Leven ex-moslims in Nigeria nog steeds in gevaar

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Thomas

Berichtdoor Thomas » Vr Dec 22, 2006 1:50 pm

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Afghan schreef:Beste Chaimae,
Bedankt voor je oprechte reactie, maar dan ben je eigenlijk geen moslim. Want in alle Islamitische landen waar de Sharia toegepast wordt, gelooft en handelt men zoals ik al eerder schreef, d.w.z. vervolgen van een ex-moslim met alle mogelijke manieren. Hun daden zijn overeenkomstig hun geloof en er is geen enkele moslim leider geweest om te zeggen dat deze praktijken niet Islamitisch zijn.
Kun je mij behalve "Le Ikraha fe dien" andere Quran texten geven die jou mening kan bevistigen? dat eerste wordt te pas en onpas geruikt, zoals het maar uitkomt. Ik moet nog de eerste moslim tegenkomen die tegen mij zou zeggen dat het is ok en goed dat je op grond van je eigen vrije keuze niet meer in Islam gelooft en andere weg ben opgegaan. In tegendeel, ik heb in de agelopen 20 jaar, meerdere keren ernstig bedreigd, Ja zelfs hier in Nederland. NMO heeft mij ook een keer hierover geinterviewd, maar zij hebben ook boze brieven van hun achterban ontvangen.

Uit mijn eigen ervaring en de ervaring van tientale vrienden van mij (ook ex-moslims) weet ik dat Islam een intolerante religie is en kan geen enkele kritiek verdragen.
Ik nodig je uit om dit zelf te onderzoeken en weet zeker dat je het zonder moeite zult ontdekken dat wat ik schrijf de waarheid is.
Je kan zelfs in dit forum heel wat leren, dus gebruik je tijd en mogelijkheden om de waarheid omtrent Islam zelf te ontdekken.
Ik wens je heel veel success, en als echt meent wat je geschreven hebt, dan is Islam niet waard om jou te hebben, want dan ben je een nobele persoon met een goed hart.

Dat is ze zeker!!!!!!!!!
En natuurlijk is chaimea geen moslim(a).
Dat merk je aan al haar teksten.

Je hebt zelf al de reden gegeven waarom ze nog steeds doet alsof.
De angst om de islam te verlaten is gewoonweg te groot.
Maar er komt een moment dat dat niet meer zo is......

En dan staat hier een hele groep vrienden van Chaimea!!!!
Klaar om haar de helpende hand te bieden mocht dat nodig zijn!!!

Met vr.gr,

Thomas

Met vriendelijke groeten
Afghan

Thomas ben wel een Moslim. :? Waaruit kan je afleiden dat ik geen Moslim meer ben, uit mijn reacties?

Ja. Uit al je reacties blijkt dat je geen moslim bent.
Jij leeft gewoon niet naar de islam.
Vind ik prima hoor.

Beterrrrrrrrrr.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 22, 2006 1:54 pm

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Afghan schreef:Beste Chaimae,
Bedankt voor je oprechte reactie, maar dan ben je eigenlijk geen moslim. Want in alle Islamitische landen waar de Sharia toegepast wordt, gelooft en handelt men zoals ik al eerder schreef, d.w.z. vervolgen van een ex-moslim met alle mogelijke manieren. Hun daden zijn overeenkomstig hun geloof en er is geen enkele moslim leider geweest om te zeggen dat deze praktijken niet Islamitisch zijn.
Kun je mij behalve "Le Ikraha fe dien" andere Quran texten geven die jou mening kan bevistigen? dat eerste wordt te pas en onpas geruikt, zoals het maar uitkomt. Ik moet nog de eerste moslim tegenkomen die tegen mij zou zeggen dat het is ok en goed dat je op grond van je eigen vrije keuze niet meer in Islam gelooft en andere weg ben opgegaan. In tegendeel, ik heb in de agelopen 20 jaar, meerdere keren ernstig bedreigd, Ja zelfs hier in Nederland. NMO heeft mij ook een keer hierover geinterviewd, maar zij hebben ook boze brieven van hun achterban ontvangen.

Uit mijn eigen ervaring en de ervaring van tientale vrienden van mij (ook ex-moslims) weet ik dat Islam een intolerante religie is en kan geen enkele kritiek verdragen.
Ik nodig je uit om dit zelf te onderzoeken en weet zeker dat je het zonder moeite zult ontdekken dat wat ik schrijf de waarheid is.
Je kan zelfs in dit forum heel wat leren, dus gebruik je tijd en mogelijkheden om de waarheid omtrent Islam zelf te ontdekken.
Ik wens je heel veel success, en als echt meent wat je geschreven hebt, dan is Islam niet waard om jou te hebben, want dan ben je een nobele persoon met een goed hart.

Dat is ze zeker!!!!!!!!!
En natuurlijk is chaimea geen moslim(a).
Dat merk je aan al haar teksten.

Je hebt zelf al de reden gegeven waarom ze nog steeds doet alsof.
De angst om de islam te verlaten is gewoonweg te groot.
Maar er komt een moment dat dat niet meer zo is......

En dan staat hier een hele groep vrienden van Chaimea!!!!
Klaar om haar de helpende hand te bieden mocht dat nodig zijn!!!

Met vr.gr,

Thomas

Met vriendelijke groeten
Afghan

Thomas ben wel een Moslim. :? Waaruit kan je afleiden dat ik geen Moslim meer ben, uit mijn reacties?

Vind ik prima hoor.

Beterrrrrrrrrr.

Dat ben ik wel. Ik leef wel naar de Islam, maar met mate.
Ben ook maar een mens die fouten maakt en dus niet stict aan de Islam hou. Ik bid, ik geloof in de Koran en de profeten en in God.
Ik vast etc.. en de rest dat komt nog wel als ik wat ouders ben insa'Alah.
Noem me de geen niet-Moslim, heb liever niet dat ik zo genoemd word.
Zo, en nu ga ik mn ochtendgebed en middaggebd verrichten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Vr Dec 22, 2006 2:10 pm

Thomas schreef:
Chaimae schreef:

Vind ik prima hoor.

Beterrrrrrrrrr.

Dat ben ik wel. Ik leef wel naar de Islam, maar met mate.
Ben ook maar een mens die fouten maakt en dus niet stict aan de Islam hou. Ik bid, ik geloof in de Koran en de profeten en in God.
Ik vast etc.. en de rest dat komt nog wel als ik wat ouders ben insa'Alah.
Noem me de geen niet-Moslim, heb liever niet dat ik zo genoemd word.
Zo, en nu ga ik mn ochtendgebed en middaggebd verrichten.[/quote]
Als ik jou een "niet-Moslim" noem is dat een compliment uit naam van de gehele mensheid lieverd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Context???

Uitleg???

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 22, 2006 2:15 pm

Als ik jou een "niet-Moslim" noem is dat een compliment uit naam van de gehele mensheid lieverd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat vind ik niet. Ik ben er supertrots op dat ik Moslim ben.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Afghan

Berichtdoor Afghan » Vr Dec 22, 2006 3:35 pm

Beste Chaimae,
Bedankt voor je reactie en ik heb geen reden om te twijfelen aan je oprechtheid, dus neem ik je woorden als serius.
Dan ben je inderdaad de eerste moslim (hier twijfel ik wel een beetje) die durft te accepteren dat ik bewust gekozen heb om Islam te verlaten.
Ik heb de moslims lief, alleen de religie die ze aanhangen en daaruit voortvloeiende houding van hun tegenover anders denkenden zal ik nooit bebrijpen of waarderen.
Hieronder volgt nog wat reacties op wat je hebt gezegd:

Chaimae schreef:Beste Chaimae,

Ik ben een Moslim alleen neme bepaalde dingen niet op of die verwerp ik. Heb je trouwens een daliel?

wat bedoel je hiermee, wat voor daliel of reden wil je horen en met betrekking tot wat?

Dat zal ik effe voor je opzoeken, plaats het wel als ik ht gevonden heb.
Oké.

Oke, daar zal ik dan op wachten.

In tegendeel, ik heb in de agelopen 20 jaar, meerdere keren ernstig bedreigd, Ja zelfs hier in Nederland. NMO heeft mij ook een keer hierover geinterviewd, maar zij hebben ook boze brieven van hun achterban ontvangen.

Dat is spijtig, vind het heel erg voor je.
Kan de politie er niks aandoen of? Vind wat dat betreft dat de overheid de afvallige Moslims moet helpen en steunen en harder moet optreden tegen zulke mensen. ( Komt wel goed als ik ooit de politiek in ga , dan ga ik voor de afvallige Moslims opkomen. :lol: )

Politie heeft heel veel gedaan voor me. Jaren geleden hebben ze zelf vier mensen opgepakt die van plan waren om mij te vermoorden. Ze zijn een poosje vast gezeten en omdat ze hun plan niet hadden uitgevoerd, zijn ze vrijgelaten. Ze hebben wel een verklaring ondertekend dat als mij iets zou overkomen, dat de Nederlandse overheid hun zou ter verantwoording roepen. Zo heb ik dus vier moslim vrienden die mij berschermen (al is het uit hun eigen belang)

Daar ben ik mee bezig, heb al veel geleerd . ik denk dat ik het meest van ketter kan leren een eerlijk persoon in mijn ogen, maar ook van de andere kan ik leren.

Ik wens je heel veel success, en als je echt meent wat je geschreven hebt, dan is Islam niet waard om jou te hebben, want dan ben je een nobele persoon met een goed hart.

Wat ik schreef dat meen ik, dat komt uit het diepste van mijn hart.
Ik wens je ook heel veel succes.

moge andere moslims van jou leren en hetzelfde doen. Ik dank je wel voor je openhartigheid en wens je al het goede in je leven.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 22, 2006 6:15 pm

Beste Chaimae,
Bedankt voor je reactie en ik heb geen reden om te twijfelen aan je oprechtheid, dus neem ik je woorden als serius.
Dan ben je inderdaad de eerste moslim (hier twijfel ik wel een beetje) die durft te accepteren dat ik bewust gekozen heb om Islam te verlaten.
Ik heb de moslims lief, alleen de religie die ze aanhangen en daaruit voortvloeiende houding van hun tegenover anders denkenden zal ik nooit bebrijpen of waarderen.
Hieronder volgt nog wat reacties op wat je hebt gezegd:

Ik accepteer je keus en volgens mij zijn er genoeg andere Moslims die het accepteren.

wat bedoel je hiermee, wat voor daliel of reden wil je horen en met betrekking tot wat

Ik vind het raar, wij mogen ex-Moslims niet doden en stenigen.. het is hun keus en we geloven in de straf van Allah swt. Allh is de enigste die mag straffen.

Politie heeft heel veel gedaan voor me. Jaren geleden hebben ze zelf vier mensen opgepakt die van plan waren om mij te vermoorden. Ze zijn een poosje vast gezeten en omdat ze hun plan niet hadden uitgevoerd, zijn ze vrijgelaten. Ze hebben wel een verklaring ondertekend dat als mij iets zou overkomen, dat de Nederlandse overheid hun zou ter verantwoording roepen. Zo heb ik dus vier moslim vrienden die mij berschermen (al is het uit hun eigen belang)

Dat is heftig, om met zo'n angstig gevoel rond te lopen. Hopelijk dat het je nooit meer zou overkomen, rot voor je.

moge andere moslims van jou leren en hetzelfde doen. Ik dank je wel voor je openhartigheid en wens je al het goede in je leven.
Afghan

Hetzelfde toegewenst.

nina

Berichtdoor nina » Za Dec 23, 2006 1:20 am

Chaimae schreef:Ik leef wel naar de Islam, maar met mate.

Grappig, waar zag ik dat nou pas... Iemand zei dat hij niet mocht drinken van zijn geloof, waarop iemand antwoordde: 'Belijd uw geloof met mate.'

:lol: :lol: :lol:

Ketter

Berichtdoor Ketter » Za Dec 23, 2006 12:26 pm

nina schreef:
Chaimae schreef:Ik leef wel naar de Islam, maar met mate.

Grappig, waar zag ik dat nou pas... Iemand zei dat hij niet mocht drinken van zijn geloof, waarop iemand antwoordde: 'Belijd uw geloof met mate.'

:lol: :lol: :lol:

Ergens is het toch logisch om je geloof met mate te beleiden. Want je kunt regels menselijk interpreteren en onmenselijk interpreteren.

Niet-confessionele ethiek draait juist rond dit principe: ethiek is een balans, een keuze naar het menselijke, het redelijke. Euthanasie: laat ik een mens lijden of respecteer ik het leven? Wat is het minste kwaad? Hoe zorg ik ervoor dat ik weet of z'n keuze echt z'n keuze is en niet de druk van minder goedbedoelende nakomelingen? Daarom is ethiek niet makkelijk: het is een balans, een overweging tussen moeilijke keuzes, een overleg tussen het individu en de maatschappij.

Confessionele ethiek zijn dikwijls te dogmatisch. Geen euthanasie, want da's zelfmoord laat een mens maar onmenselijk lijden, iets wat je je huisdier niet zou aandoen. Maar voor religie is een mens soms in vele opzichten erger aan toe dan een beest. Beesten hebben ten minste de luxe van eenvoud. Daarom moet ook in religie mate en rede belangrijk worden. Da's één van mijn grootste problemen met Abrahamistische geloven, overigens. Ik vind ze soms helemaal niet ethisch.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Kees Droog

Je moet opnieuw geboren worden

Berichtdoor Kees Droog » Za Dec 30, 2006 11:29 am

Geboren Christen, geboren Jood, geboren Moslim, geboren Hindoe, geboren Boeddhist ect. Je moet opnieuw geboren worden. Wij lezen in Gods Wetboek, de Bijbel Johannes 1:13: Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.
En wij lezen in Johannes 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. Want door Hem [Jezus] zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen. Colossenzen 1:16

Als jij uitverkoren bent, dan zal God jou trekken uit de duisternis naar het wonderbaar licht, op Zijn tijd.
Time Has an End:
A Biblical History of the World 11,013 B.C. – 2011 A.D. Harold Camping, dit boek is gratis verkrijgbaar bij Family Radio International: www.familyradio.com

Markus 13:33 waakt en bidt!

Thomas

Re: Je moet opnieuw geboren worden

Berichtdoor Thomas » Za Dec 30, 2006 11:35 am

Kees Droog schreef:Geboren Christen, geboren Jood, geboren Moslim, geboren Hindoe, geboren Boeddhist ect. Je moet opnieuw geboren worden. Wij lezen in Gods Wetboek, de Bijbel Johannes 1:13: Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.
En wij lezen in Johannes 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. Want door Hem [Jezus] zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen. Colossenzen 1:16

Als jij uitverkoren bent, dan zal God jou trekken uit de duisternis naar het wonderbaar licht, op Zijn tijd.

Jammer.............
Context???

Uitleg???

Terug naar “Getuigenissen van ex-moslims”