillig is
6. Schenkt gij uw aandacht,
7. Hoewel gij er niet voor aansprakelijk zijt als hij zich niet loutert.



Jezus geloofde in geweldloosheid, Mohammed alleen in geweld.
Quote:
8:7 En toen Allah u één der twee partijen beloofde dat zij de uwe zou zijn, wenstet gij, dat de partij zonder wapenen de uwe zou worden, maar Allah wilde door Zijn Woorden de waarheid bevestigen en de levenswortel der ongelovigen afsnijden.



Jezus stierf voor ons, Mohammed liet anderen voor hem sterven.
Quote:
4:74 Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

(Ik heb deze vergelijking van elders op deze site geplukt!)
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Sjoerd schreef:Ja volgens mij gaan ze islam -> christendom -> islam -> christendom, en dat drie keer per jaar alsof het niks is. Het is natuurlijk ook best moeilijk kiezen tussen het ene beste geloof en het andere beste geloof. Zoals iemand hier al eerder schreef heb je tegenwoordig een meervoudige persoonlijkheids stoornis nodig om naar de hemel te gaan. Ik heb gelukkig VIP kaarten. Volgens mij hebben deze mensen nog nooit een koran of bijbel gelezen, en daarmee doel ik vooral op bijvoorbeeld die 6 miljoen Afrikanen. De motivatie om van geloof te veranderen ligt niet op een religieus vlak.
Als jij lijdt aan gebrek en je geloofsbroeders geven niks om je, wel die vervloekte ongelovigen, denk je dan niet dat je je mening over je eigen religie gaat bijstellen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Jezus genas zijn vijanden

Lukas 19:27"Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood."

Johannes 15:6" Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand."


Hij viel kooplui aan met een zweep:

Johannes 2:15 En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef Hij ze allen uit den tempel, ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte Hij uit, en keerde de tafelen om.

Jezus was nederig

Hij achte zich groter dan de tempel:
Mattheus 12:6 En Ik zeg u, dat Een, meerder dan de tempel, hier is.

groter dan Jona!

Mattheus 12:41 De mannen van Nineve zullen opstaan in het oordeel met dit geslacht, en zullen hetzelve veroordelen; want zij hebben zich bekeerd op de prediking van Jonas; en ziet, meer dan Jona is hier!

groter dan Salomo!

Mattheus 12:42 De koningin van het zuiden zal opstaan in het oordeel met dit geslacht, en hetzelve veroordelen; want zij is gekomen van het einde der aarde, om te horen de wijsheid van Salomo; en ziet, meer dan Salomo is hier!

Jezus leert ons lief te hebben

Lukas 14:26 "Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.

Mattheus 10:35-36 "Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn "


Jezus zei: wie kleine kinderen kwaad doet kan beter met een molensteen om de nek in de zee worden gegooid,

Lukas 12:47 " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.."

Jezus behandelde vrouwen met respect en liefde

Lukas 12:47 " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.."

Johannes 2:4 " Vrouw, wat heb Ik met u te doen? "

Mattheus 5:32 Trouwen met een gescheiden vrouw is overspel


Jezus genas blinden

Een geweldige dokter J

Mattheus 5:29Indien dan uw rechteroog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde

Mattheus 5:30 En indien uw rechterhand u ergert, houwt ze af, en werpt ze van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.


Markus 9:43 En indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel, in het onuitblusselijk vuur"

Jezus geloofde in geweldloosheid

Mattheus 10:34 "Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.."

Lukas 19:27"Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood."

Lukas 22:36 "en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maroc,

Leuk geprobeerd maar je poging faalt jammerlijk. Wie de verweren goed leest, zal zien dat je niks weerlegd hebt. Ik begin allereerst met Matteüs 10: 34.
Veel moslims zijn overtuigd dat Jezus of een fysiek zwaard gebruikte of dat hij een heilige oorlog min of meer bekrachtigde. Dus verschilt hij niet van Mohammed - en de laatste profeet is beter dan Jezus. Zij zeggen dit om stilzwijgend hun profeet te verdedigen tegen iedere beschuldiging van gewelddadigheid. Echter, dit is geheel verkeerd.

Matteüs. 10:34 “Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.”

De historische context, moeten we ons herinneren, is de Joodse cultuur, aangezien Jezus zijn eigen volk diende. Hij stuurde de twaalf discipelen uit naar de “verloren schapen van Israël,” nog niet naar de heidenen, die na de Opstanding bereikt zullen worden. Het is niet verbazingwekkend, historisch gesproken, dat hij zijn woord zou verspreiden door te preken tot zijn eigen volk, via Joodse discipelen. Ten tweede voorspelt hij dat sommige steden de discipelen niet zullen ontvangen en dat de autoriteiten hen voor de rechter zullen slepen en hen zullen geselen. In dat geval moeten zij het stof van hun voeten schudden, voor hen bidden, en vluchten naar een andere stad (en niet de mensen of de autoriteiten aanvallen, wat Mohammed doet met zijn Mekkaanse vervolgers). Ten derde is het slechts natuurlijk dat eerste eeuwse joden deze nieuwe stroming of “Jezus beweging” (zoals sociologen van het nieuwe testament het noemen) niet konden begrijpen, en dus weerstand boden. Betekent dit dan, dat Jezus tot een djihaad roept met een fysieke, militair zwaard tegen zijn mede joden - of zelfs tegen zijn eigen familie die hem wilde meenemen omdat zij dachten dat hij “zijn verstand verloren had” (Marcus 3: 21)?

Deze culturele feiten leggen de letterlijke context uit, die verdeeldheid tussen familieleden laat zien. De letterlijke context moet in zijn geheel worden geciteerd om de betekenis van “zwaard” in Matteüs 10:34 weer te geven:

32 Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. 33 Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel. 34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen

een man en zijn vader,
tussen een dochter en haar moeder en
tussen een schoondochter en haar schoonmoeder;
36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! [Micha 7: 6]

37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

Het ene sleutelelement in deze lange passage is het woord “zwaard,” en zijn betekenis is nu helder. Het geeft aan dat het volgen van Jezus in de oorspronkelijke joodse maatschappij geen vrede zal brengen aan een familie, maar een “opsplitsing”, de precieze functie van een metaforisch zwaard. Zijn zijn discipelen daar klaar voor? Dit soort geestelijk zwaard scheidt onzichtbaar een man van zijn vader, en een dochter van haar moeder, enzovoort (Micha 7: 6). Het is slechts natuurlijk dat Matteüs, de traditionele auteur van het meest Joodse Evangelie, een perikoop (een eenheid of sectie) zou insluiten als 10: 32-39. Gezien de weerstand van Jezus’ eigen familie eerder (zij draaiden later bij), is het alleen natuurlijk dat hij zou zeggen, dat ongeacht de kosten, je hem tot het einde moet volgen, zelfs als dat betekent dat je je eigen familie moet opgeven. Echter, dit is alleen van toepassing als de familie de nieuwe bekeerling verwerpt, niet als de familie hem in zijn nieuwe geloof aanvaardt; hij moet hen niet verwerpen omdat Jezus’ komst juist is om zoveel mensen als mogelijk voor zich te winnen, zelfs als dat de wereld in tweeën verdeelt, maar nooit op gewelddadig wijze.
( bron James M. Arlandson)
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Hahahahahahahahaha. Ik lig hier in een deuk.

Maroc,

Je liegt gewoon. De bijbel is op een poëtische manier geschreven. Jij haalt de poëzie eruit en laat bepaalde passages over waardoor ze als onbetekend overkomen.



Ik geef een voorbeeld. Mattheus 5:29

Eerst moeten we 5:28 erbij halen.

28. Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aan ziet, om dezelve te begeren,) die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan.


29 Indien dan uw rechteroog* u ergert* trekt het uit*, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.
te begeren,

Onder 'rechteroog' verstaat men echter dat is, al wat u dit leven aangaande, het dierbaarste, aangenaamste of nodigste is.

Onder 'ergert' verstaat men tot zondigen zou verwekken of brengen.
Onder ' trekt het uit ' Dat is, doe zulks liever van u weg.

Met andere woorden: denk niet vies in betrekkingen met vrouwen. Het is jammer dat Mohammed dat advies niet ter harte heeft genomen, getuige zijn harem bestaande uit slavinnen, kinderen en krijgsgevangen.
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op zo sep 10, 2006 4:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maroc,

Voor ik het vergeet. Je bent op handige en bedrieglijke wijze met iets omgesprongen. Maroc, je hebt gegoocheld en magie is strikt verboden in de islam. (Araaf 7: 115-116) en (TaHa 20: 66).

Moge Allah, de Barmhartige, de Genadevolle uw vergeven voor deze zondige daad.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Jezus zegt in Matteus 5:28 dat mannen ervoor kunnen kiezen om zukje gedachten te denken. Het is net zo goed een keuze als overspel. Het probleem zit hem dus in de gedachten van deze mannen en niet in de vrouw waar ze naar kijken. De oplossing is dus dat mannen hun gedachtewereld moeten aanpassen tenzij ze liever hun ogen uitrukken.

Jezus had zelf geen problemen om met vrouwen te praten die geen familie van hem waren. Hij behadelde ze gewoon als mensen en niet als seksobjecten.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Linda Danvers schreef:Jezus zegt in Matteus 5:28 dat mannen ervoor kunnen kiezen om zukje gedachten te denken. Het is net zo goed een keuze als overspel. Het probleem zit hem dus in de gedachten van deze mannen en niet in de vrouw waar ze naar kijken. De oplossing is dus dat mannen hun gedachtewereld moeten aanpassen tenzij ze liever hun ogen uitrukken.

Jezus had zelf geen problemen om met vrouwen te praten die geen familie van hem waren. Hij behadelde ze gewoon als mensen en niet als seksobjecten.
Maroc liegt constant om zjin gelijk te halen.
Maroc is een waaridg volger van zijn pedofiele struikrover MO.

Daarom reageer ik normaal niet meer op Maroc.
OK. Dit is een uitzondering omdat hij weer heel diep gaat.

Ga zo door Maroc.
In de hel ben je al.
Dieper kun je toch niet.
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Re: Moslims verlaten hun geloof met miljoenen

Bericht door sanne »

Lodewijk Nasser schreef: In Africa, 6 million muslims convert to Christianity every year.
Was het maar waar... Het echt getal is maar 16.000 per jaar. Dus een heel pak minder, hoor.

Groet
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Sanne,

Het is wel degelijk zo:

Six million African Muslims leave Islam per year



This translation of a televised conversation reveals a rare glimpse into the outlook of Muslim scholars who are concerned about Christianity’s growth. The invited guest is Sheikh Ahmad Al Katani; the president of The Companions Lighthouse for the Science of Islamic Law in Libya, which is an institution specializing in graduating imams and Islamic preachers.

Katani starts off describing the overall problem:

Islam used to represent, as you previously mentioned, Africa’s main religion and there were 30 African languages that used to be written in Arabic script. The number of Muslims in Africa has diminished to 316 million, half of whom are Arabs in North Africa. So in the section of Africa that we are talking about, the non Arab section, the number of Muslims does not exceed 150 million people. When we realize that the entire population of Africa is one billion people, we see that the number of Muslims has diminished greatly from what it was in the beginning of the last century. On the other hand, the number of Catholics has increased from one million in 1902 to 329 million 882 thousand (329,882,000). Let us round off that number to 330 million in the year 2000.

As to how that happened, well there are now 1.5 million churches whose congregations account for 46 million people. In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity. These numbers are very large indeed …..

From what I have heard from reliable sources, six million may be too low. Reliable accounts say that one hundred thousand Africans convert to Christianity per day, though not all of them come from Islam. Then Katani says Muslims should build schools before mosques, in order to build the worshipper (Muslim) before the building. Why? To stop the the dangerous “Christian missionary octopus”

This happens often! The wealthy Arab builds a mosque for himself or one of his parents of his friend, but my dear sir, building a mosque comes as a second stage. In America, the price of building an Islamic school is 5 million dollars. In Africa, 50 thousand dollars are enough to build a very reasonably sized school. I say this and I take full responsibility for it; building a school comes before building a mosque. Build the worshiper before you build the mosque. Take for example yourself; you go to the mosque five times a day and if you added all that time it would equal an hour or maybe two hours if you include the Friday prayer. However, if I ask you how long you stayed at school, you will reply that you spent years in middle school and years in high school. Likewise the African goes to the mosque, but if we built him a school where he could spend most of his time, and provided specialized educators we could at least stop this dangerous Christian missionary octopus.

Katani states the purpose of his school:

The truth is, the institution that I administer is considered pre-college. As for the subject of attracting and preparing specialized missionaries to bring them from their countries to Libya in order to train them and return them back to their countries, that is done through the Islamic Propagation Organization. This organization has graduated a number of classes, some of whose students had masters and doctorate degrees. These efforts were fruitful in that these graduates were able to attract people from their lands and countries because they spoke the language and understood the customs of the people they were proselytizing. This way, the missionary is not a foreigner to the community he is working with, contrast that to what would happen if I went to the Philippines for example. I can’t speak a single Philippino word; much less invite people to the faith.

By now other Muslim leaders have joined in. Abbas Hamid lives in Holland, and he deplores the un-Islamic way of life:

My brother may Allah reward you. We muslims in Holland suffer a lot when we see issues like this and we really suffer when we see a muslim, as the sheikh said, who spends millions in bars and entertainment while other muslims are lost and cannot find a translation of the Koran. Even their children who are able to learn cannot memorize the Koran, they can’t find a translated Koran or even any translated book. The first thing we must do is mend our selves; the Islamic countries must fix themselves first and then they can look at Africa. May Allah reward you and this issue is interesting.

Later, an Arabic-speaking Christian discusses how Islam must preach peace and love. No one denies, as none of the Muslim scholars do, that a religion has the right to spread his faith (except in hard line Islamic countries), but these leaders seem panicky. They express frustration at Islam’s disorganized efforts to maintain Africa. But this one idea eludes them: Islam itself is the problem because it is a burdensome and harsh religion. This is apparent when one Muslim scholar talks about implementing Shari’ah as if it is self-evident that it benefits society.

The whole conversation is fascinating. Though the scroll bar indicates that it is a long dialogue, much of the file includes threads or comments at the bottom. So read the whole thing, please. We must educate ourselves about Islam, and with the worldwide web, we have unprecedented opportunities. James M. Arlandson 5 03 06



En bekijk ook http://www.bible.ca/islam/islam-myths-f ... rowing.htm
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Thomas schreef:
Linda Danvers schreef:Jezus zegt in Matteus 5:28 dat mannen ervoor kunnen kiezen om zukje gedachten te denken. Het is net zo goed een keuze als overspel. Het probleem zit hem dus in de gedachten van deze mannen en niet in de vrouw waar ze naar kijken. De oplossing is dus dat mannen hun gedachtewereld moeten aanpassen tenzij ze liever hun ogen uitrukken.

Jezus had zelf geen problemen om met vrouwen te praten die geen familie van hem waren. Hij behadelde ze gewoon als mensen en niet als seksobjecten.
Maroc liegt constant om zjin gelijk te halen.
Maroc is een waaridg volger van zijn pedofiele struikrover MO.

Daarom reageer ik normaal niet meer op Maroc.
OK. Dit is een uitzondering omdat hij weer heel diep gaat.

Ga zo door Maroc.
In de hel ben je al.
Dieper kun je toch niet.
Maar dat is juist goed. Het is goed om je eigen argumenten telkens weer te toetsen, anders wordt je lui. Het gelijk staat aan onze kant en op termijn kunnen we niet verliezen. Je geloof verdedigen met leugens of geweld is geen teken van kracht. Integendeel, het is een teken van zwakte. De islam is aan het wankelen en het wachten is op de genadeklap.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Lodewijk Nasser schreef:Het gelijk staat aan onze kant en op termijn kunnen we niet verliezen. Je geloof verdedigen met leugens of geweld is geen teken van kracht. Integendeel, het is een teken van zwakte. De islam is aan het wankelen en het wachten is op de genadeklap.
LN je lijkt wel in oorlogspad. Haloooo je bent te laat geboren voor de kruistochten. Ze zijn allen vertrokken en hebben je achtergelaten. Oh ja! als je het nog niet wist. Ze zijn verslagen. Doe toch normaal... Wie predikt hier haat en oorlog? Wie is hier de religieuse fanatiek? Dit moi?

Bovendien "het gelijk" kiest geen partij. Het gelijk is onafhankelijk. Het gelijk staat aan niemands kant. Dat jij je verheugt dat in Afrika mensen switsen van geloof zegt helemaal niets jongen. Als je in Afrika was opgegroeid in armoede en honger dan heb je andere prorioteiten bijvoorbeeld aan brood zien te komen. Schandalig om de honger van Afrikanen te misbruiken door hun te vertellen dat ze brood van Jezus krijgen.

Kom dan naar Europa! En vertel mensen hier dat ze hun brood aan Jezus te danken hebben. Islamitisch is dat puur ongeloof. Jezus is bij zijn Heer hij kan je niets geven noch ontnemen. Maar feit is dat er in Europa mensen hun harten openen voor de Islam. In een tijd dat de Isalm zwaar onderdruk staat. Het lijkt wel of zulk religieuse fanatiekelingen als gij in gevecht zijn met hun schaduw... een soort donkisot (let niet op de spelling). Word wakker! het leven is mooi en de mensen zijn van nature vriendelijk en vredelievend ongeacht hun religie/ras/geslacht enz. en dat staat in de Koran....
One million people embraced Islam in the past decade

An official of Al Azhar University in Egypt said, despite the west’s negative propaganda against Islam, the wave of Islamism in the world has strongly increased in the past 10 years, in a way that more than a million people in the west have embraced Islam in this period of time. Head of Egypt’s Al Azhar University Sheikh Mohammad Tantawi announced that each year a large number of non- Muslims with different nationalities come to the university‘s Islamic committee and officially declare their conversion to Islam. He added, this year around 731 people from 84 countries including the US have come to this committee to convert to Islam. This shows the failure of the west’s propaganda against Islam. These individuals with full satisfaction and familiarity with the Holy Quran and Islam’s teachings, become Muslims and in some cases their acquaintance with Islam’s teachings is only through studying Islamic books without having had any contact with Muslims. Based on Egypt based Al Azhar University’s statistics, 1.2 million people have embraced Islam in the past 10 years the majority of whom are Europeans and Americans, and Latin American, East Asian and African countries come next. After the 9/11 events and following the west’s negative propaganda against Islam, tendency toward this religion fell, but after that, especially in the past 3 years, the wave of Islamism has shown a considerable growth
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Nu we het over Westerlingen hebben die tot de Islam bekeren is dit leuk om te weten:

Michael Jackson to become muslim

The recently innocent and former pop star is reported residing in Bahrain (Persian Gulf) and “learning the Islam basics” with his elder brother Jermaine that coneverted 5 years ago & convinced him to move to Bahrain permanently after he was accused of indecent acts in the U.S.

Several sources claim that Michael has already became a Muslim, and others say that “he’s in the proccess, his borther and friends are helping him with the Koran*”

Jackson recently invested miillions to help building a mosque in Bahrain.

Bron

Zelfs in Denemerken worden mensen Moslims. Het land dat zwaar geleden heeft onder boycot vanwege de beledigingen van onze Nobele Profeet. In 2005 zijn er 5.000 mensen moslims geworden.
5.000 danskere er konverteret til islam
Bron: click hier
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nou, dat is inderdaad een erg groot verlies voor de niet moslim gemeenschap Maroc.
Ik heb gehuild toen ik het las. :cry:
Weer een niet moslim pedofiel minder op deze aarde.

De burka zal hem zeker prachtig staan.
Ik vermoed dat hij nu wel in burka zal lopen ?

Jammer hoor dat deze prachtige man zich van ons gekeerd heeft, en gefeliciteerd met jullie overwinning om het zomaar even te zeggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maroc,

Ik ben inderdaad op oorlogspad. Dat heb je goed gezien. Een oorlog die ik aan het voeren ben met vreedzame middelen. Alleen de waarheid heb ik lief. En de pen is nou eenmaal zoveel machtiger dan het zwaard.


Het probleem is dat velen, zoals ikzelf vroeger, een veel te romantisch beeld hadden van de islam. Een beeld dat in stand wordt gehouden door lafhartige politici en academici, welke hun lafheid en onverschilligheid als tolerantie verkopen.


We leven in een erg complexe wereld. Velen van ons ervaren een extensiele leegte en de islam lijkt een mooi alternatief te kunnen bieden. De islam appeleerde -bij mij en zovelen- om zijn ogenschijnlijke gelijkheid, rechtvaardigheid, en reinheid.

Ook ik ben in moskeeën geweest en werd door al je geloofdbroeders met veel warmte onthaald. En ik ben verder gaan lezen, juist om het ongelijk van mensen als Theo van Gogh, Ayaan en Geert te bewijzen.

Maar als snel ben ik er de absurditeiten van gaan inzien van deze religie van vrede. Nu kan ik er wel om lachen dat het vereren van beelden (sjirk) een grotere zonde in de islam is, dan het doden van mensen met een andere levensbeschouwing.

Noem mij maar de omgekeerde Samir A. of Mohammed B.. Beide ontdekten de ware aard van hun religie, ook ik, maar ik heb er andere conclusies aan verbonden. En geloof me, ik heb dezelfde vastbeslotenheid als hen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maroc_21 schreef:Nu we het over Westerlingen hebben die tot de Islam bekeren is dit leuk om te weten:

Michael Jackson to become muslim

The recently innocent and former pop star is reported residing in Bahrain (Persian Gulf) and “learning the Islam basics” with his elder brother Jermaine that coneverted 5 years ago & convinced him to move to Bahrain permanently after he was accused of indecent acts in the U.S.

Several sources claim that Michael has already became a Muslim, and others say that “he’s in the proccess, his borther and friends are helping him with the Koran*”

Jackson recently invested miillions to help building a mosque in Bahrain.

Bron

Zelfs in Denemerken worden mensen Moslims. Het land dat zwaar geleden heeft onder boycot vanwege de beledigingen van onze Nobele Profeet. In 2005 zijn er 5.000 mensen moslims geworden.
5.000 danskere er konverteret til islam
Bron: click hier
Het schijnt dat Micheal Jackson overstag is gegaan toen hij hoorde dat er een religie was waar seks met kinderen niet onvoorwaardelijk werd veroordeelt.

Volgens de laatste geruchten schijnt de pedo-partij een lijstalliantie te willen aangaan met de AEL.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Michael Jackson schijnt in Bahrein gesignaleerd te zijn.

Afbeelding
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Die Michael toch... Hij zal uit zijn Peter-Pan fase zijn en zit nu in de Moslimfase... Zo zijn er nog wel meerdere, hij zal er wel uitgroeien. Las ik niet ergens op de site dat 75% terug de Islam laat vallen na een bekering. :D

Hier nog enkele foto's van wacko Jacko als Moslim.

http://img147.imageshack.us/img147/9701 ... lamjj5.jpg


http://img140.imageshack.us/img140/2122/michaelnl4.jpg


:lol:
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Koran 6:125 Wie Allah ook wil leiden, diens hart verruimt Hij voor de islam...

Beste mensen,

Haten, beledigen, minachten en spotten zijn daden van ongeloof. Waarom zou ik een man haten omdat hij zijn leven wilde verbeteren? Hij wilde slechts een beter mens worden. Waarom zou ik iemand spotten en beledigen omdat hij van God houdt?

Zo'n iemand verdient geprezen te worden en bemind. Waarom ga je allerlei haat uitspraken uiten en daardoor je hart geen vrede schenken. Jullie straffen zo jullie harten mensen. Jullie harten smeekt jullie voor genade. Maar jullie straffen jullie eigen hart. Denk je dat je als je zulks haat uit dat je vrede in je hart zult vinden. Ik dacht het niet. Maar weet dat je met haten alleen jezelf schaadt.

Koran 35:15 O mensen, jullie zijn het die behoefte aan God hebben, maar God, Hij is de behoefteloze, de lofwaardige.

Als je gelooft dan geloof je voor jezelf. En als je ongelooft en haat, geloof me je schaadt daar niemand behalve jezelf.

Wees lief,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Maroc_21 schreef:Koran 6:125 Wie Allah ook wil leiden, diens hart verruimt Hij voor de islam...

Beste mensen,

Haten, beledigen, minachten en spotten zijn daden van ongeloof. Waarom zou ik een man haten omdat hij zijn leven wilde verbeteren? Hij wilde slechts een beter mens worden. Waarom zou ik iemand spotten en beledigen omdat hij van God houdt?

