Ontwikkelingshulp

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Pilgrim »

Kabinet maakt 15 miljoen vrij voor EU-fonds Afrika

Geplaatst op 3 november 2015

Afbeelding
Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Lilianne Ploumen (PvdA)

Het kabinet maakt 15 miljoen euro vrij voor het EU-fonds voor Afrika dat tijdens de komende migratietop volgende week op Malta wordt opgericht. Dat schrijven de ministers Lilianne Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking) en Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) dinsdag aan de Kamer.

De EU stopt in totaal 1,8 miljard in het fonds dat moet worden aangevuld met vrijwillige bijdragen van de lidstaten. Het fonds is bedoeld om Afrikaanse landen te helpen bij het aanpakken van de grondoorzaken van migratie.

Tijdens de top in Valletta moeten EU-leiders en een reeks Afrikaanse leiders en organisaties de basis leggen voor een gezamenlijke aanpak van de migratie.

Bron: www.ad.nl

https://ejbron.wordpress.com/2015/11/03 ... ds-afrika/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Pilgrim »

Pijnlijke knokkels: ontwikkelingshulp aan Afrika

By YorienvdH, 13 nov. 2015

Deze week las ik over de Euro-Afrikaanse top op Malta. Over migratie, beloftes, afkoopsommen. Het bracht mijn ervaring in Ierland in herinnering.

Toen ik voor het eerst in een Ierse huurauto stapte, was ik ontredderd. Het stuur rechts, achteruitkijkspiegel en versnellingspook links. Jarenlange rijervaring had ik, maar dit was nieuw. Als ik wilde schakelen knalde ik steeds met mijn rechterhand pijnlijk tegen het portier en als ik het achterop komend verkeer wilde checken, keek ik in het luchtledige rechtsboven.

Bloednerveus werd ik ervan maar ik wou rijden, dus hup, kiezen op elkaar en dóór. Zolang ik me maar concentreerde ging het goed, maar zodra ik even niet nadacht sloeg ik mijn knokkels blauw en keek ik de verkeerde kant op.

Het was pijnlijk, maar ik kreeg het onder de knie. Na een poosje hoefde ik er niet meer bij na te denken. Links rijden, links schakelen, links in de spiegel kijken... Het ging allemaal vanzelf. Het was mijn nieuwe routine. Ik tufte relaxed door het schitterende West-Ierse landschap.

Totdat ik weer in Nederland was en in mijn eigen auto stapte. Bámm, linkerknokkels tegen portier, naar links kijken in het luchtledige... Ik begreep toen pas goed dat ik in Ierland een nieuwe routine had ontwikkeld. Dat ik als vanzelf de juiste dingen was gaan doen. De weerbarstigheid van het portier had me gedwongen mijn gedrag aan te passen.

Natuurlijk, ik wist wel dat de pook links zat. Er was genoeg informatie. Maar zelfs als je me had willen overtuigen met campagnes of geld, zou mijn routine niet veranderen. Dan had ik er een Europese auto (met het stuur links en de pook rechts!) voor gekocht en was ik lekker vertrouwd rechts blijven grijpen en kijken. De enige manier om mij de auto te laten besturen was de ‘hard way’: je moet het maar voelen! Keihard met je knokkels tegen de deur! Geen alternatief bieden. Gedrag veranderen op gedragsniveau.

Aan dit verhaal moet ik denken nu ik lees over de Europese en Afrikaanse leiders die het migratieprobleem proberen aan te pakken. Afkoopsommen en beloftes om Afrikaanse landen hun migranten te laten terugnemen. Hoe kom je erop...

Ontwikkelingshulp aan Afrikaanse regeringen werkt niet, zegt kenner Dambisa Moyo. Buitenlands geld wakkert corruptie aan, zegt ze, het maakt regeringen passief en gratis spullen dringen locale producenten uit de markt. Plus de impliciete boodschap aan Afrika dat er iets vreselijk mis is met Afrikanen waardoor zij niet in staat zijn voor zichzelf te zorgen en vooral moeten leren hoe ze hun hand ophouden. Ontwikkelingshulp. Veel NGO’s bestaan ervan.

Maar weet wel dat er sinds de jaren vijftig meer dan twee biljoen dollar aan structurele hulp naar Afrika vloeide en dat er alleen maar meer ellende is bijgekomen. Weet wel dat er inmiddels volgens de VN zo’n vijftien miljoen Afrikanen op de vlucht zijn (2015). Een deel daarvan zoekt zijn heil in Europa. Blijf je financiële hulp aan Afrika bieden, dan blijven de problemen, dan floreert de wapenindustrie, dan blijft de corruptie, dan wordt het nooit wat daar in Afrika, en blijven de migranten het in Europa proberen.

Zoals Einstein aL zei, is het waanzin steeds hetzelfde te blijven doen en toch andere resultaten te verwachten. Denk eens na over knokkels tegen een portier. Gooi het eens over een andere boeg. Dat helpt misschien beter dan alle afkoopsommen bij elkaar.

http://opiniez.com/2015/11/13/pijnlijke ... an-afrika/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Pilgrim »

Ontwikkelingshulp – VVD wil af van lappendeken organisaties, ngo’s en goede doelen

Taverne is klaar met clubs die 'stokpaardjes opdringen aan een ander'

Bas Paternotte, 23-11-2015

VVD-Kamerlid Joost Taverne wil af van de lappendeken van internationale organisaties, ngo’s en goede doelen die ontwikkelingshulp verdelen. Het Nederlands beleid loopt volgens hem over van goede bedoelingen maar het effect is nihil. In de huidige situatie lukt het de Tweede Kamer niet om de stroom belastinggeld goed te controleren. Dat schrijft Taverne in een column op ThePostOnline. De Tweede Kamer debatteert deze week met minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Lilianne Ploumen (PvdA) over haar begroting.

Volgens Taverne moeten projecten en subsidies aan twee voorwaarden voldoen: bijdragen aan de stabiliteit van een land of aan de zelfredzaamheid van haar inwoners. Als voorbeelden noemt hij de opbouw van een goed functionerend rechtssysteem of het verstrekken van informatie en voorbehoedsmiddelen aan vrouwen.

Weg met organisaties die hun eigen stokpaard berijden
Voor beide voorbeelden geldt volgens Taverne dat de vraag vanuit de landen die wij ondersteunen leidend moet zijn:

“Als we de keuze voor wat waardevol is en wat niet overlaten aan organisaties die hun eigen stokpaard berijden in een poging de wereld te verbeteren, zal het effect in de praktijk blijven tegenvallen. Als we die keuze daarentegen laten aan de mensen om wie het gaat, dan kunnen zij aangeven wat helpt en kan de minister toetsen of dat ook echt zo is. Op die wijze wordt hulp daadwerkelijk effectief.”

Kamer weet niet of ontwikkelingshulp effectief is
Ondertussen is het voor de Tweede Kamer onmogelijk vast te stellen of het budget voor ontwikkelingssamenwerking – 4,1 miljard euro per jaar – effectief wordt besteed. Dat is de conclusie van een interne notitie die de Tweede Kamercommissie voor Ontwikkelingssamenwerking maandag tijdens de begrotingsbehandeling bespreekt. De notitie is in handen van de Volkskrant.

Zorgwekkend: er is geen controle op de effectiviteit van ontwikkelingsuitgaven. Het is onmogelijk vast te stellen of geld effectief wordt besteed en daardoor kan de Tweede Kamer nauwelijks beoordelen of doelen zijn bereikt.

Lees ook
Joost Taverne – Het is tijd voor hulp die helpt

http://politiek.tpo.nl/2015/11/23/ontwi ... de-doelen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ontwikkelingshulp Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Kamer weet niet of ontwikkelingshulp effectief is
De Tweede Kamer weet zoveel niet. Syrische moslim vluchtelingen hier met open armen ontvangen is ook een vorm van ontwikkelingshulp. Eentje die ons duur komt te staan. Hoezo dat? Omdat die zogenaamde Syrische ontwikkelingshulp gegarandeerd tot mislukken gedoemd is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Pilgrim »

Vier miljoen euro Nederlands hulpgeld ‘kwijt’ in Benin

Redactie, 12-12-2015

Afbeelding

Hoofdverdachte van fraudezaak heet 'Kassa'

In Benin is door fraude zeker vier miljoen euro Nederlands hulpgeld verdwenen. Minister voor Ontwikkelingshulp Lilianne Ploumen (PvdA) heeft alle hulp met Benin inmiddels opgeschort, schrijft NRC Handelsblad zaterdag. Het Nederlandse beleid voor ontwikkelingssamenwerking, met veel zelfstandigheid voor het ontvangende land, maakt grootschalige fraude mogelijk, zo concluderen betrokkenen. Hoofdverdachte is Barthélémy Kassa, minister van water en energie en vertrouweling van de president. Kassa heeft parlementaire onschendbaarheid.

Anp

http://nieuws.tpo.nl/2015/12/12/vier-mi ... -in-benin/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ontwikkelingshulp. Nooit aan de Sinterklazen van de PvdA overlaten!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Vier miljoen euro Nederlands hulpgeld ‘kwijt’ in Benin

In Benin is door fraude zeker vier miljoen euro Nederlands hulpgeld verdwenen. Minister voor Ontwikkelingshulp Lilianne Ploumen (PvdA) heeft alle hulp met Benin inmiddels opgeschort, schrijft NRC Handelsblad zaterdag. Het Nederlandse beleid voor ontwikkelingssamenwerking, met veel zelfstandigheid voor het ontvangende land, maakt grootschalige fraude mogelijk, zo concluderen betrokkenen.
Geen pluim dus voor mevrouw Ploumen. Direct aftreden is gewenst. Zij heeft nagelaten binnen haar verantwoordelijkheid zorg te dragen dat het geld van u en mij daadwerkelijk terecht kwam waar het voor bedoeld is. Niet om ons geld lukraak te verkwisten, maar op een betrouwbare controleerbare manier te kunnen verantwoorden aan het volk. Maar het is altijd achteraf gelul. Toen de zaak aan het licht kwam besloot zij - het is toch ook de verantwoordelijkheid van de regering van Benin die sowieso corrupt is - de ontwikkelingshulp niet definitief te stoppen, maar slechts op te schorten tot de volgende ronde van het corruptieschandalen-circus. Politieke leiders zijn doorgaans arrogante zelfverzekerde klootzakken die blunderen bij het leven en blijven zitten waar ze zitten. Waarom laat het volk zich niet roeren? Dit domme gemakzuchtige mens kende haar taken en verantwoordelijkheden niet. Ze is of dom of gek. Maar helemaal sporen doet ze niet. Nou ja, welke politicus doet dat wel?

POLITIEK IS SMERIG. Maar de PvdA spant wel de kroon als voorganger in het links elitaire geldverkwistingsprogramma.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ontwikkelingshulp. Nooit aan de Sinterklazen van de PvdA overlaten!

Bericht door xplosive »

'Hans van de Mortel' schreef:Politieke leiders zijn doorgaans arrogante zelfverzekerde klootzakken die blunderen bij het leven en blijven zitten waar ze zitten. Waarom laat het volk zich niet roeren? Dit domme gemakzuchtige mens kende haar taken en verantwoordelijkheden niet. Ze is of dom of gek. Maar helemaal sporen doet ze niet. Nou ja, welke politicus doet dat wel?
Om die reden is ook wel eens geopperd om een systeem van "directe democratie" in te voeren. Dat werkt dan met groepen die klein genoeg zijn om het voor mensen overzichtelijk te houden en waardoor je in staat bent om alle leden van die groep persoonlijk te kennen. Laten we zeggen dat er voor gekozen is om zo'n groep uit 10 mensen te laten bestaan. Iedere groep kiest dan een vertegenwoordiger uit hun midden (niveau 0). Vertegenwoordigers van groepen van niveau 0 kunnen ook weer een groep van 10 vormen van niveau 1, vertegenwoordigers van niveau 1 kunnen een groep van 10 vormen van niveau 2, enzovoort. Als nou iemand op niveau 6 een afgrijselijke blunder maakt en als je weet dat jouw groepsvertegenwoordiger indirect (via allerlei niveau's) die iemand van niveau 6 als groepsvertegenwoordiger gekozen heeft, dan kan de groep (op welk niveau dan ook) de eigen groepsvertegenwoordiger per direct terugfluiten en een andere vertegenwoordiger uit hun midden kiezen. Voorwaarde is dan wel dat er steeds transparant en openbaar over alle niveau's heen op vertegenwoordigers gestemd wordt. Dit is simpel uitgelegd hoe zo'n systeem van directe democratie zou kunnen werken. In de praktijk is het nog wel iets ingewikkelder. Wat doe je bijvoorbeeld als je geen groep van 10 kunt vormen, maar hooguit een groep van 8 of 9? Daar wordt dan een berekening van evenredige vertegenwoordiging op los gelaten (ik zal je daar niet mee vermoeien). En zo zijn er meer van dat soort vragen. Maar in beginsel is het principe van directe democratie via trapsgewijze vertegenwoordiging van groepen die een overzichtelijke grootte hebben interessant.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ontwikkelingshulp. Nooit aan de Sinterklazen van de PvdA overlaten!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Politieke leiders zijn doorgaans arrogante zelfverzekerde klootzakken die blunderen bij het leven en blijven zitten waar ze zitten. Waarom laat het volk zich niet roeren? Dit domme gemakzuchtige mens kende haar taken en verantwoordelijkheden niet. Ze is of dom of gek. Maar helemaal sporen doet ze niet. Nou ja, welke politicus doet dat wel?
Om die reden is ook wel eens geopperd om een systeem van "directe democratie" in te voeren.
Daar ben ik ook voor. Want zo kan het niet langer. De volksvertegenwoordigers hebben LETTERLIJK schijt aan het volk. Dit is nog erger dan eerder dan de Franse revolutie. Volgens mij is die Franse revolutie ontstaan doordat het volk honger leed en de rijken niet. Maar de bestuursvorm was zo gek nog niet.
Dat werkt dan met groepen die klein genoeg zijn om het voor mensen overzichtelijk te houden en waardoor je in staat bent om alle leden van die groep persoonlijk te kennen. Laten we zeggen dat er voor gekozen is om zo'n groep uit 10 mensen te laten bestaan.

Hoeveel groepen? Ik ben voor slechts een groep. Een gevarieerde groep. ik ga daar hieronder verder op in.
Maar in beginsel is het principe van directe democratie via trapsgewijze vertegenwoordiging van groepen die een overzichtelijke grootte hebben interessant.
Hoe dan ook is het principe van directe democratie beter dan de hedendaagse volksverlakkerij en het steeds maar weer in de zeik zetten van het volk na de verkiezingen door te gaan samenwerken met de 'vijand' die het immers anders wil en op een gegeven moment al snel weer gaat dwarsliggen. - We missen nu Mercator. Eens checken wat hij uitvoert. - Dan kom ik toch uit bij die goede oude Grieken. Gewoon mensen door loting uit het volk aanwijzen: filosoof, rechtsgeleerde, steenhouwer, bankier, slager, leraar, etc. Want ik vergis me niet.

Ik schat de 'gewone' man als individu vaak hoger in dan de sluw geslepen geraffineerde uitgekookte zichzelf overschattende eigengereide beroepspoliticus.

Ik vind het gros van de mensen dom, omdat ze alles maar slikken en zich vooral laten leiden door het behaaglijke gevoel van de massa. Maar wanneer je naar de mening van bijvoorbeeld een kraandrijver informeert, krijg je vaak de onverwachte waarheid te horen omdat hij zich niet verheven voelt boven de massa.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ontwikkelingshulp. Nooit aan de Sinterklazen van de PvdA overlaten!

Bericht door xplosive »

'Hans van de Mortel' schreef:Maar wanneer je naar de mening van bijvoorbeeld een kraandrijver informeert, krijg je vaak de onverwachte waarheid te horen omdat hij zich niet verheven voelt boven de massa.
En ik maar denken dat je bovenin zo'n hoge hijskraan toch meestal hoger zit dan de meeste mensen ..... maar dat voelt dus niet zo ..... :wink2: :smile7:

Wat je nu vooral ziet (misschien een enkele uitzondering daargelaten) is dat er mensen door het volk gekozen worden die het beste ervoor doorgeleerd hebben hoe je mensen het beste kunt besodemieteren en geld van burgers kunt wegsluizen naar projecten voor nutteloze en/of schadelijke doelen. Er wordt meestal verwezen naar "deskundigen", maar het helpt burgers uiteraard maar weinig als ze "deskundig" (en natuurlijk legaal) worden opgelicht in plaats van "gewoon" opgelicht. Altijd handig om met "deskundig" te schermen, want het gros van de mensen denkt dan dat het dan wel goed zal zitten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Mahalingam »

Wat hebben ze in Afghanistan toch met geiten.
Ik lees hier over de hulp die de USA geeft:
Een van de uitgelichte projecten was bedoeld om de lokale Kasjmier-industrie te ondersteunen. Daartoe werd een aantal zeldzame blonde geiten geïmporteerd uit Italië, maar over het lot van de viervoeters bestaat onduidelijkheid. Mogelijk zijn ze door de Afghanen opgegeten.
Ik denk dat die geiten wel als maagd-vervanging geconsumeerd worden maar niet gegeten.
Het artikel gaat over $ 800 miljoen die spoorloos in het woestijnzand is verdwenen.
VS verspilt $800 miljoen in Afghanistan
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... aan_a.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Pilgrim »

Ethiopië: Niets te eten, maar wapens kopen

Geplaatst op 26 februari 2016

Afbeelding

Ik heb Ethiopië meerdere keren bezocht. Meestal moest ik daar als journalist naartoe om meelijwekkende verhalen over hongerende Afrikanen te schrijven. Ik mocht niet schrijven dat de honger hun eigen schuld was, dat de constante hulpleveringen steeds opnieuw op de zwarte markt verkocht werden en het geld daarna onmiddellijk werd uitgegeven om wapens mee te kopen.

Al decennia lang zijn Ethiopische politici er heel blij mee dat westerse landen en organisaties “hongerhulp” verlenen. In menig land wordt er naar waarheid over bericht wat er daarna gebeurt: de hulpleveringen worden in ieder geval deels doorverkocht. En met de opbrengst van deze verkoop worden nieuwe wapenaankopen gefinancierd.

Wie geld geeft voor de hongerende mensen in Afrika – bijvoorbeeld in Ethiopië – moet zich er van bewust zijn dat hij ook de wapenindustrie financiert. Daarover berichtte de Londense “Telegraph”. De BBC onderzocht de beschuldigingen – en bevestigde deze. De ene keer profiteert de Ethiopische regering, een andere keer profiteren de “warlords” (de moorddadige leiders van de rebellengroeperingen).

In heel Afrika kopen hongerrepublieken de modernste wapens – bijvoorbeeld gevechtsvliegtuigen, waarvan niemand weet wat die landen ermee van plan zijn, want erin vliegen en ze onderhouden kunnen ze niet. Ook de hongerrepubliek Ethiopië koopt zulke gevechtsvliegtuigen, bijvoorbeeld van het Russische type Su-30. De CIA heeft in zijn openbaar toegankelijke databank berichten staan, waarin beschreven wordt hoe driest de Ethiopiërs westerse hongerhulp inruilen voor wapenaankopen. De CIA publiceert zulke berichten sinds 1985.

Ethiopië is al tientallen jaren een grotere klant van de Israëlische wapenindustrie. Ethiopië kocht onlangs 200 tanks van het type T-72 uit de Oekraïne. Een van de grootste wapenleveranciers van de hongerrepubliek Ethiopië is echter Noord-Korea. De “wapenbroederschap” tussen beide landen werd onlangs nog opnieuw groots gevierd.

Het is bewezen dat Ethiopië hulpleveringen gebruikt voor wapenaankopen. En het is bewezen dat ontwikkelingshulp in Ethiopië voor politiek welbehagen van bevolkingsgroepen wordt misbruikt. Diegenen die niet luisteren naar de regering in het land laat men gewoon verhongeren. Iedere cent, die van ons naar Ethiopië stroomt, bevordert daar de onderdrukking – zeggen mensenrechtenorganisaties.

Maar opnieuw wakkert een hele armada van Duitse propagandamedia op dit moment een golf van medeleven voor Ethiopië aan, waar zogenaamd zonder onze hulp tien miljoen mensen zullen verhongeren.

Terwijl vaktijdschriften voor ontwikkelingshulp er in het jaar 2000 al op hebben gewezen dat men aan de Duitse belastingbetaler niet eeuwig zou kunnen uitleggen hoe het kan dat er regelmatig, ondanks internationale hulp, mensen in Ethiopië verhongeren. Het antwoord: de asiel- en hulpindustrie heeft er belang bij deze toestand in stand te houden.

Het tijdschrift “Geo” schreef al in het jaar 2011 hoe enorm groot de gebieden voor het verbouwen van landbouwproducten inmiddels in Ethiopië zijn. Dom genoeg wordt een groot deel van d ein het land geproduceerde levensmiddelen geëxporteerd. En de regering koopt dan opnieuw nieuwe wapens. En als de magazijnen met levensmiddelen leeg zijn, dan zijn er altijd nog de goedmenschen, die er met behulp van westerse propagandamedia heel snel toe gebracht worden uw laatste centen aan Ethiopië te schenken. Dat maakt de mensen achter de schermen blij.

Bron: http://info.kopp-verlag.de

Auteur: Udo Ulfkotte

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/02/26 ... ens-kopen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Pilgrim »

Ze zijn echt helemaal gek geworden

Geplaatst op 21 maart 2016

Afbeelding

Het geld klotst tegen de plinten. De schatkist is te klein om het te bergen, want aan banen geen gebrek en dus werkt iedereen zich een slag in de rondte en stroomt het geld bij de overheid binnen. Huizenprijzen stijgen. De rente ook. Goed voor onze pensioenen. Er wordt volop gebouwd en nog even en iedereen heeft een goede woning en niemand staat meer in de file. Voedselbanken bestaan alleen nog in verhalen over ‘toen’.

Zo ongeveer ziet de SGP de toestand van ons land. Hoe haal je het anders als partij in je hoofd om het budget voor ontwikkelingshulp te willen verhogen. En dan niet zomaar een beetje. Nee, meteen linkser dan Groen Links, naar 1%. Het is nu 0,7% van het nationaal inkomen. Hardliners vinden dat te weinig. Zij zien liever 0,8%, ook al omdat er geknabbeld wordt aan die 0,7%, doordat de torenhoge kosten voor ‘vluchtelingen’ op ontwikkelingshulp verhaald worden. Overigens slim om geld voor ontwikkelingshulp aan ‘vluchtelingen’ te besteden, zo voelt de burger vooralsnog niet de volle pijn van de kosten van die de invasie van vreemdelingen. Maar de SGP vindt kennelijk dat hulp pijn moet doen. Dus moet de burger niet alleen vele miljarden voor allerlei indringers opbrengen, maar ook flink extra bloeden voor ‘armoede’ in Verweggistan.

De SGP hanteert een ruime definitie van armoede: “Armoede beperkt zich niet tot geldgebrek, maar betreft ook politieke onderdrukking, ecologische uitputting, economisch tekort of geloofsvervolging”. Ja, zo weet ik er nog wel een paar... Als rasechte marxisten betuttelen ze ook nog eens burgers door voor te schrijven waaraan deze hun inkomen moeten besteden: “De overheid moet de voorwaarden scheppen waarbinnen een samenleving goed functioneert. En dat gebeurt pas als iedereen zijn inkomen niet alleen aan zijn eigen genoegens besteedt”. Zelden werd communisme zo cru geformuleerd.

“De helft van de 1% moet worden opgebracht door de overheid, de andere helft door particulieren en bedrijven.” Alsof geld van de overheid niet opgebracht is door particulieren en bedrijven! En dan volgt zo’n rood gekleurd zinnetje uit de mond van Dijkgraaf (SGP) dat de overheid er wel voor moet zorgen dat burgers daadwerkelijk de helft van het beoogde budget gaan opbrengen. Dat zou dan moeten door de fiscale aftrekbaarheid van giften uit te breiden. Een slecht plan.

Natuurlijk gebeuren er goede, mooie en leuke dingen met de miljarden die rondgestrooid worden. Maar de vele argumenten die tegen ontwikkelingshulp pleiten, liegen er niet om: zolang landen zelf niet voldoende in de benen komen is hulp zinloos. Landen die nooit hulp ontvingen, doen het vele malen beter dan landen die al decennia aan het hulpinfuus liggen. Onwikkelingshulp werkt niet. Het is beter, zoals de PVV wil, deze af te bouwen en in te zetten op handel.

Zij die hun brood verdienen in de sector zijn steeds de eersten om deemoedig te erkennen dat er van alles misgaat – ‘Leren van fouten’ heet dat – maar vervolgens ontwijken zij de fundamentele discussie: behoort ontwikkelingshulp wel tot de kerntaken van de overheid? Nee dus. Een overheid gaat veel te ver als zij in haar verhouding tot de burger vast gaat stellen wat al dan niet wenselijk gedrag is of welke trends wel of niet nagevolgd moeten worden, om vervolgens via haar begroting of via een fiscaal systeem de burgers aan te zetten iets te doen of na te laten.

Afbeelding
SGP Tweede Kamerlid Elbert Dijkgraaf.

Fiscale aftrekbaarheid van giften uitbreiden, zoals de SGP wil, is een slecht plan. Die aftrekbaarheid kan beter helemaal afgeschaft worden. De overheid begeeft zich met die regeling toch al op glad ijs. In een maatschappij waar giften lang niet altijd gaan naar doelen die sporen met de westerse waarden is de kans levensgroot dat de overheid foute zaken gaat sponsoren. Laat individuele burgers vanuit eigen inspiratiebronnen hun verantwoordelijkheid nemen. Dat kan, want als de overheid minder taken naar zich toe zou trekken, en dus ook minder geld van de burger zou eisen, zou die burger ook over meer eigen geld beschikken om (uit vrije wil) te kunnen schenken.

Anders dan de kop van dit stuk suggereert, gaat het in Nederland helemaal niet zo goed. Het perspectief voor jongeren en vooral ook ouderen wordt steeds somberder: toenemende armoede, oplopende kosten voor levensonderhoud, banenverlies, grote vraag naar schuldhulpverlening, wachtlijsten voor voedselbanken, verschraling van de verzorgingsstaat enz. Voor de grote meerderheid van de Nederlandse bevolking is uitbreiding van ontwikkelingshulp zoiets als de boterham van je kind weg geven.

Niet vreemd dus dat binnen de SGP lang niet iedereen blij is met de CU-koers van de partij. Dijkgraaf heeft het over ‘het kritische deel van zijn achterban’. Dat deel moet nog even overtuigd te worden van nut en noodzaak van ontwikkelingshulp. Hij wil met hen in gesprek. Veel verwacht ik daar niet van als ik hem hoor zeggen: ‘Soms moet je ondemocratisch zijn en niet luisteren naar je achterban, maar die juist meenemen’.

Ze zijn echt helemaal gek geworden bij die SGP, en ze houden er ook een rare opvatting over democratie op na...

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2016/03/21 ... -geworden/
Gelukkig is de SGP maar een kleine partij.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Mahalingam »

En grote groeier in de ontwikkelingshulpindustrie is "Solidaridad". Ze zijn erin geslaagd om aan het infuus van de staat en van de Postcodeloterij te gaan liggen.
Ze hebben de vleugels uitgeslagen en op vele plekken internationaal actief.
Hun inzet is duurzame handel.
Nu blijkt dat ze ook een Panama-constructie hebben opgetuigd met brievenbusfirma's in Panama, Hongkong en Zuid-Afrika.
In Panama koos Solidaridad voor een type stichting dat over het algemeen gebruikt wordt door rijke particulieren om hun vermogen veilig te stellen. Oprichters en begunstigden van dit soort Panamese stichtingen worden niet bekendgemaakt en de stichtingen hoeven geen jaarrekeningen op te stellen.

Transparantie
Uit het onderzoek van Trouw en het FD blijkt dat Solidaridad zelfs moeite deed om de transparantie nog verder in te perken. Miljoenen aan Nederlands geld, van onder andere het ministerie van buitenlandse zaken en de Nationale Postcode Loterij, worden door de Nederlandse Stichting Solidaridad overgemaakt naar deze Panamese stichting.
http://www.trouw.nl/tr/nl/38754/Panama- ... nama.dhtml
Volgens "Solidaridad" is het niet erg want het is voor een goed doel.
En belastingontduiking? Niet nodig !
Bovendien, zegt Roozen, betaalt Solidaridad in Nederland - net als andere goede doelen - geen belasting. Solidaridad wil ook in het buitenland en bij internationale transacties geen belasting betalen. "Het zou vervelend zijn als interne geldstromen fiscaal belast worden", aldus de directeur.
Dus er is wel belastingontloping, maar dan in ontwikkelingslanden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Koenders wil weer gratis geld aan Afrika gaan geven.

Bericht door King George »

Afbeelding Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door King George »

Het gratis geld aan Afrika geven gaat wel geschieden; Serieus werk maken van loketzoekers terug te nemen gaat natuurlijk nooit en te nimmer geschieden. En nog steeds snapt men het niet. Zo worden uit de Middellandse Zee opgeviste loketzoekers niet naar de Afrikaanse kust teruggebracht, maar in Europa aan wal gebracht. En het dan gek vinden dat ze nooit meer weggaan. Een structureel werkloze niet inpasbare sociaal-economische onderklasse vestigt zich hier blijvend. Zo voer je de jeugdwerkloosheid wel weer op.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Ariel »

Wat fijn dat we zulke competente leiders als Bertje Koenders hebben. De goeie man gaat het wiel uitvinden. Dat is werkelijk nog nooit eerder gebeurd. Geld naar Afrika. Briljant. icon_thumbup.gif . Waarom hebben we daar niet eerder aan gedacht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Mahalingam »

Er gaat steeds minder geld naar de onwikkelingshulp. Vooral de groten (= Oxfam Novib, Cordaid, ICCO en Hivos ) uit de tijd van de verzuiling, moeten inleveren ten koste van de kleinere.
De poen wordt verdeeld met behulp van potjes geld voor een bepaalde doelstelling (thema). Voorbeeld:
Zo hecht minister Ploumen aan de emancipatie van vrouwen. Zij stelde een subsidie beschikbaar voor projecten die zaken als moedersterfte of ongewenste zwangerschappen bestrijden. 264 organisaties tekenden in. Zij moesten onderling concurreren om de gunst van het ministerie en slechts negen organisaties zagen hun moeite beloond. De andere 255 visten achter het net.
Dat is me een wildgroei.
Schulpen telde 47 van zulke potjes over de periode 2003-2020, waaruit maar liefst 510 verschillende organisaties geld krijgen of kregen. Minister Lilianne Ploumen voor buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking heeft er nu 37 onder haar beheer, dan wel in voorbereiding.
En al die groepen moeten plannen op papier zetten, vergaderen enz. En ook zijn er veel ambtenaren bezig om uit de papierbrij de gelukkigen te selecteren.
Ontwikkelingsorganisaties aan leiband van ministerie
"Het ministerie is erin geslaagd zelf achter het stuur te kruipen. Het beschouwt de organisaties als uitvoerders van zijn beleid", zegt onderzoeker Lau Schulpen.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... erie.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Wat fijn dat we zulke competente leiders als Bertje Koenders hebben. De goeie man gaat het wiel uitvinden. Dat is werkelijk nog nooit eerder gebeurd. Geld naar Afrika. Briljant. icon_thumbup.gif . Waarom hebben we daar niet eerder aan gedacht.
:roll: :roll: :roll:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Mahalingam »

Rusland heeft het helemaal gehad met die NGO's uit het buitenland. Zeker na dat gedoe met dat bootje van Green Peace in de IJszee.
NGO's worden juridisch gezien als 'buitenlandse agenten' die dus in de gaten moeten worden gehouden uit landsbelang. En het moet duidelijk zijn waar het geld vandaan komt en waar het naartoe gaat. De NGO's zijn ziedend hierover.

En dan nu China. Die heeft ook (zeker na die bemoeienissen met die Oejgoeren) de zaak strak aangetrokken. China is baas in eigen land en NGO's zijn gasten.
China neemt wet aan die macht geeft over 'buitenlandse' ngo's
Volgens de wet, die komend jaar in werking treedt, mogen buitenlandse ngo's de staatsveiligheid en 'etnische eenheid' van China niet in gevaar brengen. Ze moeten een Chinese sponsor hebben en zich laten registreren bij de politie. Die krijgt ruime bevoegdheden om ngo-medewerkers te ondervragen, huiszoeking te doen, financiën in kaart te brengen en activiteiten aan banden te leggen.
[...]
De nieuwe wet, die volgens Chinese staatsmedia meer dan 7000 buitenlandse ngo's en hun lokale partners kan treffen, is onderdeel van een groot pakket wetgeving (met onder meer een antiterrrorisme- en een cyberveiligheidswet) waarmee president Xi Jinping westerse invloeden op de Chinese maatschappij en daardoor geïnspireerde binnenlandse kritiek wil inperken en beheersen.
En de Chinese kijk op de zaak:
Chinese hoge ambtenaren zien het probleem niet. China verwelkomt gezagsgetrouwe buitenlandse ngo's in het land, maar pakt wel degenen aan die de staatsveiligheid of de maatschappelijke stabiliteit bedreigen, zeiden ze gisteren tegen Reuters, zonder echter te definiëren wat dit betekent.

'Laat ik het alledaagse bewoordingen zeggen', zei Guo Linmao van het Nationaal Volkscongres. 'Als je in problemen verkeert, vraag dan de politie om hulp. Waar ben je bang voor als je de wet niet hebt overtreden?'
http://www.volkskrant.nl/buitenland/chi ... ~a4291306/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Pilgrim »

De leugens van Ploumen c.s.; Honger, Droogte, El Niño?

Geplaatst op 17 mei 2016

Dit artikel ontvingen wij van onze lezer Kippenboer, een die de door Ploumen c.s. geuite leugens om weer geld naar Ethiopië te sturen graag belicht en u laat zien zoals met meer ontwikkelingsgeld, dat het storten in de bodemloze put is. E.e.a. naar aanleiding va ons artikel dat er naast de reeds door Ploumen gestorte 25 miljoen nog een 3 miljoen van uw belastingcenten naar Ethiopië gaan.

Honger, droogte? El Nino?
Nee, dammenbouw en mega agrarische projecten ! De Grote Dam in de Nijl gaat ook iets van 5 miljard kosten. Daarnaast worden er in Ethiopië nog 3 dammen bijgebouwd, met als gevolg droogte en dus hongersnood.

Langs de benedenloop van de Omo rivier in zuidwest Ethiopië leven acht verschillende stammen met een gezamenlijke bevolking van ongeveer 200.000.Zij leven hier al eeuwenlang.

In 2011 begon de regering van Ethiopië grote kavels vruchtbaar land in het Beneden-Omo-gebied te verpachten aan Maleisische, Italiaanse, Indiase en Koreaanse bedrijven voor de productie van palmolie, jathropha (voor biobrandstof), katoen en mais. Tevens werd begonnen met de gedwongen verhuizing van Bodi, Kwegu en Mursi naar hervestigingsdorpen om plaats te maken voor het grootschalige door de staat beheerde Kuraz Sugar Project, dat uiteindelijk 245.000 hectaren landbouwgrond zal beslaan. Ook de Suri, die langs de westelijke oever van de Omo leven, worden onder dwang verdreven naar nederzettingen buiten hun land om plaats te maken voor de ‘Koka’ palmolie-plantage.

De toekomst van deze stammen is echter onzeker. In de Omo wordt een gigantische hydro-elektrische dam, de Gibe III, aangelegd. Wanneer de dam gereed is zal deze een kwetsbaar milieu en de bestaansmiddelen van deze stamgemeenschappen, die afhankelijk zijn van de rivier en haar jaarlijkse overstroming, vernietigen.

Eind 2006 begon het Italiaanse constructiebedrijf Salini Costruttori met de bouw van de Gibe III dam, die al voor 50% is voltooid. Een stuw- dam in aanbouw in Ethiopië zal enorme gevolgen hebben voor het Turkanameer in Kenia, het grootste woestijnmeer ter wereld.
Experts vrezen dat het meer opdroogt.

En wat lees je dan?
28 miljoen Nederlands belastinggeld gaat naar de hongerende Ethiopers...
“Ethiopië is een van de landen die lijden onder de gevolgen van het weersverschijnsel El Niño. Vanwege de uitzonderlijke situatie in het land had Nederland sinds eind vorig jaar alleen al voor Ethiopië ruim 25 miljoen euro extra vrijgemaakt.” Lees de Telegraaf en ons artikel 3 Miljoen EXTRA voor Ethiopië, NUL euro en geen eten voor Nederlandse senioren, klik hier.

En dan zie je plaatjes, lees je en zie je zielige beelden op televisie en wordt ons belastinggeld schaamteloos overgemaakt en vragen de bekende hulporganisaties tientallen miljoenen om deze mensen te helpen. Ethiopie geeft gewoon miljarden uit aan deze dammen, buitenlandse organisaties hebben hun leningen ingetrokken. De bouw begon in 2006 met een budget van 1,4 miljard Euro. De dam is reeds voor de helft voltooid en de kosten rijzen de pan uit...
Geld voor voedsel, nee, dat moet uit het westen komen.

De stuwdam zal het zuidwestelijke deel van de Omorivier, die een verloop heeft van 760 kilometer, van de hooglanden van Ethiopië tot aan het Turkanameer in Kenia, versperren.

De bevolking van Ethiopië groeit nog altijd zeer sterk. In 1990 woonden er 48 miljoen mensen in Ethiopië, momenteel zijn dat er 99,5 miljoen. Het bevolkingsaantal is in 25 jaar tijd verdubbeld. Ethiopië heeft een bevolking van bijna 100 miljoen mensen. Het land is in staat om meer dan 90 procent van de bevolking van eten te voorzien en zelfs in slechte jaren kon het overgrote deel van de Ethiopiërs van hun eigen land eten.

Ethiopië bouwt dammen bij de vleet om de eigen en buitenlandse agrarische megaprojecten te irrigeren en om electriciteit te winnen, die ze denken door te kunnen verkopen in de regio.

El Niño? Noem het dus maar water en landjepik van grote buitenlandse agrarische en olie bedrijven en een dam die eeuwenoude stammen van hun grond verdrijft hun water inpikt en hun het leven onmogelijk maakt. En dat noemen ze dan El Niño. Niet alleen Ethiopië, maar ook delen van Kenia (o.a. het Turkana meerwaar miljoenen flamingo’s tot voor kort leefden), Zuid Soedan en Somalie zullen getroffen worden door water en hongersnood en de onderlinge stammen en landconflicten zullen groeien. Lees het artikel in de Huffington Post.

Survival International has reported Italian engineering giant Salini to the OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) over its construction of a controversial dam which is set to destroy the livelihoods of hundreds of thousands of people in Ethiopia and Kenya. The dam has cut off the Omo river’s regular flooding, which 100,000 people rely on to water their crops and livestock and a further 100,000 depend on indirectly. According to experts, this could also spell the end for Lake Turkana – the world’s largest desert lake – and disaster for the 300,000 tribespeople living along its shores Salini did not seek the consent of local people before building the dam, but claimed that an “artificial flood release” would compensate them for their losses. However, this promised flood never came and thousands of people now face starvation.

Miljoenen mensen in Ethiopie, Zuid Soedan, Somalie en Kenia worden beroofd van hun eeuwenoude waterbronnen, weide en landbouw- gronden, maar dat is niet de schuld van de dammen en de agrarische industrie, nee van el Niño.

Ethiopië bouwt een superdam in de Nijl, waarmee alle landen stroomafwaarts (Soedan en Egypte) ook veel minder water gaan krijgen, terwijl ze niets doen aan geboortebeperking, integendeel.

De komende jaren zullen er nog miljarden naar deze landen gaan, zogenaamd vanwege droogte door klimaatverandering, el Niño en daardoor hongersnood. Ook locale conflicten tussen stammen en landen zullen oplaaien, het al zo afgenomen wild zal nog meer gejaagd worden, of weggejaagd om de geiten en koeien te beschermen.

De oorzaken zijn echter onbezonnen dammenbouw, herplaatsing van mensen die al eeuwenlang van hun land leefden, door goed met de natuur om te gaan.

En o ja, ze hebben ook pas een nieuwe light rail aangelegd, kosten 475 miljoen dollar...

http://www.geennieuws.com/2016/05/de-le ... e-el-nino/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Mahalingam »

Waarheen op vakantie? Dat vroeg een vrouw zich af en zo kwam ze in Gambia terecht. Uit de reclame:
Rondreis Gambia, ongerepte natuur, vriendelijke bevolking, mooi strand
Gambia is het kleinste land van Afrika en wordt doorsneden door de Gambia rivier. De bijna 50 km lange kustlijn bestaat uit witte zandstranden, terwijl u landinwaarts oerwoud aantreft. Gambia is een bijzonder aangename tropische verrassing. Naast zon, zee en prachtige stranden is er nog veel meer te beleven op deze bestemming aan de West-Afrikaanse kust. Bereid u voor op een kennismaking met de vriendelijke lokale bevolking, de ongerepte natuur en het prachtige binnenland, waar apen, krokodillen en meer dan 450 kleurrijke vogelsoorten zich uitstekend thuis voelen!
https://www.kras.nl/rondreis/Gambia/?gc ... GwodvmIL5w

En wat viel haar op? Dat de mensen geen kranen hebben waar water uit komt om te drinken.
Eenmaal thuis gekomen werd er een stichting opgericht om daar wat aan te doen.
Nu wordt er geld ingezameld zodat er waterputten geboord kunnen worden en met behulp van electriciteit uit zonnepanelen, water opgepompt. Dan is dat milieuvriendelijk en duurzaam.
http://sleutelstad.nl/2016/06/01/kunstv ... in-gambia/

Het maximaal haalbare technische niveau aldaar is dat van een emmer aan een touw in een wijde waterput laten zakken.
Gezien de hoeveelheid techniek en de beschikbaarheid van reserveonderdelen (en het betalen daarvan) kan je 'duurzaam' wel op je buik schrijven.
http://nl.aliexpress.com/item/solar-pow ... .19.qcxLuW
hier over de hulp bij het water probleem:
‘Wasted’ wells fail to solve Africa’s water problems
“In the Menaka region of Mali, 80% of wells are dysfunctional,” Skinner reports. “In northern Ghana, 58% require repair.”

Key problems, he says, are bad design and poor construction. Aid agencies like to use local contractors, because it provides work and helps local economies. But Skinner says many are slipshod, corrupt or incompetent.

Agencies also like to give “ownership” of the water sources to villages, encouraging local people to set up committees to collect fees and pay for maintenance. While fine in theory, this often doesn’t work and when repairs are needed the kitty is empty.
https://www.newscientist.com/article/dn ... -problems/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Wat fijn dat we zulke competente leiders als Bertje Koenders hebben. De goeie man gaat het wiel uitvinden. Dat is werkelijk nog nooit eerder gebeurd. Geld naar Afrika. Briljant. icon_thumbup.gif . Waarom hebben we daar niet eerder aan gedacht.
Ik meen gehoord te hebben via de rado dat men inderdaad druk doende is het wiel van ontwikkelingshulp opnieuw uit te vinden. Hoezo dat? Door het NIEUW LEVEN in te blazen. Uiteraard met de kracht van miljoenen euro's. De noodzaak daartoe? Let op! Daar komt ie . . . om de asielerende immigratie vluchtelingenstroom, die gekenmerkt wordt door op onze kenniseconomie parasiterende Afrikaanse moslims, door ons kabinet EINDELIJK herkend als economische vluchtelingen, een halt toe te roepen.

Het waardeloze lulverhaal erachter? We doen dit om werkgelegenheid te creëren. Ik heb ook iets gehoord over 'belonen en straffen' van landen in Afrika die niet meewerken illegale vluchtelingen tegen te houden en terug te nemen. Toe maar. Daar gaan we weer als oud-kolonialisator met het meester-achtige vingertje omhoog. 'Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe'. Afrika heeft een enorm groot voordeel. Over de rol van Zwartepiet zal geen discussie ontaarden in een boel politiek geharrewar. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Mahalingam »

Ongeveer een kwart van de ontwikkelingshulp wordt besteed in ons land aan opvanghulp voor migranten. Dan blijft er minder subsidie over voor de 3-de wereld hulp. Dat wordt snijden in het personeelsbestand.
Cordaid botst met Ploumen
Hulporganisatie Cordaid klaagt steen en been over het vermeend hardvochtige beleid van minister Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking, OS). De PvdA-bewindsvrouw voert ’de agenda van Trump’ uit, vindt de organisatie, die sinds de bezuiniging van 1 miljard euro op het OS-budget van dit kabinet aanmerkelijk minder overheidsgeld krijgt.
Ploumen wil niet in 1 zin vermeld worden met de duivel Trump.
Ploumen vindt de vergelijking van haar beleid met de voorstellen van presidentskandidaat Trump (die voorstelde in de VS een muur te bouwen tegen immigranten uit Mexico) volledig mank gaat. „Het slaat nergens op. Ja, het klopt dat een deel van het hulpgeld bestemd is voor het eerste jaar opvangen van asielzoekers. Dat doen we al sinds 1993.” Ze wijst erop dat er 570 miljoen extra is gegaan naar noodhulp, en dat een deel van dat geld via hulporganisaties als Cordaid wordt besteed.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2605 ... men__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Mahalingam »

Er stromen miljarden aan ontwikkelingshulp Ethiopië binnen.
Te midden van die ellende weten bedrijven toch zaken te doen. Maar helaas, instabiele regio.
Nederlandse bloemenkwekerijen in Ethiopië aangevallen
Zeker vier Nederlandse bloemenkwekerijen in de omgeving van Bahir Dar in Ethiopië zijn de afgelopen dagen slachtoffer geworden van brandstichting en vernieling. Dat heeft het Nederlandse bedrijf Esmeralda Farms donderdag bekendgemaakt.

Bij verschillende kwekerijen is brand gesticht en zijn pomphuizen vernietigd waardoor alleen water via een noodvoorziening en door regen beschikbaar is. Een vijfde kwekerij is aangevallen, maar heeft zich kunnen verdedigen. De bedrijven worden nu extra beveiligd. Ook kwekerijen in handen van Israëlische, Italiaanse, Indiase en Belgische bedrijven zouden zijn aangevallen.

Ze worden aangevallen omdat ze banden met de overheid zouden hebben. De demonstranten willen meer vrijheid van de regering. Volgens het Nederlandse Esmeralda Farms is er al voor 10 miljoen euro aan investeringen in vlammen opgegaan.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/ned ... ~a4369097/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ontwikkelingshulp

Bericht door Mahalingam »

Mensen met een sterke drang om hulp te geven zijn makkelijk op te lichten. Zie maar:
Onderzoek naar fraude met hulpgeld voor Syrië
Save the Children en Stichting Vluchteling vrezen fraude met hun hulpgeld aan Syrië. Turkse leveranciers, bij wie zij goederen inkochten, zouden de prijzen bewust hebben opgedreven. Met producten zou gesjoemeld zijn.
Waarom 'vrezen fraude"'? Gedane zaken nemen geen keer.
Zou het dit zijn?
Minister Ploumen noemt het schandalig
De hulpprogramma's worden uitgevoerd met geld van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Minister Lilianne Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking) noemt de fraude schandalig. Ze is in een vroeg stadium op de hoogte gesteld over de kwestie.

Ze wacht het onderzoek af, maar als het bewezen wordt moeten de hulporganisaties het geld terugbetalen aan het ministerie. Die moeten het bedrag dan weer verhalen op de fraudeurs, aldus Ploumen.
http://www.ad.nl/buitenland/onderzoek-n ... ~a80c81e3/

De twee Nederlandse hulporganisaties hebben een eigen, onafhankelijk onderzoek ingesteld naar de mogelijke fraude en kartelvorming. Nu maar hopen dat die niets ontdekken (dat zal wel niet) want anders moeten er miljoenen terug naar de staat.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie