Ik ging een andere God dienen

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Jan 15, 2007 3:31 pm

Yassine schreef:Als iemand ooit van de islam naar de christendom wil bekeren is het zeker omdat ze zonder regels willen leven.

Je kan doen wat je wilt
No rules

Ik denk dat de Christelijke regels eigenlijk moeilijker te volgen zijn dan de Mohammedaanse.

"Hou van je vijand", "Wees nederig", "Geen haat", "Heb je naaste lief als jezelf", "eerlijk berouw tonen".

Het zijn natuurlijk normerende gedragsregels, die een diepgaande invloed hebben op al je daden, en geen makkelijke formele, uiterlijke gedragsregels (5 keer bidden, collectief vasten) die je ontlasten van je nood aan een geweten als een soort van aflaat.

Je weet wel, ieder mens begaat wat zonden (tegen normerende gedragsregels), maar geen nood: er is nog de koran lezen en bidden (formele, uiterlijke gedragsregels) zodat je puntjes terugwint op je boekhouding van je 2 engeltjes op je schouders.

Ik denk, Yassine, en ik kan dat zeggen als agnost, dat jij eigenlijk zeer weinig verstaat waarvoor het Christendom eigenlijk staat.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

sprot

Berichtdoor sprot » Ma Jan 15, 2007 3:32 pm

Yassine schreef:
sprot schreef:
Yassine schreef:Als iemand ooit van de islam naar de christendom wil bekeren is het zeker omdat ze zonder regels willen leven.

Je kan doen wat je wilt
No rules

En iemand die atheïst wordt ??

Hetzelfde

bewijs mij dat je beter bent dan ik !!
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Jan 15, 2007 3:36 pm

Yassine schreef:
sprot schreef:

Je kan doen wat je wilt
No rules

Hetzelfde

Ik schreef eerder:

Ketter schreef:

Je kan doen wat je wilt
No rules

Ik denk dat de Christelijke regels eigenlijk moeilijker te volgen zijn dan de Mohammedaanse.

"Hou van je vijand", "Wees nederig", "Geen haat", "Heb je naaste lief als jezelf", "eerlijk berouw tonen".

Het zijn natuurlijk normerende gedragsregels, die een diepgaande invloed hebben op al je daden, en geen makkelijke formele, uiterlijke gedragsregels (5 keer bidden, collectief vasten) die je ontlasten van je nood aan een geweten als een soort van aflaat.

Je weet wel, ieder mens begaat wat zonden (tegen normerende gedragsregels), maar geen nood: er is nog de koran lezen en bidden (formele, uiterlijke gedragsregels) zodat je puntjes terugwint op je boekhouding van je 2 engeltjes op je schouders.

Ik denk, Yassine, en ik kan dat zeggen als agnost, dat jij eigenlijk zeer weinig verstaat waarvoor het Christendom eigenlijk staat.

mvg,
Ketter

Voor atheïsten, humanisten, geldt dit eigenlijk nog meer. Alle regels zijn normerend. Er is geen mogelijkheid voor "ontlasting door een soort van tics nerveux".

Een ethische humanist moet inzien dat uit goede daden goede dingen voortkomen, in het belang van alle mensen om hem heen.

Hij doet dit niet uit angst voor hel of hoop op beloning, maar uit liefde voor z'n medemens en de maatschappij.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Yassine

Berichtdoor Yassine » Ma Jan 15, 2007 3:38 pm

Ketter schreef:
Yassine schreef:
sprot schreef:

Je kan doen wat je wilt
No rules

Hetzelfde

Ik schreef eerder:

Ketter schreef:

Je kan doen wat je wilt
No rules

mvg,
Ketter

Voor atheïsten, humanisten, geldt dit eigenlijk nog meer. Alle regels zijn normerend. Er is geen mogelijkheid voor "ontlasting door een soort van tics nerveux".

