Mijn getuigenis...uiteindelijk

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Lieve mammiebuterfly,

Wat een veschrikkelijk verhaal is dat.
Jammer dat Dutch op vakantie is, zij zou je zeker kunnenh helpen.
De raad die ze je zeker zou geven is voorlopig niets te ondernemen, en te doen alsof.
Niets laten merken over je afvalligheid.
Veel sterkte,
Katie
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Liefste Mammiebutterfly,

Allereerst van harte welkom op dit forum!

Ik heb je verhaal met kippenvel gelezen en bewonder je voor hoe moedig je bent.
Ik hoop echt dat je snel een oplossing vind zodat je terug een vrij en gelukkig leven hebt,want dat verdien je..
Wie is eigenlijk Sohail? Ik ken hier nog niemand dus leg het me graag uit
Ik ben dus Souhaila / Steffi :D
Als je wat verderleest bij de topic : dochter bekeerd tot de Islam
kun je 'mijn verhaal' wat lezen en zul je wel snappen waarom Ruth zei dat ze hoopte dat ik dit ook zou lezen..

In ieder geval,ik wens je veel sterkte toe.

Dikke kus,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bedankt!!

Bericht door mammiebutterfly »

Bedankt voor al jullie steun en warme woorden!! Ik zal zeker in contact met jullie blijven en ben ook trots op jullie! Liefdevolle groet, M heartbeat: Ik ben zo druk geweest dat ik de hele dag geen pc aan kon zetten en nu is het echt nacht, haha! Ga maar snel slapen maar kom snel weer terug! En ik hoop idd dat dutch me meer kan adviseren. Mijn gevoel zegt 'wegwezen' alleen ik weet nog niet waar naartoe en of het echt mogelijk is...Welterusten allemaal, jullie zijn lieverds! :sleeping:
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

souhaila schreef:Liefste Mammiebutterfly,

Allereerst van harte welkom op dit forum!

Ik heb je verhaal met kippenvel gelezen en bewonder je voor hoe moedig je bent.
Ik hoop echt dat je snel een oplossing vind zodat je terug een vrij en gelukkig leven hebt,want dat verdien je..
Wie is eigenlijk Sohail? Ik ken hier nog niemand dus leg het me graag uit
Ik ben dus Souhaila / Steffi :D
Als je wat verderleest bij de topic : dochter bekeerd tot de Islam
kun je 'mijn verhaal' wat lezen en zul je wel snappen waarom Ruth zei dat ze hoopte dat ik dit ook zou lezen..

In ieder geval,ik wens je veel sterkte toe.

Dikke kus,
Souhaila
Lieve Souhaila,
wil je even laten weten dat ik vannacht veel van je gelezen heb en dat ik erg trots op je ben!x
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

mammiebutterfly, ik zou liever willen dat onze steffie van je zal leren.
Wij willen haar zo graag beschermen, maar Steffie wil waarschijnlijk dezelfde pijn door maken die jij meegemaakt hebt, en nog steeds voelt.
Daarom is het zo belangrijk dat je met ons mee vecht om meisjes zoals Steffie wijs te maken, en haar te vertellen dat de suiker versie van Islam waar ze nu in geloofd niet de ware Islam is.
Als het dunne laagje suiker van islam afgesnoept is, dan blijft er een bittere pil over.
Wil je ons daar mee helpen?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Heel stom maar ik dacht juist dat Steffi er wel al achter was gekomen omdat ze mij zo lief had benaderd.
Dus als ik nogmaals terug mag komen op mijn compliment''ik ben trots op je'' zou ik nu willen zeggen;Lieve Steffie, zo schoon en wit jij je hart draagt zo is de realiteit niet binnen het echte leven van de islam!
Iedereen spreekt je tegen in de hoop je te overtuigen..
Ik ben geweest waar jij nu staat. Ik heb ervaren, ik heb veel geslikt, en van het ene dat ik slikte kwam het volgende om te slikken...
Ik ben er door gegroeid maar heb ook mijn wortels moeten afsnijden om een heropvoeding te krijgen.
Ik was het voorbeeld voor vele m-vrouwen, zo goed als ik deed. Maar in mij raakte ik verscheurd, er was geen ik meer en dat was precies de bedoeling.
De rede dat wij zo intens kunnen voelen is alleen omdat wij de wereld die vaak zo hard en oneerlijk is willen kunnen verklaren.
En dat is het enige dat we zoeken.
We willen erkenning voor onze schone ziel, we willen bemind worden en wie zou dat beter kunnen dan God zelf?
Allah is de Alwetende en ik geloof dat welke naam God zichzelf ook geven zou hij nooit van ons zou verlangen om ons te onderdrukken om daarna te belonen met het hiernamaals.
Ik geloof nu door alle pijn die ik heb weerstaan dat hij juist van me houd door alle deuren die hij voor me heeft geopend nadat ik voor mezelf begon te vechten. Omdat ik overeind moest blijven voor het welzijn van mijn kinderen, hun toekomst! Ik ben hun toekomst.
Zij willen allemaal heel graag het leven omarmen en door alles wat ze al hebben meegemaakt hebben ze allemaal hetzelfde probleem; angst!
Wanneer je jezelf laat raden door angst dan kom je juist in die zwarte energie die ik al eerder benoemde.
Pas wanneer je je laat raden door liefde en puur bewustzijn dan zal je kunnen voelen of de keuzes die je maakt kloppen.
Ieder schepsel weet van nature wat zijn of haar oorsprong is. Ik geloof dat onze Schepper veel geroter en begripvoller is dan dat welk boek ook kan verwoordden.

Onze oorsprong is liefde meiske! Door liefde worden we verwekt, toch?
Tenminste als het gaat zoals de natuur het zou willen laten gebeuren.
Binnen de dogma's van deze zware religie zijn er teveel obstakels die nog kunnen zoregn voor de ware liefde, we werken daarin als een soort machines, we zijn hergeprogammeerde robots..en geloof mij maar, er is daarbinnen geen dal te diep! Je moet door..ook al vernietig je daarmee jezelf..Je hebt geen excuus, omdat het juist de pijn en de onderdrukking is die jouw beloofde beloning zal bieden..
Dus dan ga je door en verspil je zelfs de veiligheid van je eigen kinderen die jou nodig hebben als geen ander...Je zou de dood preferen boven het welzijn van de kinderen die je achterlaat, omdat Allah toch wel weer met een oplossing voor hun komt..
Kijk naar de ogen van de meeste m-kinderen en je zal de achterdocht, de pijn, het wantrouwen, de vijandigheid van de gebroken ziel kunnen lezen..
Het zijn haast allemaal kinderen die nooit hebben geleerd wat werkelijk genieten van de liefde is, welke vorm van liefde dan ook...
En dat is het ergste dat je een kind kan ontnemen is het vertrouwen hebben in je eigen kern; de waarheid zit in ieder mens.

Ik wens voor jou inzicht in jezelf en vooral ook een dam die je beschermt tegen jouw naieve destructiviteit.
Je bent goed zoals je bent, je bent het waard om te mogen leven, je bent het waard om te zijn!
En wie of wat jou zoveel pijn heeft gedaan in jou leven door nu te vluchten in een zwart web , hoor mij ze zijn het niet waard;
Alah houd van je zoals jij bent, ook zonder de islam omdat Hij nou eenmaal God is en alleen Hij weet alle antwoorden; dat is zijn mysterie en geen mens kan dat ontrafelen al konden ze de sterren vangen dan nog is God iets ongrijpbaars maar weet ook :hij is voelbaar in je hart, altijd voor iedereen, als men maar wil luisteren naar zijn eigen kern GEVOEL!!
Het verstand is puur een hulpmiddel;dus alles wat we zouden moeten leren uit de teksten van de heilige boeken is nutteloos geworden wanneer we gewoon weer opnieuw in onzelf gaan kijken, onze kern opzoeken en de stilte van het hogere bewustzijn leren kennen...
Ik kan zo uren door schrijven maar ik weet ook dat ieder zijn lessen te leren heeft op aarde om zichzelf te kunnen ontwikkelen, en ik heb de miijne geleerd en vervolg met de volgende...
Blijf altijd geloven in je kracht maar vernietig niet je individualiteit omdat dat hetgeen is dat jij bent!

Ik wens je liefde met een dikke knuffel tegen jouw eenzaamheidx
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Mammiebutterfly, ik ben diep onder de indruk en ontroerd!
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Freya schreef:Mammiebutterfly, ik ben diep onder de indruk en ontroerd!
Weetje, ik voel haar pijn! Ik herken zoveel in haar..Ik wil haar beschermen maar tegelijkertijd weet ik ook dat zij degene is die haar eigen pad des levens moet bewandelen en daarbij ook de vrijheid dient te hebben om te kiezen dat wat zij wil kiezen. Het zal een harde en meer dan pijnlijke weg voor haar zijn...en ik ben ervan overtuigt dat ze al veel oude pijn in haar ziel meedraagt waardoor ze zo hard tegen zichzelf is geworden. Het lijkt erop dat mensen zoals zij en ik een soort van boete bij onszelf opleggen. Terwijl wij zelf vaak het slachtoffer zijn die hun daders zouden willen straffen..alleen we ketsen de staf naar onszelf juist weer omdat we in de realitiet van ons hart de ander niet willen kwetsen. Het is maar mijn invulling, misschien zie ik het bij haar volkomen mis maar dit is hoe ik het zie. Tja, het is een droevig gebeuren he...maar ook daaraan zit zeker weer iets heel moois en positiefs. Liefs!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ik ben ook heel trots op je !!

dat je dit zo met ons deelt is super, dankjewel
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve mammiebutterfly.

Dank je wel voor je ontroerende verhaal.
Ik hoop dat Steffie dit gaat lezen en er van zal leren.

Steffie dacht een poos geleden dat Islam misschien toch niet de juiste religie was, maar ik vermoed dat ze de warmte van de zusters onder elkaar miste en toch weer besloten heeft om Islam weer aan te hangen.

Wat Steffie niet beseft is dat deze schijnwarmte niet echt is. Het is geen echte liefde maar een surrogaat liefde, een surrogaat warmte.

Echte liefde is voor altijd, ook doe je soms wel eens iemand verdriet,of ben je geen lid van de zelfde club, of als je de club verlaat…De liefde en warmte blijft. Vergeven en vergeten.

In Islam is dat anders. Als men iemand wilt vangen dan word men overladen met liefde en aandacht.
Omdat deze liefde en aandacht heel waarschijnlijk een surrogaat warmte en liefde is, zal de liefde en aandacht snel verkoelen en later in het geheel verdwijnen.
Tenslotte zijn er weer nieuwere zusters in beeld die ook die aandacht nodig hebben, en de “oudere Moslima’s “ worden los gelaten.
Die moslima blijft dan alleen achter. In de gevangenis van Islam. Ze is geïndoctrineerd en angstig gemaakt voor de hel, en zit vaak ook nog eens in een foute relatie vast.

Die foute relatie komt waarschijnlijk omdat Nederlandse en Belgische meisjes niet gemaakt zijn voor een relatie met een Moslim. Wij zijn te vrij opgevoed. Wij hebben leren denken voor ons zelf, en pikken het niet als we ons moeten onderwerpen aan een man en aan ontelbare achterlijke regeltjes.

De sterke vrouwen weten zich nog wel staande te houden of worstelen zich er uit, maar de zwakke meisjes verliezen langzaam maar zeker hun persoonlijkheid , en verpieteren tot dooie zieke vogeltjes.

Ik ben blij dat jij bij de sterke vrouwen hoort mammiebutterfly.
Ik wens je een goed en gelukkig leven toe,

Liefs.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Ariel schreef:Lieve mammiebutterfly.

Dank je wel voor je ontroerende verhaal.
Ik hoop dat Steffie dit gaat lezen en er van zal leren.

Steffie dacht een poos geleden dat Islam misschien toch niet de juiste religie was, maar ik vermoed dat ze de warmte van de zusters onder elkaar miste en toch weer besloten heeft om Islam weer aan te hangen.

Wat Steffie niet beseft is dat deze schijnwarmte niet echt is. Het is geen echte liefde maar een surrogaat liefde, een surrogaat warmte.

Echte liefde is voor altijd, ook doe je soms wel eens iemand verdriet,of ben je geen lid van de zelfde club, of als je de club verlaat…De liefde en warmte blijft. Vergeven en vergeten.

In Islam is dat anders. Als men iemand wilt vangen dan word men overladen met liefde en aandacht.
Omdat deze liefde en aandacht heel waarschijnlijk een surrogaat warmte en liefde is, zal de liefde en aandacht snel verkoelen en later in het geheel verdwijnen.
Tenslotte zijn er weer nieuwere zusters in beeld die ook die aandacht nodig hebben, en de “oudere Moslima’s “ worden los gelaten.
Die moslima blijft dan alleen achter. In de gevangenis van Islam. Ze is geïndoctrineerd en angstig gemaakt voor de hel, en zit vaak ook nog eens in een foute relatie vast.

Die foute relatie komt waarschijnlijk omdat Nederlandse en Belgische meisjes niet gemaakt zijn voor een relatie met een Moslim. Wij zijn te vrij opgevoed. Wij hebben leren denken voor ons zelf, en pikken het niet als we ons moeten onderwerpen aan een man en aan ontelbare achterlijke regeltjes.

De sterke vrouwen weten zich nog wel staande te houden of worstelen zich er uit, maar de zwakke meisjes verliezen langzaam maar zeker hun persoonlijkheid , en verpieteren tot dooie zieke vogeltjes.

Ik ben blij dat jij bij de sterke vrouwen hoort mammiebutterfly.
Ik wens je een goed en gelukkig leven toe,

Liefs.
Ariel.


Lieve Ariel,

ik wil graag reageren op het laatste wat je net schreef. Je zegt dat we door onze opvoeding niet gemaakt zijn om zo te leven. Weet je, ik denk dat niemand in feite zo wenst te leven. Wanneer je echt in de harten van deze vrouwen, waar dan ook, zou kunnen kijken. Het is idd onze westerse opvoeding die voor veel, ook niet alle, meisjes en vrouwen hebben gezorgt dat je het recht hebt om voor jezelf op te komen. Alleen is het wel zo dat wanneer je het essentiele in je leven mist als 'liefde' en 'erkenning' dat je dan op zoek gaat. Bij de vrouwen die niet deze opvoeding hebben gehad is hun enige voordeel dat ze niet beter weten waardoor ze ook niet het oorspronkelijke gemis van hun individualiteit zullen missen doordat dit er al vanaf kleins af aan eruit getrimt wordt. Daardoor herkennen ze het gevoel niet meer. Wij hebben dit gevoel over het algemeen geleerd te mogen voelen en te behouden. Dit is bijvoorbeeld de emotie die ervoor zorgt dat je wilt huilen; binnen de islam wordt er van je verwacht dat je niet huilt. Een heel sterk voorbeeld is bijv. dat wanneer je ouders sterven dan dien je de tranen in te houden omdat je anders de veroorzaker bent van zware straffen voor de overledene in kwestie, je zou het diegene juist egoistisch zwaar maken doordat jij je niet weet te beheersen. Maar wanneer je nagaat dat God ons juist gevoelens heeft gegeven om ons lichaam op natuurlijke manier te kunnen ontladen aan negatieve spanningen dmv bijv huilen dan ga jij je toch afvragen(wanneer jij jezelf eerlijk en onbevooroordeelt toestaat te kijken)waarom we deze prachtige emotie zouden moeten mijden? Maar islam prefereert pijn en onnodig leed in ieders leven, tenminste dat is wat ik in mijn leerweg heb ervaren. En dat is hetzelfde voor vrouwenbesnijdenis. Het idee dat het mooiste geluksgevoel bij zoveel onschuldige en vaak onwetende vrouwen grof verwijderd wordt , is toch duidelijk een punt van dom en niet kunnen invoelen? Waarom zou voelen strafbaar zijn? Is het niet zo dat Allah in de islam zegt dat je hart en verstand in evenwicht moeten zijn wanneer je de geloofsbeleidenis aflegt? Dus wanneer je twijfel voelt is het wijs om je verstand te raadplegen en deze als scheidsrechter te nemen. Maar gevoel is het wiel dat je erheen rijdt. Ik prefereer voelen en vooral ECHT voelen. Met mijn verstand, zonder dat iemand of iets mij verteld hoe het is of zijn moet, kom ik telkens weer op de juiste plaatsen waar ik zijn moet en krijg ik alle kracht om te vechten voor mijn ziel en de zielen van mijn kinderen. Ik zou haast zeggen dat het " 'DE' jihad min naffs is". Kijk, ik ben religieus echt diep religieus en dat is het enige dat telt. En het mooie is dat ik God, Allah, De Schepper, De Alwetende, De Rechter,enzenz, altijd kan zien en lezen gewoon in het dagelijkse leven. kijk maar om je heen en lees de wonderlijkheid van Zijn schoonheid. Je ziet Hem in de dageraad, je ziet hem in de overgang van seisoen naar seisoen, zelfs in je eigen moestuin! En dat is de waar religieus zijn; dat is gelukkig zijn. Niemand die je iets hoeft te vertellen, niemand die op Zijn troon plaats kan innemen(zoals Hij dat ook met zijn naam De Arrogante laat weten)en een ander iets kan opleggen zogenaamd uit de naam van Hem, dat kan hij zelf wel daar heeft Hij echt geen dictators voor nodig, omdat Hij is ongrijpbaar voor ieder is die niet durft te voelen. Doordat liefde zijn mysterische straling is en alles wat daar niet mee in verbinding staat is het Kwaad zelf. Dit is even een klein stukje van hoe ik Hem zie. Ik denk dat 'het kwaad' gemaakt wordt door de mens zelf en dat we daarom zovaak misleid worden om Hem te voelen.
En lieve Steffi, wat Ariel mij net vertelde over surrogaat-liefde, het typische van wat ze zegt is dat dit bij mij precies zo was; eerst alle aandacht, ondertussen geduldige omscholing totdat er geen tijd meer voor je is en er verwacht wordt gewoon mee te draaien in deze mechanische fabriek! Ze laten je vallen, er is geen begrip meer en waarlijk nooit geweest; ze hebben jouw pijn en oud verdriet nooit kunnen invoelen omdat ze geleerd hebben om als soort van psychopatiform-gedrag te leven:"(let op!!)wanneer ik 'a' doe weet ik dat ik 'b' krijg, dus daarom handel ik zo."Dit voorbeeld betekent emotieloos-kinderen die vanaf hun geboorte geen liefde ontvangen en op vele vlakken verwaarloosd worden,;deze ontwikkelen het psychopatieformgedrag wat uiteindelijk de vele psychopaten in deze wereld heeft gebracht. Is dan de psychopaat de schuld van zijn gedrag?Of is het de ouder/verzorger van het kind die schuld heeft? Raadsels maar ieder die voelt kan weten wat ik hiermee wil zeggen en bedoel. En het 'mooie' ervan is ook nog dat ze denken na jou ingepakt te hebben en geestelijk, lichamelijk en emotioneel misbruiken voor hun eigen ego(want egotrippers zijn ze haast allemaal;hebben, hebben, hebben,...waarom anders al die kitsch en fake?!!Nooit eerder opgevallen?) het paradijs mogen betreden voor hun goede werk!! Haha, nou ik ben er gelukkig helemaal wakker van geworden. Fijne avond allemaal, liefs M
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je bent een wijze vrouw mammiebutterfly.
Je hebt je levensles op een harde manier moeten leren, maar omdat jij dit alles meegemaakt hebt , kan jij nu andere die in de zelfde situatie zitten beter begrijpen en helpen.
Misschien is deze ervaring van jou toch ergens goed voor geweest.
Ik zeg altijd , niets gebeurd voor niets. Alles heeft een reden, en waarschijnlijk moest jij deze ervaring om een of andere reden meemaken.
Ik denk namelijk dat we bewust of soms onbewust kiezen voor een ervaring, om zo geestelijk te groeien.

Waarschijnlijk heb je gelijk mammiebutterfly wat betreft geboren moslima’s. Ook deze vrouwen willen liever vrij zijn dan gevangen zitten in een strak harnas.
Als men eenmaal de vrijheid geproefd heeft dan wil men steeds meer en meer.

Ik wist niet dat men in Islam niet mag huilen als er een geliefde sterft. Ik heb weer wat geleerd.
Wat een dodelijke en rigide religie is Islam toch.

Bedankt voor je lang antwoord mammiebutterfly.
Ik vermoed dat we nog veel van je kunnen leren.

Liefs.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Van harte welkom hier beste MammieButterfly .
Jouw verhaal is zo herkenbaar, ik voel met je mee tot in mijn tenen. Wat je schrijft over zwarte energie is ook zo typisch.
Momenteel heb ik erg moeizaam toegang tot het internet, maar ik zal toch wel af en toe eens een kijkje nemen als het lukt. Je kan me gerust een PM sturen, dan praten we verder.
Voorlopig zou ik je aanraden om inderdaad je afvalligheid te verzwijgen, anders ga je dingen uitlokken die je niet meer in de hand hebt.
Kan je me vertellen van welk land jouw ex afkomstig is (ik vermoed Egypte of zo), in welk land je woont, hoeveel kinderen je hebt envan welke leeftijd en of je nog contact hebt met je eigen familie. Eventueel in een PM als je dat hier om veiligheidsredenen niet kwijt kan.
Ga ook eens praten met iemand van de jeugdbescherming, vertel over de plannen tot besnijdenis van je dochter, vertel over de zwarte energie van jouw ex ook ten opzichte van je kinderen, tracht eventueel een psychologisch rapport over hen erbij te voegen.
Ga ook eens op bezoek bij Child Focus in Brussel, zij kunnen je ook adviezen geven wellicht.
Verzamel zoveel mogelijk informatie over de dubieuze praktijken van je ex, je zal ze ooit kunnen gebruiken...

MammieButterfly, jij bent sterk, erg sterk, de hele m-shit heeft jou niet kunnen verwoesten, jij hebt jezelf kunnen bevrijden, hou dus vol voor je kinderen, ooit komt er een einde aan deze tunnel.

Steffie, ik weet dat je meeleest, mijn beste internetdochter, leer uit deze ervaringen om zo de miserie te kunnen vermijden die de islam voor jou in petto heeft.

Ik ben soms zo boos hé, de luxemoslima's, de suikermoslima's die de gek houden met alle ellende van wat zijzelf hun zusters in islam noemen...hebben zij dan geen oren, noch ogen ? Waar is hun verstand ?

Hou moed MammieButterfly, wij zijn er voor jou.
mammiebutterfly
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 24, 2007 1:44 am

Bericht door mammiebutterfly »

Bedankt Ariel en Dutch!

Wat betreft het sturen van een pb is dus niet mogelijk! Het schijnt dat alle nieuwe leden dit automatisch niet kunnen, voor mij extra lastig omdat ik dus geen duidelijke vragen en uitleg kan geven ivm veiligheidsredenen, erg jammer. Misschien kan dutch me wel een pb sturen met daarin haar email zodat ik haar op een andere wijze kan benaderen? Ik vind het een vreemde rede wat de beheerder als excuus heeft opgegeven. Hierdoor geeft hij anderen geen vrijheid, terwijl het juist zo'n belangrijk forum is voor degen die info zoeken met geheimhouding. Helass, en hopelijk wordt het nog eens gewijzigt.
Zoals je wel zal begrijpen kan ik nu dus niet ingaan op de vragen die gesteld zijn. Wat jeugdzorg ed ben ik al jaren bezig, ze kunnen niets anders bieden dan onderduiken; en daar heb ik geen vertrouwen in, juist ook omdat er de afgelopen mnd 3 doden zijn gevallen aan de voordeur van blijfhuizen door eerwraak! Graag bij oplossingsgerichte antwoorden in een pb als dat mogelijk is? Liefs, M
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Sorry lieverd. Dat was een foutje.
Dit moet per ongeluk gebeurd zijn.
Je kan nu weer je PM gebruiken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Jullie praten vaak over het 'zuster-gevoel' maar ik heb eigenlijk niet echt veel contact met zusters..
Vroeger meer,maar nu minder.
enkel op msn ofzo maar niet live.
Men beste vriendin is wel een Moslima maar geen praktiserende.
Ik word/werd steeds opnieuw naar de Islam getrokken,waardoor ik het bekiik als een 'teken'.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal niets meer praktiseer :oops:
Ik ben al enkele weekenden achter elkaar naar discotheken geweest enz..
terwijl Ik vroeger toch wel praktiseerde,ik bidde,ik droeg bedektere kleding,ik was continue op islamitische forums.Maar nu is dit allemaal minder..
Ik bedoel hiermee niet dat ik er niet meer in geloof ofzo,maar gewoon..
Mijn leven is eindelijk terug 'leugensvrij' aan het worden t.o.v men ouders enzo..
En wil dit eigenlijk graag zo houden..
Steffie, ik weet dat je meeleest, mijn beste internetdochter, leer uit deze ervaringen om zo de miserie te kunnen vermijden die de islam voor jou in petto heeft
Maar waarom is dit persé de Islam?
Als een Belgische man ( een Katholiek bv) een meisje verkracht,zijn toch niet alle KAtholieken meteen ook verkrachters?
Het wil niet zeggen dat de man van Mammiebutterfly zo is,dat alle Moslimmannen zo zijn,toch??

Dikke kus,

Souhaila heartbeat:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Vertel mij nou eens wat jou zo aantrekt in Islam Steffie.

Maar waarom is dit persé de Islam?
Als een Belgische man ( een Katholiek bv) een meisje verkracht,zijn toch niet alle KAtholieken meteen ook verkrachters?
Het wil niet zeggen dat de man van Mammiebutterfly zo is,dat alle Moslimmannen zo zijn,toch??
Tja....Ik denk dat je het punt mist Stef.
Het gaat niet om verkrachting, maar het gaat om onderdrukking.
Natuurlijk misbruiken Nederlandse mannen ook wel eens een meisje, maar we lezen weinig van Belgische of Nederlandse mannen die structureel vrouwen onderdrukken. Dat ligt niet in onze cultuur.
En in Islam en Islamitische landen word het normaal gevonden om de baas over een vrouw te spelen, en haar te onderdrukken.
Het concept staat in de Koran.

Ander verhaal.
Het is wel heel rustig op je forum lieverd.
Dat komt naar mijn idee omdat er geen discussie bij jullie mogelijk is.
Altijd praten over de hel word je niet vrolijk, en een appeltaart bak je ook niet elke dag.
Ik zag dat Oughtie Maryam ook met een verzwakt imaan worstelt.
Ze krijgt weing feedback op het forum.
Misschien kunnen wij haar helpen, want elke moslim zegt altijd dat door posten op dit forum hun imaan versterkt wordt.


Liefs.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als een Belgische man ( een Katholiek bv) een meisje verkracht,zijn toch niet alle KAtholieken meteen ook verkrachters?
Een priester gaat niet vanop de preekstoel verkondigen dat een meisje in minirok bloot vlees is, en om verkrachting vraagt.
Atheisme kent ook de oproep tot verkrachting als intimidatie van de vrouw niet.

Dit wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Maar de intentiele vrijbrief, tot verkrachting van een vrouw die zich niet aan voorschriften houdt, bestaat enkel in Islam
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

PedoMo schreef:4.223: Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees God en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Vertel mij nou eens wat jou zo aantrekt in Islam Steffie.
ik vind dit een heel lastige vraag,omdat telkens ik die vraag aan mezelf stel en ik eerlijk ben tegenover mezelf,ik een antwoord krijg waardoorik vind dat er iets 'niet klopt'..
Maar als ik eerlijk ben tegenover mezelf vind ik ook dat ik eerlijk moet zijn tegenover jullie..
ik ben het 'gewoon' dat een man me zegt wat ik wel en niet kan/mag doen/zeggen.
Ergens 'verlang' ik naar die regels,het geeft me een gevoel van dat hij mij graag ziet ofzo..
niet omdat ik zelf niet kan beslissen wat ik doe/zeg,maar ik heb het gevoel dat ik steeds de verkeerde dingen doe/zeg..
Als God dus zegt wat wel en niet mag,wil dit zeggen dat hij het beste met je voorheeft,daarvoor dienen dus die regeltje svan de Islam denk ik.
Omdat God weet wat het beste is voor ons.En dat is juist wat me aantrekt,de regeltjes,de appreciatie( wss verkeerd geschreven) die je krijgt na het gehoorzamen,de beloning die je krijgt..

Ik lijk wel gek.. :shock:


Citaat:


Het is wel heel rustig op je forum lieverd.
Dat komt naar mijn idee omdat er geen discussie bij jullie mogelijk is.
Altijd praten over de hel word je niet vrolijk, en een appeltaart bak je ook niet elke dag.
Ik zag dat Oughtie Maryam ook met een verzwakt imaan worstelt.
Ze krijgt weing feedback op het forum.
Misschien kunnen wij haar helpen, want elke moslim zegt altijd dat door posten op dit forum hun imaan versterkt wordt.
Kom niet vaak meer op het forum,ben juist eens gaan kiijken maar zie nergens dat Maryameen zwak imaan heeft ?
Of bedoel je op het moslimasinbelgie forum?
Daar is inderdaad een Maryam die momenteel een zwak imaan heeft,maar das een andere dan die waarmee ik het zusterinislaam forum deel..


SOuhaila..
_________________
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ja, je lijkt wel gek. :D Maar toch vind ik je wel lief.

Ik ga straks je post beantwoorden.
Maar hier heb je eerst de link naar Oughtie Maryam.

http://mijnzusterinislaam.yourbb.nl/vie ... light=#499
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

ik vind dit een heel lastige vraag,omdat telkens ik die vraag aan mezelf stel en ik eerlijk ben tegenover mezelf,ik een antwoord krijg waardoorik vind dat er iets 'niet klopt'..
Maar als ik eerlijk ben tegenover mezelf vind ik ook dat ik eerlijk moet zijn tegenover jullie..
ik ben het 'gewoon' dat een man me zegt wat ik wel en niet kan/mag doen/zeggen.
Ergens 'verlang' ik naar die regels,het geeft me een gevoel van dat hij mij graag ziet ofzo..
niet omdat ik zelf niet kan beslissen wat ik doe/zeg,maar ik heb het gevoel dat ik steeds de verkeerde dingen doe/zeg..
Als God dus zegt wat wel en niet mag,wil dit zeggen dat hij het beste met je voorheeft,daarvoor dienen dus die regeltje svan de Islam denk ik.
Omdat God weet wat het beste is voor ons.En dat is juist wat me aantrekt,de regeltjes,de appreciatie( wss verkeerd geschreven) die je krijgt na het gehoorzamen,de beloning die je krijgt..

Ik lijk wel gek..
Steffi/Souhaila, je bent niet gek en ook lijk je niet gek. Het klinkt mij in de oren alsof jouw zelfbeeld laag is, zodat je van anderen bevestiging nodig hebt. Heel veel mensen, met name vrouwen, hebben hier last van. Of ze de dingen juist of niet juist doen, laten ze dan afhangen van anderen. Ik kom deze mensen in mijn werk veel tegen, maar het is geen hopeloze zaak. Het is mogelijk om je zelfbeeld op te krikken, om meer zelfwaardering en zelfvertrouwen te krijgen. De vraag 'heb ik het goed gedaan' ga je dan steeds meer zelf beantwoorden i.p.v. het oordeel over jouw handelen bij de ander te leggen.

Mensen die jou liever onzelfstandig houden en meegaan in jouw angst om dingen verkeerd te doen, houden juist het probleem in stand. Ze zorgen ervoor, dat je afhankelijk van hen blijft. Bestaat de dreiging dat je toch meer je eigen weg volgt, dan zullen ze er alles aan doen om jou weer terug te fluiten. Mensen die het prettig vinden om iemand met een laag zelfbeeld onder de duim te houden, hebben zelf problemen met hun zelfbeeld; ze gebruiken macht om hun eigen zelfbeeld hoog te houden. Met of zonder religie om het nog meer in te wrijven....
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Alba, je slaat de spijker op de kop. Al eerder hebben diverse forumgebruikers al gezegd, dat Steffi/Souhaila, een laag zelfbeeld heeft, hoewel ze dat toen ontkende.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

souhaila schreef:ik ben het 'gewoon' dat een man me zegt wat ik wel en niet kan/mag doen/zeggen.
Wie bepaalde dan je hele leven wat je wel en niet mag doen?
Was dat je vader?
Ergens 'verlang' ik naar die regels,het geeft me een gevoel van dat hij mij graag ziet ofzo..
niet omdat ik zelf niet kan beslissen wat ik doe/zeg,maar ik heb het gevoel dat ik steeds de verkeerde dingen doe/zeg..
Wanneer je alleen maar doet wat een ander je zegt dan leer je inderdaad niet om zelf na te denken. Dan zul je ook nooit van je "fouten" leren (je hebt namelijk geen "fouten"). Wanneer er iets "mis" gaat is dat uiteraard de schuld van degene die je zegt wat je moet doen.
Als God dus zegt wat wel en niet mag,wil dit zeggen dat hij het beste met je voorheeft,daarvoor dienen dus die regeltje svan de Islam denk ik.
Je gaat er dus vanuit dat het inderdaad "god" is die die regeltjes bedacht heeft? Zonder enig bewijs?
Ik mag ervan uitgaan dat je verteld wordt om dat te geloven?
Je doet immers alleen maar wat een ander te zegt.
Omdat God weet wat het beste is voor ons.En dat is juist wat me aantrekt,de regeltjes,
Je durft dus geen verantwoordelijkheid te dragen?
de appreciatie( wss verkeerd geschreven) die je krijgt na het gehoorzamen,de beloning die je krijgt..
Welke beloning?
Mannen krijgen een blik maagden dat nooit opgaat.
Wat is jouw beloning?
Ik lijk wel gek.. :shock:
Nee hoor... alleen maar een beetje onzeker..en dat is helemaal nergend voor nodig. :wink:
Je hebt een goed stel hersens...dus... ga ze eens gebruiken en hou op met je leven door anderen laten leiden.
Je mist zo ontzettend veel. Leuke dingen en nare dingen...maar... is het niet zo dat ervaringen je leven "kleur" geven?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

souhaila schreef: Omdat God weet wat het beste is voor ons.En dat is juist wat me aantrekt,de regeltjes,de appreciatie( wss verkeerd geschreven) die je krijgt na het gehoorzamen,de beloning die je krijgt..
Gek is dit allesbehalve, Souhalia,

Maar je moet wél één ding goed in het oog houden, want daar ben je hoofdelijk en zeer persoonlijk verantwoordelijk voor: wat als deze regeltjes verkeerd zijn?

Je weet dat er mensen zijn die het Godsbeeld van een ander misbruiken om er macht uit te halen!

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie