Tabaks STANK terug in cafees...

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door H.Numan »

Tabaksgeur terug in het cafe

Nederland handelsland. Er is nu al een bedrijf dat een gat in de markt denkt te zien in het rookverbod in de horeca. Een bedrijf uit Groningen dat geurmachines verkoopt, heeft na het rookverbod in de horeca een luchtje ontwikkeld dat naar sigaretten ruikt. De gesimuleerde tabaksgeur moet de stank van verschraald bier en zweet in horecagelegenheden verdringen, aldus Raymond Bolt van Rwin Showtechniek vandaag.


De geur wordt door een ventilator de ruimte ingeblazen. De machine kan naast sigarettenlucht ook de geur van Havanna-sigaren simuleren.

Luchtjes camoufleren

Volgens Bolt hebben horecaondernemers al enthousiast gereageerd op de vinding. "Er is behoefte aan een geur die het zweet en andere nare luchtjes camoufleert", zegt hij. De tabaksgeur die uit de machine komt, is niet schadelijk voor de gezondheid en de geur ervan trekt niet, zoals echte sigarettenrook, in de kleding.
Spitsnieuws

Kijk, dit is nou typisch multikul Nederland. Waarom is roken (voorlopig nog alleen in het openbaar) verboden? Omdat het stinkt. Nergens anders om. Meeroken is helemaal niet gevaarlijk voor de gezondheid, en valt zelfs nauwelijks statistisch vast te stellen. Alleen door de statistieken te manipuleren en verkeerd uit te leggen kan men 'bewijzen' dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid.

Nou kan men natuurlijk een spuitbus Airwik dennengeur inhuren, zodat je het idee krijgt dat je in een dennenbos zit te drinken. (Of april tropische viooltjes lucht, zodat je vrouw denkt dat je bij de hoeren bent geweest.)

Nee, wat gaat Nederland doen? Spuitbussen tabaksrook verkopen. Veel simpelere oplossing: schaf dat idiote verbod gewoon af!

In ieder geval heeft het een groot voordeel: als een cafe nu blauw van de rook hangt, is het voor de gestapo moeilijk te bewijzen dat er iemand zit te roken. :P
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Ik heb blefaritis en als zodanig wel degelijk last van rook.
Ik kon al jaren niet in een café komen zonder sterk geïrriteerde ogen die me vaak belette om auto te rijden (met stekende en sterk tranende ogen kon ik niets zien).

Om nog maar te zwijgen van astmatische patiënten.

En in tegenstelling tot het eten van veel vet voedsel, wat ook ongezond is, bevat de rook wel degelijk schadelijke deeltjes die zonder aanziens des persoons in de longen van andere bezoekers komt.

En in tegenstelling tot het eten van vet voedsel wordt (werd!) ik ongewild opgezadeld met deze vieze rokerslucht die in mijn jas en overige kleren dagenlang bleef hangen (nb. een roker is waarschijnlijk ongevoelig voor deze rokerslucht - waar men in verkeerd went men aan).

Bovendien zijn rokers per definitie asociaal en egoïstisch!
Ik heb het namelijk nog nooit - nooit! - meegemaakt dat een roker na zijn restaurantsmaaltijd vriendelijk wachtte met het opsteken van een sigaret totdat de 200 anderen gasten ook hun laatste toetje genuttigd hadden.

Een prima zaak dus, dat rokersverbod!

Ik begrijp het wel! Het is nu plotseling niet 'stoer' meer om te roken.
Een prima zaak dat deze asociale rokerscultuur na enkele eeuwen eindelijk wordt erkent voor wat het is: Een asociale gewoonte.

...alleen, iedereen moet er nog even aan wennen.
Net zo dat de spanjaarden er na eeuwen aan moet wennen dat een stierengevecht geen geaccepteerde 'cultuurgoed' meer is in onze verlichtte en kennisbeschikkende tijden, maar gewoon dierenmishandeling.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

met je eens Wahlers! ben er ook blij mee!

grtz'
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:Ik heb blefaritis en als zodanig wel degelijk last van rook.
...
Mooi! :D
Nog een reden om niet op restaurant te gaan, buiten de toch al doorslaggevende argumenten die ik hier genoemd heb: niet meer tussen mensen met enge ziekten te hoeven zitten.
Als ik iets op wil doen dan ga ik wel in de wachtkamer van de dokter zitten..

Had ik nog niet aan gedacht. Bedankt!
RTFM
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Naar boven,

Euh...blefaritis en astma zijn niet besmettelijk...maar dat wist je natuurlijk al :wink:


Groetjes, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:Naar boven,

Euh...blefaritis en astma zijn niet besmettelijk...maar dat wist je natuurlijk al :wink:


Groetjes, Wim.
Gevoel voor humor is ook niet overdraagbaar! Dus vrees niet..
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

wahlers schreef:Ik heb blefaritis en als zodanig wel degelijk last van rook.
Ik twijfel er geen moment aan.

Wat mij wel opvalt is dat bijzonder veel mensen last van astma, kinkhoest, bronchitis of blefaritis hebben. Er moet iets compleet misgelopen zijn met ons gezondheidssysteemals er zoveel onbehandelde mensen op straat rondlopen. Ik woon in een land waar de gezondheidszorg waarschijnljk beter is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

H.Numan schreef:
wahlers schreef:Ik heb blefaritis en als zodanig wel degelijk last van rook.
Ik twijfel er geen moment aan.

Wat mij wel opvalt is dat bijzonder veel mensen last van astma, kinkhoest, bronchitis of blefaritis hebben. Er moet iets compleet misgelopen zijn met ons gezondheidssysteemals er zoveel onbehandelde mensen op straat rondlopen. Ik woon in een land waar de gezondheidszorg waarschijnljk beter is.
Blefaritis hoort gewoon bij de mensheid. Het wordt meestal veroorzaakt door de wilde natuur die in je ogen leeft. Ook jij kan er last van krijgen, net als reuma, slecht ziende ogen (bril), rugklachten, enz... Dit hoort nu eenmaal bij het leven.

Het is wel zo dat astma en ander luchtwegaandoeningen meer voor komt in een schoner milieu. Men vermoed dat jonge kinderen door deze onnatuurlijke steriliteit, in voornamelijk onze schone westerse cultuur, niet toe komen aan het op bouwen van de benodigde natuurlijke weerstand.

Dus wanneer je zegt: "Ik woon in een land waar de gezondheidszorg waarschijnljk beter is", dan is er een reële kans dat je in een land woont met juist meer luchtwegaandoeningen.

De mensheid leert!
Vroeger bluste men zo snel mogelijk iedere bosbrand in o.a. California.
Pas in de laatste decennia komen we er achter dat dit de verkeerde methode was.
Veel bosbranden zijn zeer goed voor het bos en het leven in het bos.
Door deze foute beslissing uit het verleden hebben we de laatste 10 jaar dus veel last van de enkele grote bosbranden die wel schadelijk zijn voor het milieu.
(Nb. dit alles los van ander factoren zoals bijvoorbeeld urbanisatie en landbouw)

Zo ook zijn we in het verleden te voorzichtig en te schoon/hygiënisch geweest wat juist een averechts effect op onze gezondheid had.

Al deze zaken natuurlijk los van het feit dat fijnstof, inclusief rookdeeltjes van een sigaret, wel degelijk een statistisch aantoonbaar schadelijk effect heeft op de gezondheid.
Voor direct roken was dit in de jaren 50 van de vorige eeuw al duidelijk. En ook een indirect verband, het meeroken, is statistisch met een hoge mate van waarschijnlijkheid aangetoond (Nb. wetenschap is eerlijk en spreekt natuurlijk alleen over oorzakelijke en consequentiële waarschijnlijkheden en aannemelijkheden gebaseerd op deze gemeten waarschijnlijkheden).


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

kom kom kom... zo kan je roken van alles de schuld geven.

het is een BACTERIE!!!

--------------------------------

Ontsteking van de ooglidrand (blefaritis)Versiedatum: april 2006
Deze patiëntenbrief is bedoeld als ondersteuning van het consult door de huisarts. De huisarts geeft de brief mee aan patiënten met de betreffende ziekte of aandoening. De tekst gaat ervan uit dat de patiënt al door de huisarts is gezien en dat de informatie uit de brief is besproken.

De adviezen in de brief gelden alleen voor mensen bij wie de diagnose is gesteld. De informatie dient niet als vervanging van een consult door de huisarts. Bedenk bij het lezen dat uw gezondheidssituatie anders kan zijn dan in de teksten wordt beschreven.

Wat is een ontsteking van de ooglidrand?
Een ontsteking van de ooglidrand zit in de haarzakjes van de wimpers of in de talgkliertjes die uitmonden in de rand van de oogleden.

Wat zijn de verschijnselen?
U heeft last van branderige, jeukende en geïrriteerde ogen. De randen van de oogleden zijn rood en gezwollen. Tussen de wimpers zitten soms schilfertjes en korstjes.

Als de ontsteking lang aanhoudt, kunt u blijvend last krijgen van droge en geïrriteerde ogen.

Hoe ontstaat het?
De ontsteking wordt meestal veroorzaakt door een bacterie die groeit in het vet (talg) in de talgkliertjes van de ooglidrand.

Adviezen
Omdat de bacterie op talg groeit, moet u de ooglidranden twee keer per dag ontvetten. Gebruik hiervoor een wattenstokje. Bevochtig het stokje met een oplossing van één theelepel babyshampoo in drie theelepels lauw water. Zo nodig kunt u de korstjes eerst losweken met een nat washandje. Houd hiervoor een schone washandje onder de warme kraan en leg dit gedurende vijftien minuten op de oogleden. Spoel na het ontvetten uw ogen met lauw water.

Medicijnen
Als babyshampoo onvoldoende helpt, kunt u na het ontvetten nog een oog-gel (fusidinezuur) aanbrengen: twee keer per dag een druppel op de ooglidranden of in het onderste ooglid, en daarna in de ooglidranden wrijven. Deze oog-gel is op recept verkrijgbaar.

Hoe gaat het verder?
Een ontsteking van de ooglidrand kan regelmatig terugkomen. Kom opnieuw naar de praktijk als u weer klachten krijgt of last krijgt van droge ogen. In het laatste geval kunnen kunsttranen verlichting geven.

Heeft u nog vragen?
Als u na het lezen van deze brief nog vragen heeft, dan kunt u daar bij een volgend contact op terugkomen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:...
Het is wel zo dat astma en ander luchtwegaandoeningen meer voor komt in een schoner milieu. Men vermoed dat jonge kinderen door deze onnatuurlijke steriliteit, in voornamelijk onze schone westerse cultuur, niet toe komen aan het op bouwen van de benodigde natuurlijke weerstand.
...
De parallel met de islam en met in haar kielzog de andere op denkbeeldige stalkers gebaseerde ideologiën dringt zich op.

Net zoals de onnatuurlijke steriliteit de opbouw van benodigde natuurlijke weerstand in de weg stond, heeft het gebrek aan zelfkritiek en
relativeringsvermogen van de islam haar niet voorbereid op kanttekeningen van andersdenkenden.

Ter verkoming van de kwalen die het weerstandsverlies met zich meebracht wordt nog meer steriliteit geëist.
Dat is symptoombestrijding in de slechtste variant: deze 'remedie' zal de mens nog verder verzwakken en leiden tot nog meer symptoombestrijding.

Net zoals toegeving aan dreigementen die beogen islam-critici de mond te snoeren zal leiden tot tot nog meer dreigementen en de uiteindelijke ondergang van het vrije woord.
RTFM
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Circe,

Je hebt me verkeerd begrepen! Mijn gevoeligheid c.q. geïriteerdheid van mijn ogen voor rook is een gevolg van blefaritis, niet de oorzaak, en dit heb ik mijns inziens ook nooit beweerd.

Zo ook hebben (denk ik?) mensen met een asmatische aandoening als gevolg van hun astma eerder last van de rook (Nb. dit weet ik niet zeker! In tegenstelling tot blefaritis heb Ik heb noch kennis van, noch ervaring met astma. Het is meer een vermoeden.).
Overigens branden mijn ogen nu ook terwijl ik in een rook vrije ruimte zit. Het is alleen zo dat een rokerige ruimte de irritatie verschijnselen dramatisch versterkt.


Naar boven,

Ik dacht dat het in deze topic over het roken gaat en niet de Islam.
Ik kan (persoonlijk) niet meegaan in jouw analogie noch vind ik dit de aangewezen topic om hier verder op in te gaan. Mijn mening over de Islam is voor de regelmatige bezoeker over het algemeen redelijk bekend, dunkt me.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In Duitsland heeft een gerechtshof beslist dat een reeds bestaand waterpijp etablissement (Libanees) de zaak open mag houden. Tot een andere rechtbank zich er over buigt. Men gaat dus zoeken naar een manier om de zaak te sluiten zonder dat er processen gaan komen voor schadevergoeding.
In Limburg hebben ze een vereniging van rokers opgericht en een cafe tot verenigingsruimte verklaard (besloten club). Maar ik geef ze weinig kans want de essentie van de wet (zo wordt beweerd) is de gezondheid van werknemers.
De meeste kans geef ik de oprichting van een kerk die roken als sacrament heeft. Maar zelfs kerkdiensten kunnen verboden worden b.v. in oude middeleeuse kerken omdat het personeel dan gebruik moet maken van trapjes, opstapjes en deuren die niet conform de bepalingen van de ARBO-wet zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:...
Naar boven,

Ik dacht dat het in deze topic over het roken gaat en niet de Islam.
Ik kan (persoonlijk) niet meegaan in jouw analogie noch vind ik dit de aangewezen topic om hier verder op in te gaan. Mijn mening over de Islam is voor de regelmatige bezoeker over het algemeen redelijk bekend, dunkt me.

MvG, Wim Ahlers.
Dat is een misverstand. Dit hele forum gaat over de islam en alle andere ideologiën die andersdenkenden zo trachten te dresseren dat ze tot in het oneindige met de overgevoeligheden van hun aanhangers rekening houden.

(Een vriend van mij wist de hele Efteling stil te leggen omdat hij misselijk werd van het aanzien van al dat draai-, schommel- en toltuig. Op de vraag wat hij dan in de Efteling kwam doen reageerde hij met verontwaardiging en onbegrip).

Maar nogmaals: ik ben de anti-rooklobby nog steeds dankbaar dat zij mij uit hun restaurants hebben verdreven..
RTFM
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Voor blefaritis----->dagelijks Blephasol, aanbrengen met een wattenstaafje op de wimperrand, verkrijgbaar bij opticien.
Druppelen met Hylocare en elke avond Vitapos oogzalf :) Ik weet er alles van,(heb er ook vaak last van, maar niet chronisch) heb conjunctivitis, mijn bindvlies is zodanig beschadigd dat ik speciale 'Sclera'lenzen moet dragen, lenzen met een 'reservoir' waar een speciale vloeistof inmoet om de ogen de hele dag vochtig te houden.
Wat astma betreft, mijn vader had astma, hij rookte, mijn oudste zus heeft astma, zij rookt, ik heb astma, ik rook en mijn jongste broer heeft astma, hij rookt ook, ik heb ongeveer 1 jaar en half niet gerookt, had totaal geen last van wélrokers...
Maar zo begint het...
totaal rookverbod...oooh gelukkig, want sommigen hebben er last van!
Daarna drankverbod...goed zo, want niet-drinkers hebben alleen maar last van die drinkers...en de geur...
Dan...cartoonverbod...gelukkig, want er zouden wel eens mensen kunnen zijn die daar 'last' van hebben...'gekwetst' of 'beledigd' zijn!
VVM...afschaffen...stel je voor...lui die zomaar luidop zeggen wat ze denken...je zou er 'last' van kunnen hebben!
democratie...verbieden die zooi, nergens goed voor...'sommigen' kunnen zich er niet in vinden!
Vrijheid van religie...verbieden want...er is maar 1 god en die god is ...

Simplistisch, maar zo vordert het langzaam...zonder dat we er erg in hebben!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Inderdaad minipaxifist, mensen hebben ooit die keuze gemaakt om te roken, dat was een 'vrije' keuze, dat rookverbod zie ik dus als een inperking van verworven vrijheden...zo zal het langzaam ook gaan met álle verworven vrijheden!
En de regeringen weten verduiveld goed dat er altijd 'sommigen' zullen zijn die dat toejuichen!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

PS: Als ik 's avonds naar bed ga douche ik me sowieso eerst en gooi ik de kleren die ik die dag gedragen heb in de was. :wink:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Roken is geen persoonlijke keuze!
Een persoonlijke keuze is persoonlijk en anderen hebben daar dus geen last van.

Maar anderen hebben nu juist wel last van de persoonlijke keuze van rokers, en dus is het niet meer persoonlijk.

Zoals ik eerder al aangaf, roken is feitelijk een asociale ingesleten gewoonte die nu simpelweg gecorriceerd wordt.
Net zo als we met verbeterde inzichten nu beseffen dat de ingesleten gewoonte van het stierenvechten ook geen cultuur is maar een ingesleten dierenmishandelende gewoonte.

Bij beide is het excuus van maar-het-is-altijd-al-zo-geweest geen geldig excuus meer.

Nogmaals, waar is de roker die in het restaurant wachtte tot dat al die andere gasten (zowel rokers als niet-rokers) uit gegeten waren om dan pas gezellig een sigaretje te gaan roken?
Deze hebben nooit bestaan!

En als je eens wil weten hoe belachleijk het woord niet-roken is dan zou je voor de grap in een hotel eens op elke deur het bordje niet-WC moeten hangen behalve op de WC-deur zelf.
Zo is eveneens deze kreet "Deze ruimte is gereserveerd voor niet-rokers" een ingesleten relic van lang vervlogen tijden.

Ja, het is een cultuursverandering!
Zo ook is het een cultuursverandering voor Spanjaarden om het barbaarse stierenvechten nu eindelijk eens af te schaffen.
Beide zijn noodzakelijke cultuursveranderingen die natuurlijk knarsentandend en morrend zo veel mogelijk door de rook- en stierengevecht- verslaafden wordt tegengehouden.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Live and let live!
Tolerantie is tegenwoordig ver te zoeken.

Spanje is ijverig bezig om die 'stierengevechten' te verbieden, ikzelf heb 1 jaar lang elke zondag meegedemonstreerd in de plaats waar ik woon om het te verbieden. Handtekeningen verzameld, voorgelegd aan het Catalaanse Gobierno, aan het gemeentebestuur; resultaat, de arena is met de grond gelijk gemaakt en er is een mooi pleintje in de plaats gekomen.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:...
Nogmaals, waar is de roker die in het restaurant wachtte tot dat al die andere gasten (zowel rokers als niet-rokers) uit gegeten waren om dan pas gezellig een sigaretje te gaan roken?
Deze hebben nooit bestaan!
...
Een vreemde veronderstelling.
Dat is een eenvoudige fatsoensregel waar ik me in mijn restauranttijd altijd aan gehouden heb en waar ik me zelfs buiten op een terras nog steeds aan hou (tenminste mbt de eters die bij mij aan tafel zitten).

Met wat voor een volk ga je om? :shock:
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Hier bij ons is het katknuppelen, het ganstrekken en het palingtrekken verboden. Het hoorde bij onze cultuur. Plaatsvervangend hebben we het koekhappen.
Maar de stier zal nog wel een tijd een nationaal Spaans symbool blijven nadat het stierenvechten is afgeschaft.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Afbeelding
Deze stier heeft niets met stierevechten te maken maar met wijn. Riocha, Sangre de toro.
Als de stieren niet meer mogen vechten, vervelen ze zich dan niet. Is dit verbod dan ook geen mishandeling?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

BFA, die stieren woeden speciaal gekweekt om te vechten (mishandeld en vermoord te worden), ze kunnen gewoon stoppen met kweken.

Op 6 april 2004 verbood de gemeenteraad van Barcelona als eerste stad het stierenvechten. Daarna volgde Lloret de Mar.
Daar heb ik dus aan meegeholpen. :smile:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

BFA schreef:...
Als de stieren niet meer mogen vechten, vervelen ze zich dan niet. Is dit verbod dan ook geen mishandeling?
De stieren kunnen altijd nog gaan roken. Of mag dat ook al niet meer?

Afbeelding

Als dat ook niet mag dan kunnen de stieren nog altijd lid worden van de rokerskerk
RTFM
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

naar boven schreef:
wahlers schreef:...
Nogmaals, waar is de roker die in het restaurant wachtte tot dat al die andere gasten (zowel rokers als niet-rokers) uit gegeten waren om dan pas gezellig een sigaretje te gaan roken?
Deze hebben nooit bestaan!
...
Een vreemde veronderstelling.
Dat is een eenvoudige fatsoensregel waar ik me in mijn restauranttijd altijd aan gehouden heb en waar ik me zelfs buiten op een terras nog steeds aan hou (tenminste mbt de eters die bij mij aan tafel zitten).

Met wat voor een volk ga je om? :shock:
En dat nu is het asociale aan, of milder gezegd: onnadenkendheid van, het roken. Om simpel te veronderstellen dat het gezelschap wat één tafel verder zit en net aan zijn soep begint geen last heeft van jouw roken.

Met wat voor een volk ga je om? :shock:


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:En dat nu is het asociale aan, of milder gezegd: onnadenkendheid van, het roken. Om simpel te veronderstellen dat het gezelschap wat één tafel verder zit en net aan zijn soep begint geen last heeft van jouw roken.

MvG, Wim Ahlers.
:D Aha. Je probeert een algeheel rookverbod op te leggen in een restaurant waar geen rookverbod geldt door de rokers te dwingen vrijwillig niet te roken. In een goedbezet restaurant is namelijk gedurende de hele avond wel iemand aan het eten.
Kuddos voor deze creatieve oplossing.
RTFM
Plaats reactie