'Heeft u gedroomd van een Man in het wit?'

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

ric0 schreef:Sjoerd ,Sjoerd,Sjoerd

Je bent nu wel heel selectief bezig.,..Verder citeer je dingen hier die uit zijn context gerukt zijn...


Met Jezus als persoon die nu dood is en honderden jaren geleefd zou hebben heb ik geen probleem. Volgens de bijbel echter is de conclusie die jij schetst absoluut niet de enige.

Johannes 14:6: "Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij."

Johannes 3:18: "Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon."
Blijkbaar is het enige wat je in het leven fout kan doen weigeren te geloven. Geloof in mij of ik laat je eeuwig martelen in de hel?
Ten eerste Ik geloof niet dat Jezus dood is maar dat terzijde.

Johannes spreekt hier over de schoon wassing van zonden..Door deze schoon wassing is er geen oordeel meer over jou mogelijk...Omdat jezus de mogelijke straf al heeft gedragen.....
Diegene die hem niet aangemonen hebben heeft deze schoon wassing dus niet..Hij zal verantwoordelijk zijn voor zijn eigen daden en de straf hierop.....Hij zal dus geoordeeld woorden op zijn daden

de laaste retorisch vraag die jij stelt legt jouw intenties in deze bloot...




Matteüs 5:17: "Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen."

Lucas 16:17: "Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één titel van de wet wegvalt."

Het eerste vers vertelt dat met de Komst van Jezus de wet in vervulling is gegaan..Er zijn namelijk talloze profetieeen uit het Oude testament in vervulling gegaan met de Geboorte van Jezus...

dan het 2e vers
De wet van de profeten loopt tot Johannes(de doper)sindsdien word het Koninkrijk Gods en Barmhartigheid gepreekt...Het oude en testament wijken in veel zaken van elkaar af....Maar hoe komt dat

een voorbeeld
Toen kwamen er Farizeeën op hem af om hem op de proef te stellen. Ze vroegen: ‘Mag een man zijn vrouw om willekeurig welke reden verstoten?’ 4 Hij zei: ‘Hebt u niet gelezen dat de schepper de mens bij het begin mannelijk en vrouwelijk heeft gemaakt?’ 5 En hij vervolgde: ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één worden; 6 ze zijn dan niet langer twee, maar één. Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.’ 7 Toen vroegen ze hem: ‘Waarom heeft Mozes dan voorgeschreven haar een scheidingsbrief te geven en haar zo te verstoten?’ 8 Hij antwoordde: ‘harteloos en koppig bent, daarom heeft Mozes u toegestaan uw vrouw te verstoten. Maar dat is niet vanaf het begin zo geweest. 9 Ik zeg u: wie zijn vrouw verstoot en met een ander trouwt, pleegt overspel, tenzij er sprake was van een ongeoorloofde verbintenis.’ (19:9) verbintenis – Andere handschriften lezen: ‘verbintenis. En wie trouwt met een verstoten vrouw, pleegt overspel’.


Hier zie je duidelijk dat Jezus van de wet afwijkt...De reden was dat hun op dat moment nog niet klaar waren voor deze leer..Hun hart was hard...Zo zijn er talloze voorbeelde....

Die drieduizend moslims die Jezus hebben zien spreken moeten helaas gestenigd worden (volgens de oude wet die volgens Jezus nog steeds van toepassing is dan tenminste..):

Leveticus: "Een man of een vrouw die geesten of schimmen van doden laat spreken, moet ter dood gebracht worden. Zulke mensen moeten worden gestenigd en hebben hun dood aan zichzelf te wijten."
Dit gaat over tovenerij en waarzeggerij(zwarte magie)..
Hier is dus geen sprake van...

Misschien voortaan eerst onderzoeken en nadenken voordat je iets plaats


mvg
rico


dankje rico voor je goede uitleg ...mensen zijn sterk geneigd om te zggen dat dromen onzin zijn ..ik heb ook dromen gehad met jezus die mij dingen vertelde die zijn uitgekomen dus nee het is geen onzin ..feiten ontkennen is onzin ...!!!!
the truth will set you free!!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve anouska, ben jij in Nederland geboren, of komt jouw familie oorspronkelijk uit Syrie of Turkije?

Je moet je eigenlijk hier eens voorstellen. Of heb je dat al gedaan.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... m.php?f=28

Vriendelijke groet.
Ariel.

En we zijn blij dat je ons team komt versterken anouska. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ja stel je es voor :D lijkt me boeiend :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

ik heb me zelf heel kort voorgesteld.
En natuurlijk ben ik ook blij dat ik jullei team kom versterken.!!!
we moeten elkaar helpen in moeilijke tijden!
Laatst gewijzigd door maria20 op za jun 23, 2007 7:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

anouska19 schreef:
Ariel schreef:Lieve anouska, ben jij in Nederland geboren, of komt jouw familie oorspronkelijk uit Syrie of Turkije?

Je moet je eigenlijk hier eens voorstellen. Of heb je dat al gedaan.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... m.php?f=28

Vriendelijke groet.
Ariel.

En we zijn blij dat je ons team komt versterken anouska. :D

ik heb me zelf heel kort voorgesteld.
En natuurlijk ben ik ook blij dat ik jullei team kom versterken.!!!
we moeten elkaar helpen in moeilijke tijden!
je bent een schatje...

liefs nadia
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

nadia schreef:
anouska19 schreef:
Ariel schreef:Lieve anouska, ben jij in Nederland geboren, of komt jouw familie oorspronkelijk uit Syrie of Turkije?

Je moet je eigenlijk hier eens voorstellen. Of heb je dat al gedaan.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... m.php?f=28

Vriendelijke groet.
Ariel.

En we zijn blij dat je ons team komt versterken anouska. :D

ik heb me zelf heel kort voorgesteld.
En natuurlijk ben ik ook blij dat ik jullei team kom versterken.!!!
we moeten elkaar helpen in moeilijke tijden!
je bent een schatje...

liefs nadia
nee jij ...en ook nogal moedig en sterk !!! wat jij doet (en anderen)vereist heel wat kracht!!!
!!!!
the truth will set you free!!!!
Plaats reactie