Een ethische humanist moet inzien dat uit goede daden goede dingen voortkomen, in het belang van alle mensen om hem heen.

Hij doet dit niet uit angst voor hel of hoop op beloning, maar uit liefde voor z'n medemens en de maatschappij.

mvg,
Ketter

Maar dat zijn moeilijke regels te volgen on heel erg veel regels hoor. :wink:
Banned

sprot

Berichtdoor sprot » Ma Jan 15, 2007 3:44 pm

Yassine schreef:
Ketter schreef:
Yassine schreef:
sprot schreef:

Je kan doen wat je wilt
No rules

Hetzelfde

Ik schreef eerder:

Ketter schreef:

Je kan doen wat je wilt
No rules

mvg,
Ketter

mvg,
Ketter

Hoezo, wij hebeb ntoch geen regels?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste

Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)

Sapere aude!

In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Yassine

Berichtdoor Yassine » Ma Jan 15, 2007 3:49 pm

sprot schreef:
Yassine schreef:
Ketter schreef:
Yassine schreef:
sprot schreef:

Je kan doen wat je wilt
No rules

Hetzelfde

Ik schreef eerder:

Ketter schreef:

Je kan doen wat je wilt
No rules

mvg,
Ketter

mvg,
Ketter

Hoezo, wij hebeb ntoch geen regels?

Ik praat niet over jouw ik praat over de reden waarom moslims bij de christendom gaan aansluiten.
Banned

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Jan 15, 2007 4:15 pm

Yassine schreef:Ik praat niet over jouw ik praat over de reden waarom moslims bij de christendom gaan aansluiten.

Ik weet niet of de regels in de Islam moeilijk te volgen zijn of niet; Ik vermoed dat er een reden is waarom sommige dingen als de Koran lezen of zo, "10x een goede daad" opleveren. Momo en Chaimae waren dit fier aan het aanhalen dat Allah dus barmhartig was. Ik zie dat laatste niet in, want "ongelovigen" gaan nog even goed in de hel omdat ze niet meedoen met zo'n narcistisch godsbeeld.

Neen, voor mij is het meer een versterktend argument voor het feit dat Islam zeer formalistisch is, en inhoudelijk minder te bieden heeft dan het Christendom.

Ik weet uiteraard ook niet waarom sommigen meer zien in het Christendom. Misschien gaan mensen zich aansluiten bij het Christendom omdat de regels aldaar zinvoller zijn? Anderen hebben misschien meer "formalisme" en "garantie" nodig en vinden geborgenheid in de Islam. Overigens, er is helemaal geen kunst aan 'geloof', da's makkelijk, of beter gezegd: makkelijk als je je reden en inzicht uitschakelt, want ik kan daar niet voor "kiezen", ik kan enkel "kiezen" om hypocriet te worden. Eerlijk is agnost bij mij.

Maar ik blijf erbij: het Christendom is moeilijker goed te beleven dan de Islam. Zelf schier onmogelijk, je moet daar écht op "begrip en vergevingsgezindheid van God" rekenen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Yassine

Berichtdoor Yassine » Ma Jan 15, 2007 4:58 pm

Ketter schreef:
Yassine schreef:Ik praat niet over jouw ik praat over de reden waarom moslims bij de christendom gaan aansluiten.

Ik weet niet of de regels in de Islam moeilijk te volgen zijn of niet; Ik vermoed dat er een reden is waarom sommige dingen als de Koran lezen of zo, "10x een goede daad" opleveren. Momo en Chaimae waren dit fier aan het aanhalen dat Allah dus barmhartig was. Ik zie dat laatste niet in, want "ongelovigen" gaan nog even goed in de hel omdat ze niet meedoen met zo'n narcistisch godsbeeld.

Neen, voor mij is het meer een versterktend argument voor het feit dat Islam zeer formalistisch is, en inhoudelijk minder te bieden heeft dan het Christendom.

Ik weet uiteraard ook niet waarom sommigen meer zien in het Christendom. Misschien gaan mensen zich aansluiten bij het Christendom omdat de regels aldaar zinvoller zijn? Anderen hebben misschien meer "formalisme" en "garantie" nodig en vinden geborgenheid in de Islam. Overigens, er is helemaal geen kunst aan 'geloof', da's makkelijk, of beter gezegd: makkelijk als je je reden en inzicht uitschakelt, want ik kan daar niet voor "kiezen", ik kan enkel "kiezen" om hypocriet te worden. Eerlijk is agnost bij mij.

Maar ik blijf erbij: het Christendom is moeilijker goed te beleven dan de Islam. Zelf schier onmogelijk, je moet daar écht op "begrip en vergevingsgezindheid van God" rekenen.

mvg,
Ketter

De islam heeft echt zoveel regels die honderd keer zinvoller zijn dan de christendom.Islam heeft meer regels.En de islam heeft meer begrip en vergevingsgezindheid van God"De mensen die bekeren hebben geen zin om zoveel "moeilijke" regels te volgen die mensen zijn lui.
De enige religie waar makkelijk de "hemel" in kan komen is de christendom omdat je daar weinig tot geen regels hebt.
Banned

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Jan 15, 2007 5:05 pm

De enige religie waar makkelijk de "hemel" in kan komen is de christendom omdat je daar weinig tot geen regels hebt.

In het Christendom de mens het recht zijn eigen keuzes te maken. Wordt deze wijs genoeg geacht om daar verantwoordelijkhed voor te nemen. Positieve balans is hemel.

Ik ben atheist. Ik maak ook mijn eigen keuzes. Neem daar verantwoordelijkheid voor. Mij wacht geen hemel of hel. HEt is het totaalgebeuren tussen mensen onderling, in het heden, waar ik mee begaan ben.

Wat voor nut heeft een hiernamaals, zij het hemel of hel, als je het heden ervoor naar de knoppen mag maken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Jan 15, 2007 5:11 pm

Yassine schreef:De islam heeft echt zoveel regels die honderd keer zinvoller zijn dan de christendom.

Lijkt mij nogal een wilde bewering.
Geef eens een voorbeeld?

Yassine schreef:Islam heeft meer regels.En de islam heeft meer begrip en vergevingsgezindheid van God"

Lijkt mij ook nogal een wilde bewering.
Ik denk dat het ultieme offer van God, waarbij "zijn zoon" zegt: "vergeef hen, ze weten niet wat ze doen" meer zegt over vergevingsgezindheid dan "ik smijt jullie allemaal in de hel als ik wil, tenzij je 5 keer per dag mij aanbidt, enz..., enz..."

Dus gelieve eens dieper op in te gaan op jouw stelling in plaats van wilde beweringen maken.

Yassine schreef:De mensen die bekeren hebben geen zin om zoveel "moeilijke" regels te volgen die mensen zijn lui.

Ik weet niet wat luier is: effe een gebedje om wat puntjes te halen voor je ziel of dag in dag uit je in te zetten voor je medemens, zelf als is die geen gelovige.

Valt dus te betwisten. Ik denk dat "heb je naaste lief als jezelf" veel meer veeleisend is. Maar ja, het is niet formeel, hé. Het is geen "puntjes scoren", het is een ganse levenswijze.

Yassine schreef:De enige religie waar makkelijk de "hemel" in kan komen is de christendom omdat je daar weinig tot geen regels hebt.

Zoals ik zei, minder formele regels, meer normerende regels. "Heb je vijand lief" is toch veel meer zinvol dan "doe je schoenen uit voor het gebed", vind je niet? Ik zeg niet dat er geen normerende regels zijn in de Islam, maar ze zijn meer beperkt en gebanaliseerd juist omdat je door wat ritelen te doen toch veel makkelijker goede puntjes krijgt op je boekhouding van de 2 engeltjes!

Yassine, Ik denk dat je beter eens uitlegt af en toe wat je bedoelt, want met loze kreten en slogans ga je niemand overtuigen. Integendeel.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

ric0

Berichtdoor ric0 » Ma Jan 15, 2007 5:11 pm

Beste Yassin,

De islam heeft echt zoveel regels die honderd keer zinvoller zijn dan de christendom.Islam heeft meer regels.En de islam heeft meer begrip en vergevingsgezindheid van God"De mensen die bekeren hebben geen zin om zoveel "moeilijke" regels te volgen die mensen zijn lui.

Toen ik deze reachtie van jou las moest ik je gewoon dit laten lezen..Het beantwoord al jouw vragen...

Ik bedoel dit: zolang een erfgenaam onmondig is, verschilt hij in niets van een slaaf, ook al is hij reeds de eigenaar van de hele erfenis. 2 Hij staat onder voogdij en toezicht tot het door zijn vader vastgestelde tijdstip is gekomen. 3 Op dezelfde manier waren ook wij, toen we nog onmondig waren, onderworpen aan de machten van de wereld. 4 Maar toen de tijd gekomen was zond God zijn Zoon, geboren uit een vrouw en onderworpen aan de wet, 5 maar gezonden om ons vrij te kopen van de wet opdat wij zijn kinderen zouden worden. 6 En omdat u zijn kinderen bent, heeft God ons de Geest van zijn Zoon gegeven, die ‘Abba, Vader’ roept. 7 U bent nu geen slaven meer, u bent kinderen van God en als zijn kinderen bent u erfgenamen, door de wil van God. 8 Toen u God nog niet kende, was u onderworpen aan goden die helemaal geen goden zijn. 9 Hoe is het dan toch mogelijk dat u die God hebt leren kennen, meer nog, door God gekend bent, u opnieuw tot die zwakke, armzalige machten wendt en u daaraan als slaven onderwerpen wilt? 10 U houdt u werkelijk aan vaste feestdagen, maanden, seizoenen en jaren? 11 Ik vrees dat al mijn inspanningen voor u volkomen zinloos zijn geweest.
Vrijheid en slavernij
12 Broeders en zusters, ik smeek u, wees zoals ik, want ik ben zoals u. U hebt mij nooit enig kwaad gedaan. 13 Herinnert u zich niet de eerste keer dat ik u het evangelie heb verkondigd? Ik kwam bij u toen ik ziek was, 14 en hoewel mijn ziekte u er alle aanleiding toe gaf, hebt u mij toch niet veracht of verstoten. U hebt mij in uw midden opgenomen als een engel van God, als Christus Jezus zelf. 15 Toen prees u zich gelukkig. Wat is daar nu nog van over? Ik kan van u getuigen dat u zelfs uw ogen zou hebben uitgerukt om ze mij te geven. 16 Ben ik dan nu ineens uw vijand geworden, omdat ik u de waarheid zeg? 17 Die anderen doen alles voor u, maar hun bedoelingen zijn slecht: ze drijven een wig tussen u en mij, en dan moet u alles voor hén doen. 18 Het is goed als u zich inspant, maar doe het dan ook voor de goede zaak, en doe het bovendien altijd, dus niet alleen wanneer ik bij u ben. 19 Kinderen, zolang Christus geen gestalte in u krijgt, doorsta ik telkens weer barensweeën om u. 20 Hoe graag zou ik nu bij u willen zijn en op een andere toon met u spreken, want ik maak me zorgen over u.
21 Vertelt u eens, u wilt u onderwerpen aan de wet, maar luistert u wel naar de wet? 22 Er staat geschreven dat Abraham twee zonen had: een van zijn slavin en een van zijn vrijgeboren vrouw. 23 De zoon van de slavin dankte zijn geboorte aan de loop van de natuur, maar die van de vrijgeboren vrouw aan de belofte. 24-25 Dit is een beeld: de vrouwen staan voor twee verbonden. Hagar staat voor het verbond van de berg Sinai in Arabia, dat slaven baart. Als beeld van dat verbond belichaamt Hagar het huidige Jeruzalem, dat met zijn kinderen in slavernij leeft. [24–25] 25 26 Maar het hemelse Jeruzalem is vrij, en dat is onze moeder, 27 want er staat geschreven: ‘Wees verheugd, onvruchtbare vrouw, jij die niet baart. Jubel en juich, jij die geen weeën kent. Want zij die zonder man is, heeft meer kinderen dan zij die met een man is.’ 28 En u, broeders en zusters, bent net als Isaak kinderen van de belofte. 29 Maar zoals de zoon die krachtens de natuur geboren werd de zoon vervolgde die krachtens de Geest geboren werd, zo worden nu ook wij vervolgd. 30 Maar wat zegt de Schrift? ‘Jaag de slavin en haar zoon weg, want de zoon van de vrijgeboren vrouw mag niet de erfenis delen met de zoon van de slavin.’ 31 Daarom dus, broeders en zusters, zijn wij geen kinderen van de slavin, maar van de vrijgeboren vrouw.

Bijbel Gelaten 4

Isaak (jezus) ismael (Mohammed)

Moge God je zegenen

Silly

Berichtdoor Silly » Ma Jan 15, 2007 7:20 pm

Je kan doen wat je wilt
No rules

regels redden je niet ... nooit...

ik geloof in liefde en vrijheid... en dat is het enige wat zin heeft

niet alleen voor christenen, maar ook voor atheisten/humanisten/whatever...

je kunt neit doen wat je wilt, je bent gekocht en betaald door christus... hij heeft zijn bloed voor JOU laten vloeien... je zult moeten liefhebben...daar is geen discussie over mogelijk... altijd liefhebben...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Miep

Berichtdoor Miep » Ma Jan 15, 2007 7:31 pm

Je kan doen wat je wilt
No rules

Je hebt geen inzicht,van daar deze lege opmerking van je.

Die regels(10 geboden,ook wel de zedelijke wetten genaamd)
gelden nog steeds!
GOD heeft ze gegraveerd in 2 stenen tafelen.
Weet je wat dat inhoud? Dat het een eeuwigdurend karakter heeft.

Maar als je werkelijk waar mag geloven ,dan zeg je amen op die wetten.
En dan voor jezelf en niet voor een ander.Dan zal een mens begrijpen dat ze niet uit haat, pesterij gemaakt zijn.Maar uit liefde van God voor de mens.
waarom? Om dat God weet wat de mens van node heeft.

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

Menneke

Berichtdoor Menneke » Do Jan 18, 2007 12:34 am

Yassine schreef:De islam heeft echt zoveel regels die honderd keer zinvoller zijn dan de christendom.Islam heeft meer regels.En de islam heeft meer begrip en vergevingsgezindheid van God"De mensen die bekeren hebben geen zin om zoveel "moeilijke" regels te volgen die mensen zijn lui.

Waarom ga je niet gezellig in een islamitisch land wonen?
Ik ken er wel een paar, waar het vanwege het geloof veel beter toeven is dan hier. Irak, Iran, Palestina, Afganistan. Moet ik door gaan?

Waarom komen mensen uit landen, waar het door hun geloofsovertuiging een godvergeven rotzooi is, hier vertellen dat het hun geloof het enige ware is?
Donder toch op met je regels en rituelen. Als je bang bent voor de dood, kun je die echt niet ontvluchten door jouw rituelen. Maar ja het voelt wel lekker als je er wel in geloofd. Maar goed dat je de mensen die je dit hebben aangepraat, niet op hun donder kunt geven als je dood bent, en er niet achter kunt komen dat er dan niets meer is.

Terug naar “Getuigenissen van ex-moslims”