(Yourtube video) Truth about islam from Wafa Sultan

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Sebastiaan

(Yourtube video) Truth about islam from Wafa Sultan

Berichtdoor Sebastiaan » Di Aug 14, 2007 10:39 pm

Het volgende fragment komt van Al Jazeera waarin een seculiere Ex moslima Wafa Sultan publiekelijk afstand doet van de Islam en onderbouwd haar beweegredenen.

Truth about islam from an ex-muslim lady
Afbeelding
Interview Dr. Wafa Sultan Al Jazeera.

Een paar maanden geleden was de 47 jarige Arabisch-Amerikaanse Dr.Wafa Sultan nog een weinig bekende psychologe uit Los Angelis. Maar dat is sinds een uitzending op 21 februari 2006 voor de tv-zender Al Jazeera, radicaal veranderd. Zij heeft een serie opmerkingen gemaakt over de islam die er niet om liegen. In het interview dat al meer dan een miljoen keer is bekeken op internet fulmineert zij tegen ‘het barbaarse en primitieve karakter van de huidige moslimsamenleving’. Klik voor het zien van de uitzending: the Middle East Media Research Institute, Over de huidige kloof tussen het Westen en de Arabische wereld zegt ze: “De botsing die we waarnemen in de wereld is niet een ‘clash of civilisations’; het is een botsing tussen tegengestelden, tussen twee tijdperken. Een botsing tussen een mentaliteit die in de Middeleeuwen thuishoort en een andere mentaliteit, die thuishoort in de 21e eeuw.” Daarnaast zegt zij dat de moslims wel eens een voorbeeld mogen nemen aan het Joodse volk. Wafa Sultan zegt te streven naar verandering van mentaliteit van haar volk en hoopt daarmee een nieuwe werkelijkheid binnen de Islamitische wereld tot stand te brengen.

Wafa Sultan is in Syrië geboren en het grote keerpunt in haar leven -met betrekking tot haar Islamitische geloofsovertuiging -kwam in 1979, toen zij een medische opleiding volgde aan de Universiteit van Aleppo in Syrië. Een groep genaamd “The Brotherhood of Islam” beging in die tijd in naam van Allah, bloedige aanslagen op onschuldige Syrische burgers, in een poging de regering van dictator Hafaz al-Assad ten val te brengen. Wafa Sultan was persoonlijk getuige van de brute en laffe moord op de professor van de Universiteit waaraan zij haar onderwijs genoot. Deze professor was een volkomen onschuldig slachtoffer. Bewapende terroristen drongen de klas binnen en doorzeefden de professor met honderden kogels onder het schreeuwen van “Allah is groot”. Wafa Sultan vertelde dat zij vanaf dat moment was getraumatiseerd voor het leven. Zij verloor al haar geloof in haar god en begon de lering ervan in twijfel te trekken. Zij en haar man besloten Syrië te verlaten en zich in de Verenigde Staten te vestigen. In de jaren die volgden brandde de woede in haar. “Wat bezielt bijvoorbeeld een jonge moslim, die nog een heel leven voor zich heeft, zichzelf op te blazen? “ vroeg zij zich af. Volgens haar worden de moslims de afgelopen 14 eeuwen gegijzeld door het geloof dat aan hen wordt onderwezen. Zij vervolgt: Mijn volk bevind zich in totale duisternis, hulploos verloren. De karavaan der mensheid is hen voorbij getrokken en men is deze uit het oog verloren”

Dr.Wafa Sultan
Dr. Wafa Sultan: “tijdens mijn jeugd in Syrië, werd ik opgevoed om Joden te haten. Tot aan het moment dat ik naar de Verenigde Staten emigreerde, geloofde ik dat het Joodse volk geen menselijke schepsels waren en geen menselijke eigenschappen bezaten. Ook spraken zij met een ander stemgeluid in vergelijking tot de overige menselijke schepsels. Aan mijn persoonlijke contacten met Joodse mensen heb ik geleerd mijn mening en overtuiging bij te stellen. Ik begon mij te beseffen hoe ver wij naast de waarheid zaten. Des te meer ik met Joodse mensen begon te werken des te meer ik begon te beseffen dat we allemaal van dezelfde menselijke schepping zijn. Mijn eerste ervaring was tijdens mijn opleiding toen ik, en nog vier andere moslimvrouwen, moesten samenwerken met een Joodse arts die ons voortreffelijk behandelde.

