Vraag aan ihsan

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Tukker »

ihsanyd schreef:@Circe, het hopeloos om hierop te reageren.

@Ariel, Ik vind het weer klasse dat je het onderzocht hebt!! That's the spirit! Ik heb geen reden om die man niet te geloven als hij de waarheid zegt. Dat gaat niet tegen de Koran in. De Koran zegt: "Ze doden hem (Jesus) niet, maar het leek zo voor hun." Nogmaals de Koran is heel exact en precies erover. Als je de bijbel leest dan weet je dat iedereen verbaasd was dat Jezus al ZO snel was gestorven omdat die andere 2 nog niet dood waren maar er was haast want het was Sabath. Zijn bloed, is misschien wel op de Ark gevallen, Hij(Jezus) leek dood te zijn, maar in werkelijkheid was dat niet zo. Heb je nooit gehoord van mensen die MEDISCH dood zijn verklaard en na een tijdje (1 dag of 2 dagen of 3 dagen) weer levend worden? Sommigen hebben dan ook een Bijna Doods Ervaring. Jezus leek dood voor de toeschouwers en buitenstaanders maar in werkelijkheid was hij niet dood. Dat is wat de Koran erover zegt. Zoals ik al zei, is de Koran een aanvulling op de missende stukjes in de Bijbel. Tot nu toe, als je de bijbel leest en de Koran dan PAS heb je de volledige beeld van het hele verhaal. Ron was een ECHTE OPRECHTE Christen. Moge hij in vrede rusten. Die chromosomen maken Jezus nog niet tot letterlijke zoon van God. Die ene y chromosoom was noodzakelijk waarschijnlijk voor zijn Schepping. De Koran is DUIDELIJK: De schepping van Jezus is NIET ANDERS dan de Schepping van ADAM en of EVA. Ze misten ALLEMAAL of een vader of een moeder of beiden. God heeft GEEN Zoon want Hij heeft GEEN vrouw. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. En Jezus zegt vaak zelf: The son of Man, My Father and Your Father. Wanneer gaan mensen toch begrijpen?

Mvg. Ihsan
Wat heb ik hier toch smakelijk om moeten lachen. Ariel, heeft je in het verdomhoekje en jij probeert je hier uit te halen door te beweren dat je in de veronderstelling bent dat Jezus wel gekruisd is, maar het overleefd heeft. De rest is gewoon een stortvloed aan woorden, waarin je probeert ( wat je ook aardig lukt) de voorstelling van zaken in het gedrang verloren te laten gaan.

Je weet als moslim maar al te goed dat niet Jezus, maar een dubbelganger gekruisigd is. En ook weet je dat Jezus op het moment dat de Romeinen hem kwamen arresteren naar de Hemel is opgestegen. Dit zijn islamische feiten die je kent, maar die jij je niet bedient omdat jij jezelf anders behoorlijk zal tegenspreken. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Of ben je vergeten dat Allah tegen Jezus gezegd heeft, ''ya Isa mutawaffeeka warafiaauka ilaa.''
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Ariel »

ihsanyd schreef:
Ariel,

Je begrijpt het echt niet. Je moet gewoon jezelf blijven maar wel meedraaien in de maatschappij. Je moet niet jezelf verloochenen omdat de maatschappij dat van je vraagt. Zelf binnen een gezin zijn mensen verschillend en houden verschillende levensstijlen op na! Neem een kijkje binnen je hele familie en die van je man en vertel mij of iedereen identiek is. Wat is dan het probleem??

Oh, maar ik begrijp het wel hoor. Als moslim kan en mag je geen volwaardig modern westerse burger zijn.

Het leven in een westers land is voor een moslim vol gevaren. Zedeloosheid en normvervaging zijn grote gevaren voor jullie. Voor dat je het weet wordt jij ingekapseld door de bedorven westerse maatschappij , en dat gun ik Moslims niet.
Ik heb het beste met jullie voor.

Maar er is goed nieuws. Er zijn op deze wereld genoeg maatschappijen of landen waar een moslim zich veel meer thuis voelt dan in Nederland. Waar ze zich niet druk hoeft te maken om Geert Wilders, of om een lullig cartoontje. Waar ze hun ogen niet naar beneden hoeft te slaan als er een vrouw in minirok voorbij loopt. Waar ze zich geen zorgen hoeven te maken als het Moslima’s verboden wordt om een nikab te dragen.

Maar ik begrijp ook waarom een moslim niet wil assimileren. Want dat betekent namelijk het verlies van de islam. Zolang jullie 'vreemd' onder elkaar, wordt je geloof niet aangetast. Moslims moeten zich voegen naar de Islam, naar de Oemmah (islamitische wereld gemeenschap), dat is jullie zelfstandigheid en vrijheid, dus schud de waan van de Westers geïnspireerde ‘individuele vrijheid’ van je af , en verhuis naar een Islamitisch paradijs. Het is voor je eigen bestwil.

