Mijn getuigenis...uiteindelijk

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Allemaal bedankt voor jullie vriendelijke woorden !

Ik ben er zeker van dat mijn en jullie inzet vroeg of laat vruchten zal dragen ! De westerse wereld wordt naar mijn mening ook stilaan minder "politiek correct" en meer "feitelijk correct".Dit is nog maar een begin !

Eén van mijn kinderen heeft zich hier geregistreerd, omdat ze zich wil engageren voor een betere wereld. Ze zei me : "mama, ik heb eens nagedacht, vroeger was ik nog te jong, maar nu ben ik tot de vaststelling gekomen dat de islam feitelijk fascistisch is. We moeten daar wat tegen doen." Slim van haar hé, ze is pas 15.
Nu heb ik mijn kinderen bewust steeds buiten mijn FFI-bezigheden gehouden, ze moeten zélf hun paden hun engagementen kiezen. Deze dochter van mij zei me iets dat me enorm veel plezier heeft gedaan, nadat ze Dutch FFI had verkend : "Ik weet dat jij dit ook voor ons doet! Dank je!"
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Deze dochter van mij zei me iets dat me enorm veel plezier heeft gedaan, nadat ze Dutch FFI had verkend : "Ik weet dat jij dit ook voor ons doet! Dank je!"
Ontroerend!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Petje af Dutch :king:

Waren meerde moslima's maar zo sterk als jij! Ik denk (weet zeker) dat jij een zeer goed voorbeeld bent voor alle moslima's op dit forum. Chaimae, leer hier wat van! Ditzelfde lot staat jou ook te wachten als je je ogen niet opent!

Nogmaals, chapeau! Petje af in het frans..
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Dutch schreef: Ik ben er zeker van dat jij me kan begrijpen Melissa.
JA!
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch zegt:
Na een jaar sprak ik de shahada uit en zo werd ik moslima, eigenlijk zonder er echt bij stil te staan.


Deze bovenstaande zin zegt op zichzelf al genoeg.
Je hebt je "bekeerd" omdat je van je man hield/houd. Je bent nooit Moslima geworden.

Het valt me op dat je je eerst bekeerd tot de Islam door de shahada op te zeggen en dan pas de Islam gaat onderzoeken door middel van de Koran en hadiths te bestuderen. (Ik ga niet vragen of je blond of een Belg bent, want ik geloof daar niet in)
Je accepteert iets wat je dus nog niet eens weet/kent.

Zoals ik al zei, uit je verhaal geef je ook overduidelijk aan dat jij nooit Moslima bent geworden.
Niemand kan een Moslim(a) worden zolang zijn hart de Islam niet volledig accepteert en dan met zijn tong dat ook belijdt.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ilona schreef:Petje af Dutch :king:

Waren meerde moslima's maar zo sterk als jij! Ik denk (weet zeker) dat jij een zeer goed voorbeeld bent voor alle moslima's op dit forum. Chaimae, leer hier wat van! Ditzelfde lot staat jou ook te wachten als je je ogen niet opent!

Nogmaals, chapeau! Petje af in het frans..
Moslima???? :shock:

Als je haar verhaal begrijpend zou lezen door je kleurige bril af te doen, zul je duidelijk merken dat zij nooit een Moslima is geworden.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

OK Michel, wat ik ook zeg, dat zal niks aan jouw opinie veranderen. Maakt mij niets uit. Weet zelf goed wie ik ben en de mensen van FFI die me persoonlijk kennen weten dat ook.
Ik was, zoals zovelen voor en na mij, een "gedupeerde moslima uit liefde" en aangezien men mij enkel de suikerversie van de islam had aangeleerd, keek ik inderdaad zeer bedenkelijk op mijn neus toen ik de koran en ahadith las. Je zou van minder !

Maar, als jij een nieuwe bekeerling voor de islam wil winnen Michel, om hassanaats bijeen te sprokkelen, hoe leg jij dat dan aan boord ? Suikerversie of niet ? :razz:
Jij tracht nu al enkele posts lang deze suikerversie door ons strot te duwen...ja toch ? :lol:

Het is toch eigenaardig hoe moslims telkens weer trachten aan te tonen dat een ex-moslim oorspronkelijk al geen moslim was...misschien is het bestaan van ex-moslims ontkennen de enige manier om dat voor hen draaglijk te maken ?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch schreef:OK Michel, wat ik ook zeg, dat zal niks aan jouw opinie veranderen. Maakt mij niets uit. Weet zelf goed wie ik ben en de mensen van FFI die me persoonlijk kennen weten dat ook.
Ik was, zoals zovelen voor en na mij, een "gedupeerde moslima uit liefde" en aangezien men mij enkel de suikerversie van de islam had aangeleerd, keek ik inderdaad zeer bedenkelijk op mijn neus toen ik de koran en ahadith las. Je zou van minder !

Maar, als jij een nieuwe bekeerling voor de islam wil winnen Michel, om hassanaats bijeen te sprokkelen, hoe leg jij dat dan aan boord ? Suikerversie of niet ? :razz:
Jij tracht nu al enkele posts lang deze suikerversie door ons strot te duwen...ja toch ? :lol:

Het is toch eigenaardig hoe moslims telkens weer trachten aan te tonen dat een ex-moslim oorspronkelijk al geen moslim was...misschien is het bestaan van ex-moslims ontkennen de enige manier om dat voor hen draaglijk te maken ?
Dutch,

Je verhaal is duidelijk, is lees slechts je verhaal. Daaruit blijkt duidelijk dat jij nooit een Moslima bent geworden.
Je kunt geen Moslima worden door alleen de shahada op te zeggen -zonder dat je hart zich daarvoor heeft overgegeven- omdat het hoort om je zelf Moslima te mogen noemen.
Om maar niet te beginnen over je manier van communiceren hier op het forum.
Je wilt mij toch niet vertellen dat jouw "bekering"(?) anders was dan die van souhaila?

Van nadia geloof ik wel dat ze een ex-moslima was, maar ik merk ook duidelijk dat ze geen kennis had van de Islam en ook heel veel problemen.
Ze zit/zat daadwerkelijk in een identiteitscrisis.
Waarom geloof ik nadia wel en jou niet dan? Rara hoe kan dat?

Wij doen niet aan acquisitie zoals Christenen die op straat mensen aanspreken en langs deuren gaan.
Moslims geloven niet dat mensen kunnen bekeren maar alleen God (swt).
Iedereen is tenslotte verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Laatst gewijzigd door Michel op ma mei 14, 2007 5:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Haha, dan ben ik gelijk ook niet schuldig aan "afvalligheid" en is de sharia-wet van doodstraf ook niet op mij van toepassing ! Wat een opluchting zeg ! Zal dat gauw eens aan mijn schoonfamilie gaan uitleggen zie !
Dan heeft het uitspreken van de shahada ook helemaal geen belang, dan heeft de toverformule "ashadoe an la illaha ill allah oua ashadoe an mohameddan rassoul allah" ook geen enkel nut zou ik zo zeggen, want met deze formule worden wél het meest "bekeerlingen" gemaakt...
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch schreef:Haha, dan ben ik gelijk ook niet schuldig aan "afvalligheid" en is de sharia-wet van doodstraf ook niet op mij van toepassing ! Wat een opluchting zeg ! Zal dat gauw eens aan mijn schoonfamilie gaan uitleggen zie !
Dan heeft het uitspreken van de shahada ook helemaal geen belang, dan heeft de toverformule "ashadoe an la illaha ill allah oua ashadoe an mohameddan rassoul allah" ook geen enkel nut zou ik zo zeggen, want met deze formule worden wél het meest "bekeerlingen" gemaakt...
Als het niet vanuit je hart komt dan is je shahada natuurlijk niet geldig.
De shahada is slechts een bevestiging van je hart en hersenen.
In een ander geval zet je jezelf slechts voor de gek, en wellicht ook anderen maar niet God de Allemachtige.

Zoals ik al meerdere malen duidelijk heb gemaakt kent de Koran geen dwang in de godsdienst.
En inderdaad, iemand die nooit tot de Islam is toegetreden, kan nooit een afvallige zijn.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Michel schreef:Zoals ik al meerdere malen duidelijk heb gemaakt kent de Koran geen dwang in de godsdienst.
De Islam kent wel degelijk dwang man! De opmerking in de Koran dat er geen dwang in het geloof is, is een dode letter. Op echte afvalligheid staat de doodstraf en ook in Nederland hebben exmoslims vaak geen leven. Op dit forum zijn daar genoeg voorbeelden van gegeven. Ook het dhimmischap werkt als dwang vanwege de disriminerende maatregelen en de djizia (beschemingsbelasting).
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Oké, ik zal jouw hardhoofd dan maar gelijk geven. Wellicht vervuil je mijn scherm dan niet meer. :razz:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

michel-de-bekeerling schreef:Zoals ik al meerdere malen duidelijk heb gemaakt kent de Koran geen dwang in de godsdienst.
En inderdaad, iemand die nooit tot de Islam is toegetreden, kan nooit een afvallige zijn
Mag ik dan veronderstellen dat een pasgeborene evenmin tot de islam toe is getreden tot hij/zij tot de jaren van verstand is gekomen (al of niet gebrainwashed) en dus zelf kan beslissen toe te treden?

Of vind je dat een pasgeboren baby met een vader die moslim is, geen keuze meer heeft en dus wèl onder dwang MOET moslim worden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Michel schreef:Oké, ik zal jouw hardhoofd dan maar gelijk geven. Wellicht vervuil je mijn scherm dan niet meer. :razz:
Jij bent hier de vervuiler man, snap je dat dan niet?! :P
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

circe zei:
Mag ik dan veronderstellen dat een pasgeborene evenmin tot de islam toe is getreden tot hij/zij tot de jaren van verstand is gekomen (al of niet gebrainwashed) en dus zelf kan beslissen toe te treden?
De Islam leert ons dat elk mens met de natuurlijke onderwerping aan de Wil van God (swt) (=Islam) wordt geboren. Zijn ouders of gemeente maakt het kind tot een Christen, Jood, Boedhist of een vuuraanbidder.
In tegenstelling tot het Christendom worden mensen dus rein en zonder zonden geboren.
Of vind je dat een pasgeboren baby met een vader die moslim is, geen keuze meer heeft en dus wèl onder dwang MOET moslim worden?
Voor een Moslim is het zijn plicht om zijn kinderen op de juiste manier de Islam te leren. Dus geen haat, vooroordelen of enige bijgeloof aanleren maar het zorg dragen om een oprecht goed Islamitisch leven aan te leren.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch zei:
Dan heeft het uitspreken van de shahada ook helemaal geen belang, dan heeft de toverformule "ashadoe an la illaha ill allah oua ashadoe an mohameddan rassoul allah" ook geen enkel nut zou ik zo zeggen, want met deze formule worden wél het meest "bekeerlingen" gemaakt...
De shahada is krachtiger dan alle atoombommen en aardbevingen bij elkaar die jij niet kunt bedenken in je verstand, mits het vanuit je hart komt.
Ik geef mijn leven daarvoor, zonder enig twijfel.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Michel schreef:Voor een Moslim is het zijn plicht om zijn kinderen op de juiste manier de Islam te leren.
Akkoord.
Michel schreef:Dus geen haat,
Uiteraard wel. Hoe noem je dit anders ?
Sura (8:12) - I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them

Sura (9:123) - O you who believe! Fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness
Michel schreef:vooroordelen
Weer, uiteraard wel :
Sura (8:55) - Surely the vilest of animals in Allah's sight are those who disbelieve

Sura (48:29) - Muhammad is the messenger of Allah. And those with him are hard (ruthless) against the disbelievers and merciful among themselves

Sura (9:30) - And the Jews say: Ezra is the son of Allah, and the Christians say: The Messiah is the son of Allah... Allah (Himself) fights against them. How perverse are they!
Michel schreef:of enige bijgeloof aanleren
Weer ... uiteraard wel. Zoals bijvoorbeeld het geloof dat Christenen denken dat Maria God is.
Michel schreef:maar het zorg dragen om een oprecht goed Islamitisch leven aan te leren.
Jij geeft hier de indruk dat een "oprecht goed islamitisch leven" tegengesteld is aan die vorige dingen, terwijl ik hier wel duidelijk illustreer dat een "goede" moslim haat, vooroordelen heeft, en bijgeloof.

Wees eens eerlijk met jezelf, en realiseer je de waarheid :

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... l#008.3432
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

tomc,

Sorry maar ben moe van het corrigeren van dit soort dingen. En heb ook gemerkt dat het voor hardhoofden zoals jij en anderen het uitleggen hiervan ook geen nut heeft.

De Koran kan niet iedereen begrijpend lezen, en al helemaal niet door mensen zonder kennis van de Koran en (de geschiedenis) van de Islam.
Waarom heb ik al meerdere malen uitgelegd, maar helaas zonder resultaat.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Michel schreef:Niemand kan een Moslim(a) worden zolang zijn hart de Islam niet volledig accepteert en dan met zijn tong dat ook belijdt.
Het valt me op dat je je eerst bekeerd tot de Islam door de shahada op te zeggen en dan pas de Islam gaat onderzoeken door middel van de Koran en hadiths te bestuderen.
Huh? Iedereen wordt toch als moslim geboren?
Hoe kunnen kinderen dan moslim zijn? Hoe kunnen analfabeten dan moslim zijn?
Hoeveel moslims zijn er dan eigenlijk op aarde......... 100 ?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

De Koran kan niet iedereen begrijpend lezen, en al helemaal niet door mensen zonder kennis van de Koran en (de geschiedenis) van de Islam.
Waarom heb ik al meerdere malen uitgelegd, maar helaas zonder resultaat
Wat voor moslim ben jij?????

De Koran zegt zèlf dat het een zeer begrijpend boek is en verstaanbaar voor IEDEREEN.

Wie ben jij dat je Allah gaat tegenspreken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

circe schreef:
De Koran kan niet iedereen begrijpend lezen, en al helemaal niet door mensen zonder kennis van de Koran en (de geschiedenis) van de Islam.
Waarom heb ik al meerdere malen uitgelegd, maar helaas zonder resultaat
Wat voor moslim ben jij?????

De Koran zegt zèlf dat het een zeer begrijpend boek is en verstaanbaar voor IEDEREEN.

Wie ben jij dat je Allah gaat tegenspreken?
Met een open hart en verstand van zaken uiteraard.
Je moet de geschiedenis van de Islam ook goed kennen om de Koran volledig en juist te kunnen begrijpen.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Monique schreef:
Michel schreef:Niemand kan een Moslim(a) worden zolang zijn hart de Islam niet volledig accepteert en dan met zijn tong dat ook belijdt.
Het valt me op dat je je eerst bekeerd tot de Islam door de shahada op te zeggen en dan pas de Islam gaat onderzoeken door middel van de Koran en hadiths te bestuderen.
Huh? Iedereen wordt toch als moslim geboren?
Hoe kunnen kinderen dan moslim zijn? Hoe kunnen analfabeten dan moslim zijn?
Hoeveel moslims zijn er dan eigenlijk op aarde......... 100 ?
Kijk zulken bedoel ik nou?
Wat moet je nou communiceren met zulke idioten?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Michel schreef: Kijk zulken bedoel ik nou?
Wat moet je nou communiceren met zulke idioten?
Huh? Jij zegt dat mensen pas moslim zijn wanneer ze de koran volledig begrijpen een gedegen studie hebben gemaakt van de geschiedenis en de inhoud van islam volledig met hun hart accepteren.
Babies hebben dat niet gedaan net zomin als analfabeten.
Chaimae heeft dat niet gedaan...... ajax heeft dat niet gedaan en jij hebt dat niet gedaan.
En toch noemen jullie jezelf "moslim".

Misschien dat je eens eerst moet nadenken voor je wat zegt?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Je moet de geschiedenis van de Islam ook goed kennen om de Koran volledig en juist te kunnen begrijpen.
Dus als je vader moslim is en jij komt net piepen uit de buik van je christelijke of joodse of desnoods zelfs moslimmoeder, dan ben je in staat om "de geschiedenis van islam goed te kennen en de koran volledig te begrijpen", vermits je geboren wordt als moslim.

Is "moslim zijn" dan toch genetisch bepaald (met name door de Y-chromosomen van de vader?).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

circe schreef:
Je moet de geschiedenis van de Islam ook goed kennen om de Koran volledig en juist te kunnen begrijpen.
Dus als je vader moslim is en jij komt net piepen uit de buik van je christelijke of joodse of desnoods zelfs moslimmoeder, dan ben je in staat om "de geschiedenis van islam goed te kennen en de koran volledig te begrijpen", vermits je geboren wordt als moslim.

Is "moslim zijn" dan toch genetisch bepaald (met name door de Y-chromosomen van de vader?).
Ben je dom of doe je bewust zo om het niet te willen snappen?
Als het de tweede is, zeg het dan even oké?
Plaats reactie