PROTESTMARS TEGEN HET RACISME VAN HET FENOMEEN ZWARTE PIET

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
moswolkje
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:45 pm
Contacteer:

PROTESTMARS TEGEN HET RACISME VAN HET FENOMEEN ZWARTE PIET

Bericht door moswolkje »

Opnieuw neemt een moslim, samen met twee muffe kunstenaressen, de degens tegen onze Zwarte Piet weer op...Piet moet verdwijnen, lees het onderstaande, gekopieerd van de hyves Allochtoon politiek forum


PROTESTMARS TEGEN HET RACISME VAN HET FENOMEEN ZWARTE PIET. zaterdag 30 augustus 08(!!!) geplaatst, het is vandaag 19-8-08
Onder het motto "Read the masks. Tradition is not given" organiseren de landelijk groepering Doorbraak en de kunstenaars Petra Bauer en Annette Krauss op 30 augustus 2008 in Eindhoven een protestmars tegen de koloniale en racistische traditie van de Zwarte Pieten in het Sinterklaasfeest. De actie maakt deel uit van en wordt ondersteund door de tentoonstelling "Becoming Dutch", die tot en met 14 september 2008 in het Eindhovense van Abbemuseum is te zien.

De organisatoren willen de discussie heropenen over een culturele traditie die is gedepolitiseerd, geneutraliseerd en geïncorpeerd in het collectieve bewustzijn van de huidige Nederlandse samenleving.
De actie op 30 augustus is een aanzet tot een kritische debat over het tyspische Nederlandse fenomeen van Zwarte Piet.


----------
Mijn eerste reactie was:

Whhoowww IK WORD HIER HEEEL GIFTIG OM!!!
"Becoming Dutch" is volgens mij simpel...blijf met je gore, vingerplant-achtige kunstenaars klauwen van onze tradities af!
Get a life and a real job, ga je kunsten engens anders op bot vieren, en verzin iets wat een echte doorbraak geeft om mensen hier een productief leven te laten leiden.

En dan nog over het taalgebruik...

gedepolitiseerd, geneutraliseerd en geïncorpeerd in het collectieve bewustzijn
is de betekenis van deze woorden wel duidelijk voor jullie zelf?
Ik betwijfel het, want als ik zie welke taalfouten er in de laatste zin staan...

Ik zal, als goede, hulpvaardige Nederlandse (ook een traditie hier!)ze even aanwijzen en corrigeren:
een kritische debat moet in deze zinsopbouw zijn:
een kritisch debat

tyspische moet zijn
typische

Nog een note:
Een debat is bij voorbaat al kansloos als de hersenkronkels van wereldverbeteraars als jullie niet eens in staat zijn om woorden goed en in correct Nederlands op papier te zetten.
Ik wens jullie dan ook geen succes met je op voorhand verloren actie.
----

Even daarna dacht ik aan hoe die forum hyves genoemd was...
toen MOEST ik dit even kwijt:
Politieke spelletjes uitspelen over de ruggen van kinderen...hoe ver kun je gaan en hoe laag kun je zakken???
Geloven...ja, in mijzelf vooral.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Belachelijk moswolkje. Geen sterveling die zwarte piet vergelijkt met een zwarte slaaf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Van Abbemuseum wint Stimuleringsprijs Culturele Diversiteit
Het Van Abbemuseum uit Eindhoven heeft met het plan Be(com)ing Dutch de Stimuleringsprijs Culturele Diversiteit gewonnen. De prijs, een bedrag van 500.000 euro, werd op woensdag 17 mei 2006 in de Rode Hoed in Amsterdam door de Mondriaan Stichting uitgereikt.
Waar komt de poen vandaan? Uit de Grote StaatsRuif.
http://www.mondriaanfoundation.nl/jaarv ... fault.aspx
Het resultaat en de bestedingen geven het bestuur geen aanleiding tot opmerkingen; deze zijn in overeenstemming met de begroting.2007 was het derde jaar van de Cultuurnota. Deze geldt tot en met 2008, waarna de Mondriaan Stichting de totale verleende subsidie voor vier jaar afrekent. In 2008 wordt het beleidsplan voor 2009–2012 opgesteld.
De Mondriaan Stichting valt onder schatkistbankieren: alle middelen worden aangehouden bij het ministerie van Financiën.
Het is lastig googelen maar het lijkt erop dat beide kunstenaressen in Zweden leven. Dus hebben ze als kind nooit mee gedaan aan Sinterklaas. Waar weten ze van?
http://mirjamvantilburg.blogspot.com/20 ... rauss.html
http://becomingdutch.com/events/?s=1,9,3,3
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Haha,

Vandaar dat ik ook niet principieel tegen stierenvechten ben. Je moet ergens de cultuur van volkeren eerbiedigen, zoverre zij echter fundamentele rechten waarborgen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Hmm, met het sinterklaasfeest worden er niet voor de lol dieren dood gemaakt. Bij stierenvechten wel. Dat is toch een fundamenteel verschil lijkt mij. :?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maar dieren zijn toch geen mensen?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
moswolkje
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:45 pm
Contacteer:

Bericht door moswolkje »

Maar mensen zijn wel dierlijk, Lodewijk.... :roll:
Geloven...ja, in mijzelf vooral.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Iets kleins past wel in iets groots, maar iets groots past niet in iets kleins.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Zei de Ierse Wolfshond (m) tegen de Chihuahua (v). :wink:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ariel schreef:Belachelijk moswolkje. Geen sterveling die zwarte piet vergelijkt met een zwarte slaaf.
Toch wel, alle allochtonen en ook mensen vanuit de VS, Engeland etc. vinden het een achterlijke traditie, zwarte piet en extreem rascistisch.

Weet nog dat Scary Spice van de spice girls, enorm geschockeerd was, toen ze het voor het eerst zag en begon ook meteen over rascisme te praten.

Ik zeg maar altijd, dat ze zwart zijn van het roet van de schoorsteen. Ook aannemelijk, want ze dragen typische kleding, die gebaseerd is op kleding die italiaanse schoorsteenvegers vroeger droegen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Lodewijk Nasser schreef:Haha,

Vandaar dat ik ook niet principieel tegen stierenvechten ben. Je moet ergens de cultuur van volkeren eerbiedigen, zoverre zij echter fundamentele rechten waarborgen.
oef... eindelijk iemand tegen wie ik ook mag zeggen dat ik graag stierengevechten zie.... (met het schaamrood op mijn wangen).

en nee, van die vlieg moet je afblijven! en die spin mag je netjes buitenzetten en de wesp proberen we ook buiten te krijgen.

maar stierengevechten? dat is iets anders.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Freya schreef:
Ariel schreef:Belachelijk moswolkje. Geen sterveling die zwarte piet vergelijkt met een zwarte slaaf.
Toch wel, alle allochtonen en ook mensen vanuit de VS, Engeland etc. vinden het een achterlijke traditie, zwarte piet en extreem rascistisch.

Weet nog dat Scary Spice van de spice girls, enorm geschockeerd was, toen ze het voor het eerst zag en begon ook meteen over rascisme te praten.

Ik zeg maar altijd, dat ze zwart zijn van het roet van de schoorsteen. Ook aannemelijk, want ze dragen typische kleding, die gebaseerd is op kleding die italiaanse schoorsteenvegers vroeger droegen.
ze moeten zwijgen over onze zwarte piet!

SHUT UPPEN en leren lezen.

zwarte piet is in feite een germaanse pestgod (die mensen hadden het toch wel gemakkelijk hé, met heel hun godengedoe, en volgens mij hadden nog overschot van gelijk ook: als iemand malchance heeft is dat toch door die stoute pestgod? en welke achterlijke oen denkt nu dat uw malchance ook te wijten is aan de ALMACHTIGE ALGOEDE ALWETENDE ALWEETIKVEELSTE GOEDE GOD?

neenee, Zwarte Piet is écht een germaanse pestgod, alleen moesten de katholieken (christenen toen) daar weer eens een mouw aan passen want er was toch maar één god? wat doe je dan met een pestgod? je maakt er een onderdanig hulpje van natuurlijk.

Kan iemand de pesters even duidelijk maken dat arabieren tien maal meer afrikanen dan de witte kolonisten als slaven hebben gevangen? Ze castreerden ze wel eerst even: één op tien overleefde de castratie.

Enig idee waarom in dat stoute amerika zoveel zwarte mensen rondlopen en in het brave o zo tolerante arabie of andere islamlanden geen enkele zwarte te bespeuren valt? moeilijk kindjes maken zonder balletjes nietwaar?

en waar zou je an liefst hebben dat je opa en oma slaafjes waren?????,

think!


Maar blijf met je tengels van onze zwarte piet af! Want dààr kan ik me dus ook behoorlijk in druk maken, zeker als ze net doen of ze moeten "regenboog" wezen! FOEI!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik zei:
Het is lastig googelen maar het lijkt erop dat beide kunstenaressen in Zweden leven. Dus hebben ze als kind nooit mee gedaan aan Sinterklaas. Waar weten ze van?
Dit is natuurlijk geen goed argument. Op zijn hoogst kan ik ermee zeggen dat zeer waarschijnlijk beide dames in hun kleuterjeugd geen 'Zwarte Piet Trauma' hebben opgelopen dat hun motiveert in hun afwijzing.
Kannibalisme is een kwestie van cultuur (of smaak.?) Ik ben tegen kannibalisme. En ik heb nog nooit mens gegeten.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het wordt nu serieus. Dit noem ik geen doorbraak, maar afbraak.
Sinterklaas moet goed nadenken voordat hij een cadeautje voor deze sloebers meeneemt.
Van Abbemuseum pleit voor afschaffing Zwarte Piet
dinsdag 26 augustus 2008

In het Van Abbemuseum begint dit weekend een expositie tegen het fenomeen Zwarte Piet. Deze typisch Nederlandse traditie zit vol racisme en kolonialisme en moet verdwijnen, vinden onder meer twee buitenlandse kunstenaars en de actieclub Doorbraak.


Het museum in Eindhoven wil met deze tentoonstelling de discussie heropenen over een ‘culturele traditie die a-politiek en neutraal is gemaakt en is opgenomen in het collectieve bewustzijn van de huidige Nederlandse samenleving’.

Koloniaal
De twee kunstenaars, Petra Bauer uit Zweden en Annette Krauss (Duitsland), zien het Sinterklaasfeest als de ‘koloniale relatie tussen de oude, wijze en strenge witte baas en goedheiligman aan de ene kant en de jonge, dommige en nogal stoute zwarte knecht Piet aan de andere kant, die kinderlijk staat te dansen, gek loopt rond te springen en de Nederlandse taal onvoldoende beheerst.’

Ze vragen zich af of het mogelijk is om de discussie te heropenen over de Zwarte Piet-traditie. ‘Het is moeilijk om hierover te discussiëren in Nederland, omdat veel mensen de traditie in ere willen houden.’ Naar eigen zeggen kregen de twee veel kritiek omdat ze zelf niet Nederlands zijn en dus de traditie niet goed begrijpen.

Protestmars
Tijdens de opening van de expositie Be(com)ing Dutch wordt ook een protestmars gehouden, onder leiding van Doorbraak. Deze club organiseerde ook al lawaaiprotesten tijdens bijeenkomsten van Rita Verdonk’s Trots op Nederland.

De tentoonstelling in het Van Abbemuseum in Eindhoven is te zien tot en met 14 september.

Door Robin van der Kloor
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Alle kinderen zijn dol op de pieten, en ik zeg er zonder gene bij dat ik ook weg ben van zwarte pieten!
Men draaft nu echt door. Eerst de negerzoenen (die ik tot mijn dood zo zal blijven noemen) en nu de pieten. Dingen zijn tegenwoordig algauw racistisch. Maar goed, het is dan ook georganiseerd door linkse schreeuwers die niet beter weten en niets beters hebben te doen dan schreeuwen en een grote bek hebben tegen alles dat niet in hun straatje past :wink:
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Maak er Lichtgetinte Pieten van en steek ze in een moslimpakje. Kijken wat er dan gebeurt..
RTFM
Gebruikersavatar
Knor
Berichten: 58
Lid geworden op: di aug 26, 2008 12:17 am
Locatie: Groningen

Bericht door Knor »

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De stichting Doorbraak , jullie weten wel, de club die ook al de lawaaiprotesten tijdens bijeenkomsten van Rita Verdonk’s Trots op Nederland organiseerde heeft op haar site een artikel geplaatst , zodat wij kunnen lezen waarom er geen zwarte pieten meer met Sinterklaas naar Nederland mogen komen.
Actie tegen racistisch fenomeen van Zwarte Piet

woensdag 20 augustus 2008
Onder het motto “Read the masks. Tradition is not given” organiseren de groeperingen Doorbraak en Untold en de kunstenaars Petra Bauer en Annette Krauss op zaterdag 30 augustus 2008 in Eindhoven een protestmars tegen het racistische fenomeen van Zwarte Piet. De actie maakt deel uit van de tentoonstelling “Be(com)ing Dutch”, die tot en met 14 september 2008 is te zien in het Eindhovense Van Abbemuseum. De protestmars begint om 14.00 uur bij het Van Abbemuseum, Bilderdijklaan 10, Eindhoven, en voert door de Eindhovense binnenstad, met muziek van een percussieband en diverse sprekers. De acteur Anne Stam beeldt tijdens de actie met een performance de ideologische constructie van Zwarte Piet uit. Voorafgaand aan de actie, vanaf 11.00 uur, kunnen de deelnemers actiemateriaal maken in het Van Abbemuseum.

De organisatoren van de actie willen de discussie heropenen over een culturele traditie die a-politiek en neutraal is gemaakt en is opgenomen in het collectieve bewustzijn van de huidige nederlandse samenleving. De actie op 30 augustus is een aanzet tot een kritisch debat over het typisch Nederlandse fenomeen van Zwarte Piet. Het Van Abbemuseum nodigde een tijd geleden een aantal kunstenaars uit om werk te maken rond de vraag wat het betekent “Nederlands te zijn of te worden”. De kunstenaars Bauer en Krauss hebben dat aangegrepen om fundamentele kritiek te leveren op een van de bekendste en geliefdste uitingen van “de Nederlandse cultuur”, de koloniale relatie tussen de oude, wijze en strenge witte baas en goedheiligman aan de ene kant en de jonge, dommige en nogal stoute zwarte knecht Piet aan de andere kant, die kinderlijk staat te dansen, gek loopt rond te springen en de Nederlandse taal onvoldoende beheerst.

“In de afgelopen 50 jaar zijn er regelmatig protesten geweest tegen het typisch Nederlandse fenomeen van Zwarte Piet, waarbij het koloniale verleden en de racistische structuur daarvan aan de oppervlakte is gebracht. Hoewel er wat veranderingen in de traditie zijn aangebracht, blijft die problematisch”, aldus de kunstenaars. Ze vragen zich af of het mogelijk is om de discussie te heropenen over de Zwarte Piet-traditie. “Het is moeilijk om hierover te discussiëren in Nederland, omdat veel mensen de traditie in ere willen houden.” Dat hebben ze aan den lijve ondervonden toen ze hun idee bespraken met allerlei Nederlanders in de kunstwereld en daarbuiten. Ook veel progressieve mensen bleken hun project niet te kunnen waarderen. “Jullie komen uit andere landen. Jullie kijken er van buitenaf tegenaan en daarom kunnen jullie het Sinterklaas-feest niet begrijpen”, aldus het paternalistische verwijt dat Bauer en Krauss vaak te horen kregen.

De bijdrage van Bauer en Krauss aan de expositie “Be(com)ing Dutch” in het Van Abbemuseum bestaat uit een installatie van borden en posters, met daarop leuzen als “Zwarte Piet bestaat niet meer”, “Zwarte Piet: a white man’s construction”, “Kom maar binnen zonder knecht” en “Capitalism needs symbols of subordination to maintain cheap labour”. Ze zijn erin geslaagd om het sterk politiserende kunstproject onder te brengen in het Van Abbemuseum, dat ze zo als een platform gebruiken voor anti-racistische actie. “We denken dat het belangrijk is om over Zwarte Piet te praten buiten het Sinterklaas-seizoen, want dan zijn Nederlanders er misschien niet zo emotioneel over en kunnen ze hopelijk wat afstand ervan nemen”, zo beargumenteren ze hun keuze voor een protest op 30 augustus.

Doorbraak is een landelijke organisatie tegen racisme en migratiebeheersing. Doorbraak voerde in 2007 actie tegen een herdenkingsfeest voor de koloniale vechtersbaas Michiel de Ruyter. In 2008 organiseerde Doorbraak lawaaiprotesten in Leeuwarden, Deventer en Zoetermeer tegen Trots Op Nederland van Rita Verdonk. Untold is een organisatie van en voor jongeren die zich bezighouden met de geschiedenis en huidige situatie van zwarte mensen in Nederland.

http://www.doorbraak.eu/content/view/57/4/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Iemand Alles is Lliefde gezien?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

circe schreef:dat ik graag stierengevechten zie
Circe,

Als de machtige "Allah" ons eenvoudige mensen leed bezorgt in de hel, dan vind je dat wreed.

Maar als de machtige mens een eenvoudige stier leed bezorgt dan is het leuk entertainment?

Vermaak waar leed voor nodig is, is verachtelijk. Jij en Lodewijk hebben het dus gewoon mis :)

groeten,
- Links
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Interessant Links.

Allereerst, praat ik het niet goed. Ik zeg alleen dat je landen/culturen een bepaalde marge moet geven voor hun culturele gebruiken.

Het probleem met mensen die het opnemen voor dierenrechten is dat zij mensenlogica op dieren toepassen. Dieren hebben echter geen kennis van goed en kwaad. Dieren zijn onderling bijvoorbeeld ook wreed op elkaar.

Wat doe je daar tegen?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Lodewijk Nasser schreef:Het probleem met mensen die het opnemen voor dierenrechten is dat zij mensenlogica op dieren toepassen. Dieren hebben echter geen kennis van goed en kwaad. Dieren zijn onderling bijvoorbeeld ook wreed op elkaar. Wat doe je daar tegen?
Niets, muizen redden van de kat heeft inderdaad geen zin. Maar ik vind dat je er als mens geen onnodig leed aan toe moet voegen. Mensen hebben wel besef van goed en kwaad, maar doen elkaar desondanks toch nog heel wat kwaad aan: dat is geen reden voor de derde persoon om dan ook maar wreed te zijn. Het zelfde argument gaat op voor die 3e persoon tov. een dier. Zulk mededogen is meer een geschenk, je geeft het niet aan een bloeddorstige hondsdolle hyena.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Overmatige dierenliefde maakt Islamisering mogelijk



Lodewijk Nasser 27 augustus 2008

Het spijt me, lieve dierenliefhebbers.

Nadat ik Voorpost samen met AFA hand in hand het zag opnemen voor de dieren, moest ik wel iets kwijt over het onderwerp. Als een toetsenbordtijger klom ik in de pen.

Mijn stelling is: Overmatige dierenliefde maakt Islamisering mogelijk.

Allereerst - en vóóral- omdat mensen die dieren hebben, vaak geen of minder kinderen hebben. De voorman van de PVV had beter kinderen kunnen hebben dan katten. De islam begrijpt dat beter, vandaar dat huisdieren verboden zijn. Eigenlijk zou er een wet van Lodewijk moeten bestaan: mensen die niet minimaal drie kinderen hebben zouden geen recht mogen hebben zich te beklagen over de Islam. (Oké, ik chargeer, maar u snapt mijn punt hoop ik).

Het zal wel aan mij liggen, maar het valt mij op dat alleenstaanden vaker huisdieren hebben. Wellicht wel omdat onder het mom van de hond uitlaten sociale contacten worden aangeknoopt. De verdwaalde kat als ijsbreker.

Ten tweede, omdat het de aandacht van méér wezenlijke zaken weerlegd. De talrijke moties van de dierenpartij lijken de indruk te wekken dat het één van de grootse vraagstukken is waar onze beschaving voor staat.

Ten derde, maakt het ons softer. Of is het een uitdrukking van onze softheid. Hoewel er ook mensen zijn die anti-islam zijn, juist uit liefde van de dieren. Zoals Brigitte Bardot. Dus ik maak bij deze wel een voorbehoud.

Ten vierde, door dieren te verheffen tot het menselijke ras, relativeer je ergens ook het menselijke leed. Dierenseks is bijvoorbeeld afkeurenswaardig, maar het is nog steeds geen kinderporno. Het is decadent dat wij ons zoveel bekommeren om de dieren, terwijl gelijktijdig mensen afgeslacht worden in Darfur. Het is denk ik ook niet voor niets dat Volkert van der G. de Goddelijke Kale neerschoot. Liefde voor de dieren gaat immers vaak gepaard met haat voor (bepaalde) mensen. Dat zag ik je goed bijvoorbeeld bij de verdachte, die levensgevaarlijke kuilen gegraven zou hebben. Op zijn diverse profielsites, waaronder Hyves, bleek dat de man een groot voorvechter was van het bestrijden van dierenleed.

Ten vijfde, enigszins los hiervan, hebben dieren geen kennis van goed en kwaad, zij zijn in die zin onschuldig. Ook als zij elkander doden. Je kan mensenlogica niet op dieren toepassen.

Ten zesde, dierenliefhebbers zijn inconsequent, want waarom beletten zij niet dat een zeehond wordt opgegeten door een ijsbeer?

Ten zevende, het eten van dieren is goed voor de hersens. Als mensen geen vlees méér mochten eten, dan zou de samenleving elementaire voedingsbestanddelen - waaronder vitamine B-12- missen en volstrekt doorslaan. Één Volkert vind ik wel genoeg.

Daarom bepleit ik weliswaar voor liefde en respect voor de dieren - dierenbeulen zijn mijn blik niet waard- maar wel met mate. Het zijn immers dieren!

Ik hoor het graag van jullie dierenliefhebbers. Overtuig me waarom ik het niet bij het rechte eind heb! Of ben je het juist wel met me eens en heb je andere argumenten; ik hoor het graag.

Reacties plaats ik, daarbij laat ik u naam weg.

Laat het dierendebat losbranden!

Lodewijk Nasser
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Vandaag in de telegraaf weer een stukje over de protestmars, daaruit wil ik onderstaand stukje even uitlichten.
Het Van Abbemuseum zegt de mars van zaterdag te ondersteunen. "We delen niet per se de standpunten van kunstenaars, we bieden ze alleen een platform", zegt een woordvoerster van het museum.
Doet me sterk denken aan het stukje van Lagonda.
We staan erbij en kijken ernaar. Nee wij ondersteunen het niet hoor.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1785 ... iet__.html
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Plaats reactie