Zo'n iemand verdient geprezen te worden en bemind. Waarom ga je allerlei haat uitspraken uiten en daardoor je hart geen vrede schenken. Jullie straffen zo jullie harten mensen. Jullie harten smeekt jullie voor genade. Maar jullie straffen jullie eigen hart. Denk je dat je als je zulks haat uit dat je vrede in je hart zult vinden. Ik dacht het niet. Maar weet dat je met haten alleen jezelf schaadt.

Koran 35:15 O mensen, jullie zijn het die behoefte aan God hebben, maar God, Hij is de behoefteloze, de lofwaardige.

Als je gelooft dan geloof je voor jezelf. En als je ongelooft en haat, geloof me je schaadt daar niemand behalve jezelf.

Wees lief,
Waarom associeer je ongeloof met haat? Ik haat Godin niet (als Zij er is). Ik haat jou niet. Ik haat Wacko ook niet, tenzij hij echt kinderen heeft misbruikt, dan verfoei ik hem toch wel een beetje.

Maar de Koran heeft het fout als deze zegt dat ongelovigen de gelovigen per definitie haten. Ik denk dat Mohammed wel ondervonden heeft dat mensen niet zo graag hebben als iemand hen met alle mogelijke helse vervloekingen probeert te intimideren tot slaafs volgen. Daarom zei hij tegen zijn volgelingen: zij haten Allah en ons. Misschien het godsbeeld "Allah" wel, maar Godin toch niet. In de daden van Mohammed staat ook dat hij met geweld strijdde tegen ongelovigen. Tja, dan haal je wat haat op je rug, niet?

Een almachting, omnipotent wezen zal toch echt wel beter kunnen dan strijd en afgunst onder de mensen zaaien, denk je ook niet?

Ik associeer eerder geloof met haat tegenover andersdenkenden. Nu zul jij dat niet doen, want je bent wel een goed mens, dat weet ik. Maar als je rond jou kijkt, zul je toch wel heel wat minachting van gelovigen tegenover andersdenkenden terugvinden. En de bron is de Koran. Daarom kan ik die Koran niet associeren met mijn schepster (als Zij er is).

Maar ik ben blij dat je echt niet wil haten en dat je geloof je tot liefde brengt. Mocht dat de algemene regel zijn in de Islam, met als gevolg dat terroristen en gewelddadige islamisten met alle middelen uit de ummah worden geweerd, zou ik mijn mond houden over de Islam en leven en laten leven.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Millions of Muslims Converting to Christianity


Afbeelding

Pastor Paul Ciniraj and a believer from Islam

Islam, SVM News, 1 January, 2007: Millions of Muslim converts to Christianity celebrated Christmas throughout the world. According the reports of the various missionary organisations and news medias.

The Salem Voice Ministries evangelising Muslims in India and many other Muslim nations. There are about 500 evangelists ministering among Muslims in different African, Middle East and Asian countries. A vast number of Muslims finding the truth and attaining Salvation of Jesus Christ day by day.

'More Muslims converted to faith in Jesus Christ over the past decade than at any other time in human history. A spiritual revolution is underway throughout North Africa, the Middle East, and Central Asia. As a result, a record number of ex-Muslims are celebrating Christmas this year, despite intense persecution, assassinations, and widespread church bombings'. Thease are the words of Joel C. Rosenberg, the author of the New York Times best selling political thriller.

He said, he and his wife and kids were lived in the Mideast for three months. During that time, he had the privilege of interviewing more than three dozen Arab and Iranian pastors and evangelical leaders throughout the region. The picture they paint is one of Christianity being dramatically resurrected in the region of its birth.

More than 10,000 muslims accepted Jesus Christ as their personal saviour throughout India during the last year. The Bible Society of India publishing thousands of New Testaments for the Muslims with their own terminology and vocabulary in different Indian languages and Tazi language. Pastor Paul Ciniraj Mohamed, the Director of the Salem Voice Ministries is one of the key persons of the Bible translators of the Bible Society of India to reach the Gospel to the Muslims. He is in the midst of persecution. Recently also he was threatened by the extremists to count down his days alongwith the whole family.

In Iraq, more than 5,000 Muslim converts to Christianity have been identified since the end of major combat operations, with 14 new churches opened in Baghdad, and dozens of new churches opened in Kurdistan, some of which have 500 to 800 members. Also, more than one million Bibles shipped into the country since 2003, and pastors report Iraqis are snatching them up so fast they constantly need more Bibles.

Thousands of Muslims turned to Christ and worshipping Lord Jesus in Morocco, Somalia, Indonesia, Thailand, Malaysia, Singapore, Pakistan, Bengladesh, Saudi Arabia, UAE and Maldievs.

Around a million believed in Jesus over the past decade in Egypt. The Egyptian Bible Society used to sell about 3,000 copies of the JESUS film a year in the early 1990s. As per the figures taken from the Millennium campaign in 2000, they sold 600,000 copies, plus 750,000 copies of the individual cassette tapes (in Arabic) and about a half million copies of the Arabic New Testament. Ramez Atallah, the General Secretary of the Bible Society of Egypt informed Pastor Paul Ciniraj by email. "Egyptians are increasingly hungry for God's Word," he said.

'Last Christmas, I had the privilege of visiting the largest Christian congregation in the Middle East, which meets in an enormous cave on the outskirts of Cairo. Some 10,000 believers worship there every weekend. A prayer conference the church held in May 2005 drew some 20,000 believers', Rosenberg told.

There were only 17 christians from Islam in Afganistan on 2001. But there are more than 10,000 believers at present. Every week dozens of baptisms being held there.

In 1990, there were only three known Christians in Kazakistan and no christians in Uzbekistan, but now more than 15,000 in Kazakistan and 30, 000 in Uzbekistan. There were only 500 Christians in Iran on 1979, but more than one million Iranians believing Jesus Christ today, most of whom meet in underground house churches.

In Sudan, more than one million have converted since 2000, and some 5 million have become Christians since the early 1990s, despite a radical Islamic regime and an on-going genocide that has killed more than 200,000. Seminaries are being held in caves to train pastors to shepherd the huge numbers of people coming to Christ. Why such a dramatic spiritual awakening? "People have seen real Islam, and they want Jesus instead," one Sudanese evangelical leader said.

In December 2001, Sheikh Ahmad al Qataani, a leading Saudi cleric, appeared on a live interview on Aljazeera satellite television to confirm that, sure enough, Muslims were turning to Jesus in alarming numbers. "In every hour, 667 Muslims convert to Christianity," Al Qataani warned. "Every day, 16,000 Muslims convert to Christianity. Every year, 6 million Muslims convert to Christianity."

Stunned, the interviewer interrupted the cleric. "Hold on! Let me clarify. Do we have six million converting from Islam to Christianity?" Al Qataani repeated his assertion. "Every year," the cleric confirmed, adding, "a tragedy has happened."

One of the most dramatic developments is that many Muslims -- including Shiites in Iran and Iraq -- are seeing dreams and visions of Jesus and thus coming into churches explaining that they have already converted and now need a Bible and guidance on how to follow Jesus. This is the fulfillment of Biblical prophecy of Joel, "in the last days, I will pour out my Spirit on all people. Your sons and daughters will prophesy, your old men will dream dreams, your young men will see visions. Even on my servants, both men and women, I will pour out my Spirit in those days....And everyone who calls on the name of the LORD will be saved." (Joel 2:28-32).

Within few years all of the Muslim nations will come to Christ by the work of the Holy Spirit. Satan knows it, that's why he tries to discourage and destroy the Christian workers and the believers through the persecution and brutal murdering. But our Lord Jesus will have the final victory. Pastor Paul Ciniraj said.

Idris Salahudeen, the Pastor of the Salem Voice Ministries said, hundreds upon hundreds ordinary muslims believing Jesus and secretly converting into Christianity by seeing brutal behaviour of fundamentalists towards Christians. Maybe this torturing is a purification of nominal Christians to have more faith and courage.

To reach the Salem Voice Ministries: http://salemvoice.org

Pastor Paul Ciniraj,
Salem Voice Ministries.
http://salemvoice.org
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Pas op voor het Michael baby syndroom, moslims.

Hij kan jullie ook laten vallen.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Plaats reactie