Corona ontsporing

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Ali Yas
Contacteer:

Re: Corona ontsporing

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
za dec 04, 2021 3:19 pm
Ik wacht wel totdat ik een oproep krijg. En dan ga ik op een doordeweekse dag.
We moeten dit maar zien als moedig en opofferingsgezind.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Is het onze Calvinistische opvoeding die maakt dat als het even kan wegens corona alle lol en leut verbannen moet worden?
Onze burgervaders aan de niet meer bestaande EU grens met Duitsland klagen steen en been want de jeugd trekt en masse naar discotheken in Duitsland die met heel veel maatregelen (coronapas, testresultaat, koortsmeting mondkapje) wel dans en sjans plezier bieden.
Maar ja, de grens kan niet meer gesloten worden wegens EU regels.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Ali Yas
Contacteer:

Bericht door Ali Yas »

The World Health Organization has questioned the UK government’s decision to roll out hundreds of millions of booster jabs to its population, asserting there is “no evidence” they would offer “greater protection” to the healthy.
(https://verenoflood.nu/corona-who-ontke ... -boosters/)
Ariel

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
za dec 04, 2021 7:29 pm
Ariel schreef:
za dec 04, 2021 3:19 pm
Ik wacht wel totdat ik een oproep krijg. En dan ga ik op een doordeweekse dag.
We moeten dit maar zien als moedig en opofferingsgezind.
Dank je Ali Yas. Ik doe het voor mijzelf, dus het is niet opofferingsgezind.
En zo'n prikje voel je niet hoor. Voordat je het weet zit hij er in.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam

Kindsoldaten in de strijd tegen corona de overheid.

Verontwaardiging over kinderen nabij waterkanon op coronabetoging

Een video waarin te zien is dat twee kinderen tussen betogers en de oproerpolitie worden geplaatst tijdens de coronabetoging in Brussel, lokt verontwaardiging uit op sociale media.

De mars tegen het coronabeleid verliep zondag chaotisch en in een grimmige sfeer. Een groepje betogers begon met projectielen naar de politie te gooien. De politie zette daarop het waterkanon in en gebruikte traangas.

Opvallend is dat vlak bij het waterkanon kinderen stonden. Nabij het Schumanplein waren enkele mensen met twee kinderen naar voren in het gewoel gestapt. Beelden die op Facebook zijn geplaatst, tonen hoe een jongen huilt en een bordje vasthoudt met de tekst ‘Born free. Don’t touch me’. Het waterkanon schiet een waterstraal boven de hoofden van de kinderen af.

‘Wie neemt er nu kinderen mee naar zoiets?’, luidt een reactie onder de video. ‘Een schande als je daar je kinderen mee naartoe neemt, je weet dat het uit de hand kan lopen, van mij mogen deze ouders zwaar gestraft worden.’

Sommigen vinden dan weer dat de politie zich terughoudender had moeten opstellen. ‘In een democratisch land heeft iedereen het recht om te protesteren’, luidt het onder meer.

Gevaar

De Brusselse politie zegt in een reactie dat de video maar een deel van het verhaal toont. ‘De tussenkomst van de sproeiwagen volgde op het gooien van projectielen en het afsteken van vuurwerk naar de politie’, zegt woordvoerster Ilse Van de keere. ‘Er is meerdere keren gevraagd om de plaats te verlaten. Je kan je afvragen waarom kinderen op die plaats blijven staan. Voor de interventie kregen mensen de tijd om de plaats te verlaten. Zoals je kan zien, zijn er mensen die met kinderen naar een betoging komen en die bij wijze van spreken hun kinderen in gevaar brengen.’

Foto’s tonen ook andere kinderen die in de buurt van de politieversperring stonden. Zo probeert een meisje bloemen af te geven aan de oproerpolitie en staat een man met een kind op zijn schouders naar de politie te roepen.
Met video: https://www.standaard.be/cnt/dmf20211207_95463518
Mahalingam

Duitsers die zich niet laten inenten lopen de kans om opgeborgen te worden in speciale (quarantaine) kampen. Niet in de gevangenis want die zitten normaal al vol, net zoals bij ons.
En gehoorzaam als ze nog steeds zijn, de bedrijven doen volop mee.
Allemaal laten ze de wereld weten dat ze aan de goede kant van de geschiedenis staan.

Afbeelding
en nog honderden anderen...
Afbeelding
enz. enz.
Mahalingam

Gelukkig scheen de zon vandaag in Groningen.

Afbeelding
Wachtrij van 250 meter voor boosterprik in Stad: 'Ik vind het slecht geregeld'

Mensen die hun boosterprik komen halen bij de GGD-vaccinatielocatie aan de Protonweg in de stad Groningen, moeten geduld hebben. Rond het middaguur stond er een rij van ongeveer 250 meter. De GGD zegt extra mensen in te zetten.

'Ik heb er anderhalf uur in gestaan. Eerst buiten, maar als je dan binnen bent, sta daar je daar vervolgens ook nog twintig minuten tot een half uur te wachten', zegt een man, die zijn prik net heeft gehad. 'Ik wil die booster graag. Maar ik denk iedereen, anders staan ze er niet.'
'Ik vind het slecht geregeld', zegt een vrouw die in de rij staat. Weer een andere man moest 2,5 uur in de rij staan voor een boosterprik. 'Ik ben 76 jaar en ben maar naar huis gegaan', zegt hij.

'Dan wacht ik wel even'
Zo denkt niet iedereen er over. 'Ik ben blij dat ik de boosterprik kan halen, dus dan wacht ik wel even', vertelt een andere vrouw.
Een andere vrouw heeft de prik na anderhalf uur wachten gekregen: 'Het moet gewoon. Ik maak er niet zo'n probleem van. En het zonnetje schijnt, dus helemaal goed.'

Boosteren alleen op afspraak

De GGD zegt dat extra mensen worden ingezet om de controle van het papierwerk sneller af te handelen. Op de locatie aan de Protonstraat worden alleen mensen met een afspraak geboosterd. Ouders met kinderen worden uit de rij gehaald en krijgen voorrang. Dan gaat het om kinderen met een kwetsbare gezondheid, die vanaf vandaag een boosterprik kunnen halen.
'Maak een afspraak online, de telefoonlijnen zijn constant overbelast', benadrukt een GGD-woordvoerder.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/881304/w ... t-geregeld

Ik heb vandaag gekeken wanneer ik in mijn stad die prik kan halen. Dat is 15 jan. volgend jaar.
Mahalingam

Naschrift bij bovenstaande:
De 75-plussers in Hollands Midden die hun afspraak voor de boosterprik na 9 januari hebben staan, kunnen al eerder terecht.

Ze krijgen een dezer dagen een sms-je met een speciaal telefoonnummer dat ze kunnen bellen voor een nieuwe afspraak. De GGD heeft veel nieuwe prikkers kunnen aantrekken en ook zijn er extra priklocaties bijgekomen, zoals die in Noordwijkerhout.

De senioren hoeven niet bang te zijn dat ze voor dat telefoontje (weer) lang in de wachtrij staan. ,,Het aparte telefoonnummer is zo geregeld dat alleen gesms-te telefoonnummers worden toegelaten’’, aldus de GGD-woordvoerster.
Dan toch maar online een afspraak maken (voor 15 jan of later) en hopen dat ik eerder terecht kan?
Ariel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di dec 21, 2021 12:20 am
Dan toch maar online een afspraak maken (voor 15 jan of later) en hopen dat ik eerder terecht kan?
Het is allemaal weer prachtig geregeld, :no1: maar niet heus.

Je kan na 4 maanden je prik al halen Mahalingam. Dus als je de booster wil, kan je bellen of online een afspraak maken.
Mahalingam

Zaterdag ochtend mijn 3-de prik gekregen. En het was druk. Ook veel jong volk.
Toen ik kwam stond er binnen een rij wachtenden. Wachtduur: 20 minuten.
Toen ik weg ging stond de rij tot buiten. Wachttijd schatting: 40 minuten.
Ik heb pijn op de prikplek. Dus het spul plus mijn afweer doen wel wat met elkaar.
Mahalingam

Gossie. Die dansleraar Willem Engel is weer in het nieuws.

Sigrid Kaag doet aangifte tegen Willem Engel na online verspreiden van haar adres

D66-leider Sigrid Kaag gaat aangifte doen tegen corona-activist Willem Engel, omdat die vanmiddag haar privéadres heeft gepubliceerd op Twitter. Dat laat een woordvoerder van de partij desgevraagd weten. Volgens Engel liggen deze adresgegevens allang op straat.
Marc Van Ranst @vanranstmarc
Hopelijk neemt het Openbaar Ministerie actie in dit geval.<br>Engel’s advocaat, Michael Verstraeten, maakte in de zomer van 2021 ook mijn privé-adresgegevens bekend via Twitter. Dit is geen toeval; het is blijkbaar een (heel laakbare en laffe) strategie. <a href="https://t.co/Ki3kEEpFPV">https://t.co/Ki3kEEpFPV</a>
Engel, die ruim 14.000 volgers heeft op Twitter, schreef tegen enen vanmiddag: ‘Nog even over Sigrid Kaag: het is wellicht privé, bij voorbaat excuus. Gezien de terrorismefinanciering en de banden met de Open Society Foundation die ook in sommige landen als een terroristische organisatie wordt gezien, willen wij weten op wie zijn naam deze woning staat.’

Bij de tekst staat een plaatje met een verzoek om informatie uit het Kadaster, waarbij de postcode en het huisnummer van Sigrid Kaag worden vermeld. Deze informatie is niet onzichtbaar gemaakt, tot woede van tientallen online lezers. ‘Gerapporteerd, idioot’, klinkt het. En: ‘Kijkt het OM mee?’

Saillant moment

Onmiddellijk daarna stuurde Engel vanmiddag een bericht waarin hij stelt dat dit ‘op geen enkele manier een oproep of aanzet tot intimidatie of geweld of bedreiging is'. ‘Wij zijn de nette mensen. Het gaat hier om transparantie van iemand die minister van Financiën wordt. Zijn er geldstromen met buitenlandse organisaties die chantabel zouden maken? Graag openheid.’ De adresgegevens van Kaag zijn echter niet verwijderd.

Openbaarmaking van de adresgegevens van Kaag is juist nu saillant, omdat eerder deze week al een bedreigende situatie ontstond bij het huis van de D66-leider. Een bekende coronademonstrant werd in het centrum van Den Haag opgepakt, nadat hij een fakkeltocht hield richting de woning van Kaag. Ook belde de man - die eerder Hugo de Jonge lastigviel - aan en riep door de brievenbus dat hij met Kaag wilde praten. Het hele incident werd gefilmd en op sociale media geplaatst.

Volgende keer

Engel laat telefonisch weten het ‘typisch’ te vinden dat de discussie nu alleen maar gaat over de gepubliceerde adresgegevens van Kaag. ,,Dit was misschien te voorkomen geweest als ik de gegevens had geblurd, dus dat zal ik de volgende keer doen.” De activist zegt ook nog dat de positieve coronatest waardoor de D66-leider nu thuis zit, ‘bullshit’ en ‘oplichting’ is aangezien ze geen ziekteklachten zou hebben.

Verder benadrukt Engel dat hij de Kadaster-informatie niet zelf heeft opgevraagd, maar toegestuurd heeft gekregen. Vervolgens bleek dat het dossier van Kaag afgeschermd is. ,,Dat is onwenselijk bij iemand die minister van Financiën wordt.” Over het fakkelverhaal zegt de activist: ,,Ze is niet bedreigd, ze heeft de situatie als bedreigend ervaren. Al vond ik het wel een hele domme eenmansactie. Ik zou waarschijnlijk ook de politie hebben gebeld.”

Een woordvoerder van D66 zegt in reactie op de openbaarmaking van de adresgegevens van Kaag: ,,Je kunt melden dat er aangifte zal worden gedaan.” Engel zelf stelt dat iedereen sinds het filmpje van eerder deze week al weet waar Sigrid Kaag woont, dus dat van een schending van de privacy helemaal geen sprake meer is. Daarnaast zou ze tijdens een documentaire die een tijdje geleden werd uitgezonden op de publieke omroep al ‘uitgebreid in en rond haar huis lopen en daar trots over vertellen’. ,,Er is helemaal geen geheim.”

Inmiddels heeft Twitter aan Engel laten weten dat enkele functies van zijn account twaalf uur lang zijn ingeperkt. Ook is het omstreden bericht verwijderd van de online dienst.
https://www.ad.nl/politiek/sigrid-kaag- ... ~a95ee6fd/
xplosive

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam

In Duitsland hebben ze een corona app waarvan gezegd wordt:
De app Luca houdt bij hoelang Duitse gebruikers in restaurants of andere openbare gelegenheden zijn geweest. In die gelegenheden moet de QR-code gescand worden. Wanneer een gebruiker dan besmet raakt, is het makkelijker om te traceren waar diegene is geweest en hoelang. Gebruikers moeten in de app hun volledige naam, adres en telefoonnummer opgeven. De persoonlijke data is versleuteld en mag alleen ontsleuteld worden door de lokale gezondheidsdienst als er een besmettingshaard opgespoord moet worden. Daarvoor moet ook de desbetreffende openbare locatie toestemming geven.
Maar dat is buiten de politie gerekend. Die heeft andere regels en normen.
De politie van Mainz zou de Luca-app eind november onrechtmatig gebruikt hebben bij een misdaadzaak, meldt SWR. Een man viel dood neer niet lang nadat hij een restaurant had verlaten. De autoriteiten wisten de onversleutelde gegevens te verkrijgen van de gezondheidsdienst en gebruikten deze om te kijken wie rond de tijd van het misdrijf in het restaurant aanwezig waren. Er werden uiteindelijk 21 mogelijke getuigen gevonden.
Er zijn toezichthouders en burgers die zich erover opwinden. (paard, staldeur)
"De onderhavige zaak is zo ernstig omdat het wettelijke verbod op het gebruik van contacttraceringsgegevens voor politiedoeleinden duidelijk en ondubbelzinnig is vastgelegd in de infectieziektenwet", zei Stefan Brink, de functionaris gegevensbescherming van Baden-Württemberg, tegen Handelsblatt. "Het is moeilijk te geloven dat de veiligheidsautoriteiten in dit geval van het gebruiksverbod afzagen." Het politiekorps heeft zijn excuses aangeboden en zegt de gegevens niet meer te gebruiken. Het Duitse OM heeft een onderzoek gestart naar de privacyschending van de politie.
https://tweakers.net/nieuws/191990/duit ... litie.html
Ali Yas
Contacteer:

Bericht door Ali Yas »

De hele keten van personen die daaraan hebben meegewerkt zou voor het hekje moeten komen. Als gewone burger hoef je er namelijk ook niet op te rekenen dat je met excuses wegkomt. Maar ach, principes...
Ariel

Bericht door Ariel »

Wie gaat zich aan deze geinige regels houden? :smile7:

Niemand vermoed ik.

Afbeelding
Ali Yas
Contacteer:

Bericht door Ali Yas »

Die regels zijn niet alleen geinig maar deels ook onzinnig of zelfs gevaarlijk.

Basisregels:
+ Was je handen - heeft voor corona geen enkele zin
+ Houd afstand en schud geen handen - opnieuw: het virus verspreidt zich niet via handen. Geen handen meer geven is vooral asociaal. Afstand houden? In de VS bleek er uit onderzoek geen verschi tussen één en twee meter. En dus al helemaal niet tussen één en anderhalve meter. En ook hier weer: mensen zijn sociale wezens: afstand houden doe je alleen bij mensen die je niet mag.
+ Klachten? Blijf thuis en doe een test - de zelftest is een antigentest en wordt dus pas positief als je lichaam antistoffen is gaan maken. In het begin, als je juist heel besmettelijk bent, is deze test dus negatief. Als je de ziekte hebt doorgemaakt en je niet meer besmettelijk bent, is 'ie positief. Een krankzinnige regel dus.
+ Zorg voor voldoende frisse lucht - dit heeft alleen zin als je in een ruimte zit met zieke mensen. Los daarvan: frisse lucht is in de winter een dure grap.

Thuis:
+ Ontvang maximaal 4 gasten per dag - het hangt van de grootte van je huis af, hoe je de lucht ververst en hoe lang je de gasten thuis hebt of dat een serieus besmettingsriciso betekent. Bovendien: als niemand ziek is, wordt er ook niemand besmet.
+ Ga maximaal 1 keer per dag op bezoek - zie vorige punt.
+ Doe een zelftest als u op bezoek gaat of ontvangt - zoals hierboven al gezegd: dat heeft geen zin. Ga gewoon niet op visite als je je niet lekker voelt. Daar heeft iedereen begrip voor tegenwoordig.

Enfin, ik kan nog wel even doorgaan met punten afkraken. Zijn er ook positieve punten? "Vermijd drukke plekken". Ja, dat snijdt hout. Net als: "Reis buiten de spits". Het probleem is alleen dat mensen die keus vaak niet hebben, anders deden ze dat altijd al.
Plaats reactie