Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door King George »

10 stappen dichter bij een economische ramp

Afbeelding

De "verrassende" renteverlaging van de Europese Centrale Bank drukt ons wederom met de neus op de feiten; het monetaire beleid wordt nog steeds losser in de plaats van strakker. Zerohedge legt uit wat dit betekent in 10 stappen die ons dichter zullen brengen bij een economisch Armageddon:
1.Europa is niet hersteld, de renteverlaging geeft aan dat Europa niet zo gezond is als de meeste vermoeden
2.De gedwongen lage rentevoeten werken verdere misallocatie van het geld verder in de hand
3.Macro-economie faalt
4.Overheden over heel de wereld hebben slechts 1 oplossing: meer liquiditeiten, meer stimulus
5.Meer liquiditeiten en meer stimulus zullen in Europa en in de VS pas stoppen als de markten ze dwingen
6.Overheden hebben totaal geen controle meer over de situatie en kunnen alleen nog doen alsof alles goed komt
7.De maatregelen die genomen worden, verzekeren alleen verdere economische aftakeling met als uitkomst een default
8.Valuta worden totaal vernietigd op het gebied van koopkracht
9.Er wordt niets gedaan om de economische problemen recht te trekken
10.De fraude van de overheden hebben limieten, het is wachten op een economisch Armageddon om te zien wanneer we deze limieten bereiken


http://www.beurs.com/2013/11/08/10-stap ... ramp/34213
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Nobelprijswinnaar vreest voor nieuwe recessie

7 december 2013

Een nieuwe wereldwijde recessie in 2014 ligt nog altijd op de loer, vooral omdat overheden er niet in slagen om de torenhoge staatsschulden terug te dringen.

Afbeelding

Daarvoor heeft de Amerikaanse econoom Eugene Fama, een van de Nobelprijswinnaars voor Economie dit jaar, zaterdag gewaarschuwd tegen persbureau Reuters.

Hij maakt zich met name zorgen over de financiering van de schuldbergen in de Verenigde Staten en Europa. ''Als er weer een recessie komt, dan komt die wereldwijd'', zegt Fama.

De enige reden waarom de werkloosheid in de VS volgens hem onlangs is gedaald tot 7 procent, het laagste niveau in vijf jaar tijd, is omdat mensen helemaal zijn gestopt met solliciteren.

Niet gerust
''Het herstel op de arbeidsmarkt is vreselijk verlopen. Ik ben er helemaal niet gerust op en ik geloof niet dat we erg goed uit de vorige recessie zijn gekomen'', constateert de topeconoom.

Fama maakte naam met zijn analyse hoe actuele prijzen van bijvoorbeeld aandelen, obligaties en huizen (financiële activa) zich ontwikkelen en doorwerken op de financiële markten.

Door: ANP

http://www.nu.nl/economie/3648305/nobel ... essie.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kredietcrisis is er altijd al geweest. Gezeik!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De wereld is en blijft afhankelijk van gladjanussen. Het was nooit anders.

Laten we maar beginnen bij ene Mozes en zo verder naar Jezus, Alexander, Napoleon, Calvijn, Luther, Bismarck, Hitler, Stalin, alle Amerikaanse presidenten, Mao, Pol Pot, Mandela en nu weer de bedenker van de Bitcoin. De domme intens domme massa huppelt zorgeloos achter dat ene mannetje aan dat zelden een vrouwtje is. Ik behoor niet tot de domme massa en heb GEEN vrije wil. Of ik wil of niet, ook ik bevind mij onder die domme massa en maak er deel van uit.

Ik zie het aldus. In een bioscoop speelt een prachtige film. Iedereen is tevreden. Dan schreeuwt één persoon plotseling BRAND!

Als iedereen rustig blijft zitten en op de brandweer wacht die komt kijken en constateert dat er geen brand is, is er niks aan de hand. Maar wanneer figuur 2 in de zaal in paniek, ook gaat schreeuwen en uit de rij probeert te komen, volgt snel de rest van de meute waarbij ieder voor zich de ander desnoods vertrapt. Het eindresultaat laat zich raden. Zoiets als bij het jaarlijkse heidense islamitische ritueel rond de steen in het door Allah vervloekte Mekka. Honderden dood getrapt en overlopen door de eigen islamitische geloofsbroeders die geloof betrachten in het succes van de hel.

Waar het allemaal om draait is vertrouwen. Vertrouwen in de brandweer. Vertrouwen in de economie. Vertrouwen in de mens. Alhoewel dit erg wordt bemoeilijkt door de gevaarlijke wanordelijke toestroom van hersengestoorde islamitische godsdienstwaanzinnigen uit Afrika en omstreken.

Vertrouwen. Daar gaat het om. Ook al ontbreekt het aan de vrije wil. Zelfs het vertrouwen in de Here Jezus heeft menig mens gelukkig gemaakt, ook al kwam hij om van de honger. Een voetbalwedstrijd zal altijd moeilijk te winnen zijn wanneer het vertrouwen in het behalen van de voverwinning ontbreekt. Dat geldt voor alles in het leven. Maar zolang religie invloed probeert uit te oefenen over het gezonde verstand van de mens is het voor mij honderd procent zeker dat God niet kan bestaan. De mens is een klootzak. Zo ook God. Of in omgekeerde volgorde:

God is een klootzak. Vandaar de mens.


Laten we het Zijn maar op een illusie houden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Eurobedrog, deel 1

Geplaatst door trias politica op 25 december

Het is Kerstmis 2013. Vandaag en morgen wil ik de lezers van DDS verrassen met twee fragmenten uit mijn boek met de voorlopige titel 'Eurobedrog, waarom Nederland uit de euro en dus uit de EU moet'. Vandaag deel 1.

Het boek zal naar verwachting begin maart 2014 op de markt komen. Zowel in Nederland als bij de buren in Duitsland.

'Mijn mening is dat macht altijd gewantrouwd moet worden, in wiens handen ze ook gelegd wordt.' - Sir William Jones.

' De eurozone moet 'terug naar af' − terug naar het punt vóór de oprichting van de monetaire unie, toen elk land nog verantwoordelijk was voor zichzelf en zijn eigen staatsschuld. Alleen een terugkeer naar nationale discipline kan het europroject redden. Maar niet de eindeloze gelddoping voor de schuldverslaafde zuidelijke landen.' - Robert Mundell, grondlegger van de euro, januari 2013.


Inleiding
Het werd hoog tijd dat een boek als dit geschreven werd voor de Nederlandse markt. Het is 2 voor 12 voor Nederland en voor Europa. Door de one-size-fits-none-euro dreigt onze welvaart als sneeuw voor de zon te verdwijnen, dreigen onze kinderen en kleinkinderen het kind van de toekomstige eurorekening te worden en staat onze vrijheid op het spel. En anders dan bijvoorbeeld in ons buurland Duitsland vindt er hier bij ons nauwelijks een serieus publiek debat plaats over de euro alsof die munt niet ook ónze munt is. Er zijn inmiddels voldoende alternatieven voor de euro ontwikkeld, maar waar blijven onze economen, opiniemakers, hoofdstroom media en politici? Zij zwijgen; hierover blijft het muisstil. Ik vond en vind dat erg vreemd en het is daarom dat ik afgelopen najaar het initiatief heb genomen tot het organiseren van een drieluik over die alternatieven voor de euro. Immers, onze welvaart en onze vrijheid staan op het spel en dat laatste is sowieso onbetaalbaar.

De idee om een boek als dit te schrijven kwam van Thierry Baudet, die mij aanmoedigde om mijn kennis, ervaring en schrijfvaardigheid te benutten om het Nederlandse volk wereldkundig te maken van het gevaar dat ons land bedreigt als de Europese politieke elite doorgaat met haar streven naar een federaal Europa met de euro als eenheidsmunt. Na ampel beraad heb ik zijn advies opgevolgd en het resultaat leest u hier.

De eurocrisis duurt inmiddels vier jaar, en als we de aanloop in Zuid-Europa meetellen al zeven jaar, maar van enige vooruitgang lijkt geen sprake te zijn, sterker nog, het wordt erger en erger, alle mooi weer berichten vanuit Brussel ten spijt. De crisis, die nota bene begon in de bakermat van onze Westerse democratie, Griekenland, verdiept zich en verbreedt zich. Er werden, in strijd met het Verdrag van Maastricht, staatsschulden van andere eurozone landen opgekocht via allerlei 'noodfondsen'. En dat, terwijl een kind kon uitrekenen dat bijvoorbeeld een landje als Griekenland nooit de rente op de enorme schuldenberg kon betalen, laat staan de hoofdsom aflossen. En al helemaal niet met een inkrimpende economie. Door de one-size-fits-all euro gijzelen alle aan de euro deelnemende landen elkaar: 'you can check in but never leave'. In juni 2011 heb ik mijn grote zorgen daarover geuit in een Brandbrief[1] aan de toenmalige Minister van Financiën, de heer Jan Kees de Jager, met een c.c. aan vrijwel alle parlementsleden. Onnodig te zeggen, dat ik daarop nimmer een inhoudelijk antwoord heb gehad, ook niet van het Nederlandse parlement.

Maar al heel snel werd duidelijk, dat de financiële problemen van Griekenland niet op zichzelf stonden. Ook Portugal, Spanje, Cyprus, eigenlijk alle Latijns-Europese landen, inclusief Frankrijk, verkeerden (verkeren) in ernstige financiële moeilijkheden. Die moeilijkheden omvatten niet alleen de staatshuishouding van de betreffende landen, maar -uiteraard- ook het hele financiële stelsel dat die financiering mede mogelijk gemaakt had. Op grond van een speciale procedure uit het Verdrag van Lissabon werd de no-bail out clausule uit het verdrag van Maastricht omzeild; de ECB (Europese Centrale Bank) overtrad haar eigen statuten door accoord te gaan met het opkopen van staatsschulden van zwakke landen en het in onderpand aannemen van dubieuze obligaties van die landen ter financiering van de zwakke lidstaten. De Europese Centrale Bank bepaalt nu in feite de politieke koers van de Unie; een uitermate onwenselijke gang van zaken. En tot overmaat van ramp werd op 8 oktober 2012 het ESM Verdrag van kracht. Een anti-democratisch dictaat van € 700 miljard, dat zich, buiten welke democratische controle dan ook, kan manifesteren als 'doofpot fonds voor failliete banken'.

Met opperste verbazing heb ik van deze ontwikkelingen kennisgenomen en ben mij gaan verdiepen in de materie. Eerst in de ontstaansgeschiedenis van de Europese Unie in het algemeen en in die van de euro in het bijzonder en vanaf eind 2010 met name in de OCA[2] theorie (Optimal Currency Area). Die studie begon echter steeds meer tijd te kosten en omdat ik erachter kwam, dat de EU zoals die nu functioneert, niet alleen buitengewoon inefficiënt is, maar bovenal erg nadelig uitpakt voor een land als Nederland, heb ik eind 2011 al mijn zakelijke activiteiten stilgelegd en ben mij full time gaan bezighouden met deze materie. Eerst ruim een jaar lang als econoom in het hol van de leeuw, in Brussel, en vanaf eind 2012 als vaste columnist en redacteur van de nieuws- en opinie site De Dagelijkse Standaard, waarvoor ik voorheen al regelmatig stukken schreef. Dit boek draagt er hopelijk toe bij, dat er meer ogen open gaan in dit land; dat de Europese belangen van de Nederlandse bevolking door de Nederlandse regering voortaan beter worden behartigd en dat we ontsnappen uit de federale gevangenis, die voor ons wordt gebouwd vanuit het Berlaymont gebouw te Brussel, waar de Europese Commissie zetelt. Dit manuscript is niet louter bedoeld voor de elite, noch is het enkel bedoeld voor economen en juristen. Ik hoop dat het juist en vooral gelezen zal worden door de burgers van dit land, zodat ook zij weten wat er uiteindelijk op het spel staat: onze vrijheid. Ook zal dit boek vertaald worden in het Duits, voor de Duitstalige markt.

De door Brussel geïntroduceerde euro is een mislukt monetair experiment gebleken. Het was een politiek project, dat in plaats van volledige werkgelegenheid een nachtmerrie van recordwerkloosheid, negatieve economische groei en sociale ontwrichting in grote delen van de eurozone tot gevolg heeft gehad. En ik zal laten zien, dat dit bewust politiek beleid is geweest.

Er zal allereerst een begin moeten worden gemaakt met een alternatief voor die eenheidsmunt. Verder zal de Europese Unie op een geheel andere leest moeten worden geschoeid dan nu het geval is. Zeventig jaar geleden hebben mensen hun leven gewaagd ter verdediging van het dierbaarste wat wij hebben: onze vrijheid. Die vrijheid dreigt ons nu (opnieuw) ontnomen te worden. Ditmaal niet met bommen en granaten, maar met een heimelijke bureaucratische coup van ongekende afmeting. Wie pro vrijheid is, kan niet pro-EU zijn, dat is onmogelijk.

[1] http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/ ... c-de-jager

[2] http://wrap.warwick.ac.uk/1539/1/WRAP_H ... erp647.pdf

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... rog-deel-1
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Merkel vreest ondergang: Als we zo doorgaan, zijn we verloren!

Posted on 25 december 2013

Afbeelding
Sombere gezichten in Brussel: Bondskanselier Angela Merkel herinnert aan het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog honderd jaar geleden.

De euroredders vrezen blijkbaar de ondergang van de gemeenschappelijke munt: tijdens de laatste EU-topontmoeting vielen ongebruikelijk fatalistische woorden. Angela Merkel herinnerde aan het communisme en de Eerste Wereldoorlog. Mario Draghi zei tegen de zuidelijke landen dat ze zonder bezuinigingen hun soevereiniteit kwijtraken. De situatie is blijkbaar buiten controle.

Tijdens de onlangs voor Kerstmis gehouden EU-top schijnt een sfeer van ondergang geheerst te hebben. De zuidelijke landen weigeren al jarenlang om akkoord te gaan met een technocratisch idee van Angela Merkel: ze moeten zich contractueel verplichten tot bezuinigingen in de geest van de trojka, bestaande uit IMF, ECB en EU, om in aanmerking te kunnen komen voor bepaalde EU-subsidies. Het IMF, dat Christine Lagarde graag aan het hoofd van de Europese Commissie zou zien, volgt een gelijksoortige koers.

Maar de Zuid-Europeanen willen de geëiste opgave van de nationale soevereiniteit niet accepteren

Nu heeft “Le Monde” de discussies aan de hand van notities gereconstrueerd. Deze notities lezen als een zwanenzang van een bouwvallig, tot mislukken gedoemd systeem. Er is een enorme kloof te zien, die dwars door de eurozone heengaat. En deze verloopt verrassend genoeg niet tussen het rijke noorden en het arme zuiden, zoals men tot nu toe gewend was. De kloof verloopt fundamenteel tussen Duitsland en de rest van Europa.

Zo beklaagde de Nederlander Mark Rutte dat zijn land pijnlijke bezuinigingen zonder de solidariteit van de anderen moest doorvoeren – en nu zouden de Nederlanders moeten betalen voor diegenen, die niet bezuinigen.

De Oostenrijker Werner Faymann zei dat Oostenrijk zijn soevereiniteit niet ten gunste van de EU zal afstaan. Alle verdragen moeten door de parlementen goedgekeurd worden, Oostenrijk wijst “dictaten” af – en de door Merkel voorgestelde verdragen met de EU zouden niets anders zijn dan dat.

De Fin Jyrki Katainen zei dat de reddingsplannen het populisme sterker gemaakt hebben en sprak van de “kankeraandoening” van de EU.

François Hollande hield zich op de achtergrond en raadde de bijeengekomen EU-leiders aan de tijd te nemen: men zou het nu eens moeten worden over algemene principes en de echt harde onderwerpen pas na de Europese verkiezingen in het voorjaar van 2014 aan de orde moeten stellen. Hollande voelt de hete adem van de eurosceptici van Marine Le Pen in de nek.

De Belg Elio di Rupio sloot zich bij Hollande aan en pleitte voor een uitstel van de bezuinigingen tot na de Europese verkiezingen.