Gedurende het debat op Al-Jazeera prees Wafa Sultan het Joodse volk vanwege hun hoge morele standaard. Ook zei ze dat het Joodse volk een hoog niveau van zelfbeheersing en veerkracht aan de dag weet te leggen, zeker wanneer het aankomt op lijdzaamheid, daarmee onder meer verwijzend naar de Holocaust. Het Joodse volk heeft respect weten af te dwingen in onze de wereld, door hun gedegen kennis van allerlei zaken, evenals hun goede werken, welke niet op terreur berusten. De vele wetenschappelijke ontdekkingen en wetenschappelijke kennis in de 19de en 20ste eeuw, is voor een belangrijk deel te danken is aan de Joodse wetenschappers. Hoe waar het is wat Wafa Sultan hier zegt blijkt uit de lange lijst van Joodse Nobelprijs winnaars.

De wereld telt ca 13 miljoen Joden dat is 0.2 procent van de totale wereldbevolking maar telt maar liefst 164 Nobelprijswinnaars . Dat is andere koek, dan kinderen opleiden tot moordmachines. De Arabisch/Islamitische wereld telt ca 1.2 miljard moslims. Dat is bijna 20 procent van de totale wereldbevolking. In de laatste honderd jaar ontvingen slechts acht Arabieren de Nobelprijs, waaronder twee Arabische christenen en de vroegere president van Egypte Anwar Sadat (zie afbeelding) en aardterrorist Yasser Arafat. De in Amerika wonende, uit Syrië afkomstige Farid N.Ghadry, schetst in een artikel “Israel Builds for Nobel Prizes, Arabs Build for Suicide Bombers”, een duidelijk beeld van wat de Arabieren bezield.Volgens hem is het een algemeen bekend verschijnsel dat de islam in ontwikkeling eeuwen achterloopt met de joods-christelijke cultuur. De totale islamitische wereldbevolking bevat nog niet half zoveel wetenschappers als Israël. ”Daar waar de Israëli’s het individu aanmoedigen om de kwaliteit van het leven te verbeteren, is in de Arabische cultuur het bereiken van het zelfmoordmartelaarschap, het hoogst haalbare”aldus Ghadry cynisch.

Anwar Sadat met stropdas met hakenkruismotief te gast bij de Israëlische premier Menahem Begin in Jeruzalem op 20-11-1977.
Vervolg Wafa Sultan: "15 miljoen mensen verspreid over de gehele wereld, onderling met elkaar verbonden, hebben hun positie verworven door hun werken en hun kennis. De wereld heeft nimmer gezien dat ook maar één enkele jood zich heeft opgeblazen in een Duits restaurant of ergens anders. Ook hebben wij geen enkele Jood waargenomen die de vernietiging van een kerk op zijn geweten heeft.”
“Dit in tegenstelling tot de moorddadige inslag van de Islam.Het zijn veelal Moslims die hun geloof verdedigen door het tot de grond toe laten afbranden van kerken, het vermoorden van mensen, evenals het vernietigen van ambassades. Deze verkozen weg zal nimmer tot enig positief resultaat leiden. De Moslims dienen zichzelf af te vragen wat ze kunnen betekenen voor de mensheid voordat zij beginnen respect te eisen."Aldus Dr.Wafa Sultan.

Kort na de uitzending op al Jazeera daalde er meteen een storm van kritiek op haar neer. Volgelingen van de ‘vredelievende religie’ uiten onmiddellijk talrijke doodsbedreigingen aan haar adres. Dat is typisch islam, onmiddellijk dreigen met moord en doodslag. De radicale volgelingen van Mohammed acteren als hun grote roerganger die ook niet maalde om een paar lijken meer of minder. (Klik voor uitvoerige informatie over Mohammed: Prophet Of Doom: Islam's Terrorist Dogma In Muhammad's Own Words Ze zijn anti-West, anti-Democratie, anti-Christen, anti-Joods, anti, anti,anti, zijn betrokken bij 25 tot 30 conflicten in de wereld en houden ervan zichzelf op te blazen temidden van zoveel mogelijk onschuldigen. Abdulrahman al-Rashed van het tv-station Al-Arabiya, schreef in zijn dagelijkse column gepubliceerd in de krant A-Sharq Al-Awsat, begin september 2004. "Pijnvolle waarheid: alle terroristen in de wereld zijn moslims. Onze terreurzoons zijn het eindproduct van een corrupte cultuur. De meeste daders van zelfmoordaanslagen op bussen, scholen, overheidsgebouwen, woonhuizen van burgers, van de laatste tien jaar overal ter wereld, zijn moslims. Het beeld is vernederend, pijnvol en hard voor ons allen." aldus Al-Rashed. Volgens hem dienen de moslims deze schandalige feiten onder ogen te zien en niet moeten proberen ze te ontkennen of te negeren

Dr.Wafa Sultan is inmiddels gedwongen om onder te duiken en vreest voor haar leven en de veiligheid van haar familie, nadat zij de wortels van radicale Islam heeft aangevallen.Zij werkt ook aan een boek, dat wanneer deze wordt gepubliceerd, de islamitische wereld zal trillen op haar grondvesten, zo is de verwachting. Zij stelt in haar boek iedere tekst uit de koran ter discussie. De titel van het boek is; “The Escaped Prisoner: When god is a monster”.
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op Wo Aug 15, 2007 10:08 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 14, 2007 10:48 pm

Wafa Sultan is een heel moedige vrouw.

Ik ben een grote fan van haar.

Hier is een intervieuw met haar.

http://weeswaakzaam.punt.nl/index.php?r ... _archief=0

Dr.Wafa Sultan is inmiddels gedwongen om onder te duiken en vreest voor haar leven en de veiligheid van haar familie, nadat zij de wortels van radicale Islam heeft aangevallen.Zij werkt ook aan een boek, dat wanneer deze wordt gepubliceerd, de islamitische wereld zal trillen op haar grondvesten, zo is de verwachting. Zij stelt in haar boek iedere tekst uit de koran ter discussie. De titel van het boek is; “The Escaped Prisoner: When god is a monster”.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Di Aug 14, 2007 10:59 pm

Ariel schreef:Wafa Sultan is een heel moedige vrouw.

Inderdaad, ze ontmaskert de Islam voor het ongedierte dat het is. :twisted:

Afbeelding
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus

Silly

Berichtdoor Silly » Wo Aug 15, 2007 7:20 pm

Ariel schreef:Wafa Sultan is een heel moedige vrouw.

Ik ben een grote fan van haar.

Hier is een intervieuw met haar.

http://weeswaakzaam.punt.nl/index.php?r ... _archief=0

whaaaaaaaa kan niet wachten op dat boek dan (L)

de islam staat in het MO op instorten.. zeker in de landen die niet arabisch-talig zijn. ben idioot benieuwd naar dat boek :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Ma Aug 20, 2007 11:01 pm

Silly schreef:de islam staat in het MO op instorten.. zeker in de landen die niet arabisch-talig zijn.

Intressant, welke aanwijzingen heb je hiervoor?

moslims hebben een andere visie:
Afbeelding

Silly

Berichtdoor Silly » Ma Aug 20, 2007 11:31 pm

moslims hebben over alles een andere visie :wink:

ik wou dat ik kon laten zien wat er in palltalk gebeurt, en op arabische televisie. dat is zeker de moeite waard, maar grotendeels helaas alleen in het arabisch te volgen :(

er wordt hard gewerkt aan de ondergang van de islam in het midden oosten...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Zo Sep 02, 2007 10:21 pm

Silly schreef:

ik wou dat ik kon laten zien wat er in palltalk gebeurt, en op arabische televisie. dat is zeker de moeite waard, maar grotendeels helaas alleen in het arabisch te volgen :(

Sorry maar er is ook een hadith waarin staat dat arabieren islam verlaten en Islam zal groter worden door de westen(bekeerlingen)
A proud amazigh!

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Sep 03, 2007 3:20 pm

ajax schreef:
Silly schreef:

Sorry maar er is ook een hadith waarin staat dat arabieren islam verlaten en Islam zal groter worden door de westen(bekeerlingen)

In die hadith ben ik best wel geïnteresseerd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Okt 10, 2007 1:11 pm

Heden staat er een 2 pagina groot interview met Wafa Sultan in De pers:
http://depers.republisher.modernmedia.nl/7602/default.aspx#10
De Islam is het probleem, niet de interpretatie
Het is helder, duidelijk en rechttoe rechtaan wat ze zegt. Goed leesvoer voor in de trein. Dit krantje huilt niet zo erg mee met de multikul en politiek correcte wolven en dat blijkt een gat in de markt te zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Okt 10, 2007 1:23 pm

Dank je wel Mahalingam
De pers is toch het laatste nieuwe gratis krantje?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Wo Okt 10, 2007 2:15 pm

Wafa Sultan vat het nog maar eens uitstekend samen.

Het (tot nu toe) enige negatieve commentaar op het artikel komt van ene "Nijlgans":
Waarom geeft de Pers zoveel ruimte aan dit soor radikale Islaam -bashers ? Is het soms jullie wens om Moslims in de armen van de Salafisten te drijven ? Juist het overmatig grote podium wat deze mensen krijgen maakt dat Moslims zich (terecht) constant aangevallen voelen , er is weinig "dialoog" mogelijk met iemand die je aanvalt waardoor je ook niets van deze persoon kan leren of aannemen .

Met andere woorden:
Mond houden, of we gaan radikaliseren.
Betalen, of we branden de tent plat.

Het gebruikelijke maffia-dreigement..
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Okt 10, 2007 2:24 pm

Ik ga het artikel hier plaatsen.
Veel mensen zijn te lui :oops: om een link aan te klikken, en zo bereiken we meer lezers voor dit goede artikel.

Door: Bahram Sadeghi
Gepubliceerd: gisteren 22:48
Update: gisteren 23:03

Wafa Sultan is een 59-jarige Amerikaanse psychiater, geboren en getogen in Syrië. Ze woont nu achttien jaar in Amerika. Na de aanslagen van 11 september 2001 begaf ze zich geregeld in het politieke debat over de islam en geweld, maar werd pas beroemd na een geruchtmakend interview op de Arabische zender Al Jazeera. Ze trok hierin fel van leer tegen een imam. Haar ster is sindsdien rijzende. Time Magazine riep haar uit tot een van de invloedrijkste mensen van 2006.

Ik word zachtjes op mijn schouder getikt. Een forse, blanke man vraagt op gedempte toon of ik op iemand zit te wachten. Geschrokken van deze onverwachte benadering zeg ik dat ik om twaalf uur op deze plek (lobby van een chique hotel in een kleine gemeente in Californië) een afspraak met Wafa Sultan heb. Of ik een wapen bij me draag, vraagt hij, alsof mijn antwoord ook ja had kunnen zij

Nadat hij met zijn collega de hotelkamer waar het interview plaats zou hebben, bekeken én afgekeurd heeft, regelen ze een grote vergaderzaal. Een van de mannen blijft het hele interview in de kamer zitten. Welkom in de wereld van een van de felste criticasters van de islam, de Syrisch-Amerikaanse psychiater Wafa Sultan, voor wie dit soort veiligheidsmaatregelen inmiddels bij het dagelijkse leven hoort.

De naam Geert Wilders, noch een beschrijving van zijn kapsel, zegt haar iets. Maar als ze over zijn oproep tot een verbod op de Koran hoort, zegt ze: ‘Oh ja, daar heb ik inderdaad van gehoord. Die man heeft helemaal gelijk! Vroeger riep ik dat de westerse regeringen meer druk op islamitische regeringen moesten uitoefenen om hun schoolboeken te veranderen, omdat die bol staan van haatdragende teksten. Maar dat heeft geen zin meer omdat het Westen nu toestaat dat hier ook islamitisch onderwijs gegeven wordt. En dat is een zeer, zeer grote fout. De dreiging die van de islam in het Westen uitgaat, is veel serieuzer dan het Westen zich realiseert.’

Beschrijft u die dreiging eens?

‘Vertel mij nu eens wat de islam ons leert? Niets dan haat dragen. Wie niet in de islam gelooft, moet gedood worden. Van jongs af aan worden we [de moslims, red.] gehersenspoeld over onze missie op aarde: vechten voor de islam. Dat stelt de Koran duidelijk: doden of gedood worden. Ik vind dus niet dat de islam een geloof is. Het moet ook niet als een geloof behandeld worden, het is een politieke ideologie die haat verkondigt.’

En hoe zit het met de mensen die zeggen dat de islam een boodschap van vrede is?

‘Óf ze misleiden anderen óf ze weten weinig over de islam. U bent waarschijnlijk bekend met het principe van ‘Al Takiyya’. Het betekent dat moslims mogen misleiden en liegen om hun doel te bereiken.’

In uw beroemde interview op Al Jazeera zegt u dat er geen sprake is van een ‘botsing van beschavingen’? Wat bedoelde u daarmee?

‘Wat zijn onze criteria om een beschaving te definiëren? Waar vind je beschaving in de islamitische wereld? Ze beschouwen zichzelf als beschaafd terwijl ze het niet zijn. Er is geen beschaving in de islamitische geschiedenis!’

In Iran had je toch een grote beschaving...

‘Het was een Perzische beschaving. Dat is iets anders. En de Iraniërs zijn heel trots op hun pre-islamitische beschaving en de islam maakte dat helemaal kapot. De Iraniërs werden gedwongen om in de islam te geloven. Moslims hebben nooit voor de islam kunnen kiezen, omdat het [verspreiden van het geloof, red.] middels landverovering ging.’

Gelooft u in een reformatie van de islam?

‘Nee, ik denk niet dat we de islam kunnen reformeren. Het concept reformatie stamt uit de Middeleeuwen en het betekent ‘teruggaan naar de wortel’ en het vasthouden daaraan. Toen de christenen teruggingen naar huns roots, werden ze met het Nieuwe Testament en het leven van Jezus geconfronteerd. Maar als moslims teruggaan naar hun roots, zien ze de Koran en het leven van Mohammed. Bent u bekend met het leven van Mohammed? Het is één groot trauma! Het is werkelijk schokkend. Ik geloof dat de islamitische reformatie op dit moment gaande is en dat is wat Osama Bin Laden doet. Hij gaat terug naar de wortels van de islam. Osama Bin Laden is een reformist.’

Maar hoe zit het dan met het moderniseren van de islam?

‘Hoe kun je het leven van Mohammed moderniseren?! In onze schoolboeken stond een bekend verhaal: Mohammed onthoofdde in één nacht achthonderd joden en sliep vervolgens met een joodse vrouw nadat hij haar vader, broeder en man had vermoord. Hoe kun je dit verhaal reformeren? Nou?! Wat is de morele les die we onze kinderen vertellen door hun te dwingen om dit soort levensbeschrijvingen te lezen? Het is een zeer beangstigend verhaal voor de menselijke geest.’

Misschien moet je het in de culturele context van de tijd plaatsen?

‘Het probleem is dat de Koran duidelijk zegt dat Mohammed een rolmodel voor iedere moslim moet zijn en geloof het of niet: Mohammed is sindsdien een rolmodel geweest. Je mag hem niet bekritiseren, maar dient in zijn voetsporen te treden. Naar mijn mening is Osama Bin Laden de ware moslim, omdat hij het leven van Mohammed kopieert.’

En hoe zit het met de gematigde moslims? Heeft u daar vertrouwen in?

Als je met gematigd bedoelt dat mensen weigeren zich met terroristische acties in te laten, dan is de meerderheid van de moslims gematigd. Maar als je met gematigd mensen bedoelt die geen terrorisme plegen én ook actie ondernemen om het te stoppen, dan slinkt die meerderheid snel en wordt het een heel kleine minderheid. Hoe vaak hoor je moslims zich uitspreken tegen Osama Bin Laden en het terrorisme? Niet echt vaak. En ik geloof dat diegenen die zich gematigd noemen, vooral de niet-Arabische moslims, niet veel over de islam weten. Inderdaad, je kunt ze gematigd noemen in de zin dat ze matige kennis over de islam hebben. Om de islam volledig te begrijpen, moet je goed Arabisch kunnen schrijven en lezen. Ik heb de Koran altijd bij me en welke vertaling je ook leest, het gaat om de vertaling van de betekenis, maar niet om woord bij woord. Bovendien, iedereen die de Koran vertaalt, probeert heel politiek correct te zijn. De Koran in het Arabisch is anders dan in welke taal dan ook.’

Is er iets fundamenteel mis met de islam?

‘Ja, absoluut. Het gaat om de houding jegens ‘de anderen’. Het is je missie als moslim op aarde om de islam met het zwaard te verspreiden: moslims worden gehersenspoeld en denken dat de islam ooit de hele wereld gaat veroveren. En hun missie is om dat proces te bespoedigen. Op de Saoedische vlag staat een zwaard. Het statement daarboven zegt: ‘Er is geen God dan Allah en Mohammed is Zijn boodschapper’. Als de vlag de ziel van een land moet vertegenwoordigen, welke boodschap gaat er dan van deze vlag uit?’

Maar op de vlag van sommige Noord-Europese landen staat toch ook vaak een kruis?

‘Dat is prima. Ik heb ook geen moeite met Allah of Mohammed op een vlag. Een davidsster of een halvemaan op een vlag, dat maakt me niets uit. Maar de relatie tussen Mohammed en het zwaard, daar maak ik me zorgen over.’

Gaat het nu om de islam of om de wijze waarop de moslims de islam gebruiken?

‘Nee, de islam is het probleem en niet de manier waarop mensen de islam interpreteren. In de Koran staat: ‘Ik zal angst in de harten van de ongelovigen slaan, en hun harten en hun vingertoppen zal ik vernietigen’. Als je je volgelingen vraagt om hoofden af te kappen, hoe kun je dat aan je kinderen op een vredelievende manier uitleggen?’

Je ziet zulke zinnen ook in de Thora en in de Bijbel.

‘De mensheid wordt op dit moment geconfronteerd met een probleem, eigenlijk een crisis: de islam. En niet met het judaïsme of christendom. De wereld heeft geen problemen met de joden, waarom zouden we ons daar druk over maken? Joden zijn maar met vijftien miljoen mensen op deze wereld. Maar als slechts twee procent van de moslims radicaliseert, zal de hele wereld een crisis beleven. Ik ben ervan overtuigd dat elk geloof een slechte kant kent. Net als bij een ziekte. Als ik tegen je zeg dat een patiënt van me verkouden is, dan zeg ik dat die patiënt ‘ziek’ is, toch? Maar als hij terminale hersenkanker heeft, zeg ik nog steeds dat hij ‘ziek’ is. Toch is er een groot verschil tussen de twee patiënten.’

En wat heeft de islam?

‘De terminale fase van hersenkanker! Je kunt het behandelen noch genezen.’

Dit is toch een heel trieste boodschap van u?

‘Het is inderdaad triest. De waarheid is altijd triest. We vinden het altijd moeilijk om die onder ogen te zien.’

Hoe ziet u het in de westerse landen waar vele moslims wonen?

‘De hele wereld is getuige van een enorme crisis en alleen een gezamenlijke aanpak kan deze crisis het hoofd bieden. Je kunt het probleem niet oplossen als je het niet eerst onderkent. Het probleem van het Westen is dat het Westen geen benul heeft van de problemen en de werkelijkheid van de islamitische en Arabische wereld. Het Westen snapt de mindset van de moslims niet. Je kunt bijvoorbeeld niet tegelijkertijd Nederlander én moslim zijn, omdat de Nederlandse regering geen islamitische regering is. Een moslim mag zo iemand niet boven zich dulden. Dat mag niet van de islam.’

U klinkt nu erg als Geert Wilders, onze parlementariër.

‘Je kunt geen Fransman, Amerikaan, Nederlander of Brit zijn en tegelijkertijd moslim, behalve als je de mensen misleidt. Moslims zijn in het Westen om de islam te verspreiden en om de westerse constitutie te vervangen door de islamitische sharia [wetgeving]. Alles zal afhangen van de houding die het Westen ten aanzien van deze crisis zal aannemen. En ik vind niet dat het Westen het tot dusver goed gedaan heeft. Mijn boodschap aan de Nederlandse bevolking is: leer over de islam. Ik ben niet van plan het Westen tegen de moslims op te zetten. Moslims zijn immers mijn volk, mijn familie. Ik kan toch niemand opzetten tegen mijn moeder, mijn broers en zussen?! Maar je kunt het probleem niet bestrijden als je de echte oorzaak niet onder ogen ziet. Laat je niet misleiden door moslims die zeggen dat de islam een boodschap van vrede is. Dat is mijn boodschap.’

Heeft u van mijnheer Jami gehoord, die een Comité voor Ex-moslims heeft opgericht?

‘Wat goed van hem! Ex-moslims moeten zich beschermd voelen, willen zij uit hun schulp kruipen en zich uitspreken. Maar zelfs hier in het Westen... U ziet toch mijn situatie... Ik krijg dagelijks doodsdreigingen: maar ik ben een Amerikaanse burger en Amerika geeft enorm om zijn burgers.’

Hoe ziet u de toekomst van de islam in Europa of in het Westen?

‘Om door te kunnen gaan met mijn boodschap moet ik optimistisch zijn. Het internettijdperk stemt mij optimistisch. Wat ik tegenwoordig hoor, was tien jaar geleden onmogelijk. Internet brengt op sneaky wijze informatie de islamitische gevangenis in. Je kunt moslims niet meer beknotten. De waarheid kan niet meer verborgen blijven. Internet opent de hele wereld zodat we onderscheid tussen slecht en goed kunnen maken. En als je de moslims de vrijheid gunt, stort de islam in één klap in! Maar u kent de islamitische wereld: je mag geen kritiek leveren of ruimte voor twijfel overlaten. Ze [moslims, red] weten niet wat het beste voor hen is en ze kennen evenmin de vrijheid om te kiezen.’ ‘De islam is het probleem, niet de interpretatie’Over Ayaan Hirsi Ali

‘De eerste keer dat we elkaar zagen was toen we allebei door Time Magazine uitgenodigd waren. We renden op elkaar af en omhelsden elkaar. Maar we hadden al e-mailcontact. Ik ben er trots op haar als vriendin te hebben. Zij is een heel sterke en krachtige vrouw; ik word al heel lang door haar boodschap geïnspireerd. Jullie zijn een heel sterke vrouw kwijtgeraakt en dat is heel jammer voor Nederland.’

Over haar geloofsbeleving

In het verleden heeft Wafa Sultan zich nooit heel duidelijk over haar eigen geloofsbeleving uitgelaten. In dit interview is ze heel duidelijk: ‘Nee, ik ben geen moslim. Ik geloof niet in de islam en ik praktiseer het evenmin. Ik ben een ex-moslim en daar ben ik ook trots op. Soms zeg ik dat ik ‘cultureel-moslim’ ben, omdat het niet mijn keuze was om het te zijn of niet te zijn. Zo ben ik nou eenmaal geboren. Ik kan mijn huid toch niet afstropen, bij wijze van spreken. Mijn houding, mijn lichaamstaal. Het is allemaal moslim. Ik kan het niet ontkennen. Maar het is nooit mijn keuze geweest om het te zijn of niet te zijn. Ik geloof niet in de islam. Ik geloof wel in God, maar ik volg niet een bepaald geloof. Het geloven in God geeft me een fijn gevoel. Ik geloof in God, ongeacht of Hij er is of niet is. Ik kan Hem niet bewijzen, misschien is het een Haar, waarom altijd over Hem spreken?!’

http://www.depers.nl/buitenland/110784/ ... ml#reactie

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Wo Okt 10, 2007 4:19 pm

Wafa Sultanbaba, dat Arabisch snorrewijfje is niets meer dan zon achterlijke seculiere arabier, allemaal stuk voor stuk achterlijk.

59 jaar en dan nog zo achterlijk :D, ik krijg bijna medelijden.

Arabieren hebben nogal last van achterlijkheid in hun cultuur en mensen, dit moet echt gezuiverd worden.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Okt 10, 2007 4:45 pm

BaniIsrael schreef:Wafa Sultanbaba, dat Arabisch snorrewijfje is niets meer dan zon achterlijke seculiere arabier, allemaal stuk voor stuk achterlijk.

59 jaar en dan nog zo achterlijk :D, ik krijg bijna medelijden.

Arabieren hebben nogal last van achterlijkheid in hun cultuur en mensen, dit moet echt gezuiverd worden.

Natuurlijk Bani. Er staan in Duitsland nog een paar ovens.
Die kan je waarschijnlijk zo gebruiken.
Ze zien er nog goed uit.

Afbeelding

Ruth

Berichtdoor Ruth » Wo Okt 10, 2007 7:40 pm

goed interview. Wat een kanjer die vrouw !!

Is het jullie al opgevallen? Bani wordt steeds gekker, t kereltje krijgt te weinig aandacht.
Zullen we hem nog gekker maken en helemaal negeren ??!!

:evil:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Okt 10, 2007 8:12 pm

Goed plan Ruth.
Ik doe mee.
Als hij weer normaal wordt, dan gaan we weer tegen hem praten.

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Wo Okt 10, 2007 8:35 pm

Ik weet wel zeker dat NIEMAND me hier kan negeren, daar ben ik namelijk te briljant voor!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Okt 10, 2007 8:42 pm

Ariel schreef:Goed plan Ruth.
Ik doe mee.
Als hij weer normaal wordt, dan gaan we weer tegen hem praten.

ik doe dat al een tijdje :evil:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Wo Okt 10, 2007 8:50 pm

Beste/lieve Manon, Ariel en Ruth,

Dit soort vuiligheid zou eigenlijk automatisch aar onze viruele afvalbak moeten. Te min om over na te denken.
Jullie helemaal gelijk: wij moeten gewoon niet op figuur reageren.
Gewoon zijn "briljante" vuiligheid negeren.

En op hem reageer ik dus op zeker niet.
Hij zit qua idioterie op hetzelfde - hellende - vlak als Is Lam Inside, BfP en kinderen van 2 jaar.

Groetjes,

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Okt 10, 2007 10:50 pm

Soms, als het rammadannen voorbij is, maken Mohammedanen een worderbaarlijk herstel door omdat diverse hersenfuncties weer op gang komen. Laten we hopen dat onze Mohammedaanse deelnemers aan dit forum ook spoedig genezen. Ik wens hun beterschap! Wie weet schiet het herstel wel door en komen functies als introspectie en geweten in werking.
Maar daar zou ik niet op gokken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Do Okt 11, 2007 7:25 am

We moeten je helaas teleurstellen beste Mahilgham.

Na de Ramadan zullen we beginnen met het vasten van de Shawaal. Dit deed onze profeet Mohammed ook altijd.

Ik als vrouwzijnde zal eerst mijn 6 menstruatiedagen moeten inhalen, gevolgd door 6 dagen Shawaal. Kom dan uit op een totaal van 12 dagen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Do Okt 11, 2007 8:39 am

Chaimae schreef:We moeten je helaas teleurstellen beste Mahilgham.

Na de Ramadan zullen we beginnen met het vasten van de Shawaal. Dit deed onze profeet Mohammed ook altijd.

Ik als vrouwzijnde zal eerst mijn 6 menstruatiedagen moeten inhalen, gevolgd door 6 dagen Shawaal. Kom dan uit op een totaal van 12 dagen.

GEwoon je menstruatie uitgesteld.
Je bent toch echt tot alles in staan he.....

Wat de rammadan al niet met je kan doen
Context???

Uitleg???

Ruth

Berichtdoor Ruth » Do Okt 11, 2007 9:45 am

Thomas schreef:
Chaimae schreef:We moeten je helaas teleurstellen beste Mahilgham.

GEwoon je menstruatie uitgesteld.
Je bent toch echt tot alles in staan he.....

Wat de rammadan al niet met je kan doen

nee Thomas, dat begrijp je verkeerd. Ze bedoelt dat ze de dagen dat ze niet gevast heeft, omdat ze menstrueerde, nu nog moet gaan inhalen. :D
geeft niet, vrouwentaal :?
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

EDL

Ruth

Berichtdoor Ruth » Do Okt 11, 2007 9:48 am

pfff je zou zo slap als een vaatdoek worden van al dat vasten.
Of flink aankomen, door dat onregelmatige eetpatroon (overdag niet eten en drinken en je 's avonds tegoed doen aan allerlei lekkers) is de stofwisseling van de gemiddelde moslim flink van slag.

EDL

Thomas

Berichtdoor Thomas » Do Okt 11, 2007 10:01 am

Sorry Ruth/Chaimae,

Verkeerd begrepen.

Thomas.
Context???

Uitleg???

Terug naar “Getuigenissen van ex-moslims”