Voor alle ex-moslims

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Voor alle ex-moslims

Bericht door Lodewijk Nasser »

Het is beter gehaat te
worden om wat je bent,
dan geliefd te worden
om wat je niet bent.


André Gide in
Moeilijke mensen



Voor Afghan, Nadia, Sanne, Latife, en wellicht Hayat.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mooie woorden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Huidig onderschrift van Chaimae :
Lakum deenukum. Waliya deeni.
Vert.: Voor jullie jullie geloof en voor mij het mijne.

Nog zo'n dooddoener waar gematigde moslims graag mee uitpakken. Dit spreekt de rest van de koran radicaal tegen. Maar ja, dit is niet de enige tegenstelling in de koran, hangt ervan af of het vers uit de beginperiode van mohamed stamt of van de latere periode waarin hij al militair heel wat steviger in de schoenen stond....
Je vangt geen vliegen met azijn hé :lol:

En wat met de mensen zonder geloof Chaimae ?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Nog zo'n dooddoener waar gematigde moslims graag mee uitpakken.
Is enkel de Koran uitleggen naargelang de politieke omstandigheden. Mohammed deed dat. Sindsdien is dat door zijn geloofserfgenamen nooit anders gedaan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:Huidig onderschrift van Chaimae :
Lakum deenukum. Waliya deeni.
Vert.: Voor jullie jullie geloof en voor mij het mijne.

Nog zo'n dooddoener waar gematigde moslims graag mee uitpakken. Dit spreekt de rest van de koran radicaal tegen. Maar ja, dit is niet de enige tegenstelling in de koran, hangt ervan af of het vers uit de beginperiode van mohamed stamt of van de latere periode waarin hij al militair heel wat steviger in de schoenen stond....
Je vangt geen vliegen met azijn hé :lol:

En wat met de mensen zonder geloof Chaimae ?

Staat er tog, voor jullie jullie geloof en voor mij het mijne.
Komt van soera Kafiroen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Staat er tog, voor jullie jullie geloof en voor mij het mijne.
Komt van soera Kafiroen.
En wat betekent het?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef: Staat er tog, voor jullie jullie geloof en voor mij het mijne.
Komt van soera Kafiroen.
En wat betekent het?

Ieder zijn geloof..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Chamae: je weet toch wel dat Mohammed die woorden heeft uitgesproken toen de Mekkanen hem aanboden om "samen met hen" ieder hun eigen god.goden te aanbidden: dus zonder vijandigheid, in alle tolerantie voor elkaar.

Mohammed sloeg dit aanbod af met het door U geciteerde zinnetje.

toen Mohammed later de macht kon grijpen was het echter wel gedaan met "voor julli jullie geloof en voor mij het mijne"! Toen moesten de ongelovigen en polytheisten vermoord worden en konden de christenen joden extra beschermingstaks betalen wilden ze nog een beetje in leven blijven!

Beetje beschamende tekst dus!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:
Monique schreef:
Chaimae schreef: Staat er tog, voor jullie jullie geloof en voor mij het mijne.
Komt van soera Kafiroen.
En wat betekent het?
Ieder zijn geloof..
Kan dat wat duidelijker?
Betekent het dat ieder ijn geloof heeft? Ja, dat klopt en daar hebben we mo'tje niet voor nodig...dat is al zo zolang de mensheid bestaat.

Dus... wat betekent het?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

circe schreef:Chamae: je weet toch wel dat Mohammed die woorden heeft uitgesproken toen de Mekkanen hem aanboden om "samen met hen" ieder hun eigen god.goden te aanbidden: dus zonder vijandigheid, in alle tolerantie voor elkaar.
Mohammed sloeg dit aanbod af met het door U geciteerde zinnetje.

toen Mohammed later de macht kon grijpen was het echter wel gedaan met "voor julli jullie geloof en voor mij het mijne"! Toen moesten de ongelovigen en polytheisten vermoord worden en konden de christenen joden extra beschermingstaks betalen wilden ze nog een beetje in leven blijven!

Beetje beschamende tekst dus!

Fout, Mohammed vzmh moest 1 jaar lang hun Goden aanbieden en dan zouden de Mekkanen 1 jaar lang zijn God aanbieden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
islam_is_my_life
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 09, 2006 8:22 pm
Locatie: België

Re: Voor alle ex-moslims

Bericht door islam_is_my_life »

Lodewijk Nasser schreef:Het is beter gehaat te
worden om wat je bent,
dan geliefd te worden
om wat je niet bent.


André Gide in
Moeilijke mensen



Voor Afghan, Nadia, Sanne, Latife, en wellicht Hayat.
beste lodewijk,

ik heb ook liever dat mensen mij haten omdat ik een moslima ben, dan dat ze me graag zouden hebben indien ik me zou bekeren....dus je kan het ook zo zien...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Lieve islam_is_my_life,

Niemand haat je omdat je moslima bent.

Op dit forum haten wij de Islam, maar moslims.

Als ik bijvoorbeeld op straat zou lopen en er zou je iets overkomen, bijvoorbeeld je valt in het water dan zal ik er alles aan doen je te helpen. Kortom, in het dagelijks leven kan het me weinig uitmaken welk geloof iemand aanhangt. Maar ik vind wel dat je het recht hebt om beter geïnformeerd te worden over je geloof.

Stel dat, en ik acht die kans niet onaannemelijk, dat je naarmate je meer in de Islam gaat verdiepen tot de conclusie komt dat het ook minder aangename kanten heeft. Hoe zouden je vader, moeder, broers en zussen reageren.

Ik ben bang dat ze je zouden laten vallen, je verstotenen. Waarom?
9: 23. O jij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Dutch schreef:Huidig onderschrift van Chaimae :
Lakum deenukum. Waliya deeni.
Vert.: Voor jullie jullie geloof en voor mij het mijne.

Nog zo'n dooddoener waar gematigde moslims graag mee uitpakken. Dit spreekt de rest van de koran radicaal tegen.
Het spreekt de koran niet tegen, je moet het vers gewoon in de context lezen. Daar staat: Voor jullie jullie geloof, je moet het zelf weten, je zal eeuwig branden in de hel, als je zo onbeschaamd bent het ware geloof van Allah af te wijzen. Deze god is namelijk totaal intolerant tegen mensen die zijn godsdienst afwijzen, en zal ze onbarmhartig laten branden.

Precies een vers dat je van Allah de Onbarmhartige en Wraakzuchtige kan verwachten.
Plaats reactie