SIOE Nederland in Rondom Tien

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Ariel

SIOE Nederland in Rondom Tien

Berichtdoor Ariel » Za Mar 08, 2008 2:15 pm

Vanavond is SIOE in het programma Rondom Tien
om 21.05 uur op Ned.2

Nederland is in de ban van de film Fitna die nog moet komen, de film die niemand nog heeft gezien. De media staat bol van het nieuws over de film, zowel in ons land als in het buitenland.

Het houdt de gemoederen nogal bezig zoals we allemaal weten.

Zo ook bij de NCRV.

SIOE Nederland is uitgenodigd in het programma Rondom Tien om op zaterdagavond 8 maart, om 21.05 uur op Ned.2 live mee te discussiëren over de film Fitna en alle commotie rondom de film

http://sioenederland.nl/

De heisa om Fitna

Uitzending, zaterdag 8 maart, ca. 21.05 uur op Nederland 2, live vanuit Felix Meritis in Amsterdam.

In Rondom 10: Heisa om ‘Fitna’. De inmiddels wereldwijd beruchte, maar nog steeds niet vertoonde anti-Koranfilm van Geert Wilders.
Nederland lijkt sinds het bekend worden van de filmplannen in de greep van de angst. Het kabinet, het bedrijfsleven en gewone burgers: iedereen vreest heftige reacties van boze moslims op de Geert Wildersfilm. En Wilders op zijn beurt is bang voor het gewelddadige karakter van de islam. Daarom maakt hij de film. En zo wordt heel Nederland gegijzeld door angst.
Maar de vraag is: horen Wilders’ radicale standpunten en alle heftige reacties daarop niet simpelweg bij het integratieproces? Een proces dat nooit vanzelf gaat.
De PVV-leider zaait onrust, zorgt voor tumultueuze gesprekken in debatzaaltjes, op verjaardagspartijtjes, in het café en op televisie. Maar wat is daar op tegen? Leert de geschiedenis niet: Polarisatie brengt ons verder?
En is het niet typisch Nederlands wat Wilders doet? Drammerig, steil en overtuigd van z’n eigen gelijk slaat hij wild om zich heen. En zo levert hij al vier maanden gespreksstof aan andere drammerige gelijkzoekers en aan cabaretiers en columnisten.

In Rondom 10 een live-debat met o.a. mensen die in grote lijnen weten wat er in de film zit, moslims die vinden dat Wilders het volste recht heeft zo’n film te maken en met niet-moslims die zich doodschamen voor een landgenoot als Wilders.

http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=fgvaoDsHfHEIJaFgB
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven

Re: SIOE Nederland in Rondom Tien

Berichtdoor naar boven » Za Mar 08, 2008 4:07 pm

Ariel schreef:Vanavond is SIOE in het programma Rondom Tien
om 21.05 uur op Ned.2

Mooi. We gaan kijken. En nu maar hopen dat ze niet over en weer "genoeg is genoeg!" gaan roepen.
Want van die kreet heb ik zo onderhand...eh...genoeg.
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mar 08, 2008 4:12 pm

Ik hoop maar dat ze iets mogen zeggen, want ik vertrouw het niet.
Meestal krijgt een tegenstander een minuut spreektijd, en dan wordt de mond gesnoerd.
Ik hoop dus van harte dat ze niet uitgenodigd zijn om belachelijk gemaakt te worden, maar ik hou mijn hart vast.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

gideong

Berichtdoor gideong » Zo Mar 09, 2008 9:02 am

Heb alleen het einde gezien. Vooral is me opgevallen dat bekeerde Nederlanse meisje. Inderdaad riepen geloofsgenoten op tot moord en doodslag tegen Nederlanders. En dat vondt ze ook belachelijk: "Niet alle Nederlanders waren tegen de islam".

Ze bedoelde het goed.

Mooie illustratie wat geloof in islam met iemand doet.
De boom herken je aan zijn vruchten

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Mar 09, 2008 11:48 am

gideong schreef:Heb alleen het einde gezien. Vooral is me opgevallen dat bekeerde Nederlanse meisje. Inderdaad riepen geloofsgenoten op tot moord en doodslag tegen Nederlanders. En dat vondt ze ook belachelijk: "Niet alle Nederlanders waren tegen de islam".

Ze bedoelde het goed.

Mooie illustratie wat geloof in islam met iemand doet.

Ik was iéts vroeger beginnen kijken, maar was voor de verandering weer net aan het soezen geweest. De ellenlange tirade van zo'n baardman is me dus ontgaan, en ik werd net wakker toen Monique poogde haar visie te formuleren. Uiteraard, constant onderbroken door jan en alleman. Ik zou het nog eens willen terugzien.

Maar wat jij hier aanhaalt viel me dus ook zwaar op: dus Nederlanders die wèl tegen islam zijn, mogen wèl kopje kleiner gemaakt worden... niemand die haar erop wees. Zou die gedachtengang al tot de standaard geplogenheden behoren?

Kan deze uitzending opnieuw worden bekeken? ik ben niet zo op de hoogte van die nederlandse uitzending-gemist toestanden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Zo Mar 09, 2008 11:52 am

Ik heb net naar 'Uitzendinggemist' gekeken.
Hoewel eea natuurlijk voorspelbaar was, is de SIOE in deze uitzending best wel aardig uit de verf gekomen.
Volgens mij is de mannelijke woordvoerder van SIOE toch de meest realistische en redelijke in het debat geweest.

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 0d3e3d4edf

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mar 09, 2008 5:03 pm

Linkse lafheid

9th March 2008

Lafheid, angst en verwilderde meningen zonder argumenten. Dat hebben we gisteren kunnen horen en zien in het programma Rondom Tien.

We hebben een aantal mails van mensen ontvangen die verbaasd zijn over het feit waarom wij, SIOE Nederland, niet meer hebben gezegd over bijv. Theo van Gogh. Ja, dat hadden we kunnen noemen, we hadden nog veel meer kunnen zeggen. We hadden kunnen zeggen tegen de woordvoerder van de As-Soenna Moskee, dat er in zijn moskee geroepen werd dat Theo van Gogh het zwijgen moest worden opgelegd, dat Ayaan Hirsi Ali een ernstige ziekte zou moeten krijgen. Dat hadden we allemaal kunnen zeggen wanneer presentator Cees Grimbergen onpartijdig was geweest. Als ook met ons van te voren de vragen waren doorgesproken, wat wel met o.a. de jonge moslima’s werd gedaan.

Voor de uitzending werd ons duidelijk dat de woordvoerder van de As-Soenna moskee inmiddels tot het meubilair van Rondom Tien gerekend kan worden evenals de stadsdichter die er zat enkel en alleen om zichzelf te profileren. Een stadsdichter die alleen een grote mond kan open trekken en geen argumenten heeft wanneer hem de vraag wordt gesteld om een voorbeeld te noemen over ‘haatzaaien’ door SIOE Nederland.

We hadden iets tegen de jonge moslima’s, die erg bang zijn, kunnen zeggen. Erg bang, maar niet voor de mensen die kritiek uiten op de islam, maar pure angst voor de radicale islamitische schoolgenoten. Jonge moslima’s die bang waren voor ons, voor de oprichters van SIOE Nederland, zo bang dat ze zelfs aan de producer hebben gevraagd: “Zijn ze echt, SIOE bestaat dus echt, we dachten dat het een hoax was”. Moslima’s die zo bang zijn, en die duidelijk geen weet hebben van wat de islam werkelijk inhoudt, nee, daar gaan wij geen harde discussie mee aan. Wij discussiëren niet met kinderen. Wij hopen dat deze meisjes z.s.m. de realiteit zullen gaan inzien dat de islam geen religie van vrede is.

Een man, die vol trots zijn t-shirt laat zien, een t-shirt waarop staat: Stop Wilders. Wat wil die man nu? Wil hij Wilders stoppen of wil hij de vrijheid van meningsuiting behouden? Door Wilders te stoppen zal de regering geen beperking op de vrijheid van meningsuiting leggen, dat was zijn argument. Het is maar hoe je wil bekijken. Wat hij feitelijk zegt is dat een mening die een groot deel van de bevolking niet aanstaat, beperkt moet worden, dan lost het ‘probleem’ vanzelf op. Het is tegenstrijdig wat deze man uit Nijmegen verkondigd. Hij zegt: ’stop de mening van een bepaald persoon om de vrijheid van meningsuiting te beschermen’. Get real!

Hulde voor Nahed Selim, voor wie wij veel respect hebben. “De regering wil Wilders kwijt en daarvoor misbruikt zij moslims”, aldus Nahed. Beter hadden wij dat niet kunnen verwoorden.

Wat velen wellicht niet ontgaan zal zijn, is dat Cees Grimbergen SIOE Nederland een stichting heeft genoemd en nu komen we aan bij een fraai stukje linkse lafheid.

SIOE Nederland is een stichting in wording. Afgelopen vrijdag hadden wij een afspraak met een notaris in een niet nader te noemen plaats in Nederland. Het opmaken van een akte zou geen problemen opleveren, de notaris heeft zelfs geholpen met de opmaak van de statuten. Met voldoening zijn wij huiswaarts gekeerd om de nodige formulieren bij de KvK te halen. Ongeveer 3 uur later ontvingen wij een telefoontje van de beste man waarin hij ons meedeelde dat na overleg met zijn collega’s ze tot de conclusie waren gekomen om geen akte op te maken voor SIOE Nederland, wegens de inhoud van de website.

SIOE Nederland betreurt de laffe houding van dit notariskantoor en haar medewerkers.

Wij laten ons niet uit het veld slaan en zijn bezig met onderhandelingen met een andere notaris. SIOE Nederland wordt een stichting en zodra dit een feit is zullen wij dit vermelden op onze site en middels de nieuwsbrief.

http://sioenederland.nl/

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Mar 09, 2008 9:39 pm

Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Mar 09, 2008 10:48 pm

Is die spelleider van dit programma altijd zo? Ik krijg de indruk dat die zijn kalmerende pilletjes niet genomen heeft op tijd.
Of was die een hyper-actief-persoon in zijn jeugd? Dan zie je maar hoe je toch wat kan worden in onze maatschappij ondanks zo'n handicap.
Met verbazing zag ik zijn optreden aan het eind. Daarin wordt die woordvoerder van de complete StaatsOmroepen en persmedia. Een verklaring waarom de film niet te zien zal zijn: "Wij zijn geen verlengstuk van Geert Wilders!" Wat een stukje over-acted toneel!
"We willen wel fragmenten laten zien en dan de discussie aan gaan met Geert Wilders."
Zonder twijfel zullen de omroepen stukjes uit de film laten zien (citatierecht) maar welke en hoe gaan ze het manipuleren? Dat kan nog leuk worden want de situatie is nu dat wat ze doen doorzichtig is. Iedereen kan het origineel bekijken op het Internet; het wordt dan lastig om er agitprop mee te bedrijven want die doet het alleen goed als het volk geen andere bronnen van kennis heeft dan via de gecensureerde media. (Noord-Korea bijvoorbeeld)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mar 09, 2008 11:22 pm

Cees Grimbergen is een linkse babyboomer, en ik snap niet wat hij bij de NCRV doet.
Hij is beter op zijn plek bij de VARA.
Het is jammer dat SIOE niet meer tijd kreeg om hun zegje te doen, maar ik had niks anders verwacht.

Het wordt tijd dat Geert Wilders een eigen omroep begint.
De volgende stap van hem?

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mar 22, 2008 9:04 pm

Ik heb de uitzending nu pas gezien. Als de discussie over de islam gaat ben je als anti-islammer sowieso in het nadeel. Je kunt namelijk beter niet zeggen wat je wilt. Bijvoorbeeld dat Mohammed een psychopaat een pedofiel een moordenaar enz was. Je moet steeds het probleem omslachtig omschrijven. Deze week nog zat Hans Jansen bij Paul en Witteman in het programma en discussieerde met Harry de Winter. Ik vond het een zwak optreden van Jansen. Op bepaalde vragen gaf hij slecht antwoord. En dat waren inkoppertjes voor mij. Maar ik begrijp dat wel. Hij heeft natuurlijk geen zin om ook onder te moeten duiken. Erg dapper van die mensen van het SIOE dat ze met hun gezicht op televisie durven!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Terug naar “Topics allerhande”