Leven ex-moslims in Nigeria nog steeds in gevaar

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Dec 15, 2006 5:19 am

Kerkredactie

JOS - De jonge Nigeriaan Idris Aliyu is nog niet zo lang christen. Mohammed Sarajo is het al wat langer: sinds 1993. Beide voormalige moslims moeten in Nigeria echter voortdurend op hun hoede zijn, schrijft de Amerikaanse christelijke nieuwsdienst Compass Direct. Hun leven loopt gevaar.

De 24-jarige Aliyu groeide op in Kominjak, een dorp vlak bij de stad Namu, in de Nigeriaanse deelstaat Plateau. Hij volgde islamitisch onderwijs, bezocht een Koranschool.

Op het moment van zijn bekering, in maart dit jaar, woonde Aliyu bij zijn oom Abdullahi Danbaba, in Jos. Jarenlang dacht de jonge Nigeriaan al na over wat de Koran leert over Christus. Toen kwam hij in contact met een moslimgeestelijke, Malam Musa. Deze gaf hem een boek in zijn eigen taal, het Fulani. De titel luidde, in het Fulani: ”De komst van Jezus Christus en Zijn wederkomst: het Boek van Lukas, Handelingen en Openbaring”.

De passage in dit boek die Aliyu er uiteindelijk van overtuigde dat het christelijk geloof wáár is, was die waarin Lukas de kruisiging en opstanding van Jezus beschrijft. „Ik werd bang toen ik dit gedeelte uit de Schrift las”, verklaarde hij tegenover Compass Direct. „Ik wist dat de moslimgeestelijke geïnteresseerd was in wat hij aan het lezen was, maar ik verborg mijn angst voor wat er gebeurde.”

Maar toen moest ik een beslissing nemen, aldus Aliya. „In de Koran las ik dat het heil en de hemel slechts bestemd zijn voor hen die geluk hebben. Maar ik had ook geleerd dat volgens het christendom iedereen zalig wordt die in Christus gelooft.”

Een christelijke boodschap op een bandje in het Fulani doordrong hem opnieuw van „de noodzaak om zijn leven aan Christus te geven”, aldus Compass. Hij wist dat vervolging dan zijn deel zou worden. Aliya: „Ik ben ook niet verbaasd dat ze me nu willen doden.”

Aliyu vluchtte uit Jos weg, terug naar zijn ouders in Kominjak. Daar vond hij echter geen warm onthaal. Tegenover Compass wilde hij er niet meer over kwijt dan dat de vervolging in het dorp waar hij vroeger had gewoond „intens” was.

Weer vluchtte Aliyu, nu naar Lafia in de deelstaat Nasaraw, vervolgens naar de stad Akanga. Daar vond hij onderdak bij de Evangelicaal-Gereformeerde Kerk van Christus (ERCC) en haar voorganger Dio Adamu.

Niet één dreigement kan hem er nog van weerhouden om Christus te volgen, zegt Aliya. „Ik ben christen geworden omdat ik de waarheid heb ontdekt, die in de islam niet wordt gevonden. Als ze mij doden, zijn zij de verliezers, omdat ik dan het eeuwige leven verwerf.”

Mohammed Sarajo

Mohammed Sarajo ging twaalf jaar geleden al over tot het christendom. Hij was toen 16 en ernstig ziek. Op wonderlijke wijze werd hij genezen, nadat hij in een Bijbel Matthéüs 7:7-9 had gelezen, waarin Jezus een belofte doet aan hen die vragen, kloppen en zoeken. „Toen ik daar zat”, vertelde de ex-moslim tegen Compass Direct, „realiseerde ik me dat het Jezus was, over Wie ik zo veel van mijn vrienden had gehoord, Die tegen mij sprak. Ik zei toen tegen Hem: „Als U mij binnen twee dagen geneest, dan zal ik in U geloven en U volgen.”

Sarajo wérd genezen, aldus Compass, binnen twee dagen. Toen zijn vader dat hoorde, nam hij hem mee naar de imam, Malam Hassan Lamu. Deze vroeg hem of het waar was dat hij nu christen was. Sarajo antwoordde bevestigend. Toen de imam hem vroeg hoe dat zo snel allemaal was gebeurd, vertelde Sarajo over zijn ontmoeting met Christus. „Toen zei de imam dat satan een valse openbaring kan geven om me van de islam af te trekken. Maar ik vroeg hem hoe het dan kon dat ik was genezen.”

Toen Sarajo en zijn vader weer thuis waren gekomen, zei zijn vader hem dat er voor hem geen plaats meer was in het huis. Hij was een „ongelovige” geworden.

En daar kwam hij achter ook, schrijft Compass. Vervolging, gevangenschap viel hem ten deel. In 1997 riep de Heere hem naar eigen zeggen echter als voorganger, „om moslims te leiden tot de reddende genade van God. De Heere vertelde me in dat jaar dat Hij me uit de islam had geroepen om mijn volk uit de slavernij te leiden.”

Inmiddels stichtte Sarajo gemeenten in verschillende Nigeriaanse dorpen en steden, aldus Compass Direct.

© Reformatorisch Dagblad
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Dec 15, 2006 5:22 am

Niet één dreigement kan hem er nog van weerhouden om Christus te volgen, zegt Aliya. „Ik ben christen geworden omdat ik de waarheid heb ontdekt, die in de islam niet wordt gevonden. Als ze mij doden, zijn zij de verliezers, omdat ik dan het eeuwige leven verwerf.”

Amen.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 15, 2006 7:38 am

Ik vind niet dat zei hun hele leven lang gevaar moeten lopen, omdat zei zich bekeerd hebben tot 't Christendom, het is hun eigen keus.

Jammer dat ze het ware geloof hebben verlaten, moge Allah swt ze tog leiden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Dec 15, 2006 7:51 am

Er zijn 269 geloven. Kan jij me de criteria geven voor het ware geloof. Alvast bedankt.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 15, 2006 3:12 pm

Lodewijk Nasser schreef:

Er zijn 269 geloven. Kan jij me de criteria geven voor het ware geloof. Alvast bedankt.

Ik zal 't proberen het is namelijk moeilijk.

Ik geloof in één God, en heb dan de keuze uit 3 mononistische geloven.

Het Christendom, Jodendom en de Islam. Dan ligt de Islam voor de hand liggende, want ik vind dat de Islam veel mooier is dan de twee andere geloven.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 15, 2006 3:34 pm

Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

Ik zal 't proberen het is namelijk moeilijk.

Ik geloof in één God, en heb dan de keuze uit 3 mononistische geloven.

Het Christendom, Jodendom en de Islam. Dan ligt de Islam voor de hand liggende, want ik vind dat de Islam veel mooier is dan de twee andere geloven.

Oh, ja…
Islam is zo’n mooi geloof.
Ik ben het helemaal met je eens. Het is zo fijn om een moslim te zijn.

Lees deze mooie woorden eens.

Degenen die geloven en die zijn uitgeweken en die strijden op de Weg van Allah met hun bezittingen en hun levens zijn hoger in rang bij Allah. En zij zijn degenen die de overwinnaren zijn. (9:20)
De Jihad van het slagveld is een essentieel deel van onze Deen. Er zullen altijd mannen van onze Ummah moeten zijn die het goede gebieden en het kwade verbieden. Er zijn zes dingen heilig voor de Moslims, die tegen elke prijs beschermd moeten worden:
1) hun bloed (leven)
2) hun rijkdom
3) hun eer
4) hun intellect
5) hun nakomelingen
6) hun deen

Dit vind ik ook zo prachtig.

Allah vraagt ons in de Qor'an:
En waarom zouden jullie niet vechten op de Weg van Allah en (ter verdediging) van de onderdrukten van de mannen en de vrouwen en de kinderen, degenen die zeggen: "Onze Rabb, haal ons weg uit deze stad, waar de mensen onrecht plegen en breng ons van Uw Zijde een beschermer en breng ons van Uw zijde een helper!" (4:75)
Allah beveelt ons ook:
Doodt hen; Allah zal hen zeker bestraffen door middel van jullie handen en Hij zal hen vernederen en Hij zal jullie helpen tegen hen en Hij zal de harten van een gelovig volk genezen. (9:14)

Mooi hè om martelaar te worden. Allah zorgt goed voor zijn volgelingen.
Wat een prachtig geloof.

Er zijn echter zeven speciale dingen door Allah aan de martelaar gegeven, die aan niemand anders zijn gegeven:
1. Al zijn zondes worden bij de eerste druppel van zijn bloed vergeven,
2. Hij is gered van de straf van het graf,
3. Hij zal de Sirat oversteken met de snelheid van het licht (de Sirat is de brug over het Hellevuur, die elke mens moet oversteken op de Dag des Oordeels; sommigen zullen het halen en sommigen zullen in het vuur vallen),
4. Hij zal tweeëzeventig vrouwen in het Paradijs ontvangen,
5. Hij zal in het Paradijs een speciale kroon en speciale kleding krijgen, zodat iedereen hem als een martelaar zal herkennen,
6. Hij zal de eer krijgen om voorspraak (met de toestemming van Allah) voor zeventig van zijn familieleden te doen.
7. Zijn ziel zal in de lichamen van groene vogels worden gehouden, die rond vliegen in het Paradijs

http://www.freewebs.com/tawheedwaljihaad/artikelen2.htm

Als je dat vergelijkt met het Christendom waar alleeen maar achterlijke liefde word gepredikt dan zie je toch duidelijk het verschil.

Om over je nek van te gaan. Getsie.. :evil: Lees en huiver.
De liefde is geduldig,
vriendelijk en niet jaloers.
De liefde praalt niet,
zij is niet opgeblazen,
zij kwetst niemands gevoel.
Zij is niet grof en egoistisch.
Zij wordt niet verbitterd
en rekent het kwaad niet aan.
De liefde verheugt zich niet over het onrecht,
maar vindt vreugde in de waarheid.
Zij geeft het nooit op :
zij blijft geloven, hopen en verdragen.
Liefde houdt nooit op te bestaan.
(1 Corinthiërs 13 : 4 t/m 8)

'Heer', vroeg Petrus aan Jezus, 'hoe dikwijls moet ik iemand vergeven,
als hij mij telkens kwaad doet ? Zeven keer ?'
'Nee', antwoordde Jezus, 'geen zeven, maar zeventig maal zeven keer !'
(Mattheüs 18 : 21, 22)
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 15, 2006 3:45 pm

De Bijbel is vredig wil je zeggen.

Hahaha laat me niet lachen, plaats zo wel een paar citaten.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 15, 2006 3:58 pm

Chaimae schreef:De Bijbel is vredig wil je zeggen.

Dat is goed meisje.
Maar dan wel uit het nieuwe testament.
Het oude telt niet meer. Dat weet je nu ook wel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 15, 2006 4:07 pm

Ariel schreef:
Chaimae schreef:De Bijbel is vredig wil je zeggen.

Dat is goed meisje.
Maar dan wel uit het nieuwe testament.
Het oude telt niet meer. Dat weet je nu ook wel.

Dat weet ik , alleen begrijp ik 't niet.
Het oude hoort tog ook bij de Bijbel,en anders halen ze het Oude Testament tog eruit en maken ze een ''nieuwe Bijbel'' met alleen het Nieuwe Testament?

Doch ik wil dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het hoofd van Christus.

Dit is niet negatief, maar ook het Christendom vindt dat de man de baas is over vrouw. :wink:

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 15, 2006 4:09 pm

Korinthe 11:3

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Dec 15, 2006 4:15 pm

Chaimae schreef:Doch ik wil dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het hoofd van Christus.

Dit is niet negatief, maar ook het Christendom vindt dat de man de baas is over vrouw. :wink:

Met 1 verschil beste Chaimae; niemand MOET de bijbel volgen. Mensen hebben een keus. Ik duld geen man boven mij... ik duld niemand boven mij. Enne... ik leef!! Ik kan gewoon over straat zonder bang te hoeven zijn om opgepakt en gestraft te worden. Ik kan gewoon gaan werken, mijn eigen geld verdienen en lekker mijn eigen "baas" zijn.
In de islam hoef ik dat niet te proberen.
Dat is dus het verschil tussen de bijbel eb de koran.
De regels van de koran MOET je opvolgen anders word je afgeslacht, de bijbel is een leidraad; je MAG het volgen maar je hoeft niet.

Snap je het nu eindelijk?
Amorele atheistische nitwit

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 15, 2006 4:22 pm

Monique schreef:
Chaimae schreef:Doch ik wil dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het hoofd van Christus.

Met 1 verschil beste Chaimae; niemand MOET de bijbel volgen. Mensen hebben een keus. Ik duld geen man boven mij... ik duld niemand boven mij. Enne... ik leef!! Ik kan gewoon over straat zonder bang te hoeven zijn om opgepakt en gestraft te worden. Ik kan gewoon gaan werken, mijn eigen geld verdienen en lekker mijn eigen "baas" zijn.
De regels van de koran MOET je opvolgen anders word je afgeslacht, de bijbel is een leidraad; je MAG het volgen maar je hoeft niet.

Je moet niks, je mag in de Islam. Er is geen dwang in het geloof, als je dus geen Moslim wil zijn dan is het je keus en dan moeten de Moslims het gewoon respecteren, wij geloven namelijk dat Allah oordeelt en laten het straffen aan Allah over.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Dec 15, 2006 4:27 pm

Chaimae schreef:Je moet niks, je mag in de Islam. Er is geen dwang in het geloof, als je dus geen Moslim wil zijn dan is het je keus en dan moeten de Moslims het gewoon respecteren, wij geloven namelijk dat Allah oordeelt en laten het straffen aan Allah over.

Ik mag van de islam zelf mijn geld verdienen... niet trouwen maar wel kinderen hebben... in bikini gaan zwemmen...een wereldreis maken , ongehoofdoekt en opgemaakt in strakke jeans over straat... 3 vriendje hebben enz?
Sinds wanneer mag dat?

En... sinds wanneer staat er geen doodstraf meer op het verlaten van de islam???

sprot

Berichtdoor sprot » Vr Dec 15, 2006 4:31 pm

Chaimae schreef:
Monique schreef:

Je moet niks, je mag in de Islam. Er is geen dwang in het geloof, als je dus geen Moslim wil zijn dan is het je keus en dan moeten de Moslims het gewoon respecteren, wij geloven namelijk dat Allah oordeelt en laten het straffen aan Allah over.

Zozo, dan mag je, als je wilt, zonder problemen de islam verlaten .. ongelovig worden, je tot een andere godsdienst bekeren, ....want er is geen dwang ....

dwang (de ~ (m.), ~en)
1 machtsuitoefening waardoor men iem. tot iets dwingt of waardoor men tot iets gedwongen wordt => coërcitie, compulsie, pressie
2 ziekelijk verschijnsel waardoor iem. tegen zijn wil bepaalde dingen doet
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

sprot

Berichtdoor sprot » Vr Dec 15, 2006 4:34 pm

meer dan 25 jaar geleden heb ik mij laten 'ontdopen' (uit de kerkregisters laten schrappen) ... en zie ... ik loop nog altijd rond, heb geen bedreigingen gekregen van de katholieke kerk, mijn familie praat nog tegen me, ... mijn vrienden, kennissen ook, ....Ik heb altijd werk gevonden, ...
Ik heb alleen een briefje gekregen van het bisdom waarin zij mijn beslissing betreuren ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste

Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)

Sapere aude!

In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Dec 15, 2006 6:14 pm

Chaimae schreef:
Monique schreef:

Je bent een echte moslima, Chaimae. Je hebt je de 20 twijfelachtige verzen laten aanwijzen door Christenhatende moslims, maar je leest vlotjes over de meer dan 200 haatverzen in de koran en noemt het een boek van naastenliefde.

Ik hoop dat je nog eerlijk blijft met jezelf, want met ons ben je het niet.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Dec 18, 2006 10:32 pm

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
Monique schreef:

Je bent een echte moslima, Chaimae. Je hebt je de 20 twijfelachtige verzen laten aanwijzen door Christenhatende moslims, maar je leest vlotjes over de meer dan 200 haatverzen in de koran en noemt het een boek van naastenliefde.

Ik hoop dat je nog eerlijk blijft met jezelf, want met ons ben je het niet.

mvg,
Ketter

Doch ik wil dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het hoofd van Christus.

Ik vraag u vriendelijk mij dit uit te leggen.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Dec 18, 2006 11:12 pm

Christus staat boven de man en de man boven de vrouw. D'r staat ook in: Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.; vers 9.

En weet ge wat? Da's fout. Da's een brief van Paulus aan de Korintiërs, geschreven rond 57.

En weet ge nog wat? En het is niet door Christus gezegd. Daarom negeren de Christenen deze regel en geven ze vrouwen evenveel plaats in de wereld. Behalve dan de Katholieke kerk, die laat geen vrouwelijke priesters toe.

En weet ge nog wat? De katholieke kerk is daar volledig en totaal fout in. En ik kan hen dat gaan zeggen in hun gezicht gaan zeggen zonder dat ze me met de dood bedreigen.

Kontent?

Laat ons eens samen vers 4:34 bekijken uit de koraan.

"SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great."

Vertaald:

"Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."

Sla ze, tuchtigt haar.

mvg,
Ketter[/img]
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Dec 18, 2006 11:21 pm

Ketter schreef:

Christus staat boven de man en de man boven de vrouw. D'r staat ook in: Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.; vers 9.

En weet ge wat? Da's fout. Da's een brief van Paulus aan de Korintiërs, geschreven rond 57.

En weet ge nog wat? En het is niet door Christus gezegd. Daarom negeren de Christenen deze regel en geven ze vrouwen evenveel plaats in de wereld. Behalve dan de Katholieke kerk, die laat geen vrouwelijke priesters toe.

En weet ge nog wat? De katholieke kerk is daar volledig en totaal fout in. En ik kan hen dat gaan zeggen in hun gezicht gaan zeggen zonder dat ze me met de dood bedreigen.

Kontent?

Laat ons eens samen vers 4:34 bekijken uit de koraan.

"SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great."

Vertaald:

"Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."

Sla ze, tuchtigt haar.

mvg,
Ketter[/img]

Daarom begrijp ik de Christenen niet. Ze geloven in de Bijbel en verwerpen een aantal regels in de Bijbel, ik bedoel hoe scheef kan je dan zijn.Ik moet zeggen dat er genoeg Christenen die 't niet negeren.
Maar goed zal effe ingaan op 't bovenstaande.

Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."

Simpel, als jij als vrouw netjes aan de regels van de Islam houdt heb je niks te vrezen. Dan heeft de man geen recht je te slaan.
Je moet het anders zien, als een kleine kind wat verkeerds gedaan heeft dan wijz je hem/haar erop aan en mocht ze 't herhalen dan ga je dr bv een tijdje negeren/niet belonen.. heeft ze er niks van geleerd dan sla je dr. En onder slaan wordt de corrigernede tik verstaan.
Het is dus niet zo dat de man zijn vrouw keihard overal en nergens mag slaan, het is gewoon een kleine tik puur om de vrouw op dr fout aan te wijzen.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Dec 18, 2006 11:24 pm

Chaimae schreef:Simpel, als jij als vrouw netjes aan de regels van de Islam houdt heb je niks te vrezen. Dan heeft de man geen recht je te slaan.
Je moet het anders zien, als een kleine kind wat verkeerds gedaan heeft dan wijz je hem/haar erop aan en mocht ze 't herhalen dan ga je dr bv een tijdje negeren/niet belonen.. heeft ze er niks van geleerd dan sla je dr. En onder slaan wordt de corrigernede tik verstaan.
Het is dus niet zo dat de man zijn vrouw keihard overal en nergens mag slaan, het is gewoon een kleine tik puur om de vrouw op dr fout aan te wijzen.

Een moslima heeft dus dezelfde status als een kind?
Ze moet opgevoed worden?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Dec 18, 2006 11:25 pm

Monique schreef:
Chaimae schreef:Simpel, als jij als vrouw netjes aan de regels van de Islam houdt heb je niks te vrezen. Dan heeft de man geen recht je te slaan.

Ze moet opgevoed worden?

Nee , maar het is gewoon effe een voorbeeld.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Dec 18, 2006 11:44 pm

Chaimae schreef:
Monique schreef:

Ze moet opgevoed worden?

Welke status heeft ze dan?
Ze is in ieder geval geen zelfstandig volwaardig mens, gelijkwaardig aan de man.
Wat is de status van een moslima?

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Dec 18, 2006 11:45 pm

Chaimae schreef:Daarom begrijp ik de Christenen niet. Ze geloven in de Bijbel en verwerpen een aantal regels in de Bijbel, ik bedoel hoe scheef kan je dan zijn.Ik moet zeggen dat er genoeg Christenen die 't niet negeren.

Je begrijpt Christenen ook niet. Je hebt niet, zoals ik, eerst 2-3 jaar de geschriften van moslims gelezen (koran, hadeeth, leven van Mohammed) voordat je je opinie vormt. Daarom spaar ik moslims maar niet de koran.

Je bent gewoon dat de koraan zogezegd het woord van God is waar je niet rond kunt en eigenlijk niet mag over nadenken, maar gewoon volgen. De bijbel wordt meer gezien als een leidraad waar je je leven moet naar richten, maar zeker niet zonder nadenken.

Kijk, Christenen horen het woord van Christus niet te negeren natuurlijk. Maar dat van Paulus wel. Het is gewoon een brief. En je moslimvriendjes gebruiken hem nu om je op te jutten tegen de bijbel. Maar da's geen goeie reden. Ik heb andere redenen om niet met de bijbel akkoord te gaan.

Natuurlijk heb je ergens gelijk, maar je bent niet volledig: als je je netjes aan de regels enne...

van wie gij ongehoorzaamheid vreest

Als je man geen ongehoorzaamheid vreest. Dus Allah plaatst in dat vers niet alleen de man boven de vrouwe, maar laat hem nog 's rechter, jury en beul spelen over z'n vrouw ook. En da's geen brief van Paulus, Chaimae, jij denkt dat dit God is die zoiets verordend.

Je staat zonder verweer als je man het niet goed meent met je, Chaimae.

Chaimae schreef:Het is dus niet zo dat de man zijn vrouw keihard overal en nergens mag slaan, het is gewoon een kleine tik puur om de vrouw op dr fout aan te wijzen.

Er zijn nochtans genoeg moslims die daar anders over denken.

Beste lieve Chaimae, smijt het juk van de onderdrukking van je af! Dit kan het woord van God niet zijn.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Dec 19, 2006 4:47 pm

Monique schreef:
Chaimae schreef:
Monique schreef:

Ze moet opgevoed worden?

Welke status heeft ze dan?
Ze is in ieder geval geen zelfstandig volwaardig mens, gelijkwaardig aan de man.
Wat is de status van een moslima?

Eeen Moslima heeft zelfrespect en wordt gerespecteerd door Moslims.. ze ziet haarzelf als een diamantje.Kan je van de Nederlandse vrouwen(niet allemaal, wil niet generaliseren) niet zeggen he. :wink:

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Dec 19, 2006 4:58 pm

Dit is wellicht de domste uitspraak uit de FFI-geschiedenis.

Chaimea heeft evenveel hersens als een varken.

Terug naar “Getuigenissen van ex-moslims”