Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door ric0 »

zaterdag 25 november 2006

Volgens de Spaanse hoogleraar José Luis Orella van de universiteit van Madrid is het aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd. In 1974 waren er officieel 200.000 christenen. Dat aantal zou inmiddels gestegen zijn tot 800.000. Van godsdienstvrijheid is voor de meeste van hen echter geen sprake.

Saudi-Arabië
Vooral in Saudi-Arabië, waar een religieuze politie (mutawa) waakt, zijn christenen aan ernstige beperkingen onderworpen. De mutawa kan elk boek of voorwerp dat als christelijk kan worden omschreven, in beslag nemen en de overtreder opsluiten. Saudi-Arabië is ook de beschermer van de belangrijkste islamitische heilige plaatsen, zoals Mekka en Medina. Daardoor is het voor christenen verboden om hun geloof op enige manier te uiten of de symbolen daarvan te dragen. De situatie in andere Arabische landen is sterk verschillend. Professor Orella benadrukt dat een deel van hen vaak uitstekende relaties met het Vaticaan onderhoudt.

Arabisch schiereiland
Op het Arabische schiereiland leven in totaal meer dan 3 miljoen christenen van ruim honderd verschillende nationaliteiten. De meerderheid daarvan is afkomstig van de Filippijnen, India, Pakistan, Ethiopië, Eritrea, Soedan en Egypte.

Bron: KerkNet Vlaanderen
Foto: CNN
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door Pilgrim »

ric0 schreef:Dat aantal zou inmiddels gestegen zijn tot 800.000.
Het gaat de goede kant uit! De neiging tot afvalligheid onder de moslims is heel groot. Ali Sina beweert dat we het einde van de Islam tijdens ons leven nog kunnen meemaken. Overigens meende ik gelezen te hebben dat er in Saoedi Arabië al een miljoen christenen waren. Zogenaamde crypto-christenen, omdat ze hun geloof moeten verbergen.
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Re: Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door lastbreath »

Pilgrim schreef:
ric0 schreef:Dat aantal zou inmiddels gestegen zijn tot 800.000.
Het gaat de goede kant uit! De neiging tot afvalligheid onder de moslims is heel groot. Ali Sina beweert dat we het einde van de Islam tijdens ons leven nog kunnen meemaken. Overigens meende ik gelezen te hebben dat er in Saoedi Arabië al een miljoen christenen waren. Zogenaamde crypto-christenen, omdat ze hun geloof moeten verbergen.
Geloof je echt hierin? dat er een einde komt aan de Islam? Ik wil niet bot overkomen, maar je moet wel heel blind zien om hierin te geloven.
Het is een feit dat je niet kan veranderen dat de Islam het snelst groeiende geloof is. Overal in Europa worden europeanen moslims.

De moslims omhelzen hun geloof veel en veel meer dan christenen. dus dat argument van je is gewoon iets wat jij van je harte wilt dan moet je dit niet overbrengen alsof het een feit is.

Dit is mijn eerste bericht sinds ik lid ben en hoop op een gezellige sfeer op deze forum. Ik ben een Moslim trouwens is jullie wel opgevallen denk ik uit mijn post.

met vriendelijke groet,
Lastbreath
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Wellicht kan je jezelf beter omschrijven als imperialistische moslim.
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Bericht door lastbreath »

Nee ik praat met cijfers en deze spreken jou en mensen die zoals jij denken. ga maar na welke geloof het meest groeit? en wie waarin het meest gelooft. Als je echt met oprecht kennis wilt overdragen moet je ook open zijn voor feiten dat ben ik wel namelijk.

Groetjes,
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door weda »

lastbreath schreef:
Pilgrim schreef:
ric0 schreef:Dat aantal zou inmiddels gestegen zijn tot 800.000.
Het gaat de goede kant uit! De neiging tot afvalligheid onder de moslims is heel groot. Ali Sina beweert dat we het einde van de Islam tijdens ons leven nog kunnen meemaken. Overigens meende ik gelezen te hebben dat er in Saoedi Arabië al een miljoen christenen waren. Zogenaamde crypto-christenen, omdat ze hun geloof moeten verbergen.
Geloof je echt hierin? dat er een einde komt aan de Islam? Ik wil niet bot overkomen, maar je moet wel heel blind zien om hierin te geloven.
Het is een feit dat je niet kan veranderen dat de Islam het snelst groeiende geloof is. Overal in Europa worden europeanen moslims.

De moslims omhelzen hun geloof veel en veel meer dan christenen. dus dat argument van je is gewoon iets wat jij van je harte wilt dan moet je dit niet overbrengen alsof het een feit is.
Dit is mijn eerste bericht sinds ik lid ben en hoop op een gezellige sfeer op deze forum. Ik ben een Moslim trouwens is jullie wel opgevallen denk ik uit mijn post.

met vriendelijke groet,
Lastbreath

moslims geloven niet vanuit hun hart. daarom hebben ze in islamitische landen politie die erop toezit dat de moslim zich conform de koran gedraagt. als ze vanuit hun hart zouden geloven dan was zo'n politie overbodig. ik denk dat christenen betere gelovigen zijn, want hier hebben we geen politie die toezicht houdt.

dat de islam snel groeit is misschien waar, maar er zijn vele moslims die de islam willen verlaten. de doodstraf houdt hun tegen. velen bekeren tot de islam omdat ze alleen de suikervisie kennen. eenmaal beland in de spinneweb van de islam is het onmogelijk om met lijfbehoud de islam te verlaten.

weet je hoeveel bange mensen er zijn in de islam???
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

lastbreath schreef:Nee ik praat met cijfers en deze spreken jou en mensen die zoals jij denken. ga maar na welke geloof het meest groeit? en wie waarin het meest gelooft. Als je echt met oprecht kennis wilt overdragen moet je ook open zijn voor feiten dat ben ik wel namelijk.

Groetjes,
Dat komt mooi uit!!!!!!!.
Ik praat ook graag met cijfers!!!!!

Komen ze:

Mythe: Islam snelst groeiende religie?


Muslims are leaving Islam in millions, which is unprecedented in human history. Islam is not the fastest growing religion(by conversions). It mainly grows by its followers high breeding and high migration rate. Here are some of the recent News about Muslims leave Islam in droves and embrace other religions and ideologies which are compatible with Golden rule, Humanity.

2 million ethnic Muslims converted to Christianity in Russia
http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=513

In Africa, 6 million muslims convert to Christianity every year.

Shiekh Ahmed Katani : "In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity. These numbers are very large indeed".

http://www.aljazeera.net/programs/share ... 2-12-6.htm
For English Translation : http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972

Muslim Preachers, Dawa Missionaries, Islamic Scholars, Mullahs, Imams Leave Islam and Enter Christianity.
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=17499

200,000 UK Muslims Left Islam
http://www.timesonline.co.uk/article/0, ... 84,00.html

50,000 Iranian Muslims have embraced Christianity in Iran in last 2 years
http://www.iam-online.net/Press_release ... -Only).pdf

250000 Muslims left Islam in Malaysia,100000 became christians
http://www.harakahdaily.net/v06/index.p ... &Itemid=28
For English : http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 823#356823

10,000 Frech Muslims converted to Christianity in last years,
http://alonzo-95.skyblog.com/
For English : http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 560#251560

Thousands of Kashmiri Muslims leave Islam and Convert to Christianity !
http://www.christianitytoday.com/ct/2002/010/12.26.html

Thousands of Bangladeshi, North African, Kashmiri, Indian Muslims, Central Asian Muslims Leave Islam and Embrace Christ.
http://www.youtharise.com/index.php?opt ... &artid=994

Some 35,000 Turks converted from Islam to Christianity last year
http://www.beliefnet.com/story/139/story_13903_1.html

Kyrgyzstan : 100,000 Muslims have converted to Christianity in 3 Years !
Omurzak Mamayusupov, the director of Kyrgyzstan's religious affairs committee, "The percentage of Muslims declined from 84 percent of the total population in 2001 to 79.3 percent in 2004. In terms of figures, he added, some 100,000 Muslims, of the country's five million population, have converted to Christianity."
http://www.persecution.org/newsite/coun ... 5c7f7da5ad#

Indonesia :
"According to A.T. Willis and others between 2 or 3 million Muslims converted to Christianity after the massacres of the communists in Indonesia, in 1965"
http://www.secularislam.org/humanrights/compatible.htm

"Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. "
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2003/23829.htm

Some Non-Muslims convert to Islam. They are ignorants, know nothing about Mohammed and Islam prior to convert, they are victims of SugarCoated Islam. But, Do the new muslim converts Stay in Islam ? No, 75% of New Muslims leaving Islam in few years.
Hear this Clip : http://www.radioislam.com/_asx/PublicAf ... mleave.asx
(A Research by Prof. Ilyas Ba Yunus)
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

lastbreath schreef:Nee ik praat met cijfers en deze spreken jou en mensen die zoals jij denken. ga maar na welke geloof het meest groeit? en wie waarin het meest gelooft. Als je echt met oprecht kennis wilt overdragen moet je ook open zijn voor feiten dat ben ik wel namelijk.

Groetjes,
Raar dat jij niet openstaat voor de mogelijkheid dat jij een moslimimperialist bent.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste lastbreath,

In Europa bekeren zich maar heel weinig inheemse Europeanen zich tot de islam. In het merendeel van de gevallen heeft de bekeerling een relatie met een Moslim. In veel andere gevallen heeft iemand een relatie met een Moslim gehad en/of ernstige emotionele problemen. Mensen met emotionele problemem die behoefte hebben aan structuur en zinsgeving zouden zich anders bekeren tot de Jehova getuigen, Mormonen, de Hara Krishna beweging of een andere veeleisende religieuze groep.

Reden dat er zoveel Moslims zijn in Europa komt hoofdzakelijk door migratie. Importpartners, een iets hoger geboortecijfer en vervelende gevolgen voor afvalligen zijn de reden dat er in Nederland zoveel Moslims zijn.
Geloof je echt hierin? dat er een einde komt aan de Islam?
Uiteindelijk gaat elke religie verloren of evolueert deze in iets anders. Dat is een kwestie van tijd. Zowel de Moslims als de Christenen van nu zijn heel anders en geloven anders dan mensen in de tijd dat hun religies ontstonden. Er zijn de afgelopen duizenden jaren duizenden religies opgekomen en weer verdwenen. De Islam beweert wel altijd bestaan te hebben, maar daar is geen enkel archeologisch bewijs voor.

Als Moslims niet bang hoefden te zijn voor geweld en een pariastatus als ze de Islam zouden verlaten dan zou de Islam even hard leegstromen als de Westerse Christelijke Kerken.

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Een moslim mag niet twijfelen, want dat is vaak het begin van het einde van geloof in Mohammeds verhaal. Open staan voor andere visies, zelf nadenken en vrije keuze maken voor een geloof worden (op zijn zachtst gezegd) ontmoedigd in de islam. Dit soort mechanismen zijn bedoeld om de religie te laten groeien en zie je ook terug in moderne sektes.

De wereldwijde groei van de islam komt daarnaast voort uit een hoog geboortecijfer. In veel moslimlanden zie je ondanks repressie het christendom groeien.

Al tijdens het leven van Mohammed had de islam trouwens betrekkelijk weinig aantrekkingskracht (anders was voor de verspreiding ook geen geweld nodig geweest).
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Bericht door lastbreath »

Bernie schreef:Een moslim mag niet twijfelen, want dat is vaak het begin van het einde van geloof in Mohammeds verhaal. Open staan voor andere visies, zelf nadenken en vrije keuze maken voor een geloof worden (op zijn zachtst gezegd) ontmoedigd in de islam. Dit soort mechanismen zijn bedoeld om de religie te laten groeien en zie je ook terug in moderne sektes.

De wereldwijde groei van de islam komt daarnaast voort uit een hoog geboortecijfer. In veel moslimlanden zie je ondanks repressie het christendom groeien.

Al tijdens het leven van Mohammed had de islam trouwens betrekkelijk weinig aantrekkingskracht (anders was voor de verspreiding ook geen geweld nodig geweest).
Dit vind ik wel een zwakke argument... je zegt dat de Islam een verzonnen verhaal is van de profeet Mohamed VZMH, Maar vind je het niet raar dat zijn ''verhaal' met passie word omhelst door de moslims en dit al bijna 2000 jaar?? oke je hebt misschien gelijk over dat geboortecijfers, maar ik zie nergens in mijn omgeving een moslim dat christenen is geworden of naar een andere geloof is overstapt.. en over dat cijfers wat eerder is gegeven van dat er jaarlijks zoveel duizend moslims christenen worden geloof ik echt niet hoor sorry... Als redenen kan ik geven dat ik de bronnen die er zijn gegeven zeer zwak vind. Het zijn of sites die een christelijke visie hebben of een christelijke krant. Als je met objectieve bronnen komt zal ik dit serieus lezen..

De christelijke kerken geven zelf aan dat de islam het snelst groeit en dat het veel geloofwaardiger overkomt bij de jongeren dan het christendom.

Een vraag tussendoor: De derde generatie autochtone christenen zijn niet eens praktiserend hoe is het dan mogelijk dat zo'n grote aantal bekeerde ex moslims ineens christenen worden is toch tegenstrijdig met wat er gezegd word of vind je van niet??
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Moslims omhelzen niets, zij werpen zich ervoor in het stof.
De sukkels!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

lastbreath schreef:Dit vind ik wel een zwakke argument... je zegt dat de Islam een verzonnen verhaal is van de profeet Mohamed VZMH, Maar vind je het niet raar dat zijn ''verhaal' met passie word omhelst door de moslims en dit al bijna 2000 jaar??
2000 jaar? 1400 jaar zal je bedoelen!
lastbreath schreef:oke je hebt misschien gelijk over dat geboortecijfers, maar ik zie nergens in mijn omgeving een moslim dat christenen is geworden of naar een andere geloof is overstapt..
Moslims verlaten hun geloof in stilte, uit angst voor repercussies. Op deze site kun je genoeg ex-moslims tegenkomen.
lastbreath schreef:en over dat cijfers wat eerder is gegeven van dat er jaarlijks zoveel duizend moslims christenen worden geloof ik echt niet hoor sorry... Als redenen kan ik geven dat ik de bronnen die er zijn gegeven zeer zwak vind. Het zijn of sites die een christelijke visie hebben of een christelijke krant. Als je met objectieve bronnen komt zal ik dit serieus lezen.
Het bericht dat er 6 miljoen moslims in Afrika zich tot het Christendom bekeren komt oorspronkelijk van Al Jazeera.
lastbreath schreef:De christelijke kerken geven zelf aan dat de islam het snelst groeit en dat het veel geloofwaardiger overkomt bij de jongeren dan het christendom.
Welke kerken? Volgens de post van thomas zijn het juist katholieke bronnen die vermelden: "Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year." Er zijn niet zo heel veel jongeren die de Islam geloofwaardiger vinden, behalve de onnozelen.
lastbreath schreef:Een vraag tussendoor: De derde generatie autochtone christenen zijn niet eens praktiserend hoe is het dan mogelijk dat zo'n grote aantal bekeerde ex moslims ineens christenen worden is toch tegenstrijdig met wat er gezegd word of vind je van niet??
De meeste christenen in landen in de Derde Wereld zijn wel praktiserend. Wat de verklaring is waarom moslims zich massaal tot het Christendom bekeren weet ik niet. In een land als Saudi-Arabië kun je het Christendom niet eens openlijk praktiseren! En in andere islamitische landen is het ook streng verboden moslims te bekeren tot het Christendom.

Vreemd genoeg blijken veel moslims zich te bekeren tot het Christendom als gevolg van een droom. Een lichtafstralende man met halflang haar en in het wit gekleed verschijnt in de dromen van de moslims die hen oproept hem te volgen en het oude leven te verlaten.

http://forums.catholic.com/showthread.php?t=61734

Ook hier in Nederland komt dat voor. Zie de volgende link.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=1755
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door Iznogoodh »

lastbreath schreef:Het is een feit dat je niet kan veranderen dat de Islam het snelst groeiende geloof is. Overal in Europa worden europeanen moslims.
Hoeveel? En waar?
Ik maak me sterk dat je geen enkel relevant getal kunt geven en eerder een wens uitspreekt dan dat je de werkelijkheid weergeeft.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

lastbreath schreef:Dit vind ik wel een zwakke argument... je zegt dat de Islam een verzonnen verhaal is van de profeet Mohamed VZMH, Maar vind je het niet raar dat zijn ''verhaal' met passie word omhelst door de moslims en dit al bijna 2000 jaar?? oke je hebt misschien gelijk over dat geboortecijfers, maar ik zie nergens in mijn omgeving een moslim dat christenen is geworden of naar een andere geloof is overstapt.. en over dat cijfers wat eerder is gegeven van dat er jaarlijks zoveel duizend moslims christenen worden geloof ik echt niet hoor sorry... Als redenen kan ik geven dat ik de bronnen die er zijn gegeven zeer zwak vind. Het zijn of sites die een christelijke visie hebben of een christelijke krant. Als je met objectieve bronnen komt zal ik dit serieus lezen.
Ga je schoolgeld terughalen man. Je schrijft als een varken en strooit maar al te kwistig met spelfouten.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door Mahalingam »

Iznogoodh schreef:
lastbreath schreef:Het is een feit dat je niet kan veranderen dat de Islam het snelst groeiende geloof is. Overal in Europa worden europeanen moslims.
Hoeveel? En waar?
Ik maak me sterk dat je geen enkel relevant getal kunt geven en eerder een wens uitspreekt dan dat je de werkelijkheid weergeeft.
Ik neem aan dat die nieuwe bekeerden zich vaak in de moskee laten zien.
Dat dacht een neef van me ook die voor een audio-visuele presentatie (oid) moskeeën is gaan afbellen om bekeerden te vinden. Het lukte niet via die weg. En af en toe als ik op de bus sta te wachten dan zie ik alleen Marokanen de Marokkaanse moskee binnen gaan. Geen kaaskop te zien.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Thomas schreef:
lastbreath schreef:Nee ik praat met cijfers en deze spreken jou en mensen die zoals jij denken. ga maar na welke geloof het meest groeit? en wie waarin het meest gelooft. Als je echt met oprecht kennis wilt overdragen moet je ook open zijn voor feiten dat ben ik wel namelijk.

Groetjes,
Dat komt mooi uit!!!!!!!.
Ik praat ook graag met cijfers!!!!!

Komen ze:

Mythe: Islam snelst groeiende religie?


Muslims are leaving Islam in millions, which is unprecedented in human history. Islam is not the fastest growing religion(by conversions). It mainly grows by its followers high breeding and high migration rate. Here are some of the recent News about Muslims leave Islam in droves and embrace other religions and ideologies which are compatible with Golden rule, Humanity.

2 million ethnic Muslims converted to Christianity in Russia
http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=513

In Africa, 6 million muslims convert to Christianity every year.

Shiekh Ahmed Katani : "In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity. These numbers are very large indeed".

http://www.aljazeera.net/programs/share ... 2-12-6.htm
For English Translation : http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972

Muslim Preachers, Dawa Missionaries, Islamic Scholars, Mullahs, Imams Leave Islam and Enter Christianity.
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=17499

200,000 UK Muslims Left Islam
http://www.timesonline.co.uk/article/0, ... 84,00.html

50,000 Iranian Muslims have embraced Christianity in Iran in last 2 years
http://www.iam-online.net/Press_release ... -Only).pdf

250000 Muslims left Islam in Malaysia,100000 became christians
http://www.harakahdaily.net/v06/index.p ... &Itemid=28
For English : http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 823#356823

10,000 Frech Muslims converted to Christianity in last years,
http://alonzo-95.skyblog.com/
For English : http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 560#251560

Thousands of Kashmiri Muslims leave Islam and Convert to Christianity !
http://www.christianitytoday.com/ct/2002/010/12.26.html

Thousands of Bangladeshi, North African, Kashmiri, Indian Muslims, Central Asian Muslims Leave Islam and Embrace Christ.
http://www.youtharise.com/index.php?opt ... &artid=994

Some 35,000 Turks converted from Islam to Christianity last year
http://www.beliefnet.com/story/139/story_13903_1.html

Kyrgyzstan : 100,000 Muslims have converted to Christianity in 3 Years !
Omurzak Mamayusupov, the director of Kyrgyzstan's religious affairs committee, "The percentage of Muslims declined from 84 percent of the total population in 2001 to 79.3 percent in 2004. In terms of figures, he added, some 100,000 Muslims, of the country's five million population, have converted to Christianity."
http://www.persecution.org/newsite/coun ... 5c7f7da5ad#

Indonesia :
"According to A.T. Willis and others between 2 or 3 million Muslims converted to Christianity after the massacres of the communists in Indonesia, in 1965"
http://www.secularislam.org/humanrights/compatible.htm

"Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. "
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2003/23829.htm

Some Non-Muslims convert to Islam. They are ignorants, know nothing about Mohammed and Islam prior to convert, they are victims of SugarCoated Islam. But, Do the new muslim converts Stay in Islam ? No, 75% of New Muslims leaving Islam in few years.
Hear this Clip : http://www.radioislam.com/_asx/PublicAf ... mleave.asx
(A Research by Prof. Ilyas Ba Yunus)
Zou jij misschien in - houdelijk - willen reageren op deze GETALLEN lastbreath.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door Iznogoodh »

Mahalingam schreef:
Iznogoodh schreef:
lastbreath schreef:Het is een feit dat je niet kan veranderen dat de Islam het snelst groeiende geloof is. Overal in Europa worden europeanen moslims.
Hoeveel? En waar?
Ik maak me sterk dat je geen enkel relevant getal kunt geven en eerder een wens uitspreekt dan dat je de werkelijkheid weergeeft.
Ik neem aan dat die nieuwe bekeerden zich vaak in de moskee laten zien.
Dat dacht een neef van me ook die voor een audio-visuele presentatie (oid) moskeeën is gaan afbellen om bekeerden te vinden. Het lukte niet via die weg. En af en toe als ik op de bus sta te wachten dan zie ik alleen Marokanen de Marokkaanse moskee binnen gaan. Geen kaaskop te zien.
Voor een fanatieke gelovige als lastbreath is liegen dan ook heel normaal.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Re: Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door lastbreath »

Iznogoodh schreef:
Mahalingam schreef:
Iznogoodh schreef:Hoeveel? En waar?
Ik maak me sterk dat je geen enkel relevant getal kunt geven en eerder een wens uitspreekt dan dat je de werkelijkheid weergeeft.
Ik neem aan dat die nieuwe bekeerden zich vaak in de moskee laten zien.
Dat dacht een neef van me ook die voor een audio-visuele presentatie (oid) moskeeën is gaan afbellen om bekeerden te vinden. Het lukte niet via die weg. En af en toe als ik op de bus sta te wachten dan zie ik alleen Marokanen de Marokkaanse moskee binnen gaan. Geen kaaskop te zien.
Voor een fanatieke gelovige als lastbreath is liegen dan ook heel normaal.
Ook al was er 1000 moslims in de wereld nog zou ik voor de islam kiezen... jullie eigen mensen geloven niet eens meer in het christendom alle kerken zijn leeg. Bij ons zie je dat alle moskeeen vol zijn dat alleen al is genoeg om te zien welke geloof veel meer omhelst word .
ik ga niet in een geloof als christendom geloven wat al 1000 keer is veranderd. Absurde dingen zoals jezus is eigenlijk god, de vader heilige geest heeft totaal niets geloofwaardigs vandaar dat bijna niemand praktiserend christenen is in de wereld en de jeugd al helemaal niet meer. Jullie hebben niet eens bronnen voor jullie geschriften het is duizend jaar later geschreven door god weet wie die jezus niet eens hebben gekend en dan komen jullie over een geloof praten dat 1400 jaar niet is veranderd geen 1 woord uit de koran is veranderd.

Moslims kunnen veranderen rare dingen doen, maar de islam en de koran zullen tot het einde blijven.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Moslims zijn geestelijk gestoord.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Thomas schreef:
Thomas schreef:
lastbreath schreef:Nee ik praat met cijfers en deze spreken jou en mensen die zoals jij denken. ga maar na welke geloof het meest groeit? en wie waarin het meest gelooft. Als je echt met oprecht kennis wilt overdragen moet je ook open zijn voor feiten dat ben ik wel namelijk.

Groetjes,
Dat komt mooi uit!!!!!!!.
Ik praat ook graag met cijfers!!!!!

Komen ze:

Mythe: Islam snelst groeiende religie?


Muslims are leaving Islam in millions, which is unprecedented in human history. Islam is not the fastest growing religion(by conversions). It mainly grows by its followers high breeding and high migration rate. Here are some of the recent News about Muslims leave Islam in droves and embrace other religions and ideologies which are compatible with Golden rule, Humanity.

2 million ethnic Muslims converted to Christianity in Russia
http://www.interfax-religion.com/?act=news&div=513

In Africa, 6 million muslims convert to Christianity every year.

Shiekh Ahmed Katani : "In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity. These numbers are very large indeed".

http://www.aljazeera.net/programs/share ... 2-12-6.htm
For English Translation : http://www.formermuslims.com/forum/viewtopic.php?t=972

Muslim Preachers, Dawa Missionaries, Islamic Scholars, Mullahs, Imams Leave Islam and Enter Christianity.
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=17499

200,000 UK Muslims Left Islam
http://www.timesonline.co.uk/article/0, ... 84,00.html

50,000 Iranian Muslims have embraced Christianity in Iran in last 2 years
http://www.iam-online.net/Press_release ... -Only).pdf

250000 Muslims left Islam in Malaysia,100000 became christians
http://www.harakahdaily.net/v06/index.p ... &Itemid=28
For English : http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 823#356823

10,000 Frech Muslims converted to Christianity in last years,
http://alonzo-95.skyblog.com/
For English : http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 560#251560

Thousands of Kashmiri Muslims leave Islam and Convert to Christianity !
http://www.christianitytoday.com/ct/2002/010/12.26.html

Thousands of Bangladeshi, North African, Kashmiri, Indian Muslims, Central Asian Muslims Leave Islam and Embrace Christ.
http://www.youtharise.com/index.php?opt ... &artid=994

Some 35,000 Turks converted from Islam to Christianity last year
http://www.beliefnet.com/story/139/story_13903_1.html

Kyrgyzstan : 100,000 Muslims have converted to Christianity in 3 Years !
Omurzak Mamayusupov, the director of Kyrgyzstan's religious affairs committee, "The percentage of Muslims declined from 84 percent of the total population in 2001 to 79.3 percent in 2004. In terms of figures, he added, some 100,000 Muslims, of the country's five million population, have converted to Christianity."
http://www.persecution.org/newsite/coun ... 5c7f7da5ad#

Indonesia :
"According to A.T. Willis and others between 2 or 3 million Muslims converted to Christianity after the massacres of the communists in Indonesia, in 1965"
http://www.secularislam.org/humanrights/compatible.htm

"Catholic officials stated that approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year. "
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2003/23829.htm

Some Non-Muslims convert to Islam. They are ignorants, know nothing about Mohammed and Islam prior to convert, they are victims of SugarCoated Islam. But, Do the new muslim converts Stay in Islam ? No, 75% of New Muslims leaving Islam in few years.
Hear this Clip : http://www.radioislam.com/_asx/PublicAf ... mleave.asx
(A Research by Prof. Ilyas Ba Yunus)
Zou jij misschien in - houdelijk - willen reageren op deze GETALLEN lastbreath.
Nee dus.
Dit zegt mij weer voldoende.

Dit zegt mij nl. meer dan 1.000 ontkenningen.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Aantal christenen in Saudi-Arabië verviervoudigd

Bericht door Iznogoodh »

Zoals gezegd is liegen de normaalste zaak van de wereld voor lastbreath. Hij schreeuwt van de daken af dat overal in Europa mensen zich bekeren tot de Islam. Maar als hem wordt gevraagd eens met relevante getallen te komen, dan is hij stil.
Of hij begint snel ergens anders over om de zaak te bagatelliseren of de aandacht af te leiden van zijn blunder:
lastbreath schreef:Ook al was er 1000 moslims in de wereld nog zou ik voor de islam kiezen...
Dom is hij ook nog want hij heeft nog steeds niet door dat ik een Atheist ben. Want hij antwoordt:
jullie eigen mensen geloven niet eens meer in het christendom alle kerken zijn leeg.
Ja ja, het is me er een.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
De Struikrover
Berichten: 8
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:48 am
Locatie: Ergens in Noorwegen

Bericht door De Struikrover »

Kijk in mijn ogen is de evolutie van Christendom daarom perfect gelukt. Geen noodzaak voor kerken en kerkelijke leiders meer. Geen massahysterie als er iemand "ons" aanvalt.

Waarschuwing: Levensverhaal !

Ik ben nog nooit op zondag in een kerk geweest, een keer of twee een toespraak gehoord, dat is alles.
De bijbel gelezen, dat wel. GELEZEN, niet voor zoete koek aangenomen.
Hierdoor heb ik liefdevol waarden en normen meegenomen, niet blind voor de wereld en haar mensen.

Ik dank een God hiervoor, en vind dat christus boeiende uitspraken gedaan heeft, die mij een stevig houvast gegeven hebben. Als dank hiervoor wil ik mij wel Christen noemen.

Ik weet dat ik een goed mens ben. Heb ik geen boek of baas voor nodig.

Evolutie.
I've got an idea--an idea so smart that my head would explode if I even began to know what I'm talking about.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

evangelisatie in Algerije

Bericht door Mahalingam »

Zo af en toe lees ik een verhaaltje van een of andere christelijke sekte (je weet wel, de soort waarop god een speciaal oogje heeft) die prekend voor eigen parochie succes melden in het brengen van Jezus C. naar de Mohammedanen. Ik neem dat altijd met een korreltje zout. Maar er valt niet te ontkennen dat veel evangelisch gerichte groepen kennis en ervaring hebben opgedaan in landen van het oostblok. (ook de kath. kerk in Polen)
Slechts heel af en toe merk je dat in de Arabische wereld geloofsafval aan de gang is.
Bijvoorbeeld (woensdag j.l) de tekst op
http://www.rorate.com/rorate/scripts/ni ... rzicht.php
Algerije beknot religieuze vrijheid niet-moslims
Voortaan kan geen enkele bijeenkomst, die buiten de religieuze structuren wordt georganiseerd, nog plaats vinden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de burgerlijke overheid. Ook het gebruik van een gebouw als cultusplaats moet voortaan expliciet worden aangevraagd.
De autoriteiten hebben het recht toestemming te weigeren in geval van "gevaar voor de bescherming van de publieke opinie". Spontane bijeenkomsten van religieuze aard buiten de erkende cultusplaatsen zijn verboden.
[...]
De wet van 2006 voorziet tot 5 jaar opsluiting en boetes tot 100.000 euro voor wie probeert een moslim te bekeren tot een andere godsdienst. Diezelfde straffen riskeert al wie "drukwerk, audiovisuele publicaties of welk ander middel ook produceert, bewaart of verdeelt, dat bedoeld is om het moslimgeloof te verzwakken".
Je hoofd blijft er dus op zitten, maar 5 jaar cel en je gezin tot de bedelstaf veroordeeld is niet mis.
Deze wet is dus gericht tegen schuilkerken, hagepredikers, thuisgebedsgroepen e.d.
De evangelische bekeerders maken dus toch zoveel geklots in de vredige vijver van de religie van de vrede (google: Algerian Civil War) dat er speciale regelingen uit de kast gehaald worden om ze in het verdomhoekje te kunnen zetten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

@Mahalingam ... ff een andere vraag... mijn arabisch is niet zo heel sterk helaas... je avatar :oops: ik kom er maar niet op wat er nou precies staat :D zou je het missn kunnen toelichten :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie