*** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Het was een erg kort en erg politiek correct item. Gelukkig heeft de VRT een islam kenner gevonden die uit de krochten van de koran een vers kon persen waarin stond dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie. De man heeft waarschijnlijk nog niet gehoord van abrogatie en dat het vers wat hij gevonden heeft een vroeg koran vers is, uit de tijd dat Mo nog maar een handvol volgelingen had. Verder staat er niet dat vers dat die regel ook voor moslims geldt.

Wat een afgang weer voor de VRT. Een gemiste kans.
meer had ik niet gehoopt hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Misschien kunnen de heren het artikel op uitzending gemist terug zien. Het staat er nu nog niet op.

http://www.een.be/programmas/koppen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ali Yas »

Dallas is terug! Of wisten jullie dat al?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Het was een erg kort en erg politiek correct item. Gelukkig heeft de VRT een islam kenner gevonden die uit de krochten van de koran een vers kon persen waarin stond dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie.
Had men het soms over Soera 2:256, "Er is geen dwang in religie"? Je moet dan wel na die zin stoppen met lezen, anders ontwaak je meteen uit die mooie droom. Of misschien 109:6, "Jullie hebben jullie religie, ik heb mijn religie"? Die soera begint met het onvriendelijke: "O jullie die ontkennen (kaffers)!" Elders in de Koran, eigenlijk op een heleboel plaatsen, worden mensen die zo worden gekwalificeerd bedreigd met mishandeling, hel en verdoemenis.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef: Had men het soms over Soera 2:256, "Er is geen dwang in religie"? .
Yep....En iedereen is dan diep onder de indruk want bijna niemand heeft zich verdiept in de koran . De mensen geloven dus wat zo'n islamitische geleerde imam zegt. Ik vraag me af of de man het zelf gelooft.

Het zelfde verhaal heb je met soera 5 vers 32..." dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood". "Kijk eens" hoor de de naieve hollander kirren..." Een moslim mag niet moorden, zie je wel, het staat in de koran" En men neemt weer niet de moeite om het na te kijken en zelf te lezen dat het de Joden zijn die in dit vers gewaarschuwd worden om geen moslim dood te maken, want dat ze dan het hele mensdom doden.

Ik baal van veel Nederlanders die zich laten inpakken door wat moslims ons willen laten geloven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Ik baal van veel Nederlanders die zich laten inpakken door wat moslims ons willen laten geloven.
Het probleem is dat we niet berekend zijn op lui die glashard en controleerbaar liegen. We nemen daarom de moeite niet om de gepresenteerde "feiten" even na te lopen. Ja, sommigen wel, maar die waren al wantrouwig.

Het zou al helpen als Nederlanders eens de moeite namen wat van de Koran te lezen, maar het is mij nog niet gelukt iemand zo ver te krijgen. Heel vreemd. Echt heel vreemd. icon_e_confused.gif
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Zwartmeer »

Dadelijk in P&W Ibrahim Wijbenga. Het gaat als ik het goed begrepen heb over kickboksen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wereld circus!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vanmiddag om 18.10 kijken we natuurlijk allemaal naar Nederland 1.

We gaan daar het wereldberoemde 36ste circusfestival van Monte Carlo met adembenemende bewondering aanschouwen.
Daarin verschijnen ook artiesten (trapeze werkers volgens mij) uit Noord-Korea. Ach, de mens heeft zoveel potentie in zich die we zullen waarnemen.

Maar waar is nu de Arabier? De moslim? Die ooit weleens wat zien presteren dat tot verbazing en waardering zou kunnen leiden? Bij alles wat ons levensvreugde en bewondering schenkt past nu eenmaal een alcoholische versnapering en het ontbreken van de moslim. Deze combinatie is tekenend voor het missen als kiespijn van de moslim.

Conclusie? Allah is de nutteloze knecht van woestijngek analfabeet Mohammed. Hij stuurde zijn (behoorlijk moordlustige) engel Gabriël naar de uitvinder van het islam terrorisme. Waarom? Om moslims als overbodige nutteloze irritante in de weg lopende domme wezens wijs te maken dat zij de overheersende waarheid en wijsheid namens 'allah' in pacht hebben.

Domme mensen die moslims! Nog steeds. Al 1400 jaar met terroristisch succes!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Elke dag leuk op de TV. Verveelt nooit!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb mijzelf voorgenomen voortaan weer elke dag naar Sesamstraat te kijken. Daarna kun je een goed boek gaan lezen.
Het geweldige van Sesamstraat is dat hij precies op maat is gemaakt voor FFI. Je kunt er zo heerlijk bij ontspannen en van genieten. Ik tenminste wel. Chagrijnen natuurlijk niet. ik heb reuze bewondering voor de makers van Sesamstraat. Het beste dat de Nederlandse TV heeft voortgebracht.

Deze clip zou van toepassing kunnen zijn op Marokkaanse moslima's. Dat fantaseer ik er dan weer bij.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Manon »

Morgen 17 januari: CANVAS - Reportage over EREMOORD
21:35 Panorama:


Reportage over current affairs. Presentatie: Phara de Aguirre.


Op 7 februari 2005 werd Hatun door haar broer Ayhan doodgeschoten aan een bushalte in Berlijn. Ze had de eer van de familie geschonden, vond hij. Ayhan zit ondertussen achter de tralies en praat in detail over de omstandigheden van de moord. 'Ja, het was eremoord. Het wat toen een obsessie voor mij, de eer van de familie. De manier waarop zei leefde kon echt niet'. Maar niet alleen Ayhan spreekt. Ook zijn familie, vrienden en zijn broer spreken vrijuit. Die laatste werd van medeplichtigheid verdacht, hij zou het wapen hebben gekocht. De vroegere vriendin van Ayhan was kroongetuige in de zaak en leeft nu met een nieuwe identiteit in een getuigebeschermingsprogramma. Zij is er van overtuigd dat de moord een beslissing van de familie was. 'Ze wisten er allemaal van. Daar ben ik 100 procent van overtuigd'. Verloren eer is de deprimerende zoektocht naar bewijzen in Berlijn, Istanboel en Oost-Anatolië en in de parallelle samenlevingen van Koerden en Turken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Manon »

Blijf nadien kijken op Canvas 22.30 h.: interview met Tariq Ramadan (ik houd mijn kots-emmertje bij de hand) en Meryem Almaci.

Ben eens benieuwd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Bedankt voor de tip Circe. Ik ga kijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Dhana »

circe schreef:
Ariel schreef:Het was een erg kort en erg politiek correct item. Gelukkig heeft de VRT een islam kenner gevonden die uit de krochten van de koran een vers kon persen waarin stond dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie. De man heeft waarschijnlijk nog niet gehoord van abrogatie en dat het vers wat hij gevonden heeft een vroeg koran vers is, uit de tijd dat Mo nog maar een handvol volgelingen had. Verder staat er niet dat vers dat die regel ook voor moslims geldt.

Wat een afgang weer voor de VRT. Een gemiste kans.
meer had ik niet gehoopt hoor.

En uiteraard heeft die islamkenner het met geen woord over abrogatie gerept. Ik hoef niet eens te kijken. Zo voorspelbaar is het.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Manon »

ik was te moe en had het opgenomen en herbekeken en gewist. Beetje spijt want nu zou ik het met een frissere geest kunnen bekijken.

Veel windgeblaas.

Wat me opviel was de totale adoratie van de hoofddoek op de achtergrond. Misschien één van zijn vrouwen? of anders toch een overspelige slet?

De (knappe) man heeft duidelijk heel veel charisma, maar de koelte in zijn ogen verraden de geslepen manipulateur.

Wat me bijbleef (en ik wil zelfs zijn gedachtengang hierbij volgen) : na drie generaties hoeven ze zich niet meer te "integreren" want ze zijn geintegreerd.
Vraagje: betreft dat ook de versgeimporteerde analfabete nicht die als baar-moeder moet fungeren? Betreft dit ook de oma's en opa's die ze hier proberen op het OCMW te krijgen? Kortom: WIE is geintegreerd?

Nu, ALS ze geïntegreerd zijn, dan hoef ik me alleszins geen enkele moeite meer te getroosten om ze via belastingsgeld voor alles en nog wat te subsidieren tot en met de extra kranen in klinieken toe om hun achterwerk af te spoelen of de fietslessen voor hoofddoeken.
Dààr kan ik mister Charming alvast in volgen.

Ik weet in feite niet wat ik over de houding en vragen van Meryem moet denken. Viel precies wel héél dunnetjes uit. Misschien omdat Mr. Charming haar halvelings wou negeren?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Ik vond het geen slecht programma met de achtergrond kennis die wij hebben . Het was voor mij een bevestiging. Ik weet niet of de kijker met weinig kennis door de takiya kon heen kijken. Ik dus wel.

:smile4: Ja, die Turkse vriend in Duitsland was heel eerlijk wat betreft het niet hoeven te integreren. Stel je voor zeg. De idioterie dat men zich aan moet passen aan een stelletje Duitsers. "Laten die zich maar aanpassen aan ons" daar kwam het op neer.
En triest dat de Duitse regering niets gedaan heeft met de vraag om hulp van het meisje.

Je kan als je wilt hem nog een keer bekijken Circe

Vrijdag 18 januari om 14u37 (herhaling)
Zondag 20 januari om 18u00 (herhaling)

http://www.canvas.be/programmas/panoram ... uid=207729
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Manon »

Het Vlaams Belang heeft ook gekeken. Ik vind het een goede samenvatting :

VRT biedt moslimfundamentalist forum
21 januari 2013 • 11.27u
Afgelopen donderdag was niemand minder dan de Zwitsers-Egyptische filosoof Tariq Ramadan te gast in Reyers Laat. Reyers Laat noemt zichzelf een “laatavondtalkshow waarin Lieven Van Gils met drie of vier gasten de balans van de dag opmaakt”. Het kan aan ons liggen, maar wij begrijpen niet goed hoe iemand als Tariq Ramadan in dat opzet past. Vooral ook omdat presentator Lieven Van Gils met zijn hoge aaibaarheidsfactor uitblinkt in kritiekloosheid jegens en onderdanigheid aan zijn gasten. Wat dat betreft verwijzen we graag naar de scherpe opiniemaker Koen Meulenaere, die stelt dat “de lengte van Van Gils’ vragen omgekeerd evenredig is aan de voorbereiding van zijn onderwerpen, die doorgaans niet verder reikt dan een snelle lezing van het laatste knipsel uit De Standaard of De Morgen”.

Kritiekloze marionet

Dat de VRT vaak propaganda voert voor islamofiele partijen, is erg genoeg. Dat Reyers Laat met het kritiekloos ondervragen van Tariq Ramadan, die reeds veelvuldig werd ontmaskerd als islamitische wolf in schaapskleren, nu ook propaganda voert voor de orthodoxe islam, is nog erger. Op de website van Reyers Laat klinkt het als volgt: “Tariq Ramadan, voor de ene de Martin Luther King van de moslims, voor de andere een wolf in schapenvel. Feit is dat de professor die Islam doceert aan de universiteit van Oxford, in heel de wereld volle zalen lokt met zijn lezingen. In ons land wordt hij door moslims op handen gedragen. Samen met Groen-parlementslid Meyrem Almaci praat Tariq Ramadan over de plek van de moslims in de wereld en in ons land.”

Meyrem Almaci

Dat naast presentator Van Gils ook de islamgroene Meyrem Almaci aan Ramadans voeten lag, mag niet verbazen. Wellicht zoals vele jonge moslima’s verblind door zijn charismatische, westerse en gematigde voorkomen, zat Almaci daar eerder als een of andere naïeve fan dan als kritische politica of moslima. Dat Van Gils niet gewapend is om Ramadan het vuur aan de schenen te leggen, tot daar aan toe, maar dat men er dan niet voor koos om tegenover Ramadan iemand te plaatsen die daar wél toe in staat is, is onbegrijpelijk. Het jammerlijke resultaat was een propagandashow voor een intellectueel die in wezen staat voor de antiwesterse orthodoxe islam. De moslima met groene hoofddoek die men - bewust strategisch of onbewust - vlak achter Ramadan en dus vol in beeld had geplaatst, maakte het plaatje compleet.

“Niet integreren”

Nu is Ramadan, nota bene de kleinzoon van de stichter van de Moslimbroederschap, niet alleen charismatisch, maar ook intelligent. Doorgaans - en zeker voor een westers publiek - wikt en weegt hij zijn woorden zorgvuldig. Toch waren enkele van zijn uitspraken in Reyers Laat meer dan voldoende aanleiding om hem op de rooster te leggen. Zo kon Ramadans rechten-plichtenverhaal nauwelijks verhullen dat hij vindt dat we niet meer moeten bezig zijn met integratie, want dat “alle moslims op religieus en cultureel vlak reeds geïntegreerd zijn”. Ramadan is heus niet zo’n ivoren torenintellectueel die geen weet heeft van de talloze en groeiende problemen met moslims, hij is simpelweg - net zoals bijvoorbeeld de Turkse president Erdogan - tegen de integratie van moslims in onze samenleving. Ramadans uiteindelijke doel is immers exact hetzelfde als dat van de clowneske Fouad Belkacem: de aanpassing van onze Europese samenleving aan de islam, en niet andersom. Van Gils en Almaci lieten deze bekentenis passeren alsof er niets aan de hand was.

“Cultuur is het probleem, niet de islam”

Ook kwam Ramadan weg met enerzijds het simplistische onderscheid tussen (de religie) islam en cultuur, en anderzijds met de leugen dat het patriarchaat en gebrek aan vrouwenrechten alles met ‘cultuur’ en niets met ‘islam’ heeft te maken. Alsof er geen vrouwonvriendelijke verzen in de Koran staan en alsof de vrouwonvriendelijk en mensonterende sharia niet bestaat. Ook ratelde Ramadan het gekende socio-economische riedeltje af, waarbij hij stelde dat ‘jongeren’ het “niet moeten pikken dat ze buiten de samenleving gezet worden”. Je zou denken dat Ramadan het hier over pakweg christelijke jongeren in een van de talloze discriminerende moslimlanden had, maar hij bedoelde dus wel degelijk moslimjongeren in België, terwijl geen land ter wereld moslims meer pampert en positief discrimineert. De wereld op zijn kop.

Pakistan als voorbeeld

In 2003 toonde Ramadan zijn ware gezicht toen hij in een televisiedebat met Nicolas Sarkozy niet volledig afstand wilde nemen van het stenigen van vrouwen in moslimlanden, maar voor een ‘moratorium’ (tijdelijke (!) opschorting) pleitte. In Reyers Laat werd dit fragment getoond, maar vervolgens liet men Ramadan wegkomen met een grotesk discours waarbij hij handig de aandacht verlegde naar Amnesty International dat de doodstraf in de VS veroordeelt. Alsof de doodstraf voor zware criminelen in de VS ook maar iets te maken heeft met de barbarij jegens vrouwen, homo’s en niet-moslims die in islamitische landen plaatsvindt. Maar Almaci is het met Ramadan eens: nadat Ramadan beweerde dat hij in Pakistan voor een moratorium op steniging heeft gezorgd, zei Almaci al lachend dat ze hoopt dat dit ook in de VS zal gebeuren. Pakistan als voorbeeld voor de VS, zo kennen we de wereldvreemde partij Groen weer. Ook keerde Almaci zich tegen Sarkozy en nam ze het op voor haar islamitische broeder Ramadan, door te stellen dat het in een televisiedebat niet altijd gemakkelijk is om je goed uit te drukken.

Ramadam ontmaskert

De Franse onderzoeksjournaliste Caroline Fourest bestudeerde de boeken, cassettes en spreekbeurten van Ramadan en concludeert in haar boek ‘Frère Tariq’ (Broeder Tariq, 2004) dat hij zich naar buiten opstelt als een moderne moslim, maar er in werkelijkheid dubieuze ideeën op nahoudt. Fourest stelde vast dat Ramadan op zijn cassettes, die onder moslimjongeren in de Franse banlieues gretig aftrek vinden, onder andere zegt dat een goede moslimvrouw niet aan sport mag doen en nooit in een ruimte met een vreemde man mag verkeren.

Taqiyya

Islamkenner Paul Landau toont in ‘Le Sabre et le Coran’ (Het zwaard en de Koran, 2005) aan dat Ramadan zich bedient van ‘taqiyya’, een islamitische methode die het liegen tegen niet-moslims rechtvaardigt en aanmoedigt. “Ik moet mijn woorden zo verpakken dat ze beter aansluiten bij het oor dat er naar luistert,” zo stelt Ramadan letterlijk op een van zijn luistercassettes (nr. 15, deel 2, 16:34 min).

Superster onder moslims

Dat Ramadan, zoals Almaci vol trots beaamde, een superster is onder moslims, alsook dat hij in 2000 en in 2004 door Time-magazine werd uitgeroepen tot respectievelijk een van de 100 grootste vernieuwers en een van de 100 meest invloedrijke intellectuelen op de planeet, is dus problematisch. Ook problematisch is het feit dat Ramadan een veelgevraagd spreker is in Vlaanderen. Vorig jaar rond deze tijd sprak het Vlaams Belang zich bij monde van Filip Dewinter uit tegen de komst van Tariq Ramadan naar Vlaanderen.

Gevaarlijker dan Sharia4Belgium

Ondertussen leiden clowneske en schreeuwlelijke figuren zoals Fouad Belkacem, alsook andere jihadistische groeperingen, de aandacht af en kan Tariq Ramadan zich als ‘zeer gematigd’ positioneren en verkopen, terwijl hij in wezen veel gevaarlijker is. Wie meer wil weten over de gespleten tong van deze gevaarlijke orthodoxe moslim, raden wij het eerder genoemde boek van onderzoeksjournaliste Caroline Fourest aan: ‘Frère Tariq: Discours, stratégie et méthode de Tariq Ramadan’. Maar eigenlijk weet u al voldoende door dit filmpjete bekijken
.
"VRT biedt moslimfundamentalist forum" is wel schrijnend als men beseft dat DEMOCRATISCH VERKOZEN POLITICI van het VB nooit een forum krijgen op deze nationale zender!!!! (tenzij er iets negatiefs te melden valt).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Manon »

Ongelooflijk maar waar!
Volgende week in Vranckx : TUNESIE - moeder die haar 14-jarige dochter verliest aan de salafisten!

CANVAS 20.10
zaterdag 16/2
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Help me herinneren Circe. Ik wil graag kijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Er is wat interessant op de TV

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Thema avond: De macht van de lobbyisten

Arte 20.15 - 23.20 uur

In Brussel zijn 15.000 lobbyisten actief. Ze bewerken de Europese Commissie en parlementariërs om de belangen van hun opdrachtgevers te behartigen. Dat gebeurt achter de schermen; lobbyisten staan nergens geregistreerd. Vanavond drie documentaires over DE GROTE MACHT VAN DE 'INFLUISTERAARS'.

Voor wie Duits verstaat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Film de moeite waard

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Aanrader van connaiseur HvdM:

El secreto de sus ojos * * * * (Het geheim van hun ogen) Ned.2 van 23.15 - 1.16 uur.
Een combinatie van stijlvolle thriller en liefdesdrama over een officier van justitie die blijft denken aan een gruwelijke, onopgeloste verkrachting en moord van decennia terug. Hij besluit zijn ideeën over de zaak op papier te zetten. El secreto de sus ojos versloeg bij de Oscar voor beste buitenlandse film tot ieders verrassing grote favorieten Das weisse Band en Un prophète. Maar na het zien van de Argentijnse film kan je niet anders concluderen dan dat het een waardige winnaar is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kwaliteitsfilm met levenslange garantie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

'Hans van de Mortel' schreef:Aanrader van connaiseur HvdM:

El secreto de sus ojos * * * * (Het geheim van hun ogen) Ned.2 van 23.15 - 1.16 uur.
Een combinatie van stijlvolle thriller en liefdesdrama over een officier van justitie die blijft denken aan een gruwelijke, onopgeloste verkrachting en moord van decennia terug. Hij besluit zijn ideeën over de zaak op papier te zetten. El secreto de sus ojos versloeg bij de Oscar voor beste buitenlandse film tot ieders verrassing grote favorieten Das weisse Band en Un prophète. Maar na het zien van de Argentijnse film kan je niet anders concluderen dan dat het een waardige winnaar is.
Wat een verademing in vergelijking met Amerikaanse pulp. Dit was een van de beste films die ik gezien heb. De dialogen, de acteurs, de inhoud, de afloop. Hij was helemaal mijn ding: de corrupte macht, de onmacht, de logica, de woede, geen vrije wil, de onbelangrijkheid van God en ga zo maar door. In wezen is ieder mens een psychopaat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Wilders op de bank bij Eva

Zondagmorgen 10 maart om 09.30 uur op Nederland 1 neemt PVV-leider Geert Wilders plaats op de paarse bank van Eva Jinek. Voor een goed gesprek over de actuele politieke ontwikkelingen. Zo organiseert de PVV een ‘verzetstournee’ tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet. Ook gaat Geert Wilders in op de vrouwenrechten in de islam en de doodsbedreigingen vanuit Al-Qaeda.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Woelige tijden. Eind is nog niet in zicht. Volhouden!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Speciaal voor Ozes. Nederland 2 in Tegenlicht om 20.55 uur. Tot 22.00 uur.
De Taxfree Tour

Tegenlicht maakt een duizelingwekkende wereldtour langs lucratieve routes en constructies waarin op grote schaal belasting wordt ontweken. Het bedrag dat via deze wegen is ondergebracht in belastingparadijzen, wordt geschat op 32.000 miljard dollar. Allemaal geld dat wordt onttrokken aan de reguliere economie. Hoe lang kan de belastingdruk op burgers en MKB nog toenemen, terwijl die op multinationals almaar afneemt?
We zitten zo wat aan het einde van onze beschaving. Hoe komt dit? Omdat onze samenleving wordt geregeerd met list en bedrog met aan het roer bijna uitsluitend gerenommeerde incompetente maffiose klootzakken met een rechtvaardigheidsgevoel en fatsoensnormen protocol beneden nul.

zeuren zijn het! Die wat mij betreft een langzame pijnlijke dood mogen ondergaan. Zo denk ik erover. Het zijn mijn gedachten die gebaseerd zijn, niet op de vrije wil, maar op de slechte keuze van de domme massa van 95%.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Vanavond om half 9 Nederland 2. http://www.eo.nl/tv/devijfdedag/reporta ... -in-syrie/
Nederlander vertelt over zijn jihad in Syrië

Woensdag vertelt voor het eerst een Nederlandse jihadist zijn verhaal. Hij bekeerde zich twee jaar geleden tot de islam en vertrok onlangs richting Syrië om 'gehoor te geven aan de roep van Allah'.

De AIVD waarschuwt al maanden voor Nederlandse jongeren die als jihadist naar Syrië reizen. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) spreekt inmiddels van een kleine honderd. Vorige week kwam het bericht naar buiten over mogelijk al twee Nederlanders die zijn omgekomen in Syrië.

Vertrokken
'Rogier' bekeerde zich twee jaar geleden tot de islam en radicaliseerde snel. In de reportage vertelt hij over zijn voorbereidingen, zijn motivatie en over zijn familie die hij pas na zijn vertrek via een DVD inlicht over zijn plannen. Inmiddels is hij vertrokken naar Syrië.

Laf
De jongen vertelt in de DVD die hij achterliet aan zijn ouders: 'dit bericht betekent dat ik niet meer in Nederland ben. Dat ik aan de roep die ik van Allah, die God heeft geopenbaard in de Koran, dat ik daar gehoor aan heb gegeven… Laat de mensen maar praten, wat ze ook zullen zeggen. Vergeet niet dat de mensen die dat zeggen zelf te laf zijn om dingen te veranderen in hun leven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het succes achter de baardformule.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Rogier schreef: Laat de mensen maar praten, wat ze ook zullen zeggen. Vergeet niet dat de mensen die dat zeggen zelf te laf zijn om dingen te veranderen in hun leven.
95% van de mensheid is dom. Moeten we dat ook nog eens gaan catalogiseren?

Typisch islam. Wat we ook zullen zeggen . . . we zijn sowieso laf. We veranderen daarom niks in ons leven. Maar wel laten praten . . . Terwijl islam juist iedereen de mond wil snoeren. Nu ja, dat lees ik hier eigenlijk ook wel. Vanavond ook maar eens gaan kijken en vooral luisteren.

Had zo'n knul weet gehad van FFI, er zou een horizon aan veranderingen voor hem zijn open gegaan. Dankzij onze kennisbeschaving. Islam heeft niks veranderd. Tenminste, niet ten goede. Wel ten kwade! Het verraderlijke probleem ligt bij de imam. Die vertelt zo'n knul niks hierover. Die laat natuurlijk uitsluitend de angstaanjagende sura's met zijn verschrikkelijke onmenselijke eeuwige folteringen van 'allah' aan het woord. Tsja . . . dan is zo'n jochie met een mental age van net zeven jaar gauw overtuigd, nietwaar meneer de godgeleerde imam?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie