Climategate.

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Misschien moeten we meer CO2 gaan uitstoten. Een ijstijd is veel gevaarlijker dan opwarming van de aarde.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Cold Snap Brings Snowfall to the Sahara Desert – for the second winter in a row

As much of the northern hemisphere endures record cold temperatures, we get this report from Severe Weather EU via Twitter:

Spectacular scenes today in Algeria as snow covered the sand dunes in Ain El Safra! Snow visible also in imagery by NASA’s Terra satellite.

After a 40 year absence, this is the second winter in a row for this occurrence. In late 2016 it was reported by the Telegraph as being not seen in 40 years:

Incredible photos capture freak snowfall in the Sahara Desert, believed to be first time it has fallen on the unforgiving red dunes in almost 40 years.

Now, it’s happened again. Have a look.
Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Climategate.

Bericht door Ali Yas »

Het is maar goed dat we er een graadje bij hebben gestookt. Nu nog even die windmolens kappen en de zonnepanelen rooien.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Climategate.

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:Het is maar goed dat we er een graadje bij hebben gestookt. Nu nog even die windmolens kappen en de zonnepanelen rooien.
Poe?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Climategate.

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:
Ali Yas schreef:Het is maar goed dat we er een graadje bij hebben gestookt. Nu nog even die windmolens kappen en de zonnepanelen rooien.
Poe?
Je zit ernaast, zoals wel vaker: ik overdrijf alleen mijn eigen standpunt. De molens en panelen die er nu staan mogen best blijven, maar als ze aan het eind van hun levensduur komen moeten ze worden gerecycled en niet meer vervangen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Climategate.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kapitein Rob en het geheim van professor Lupardi

Avonturenfilm. De waanzinnige Professor Lupardi heeft een machine ontwikkeld waarmee hij het klimaat van de hele wereld naar zijn hand kan zetten.

Was op de tv 2 januari 2017.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: Climategate.

Bericht door Teva Teff »

Ali Yas schreef:
Teva Teff schreef:
Ali Yas schreef:Het is maar goed dat we er een graadje bij hebben gestookt. Nu nog even die windmolens kappen en de zonnepanelen rooien.
Poe?
Je zit ernaast, zoals wel vaker: ik overdrijf alleen mijn eigen standpunt. De molens en panelen die er nu staan mogen best blijven, maar als ze aan het eind van hun levensduur komen moeten ze worden gerecycled en niet meer vervangen.
Jij bent een ijstijdgelovige. Ik niet. Ik ben ijstijdsceptikus.
Gelovigenpraat is voor een Autonoom Realist altijd minder geloofwaardig dan gewone taal met gewone logica.
Maar ik zie dat de vroege ochtend buitentemperatuur op sommige plekken in Nederland al weer boven de 7 graden is gestegen dus wat mij betreft mag dit topic weer een tijdje in de ijskast.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Maar ik zie dat de vroege ochtend buitentemperatuur op sommige plekken in Nederland al weer boven de 7 graden is gestegen dus wat mij betreft mag dit topic weer een tijdje in de ijskast.
De wereld is groter dan Nederland schat. Frankrijk vandaag. Bonneval-sur-Arc. ( 1700 m ) 7 meter sneeuw, dorp is afgesloten en heeft ook geen electriciteit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Cervinia, Italie

Just to give you an idea of how much snow has fallen in resort recently, the top photo was take 2 weeks ago and the bottom photo just now. The first floor window is snowed under and the balcony is gone #Snowmageddon

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Hospice du Petit Saint-Bernard (21), Savoie, SE France at 2188 m in 3 m of snow, today, Jan 9.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Rusland

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Canada. Overdag

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Climategate.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Niks opgevallen?

Dit kan toch niet waar zijn?


Afbeelding
Detail weerkaart Canada.

Volop zon en toch 30 graden. Onder nul welteverstaan! [icon_lol.gif] En dan maar volhardend volhouden en liegen dat de AARDE opwarmt. De gehele aarde. Want dat is waar al die verschrikkelijke linkse dommensjes elkaar blij mee maken.

Op de weerkaarten van Canada en Rusland zie je extreem belachelijke dichtbij verschillen. Ik heb daar geen moeite mee. Ik blijf lachen.
Want . . . zoals altijd maar weer blijkt:

De natuur laat zich niet dwingen.

En al helemaal niet door die rare wezens die zich onderscheiden en zich geweldig vinden omdat ze mens genoemd worden en kunnen praten. Praten. Vooral veel ouwehoeren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Climategate.

Bericht door Ali Yas »

Teva Teff schreef:Jij bent een ijstijdgelovige. Ik niet. Ik ben ijstijdsceptikus.
Dat kun je probleemloos nog tienduizend jaar volhouden, want zo lang duurt het voor de volgende er echt is.
Gelovigenpraat is voor een Autonoom Realist altijd minder geloofwaardig dan gewone taal met gewone logica.
Een beetje pedant ben je wel.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Climategate.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Rusland
Leuk dat ze zonnetjes tekenen in gebieden waar vanwege de poolnacht de zon niet eens op komt. [icon_lol.gif]
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Climategate.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Climategate.

Bericht door King George »

Afbeelding

Opinie: Baudets klimaattweet is grotendeels waar

CO2 heeft daadwerkelijk een positief effect op plantengroei en het valt wel mee met die extreme weersomstandigheden


OPINIE De vier klimaat-statements in de tweet van Thierry Baudet zijn provocerend, maar grotendeels waar, betoogt Simon Rozendaal.

Door: Simon Rozendaal 10 januari 2018, 20:08

Vorige week verstuurde Thierry Baudet een klimaattweet waarover commotie ontstond. Zo twitterde Jan Rotmans, hoogleraar transitie en duurzaamheid: 'Alles in deze tweet is onwaar. Onverantwoord om als politicus deze onzin te spuien.' Weerman Gerrit Hiemstra: 'Eén tweet met 4 keer onzin. Wie kan hier overheen?' Waarop Baudet riposteerde dat Hiemstra moest worden ontslagen.

De verleiding is groot om geen aandacht te besteden aan Twitter, dat vluchtige medium. Maar het kreeg een vervolg in deze krant. Op vrijdag 5 januari riep verslaggever Paul Onkenhout in de rubriek Top&Flop Hiemstra uit tot mediawinnaar van de afgelopen week, mede vanwege zijn Baudet-tweet. De dag erna vonden de Betrouwbare Mannetjes dat Hiemstra Baudet 'alle hoeken van de klimaatdiscussie liet zien'.

Dus hebben de lezers van deze krant recht op een analyse van wat Baudet heeft gezegd. De bewuste tweet is van 3 januari en luidde: 'Welnee, die film van Gore slaat echt werkelijk helemaal nergens op. Er is geen toename in extreme weersomstandigheden. Het klimaat warmt veel minder op dan altijd voorspeld. Meer CO2 heeft geweldig positief effect op plantengroei. Smog in India heeft niets met CO2 te maken. Enz.'

Laten we Gore voorlopig buiten beschouwing, de vier klimaat-statements kunnen aan een analyse worden onderworpen.

Te beginnen met de uitspraak dat er geen toename in extreme weersomstandigheden is. Het wetenschappelijke rapport van het IPCC (het VN-panel dat de afgelopen decennia de klimaatverontrusting regisseerde) houdt hier een slag om de arm. Op pagina 53 wordt geconstateerd dat er 'weinig vertrouwen' is dat er een aan opwarming toe te schrijven trend is in tropische cyclonen, wereldwijde overstromingen en droogte. Wel is er 'vertrouwen' dat er door opwarming meer zware regenval is en het is 'waarschijnlijk' dat er meer hittegolven zijn. Oftewel, Baudet heeft een beetje gelijk.

Dat het klimaat minder opwarmt dan voorspeld, is ook omstreden, maar hier heeft Baudet meer gelijk. Op pagina 43 erkent het IPCC dat voor de periode tussen 1998 en 2012 111 van de 114 klimaatmodellen een grotere opwarming voorspellen dan de observaties weergeven. In gewone taal: het klimaat warmt de laatste tijd (althans tot en met 2014, toen het IPCC-rapport werd geschreven) minder snel op dan gedacht. In 2015, 2016 en 2017 was het warmer, maar nog steeds zit de temperatuur helemaal onder in de waaier aan voorspellingen of valt er net buiten.

Dan nummer 3, CO2 en plantengroei. Dit is basale chemische kennis. Planten hebben CO2 nodig. Daarom pompen tuinders in het Westland koolzuurgas in hun kassen. Mede door de sterke stijging van het CO2-gehalte in de atmosfeer is de aarde de afgelopen dertig jaar 14 procent groener geworden, concludeerden onderzoekers op basis van satellietbeelden in 2014 in Nature Climate Change. Baudet heeft hier gelijk.
Rotmans mag een effectief klimaatactivist zijn, maar hij lijkt slecht op de hoogte van de klimaatwetenschap
Idem voor punt 4. Alweer middelbare-schoolkennis. Het begrip smog slaat op een mengsel van zwaveldioxide, stikstofoxide en fijnstof, conventionele luchtvervuiling. CO2 is totaal anders, wij ademen het uit en het is de vraag of je het vervuiling mag noemen. Hoe dan ook, de enorme smog in India heeft niets met CO2 te maken.

Met andere woorden, de conclusie dringt zich op dat Rotmans een effectief klimaatactivist mag zijn maar slecht op de hoogte lijkt van de klimaatwetenschap. Verder is het schandalig dat Hiemstra ontslagen zou moeten worden, zoals Baudet twitterde (en gelukkig snel weer introk), maar iets meer vrije tijd om de literatuur bij te houden, kan geen kwaad.
Ik versla het klimaatdebat sinds 1979 en heb weinig politici meegemaakt die zo goed op de hoogte zijn
Ten slotte Baudet. Zijn vier statements zijn provocerend maar grotendeels waar. Ik versla het klimaatdebat sinds 1979 en heb weinig politici meegemaakt die zo goed op de hoogte zijn. Eigenlijk maar één. In 1991 zag ik vanaf de publieke tribune hoe Al Gore een parlementaire hoorzitting in Washington leidde. Het was verbijsterend hoe hij de ins en outs van de klimaatdiscussie kende. Baudet, pas een blauwe maandag Kamerlid, doet aan hem denken. In dit opzicht dan.


de Volkskrant
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Climategate.

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:Opinie: Baudets klimaattweet is grotendeels waar
Te beginnen met de uitspraak dat er geen toename in extreme weersomstandigheden is. Het wetenschappelijke rapport van het IPCC (...) houdt hier een slag om de arm. Op pagina 53 wordt geconstateerd dat er 'weinig vertrouwen' is dat er een aan opwarming toe te schrijven trend is in tropische cyclonen, wereldwijde overstromingen en droogte. Wel is er 'vertrouwen' dat er door opwarming meer zware regenval is en het is 'waarschijnlijk' dat er meer hittegolven zijn. Oftewel, Baudet heeft een beetje gelijk.
"Vertrouwen" is geen wetenschappelijk begrip. Uit de metingen van afgelopen decennia kunnen de jongens en meisjes van het IPCC kennelijk geen conclusies trekken die in hun straat te pas komen, anders hadden ze dat ongetwijfeld gedaan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Climategate.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ach . . . ik heb een soort kwaliteitshersenen (waar ik overigens niks aan kan doen) waarmee ik voornamelijk belangrijke gebeurtenissen heb onthouden die voor mij van waarde waren en indruk hebben gemaakt. Feiten die erom deden en impact genereerden. Zoals . . .

De verschrikkelijke rampzalige ramp met de olietanker Exxon Valdez (1989).
Nou en?

Hiroshima Mon Amour.
Dat was een film. Die heb ik niet gezien. Net zo min als de dikke vette bom op Hiroshima en Nagasaki. Ik begreep niet waarom er geen bom op Tokyo was uitgelaten. Van Berlijn was toch ook niet veel meer over na de oorlog. EN TERECHT! Zowel Duitsland als Japan hadden volledig van de wereldkaart verwijderd moeten worden. Is niet gebeurd. Dat bedoel ik. Het grote gebrek van de mens manifesteert zich in zijn inconsequente gedrag. Dat heeft alles te maken met het gebrek aan een vrije wil. Dat men de Japanse keizer als het symbool van alle kwaad (hij was gelijk God) in leven heeft gelaten noem ik een blunderrijke lacher. Milieu verpestend vuil dient in de verbrandingsoven te worden geworpen.

Zo is het ook gegaan met de onuitputtelijke milieuramp voor de kust van Alaska met de Exxon Valdez. Vele slachtoffers onder het milieu. Nou en? Dat bedoel ik. Niks aan de hand vergeleken met de 60 miljoen doden van twee zogenoemde wereldoorlogen.

Het leven gaat gewoon door en gaat zijn gang. Exxon Valdez Mon Amour! Opwarming van de aarde. Nou en? De mens is een gebrek van God. Of van de evolutietheorie, waar het aankomt op het gezonde verstand.

De natuur laat zich niet dwingen.

En laat zich al helemaal niet afzeiken door de onvolmaakte onbeheerste kwebbelende mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: Climategate.

Bericht door Teva Teff »

Hans v d Mortel sr schreef: Ik begreep niet waarom er geen bom op Tokyo was uitgelaten.
Bombing of Tokyo.
En nu? Het is intussen 2018.
Begrijp je het nu wel?
Teva Teff

Re: Climategate.

Bericht door Teva Teff »

Het is niet echt moeilijk om hiermee de juiste conclusies te trekken.
2017 op tweede plaats warmste jaren ooit
2017 kan de boeken in als het op een na warmste jaar sinds 1880, het begin van betrouwbare metingen. De gemiddelde wereldtemperatuur kwam uit op 14,7 graden Celsius. Daarmee heeft 2017 zich genesteld in de top 3 van warmste jaren met 2016 op de eerste plaats en 2015 op de derde.
Mijn kristallen bol is niet goed genoeg om te voorspellen of 2018 warmer wordt dan 2017.
Wel kan ik met mijn bol een redelijk betrouwbare voorspelling doen dat het op aarde in 2018 warmer zal zijn dan in het jaar 2000.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Het is niet echt moeilijk om hiermee de juiste conclusies te trekken.
2017 op tweede plaats warmste jaren ooit
Zet even je autonome realisten knop om Teva. :rolleyes: De aarde is ruim vier en een half miljard jaar oud, en dan nu op tweede plaats warmste jaren ooit ? :nietverstaan: Ik ben benieuwd waar het KNMI zijn wijsheid haalt.

Het zou me niet verbazen dat deze *wijsheid* mede komt uit de koker van meneer Goor Gore de klimaat *deskundige* en zijn kornuiten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Climategate.

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Het is niet echt moeilijk om hiermee de juiste conclusies te trekken.
2017 op tweede plaats warmste jaren ooit
Zet even je autonome realisten knop om Teva. :rolleyes: De aarde is ruim vier en een half miljard jaar oud, en dan nu op tweede plaats warmste jaren ooit ? :nietverstaan: Ik ben benieuwd waar het KNMI zijn wijsheid haalt.

Het zou me niet verbazen dat deze *wijsheid* mede komt uit de koker van meneer Goor Gore de klimaat *deskundige* en zijn kornuiten.
Gewoon.
Tijdens mijn leven is de aardse atmosfeer warmer geworden en meest waarschijnlijk, komende periode wordt het nog warmer.
Ooit is sinds 1880. Dat kon je in het artikeltje lezen.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op di jan 16, 2018 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Climategate.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Gewoon.
Tijdens mijn leven is de aardse atmosfeer warmer geworden en meest waarschijnlijk, komende periode wordt het nog warmer.
Oke... :scratch: Dat is inderdaad autonoom realistisch denken. Daar kan geen wetenschap tegenop.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie