Tabaks STANK terug in cafees...

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

De onmiskenbare voorsprong die de zeloten altijd zullen hebben op de flexibelen wordt door hun beider aard teweeggebracht.
Een anti-rook zeloot neemt uitsluitend en alleen genoegen met een niet rook omgeving. Een compromis voor een anti-rook fanaat is niet roken. Het enige compromis dat voor niet rook fanaten acceptabel is, is roken op Pluto. Zolang je het maar in de open lucht doet.

Een flexibele roker doet zijn uiterste best om zo min mogelijk overlast te veroorzaken. Vandaar dat alle rookverboden vrijwel probleemloos tot stand zijn gekomen.

Jij begreep de uitspraak niet, of je wilt hem niet begrijpen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Ah! Bedoel je zoiets.
Ik ken dit soort bizarre 'zeloten' niet.
Voor zover ik weet verbied niemand het roken.
Uitgezonderd misschien ouders die hun niet volwassen kinderen het roken proberen te verbieden.

Dus, nee! Ik weet eigenlijk niet waar je het over hebt anders dan een misplaatste cultuur.
Wat mij betreft rook je jezelf helemaal suf.
Al dan niet aangevuld met marihuana, een stevige borrel, XTC pillen en een vette hap.

Alleen is het logisch dat we nu we de medische feiten kennen van de gevolgen van roken die bevolkingsgroep ontzien die niet kiest voor het roken.
Als voorbeeld: Drinken en pillen slikken is niet schadelijk voor de gezondheid van de omstanders.
Sommige gerelateerde neveneffecten, bijvoorbeeld agressiviteit zijn dit wel.
Vandaar ook dat we aangaande (bijvoorbeeld) alcohol ook nog wel een aantal publieke verboden hebben.
Maar ik dwaal af. Want dit zijn slechts secundaire neveneffecten die kunnen maar niet hoeven op te treden.
Daarentegen is roken een primaire en onmiskenbare inbreuk op directe gezondheid van de omstanders.
Het is heel logisch dat wij, nu we dit weten, hiervoor regulerende regels invoeren ter bescherming van die omstanders.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Eergisteren Michiel Eijsbouts gezien bij Knevel en van den Brink?

GeenStijl heeft er een artikel aan gewijd:

Rokerskerk P0WNED echte kerk

Het is was een vermakelijk TV-moment waarin een mafkees die privileges opeist voor zijn verzonnen geloof andere mafkezen die privileges opeisen voor hun verzonnen geloof (de presentatoren en enkele gasten) een spiegel voorhoudt.

Famous quote: "U heeft een God verzonnen!"
:D
RTFM
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

naar boven schreef:Eergisteren Michiel Eijsbouts gezien bij Knevel en van den Brink?

GeenStijl heeft er een artikel aan gewijd:

Rokerskerk P0WNED echte kerk

Het is was een vermakelijk TV-moment waarin een mafkees die privileges opeist voor zijn verzonnen geloof andere mafkezen die privileges opeisen voor hun verzonnen geloof (de presentatoren en enkele gasten) een spiegel voorhoudt.

Famous quote: "U heeft een God verzonnen!"
:D
:D ik heb met een glimlach gekeken en gelùisterd.. ben heeeeel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.. :)
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

goed gevonden.

Na het FSM hebben we nu ook de Rokerskerk. Moest er ooit eens van komen: waarom mogen mensen in naam van de ene god allerlei dingen opeisen terwijl mensen in naam van de andere god dat niet zouden mogen?

zoals opgemerkt: wieROOK mag toch ook? Net alsof dàt zo gezond zou zijn. Ik werd er altijd kotmisselijk van toen ik klein was.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

dat gezicht van die Asbisschop woehahaaa!!

en Cathérine Keijl?? die zal zich toch nog wel ff achter de oren moeten krabbelen als ze dit terug ziet.. met dubbele maten meten heet dit ook wel.. heeerlijk... protest aantekenen tegen dat hahaniveau...

weet je? als dit een beetje leuk 'opgepakt' zou worden, zou dit wel eens als hèt breekijzer kunnen worden gehanteerd.. :D
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

wahlers schreef:Ah! Bedoel je zoiets.
Ik ken dit soort bizarre 'zeloten' niet.
Goh, waarom ben ik niet verbaasd?
Voor zover ik weet verbied niemand het roken.
Nee? Moet ik het wetsartikel opzoeken en benoemen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Nee? Moet ik het wetsartikel opzoeken en benoemen?
ROKEN is niet verboden, tabak is nog steeds vrij verkrijgbaar.
Men mag enkel niet meer roken op BEPAALDE PLAATSEN.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Islam verbiedt geen andere religies. Er is geen dwang in de godsdienst.
Men mag die godsdiensten enkel niet belijden in bepaalde islamitische landen.
RTFM
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

H.Numan schreef:
wahlers schreef:Ah! Bedoel je zoiets.
Ik ken dit soort bizarre 'zeloten' niet.
Goh, waarom ben ik niet verbaasd?
Voor zover ik weet verbied niemand het roken.
Nee? Moet ik het wetsartikel opzoeken en benoemen?
Ja! Ik daag je uit mij het wetsartikel te tonen waarin staat dat roken verboden is!

Of bedoel je misschien dat roken op bepaalde plaatsen verboden is?

Seks is ook niet verboden! Seks met kleine kinderen wel. En daar zijn goede redenen voor!
Roken is ook niet verboden. Roken op specifieke plaatsen is dit wel! En ook daar zijn hele goede, specifieke, redenen voor. Namelijk, gezondheidsredenen.


MvG, Wim Ahlers.

p.s. Circe, je was me voor met een soortgelijke opmerking.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Okay, als flexibel biedt ik nederig mijn excuses aan de zeloot aan. Je hebt gelijk. Roken is op bepaalde plaatsen nog niet verboden. :wink:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Maar dankzij de EU is het gebruik van "Snus" overal verboden. Dus het begin van een totaalverbod op tabakswaren is er.
Snus is een soort pruimtabak die populair is in Zweden (zoals bij ons de Hollandse Nieuwe) en Zweden heeft een opt-out bedwongen bij de EU.
Er is nog een plek waar ze Snus kauwen: de Åland islands en die horen bij Finland, dat geen status-aparte heeft voor Snus. En Finland heeft geen macht over de regeling op die eilanden hoewel ze verplicht zijn door de EU om een verbod in te stellen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

"Snus" = pruimtabak?

nooit van snus gehoord. wel straf dat ze het dan verbieden.
dat Europa gereguleer begint serieus mijn nikkel uit te hangen hoor!

Dat ze één ding eens op Europees niveau regelen: de immigratiewetten! maar néé, dat is te moeilijk. daarmee verdienen ze te weinig steekpenningen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Alles over Snus: http://www.snus.cc/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

thx.

pruimtabak dus.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

H.Numan schreef:Okay, als flexibel biedt ik nederig mijn excuses aan de zeloot aan. Je hebt gelijk. Roken is op bepaalde plaatsen nog niet verboden. :wink:
Ach, de regel is eigenlijk heel simpel en rationeel. De algemene regel is ongeveer als volgt:

Er mag niet meer gerookt worden daar waar het aannemelijk is dat mensen vanwege werk, reizen, algemene vrij toegankelijke gebieden (restaurants, bars, sportcomplexen, e.d.) of noodgedwongen instellingen bezoeken (b.v. een ziekenhuis) verenigen.

In het bos, op straat of in de privé sfeer kan je je helemaal suf paffen.
Dat is namelijk vermijdbaar voor anderen zonder in te boeten aan de leefruimte van deze anderen.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:...
In het bos, op straat of in de privé sfeer kan je je helemaal suf paffen.
Dat is namelijk vermijdbaar voor anderen zonder in te boeten aan de leefruimte van deze anderen.
Dus een rokerskroeg (zowel de kroegbaas, het personeel en de klanten roken en hebben er geen bezwaar tegen in de rook te zitten) is niet een vermijdbare ruimte voor anderen?

Die 'anderen' voelen zich dan onmiddellijk ingeboet in hun de leefruimte?

Dus die 'anderen' zitten werkelijk overal in en bij voorkeur op plaatsen die ze niet als prettig ervaren (want dat gaan ze wel eens even veranderen).

Een nogal imperialistisch volkje, die 'anderen'. Waar doet dat me nu weer aan denken?

(overigens lijkt me een rookverbod in bossen nog niet zo'n dom idee)
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Naar Boven, dat maakt helemaal niets uit. Zeloten hebben zelf nooit het idee dat ze zeloot zijn. Ze vinden zichzelf meestal zeer tolerant.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

naar boven schreef:
wahlers schreef:...
In het bos, op straat of in de privé sfeer kan je je helemaal suf paffen.
Dat is namelijk vermijdbaar voor anderen zonder in te boeten aan de leefruimte van deze anderen.
Dus een rokerskroeg (zowel de kroegbaas, het personeel en de klanten roken en hebben er geen bezwaar tegen in de rook te zitten) is niet een vermijdbare ruimte voor anderen?

Die 'anderen' voelen zich dan onmiddellijk ingeboet in hun de leefruimte?

Dus die 'anderen' zitten werkelijk overal in en bij voorkeur op plaatsen die ze niet als prettig ervaren (want dat gaan ze wel eens even veranderen).

Een nogal imperialistisch volkje, die 'anderen'. Waar doet dat me nu weer aan denken?

(overigens lijkt me een rookverbod in bossen nog niet zo'n dom idee)
Segregatie?
Dat is natuurlijk mogelijk maar redelijk ouderwets.
Zo zou je ook kunnen denken aan een:
Vrouwen kroeg
Mannen kroeg
Gelovigen kroeg (Joods)
Gelovigen kroeg (Katholiek)
Gelovigen kroeg ( .... )

Niet echt een verzuiling waar we op staan te wachten.
Maar goed, het kan wel.

Maar dan nog blijft het argument overeind dat roken schadelijk is en dat we, inderdaad, willen ontmoedigen dat rokers een gelegenheidsvoorbeeld hebben waarbij dit beeld weer teniet worden gedaan.

Maar wat is nu feitelijk je probleem?
Dat je niet op alle plaatsen mag roken?
Ik mag toch ook niet overal fietsen?
Maar ik kan nog steeds overal naar toe fietsen.
Zo kan jij ook nog steeds roken als je naar de kroeg toe gaat.
Je kan alleen niet roken als je in de kroeg bent (maar nog steeds daarbuiten).

Nogmaals, het is een cultuursomslag. En het is deze cultuursomslag die je steekt.
Nb. In Duitsland is het een politiek taboe (cultuursomslag!) om te praten over het invoeren van een snelheidsbeperking (120km/u).


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Dar al-Islam

Bericht door naar boven »

Ontzuiling? Inderdaad, als alle mensen zich tot de islam bekeren is er wereldvrede. Toch?
RTFM
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Dar al-Islam

Bericht door Scarlatti »

naar boven schreef:Ontzuiling? Inderdaad, als alle mensen zich tot de islam bekeren is er wereldvrede. Toch?
tòch?? :evil:

Doet mij vermoeden van nìet tòch!
want waarom is er dan waar de islam al is zoveel ellende...
ik vermoed dat je t ironisch bedoelt overigens naar boven..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Re: Dar al-Islam

Bericht door wahlers »

naar boven schreef:Ontzuiling? Inderdaad, als alle mensen zich tot de islam bekeren is er wereldvrede. Toch?
Dat is juist geen verzuiling maar een definitie van een religieuze dictatuur.
Voor verzuiling, zie: klik hier
Waarvan hier het kern citaat:
Het doel van de verzuiling was/is om een sterk verdeelde samenleving, zoals die van Nederland in, ruwweg, het eerste deel van de 20e eeuw, bijeen te houden. Dit gebeurde enerzijds door een zekere vorm van scheiding tussen de bevolkingsgroepen, anderzijds door middel van samenwerking...
En dit was het (ongewenste!) resultaat (citaat):
Dit leidde tot grote culturele verschillen, niet alleen binnen de grote steden, maar ook in delen van het platteland, met als resultaat dat hele bevolkingsgroepen naast elkaar leefden zonder veel contact.
Het gaat hier over roken, maar goed, dan toch een opmerking over de islam (citaat):
Sommigen menen dat bepaalde Nederlandse moslims er bewust voor kiezen om zich terug te trekken in een eigen zuil. Hetgeen ook door sommigen wordt aanbevolen als een mogelijke oplossing, terwijl anderen juist weer minder heil zien in deze weg.
Ik zie dus, persoonlijk, geen heil in verzuiling...ook niet aangaande de moslims.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dar al-Islam

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:
naar boven schreef:Ontzuiling? Inderdaad, als alle mensen zich tot de islam bekeren is er wereldvrede. Toch?
Dat is juist geen verzuiling maar een definitie van een religieuze dictatuur.
Dat schreef ik ook: dat is ontzuiling. Als iedereen moslim is, zijn er geen zuilen meer. Behalve dan de zuilen binnen de islam (niet te verwarren met de 'vijf zuilen van de islam') en die zuilen binnen de islam zijn zuilen die niet zo interessant zijn als je niet tot de islam wil behoren.

En het gaat hier weliswaar in eerste instantie over het roken, maar deze site en dit forum gaan in eerste instantie over de islam.

Dus keer op keer wijs ik op de parallellen in de redeneringen van de anti-rooklobby en die van de islam, om duidelijk te maken dat elke ideologie van dezelfde argumenten gebruik maakt.
RTFM
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Ontzuiling betekent niet dat dan alles door een (al dan niet) dominante zuil wordt overgenomen.
De andere zijde van zuilen is juist eerder integratie. Je kan nog steeds je geloof aanhangen maar verenigingen, kranten, organisaties, partijen die specifiek één zuil aanhangen worden ontmoedigd.
Je hebt dus eerder een voetbal vereniging en geen katholieke voetbal vereniging. En mocht deze al bestaan in naam (meestal vanwege historische redenen) dan kunnen, als regel, ook niet-katholieken lid worden.

Maar het is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Bij roken is er sprake van een meetbaar en algemeen gezondheidsrisico voor de gemeenschap (inclusief een gezondheidsrisico voor de niet-rokers).
Dit is dus een fundamenteel verschillend argument die verder geen rol speelt bij verzuiling (of ontzuiling) (*).

(*) Je kan nog aanvoeren dat Staphorsters weigeren hun kinderen te laten inenten, wat ook een gezondheidsrisico is. Dit is waar! Maar weer een ander probleem waarvan ik overigens persoonlijk ook van vind dat deze kinderen dan maar gedwongen ingeënt moeten worden. Hetzelfde geldt, wat mij betreft, voor bloedtransfusie bij kinderen van jehovahgetuigen. En allicht kun je nog meer van dit soort religieuze dwaasheden opnoemen (waaronder naast de christelijke eigenaardigheden ook de islamitische eigenaardigheden onder gerekend kunnen worden). Maar al dit zijn weer andere onderwerpen die, mijns inziens, niet als excuus kunnen worden opgevoerd voor het directe gezondheidsrisico van het roken.

Andere onderwerpen zijn ook:
fijnstof, UV straling, de ozon laag, (on)natuurlijke radioactiviteit, onverzadigde vetzuren et al.
Nb. een aantal van deze zaken wordt ook al aangepakt. Eveneens op gezondheidsredenen.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

wahlers schreef:Ontzuiling betekent niet dat dan alles door een (al dan niet) dominante zuil wordt overgenomen.
Ontzuiling is geen ontzuiling?
Een dominante zuil is iets anders dan een totaal-ideologie. In het geval van een wereldomvattende totaal-ideologie zijn er geen zuilen meer. Een zuil wordt zuil genoemd omdat er ook andere zuilen zijn. Als iedereen moslim is, zijn er geen zuilen meer, behalve de zuilen binnen de islam die niet terzake doen.

Zoals je weet zijn christelijke kerken niet bepaald welkom in sommige islamitische landen. Het praktiseren van het christelijkgeloof wordt tegengewerkt zo niet geheel verboden. Sommige christenen hebben de neiging om te gaan evangeliseren en proberen zieltjes te winnen. De islam tolereert dit niet. Dat zegt natuurlijk veel over de islam: het tekent de zwakte van de islam. Het is dus blijkbaar niet zo'n sterke en goede religie want anders zou het gevaar dat moslims van hun geloof afvallen niet aanwezig zijn.

De islam heeft dus een reden om het christendom tegen te werken. Goed of niet: het is een reden.

De niet-rookpolitie heeft echter geen enkele reden om de rokerskroeg die ik in een eerdere posting beschreven heb te verbieden. Die rokers in die kroeg evangeliseren niet. Ze proberen geen andere mensen tot roken aan te zetten. Ze vormen geen gevaar voor de volksgezondheid. Ze trachten geen zieltjes te winnen.

De antirookpolitiek heeft dus geen reden om een rokerskroeg tegen te werken. Goed of niet: het is geen reden.

Ik heb begrip voor de angst en het dilemma van de niet-rokers, maar ik vind de gevonden oplossing een paardenmiddel.

nb (nota bene): ik drink niet, dus ik kom zelden in een kroeg.
RTFM
Plaats reactie