Mijn vader vertelde me vroeger al dat ook in de natuur dieren van één soort bij elkaar blijven. Elk soort vis zwemt in zijn eigen school. Het zou voor deze wereld beter zijn als mensen van gelijke karakters en moraal bij elkaar blijven. Dus Moslims in Moslim landen, en de westerse georiënteerde mensen in hun habitat. We kunnen elkaar bezoeken en zaken met elkaar doen maar niet bij elkaar wonen. Daar komen problemen van.
Islam en het westen verdragen elkaar niet. Jammer, maar waar..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door ihsanyd »

Tukker schreef:
ihsanyd schreef:@Circe, het hopeloos om hierop te reageren.

@Ariel, Ik vind het weer klasse dat je het onderzocht hebt!! That's the spirit! Ik heb geen reden om die man niet te geloven als hij de waarheid zegt. Dat gaat niet tegen de Koran in. De Koran zegt: "Ze doden hem (Jesus) niet, maar het leek zo voor hun." Nogmaals de Koran is heel exact en precies erover. Als je de bijbel leest dan weet je dat iedereen verbaasd was dat Jezus al ZO snel was gestorven omdat die andere 2 nog niet dood waren maar er was haast want het was Sabath. Zijn bloed, is misschien wel op de Ark gevallen, Hij(Jezus) leek dood te zijn, maar in werkelijkheid was dat niet zo. Heb je nooit gehoord van mensen die MEDISCH dood zijn verklaard en na een tijdje (1 dag of 2 dagen of 3 dagen) weer levend worden? Sommigen hebben dan ook een Bijna Doods Ervaring. Jezus leek dood voor de toeschouwers en buitenstaanders maar in werkelijkheid was hij niet dood. Dat is wat de Koran erover zegt. Zoals ik al zei, is de Koran een aanvulling op de missende stukjes in de Bijbel. Tot nu toe, als je de bijbel leest en de Koran dan PAS heb je de volledige beeld van het hele verhaal. Ron was een ECHTE OPRECHTE Christen. Moge hij in vrede rusten. Die chromosomen maken Jezus nog niet tot letterlijke zoon van God. Die ene y chromosoom was noodzakelijk waarschijnlijk voor zijn Schepping. De Koran is DUIDELIJK: De schepping van Jezus is NIET ANDERS dan de Schepping van ADAM en of EVA. Ze misten ALLEMAAL of een vader of een moeder of beiden. God heeft GEEN Zoon want Hij heeft GEEN vrouw. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. En Jezus zegt vaak zelf: The son of Man, My Father and Your Father. Wanneer gaan mensen toch begrijpen?

Mvg. Ihsan
Wat heb ik hier toch smakelijk om moeten lachen. Ariel, heeft je in het verdomhoekje en jij probeert je hier uit te halen door te beweren dat je in de veronderstelling bent dat Jezus wel gekruisd is, maar het overleefd heeft. De rest is gewoon een stortvloed aan woorden, waarin je probeert ( wat je ook aardig lukt) de voorstelling van zaken in het gedrang verloren te laten gaan.

Je weet als moslim maar al te goed dat niet Jezus, maar een dubbelganger gekruisigd is. En ook weet je dat Jezus op het moment dat de Romeinen hem kwamen arresteren naar de Hemel is opgestegen. Dit zijn islamische feiten die je kent, maar die jij je niet bedient omdat jij jezelf anders behoorlijk zal tegenspreken. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Of ben je vergeten dat Allah tegen Jezus gezegd heeft, ''ya Isa mutawaffeeka warafiaauka ilaa.''
Maar wat ook de waarheid mag zijn, JEZUS is de Messias maar NIET DE ZOON van GOD in letterlijke zin, maar een SCHEPSEL van God.

Wa Qawlihim 'Innā Qatalnā Al-Masīĥa `Īsá Abna Maryama Rasūla Allāhi Wa Mā Qatalūhu Wa Mā Şalabūhu Wa Lakin Shubbiha Lahum Wa 'Inna Al-Ladhīna Akhtalafū Fīhi Lafī Shakkin Minhu Mā Lahum Bihi Min `Ilmin 'Illā Attibā`a Až-Žanni Wa Mā Qatalūhu Yaqīnāan

Bal Rafa`ahu Allāhu 'Ilayhi Wa Kāna Allāhu `Azīzāan Ĥakīmāan

Wa 'In Min 'Ahli Al-Kitābi 'Illā Layu'uminanna Bihi Qabla Mawtihi Wa Yawma Al-Qiyāmati Yakūnu `Alayhim Shahīdāan

Dhālika `Īsá Abnu Maryama Qawla Al-Ĥaqqi Al-Ladhī Fīhi Yamtarūna

Mā Kāna Lillāhi 'An Yattakhidha Min Waladin Subĥānahu 'Idhā Qađá 'Amrāan Fa'innamā Yaqūlu Lahu Kun Fayakūnu

Wa 'Inna Allāha Rabbī Wa Rabbukum Fā`budūhu Hādhā Şirāţun Mustaqīmun

'In Huwa 'Illā `Abdun 'An`amnā `Alayhi Wa Ja`alnāhu Mathalāan Libanī 'Isrā'īla

Thumma Qaffaynā `Alá 'Āthārihim Birusulinā Wa Qaffaynā Bi`īsá Abni Maryama Wa 'Ātaynāhu Al-'Injīla Wa Ja`alnā Fī Qulūbi Al-Ladhīna Attaba`ūhu Ra'fatan Wa Raĥmatan Wa Rahbānīyatan Abtada`ūhā Mā Katabnāhā `Alayhim 'Illā Abtighā'a Riđwāni Allāhi Famā Ra`awhā Ĥaqqa Ri`āyatihā Fa'ātaynā Al-Ladhīna 'Āmanū Minhum 'Ajrahum Wa Kathīrun Minhum Fāsiqūna

Yā 'Ahla Al-Kitābi Lā Taghlū Fī Dīnikum Wa Lā Taqūlū `Alá Allāhi 'Illā Al-Ĥaqqa 'Innamā Al-Masīĥu `Īsá Abnu Maryama Rasūlu Allāhi Wa Kalimatuhu 'Alqāhā 'Ilá Maryama Wa Rūĥun Minhu Fa'āminū Billāhi Wa Rusulihi Wa Lā Taqūlū Thalāthatun Antahū Khayrāan Lakum 'Innamā Allāhu 'Ilahun Wāĥidun Subĥānahu 'An Yakūna Lahu Waladun Lahu Mā Fī As-Samāwāti Wa Mā Fī Al-'Arđi Wa Kafá Billāhi Wa Kīlāan

Laqad Kafara Al-Ladhīna Qālū 'Inna Allāha Huwa Al-Masīĥu Abnu Maryama Qul Faman Yamliku Mina Allāhi Shay'āan 'In 'Arāda 'An Yuhlika Al-Masīĥa Abna Maryama Wa 'Ummahu Wa Man Fī Al-'Arđi Jamī`āan Wa Lillahi Mulku As-Samāwāti Wa Al-'Arđi Wa Mā Baynahumā Ykhluqu Mā Yashā'u Wa Allāhu `Alá Kulli Shay'in Qadīrun

Laqad Kafara Al-Ladhīna Qālū 'Inna Allāha Huwa Al-Masīĥu Abnu Maryama Wa Qāla Al-Masīĥu Yā Banī 'Isrā'īla A`budū Allāha Rabbī Wa Rabbakum 'Innahu Man Yushrik Billāhi Faqad Ĥarrama Allāhu `Alayhi Al-Jannata Wa Ma'wāhu An-Nāru Wa Mā Lilžžālimīna Min 'Anşārin

Laqad Kafara Al-Ladhīna Qālū 'Inna Allāha Thālithu Thalāthatin Wa Mā Min 'Ilahin 'Illā 'Ilahun Wāĥidun Wa 'In Lam Yantahū `Ammā Yaqūlūna Layamassanna Al-Ladhīna Kafarū Minhum `Adhābun 'Alīmun

'Afalā Yatūbūna 'Ilá Allāhi Wa Yastaghfirūnahu Wa Allāhu Ghafūrun Raĥīmun

Mā Al-Masīĥu Abnu Maryama 'Illā Rasūlun Qad Khalat Min Qablihi Ar-Rusulu Wa 'Ummuhu Şiddīqatun Kānā Ya'kulāni Aţ-Ţa`āma Anžur Kayfa Nubayyinu Lahumu Al-'Āyāti Thumma Anžur 'Anná Yu'ufakūna

Wa Bikufrihim Wa Qawlihim `Alá Maryama Buhtānāan `Ažīmāan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef: Je begrijpt het echt niet. Je moet gewoon jezelf blijven maar wel meedraaien in de maatschappij. Je moet niet jezelf verloochenen omdat de maatschappij dat van je vraagt. Zelf binnen een gezin zijn mensen verschillend en houden verschillende levensstijlen op na! Neem een kijkje binnen je hele familie en die van je man en vertel mij of iedereen identiek is. Wat is dan het probleem??
Wanneer ik dit zo lees vraag ik me af waarom je een voorstander bent van sharia voor kafir?

Waar jij je nu op beroept wil jij anderen onthouden.
Waarom is dat?
IK HEB NERGENS GEZEGD DAT DE KAFIR ONDER DE SHARIA MOET VALLEN!Sharia is voor de MOSLIMS en niet voor de NIET-MOSLIMS.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Manon »

haaa... maar zeg dat dan toch direct!

استخدام الأبجدية العربية لقراءة أسهل
Laatst gewijzigd door Manon op vr mei 28, 2010 2:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Tukker »

Ihsan, acht jij het nou nodig om mij met arabische verzen om de oren te slaan? En waarom zeg je dat Jezus de zoon van Mariam is tegen mij, nota bene zelf een moslima? Ik geloof ook dat Jezus ibn Mariam is, maar wat ik niet begrijp is dat jij in de wetenschap dat een dubbelganger ( en dus niet Jezus zelf) van Jezus gekruisigd is toch als verdedigingsrede gebruikt dat de enige echte Jezus gekruisigd is? Je spreekt jezelf alom tegen, want je zegt in je reactie naar mij toe: Wa Mā Qatalūhu Wa Mā Şalabūhu Wa Lakin Shubbiha Lahum. Hoe valt dat te rijmen met je eerdere reactie naar Ariel toe, waarin je stug beweert dat Jezus wel gekruisigd en vermoord is, maar weer aan het kruis tot leven gekomen is? :roll: Waarom niet gewoon ruiterlijk toegeven dat het geen slimme zet was om dat onderzoek van die wetenschapper aan te halen?
Laatst gewijzigd door Tukker op vr mei 28, 2010 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef:
Monique schreef:
ihsanyd schreef: Je begrijpt het echt niet. Je moet gewoon jezelf blijven maar wel meedraaien in de maatschappij. Je moet niet jezelf verloochenen omdat de maatschappij dat van je vraagt. Zelf binnen een gezin zijn mensen verschillend en houden verschillende levensstijlen op na! Neem een kijkje binnen je hele familie en die van je man en vertel mij of iedereen identiek is. Wat is dan het probleem??
Wanneer ik dit zo lees vraag ik me af waarom je een voorstander bent van sharia voor kafir?

Waar jij je nu op beroept wil jij anderen onthouden.
Waarom is dat?
IK HEB NERGENS GEZEGD DAT DE KAFIR ONDER DE SHARIA MOET VALLEN!Sharia is voor de MOSLIMS en niet voor de NIET-MOSLIMS.
Je bedoelt 2 verschillende wetboeken in Nederland?
Een sharia voor moslims en de "gewone" voor kafir.

Mogen moslims kiezen onder welke wet ze willen vallen of moeten ze dan moslim-af worden?
Welke wet wordt gehanteerd wanneer een conflict is tussen een moslim en een kafir?
Waarom is de sharia in islamitische landen niet alleen voor moslims maar voor iedereen.
Wie bepaalt WELKE sharia "wet" is?
Wie bepaalt wie de "geleerden" zijn die de sharia handhaven?
etc.

Zomaar wat vraagjes die in me opkomen.
Ik verwacht een duidelijk antwoord aangezien je nogal zeker van je zaak bent.
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door ihsanyd »

Tukker schreef:Ihsan, acht jij het nou nodig om mij met arabische verzen om de oren te slaan? En waarom zeg je dat Jezus de zoon van Mariam is tegen mij, nota bene zelf een moslima? Ik geloof ook dat Jezus ibn Mariam is, maar wat ik niet begrijp is dat jij in de wetenschap dat een dubbelganger ( en dus niet Jezus zelf) van Jezus gekruisigd is toch als verdedigingsrede gebruikt dat de enige echte Jezus gekruisigd is? Je spreekt jezelf alom tegen, want je zegt in je reactie naar mij toe: Wa Mā Qatalūhu Wa Mā Şalabūhu Wa Lakin Shubbiha Lahum. Hoe valt dat te rijmen met je eerdere reactie naar Ariel toe, waarin je stug beweert dat Jezus wel gekruisigd en vermoord is, maar weer aan het kruis tot leven gekomen is? :roll: Waarom niet gewoon ruiterlijk toegeven dat het geen slimme zet was om die onderzoek van die wetenschapper aan te halen?
Je hebt gelijk, zie de aanpassing. Bedankt!
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef: IK HEB NERGENS GEZEGD DAT DE KAFIR ONDER DE SHARIA MOET VALLEN!Sharia is voor de MOSLIMS en niet voor de NIET-MOSLIMS.
Je bedoelt 2 verschillende wetboeken in Nederland?
Een sharia voor moslims en de "gewone" voor kafir.

Mogen moslims kiezen onder welke wet ze willen vallen of moeten ze dan moslim-af worden?
Welke wet wordt gehanteerd wanneer een conflict is tussen een moslim en een kafir?
Waarom is de sharia in islamitische landen niet alleen voor moslims maar voor iedereen.
Wie bepaalt WELKE sharia "wet" is?
Wie bepaalt wie de "geleerden" zijn die de sharia handhaven?
etc.

Zomaar wat vraagjes die in me opkomen.
Ik verwacht een duidelijk antwoord aangezien je nogal zeker van je zaak bent.
DE Sharia kan PAS worden toegepast door een ISLAMITISCHE REGERING OP MOSLIMS!!!!! Dus niet in NL, ik weet niet waarom je dat denkt. Dat is niet ALTIJD ZO en ALTIJD zo geweest. Joden mochten bijv. volgens hun EIGEN wetten berechten. Christenen idem dito. Ik bedoel bijv. het ERFRECHT in de SHARIA geldt ALLEEN voor MOSLIMS en kan ONMOGELIJK OPGEDRONGEN worden aan de niet-moslims. Begrijp je wat ik bedoel? De WETTEN van de Islam zijn voor MOSLIMS en degene die geen moslim is VALT DAAR NIET ONDER. VRIJDAG is een VRIJE DAG in islamitische landen, maar dat betekent niet dat de NIET Moslims verplicht zijn om VRIJ te zijn. Ze kunnen gewoon lekker hun gang blijven gaan, en een andere DAG vrij nemen.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
DE Sharia kan PAS worden toegepast door een ISLAMITISCHE REGERING OP MOSLIMS!!!!!
Das niet helemaal waar, Ihsan. De dhimmiestatus is een onderdeel van de sharia, dus kan ook toegepast worden op niet moslims.
'9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Ik geloof niet in allah en zijn laatste boodschapper zal me een worst wezen. Met de laatste Dag heb ik me nog nooit bezig gehouden. Dus vertel me niet dat de sharia alleen van toepassing is op moslims onder islamitische regering. Onder islamitsch bewind ben ik gewoon zwaar de klos. En over hoe ik denk over de "ware godsdienst" zal ik verder maar voor me houden.
Laatst gewijzigd door Dhana op vr mei 28, 2010 4:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef: DE Sharia kan PAS worden toegepast door een ISLAMITISCHE REGERING OP MOSLIMS!!!!! Dus niet in NL, ik weet niet waarom je dat denkt. Dat is niet ALTIJD ZO en ALTIJD zo geweest. Joden mochten bijv. volgens hun EIGEN wetten berechten. Christenen idem dito. Ik bedoel bijv. het ERFRECHT in de SHARIA geldt ALLEEN voor MOSLIMS en kan ONMOGELIJK OPGEDRONGEN worden aan de niet-moslims. Begrijp je wat ik bedoel? De WETTEN van de Islam zijn voor MOSLIMS en degene die geen moslim is VALT DAAR NIET ONDER. VRIJDAG is een VRIJE DAG in islamitische landen, maar dat betekent niet dat de NIET Moslims verplicht zijn om VRIJ te zijn. Ze kunnen gewoon lekker hun gang blijven gaan, en een andere DAG vrij nemen.

Mvg. Ihsan
Je bedoelt dat b.v. de kledingwetten, ramadan, vreemdgaan, sex voor het huwelijk etc NIET gelden voor kafir?

Ik zou dus in sharia "gewoon" NET ZO kunnen leven als ik nu doe? Er is geen enkel verschil?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Pilgrim »

Tukker schreef:Je weet als moslim maar al te goed dat niet Jezus, maar een dubbelganger gekruisigd is. En ook weet je dat Jezus op het moment dat de Romeinen hem kwamen arresteren naar de Hemel is opgestegen. Dit zijn islamische feiten die je kent, maar die jij je niet bedient omdat jij jezelf anders behoorlijk zal tegenspreken. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Of ben je vergeten dat Allah tegen Jezus gezegd heeft, ''ya Isa mutawaffeeka warafiaauka ilaa.''
Volgens een Schotse zendeling heeft Mohammed niet zelf verzonnen dat er een schijnbeeld van Jezus aan het kruis is genageld, maar werd het al heel vroeg geleerd door sommige ketters. Ireneüs vertelt dat Basilidus dit leerde en hij citeert hem als volgt: "Hij heeft niet geleden, maar Simon van Cyrene werd gedwongen het kruis voor hem te dragen; en bij vergissing en onwetendheid werd hij gekruisigd, door Hem getransfigureerd zodat het er op leek dat hij Jezus zelf was." Waarschijnlijk heeft Mohammed dit verhaal van de volgelingen van dit verhaal gehoord. Voor de islamitische bewering bestaat geen grond, maar het hele concept dat Jezus zich opoffert is in strijd met de islamitische ideeën over eer: ze kunnen zich niet voorstellen dat God zijn zoon zo’n smadelijke dood laat sterven. :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Tukker »

Pilgrim, bedankt voor de interessante informatie. Mohammed heeft dus echt alles ( van Jezus tot het eten van uitwerpselen in de Hel) gewoon gestolen!
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Tukker »

ihsanyd schreef:
Tukker schreef:Ihsan, acht jij het nou nodig om mij met arabische verzen om de oren te slaan? En waarom zeg je dat Jezus de zoon van Mariam is tegen mij, nota bene zelf een moslima? Ik geloof ook dat Jezus ibn Mariam is, maar wat ik niet begrijp is dat jij in de wetenschap dat een dubbelganger ( en dus niet Jezus zelf) van Jezus gekruisigd is toch als verdedigingsrede gebruikt dat de enige echte Jezus gekruisigd is? Je spreekt jezelf alom tegen, want je zegt in je reactie naar mij toe: Wa Mā Qatalūhu Wa Mā Şalabūhu Wa Lakin Shubbiha Lahum. Hoe valt dat te rijmen met je eerdere reactie naar Ariel toe, waarin je stug beweert dat Jezus wel gekruisigd en vermoord is, maar weer aan het kruis tot leven gekomen is? :roll: Waarom niet gewoon ruiterlijk toegeven dat het geen slimme zet was om die onderzoek van die wetenschapper aan te halen?
Je hebt gelijk, zie de aanpassing. Bedankt!
:wink:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Monique »

Monique schreef:
ihsanyd schreef: DE Sharia kan PAS worden toegepast door een ISLAMITISCHE REGERING OP MOSLIMS!!!!! Dus niet in NL, ik weet niet waarom je dat denkt. Dat is niet ALTIJD ZO en ALTIJD zo geweest. Joden mochten bijv. volgens hun EIGEN wetten berechten. Christenen idem dito. Ik bedoel bijv. het ERFRECHT in de SHARIA geldt ALLEEN voor MOSLIMS en kan ONMOGELIJK OPGEDRONGEN worden aan de niet-moslims. Begrijp je wat ik bedoel? De WETTEN van de Islam zijn voor MOSLIMS en degene die geen moslim is VALT DAAR NIET ONDER. VRIJDAG is een VRIJE DAG in islamitische landen, maar dat betekent niet dat de NIET Moslims verplicht zijn om VRIJ te zijn. Ze kunnen gewoon lekker hun gang blijven gaan, en een andere DAG vrij nemen.

Mvg. Ihsan
Je bedoelt dat b.v. de kledingwetten, ramadan, vreemdgaan, sex voor het huwelijk etc NIET gelden voor kafir?

Ik zou dus in sharia "gewoon" NET ZO kunnen leven als ik nu doe? Er is geen enkel verschil?
Ihsan, ben je er nog?
Ik heb graag een antwoord op mijn vraag.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door silkyboxershortXL »

Ihsan staat even onder de warme douche op het broederschap congres.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
Monique schreef:
ihsanyd schreef: DE Sharia kan PAS worden toegepast door een ISLAMITISCHE REGERING OP MOSLIMS!!!!! Dus niet in NL, ik weet niet waarom je dat denkt. Dat is niet ALTIJD ZO en ALTIJD zo geweest. Joden mochten bijv. volgens hun EIGEN wetten berechten. Christenen idem dito. Ik bedoel bijv. het ERFRECHT in de SHARIA geldt ALLEEN voor MOSLIMS en kan ONMOGELIJK OPGEDRONGEN worden aan de niet-moslims. Begrijp je wat ik bedoel? De WETTEN van de Islam zijn voor MOSLIMS en degene die geen moslim is VALT DAAR NIET ONDER. VRIJDAG is een VRIJE DAG in islamitische landen, maar dat betekent niet dat de NIET Moslims verplicht zijn om VRIJ te zijn. Ze kunnen gewoon lekker hun gang blijven gaan, en een andere DAG vrij nemen.

Mvg. Ihsan
Je bedoelt dat b.v. de kledingwetten, ramadan, vreemdgaan, sex voor het huwelijk etc NIET gelden voor kafir?

Ik zou dus in sharia "gewoon" NET ZO kunnen leven als ik nu doe? Er is geen enkel verschil?
Ihsan, ben je er nog?
Ik heb graag een antwoord op mijn vraag.
Monique,

Ik weet niet hoe je kleed maar ik denk niet dat je rokjes draagt tot slechts je bovenbenen, zo niet dan kan je gewoon kleden zoals je wilt.
Ramadan kan je doen wat je wilt en eten wanneer je wilt.
Vreemdgaan met een moslim (allebei worden gestraft) vreemdgaan met niet moslims en sex voor het huwelijk met niet moslims onderling dan geldt de sharia NIET voor hun. Kom anders gewoon een keer mee naar Malaysia of Abu Dhabi... Dan verklaar je jezelf voor gek dat je nog terug naar NL zou willen.

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -gulf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef:Monique,

Ik weet niet hoe je kleed maar ik denk niet dat je rokjes draagt tot slechts je bovenbenen, zo niet dan kan je gewoon kleden zoals je wilt.
Ramadan kan je doen wat je wilt en eten wanneer je wilt.
Vreemdgaan met een moslim (allebei worden gestraft) vreemdgaan met niet moslims en sex voor het huwelijk met niet moslims onderling dan geldt de sharia NIET voor hun. Kom anders gewoon een keer mee naar Malaysia of Abu Dhabi... Dan verklaar je jezelf voor gek dat je nog terug naar NL zou willen.
Hoe is de wetgeving voor kafir dan geregeld?
Zij er in een islamitisch land 2 "wetboeken"?
In SA bv kan ik dus gewoon autorijden en in mijn dagelijkse westerse kloffie over straat?

Ik vraag me af of het wel klopt wat je zegt; in Dubai worden buitenlandse kafirtoeristen gestraft wegens het overtreden van de islamitische wetten.

En hoe zit dat met belastineg e.d.
Zijn die ook gescheiden?
Uitkeringen zoals we die nu kennen voor kafir en de zakaat voor moslims onderling?
Huursubsidie en banken etc zal allemaal gescheiden moeten zijn. 2 verschillende economien in 1 land.
Waar gebeurt dat in de praktijk?
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef: In SA bv kan ik dus gewoon autorijden en in mijn dagelijkse westerse kloffie over straat?
Waarom Saudi Arabie? Alsof dat de modelstaat is van de Moslims? Ik denk dat malaysie eerder een beter voorbeeld is. Er zijn PROVINCIES waar de Sharia geldt en er zijn provincies die de Seculiere Wetgeving hanteren. Dat is denk ik ook de allerbeste oplossing. Wilt men in een Sharia wonen gaat men in een Sharia Provincie, wilt men seculier gaat men in een Seculiere Provincie. Duidelijk toch? Saudi Arabie staat voor Wahabisme en zeer kleine groep (30 miljoen) tussen de 1,5 miljard moslims wereldwijd. Dat is 2% van ALLE moslims. Je bent toch controler dan weet wat dit betekent: VERWAARLOOSBAAR. Onder de sgnificantieniveau.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Dutch »

Aha...dus als je geen moslim bent dan hoor je in een aparte staat thuis als je normaal wil behandeld worden???? Zoiets noemt men ook...ghetto's, beste Ihsan...
Zullen we hier dan gelijk ook maar de Europese moslims naar ghetto's verbannen ????
Waar hebben we dat nog gezien???? OK juist ja, in gestapo-tijden!!!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef:
Monique schreef: In SA bv kan ik dus gewoon autorijden en in mijn dagelijkse westerse kloffie over straat?
Waarom Saudi Arabie? Alsof dat de modelstaat is van de Moslims? Ik denk dat malaysie eerder een beter voorbeeld is. Er zijn PROVINCIES waar de Sharia geldt en er zijn provincies die de Seculiere Wetgeving hanteren. Dat is denk ik ook de allerbeste oplossing. Wilt men in een Sharia wonen gaat men in een Sharia Provincie, wilt men seculier gaat men in een Seculiere Provincie. Duidelijk toch? Saudi Arabie staat voor Wahabisme en zeer kleine groep (30 miljoen) tussen de 1,5 miljard moslims wereldwijd. Dat is 2% van ALLE moslims. Je bent toch controler dan weet wat dit betekent: VERWAARLOOSBAAR. Onder de sgnificantieniveau.
Wilt men in een Sharia wonen gaat men in een Sharia Provincie, wilt men seculier gaat men in een Seculiere Provincie. Duidelijk toch?
Beste Ihsan,
Waarom gaan moslims in Europa niet naar een land waar de sharia is?
Het is kennelijk ZEER onislamitisch om de sharia te willen implementeren in een seculier land.

Waarom DOEN moslims niet zelf wat ze anderen voorschrijven?

Dit is dus een reden waarom ik islam (en moslims) voor geen milimeter vertrouw.

In islam heb je de keuze te vertrekken wanneer het je niet aan staat....maar....oh wee wanneer dat ook een kafirstandpunt is; dan is het "discriminatie en racisme"......"moslims EISEN hun rechten op in kafirland.
In islamland echter hebben kafir zich te onderwerpen of te vertrekken.

Beste Ihsan, DAT is dus precies wat we in kafirland ook willen: OF moslims passen zich aan (onderwerpen laten we aan islam over) ...OF..ze vertrekken.

Ik denk niet dat je het daarmee oneens kunt zijn?
Amorele atheistische nitwit
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door ihsanyd »

Dutch schreef:Aha...dus als je geen moslim bent dan hoor je in een aparte staat thuis als je normaal wil behandeld worden???? Zoiets noemt men ook...ghetto's, beste Ihsan...
Zullen we hier dan gelijk ook maar de Europese moslims naar ghetto's verbannen ????
Waar hebben we dat nog gezien???? OK juist ja, in gestapo-tijden!!!!!!
Hey Dutch,

Jij bent er niet zo vaak zeg.. Ik dacht dat je lekker met mij wilde discussieren. Ik was al helemaal geschokt toen ik zag dat jij de initiatiefnemer was van deze pagina. Nee je leest het verkeerd. Iedereen heeft het recht om te kiezen hoe ze willen leven. Ik zei GEEN GHETTOS, maar PROVINCIES. Netals in Amerika je allemaal Verschillende Staten hebt. Sommige mogen wel Homohuwelijken en anderen weer niet. Dat werkt prima toch? Als je homoseksueel bent dan zoek je een staat op als San Fransisco. Het samenscholen van gelijkgezinden is nou eenmaal een menselijke eigenschap.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door ihsanyd »

Monique schreef:
ihsanyd schreef:
Monique schreef: In SA bv kan ik dus gewoon autorijden en in mijn dagelijkse westerse kloffie over straat?
Waarom Saudi Arabie? Alsof dat de modelstaat is van de Moslims? Ik denk dat malaysie eerder een beter voorbeeld is. Er zijn PROVINCIES waar de Sharia geldt en er zijn provincies die de Seculiere Wetgeving hanteren. Dat is denk ik ook de allerbeste oplossing. Wilt men in een Sharia wonen gaat men in een Sharia Provincie, wilt men seculier gaat men in een Seculiere Provincie. Duidelijk toch? Saudi Arabie staat voor Wahabisme en zeer kleine groep (30 miljoen) tussen de 1,5 miljard moslims wereldwijd. Dat is 2% van ALLE moslims. Je bent toch controler dan weet wat dit betekent: VERWAARLOOSBAAR. Onder de sgnificantieniveau.
Wilt men in een Sharia wonen gaat men in een Sharia Provincie, wilt men seculier gaat men in een Seculiere Provincie. Duidelijk toch?
Beste Ihsan,
Waarom gaan moslims in Europa niet naar een land waar de sharia is?
Het is kennelijk ZEER onislamitisch om de sharia te willen implementeren in een seculier land.
Waarom DOEN moslims niet zelf wat ze anderen voorschrijven?
Dit is dus een reden waarom ik islam (en moslims) voor geen milimeter vertrouw.
In islam heb je de keuze te vertrekken wanneer het je niet aan staat....maar....oh wee wanneer dat ook een kafirstandpunt is; dan is het "discriminatie en racisme"......"moslims EISEN hun rechten op in kafirland.
In islamland echter hebben kafir zich te onderwerpen of te vertrekken.
Beste Ihsan, DAT is dus precies wat we in kafirland ook willen: OF moslims passen zich aan (onderwerpen laten we aan islam over) ...OF..ze vertrekken.
Ik denk niet dat je het daarmee oneens kunt zijn?
Hebben moslims geist dat hier sharia geimplementeerd dient te worden? De meeste moslims weten NIET eens wat Sharia inhoudt. En inderdaad kan iedereen vertrekken als men ergens niet naar de zin heeft. Dat zou ook gezegd kunnen worden door een niet moslim zonder dat het discriminerend overkomt. Het probleem van jullie woordvoerders a la Wilders is dat ze dat op een verkeerde PROVOCERENDE manier zeggen en zich bedienen van verkeerde bronnen en retoriek. Maar het kan wel gezegd worden want het klopt ook precies. Islam=Vrijwillige Overgave en geen onderwerping. De meeste moslims willen niet vertrekken want er is geen alternatief en zolang je geen probleem hebt met deze maatschappij is er geen reden om te gaan. Als je er problemen mee hebt dat ga je. Duidelijk. Ik heb lange tijden in verschillende landen doorgebracht en ben zeker ook van plan om over een paar jaar weg te gaan uit Nederland. Ik zal hier een appartement aanhouden voor af en toe vakantie, ik heb niks tegen dit land en of de meeste mensen. Enige wat ik wens is vrede. Meer niet. Jullie maken je echt druk om niks!! Gewoon tijd en energieverspilling. Beter die aanwenden voor nuttige en positieve zaken.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Dhana »

Dutch schreef:Aha...dus als je geen moslim bent dan hoor je in een aparte staat thuis als je normaal wil behandeld worden???? Zoiets noemt men ook...ghetto's, beste Ihsan...
Zullen we hier dan gelijk ook maar de Europese moslims naar ghetto's verbannen ????
Waar hebben we dat nog gezien???? OK juist ja, in gestapo-tijden!!!!!!
Daar hoef je niet voor in de tijd terug te gaan, hoor. Kijk maar eens hoe christenen in Caïro moeten leven temidden van het afval van de stad.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Vraag aan ihsan

Bericht door Monique »

ihsanyd schreef:Hebben moslims geist dat hier sharia geimplementeerd dient te worden? De meeste moslims weten NIET eens wat Sharia inhoudt. En inderdaad kan iedereen vertrekken als men ergens niet naar de zin heeft. Dat zou ook gezegd kunnen worden door een niet moslim zonder dat het discriminerend overkomt. Het probleem van jullie woordvoerders a la Wilders is dat ze dat op een verkeerde PROVOCERENDE manier zeggen en zich bedienen van verkeerde bronnen en retoriek. Maar het kan wel gezegd worden want het klopt ook precies. Islam=Vrijwillige Overgave en geen onderwerping. De meeste moslims willen niet vertrekken want er is geen alternatief en zolang je geen probleem hebt met deze maatschappij is er geen reden om te gaan. Als je er problemen mee hebt dat ga je. Duidelijk. Ik heb lange tijden in verschillende landen doorgebracht en ben zeker ook van plan om over een paar jaar weg te gaan uit Nederland. Ik zal hier een appartement aanhouden voor af en toe vakantie, ik heb niks tegen dit land en of de meeste mensen. Enige wat ik wens is vrede. Meer niet. Jullie maken je echt druk om niks!! Gewoon tijd en energieverspilling. Beter die aanwenden voor nuttige en positieve zaken.

Mvg. Ihsan
Beste Ihsan, ik heb echt de indruk dat je ofwel volkomen buiten de realiteit staat ofwel de boel belazert.
Je zegt:
Ihsan: De meeste moslims willen niet vertrekken want er is geen alternatief en zolang je geen probleem hebt met deze maatschappij is er geen reden om te gaan.
De moslims op o.a OI hebben de grootst mogelijke problem met Nederland.
Dat weet je net zo goed als ik. Ze kramen de grootst mogelijke onzin uit over hoe Nederlanders zijn (viespeuken, pedofielen, de vrouwen zijn hoeren, de mannen zijn veelal homo's en een stel watjes omdat "hun" vrouwen de mannen niet gehoorzamen, rasisten, verdorven vreemdgaande neukmachines etc) en lopen constant te gillen dat alleen sharia Nederland kan redden.

Kijk naar Belgie en vooral de UK. De UK is al verdoemd. Geen kafir durft zijn muil nog open te doen. Gillende hysterische massa's moslims in de straten die sharia willen implementeren en heel europa's kafir afmaken.

Wat doen die mensen in het Westen? Laat ze optiefen naar SA of zo? Ze willen toch zo graag sharia? Prima, er zijn landen zat waar ze heen kunnen.

Waarom ben jij hier terwijl je onder sharia wilt leven?

Wanneer sharia zoveel beter is..... wat doen al die sharia scanderende achterlijken in europa?
Ik kan maar 2 redenen verzinnen:
- uitkeringen
- 72 maagden verdienen door het leven van kafir zoveel mogelijk te vergallen.

Ik moet eerlijk bekennen Ihsan dat, sinds ik met jou gesproken heb, mijn tolerantie richting islam en moslims danig gedaald is.
Ik ben dat gehuichel meer dan zat!
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie