Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Waar komt "Satan" vandaan?
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Monique schreef:Waar komt "Satan" vandaan?
satan was eigenlijk net als gabriel de hooste engel van God en een vertouweling eigenlijk ..totdat hij jaloers werd op God (hij wilde net als God zijn eigen wereld beginnen en net zo machtig zijn) en God hem heeft weg gestuurd bij hem vandaan ...
satan haat God zo erg dat hij hem wil terug pakken d.m.v de mens
satan heeft heel veel demonen dat zijn weer zijn hulpjes ...
net als engelen die Bij God horen ...

ik geloof dat de mens van oorsprong door en door goed was en dat er geen oorlog en pijn enz had hoeven te zijn en we allemaal in vrede leefden als er niet iemand die slecht is kwam stoken en leugens kwam vertellen !!! maar goed we hebben een eigen wil ...(had al eerder uitgelegd hoe en wat) :wink:
Laatst gewijzigd door maria20 op ma jun 25, 2007 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef:
Monique schreef:Waar komt "Satan" vandaan?
satan was eigenlijk net als gabriel de hooste engel van God en een vertouweling eigenlijk ..totdat hij jaloers werd op God (hij wilde net als God zijn eigen wereld beginnen en net zo machtig zijn) en God hem heeft weg gestuurd bij hem vandaan ...
satan haat God zo erg dat hij hem wil terug pakken d.m.v de mens
satan heeft heel veel demonen dat zijn weer zijn hulpjes ...
net als engelen die Bij God horen ...
Satan is dus door god gemaakt?
Waarom heeft god satan gemaakt? God moet geweten hebben dat satan "de verkeerde kant" op zou gaan.
Waarom heeft god dat dus gedaan?
dit is ook wat in de bijbel staat ..en ik geloof het ook ..
omdat je ziet dat dat wat wat er in deze wereld aan slechts gebeurd komt door jaloezie, oorlog en pijn ziektes enz enz ... en hoe die weer komen heb ik al eerder uitgelegd ... :wink:
Het ettergedrag zit gewoon in de "aard van het beestje".
Ik denk niet dat je voor menselijk wangedrag een "satan" moet creeren als "excuus" :wink:
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Satan is dus door god gemaakt?
Waarom heeft god satan gemaakt? God moet geweten hebben dat satan "de verkeerde kant" op zou gaan.
Waarom heeft god dat dus gedaan?

maria20 zegt: dat heb ik al ook eerder uitgelegd God heeft ook de engelen gemaakt ..maar ook die engelen hebben een vrije wil ...!!!
Hij heeft geen robotten geschapendat zou pas wreed zijn vind je niet ???robotten die de hele dag ja en amen zeggen ... het is precies hetzelfde als het verhaal met de mens dat ik eerder heb gepost!!!lees maar :wink


Het ettergedrag zit gewoon in de "aard van het beestje".
Ik denk niet dat je voor menselijk wangedrag een "satan" moet creeren als "excuus" :wink

maria 20 zegt: ook dit heb ik al eerder gepost ..niemand gebruikt de satan als excuus want wij hebebn een vrije wil en kunen dus niet zeggen : het is zijn schuld (eva gaf ook de satan de schuld maar God zei tegen haar dat het haar schuld is want ze had een vrije wil !!!...zie hier wat ik eerder heb geschreven voor circe een klein stukje eruit !!!

"maar de mens kiest vrijwillig aan welke kant hij wil staan in zijn leven of welke weg hij wil opgaan , of hij in God gelooft of niet ..of dat hij de satan wil volgen (satanisten bijv)
hoe meer mensen aan de kant van God staan hoe minder oorlog en ziektes er komen en zullen zijn...
hoe meer mensen aan de kant van de satan staan (zonder dat ze het ook besefen ) hoe meer oorlog, verdriet, ziektes en pijn er zal zijn.
wie kiest daarvoor ?? wie is dus in control ???
de mens zelf !!!!God heeft mensen met een vrije wil en gedachtes geschapen en geen roboten..dat zou bijzonder wreed van hem zijn ...!!!
nu als wij ervoor kiezen om aan de kant van de satan te gaan staan waarom zou God dat dan tegen houden ???? wij zijn geen robotten dat we hem moeten gehoorzamen !!!
wij mogen zelf weten !!! :wink:

ik hoop dat je begrijpt dat ik al jezusvolger (en veel christenen ) niet de satan de schuld geven van alles maar zelf verantwoordleijkheid dragen ervoor omdat wij kiezen aan welke kant we willen staan aan de kant van het goede of het slechte ...wij hebebn een vrije wil dus dat de wereld slecht is komt door ons (mij)!!!! ik heb ook al eerder gezegd dat ik daarom (en eigenlijk ieder mens ) naar zichzelf moet kijken om te zien wat hij/zij kan doen om oorlog enz enz te voorkomen ..en dat is wat ik doe 24/7 ... :wink
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef:Satan is dus door god gemaakt?
Waarom heeft god satan gemaakt? God moet geweten hebben dat satan "de verkeerde kant" op zou gaan.
Waarom heeft god dat dus gedaan?

maria20 zegt: dat heb ik al ook eerder uitgelegd God heeft ook de engelen gemaakt ..maar ook die engelen hebben een vrije wil ...!!!
Hij heeft geen robotten geschapendat zou pas wreed zijn vind je niet ???robotten die de hele dag ja en amen zeggen ... het is precies hetzelfde als het verhaal met de mens dat ik eerder heb gepost!!!lees maar :wink:
Maria, wat ik bedoel te zeggen is dat god satan heeft gemaakt WETENDE dat satan heel "slechte" dingen zou gaan doen.
Dus... WAAROM creeert god moedwillig een "slechte engel"?

Het heeft niets te maken met "vrije wil" of wat dan ook. God heeft moedwillig een slechte engel gemaakt.
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Maria, wat ik bedoel te zeggen is dat god satan heeft gemaakt WETENDE dat satan heel "slechte" dingen zou gaan doen.
Dus... WAAROM creeert god moedwillig een "slechte engel"?

Het heeft niets te maken met "vrije wil" of wat dan ook. God heeft moedwillig een slechte engel gemaakt.[/quote]

maria20 zegt: nee hij heeft niet moedwillig een slechte engel gemaakt (anders heette hij geen engel maar een demon :wink: )
hij heeft (goede) engelen geschapen met vrije wil ..(net als goede mensen met vrije wil).dat betekent indd dat het fout kan gaan zoals met de satan jah ..maar dat is niet de schuld van God!
God maakte engelen met vrije wil want anders had hij robotten moeten maken die alleen ja en amen zeggen en dat is pas wreed ...
ik denk dat hij liever iemand heeft die uit vrije wil hem gehoorzaamt of niet gehoorzaamt (zoals de satan ) dan robotten te maken die hem natuurlijk zullen gehoorzamen ..het zelfde geldt voor de mens ...
God maakte adam en eva ook met vrije wil ..maar dat betekent niet dat hij wilde dat ze slechte dingen doen ...hij maakt en wij hebebn een vrije wil ..naar hem luistern of niet en dat gold ook voor satan ...die wilde niet lusitern
sorry maar ik heb liever dat er een God bestaat die engelen maakt met vrije wil die indd slecht kunenn worden dan dat hij robotten schiep !!!
wat vind jij ???
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef: maria20 zegt: nee hij heeft niet moedwillig een slechte engel gemaakt (anders heette hij geen engel maar een demon :wink: )
hij heeft (goede) engelen geschapen met vrije wil ..(net als goede mensen met vrije wil).dat betekent indd dat het fout kan gaan zoals met de satan jah ..maar dat is niet de schuld van God!
Satan is toch "veranderd" in een demon?
Ik denk dat het in feite wel de "schuld" van god is. Immers god is almachtig en weet alles? God WIST dus, op het moment dat gabriel gemaakt werd, dat deze zich zou ontpoppen als een "demon". En TOCH (dat wetende) heeft god gabriel geschapen.
Lijkt mij toch echt een vorm van "voorbedachten rade".
sorry maar ik heb liever dat er een God bestaat die engelen maakt met vrije wil die indd slecht kunenn worden dan dat hij robotten schiep !!!
wat vind jij ???
Ik vraag me eerlijk gezegd af WAAROM god de behoefte voelde om ook maar IETS te scheppen.

We hebben hier hetzelfde "probleem" als met de islam...de religieuze "vrije wil". M.i. is een "wil" die, wanneer deze ingaat tegen een "aanbeveling" (van god of allah), afgestraft wordt met de meest vreselijke eeuwigdurende martelingen...GEEN "vrije wil".

Ik zal deze religieuze "vrije wil" even vertalen naar het dagelijks leven:

Moeder: "zoon, ik hoop niet dat je vanavond tijdens dat feestje te veel bier drinkt"
Zoon: "Ik zie wel".
Moeder: "je moet het natuurlijk zelf weten; je hebt tenslotte een vrije wil...maar... wanneer je wel veel bier drinkt dan zul je over 40 jaar op de pijnbank gelegd worden en de meest vreselijke pijnen moeten doorstaan".

Kan iemand van de "gelovigen" mij even uitleggen WAAR de "vrije wil" van zoonlief uit bestaat?
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

[Satan is toch "veranderd" in een demon?
Ik denk dat het in feite wel de "schuld" van god is. Immers god is almachtig en weet alles? God WIST dus, op het moment dat gabriel gemaakt werd, dat deze zich zou ontpoppen als een "demon". En TOCH (dat wetende) heeft god gabriel geschapen.
Lijkt mij toch echt een vorm van "voorbedachten rade".


maria 20 : dan zijn alle ouders op de wereld ook met voorbedachte rade schuldig want je kunt het met ze vergelijken.
Ouders maken kinderen ..elk mens en ouder weet dat ieder kind wel iest verkeerds kan doen ..een lief jongetje kan uitgroeien tot een moordenaar of terrorist ..dat weet je als ouder ..maar je kinderen hebebn nu eenmaal een vrije wil ..
betekent dat nu dat ik nu maar geen kinderen moet gaan maken >???
omdat ik al op voorhand weet dat ze misschien verkeerde dingen gaan doen ??? Ik geef mijn ouders ook niet de schuld voor mijn fouten ..en God ook niet ..want ik heb een eigen vrije wil !!!!
ik neem de veranbtwoorldiejkheid opme !!!
en wat de kinderen betreft ..ik wil later 4 kinderen maar(is niet zeker of ik ze echt ook ga nemen) ik weet nu al dat ook zij slechte dingen gaan doen ..ik hoop alleen dat ik dat kan voorkomen door ze te laten zien hoe ze moeten leven (met jezus) maar daarna moet ik hen ook vrij laten ...
ben ik dan met voorbedachte rade schuldig als bijv mijn zoon als moordenaar eindigt ??? ik ben pas schuldig als ik opdracht tot moord had gegeven aan diegenen geen vrije wil hadden en deden wat ik hen opdroeg !! maar zo zit het dus niet in elkaar ...iedereen ook de engelen hebben een vrije wil ...waaronder ook de satan ...het is zo makkelijk als hij nou gewoon niet tegn God loopt te stoken en de mens te beinvloeden dan zag de wereld er heel anders uit ..maar hij heeft de keuze gemaakt om tegen God te vechten ...en dat doet hij d.m.v de mens...
dus het lijkt me ook beetje domme reden om daarom geen kindern te nemen ../?? Of tegen God te zeggen ..het is jou schuld ..je hebt het met voorbedachte rade gedaan ...dat hij engelen heeft geschapen met een vrije wil betekent niet dat hij er iets aan kan doen dat die engelen voor of tegen hem kiezen ..dus hoezo voorbedachte rade???
je doet alsof hij express de satan heeft geschapen ??? terwijl hij engelen met vrij wil geschapen net als de mens met een vrije wil ..daar ben ik en ik denk heleboel mensen heel blij mee ..
aan ons de keus dus ..bovendien hebben we het niet over gabriel want dat is nog steeds de engel van God maar over Lucifer ...dat is de satan :wink: .


Ik vraag me eerlijk gezegd af WAAROM god de behoefte voelde om ook maar IETS te scheppen.

maria 20 : dat moet je hem maar vragen ..ik heb daar mijn eigen gedachtes over".

We hebben hier hetzelfde "probleem" als met de islam...de religieuze "vrije wil". M.i. is een "wil" die, wanneer deze ingaat tegen een "aanbeveling" (van god of allah), afgestraft wordt met de meest vreselijke eeuwigdurende martelingen...GEEN "vrije wil".

Ik zal deze religieuze "vrije wil" even vertalen naar het dagelijks leven:

Moeder: "zoon, ik hoop niet dat je vanavond tijdens dat feestje te veel bier drinkt"
Zoon: "Ik zie wel".
Moeder: "je moet het natuurlijk zelf weten; je hebt tenslotte een vrije wil...maar... wanneer je wel veel bier drinkt dan zul je over 40 jaar op de pijnbank gelegd worden en de meest vreselijke pijnen moeten doorstaan".

Kan iemand van de "gelovigen" mij even uitleggen WAAR de "vrije wil" van zoonlief uit bestaat?[/quote]


maria 20 zegt: sorry maar dit begrijp ik even niet wat je ermee wil uitleggen of zeggen ??? ik heb al eerder uitgelegd dat God niet straft ..en de mens heeft een vrije wil ..om te laten doen wat hij/zij wil ..dus als er al iest slechts overkomt ..nou jah ik heb dat al uitgelegd ... :wink:
daar heb ik al eerder een verhaal over gepost
Laatst gewijzigd door maria20 op wo jun 27, 2007 12:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef: maria 20 : dan zijn alle ouders op de wereld ook met voorbedachte rade schuldig want je kunt het met ze vergelijken.
Ouders maken kinderen ..elk mens en ouder weet dat ieder kind wel iest verkeerds kan doen ..een lief jongetje kan uitgroeien tot een moordenaar of terrorist ..dat weet je als ouder ..maar je kinderen hebebn nu eenmaal een vrije wil ..
betekent dat nu dat ik nu maar geen kinderen moet gaan maken >???
omdat ik al op voorhand weet dat ze misschien verkeerde dingen gaan doen ??? Ik geef mijn ouders ook niet de schuld voor mijn fouten ..en God ook niet ..want ik heb een eigen vrije wil !!!!
ik neem de veranbtwoorldiejkheid opme !!!

Maria, ik denk dat vergelijking ouders-god niet helemaal op gaat.
Eigenlijk geef je dat zelf ook aan door het gebruik van de woorden kan en misschien.
Inderdaad, kunderen KUNNEN uitgroeien tot "satans"... echter, als ouders WEET je dat van tevoren niet; ouders zijn niet almachtig.
God echter... weet ALLES, god = almachtig.
God weet WEL vantevoren wat er gaat gebeuren..immers...alles wat gebeurt = gods wil en god is alwetend en almachtig?

De ouders van hitler kun je niets verwijten...zij konden niet in de toekomst kijken.
God echter kun je hitler en satan e.d. WEL verwijten.... HIJ immers is almachtige en kan WEL in de toekomst kijken en heeft de geboorte van hitler en de creatie van satan "gewoon" door laten gaan.

ben ik dan met voorbedachte rade schuldig als bijv mijn zoon als moordenaar eindigt ??? ik ben pas schuldig als ik opdracht tot moord had gegevn aan diegenen geen vrije wil hadden en deden wat ik hen opdroeg !! maar zo zit het dus niet in elkaar ...iedereen ook de engelen hebebn een vrije wil ...
Je zou "schuldig" zijn wanneer je zou weten dat je kind iemand zou gaan vermoorden en daar niets tegen ondernomen zou hebben. En dat..is precies wat god gedaan heeft!
monique: Ik zal deze religieuze "vrije wil" even vertalen naar het dagelijks leven:

Moeder: "zoon, ik hoop niet dat je vanavond tijdens dat feestje te veel bier drinkt"
Zoon: "Ik zie wel".
Moeder: "je moet het natuurlijk zelf weten; je hebt tenslotte een vrije wil...maar... wanneer je wel veel bier drinkt dan zul je over 40 jaar op de pijnbank gelegd worden en de meest vreselijke pijnen moeten doorstaan".

Kan iemand van de "gelovigen" mij even uitleggen WAAR de "vrije wil" van zoonlief uit bestaat?

maria 20 zegt: sorry maar dit begrijp ik even niet wat je ermee wil uitleggen of zeggen ??? ik heb al eerder uitgelegd dat God niet straft ..en de mens heeft een vrije wil ..om te laten doen wat hij/zij wil ..dus als er al iest slechts overkomt ..nou jah ik heb dat al uitgelegd ... :wink:
daar heb ik al eerder een verhaal over gepost

Maria, ik vraag WAAR de "vrije wil" van zoonlief uit bestaat.
Jij hebt het steeds over "vrije wil"... dan lijkt dit me een zeer simpele opgave voor je.

Is iedereen de hel in donderen die de "regels" van god niet opvolgt niet hetzelfde als wat die moeder doet bij haar zoon wanneer deze "haar" regels niet opvolgt? En.. het gaat hier niet over "straffen an sich..het gaat hier over het begrip "vrije wil".
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

[Maria, ik denk dat vergelijking ouders-god niet helemaal op gaat.
Eigenlijk geef je dat zelf ook aan door het gebruik van de woorden kan en misschien.
Inderdaad, kunderen KUNNEN uitgroeien tot "satans"... echter, als ouders WEET je dat van tevoren niet; ouders zijn niet almachtig.
God echter... weet ALLES, god = almachtig.
God weet WEL vantevoren wat er gaat gebeuren..immers...alles wat gebeurt = gods wil en god is alwetend en almachtig?

maria20 : oke ik denk dus niet dat je gelezen hebt wat ik eerder heb gescrheven anders had je wel gelezen dat niet alles wat gebeurt God's wil is dat is dus onzin ..dat heb ik ook al eerder in de topic uitgelegd dat het niet Gods wil is ..maar de keus van de mensn zelf ...!!!
en het gaat wel op omdat er nooit kinderen worden geboren zonder zonde zonder dat ze ook maar iets slechts doen ...dat weet je als ouder maar het moet geen reden zijn om geen kindern te nemn ..en dat betekent echter niet dat wij zondeloos hoeven te zijn .of dat God dat van ons vraagt.maarwij kunen wel wijsheid vergaren .en wij zijn ook slim..we kunnen naar de maan en we kunen medicijnen maken en al die andere dingen die erop wijzen dat we heel slim en machtig zijn
.en dus kan je echt wel zoiets simpel weten dat je kinderen zondes zullen begaan en slechte dingen gaan doen ..wat weet je niet maar wel dat het gebeurt.
net als God...als je iets creert dan weet je (en dat weet/wist God ook donders goed) dat diegenen ook zich tegen je kunnen keren net als wat de satan heeft gedaan ..maar dat is dus niet aan God te wijten of aan de ouders ... ..
betekent dat dan maar dat hij de mens en de engel niet moest schapen ???of in ieder geval geen mens en engel met vrije wil ???
jah dat kan ,eerlijk gezegd zoals ik al eerder zei is dat een btje persoonlijk en vertel ik daar niet echt graag over ..maar het kan indd je mening zijn om te zeggen : god had beter geen mensen of engelen kunen schapen ...maar dat is heel wat anders dan God de schuld geven dat er mensne die een vrije wil hebebn zich tegn hem keren ...


De ouders van hitler kun je niets verwijten...zij konden niet in de toekomst kijken.
God echter kun je hitler en satan e.d. WEL verwijten.... HIJ immers is almachtige en kan WEL in de toekomst kijken en heeft de geboorte van hitler en de creatie van satan "gewoon" door laten gaan.


maria 20 zegt: sorry moeten we het aan God verwijten wat hitler heeft gedaan ??
was Hitler aan de duivel vastgeketend ofzo ??? Had hij geen vrije wil ???? en was de duivel aan God vastgeketend ofzo ???
Het was hun zijn eigen keuze !!!
God heeft geen satan gecreerd maar wel een engel ..die er zelf voor heeft gekozen om zich tegen God te keren ...
Ga aub niet de verantwoordelijkheid niet op God afschuiven want dat is kinderachtig en ik dacht dat atheisten dat niet deden ..de verantwoordlijkheid ligt bij hitler


]Maria, ik vraag WAAR de "vrije wil" van zoonlief uit bestaat.
Jij hebt het steeds over "vrije wil"... dan lijkt dit me een zeer simpele opgave voor je.

Is iedereen de hel in donderen die de "regels" van god niet opvolgt niet hetzelfde als wat die moeder doet bij haar zoon wanneer deze "haar" regels niet opvolgt? En.. het gaat hier niet over "straffen an sich..het gaat hier over het begrip "vrije wil".[/quote][/color]


maria20 zegt: ik begrijp wat je bedoeld maar God dondert niemand in de hel .hij doet niets
laten we een voorbeeld nemen ..satanisten kiezen vrijwillig voor om de satan te dienen ..zullen zij naar de hel willen of naar de hemel en lkr bij God willen zijn ..???? naar de hel dus ..wie heeft hen gedwongen om satan te aanbidden ??? satan zelf of God ??? Nee zijzelf willen dat doen (door de vrije wil)


de vrije wil die God de mens heeft gegevn zit zo in elkaar ;

vrije wil = eigen keuze = jj kiest aan wiens kant je staat en dus waar je naar toe gaat.!!

en niet

vrije wil=eigen keuze= maar als je niet voor God kiest dan wordt je gestraft ...

jij kiest zelf ..God en satan doen niets voor jou ..( satan probeert je wl te beinvloeden :evil: )
jij bent toch geen robot dat je naar hun moet luisteren ????
Ik ben geen robot en ik beslis met mijn leven wat ik doen en laten wil ...!!!en wil daar ook mijn verantwoordleijkheid voor dragen...want het waren mijn keuzes ...
ALs de mens werd gestraft voor de slechte dingen die hij zou doen ..dan zou je naar de wereld kunen kijken en meteen zien wie slecht is en wie niet ...omdat God hen dan zou straffen ..met ongeluk en ziekte en pijn en verdriet o.a en dan zou je kunen wijzen en zeggen jah jij bent een slecht mens daarom straft God jou...
en dan zou je zien dat de goede mensen die hem wel volgen alleen maar geluk kenenn enz enz ...
maar dat is niet zo want ook de goede mensen maken slechte dingen meee....dat is een feit ...ook hen overkomen minder leuek dingen

er staat in de bijbel ook "
want Hij (god) laat de regen vallen op de goeden en de bozen ...

hij straft dus niet ..anders had hij de regen wel laten vallen alleen op de bozen ...

wij kiezen ...God en satan doen niets ...
Laatst gewijzigd door maria20 op ma jun 25, 2007 6:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Na het lezen van de constant zichzelf tegensprekende Maria20 met haar anti-logische aannames en kinderachtige religieuze theorietjes bevolkt met fabelfiguurtjes uit het christensprookjesboek en bij elkaar gefantaseerd uit haar eigen spirituele duim, vraag ik mezelf het volgende:
Mag ik concluderen dat religie bedrijven een vorm van gekte is?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Beste Maria, uit je antwoord kan ik concluderen dat:
- god niet almachtig is
- gods wil niet wet is
- wat er gebeurt niet gods wil is
- god niet weet wat er gaat gebeuren
- er geen hemel (beloning) en hel (straf) bestaan

Is dit juist?

Ben ik nog iets vergeten?

En.. ik heb nog steeds geen antwoord op het moeder-zoon "vrije wil" gegeven gekregen.
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Beste Maria, uit je antwoord kan ik concluderen dat:
- god niet almachtig is

maria 20 zegt: dat is hij wel wie zegt van niet ???
ik heb gezegd dat hij wel almachtig is maar dat betkent niet dat hij de schuldige is omdat satn zich tegn hem keert ..
weet dus niet waar je dat vandaan hebt gehaald .. :wink: .


- gods wil niet wet is
maria20 zegt: indd want de mens heeft een iegen keuze en het leven draait om onze keuzes !!! anders had hij wel robotten gemaakt .hoe en wat heb ik al eerder uitgelgd in deze hele topic.. :wink:

- wat er gebeurt niet gods wil is

maria 20 zegt: klopt of denk jij dat hij graag oorlog wil enz enz ??
wij kiezen daarvoor ook dat heb ik al veel eerder uitgelegd ..wij hebbn de wereld gemaakt tot wat het is nu .de armoede enz enz.....omdat wij een eigen keuze hebben en dus kunnen laten en doen wat we willen ..


god niet weet wat er gaat gebeuren

maria20 zegt: heb ik dat gezegd ??? God weet wel wat er gaat gebeuren hij is indd almachtig ..maar dat is geen reden voor hem om onze vrije wil af te nemen anders had hij wel robotten geschapen ..en ook ...daarom heeft hij regels opgesteld ..bijv ..als je drugs gebruikt ..kan je eraan dood gaan dus betr niet doen ..maar jij belsist uiteindleijk of je het doet of niet ...

- er geen hemel (beloning) en hel (straf) bestaan

maria20 zegt: ook dat heb ik niet gezegd ..ik heb gezegd JIJ BESLIST Zelf waar je naar toe gaat ..niet God of satan ..
ze staan echt niet met elkaar te bekvechten" die is van mij nee die is van mij "..want jij beslist dat zelf ..daar heb je de vrije wil voor gekregen .
I


En.. ik heb nog steeds geen antwoord op het moeder-zoon "vrije wil" gegeven gekregen.[/quote]


maria20 zegtdie heb je wel gekregen . :wink: .
ik begrijp wat je bedoeld maar God dondert niemand in de hel .hij doet niets
laten we een voorbeeld nemen ..satanisten kiezen vrijwillig voor om de satan te dienen ..zullen zij naar de hel willen of naar de hemel en lkr bij God willen zijn ..???? naar de hel dus ..wie heeft hen gedwongen om satan te aanbidden ??? satan zelf of God ??? Nee zijzelf willen dat doen (door de vrije wil)


de vrije wil die God de mens heeft gegevn zit zo in elkaar ;

vrije wil = eigen keuze = jj kiest aan wiens kant je staat en dus waar je naar toe gaat.!!

en niet

vrije wil=eigen keuze= maar als je niet voor God kiest dan wordt je gestraft ...

jij kiest zelf ..God en satan doen niets voor jou ..( satan probeert je wl te beinvloeden )
jij bent toch geen robot dat je naar hun moet luisteren ????
Ik ben geen robot en ik beslis met mijn leven wat ik doen en laten wil ...!!!en wil daar ook mijn verantwoordleijkheid voor dragen...want het waren mijn keuzes ...
ALs de mens werd gestraft voor de slechte dingen die hij zou doen ..dan zou je naar de wereld kunen kijken en meteen zien wie slecht is en wie niet ...omdat God hen dan zou straffen ..met ongeluk en ziekte en pijn en verdriet o.a en dan zou je kunen wijzen en zeggen jah jij bent een slecht mens daarom straft God jou...
en dan zou je zien dat de goede mensen die hem wel volgen alleen maar geluk kenenn enz enz ...
maar dat is niet zo want ook de goede mensen maken slechte dingen meee....dat is een feit ...ook hen overkomen minder leuek dingen

er staat in de bijbel ook "
want Hij (god) laat de regen vallen op de goeden en de bozen ...

hij straft dus niet ..anders had hij de regen wel laten vallen alleen op de bozen ...

wij kiezen ...God en satan doen niets ...
the truth will set you free!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Maria: zou je misschien de quote functie eens willen gebruiken ipv de kleurfunctie? evenveel moeite, maar veel duidelijker.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef:Beste Maria, uit je antwoord kan ik concluderen dat:
- god niet almachtig is

maria 20 zegt: dat is hij wel wie zegt van niet ???
ik heb gezegd dat hij wel almachtig is maar dat betkent niet dat hij de schuldige is omdat satn zich tegn hem keert ..
weet dus niet waar je dat vandaan hebt gehaald .. :wink: .
In feite zeg je wel dat hij onmachtig is want je schildert god af als een imbeciel die staat te kijken wat zijn "creaties" allemaal uitvreten en daar geen bal aan wil/kan doen. Tevens heeft god geen flauw benul waartoe zijn "creaties" in staat zijn. Hij heeft geen idee dat een engel zich zal omturnen tot satan etc. Dit lijken mij toch niet bepaald tekeken van "almacht"?
monique - gods wil niet wet is
maria20 zegt: indd want de mens heeft een iegen keuze en het leven draait om onze keuzes !!! anders had hij wel robotten gemaakt .hoe en wat heb ik al eerder uitgelgd in deze hele topic.. :wink:
Hier zeg je weer dat god niet "almachtig" is.

monique: - wat er gebeurt niet gods wil is

maria 20 zegt: klopt of denk jij dat hij graag oorlog wil enz enz ??
wij kiezen daarvoor ook dat heb ik al veel eerder uitgelegd ..wij hebbn de wereld gemaakt tot wat het is nu .de armoede enz enz.....omdat wij een eigen keuze hebben en dus kunnen laten en doen wat we willen ..
Hier zeg je weer dat god niet almachtig is want de wil van de mens is kennelijk sterker dan die van god.
monqiue: god niet weet wat er gaat gebeuren

maria20 zegt: heb ik dat gezegd ??? God weet wel wat er gaat gebeuren hij is indd almachtig ..maar dat is geen reden voor hem om onze vrije wil af te nemen anders had hij wel robotten geschapen ..en ook ...daarom heeft hij regels opgesteld ..bijv ..als je drugs gebruikt ..kan je eraan dood gaan dus betr niet doen ..maar jij belsist uiteindleijk of je het doet of niet ...
God weet wat er gaat gebeuren en is almachtig. Zijn we dan niet weer terug bij het begin? Waarin ik zeg dat god moedwillig satan gecreerd heeft?
Je zegt:
maria: God heeft geen satan gecreerd maar wel een engel ..die er zelf voor heeft gekozen om zich tegen God te keren ...
Wanneer jij WEET dat je buurman iemand gaat vermoorden..... zeg je dan "die buurman heeft een vrije wil en hij mag die keuze maken"?
Of... ga je proberen die moord te voorkomen?
In het eerste geval (vrije wl van de buurman) ben jij toch medeschuldig aan die moord? Je wist ervan en hebt niets gedaan om het te stoppen. Toch?

Zo ook met god. God WIST dat die engel in satan zou veranderen en heeft dat leten gebeuren. Dus, god is medeplichtig aan wat satan uitvreet. Het afschuiven op de "vrije wil" van satan gaat niet zo heel erg goed op... toch? Wanneer we namelijk de "vrije wil" van mensen stellen boven verantwoordlijkheid hebben we een anarchie.

monique:- er geen hemel (beloning) en hel (straf) bestaan

maria20 zegt: ook dat heb ik niet gezegd ..ik heb gezegd JIJ BESLIST Zelf waar je naar toe gaat ..niet God of satan ..
ze staan echt niet met elkaar te bekvechten" die is van mij nee die is van mij "..want jij beslist dat zelf ..daar heb je de vrije wil voor gekregen .
Maria, JIJ zegt dat god niet straft, zie:
maria: ik heb al eerder uitgelegd dat God niet straft
Wanneer god niet straft mag ik er toch vanuitgaan dat er geen hel is? (ik heb altijd begrepen dat de hel de straf van god is?)...en... wanneer god niet straft dan zal god ook niet belonen... ook geen hemel dus.
Toch?

monique; En.. ik heb nog steeds geen antwoord op het moeder-zoon "vrije wil" gegeven gekregen.

maria20 zegtdie heb je wel gekregen . :wink: .
ik begrijp wat je bedoeld maar God dondert niemand in de hel .hij doet niets
laten we een voorbeeld nemen ..satanisten kiezen vrijwillig voor om de satan te dienen ..zullen zij naar de hel willen of naar de hemel en lkr bij God willen zijn ..???? naar de hel dus ..wie heeft hen gedwongen om satan te aanbidden ??? satan zelf of God ??? Nee zijzelf willen dat doen (door de vrije wil)
Dus, de "vrije wil" van zoonlief bestaat eruit dat hij uit "vrije wil" voor die straf kiest? Meer keuzes zijn er niet? "doen wat ma zegt ..of...straf".? Is dat "vrije wil"?

trouwens ik snap bovenstaand stukje niet helemaal.
je zegt: "God dondert niemand in de hel .hij doet niets " en dan "zullen zij naar de hel willen of naar de hemel en lkr bij God willen zijn ..???? naar de hel dus".
Wanneer god niemand in de hel dondert... wie doet dat dan???


de vrije wil die God de mens heeft gegevn zit zo in elkaar ;

vrije wil = eigen keuze = jj kiest aan wiens kant je staat en dus waar je naar toe gaat.!!
Wanneer je aan gods kant staat, ga je naar........hemel?
Wanneer je aan stans kant staat, ga ja naar......hel?
Maar god straft toch niet?

Ik snap er niks meer van.
wij kiezen ...God en satan doen niets ..
Waar zijn ze dan voor?
Waar is bidden dan goed voor? God doet toch niets?
Amorele atheistische nitwit
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Monique, volgens mij weet jij net als ik wat er hopeloos mis is met Maria20.
En dat al je energie om haar rede aan te praten verspild zal zijn.
Wat niet met rede is aangeleerd, kan ook niet met rede worden afgeleerd.
Haar enige nut dat zij op dit forum heeft, is dat zij een schoolvoorbeeld is van een UCI.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Teva teff, ik probeer Maria echt te volgen en te begrijpen..maar...ik kan er geen touw aan vastknopen.

"god straft niet..maar... je gaat wel naar de hel".
"god is wel almachtig..maar... hij kan niets tegen satan beginnen want deze heeft een vrije wil".

Ik zie alleen maar tegenspraken zonder logica.

Hoe meer ik lees, hoe meer vragen er in me opkomen....vooral eigenlijk de vraag "waarom".
Ik zie namelijk in dat hele godsgebeuren geen enkele "reden".

Tsja... misschien zie ik "vrouwenlogica" en geen "goddelijke "logica"?
:cry:
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Paraconsistente logica -- Verwerpt contradicties niet, maar neemt deze op.
De resulterende "paraconsistente" of "dialectische" systemen zijn op zichzelf interessant. Ze herinneren ons eraan dat de logica allerminst een absolute status heeft, zoals zovelen ten onrechte denken. De logica is een menselijke uitvinding, en als we maar slim genoeg zijn kunnen we net zulke vreemde logica's verzinnen als we maar willen.
De Islam-logica is hier een voorbeeld van.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

circe schreef:Maria: zou je misschien de quote functie eens willen gebruiken ipv de kleurfunctie? evenveel moeite, maar veel duidelijker.

ik wist eerst niet hoe maar ik zal het proberen meid oke !!! :wink:
asl het nog niet lukt moet je me maar uit leggen hoe ... :wink:
the truth will set you free!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

In feite zeg je wel dat hij onmachtig is want je schildert god af als een imbeciel die staat te kijken wat zijn "creaties" allemaal uitvreten en daar geen bal aan wil/kan doen. Tevens heeft god geen flauw benul waartoe zijn "creaties" in staat zijn. Hij heeft geen idee dat een engel zich zal omturnen tot satan etc. Dit lijken mij toch niet bepaald tekeken van "almacht"?
nee schat dat zeg ik niet ....hij is almachti en zou deze hele wereld naar de klote kunen helpen met 1 klik, maar waarom zou hij dat doen ??
zou gemeen van hem zijn om dat te doen terwijl hij de diegen is die de mens met vrije wil heeft geschapen ..dan pas zou hij schuldig zijn met voorbedachte rade !!!!!als hij dat zou doen ..daarom omdat hij de mens met vrije wil heeft geschapen kunen wij kiezen .anders is het inderdaad zijn schuld wat wij allemaal uitvreten ..maar dat is et niet want wij hebebn ene vrije wil !!!. ..
en hij kan als wij dat willen ons daarbij helpen (daarom bid ik vaak om hulp) want hij helpt wel als jijdat wil !!!!

[
Hier zeg je weer dat god niet "almachtig" is.
nee dat zeg ik niet ik zeg hier dat wij een eigen keuze hebben en dat wij dus kiezen hoe de wereld eruit ziet ..goed of slecht ..hoe meer mensen aan de kant van het goede staan hoe minder oorlog enze enz...
wij kiezen en niet God ..God heeft ons gemaakt en kan ons met 1 klik weer dood maken maar dat doet hij niet, zie het verhaal hierboven!! :wink:



[
Hier zeg je weer dat god niet almachtig is want de wil van de mens is kennelijk sterker dan die van god.
nee dat is niet zo en dat zeg ik ook niet ..ik zeg : de mens heeft een eigen wil ..als jij niets van God moet hebben en je haat hem dan zal hij naar jou luisteren en je met rust laten ..hij gaat je niet lastig vallen als je dat niet wil ..maardat betekent niet dat jou wil sterker is ..als hij jou lastig wilde vallen dan had hij dat allang kunen doen .en niemand die hem tgen houdt .maar hij is iemand die rekening houd met de mens en van ons houdt ..als wij zeggen Rot op ..dan doet hij dat !!!! en als wij om hulp vragen dan doet hij dat ...!!! Wat hij wil gebeurd ..maar hij houdt wel reking met ons .enluistert naar ons omdat we een vrije wil hebebn en daar heeft hij voor gezord ..(lijkt me logisch als ik iets creer met eigen wil moet ik ook wel naar luisteren naar wat diegene te zeggen heeft!!!).als wij niet willen dat hij ons latsig valt dan zal hij naar je luisteren (en heel verdrietig zijn) en dat ook niet doen en alleen hopen op de dag dat je wil dat hij in je leven terug komt !!!
God weet wat er gaat gebeuren en is almachtig. Zijn we dan niet weer terug bij het begin? Waarin ik zeg dat god moedwillig satan gecreerd heeft?
J

dit verhaal heb ik al een paar x uitgelegd .. monique ik heb een spreekbeurt over gehouden (je moest het houden over "wat doe jij om de wereld beter te maken) voor 30 mensen en allemaal begrepen ze het dus dat jij het nog niet begrijpt ligt niet aan mij .ik heb het mijn zussen verteld en uitgelegd en ook die begrepen het ... :wink:
Wanneer jij WEET dat je buurman iemand gaat vermoorden..... zeg je dan "die buurman heeft een vrije wil en hij mag die keuze maken"?
Of... ga je proberen die moord te voorkomen?
In het eerste geval (vrije wl van de buurman) ben jij toch medeschuldig aan die moord? Je wist ervan en hebt niets gedaan om het te stoppen. Toch?
inderdaad je hebt gelijk hij(god ) probeert het te voorkomen en hoe probeert God dat te voorkomen ???door regels op te stellen maar de vrije wil ligt nog altijd bij de mens om die op te volgen of niet (10 geboden o.a ) God kan toch niet zeggen Je moet mijn regels opvolgen anders ga je naar de hel en dan zal ik je pakken !!!!
Dat zie je dudielijk aan jezus ..hij vertelde ons hoe we moesten leven om vrede te krijgen op aarde ..maar dwong hij ons ???nee want je kan niet iets gaan dwingen wat jij hebt gemaakt met een vrije wil ..lekker arrogant zou dat zijn !!!daarom is aan ons de keuze
.ik vroeg me zelf af : ..wil ik vrede en geen oorlog ???
Wat moet ik daavoor doen dan ??/welke goede voorbeeld is er die ik kan opvolgen ??? Ik heb die vrije wil om kezues te maken of ik voor oorlg kies , wie ik daarvoor wil volgen als voorbeeld en wat ik daarvoor wil doen...

Zo ook met god. God WIST dat die engel in satan zou veranderen en heeft dat leten gebeuren. Dus, god is medeplichtig aan wat satan uitvreet. Het afschuiven op de "vrije wil" van satan gaat niet zo heel erg goed op... toch? Wanneer we namelijk de "vrije wil" van mensen stellen boven verantwoordlijkheid hebben we een anarchie.
ook dat heb ik al eerder uitgeLEGD..zie ouder verhaal !!!

ik heb altijd begrepen dat de hel de straf van god is?)...en... wanneer god niet straft dan zal god ook niet belonen... ook geen hemel dus.
Toch?
nee dat jij het zo hebt uitgelegd gekregen is niet mijn fout en de kerk legt wel meer dingen uit die niet zo zIjn daarom ga ik ook niet meer naar de kerk en denk ik zelf na ...jij kiest zelf waar je later naar toe gaat na je dood ..kies je voor satan en de hel jouw keuze niet die van God of van de satan .
WAT IK ERMEE BEDOEL IS DAT JIJ KIEST WAT JE DOEN EN LATEN WIL ..EN DAAR ZIJN DUS CONSEQUENTIES AAN VERBONDEN ..MAAR JI KIEST ERVOOR OM DAT TE DOEN ..

ACTIE- CONSEQUENTIE
IK KIES VOOR OM DE WERELD SLECHTER TE MAKEN EN VOOR DE DUIVEL DUS (ACTIE) -CONSEQUENTIE IS DAT IK DAN OOK DAAR NAARTOE GA WAAR DE DUIVEL IS
MAAR JIJ KIEST EN BEPAALT ...
Wanneer god niemand in de hel dondert... wie doet dat dan???
[/quote]

dat doe jezelf schat je eigen keuze !!! actie en consequentie
en niemand heeft tegn je gezegd dat je vrijwillig moet kiezen voor je straf ..dat is niet logisch ..je kiest wel vrijwillig voor je daden maar mensen zien niet dat daar ook dingen aan verbonden zijn ..
satanisten begrijpen het wel ..die beseffen (ik ken een sataniste meisje ) dat omdat ze kiezen voor de satan te aanbidden dat ze ook naar hem toe gaan om bij hem te zijn ..dat meisje zei letterlijk:
jah ik kies voor de satan en voor het slechte en dus voor de hel"
en reken maar dat ze dat liet zien in haar woorden en daden ..
dat ze nog een btje aardig tegen mij was was nog een wonder ...!!! :shock:

Waar zijn ze dan voor?
Waar is bidden dan goed voor? God doet toch niets?
[/quote]

bidden is om hulp te vragen en met je problemen bij God te komen en te praten....het is vorm van praten met God ...
Ik heb nooit gezegd dat God niets doet
ik heb gezegd
GOD DOET NIETS WAT JIJ NIET WIL !!!
Als ik bid om hulp zal hij dat ok doen

daarom stat er ook in de bijbel (en jezus heeft dat gezegd: bid en u zal gegevn worden ,klop en ik zal open doen ...


monique wat ik je probeer uit te leggen met dit alles is ..
dat wij ervoor kunen zorgen dat alle oorlogen stoppen en alle ellende ...
ik wil alleen dat mijn kindern opgroeien in een wereld die mijn kinderen niet vrmoorden of verkrachten
ik moet steeds denken aan maddie (het engelse meisje dat ontvoerd is )
zij is daarvan het slachtoffer o.a... :cry: :cry: :cry: :cry:
en daarom draag ik verantwoordelijkheid voor mijn daden ...het ligt ook aan mij of de wereld van morgen goed of slecht is ...en daarom wil ik de wereld beter maken :cry: :cry: :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door maria20 op di jun 26, 2007 11:14 am, 3 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Mahalingam schreef:Paraconsistente logica -- Verwerpt contradicties niet, maar neemt deze op.
De resulterende "paraconsistente" of "dialectische" systemen zijn op zichzelf interessant. Ze herinneren ons eraan dat de logica allerminst een absolute status heeft, zoals zovelen ten onrechte denken. De logica is een menselijke uitvinding, en als we maar slim genoeg zijn kunnen we net zulke vreemde logica's verzinnen als we maar willen.
De Islam-logica is hier een voorbeeld van.
Als we maar slim genoeg zijn?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maria, ik geef het op.
We zitten op volkomen verschillende golflengen.
Ik heb de indruk dat onze hersenen geheel andersom werken... 8)

Laten we het er maar op houden dat jij je hele hebben en houden in god's handen legt (alles uit vrije wil) en dat ik alles in eigen hand hou...(uit vrije wil) en niet in de hel gegooid word maar daar zelf lekker in ga zitten...(niet als "straf" uiteraard, maar als......tsja.... als....????) ... :wink:
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Monique schreef:Maria, ik geef het op.
We zitten op volkomen verschillende golflengen.
Ik heb de indruk dat onze hersenen geheel andersom werken... 8)

Laten we het er maar op houden dat jij je hele hebben en houden in god's handen legt (alles uit vrije wil) en dat ik alles in eigen hand hou...(uit vrije wil) en niet in de hel gegooid word maar daar zelf lekker in ga zitten...(niet als "straf" uiteraard, maar als......tsja.... als....????) ... :wink:
lieverd heb het een beetje veranderd ..vooral het laste stuk moet je evn lezen misschien dat je me dan betr begrijpt ...en wat ik ermee wil bereiken ..... :cry:
the truth will set you free!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

maria20 schreef:
Monique schreef:Maria, ik geef het op.
We zitten op volkomen verschillende golflengen.
Ik heb de indruk dat onze hersenen geheel andersom werken... 8)

Laten we het er maar op houden dat jij je hele hebben en houden in god's handen legt (alles uit vrije wil) en dat ik alles in eigen hand hou...(uit vrije wil) en niet in de hel gegooid word maar daar zelf lekker in ga zitten...(niet als "straf" uiteraard, maar als......tsja.... als....????) ... :wink:
lieverd heb het een beetje veranderd ..vooral het laste stuk moet je evn lezen misschien dat je me dan betr begrijpt ...en wat ik ermee wil bereiken ..... :cry:
Als het normaal zou werken in het christenkoppetje van je zou je je wel eens af kunnen vragen wat je bereikt hebt.
Geen enkele normale zou eenzelfde kierewiet christenmutsje als jij willen worden.
Volgens mij heb je een duiveltje op je schouder die jou die achterlijke en verwarde christenpraatjes doet schrijven.
Het christenrelilariekoekduiveltje.
En genezing daarvan krijg je niet door de bijeenkomsten van de schaamteloos zelfverrijkende oplichtersdominee Zijlstra te bezoeken.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Als het normaal zou werken in het christenkoppetje van je zou je je wel eens af kunnen vragen wat je bereikt hebt.
ik heb meer bereikt met dat ik de wereld beter maak dan jouw constante gehaat en onzinnige opmerkingen ..je maakt andere atheisthen heel erg zwart dorodat je constant geen respect toont ..terwijl monique en thomas dat wel doen ..komt omdat je teveel haat in je hebt en heel veel arrogantie ..
en ik heb me heel vaak dat afgevraagd maar JIJ denk IK niet he ???
je bent EEN grfustreerde atheist, jongen dat is nu wel te merken ..Nadia heeft je al eerder gevraagd om er mee te kappen maar je denKt dat je tegen mij even lkr door mag gaan ofzo ...nou niet dus ...


Geen enkele normale zou eenzelfde kierewiet christenmutsje als jij willen worden.
jij bent wel normaal ???wat een arrogantie zeg ..nou ja kun je van zulke mensen verwachten ...EN IK HEB JE VRIENDLEIJK GEVRAAGD OM TE KAPPEN MET CHRISTENMUTSJE EN TE SCHELDEN IK ER MAAR EVEN EEN MODERAOR BIJ GA AHLEN WANT SCHELDEN IS VOOR ZWKKE MENSEN DIE GEEN ARGUMENTEN HEBEBN ..MAAR WEL VEEL HAAT IN HUN..HART ,..ALS JE AL EEN HART HEBT ... :roll: :roll: :roll:

Volgens mij heb je een duiveltje op je schouder die jou die achterlijke en verwarde christenpraatjes doet schrijven.
HIERMEE HEB JE DUS OFFICIEEL BEZWEZEN DAT OOK NOG EENS NIET ECHT SLIM BENT ...DENK JE NOU ECHT DAT DE DUIVEL TEGEN MIJ GAAT ZEGGEN DAT IK MIJN VIJANDEN LIEF MOET HEBBEN ???
DENK JE ECHT DAT HIJ MIJ LAAT OPSCHRIJVEN DAT IK DE WERELD BETER WIL MAKEN DOOR MIJN NAASTE LIEF TE HEBEBN ..
ALS DE DAT DENKT DAN WEET JIJ NIET WAAR DE DUIVEL VOOR STAAT ..ALS JE DAT NIET WEET WAT PRAAT JE DAN NOG ???
GA EERST OVER NADENKEN VOORDAT JE ONZIN KOMT LULLEN ZOU IK ZEGGEN.
:lol:

Het christenrelilariekoekduiveltje.
En genezing daarvan krijg je niet door de bijeenkomsten van de schaamteloos zelfverrijkende oplichtersdominee Zijlstra te bezoeken.
DE HEER ZIJLSTRA VRAAGT GEEN GELD ERVOOR EN JE HOEFT NIETS TE BETALEN VOOR EEN GENEZING OF OM BINEN TE KOMEN ..
LAAT STAAN DAT HIJ MILIONAIR IS GEWORDEN ERDOOR ..DUS JE LULT WEER HEEEEL VEEL ONZIN !!!! HEB IK AL ONG 1000000000000000000000000000X VERTELD ..DUS DAT BEWIJST OOK WEERDAT JE NIET KUNT LEZEN ...


IETS ANDERS NOG???
the truth will set you free!!!!
Plaats reactie