De Spanjaard Mariano Rajoy eiste dat verdragen alleen vrijwillig afgesloten kunnen worden, omdat al het andere de soevereiniteit van de landen bedreigt.

ECB-chef Mario Draghi beet van zich af: “Als u geen bezuinigingen invoert, zult u uw soevereiniteit kwijtraken.”

De beroepsmatige euroredders bleken lamme eenden te zijn: José Manuel Barroso zei dat hij niet meer in functie is als de maatregelen besloten zijn. Herman Van Rompuy, die er volgend jaar eveneens mee stopt, zei dat hij geen chaos wilde achterlaten.

Deze discussies leidden ertoe dat Angela Merkel op ongebruikelijk drastische wijze de ondergang van de eurozone bezwoer: Zij zou uit een land komen, dat door de Bondsrepubliek Duitsland gered moest worden. Voor de Europeanen zou niemand opstaan om hen te redden. Merkel noemde de Griekenland-redding een bewijs dat de EU wel degelijk een crisis zou kunnen overmeesteren en eiste daden: “Als we ons allemaal zo gedragen zoals onder het communisme het geval was, dan zijn we verloren. Zonder verdere integratie zal onze munt vroeger of later exploderen.”

Merkel zei dat ze bij het lezen van het boek “De slaapwandelaars” van Christopher Clark over de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog gelijksoortige fenomenen gezien zou hebben zoals nu in de EU. Alle inspanningen om tot een politieke oplossing te komen zouden zijn mislukt – en dat zou geleid hebben tot het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog. “Het leven is onrechtvaardig”, zei Merkel. Het zou beter zijn om nu 3 miljard euro te betalen dan de EU over enkele jaren met 10 miljard euro te moeten redden.

Zulke fatalistische woorden van een regeringschef zijn meer dan frustratie over een afgewezen voorstel.

De analyse van Merkel luidt: “De euro zal “exploderen” als de eurozone niet overgaat tot een radicale integratie. De situatie is net zo gevaarlijk als honderd jaar geleden – toen het daarna werkelijk tot een wereldoorlog kwam.

De EU-leiders werden het eens over het uitstellen van nog meer bezuinigingen tot de herfst van 2014.

Over de toestand waarin de EU zich aan het einde van het jaar 2013 presenteert, zijn twijfels op hun plaats of de eurozone deze bezuinigingen überhaupt nog zal meemaken.

De combinatie van een muntunie, die niet functioneert, en een gigantische schuldencrisis kan de eurocrisis niet zonder grote knal doorstaan. De knal zal in ieder geval komen. Want de schulden verdwijnen niet. Ze blijven en moeten afbetaald worden. Met of zonder euro.

We maken het begin van het einde van een ideologie mee.

Op één punt vergist Merkel zich echter: het uitstellen van een beslissing zal de crash niet goedkoper maken. Met iedere miljard die in het krakkemikkige systeem gepompt wordt, wordt de “redding” vooral voor de Duitse belastingbetalers vanwege de rentes en rentes op rentes op de nieuwe, vuile kredieten exponentieel duur worden.

Daar zullen de banken blij zijn.

De bondskanselier heeft haar ambtseed echter pas enkele dagen geleden op het Duitse volk gezworen. Het kan zijn dat voor een kanselier zo´n eed bij de derde keer een holle frase is.

Maar in een onvervalste crisis, zoals deze wordt aangekondigd door de schulden-tsunami, wordt ieder woord van een kanselier op een gouden weegschaal gelegd.

Ook de ambtseed.

Zo waarlijk helpe haar God.

Bron: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2013/12/25/ ... more-52490
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Ali Yas »

De kokervisie van bovengenoemde lui is toch verbijsterend, of niet? Men zou in plaats van het sturen naar het onbereikbare (en dubieuze) doel "totale integratie" moeten aansturen op beheerste desintegratie van de Euro.

We as Europeans need to revise our goals and desires. Soon we will be entering the fourth year of the crisis, with things getting worse not better. We should already be thinking of ways to live without the euro, a failed project that is not viable. To do that we need to find the courage to see the truth, contemplating on how to prepare for the day the euro collapses, instead of not speaking about it. It no longer helps to throw good money after bad in the black hole of an insolvent single currency, just for the sake of keeping the European “dream” alive. [1]
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ook kredietcrisis gaat voorbij. Net zoals elke natuurramp

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is mij volkomen duidelijk. Al een paar jaar overigens. Europa zit in een ernstige impasse.

Ik begrijp nog steeds niet dat Spanje en consorten niet uit de Euro stappen. Daar zijn ze stukken beter mee af. De Euro was een leuke gedachte. Zoiets als het geloof in het bestaan van God. Ook gespeend van elke werkelijkheidszin.

Benelux
Ach, toen was geluk heel gewoon. We hadden de Benelux. Meer hadden we niet nodig. Het is niet alleen de Euro die als boosdoener functioneert, maar het ziekelijke waterhoofd in Brussel dat alle zinnen verloren heeft en er een bureaucratische puinhoop van heeft gemaakt waar de communistische leiders hun vingers bij zouden aflikken.

Iedereen had werk
Het communistische systeem was overzichtelijk en begrijpelijk en had enkele simpele goede regels. Iedereen had en was verplicht werk te hebben. Wie regelmatig overdag op straat liep zonder werk was verdacht. Geen werk werd beschouwd als misdadigheid. Misdadigheid en prostitutie waren te verwaarlozen factoren. Bij seks gaat het om de daad. Dat kan ook met de hand. Dus prostitutie is niet echt noodzakelijk om de samenleving in bedwang te houden. Kwam je bij de dokter moest je klompen aandoen. Niet met je vieze schoenen in de spreekkamer binnengaan. De dokter had altijd een assistente. Dus geen mogelijkheid tot geflikflooi met de patiënt. Mensen hadden respect voor de politie, die overigens wel altijd dom bevonden werd. Maar tsja . . . dat geldt net zo goed voor hier.

Elk verrot systeem genereert misdaad
Toen het communisme voorbij was, ontstond er binnen de kortste keren een tsunami aan criminaliteit, inclusief prostitutie, gok lokalen, en ga zo maar door met het verloren verstand. Het hek was van de dam en stelen en roven bepaalden het straatbeeld, zo ook in het openbaar vervoer. Tijdens het communisme was daar geen sprake van. Ondertussen weten wij wel beter van onze zielige debiele corrupte rechtertjes met een hoog D66 tolerantie begrip gehalte.

Hoge prijs communisme: geen vrijheid
Een goot nadeel van het communisme was de vrijheid die niet bestond. Vrijheid van meningsuiting was vaak strafbaar. Ook onder Merkel laten systeempjes uit het voormalige communisme steeds vaker van zich horen. Ik denk aan al die boetes en rechterlijke straf maatregelen tegen onwelgevallige meningsuitingen gericht tegen . . . een politieke religie die duizendmaal erger is dan het communisme was: ISLAM en zijn achterlijke intolerante trawanten. Ze moet dus niet zo huichelachtig verontwaardigd aanstellerig uit haar nek lullen over het foute communisme. Zijn we het Wilders proces al vergeten? Dat mogen we NOOIT vergeten. NOOIT! Zodat we altijd zullen begrijpen dat vrijheid NOOIT in handen mag komen van een aan het links socialistische communisme gerelateerde foute ideologische corrupte rechterlijke macht.

Onze regerende kabouters hebben allemaal boter op hun hoofd. Brusselse boter welteverstaan.

Het probleem met de Euro lost zich wel op. Is het vandaag niet dan in ieder geval morgen. Maar zwijgen, je doof houden en je al ziende blind gedragen voor de steeds groter aanzwellende catastrofe van het geïmporteerde islam virus, daar mag je dat stiekeme zogenoemde tolerante intolerante wijf en haar Brussel neukers niet over aanspreken. Daar staat de corrupte westerse rechterlijke macht wel voor in.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Saxo-bank verwacht al in 2014 gedwongen heffing voor spaarders in Europa

Posted on 26 december 2013

Afbeelding
Omdat de euroredders Van Rompuy en Barroso geen oplossing voor de schuldencrisis gevonden hebben, zal vermoedelijk volgend jaar al het IMF-idee ingevoerd worden van een gedwongen heffing op Europese spaartegoeden. Christine Lagarde zou als mogelijke voorzitter van de Europese Commissie de invoering hiervan kunnen bewaken.

De radeloosheid van de europolitici zal naar inschatting van de Saxo-bank al volgend jaar leiden tot een gedwongen heffing op spaartegoeden van boven de € 100.000,- De politiek zal proberen deze Europese onteigening te verkopen als een rijkenbelasting – om geen paniek bij de spaarders te veroorzaken.

De Deense Saxo-bank houdt er rekening mee dat de EU volgend jaar al een gedwongen heffing voor alle spaarders moet invoeren. Volgens de analisten zal er in de eurozone in 2014 geen groei plaatsvinden. In plaats daarvan kan het tot deflatie komen. Omdat deze vooral een bedreiging is voor de financiële sector, houdt de bank rekening met paniek onder de EU-politici. Deze hebben tijdens de jongste EU-top de eerste verschijnselen van een uiteenvallen laten doorschemeren.

De bankenunie is eveneens een losse flodder, die op z´n vroegst over tien jaar zal functioneren. Juist de banken zullen echter het komende jaar met grote moeilijkheden te maken krijgen. De Saxo-bank verwacht daarom ook talrijke onteigeningen (bail-in) voor rekeninghouders.

Daarom verwacht de Saxo-bank dat het komende jaar al alle spaartegoeden boven de € 100.000,- met een gedwongen heffing belast worden. De heffing zal tussen de 5 en 10% bedragen.

De bank gaat er van uit dat de Europese politici zullen proberen de heffing aan de burgers te verkopen als een soort rijkenbelasting om onrust te voorkomen.

Voor de Saxo-bank, die bekend staat om zijn onconventionele en meedogenloze analyses, is het IMF-document met het idee van een gedwongen heffing er een indicatie voor dat de invoering niet lang meer op zich zal laten wachten. Mocht het Angela Merkel met haar plan lukken om Christine Lagarde benoemd te krijgen tot voorzitter van de Europese Commissie, dan zou Lagarde de vernuftige spelletjes van het IMF in de praktijk kunnen omzetten.

Of er ook een gedwongen heffing zal komen op spaartegoeden onder de € 100.000,- heeft de bank niet onderzocht.

Wat betreft de Denen is Europa dan weer aangekomen bij een communistische economische orde, waarin het privé-eigendom niet meer beschermd is.

Bron: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2013/12/26/ ... more-52559
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Ariel »

'Nederlandse economie tuimelt naar plaats 30'

De Nederlandse economie tuimelt tussen nu en 2028 van de achttiende naar de dertigste plaats op de mondiale ranglijst. Die voorspelling deed het Centre for Economic and Business Research (CEBR) donderdag. Nederland zou, evenals Duitsland, beter af zijn zonder de euro omdat de groei wordt beknot door zwakke prestaties in andere eurolanden.

Het CEBR merkt wel op dat de val van Nederland, een van de grootste in de ranglijst, misleidend is. Een groot aantal opkomende landen, dat nu al een vergelijkbaar bruto binnenlands product (bbp) heeft, streeft Nederland voorbij. Het Nederlandse bbp stijgt van 801 miljard dollar (585 miljard euro) naar 888 miljard dollar in 2028.

De Britse denktank verwacht dat het Verenigd Koninkrijk in 2030 Duitsland aflost als grootste economie van Europa, mede dankzij een aanhoudende bevolkingsgroei die leidt tot een snellere expansie van de economie. Ook het relatief lage Britse belastingniveau komt de groei ten goede.

Duitsland
'Theoretisch gezien zou de Duitse economie de komende jaren goed moeten blijven presteren. Echter, er van uitgaande dat de euro blijft bestaan, daalt Duitsland op de ranglijst als gevolg van een zwakke Europese groei, een vergrijzende bevolking en de verplichting om noodlijdende economieën te helpen.' De grootste opsteker voor de Duitse economie zou een terugkeer naar de munteenheid mark zijn. 'Een Duitse economie op basis van de mark zou vele jaren, wellicht nooit, worden ingehaald door het Verenigd Koninkrijk.'

Nederland
Voor Nederland geldt de economie met een terugkeer naar de gulden 'waarschijnlijk iets beter zou presteren', aldus het CEBR. Nederland wordt tussen nu en 2028 onder meer ingehaald door Egypte, Hongkong, Nigeria, Irak en de Filipijnen, die nu nog buiten de top 30 staan, en door Zwitserland (nu 20e), Zweden (21e) en Argentinië (29e).

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... s-30.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Mahalingam »

Pilgrim schreef:
Einde van de civilisatie: Europeanen worden weer holbewoners

Posted on 15 oktober 2013
[...]


http://ejbron.wordpress.com/2013/10/15/ ... more-47994
En de eerste holbewoners zijn al gesignaleerd in ons land. Het waren rovers uit (niet verbaasd zijn) Kosovo.
Politie ontdekt stelende 'holbewoners' in bos Drenthe
De mannen van 25 en 38 jaar konden zich, toen zij werden opgemerkt door de politie, niet legitimeren. In het hol vonden agenten verschillende spullen, zoals sieraden en computerapparatuur, die waarschijnlijk bij inbraken buit zijn gemaakt.

Inbraken
Agenten kwamen de twee op het spoor toen zij aan het surveilleren waren. Een voorbijganger vertelde dat twee mannen zich verdacht gedroegen in het bos. De Kosovaren zijn aangehouden.
'We hebben het idee dat ze langer dan een nacht in het hol hebben verbleven,' zegt een woordvoerder van de politie zaterdag. Sinds Eerste Kerstdag is in meer dan vijftien woningen in de buurt ingebroken.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1436393W/
Kosovaren. En het hol is niet eens een echt hol maar meer een kuil.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Op advies van iemand die ik goed ken en erg deskundig is in deze materie plaats ik dit filmpje omdat het volgens hem één van de beste filmpjes is die over deze financiële crisis gaan. Ook volgens deze kennis zal een wereldwijde economische crash onvermijdelijk zijn en dat zal volgens hem dan ook de ondergang worden van onze beschaving, het begin van het einde. :unhappy:

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Ariel »

De man zal de waarheid wel vertellen, maar ik kan de waarheid op dit moment even niet aan, dus kijk ik maar niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

“Global Risks 2014”: Komt de opstand van de armen?

Posted on 17 januari 2014

Het rapport “Global Risks 2014” van het World Economic Forum (WEF) is gebaseerd op een enquête onder meer dan 700 managers en economiewetenschappers in verschillende landen. Het heeft betrekking op de economie, evenals op de maatschappelijke ontwikkeling, het milieu en de gevaren van de cybercriminaliteit. Het grootste risico ziet het WEF in een sociale en economische scheve verhouding door de financiële crisis en een steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk. De waarschuwing voor een burgeroorlog komt om de hoek kijken.

Het grootste explosieve potentieel wordt gevormd door de staatsschuld en de massale werkloosheid. De nog lang niet overwonnen financiële crisis staat op de eerste plaats. Deze eis bijzonder gevaarlijk door de staatsschuld van de VS van meer dan 100% van het Bruto Binnenlands Product. Iedere financiële crisis van een grotere economie kan zich ontwikkelen tot een op een waterval gelijkende globale crisis. In het rapport staat dat de landen van de eurozone weliswaar minder schulden hebben, maar door de aaneenschakeling op grond van de gemeenschappelijke munt geen optie hebben tot een nationale fiscale aanpassing.

Dat de volkswoede in de eurozone kookt, is in Griekenland en Spanje al duidelijk zichtbaar. De mensen brengen hun woede over de ineenstorting van het systeem de straat op. Ze stelen aan de kaak dat groei meestal ten goede komt van een grijpgrage superrijke minderheid. De middenklasse wordt uitgehongerd en opgeofferd aan de financiële crisis.

Op de tweede plaats staat de jeugdwerkloosheid. Men spreekt al van een verloren generatie. De aan het onderzoek deelnemende directrice van het WEF, Margareta Drzeniek, schrijft:

“Vooral jonge mensen zijn vatbaar – de jeugdwerkloosheid bedraagt in sommige landen 50% en de onderbezetting blijft wijdverbreid, vooral in drempel- en ontwikkelingsmarkten.”

Na milieucrises op de derde plaats staan de grote inkomensverschillen op plaats vier. Nauw verbonden met het maatschappelijk risico zijn de inkomensverschillen in toenemende mate zorgwekkend. De financiële crisis heeft vooral de middenklasse in de ontwikkelde economieën getroffen, de globalisering heeft tot een polarisatie van de inkomens in de drempel- en ontwikkelingslanden geleid.

Van 22 tot 25 januari vindt in Davos de jaarlijkse bijeenkomst van het WEF plaats. Hieraan nemen ruim 2500 personen uit bijna 100 verschillende landen deel, waaronder meer dan 40 staats- en regeringschefs.

Het moet worden afgewacht of er alleen maar gepraat gaat worden of dat er daden zullen volgen op deze feiten, want op de tiende plaats van het rapport waarschuwt men voor gewelddadige onlusten binnen de landen, het verval van de staat op grond van regionale of globale instabiliteit en de daaruit resulterende mogelijke militaire conflicten.

Bron: www.pi-news.net

Auteur: L.S. Gabriel

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/01/17/ ... more-54093
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door H.Numan »

Ik heb daar zo mijn twijfels over. Natuurlijk, de armen (= overgrote meerderheid) van de samenleving betalen het gelag. Dat is altijd zo geweest, en zal helaas ook wel zo blijven. De rijken zijn altijd als de dood voor een opstand van de armen, maar dat is een angst die zelden of nooit werkelijkheid is geworden in de geschiedenis.

Er zijn meer dan genoeg opstanden geweest van de armen, maar zijn uiterst zelden succesvol. Bijna altijd zijn de succesvolle opstanden geleid door de nieuwe rijken die een plakje van de cake opeisen, en daarvoor de steun van de armen gebruiken. Zodra de nieuwe rijken het plakje van de cake verworven hebben is het weer party time voor de rijken. Die club is dan iets groter geworden, en absorbeert de nieuwe rijken. Dan is het weer zwoegen, zweten en zwijgen, zoals gewoonlijk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Economische Crisis: De politici hebben ons verraden en verkocht.

zondag, 19 januari 2014

Afbeelding

Dat is de conclusie die getrokken mag worden na 5 jaren crisisbeleid en bankenreddingen ten koste van veel belastinggeld.

Duizenden miljarden euro´s zijn over de banken en de economie uitgestrooid, maar het aantal faillissementen is tot recordhoogte gestegen, de werkloosheid stijgt verder, de gewone burgers hebben steeds minder te besteden door lastenverzwaringen en stijgende prijzen voor voedsel en energie, terwijl pensioenen en spaargelden verdampen en de wereldwijde schuldenberg groter is dan de laatste tweehonderd jaar ooit het geval is geweest.

Met als belangrijkste resultaat dat de aandelenkoersen niet meer in verhouding staan tot de reële economie omdat de beurzen zwaar overgewaardeerd zijn door stijgende koersen als gevolg van de enorme instroom van goedkoop geld.

De banken en de daarmee verbonden hedge-funds krijgen ten koste van de spaarders bijna gratis geld van de Centrale banken zoals de ECB.

En omdat de rente zo laag staat zoeken de beheerders van dit geld naar andere wegen om nog meer geld te verdienen, waarbij ze automatisch bij staatsobligaties en aandelen terecht komen.

Reden waarom de 300 rijkste mensen in de wereld in 2013 gezamenlijk 381 miljard rijker werden, terwijl de steeds verder uitgeknepen burgers netto alleen maar minder te besteden kregen.

Het beleid van de verschillende overheden en de EU om de crisis te bestrijden en de inzakkende economie weer vlot te trekken is daarmee totaal mislukt.

Een mislukking waar de burgers in de nabije toekomst zwaar voor zullen moeten boeten.

Het onbeperkt ´drukken´ van geld heeft de crisis en de werkloosheid niet opgelost, heeft de gewone burgers niets opgeleverd maar zowel onze toekomst als die van onze kinderen met onbetaalbare schulden opgezadeld.

Voor de duidelijkheid twee begrippen nader verklaard: Rente en staatsschuld.

Rente is de prijs van geld.

Staat de ECB-rente met 0,25 % bijna op nul, dan is ons uit het niets gecreëerde geld kennelijk niet veel meer waard.

Om de schijn van een succesvol EU-beleid op te houden wordt u op gemanipuleerde werkeloosheid- en inflatiecijfers getrakteerd en wordt de goudprijs middels handel met papieren goud kunstmatig laag gehouden.

Een te hoge goudprijs geeft immers aan dat uw geld in waarde vermindert en dat mag u niet weten.

Consequentie daarvan is dat al het fysieke goud nu naar het Verre- en Midden-Oosten verdwijnt terwijl de westerse burgers opgescheept worden met waardeloze goudcertificaten die zelfs door de grote Nederlandse banken niet meer worden ingewisseld tegen echt goud.

Hierdoor worden de westerse burgers beroofd van een belangrijke mogelijkheid hun geld veilig te stellen, hetgeen na de onvermijdelijke financiële crash pas echt duidelijk zal worden.

Het feit dat de rente door een paar bankiers wordt vastgesteld geeft aan dat we geen vrije markteconomie meer hebben maar we steeds sneller richting een geleide economie zoals destijds in de Sovjet Unie worden gestuurd door niet alleen de Europese maar ook door onze eigen politici.

Centrale banken en de politiek hebben samen de geldmarkt overgenomen omdat deze in het normale economische verkeer niet goed meer functioneerde, waarbij tegelijkertijd de rentefactor die geldschepping en geldverstrekking zou moeten corrigeren buiten werking werd gesteld.

Alles wordt ondergeschikt gemaakt aan het redden van de overheden en de banken.

Twee partijen die onderling in een incestueus te noemen financiële verhouding zijn verwikkeld en geen enkel oog meer hebben voor de belangen van het land en de toekomst van haar burgers.

De enorme geldvloed komt alleen degenen met geld en de overheden ten goede, terwijl de gewone burgers uitgeknepen worden om meer staatsinkomsten te genereren waardoor de factor consumptie als motor voor de economie steeds verder terugvalt.

Het resultaat is dat de staatsschuld steeds groter wordt en banken hun geld liever risicovrij in staatsobligaties steken waardoor bedrijven en burgers niet voldoende krediet krijgen.

Zo houden banken en overheden elkaar over en weer in leven!

Staatschuld is niets anders dan de belofte van door u gekozen politici aan de banken om dat geld bovenop de bestaande belastingen uit de burgers te persen. (Nederland heeft € 451 miljard schuld!)

Want de overheid zelf heeft geen geld meer en de meeste staatseigendommen zijn al verkwanseld.

Veel mensen denken dat ze een eigen huis of een bedrijfje hebben, maar dat is fictie.

Bijna alles, van huizen en bedrijven tot aan zo´n 70 % van de auto´s die in ons land rondrijden, is eigendom van de banken en dus van een kleine groep mensen.

Zolang de laatste termijn of zelfs de laatste honderd euro schuld op uw huis of uw auto niet afbetaald is blijft de bank eigenaar van datzelfde huis en diezelfde auto.

Uw eigen huis is feitelijk slechts schijn, niet meer dan een illusie waar levenslang voor gewerkt moet worden om de banken te bedienen.

Nuchter gesteld kan gerust gezegd worden: Banken hebben bijna alles en u heeft bijna niets!!!

En dat merkt u zodra u werkloos raakt door een van de vele faillissementen.

Vroeger kon een huisvader zijn gezin onderhouden van zijn slaris, daarna moest zijn vrouw ook een baan zoeken om rond te komen en nu is rondkomen van twee inkomens zelfs al moeilijk geworden.

De rek is eruit voor veel gezinnen, de middenklasse wordt in hoog tempo de nek omgedraaid.

Volgens het SCP leven er in ons land in 2014 ruim 1 miljoen gezinnen onder armoedegrens, inclusief, 384.000 kinderen. Het gemiddelde gezin telt 3 personen dus leven er 3 miljoen armen in ons land.

De 150 voedselbanken kunnen de vraag niet meer aan, terwijl 1.200 kinderen op straat leven.
Feitelijk een misselijk makende balans die grotendeels op conto komt van politici die u iedere 4 jaar opnieuw mag kiezen op basis van onbetaalbare en loze beloftes die ook meteen gebroken worden.

Politici die blijven pappen en nathouden in de hoop dat het wonder van economisch herstel bewaarheid zal worden en zich ondertussen verschuilen achter een door de meerderheid afgewezen verenigd Europa dat ons zal gaan redden als we maar meer macht overdragen aan Brussel.

Een dictatuur in wording die zijn eigen leiders in besloten kring kiest en een voor de burgers rampzalig beleid voert dat hele bevolkingen aan de bedelstaf zal brengen.

Iets om over na te denken als u in mei mag gaan stemmen op de schijndemocratie die EU heet.

S.R.L. Lancee (schrijver/analist)
Economische Crisis Deel XIV, 18 januari 2014.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2014/01/ec ... -verkocht/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door King George »

Rapport: Hoogmoed leidde tot onvermijdelijke nationalisatie SNS

Afbeelding

Willem Holleeder met naam en toenaam genoemd in rapport

Kehiarde kritiek op de twee voorgangers van Jeroen Dijsselbloem en De Nederlandsche Bank (DNB) inzake de nationalisatie van SNS Reaal. Door ‘niet tijdig en effectief reageren’ was er begin 2013 geen andere optie dan nationalisatie van de bank. Dat is de conclusie van van het rapport van de evaluatiecommissie, die de nationalisatie van SNS Reaal, en wat er in de jaren daarvoor aan vooraf ging, onderzocht.

Onvermijdelijk

De commissie, bestaande uit Raad van State-lid Rein Jan Hoekstra en aan oud-hoogleraar en oud-ABP-directeur Jean Frijns ,en ingesteld door de Dijsselbloem, stellen dat de grove fouten in de jaren voor nationalisatie zo veel mis was gegaan, dat nationaliseren – voor een prijs van 3,7 miljard euro – onvermijdelijk was.

Property Finance: verwevenheid met topcriminaliteit

De overname van de vastgoedportefeuille van ABN Amro (hierna: Property Finance) was volgens de commissie een grote fout, waar DNB nooit toestemming voor had mogen geven. DNB gaf zelf eerder ook toe dat dit besluit ‘op te laag niveau was genomen.’ De bank heeft te weinig oog gehad op de integriteitsrisico’s van Property Finance. Zo wordt topcrimineel Willem Holleeder met naam en toenaam genoemd in het rapport, en de bank had ook kunnen weten van ‘verwevenheid met de Nederlandse topcriminaliteit’, maar handelde daar niet naar. Zeer onzorgvuldig, oordeelt de commissie.

Staatssteun, maar geen ‘schoon schip’

Het ministerie van Financiën had harde eisen moeten stellen toen het staatssteun verleend aan SNS Reaal, maar liet dat na. De staatssteun wordt in het rapport een ‘winterjas’ voor de bank genoemd. Een eis voor staatssteun is dat de bank ‘schoon schip’ moet maken, dat betekent dat te grote, of onbekende risico’s hadden moeten worden afgedekt. Maar de harde afspraken hierover bleven uit. Rudi Kleijweg, toenmalig divisiedirecteur bij DNB, was er toen geen reden voor zorgen:

Men was al bezig. Achteraf gezien had je dat kunnen doen. [..] Men wilde immers uit het commerciële vastgoed stappen. Wat ons betreft was er niet zo veel reden meer om daar extra druk op te zetten. Men was daar al zeer mee bezig.

Hoogmoed

Dat Financiën en de DNB uiteindelijk juist hebben gehandeld door SNS Reaal te nationaliseren staat vast volgens de commissie, maar de instanties hadden wel veel eerder moeten ingrijpen. De bankiers konden te lang ongecontroleerd hun gang gaan en namen daarbij ongeoorloofde risico’s, zelfs na de financiële injectie vanuit de staat.

Reacties

DNB geeft in een reactie aan het rapport eerst grondig te onderzoeken voordat er inhoudelijk gereageerd wordt.

Vanuit de politieke wordt relatief eenduidig gereageerd: deze kwestie heeft een onverantwoordelijke bijdrage van de samenleving gevraagd en het laat zien dat het toezicht op banken, bijvoorbeeld door aanscherping van de interventiewet, veel meer aandacht en scherpte verdiend.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

De ondergang nadert. :unhappy:
Alles wijst op een globale “economische meltdown” in 2014

door John Diks op jan. 25, 2014, onder Economie

Zorgwekkende ontwikkelingen
Heeft u aandacht besteed aan wat er momenteel gaande is in Argentinië, Venezuela, Brazilië, Oekraïne en China? Of bent u zoals de meeste mensen die dit alles langs hun heen laten gaan? De meeste Europeanen en Amerikanen lijken zich geen zorgen te maken over wat er in de rest van de wereld aan de gang is, maar dat zouden ze toch moeten doen.

In grote steden over de hele wereld zijn er momenteel plunderingen aan de gang, vindt er buitensporig geweld plaats, is er gebrek aan basisvoorzieningen en zijn er bankruns gaande. Het stadium van een “wereldwijde crisis” is weliswaar nog niet bereikt, maar de problemen worden met de dag groter en groter.

Al een tijdje wijzen gevoelens in de richting dat 2014 weleens zou kunnen uitdraaien op een groot “keerpunt” voor de wereldeconomie en tot nu toe is dit sinds de jaarwisseling precies wat zich aan het afspelen is. Hieronder vindt u 20 voortekenen die erop wijzen dat we snel een wereldwijde “economische meltdown” naderen.

20 voortekenen voor een meltdown
1. De plunderingen, het geweld en de economische chaos die Argentinië op dit moment teisteren zijn een perfect voorbeeld van wat er kan gebeuren als je centrale bank te veel geld print.
2. De waarde van de Argentijnse peso is dramatisch aan het instorten.
3. Wijdverbreide tekorten, plunderingen en een snel accelererende inflatie veroorzaken grote problemen in Venezuela.
4. In een schokkende toespraak maakte de Venezolaanse regering van de week bekend dat zij de Bolivar heeft gedevalueerd met meer dan 40%.
5. Braziliaanse aandelen zijn donderdag en vrijdag sterk gedaald. Er is een enorme bezorgdheid dat de ineenstorting van de Argentijnse economie zal overslaan naar Brazilië.
6. Het buitensporige geweld tussen de oproerpolitie en demonstranten in het uiteenvallende Oekraïne laat diepe wonden achter met blijvende littekens. Ondanks dat er een gespannen wapenstilstand werd aangekondigd op de vijfde dag van onafgebroken geweld tussen de demonstranten en de oproerpolitie, en er nu gesprekken plaatsvinden tussen oppositieleiders en de regering, wordt er gevreesd dat de demonstranten niet meer te stoppen zijn.
7. Het is nog niet officieel maar het lijkt erop dat er een bankrun gaande is in China. Volgens China’s persbureau CNR zijn spaarders van een aantal beleggingsfondsen van Yanchen City’s grootste boeren de laatste weken niet in staat geweest om honderden miljoenen in deposito’s terug te trekken. Er is geen geld en de deuren zijn op slot.
8. Art Cashin van de Zwitserse bank UPS waarschuwt dat het heel goed mogelijk is dat de kredietmarkten in China failliet zijn en dat de 23 biljoen grote kredietzeepbel in China aan het instorten is.
9. Het nieuws dat de industriële sector in China aan het krimpen is deed donderdag veel opschudding in de financiële markten veroorzaken.
10. Japanse aandelen zagen donderdag hun grootste daling in 7 maanden.
11. De waarde van de Turkse “lira” is compleet aan het instorten.
12. De werkloosheid in Frankrijk is in negen kwartalen op rij recentelijk gestegen naar het hoogste punt in 16 jaar.
13. In Italië is de werkloosheid gestegen naar een ‘all-time’ record van 12,7 procent.
14. De werkloosheid in Spanje staat momenteel op een ‘all-time’ record van 26,7 procent.
15. De Baltic Dry Index moest twee weken na de vakantie de grootste daling ooit incasseren.
16. Chipfabrikant Intel heeft aangekondigd dat het van plan is het komende jaar 5.000 banen te zullen schrappen.
17. CNBC meldde dat Amerikaanse retailers het slechtste vakantieseizoen sinds 2008 hebben meegemaakt.
18. CNBC meldde voorts dat de Amerikaanse consumenten een ‘tsunami’ van sluitende winkels in de detailhandel mogen verwachten. Winkelketen “Sears” liet weten dat het haar vlaggenschip winkel in het centrum van Chicago in april zal sluiten. Het is de laatste van ongeveer 300 sluitingen in de VS die Sears heeft uitgevoerd sinds 2010. Het nieuws volgt op de aankondiging eerder deze maand van meerdere winkelsluitingen van grote warenhuizen als “JC Penney” en “Macy’s”.
19. Het Amerikaanse Congres zal in februari wederom geconfronteerd worden met een nieuwe termijn om het schuldenplafond te verhogen.
20. De Dow Jones Index daalde afgelopen donderdag met meer dan 170 punten en de vrijdag deed er nog een flinke schep bovenop met een daling van ruim 318 punten.

In het licht van het bovenstaande: “Is er iemand die nog steeds wil beweren dat het allemaal wel goed komt met de wereldeconomie?”

Helaas zijn de meeste mensen zich niet eens bewust van wat er zich allemaal afspeelt!

Bron: InfoWars.com

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/01/all ... uP3p8tgW1s
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Banken willen spaargeld confisqueren

Door een van onze correspondenten op jan. 27, 2014

Afbeelding

Voor wie er nog aan zou twijfelen, er komt wel degelijk een confiscatie van uw spaargeld aan!! Er zijn niet zoveel opties meer over om de schuldenproblematiek onder controle te krijgen. Economische groei is al afgeschreven, inflatie lijkt maar niet te lukken, dus blijft er enkel een kwijtschelding van de schulden over. Die kwijtschelding kan natuurlijk niet op kap van de financiële instellingen, dus blijft er nog maar een optie over: confiscatie van uw spaargeld.

Deze confiscatie komt er, het is slechts een kwestie van tijd en een kwestie van de mensen voor te bereiden. Eerst liet het IMF een bommetje vallen, nu komt de Duitse Bundesbank met een voorstel naar buiten. Stilaan zal men de bevolking warm maken dat een bail-in “noodzakelijk” is om het systeem te redden, daarna zullen ze in een weekend genadeloos toeslaan.

Eerst zal de welvaartsbelasting een eenmalige taks worden, maar na verloop van tijd zal deze taks opnieuw doorgevoerd worden ... en opnieuw ... en opnieuw ...

Zoals gezegd is het nu de beurt aan de Bundesbank om de mensen voor te bereiden, aldus IEX:

Landen die in buitengewoon ernstige financiële problemen verkeren, zouden een eenmalige belasting op private bezittingen van hun burgers moeten invoeren. Dat schrijft de Duitse centrale bank in een rapport dat maandag naar buiten werd gebracht. ,,In een buitengewoon geval van een dreigend faillissement van een land kan een eenmalige kapitaalheffing meer succes hebben dan de andere relevante opties”, aldus de Bundesbank.

Bron: Beurs.com

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/01/ban ... uhBH8tgW1s
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door H.Numan »

Tja, als je aan de rest niet mag komen, wat blijft er dan over?
  • Landen kunnen hun economie niet zelf meer beheren, doodsimpel omdat ze geen eigen valuta meer hebben. (En nou net DAT is het zwakke punt van de Euro.)
  • Inflatie moet onder de 3% blijven.
  • Banken mogen niet aangepakt worden.
  • Regeringen mogen frauderen wegens landsbelang
Het enige wat dan nog rest is een brutale roofoverval. Maar wel heel vriendelijk: die doen we hooguit 1x. (Tot de volgende keer, wel te verstaan)
Daar zouden onze bontkraagjes wat van kunnen leren: je beroofd een invalide, en zegt hem: salam((i) en excuses, maar dit is eenmalig. Gebeurt nooit weer!

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Badr Hari

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef: Daar zouden onze bontkraagjes wat van kunnen leren: je beroofd een invalide, en zegt hem: salam((i) en excuses, maar dit is eenmalig. Gebeurt nooit weer!
Vergelijk het ook eens met het toneelstukje dat de psychisch gestoorde labiele criminele Badr Hari opvoerde voor de rechtbank. Ik ben overigens benieuwd of de rechter daar intrapt. 50% kans met dat maffe corrupte dwaze zooitje van onze huidige rechterlijke macht.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Bankiers maken het steeds moeilijker om geld op te nemen

Door: een van onze correspondenten op feb. 04, 2014

Afbeelding

Banken in de Verenigde Staten en Groot Brittannië doen de afgelopen maanden steeds moeilijker als mensen grote bedragen van hun eigen rekeningen willen halen. In veel gevallen wordt het simpelweg geweigerd, of mogen mensen enkel een lager bedrag opnemen. Bovendien eisen de banken dat mensen zeggen waar ze het geld voor nodig hebben. Let wel: dit is het EIGEN geld van de rekeninghouders. Dat betekent dat de banken in alle stilte zijn begonnen met het onteigenen -kortweg: stelen- van het geld van de burgers. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voordat dit ook in de EU gaat gebeuren.

Stelt u zich voor dat u naar de bank gaat om een groot deel van uw (spaar)geld op te nemen, bijvoorbeeld omdat u op vakantie gaat, met cash een tweedehands auto wil kopen, of om wat voor reden dan ook. Niemand heeft daar iets mee te maken, het is tenslotte UW geld.

De banken denken daar in toenemende mate anders over. Klanten in de Verenigde Staten en Groot Brittannië klagen er steeds vaker over dat hun banken botweg weigeren om het gevraagde bedrag te overhandigen. Soms duurt het uren voordat het lukt, en dan nog geven de banken vaak een lager bedrag dan gevraagd.

'Wat gaat u met uw geld doen?'
En stelt u zich eens voor dat de baliemedewerker vraagt, waar u het geld voor nodig heeft, en zelfs bewijs vraagt dat de reden die u opgeeft -áls u al op zo’n brutale vraag wilt antwoorden- inderdaad klopt! Alsof het een grote gunst is dat de bank uw eigen geld aan u geeft.

Nationwide Building Society, maar ook grote megabanken als HSBC, Santander en Barclays mogen inmiddels volgens hun eenzijdig gewijzigde voorwaarden aan hun klanten vragen, wat ze met hun geld gaan doen. De reden die men aanvoert is het tegengaan van oplichting en fraude.

Eigen geld opnemen steeds vaker geweigerd
Zo wilde een Engelsman 5000 pond (ruim 6000 euro) van zijn rekening opnemen. Wat hij ook probeerde, de bank weigerde dit bedrag aan hem mee te geven. Uiteindelijk moest hij zich met 1000 pond tevreden stellen, ondanks het feit dat het hele bedrag wel degelijk op zijn rekening stond, en in theorie vrijelijk mocht worden opgenomen.

Een andere Brit wilde 7000 pond (ruim 8500 euro) opnemen om een lening van zijn moeder terug te betalen. De bank vond dit echter geen geldige reden, en weigerde de man zijn geld te geven, tenzij hij een brief overhandigde waaruit bleek dat hij dat geld inderdaad aan zijn moeder schuldig was. (4)

Een Amerikaans paar wilde hun gespaarde pensioengeld van de Bank of America opnemen. Hoewel het niet om een enorm bedrag ging, duurde het ruim 6 weken voordat ze hun geld kregen (2). Ook doen banken enorm moeilijk tegen mensen die het niet langer vertrouwen, en hun rekening(en) bij hun bank willen opzeggen (5).

Andere banken zijn begonnen met het invoeren van een minimum bedrag dat op je rekening moet blijven staan. De (JPMorgan/) Chase bank bleek eenzijdig dit bedrag te hebben verhoogd van $ 100 naar $ 300. Dit bedrag mag alleen tegen zeer hoge boetes worden opgenomen (3).

Staat en banken willen einde contant geld
Daar komt vervolgens het belang van de staat bij kijken, die immers de uitgifte van geld reguleert. In tegenstelling tot contant geld kan de staat volledig de gangen van digitaal geld nagaan en controleren. Zeker in het Westen werken overheden dan ook hand in hand met de banken bij het stapsgewijs uitbannen van cash geld.

Dat Amerikaanse en Britse toestanden ook de EU zullen bereiken, lijkt een zekerheid. Volgens een onderzoek van Die Welt zijn banken in Duitsland eveneens niet verplicht om mensen het geld van hun eigen rekeningen te geven, en kunnen ze naar believen bepalen hoeveel een klant maximaal mag opnemen.

Ontsnappen niet meer mogelijk
‘Nou, dan ga ik toch gewoon iedere dag naar de pinautomaat,’ denkt u nu. Banken zijn echter niet verplicht om voldoende geld in hun pinautomaten te laden. Ook op deze wijze kan het bedrag dat u mag opnemen heel eenvoudig worden beperkt. U kunt natuurlijk nog wel gewoon geld overboeken naar andere rekeningen – totdat het systeem vanwege de zoveelste ‘technische storing’ niet meer werkt, misschien wel omdat iemand het bewust heeft uitgeschakeld. (1)

Zodat u, als uw rekening dan weer toegankelijk is, ziet dat bepaalde overboekingen geweigerd zijn, of dat de overheid samen met de banken heeft besloten om 10% van al uw geld af te schrijven, om zo diezelfde banken en de euro overeind te houden. Zoals we al vaker schreven, ligt het plan voor zo’n verplichte dwangbijdrage klaar, en wacht het slechts op de volgende crisis om te worden uitgevoerd. En mogelijk ook op het (bijna) uitbannen van cash geld, zodat niemand eraan zal kunnen ontsnappen.

Alleen al het gegeven dat steeds meer grote banken weigeren om mensen geld van hun eigen rekeningen te laten halen is een duidelijk signaal dat de financiële crisis veel erger is dan wordt toegegeven, en de volgende grote crash op ieder moment zou kunnen plaatsvinden.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/02/ban ... vFc5p1gV9A
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door King George »

Deutsche Bank: `Er is geen weg meer terug voor centrale banken`

Afbeelding

Ronald Hendrickx 04/02/2014 12:00 - Jim Reid is een van de beste analisten bij Deutsche Bank.

Volgens Reid creëerde de wereld een enorm groot schuldenmonster waarin geen enkele faling toegestaan is omdat dit heel het systeem omver kan blazen. Het afbouwen van de monetaire stimulus is dan ook geen optie. We zullen er mee moeten leren leven. Je kunt dit vergelijken met het wielrennen in de vorige eeuw: als iedereen op doping rijdt, wint de sterkste nog altijd. Reid is ook bijzonder ongerust over China. Zonder dat er veel aandacht aan geschonken wordt, heeft China een monetair programma dat alle westerse centrale banken omver blaast. Het is bijvoorbeeld opvallend dat in een economie die $ 9 biljoen groot is, een faling van $ 500 miljoen al voor problemen kan zorgen.

Afbeelding

Er is een schuldenmonster gecreëerd dat zo groot geworden is dat het nu te laat is om van koers te veranderen zonder enorme gevolgen. Het schuldenmonster werd vermoedelijk geboren na de crisis van '97 - '98 en zorgt nu voor steeds grotere bail-outs waardoor er steeds meer schulden nodig zijn om het monster te blijven voeden. De centrale banken hebben dan ook weinig andere keuze dan de markten te blijven ondersteunen en de defaults kunstmatig laag te houden. Centrale banken zitten gevangen in hun eigen systeem. - See more at: http://www.beurs.com/2014/02/04/deutsch ... whAcj.dpuf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Warning: Stocks Will Collapse by 50% in 2014

Tuesday, 11 Feb 2014

It is only a matter of time before the stock market plunges by 50% or more, according to several reputable experts.

“We have no right to be surprised by a severe and imminent stock market crash,” explains Mark Spitznagel, a hedge fund manager who is notorious for his hugely profitable billion-dollar bet on the 2008 crisis. “In fact, we must absolutely expect it."

Unfortunately Spitznagel isn’t alone.

“We are in a gigantic financial asset bubble,” warns Swiss adviser and fund manager Marc Faber. “It could burst any day.”

Faber doesn’t hesitate to put the blame squarely on President Obama’s big government policies and the Federal Reserve’s risky low-rate policies, which, he says, “penalize the income earners, the savers who save, your parents — why should your parents be forced to speculate in stocks and in real estate and everything under the sun?”

Billion-dollar investor Warren Buffett is rumored to be preparing for a crash as well. The “Warren Buffett Indicator,” also known as the “Total-Market-Cap to GDP Ratio,” is breaching sell-alert status and a collapse may happen at any moment.

So with an inevitable crash looming, what are Main Street investors to do?

One option is to sell all your stocks and stuff your money under the mattress, and another option is to risk everything and ride out the storm.

But according to Sean Hyman, founder of Absolute Profits, there is a third option.

“There are specific sectors of the market that are all but guaranteed to perform well during the next few months,” Hyman explains. “Getting out of stocks now could be costly.”

How can Hyman be so sure?

He has access to a secret Wall Street calendar that has beat the overall market by 250% since 1968. This calendar simply lists 19 investments (based on sectors of the market) and 38 dates to buy and sell them, and by doing so, one could turn $1,000 into as much as $300,000 in a 10-year time frame.

Editor's Note: Sean Hyman Reveals His Secret Wall Street Calendar in This Controversial Video, Click Here

“But this calendar is just one part of my investment system,” Hyman adds. “I also have a Crash Alert System that is designed to warn investors before a major correction as well.”

(The Crash Alert System was actually programmed by one of the individuals who coded nuclear missile flight patterns during the Cold War so that it could be as close to 100% accurate as possible).

Hyman explains that if the market starts to plunge, the Crash Alert System will signal a sell alert warning investors to go to cash.

“You would have been able to completely avoid the 2000 and 2008 collapses if you were using this system based on our back-testing,” Hyman explains. “Imagine how much more money you would have if you had avoided those horrific sell-offs.”

One might think Sean is being too confident, but he has proven himself correct in front of millions of people time and time again.

In a 2012 interview on Bloomberg Television, Hyman correctly predicted that Best Buy would drop down to $11 a share and then it would rally back up to $40 a share over the next few months. The stock did exactly what Hyman predicted.

Then, during a Fox Business interview with Gerri Willis in early 2013, he forecast that the market would rally to new highs of 15,000 despite the massive sell-off that was haunting investors. The stock market almost immediately rebounded and hit Hyman’s targets.

“A lot of people think I am lucky,” Sean said. “But it has nothing to do with luck. It has everything to do with certain tools I use. Tools like the secret Wall Street calendar and my Crash Alert System.”

With more financial uncertainty that ever, thousands of people are flocking to Hyman for his guidance. He has over 114,000 subscribers to his monthly newsletter, and his investment videos have been seen millions of times.

In a recent video, Hyman not only reveals the secret Wall Street calendar, he also shows how his Crash Alert System works so that anybody can follow in his footsteps (click here to watch it now).

http://www.moneynews.com/MKTNewsIntl/St ... m=referral
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kredietcrisis. Spel van rijke idioten ten nadele armzaligen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Allemaal onzin! Het is eb en het is vloed. Soms wordt het stormvloed, maar je weet nooit wanneer.

Ik zie het niet zus maar zo. Iemand hangt over de brugleuning en roept dat er een man in het water ligt. Voordat je je kunt realiseren wat er gaande is, helt de brug aan een kant over met nieuwsgierige Aagjes zodat de brug bijna overhelt. Ook al ligt er niemand in het water, dan MOET die iemand vast en zeker al verdronken zijn. En als het kalf verdronken is (neergang beurs) dempt men de put (einde neergang) en stroomt de brug weer leeg met goedgelovige dwazen, zodat het verkeer weer normaal doorgang kan vinden. De beurs gaat weer omhoog.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie