'Duurzame' energie: windmolens en zonnepanelen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Column: Windmolens

Bericht door Scarlatti »

xplosive schreef:
Scarlatti schreef:ik hoorde v die 'bosman' dat hij een warmtepomp op 'lucht' had, dat zou iets 'nieuws' zijn omdat hier warmte pompen via de grond onmogelijk zouden zijn, weet jij daar iets over/van xplosive??
Dit is even een zijsprong, want het gaat niet over windmolens. Ja, ik heb er over gehoord. Het is feitelijk energiebesparing door het benutten van luchtwarmte (dus geen aardwarmte). Warmte pompen via de grond (aardwarmte) is niet onmogelijk, maar waarschijnlijk wel kostbaarder. Sommige luchtwarmte-pompen schijnen ook voor luchtkoeling binnenshuis te kunnen zorgen in de zomer (een soort airconditioning dus). Er zijn ook systemen waarin tevens zonnepanelen op het dak geïntegreerd zijn.

merci Xplosive!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Column: Windmolens

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:Sommige luchtwarmte-pompen schijnen ook voor luchtkoeling binnenshuis te kunnen zorgen in de zomer (een soort airconditioning dus).
Goed geconcludeerd, en sterker nog, een airconditioner is een warmtepomp. Een warmtepomp is een machine die met mechanische arbeid een warmtestroom op gang brengt van een reservoir met lage temperatuur naar een reservoir met hoge temperatuur (de andere kant op gaat vanzelf). Zulke apparaten vind je in een koelkast en in een airco.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Column: Windmolens

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
xplosive schreef:
Er zijn ook allerlei kleinschaliger innovatieve toepassingen, zoals deze:


Afbeelding

Denemarken is op weg om steeds meer onafhankelijk te worden van buitenlandse (islam-)energie. Welke landen volgen ?
Tegen dit soort molens heb ik ook geen bezwaar. Ik ben ook liever niet afhankelijk van de olie uit islamitische landen. Als elk huizenblok een paar van die dingen op het dak zet dan kunnen we zonder horizon vervuiling genieten van wind energie.
Is het nu echt nodig dat die dingen zo foeilelijk zijn? Ik zou er niet echt blij van worden als ik lekker buiten zat en overal me heen stonden van die monsters op de daken. De TV antennes in het oosten van het land (waarmee men de Duitse TV ontving) moesten weg in de jaren zestig vanwege het standsgzicht. Nu woon ik godzijdan in een wijk met geen enkele ontsierende TV sateliet en dan moet ik straks wel genoegen nemen met op ieder dak in mijn omgeving zo'n monsterelijk geval?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Column: Windmolens

Bericht door Mahalingam »

Iedereen dient offers te brengen voor het milieu. Want wij hebben een schuld in te lossen bij Moeder Gaia.
Als je voortaan een koude douche gebruikt dan ben je milieu-vriendelijker bezig dan met overal spaarlampen in te draaien.
Wie wil dat nu niet, een goed onderbuik gevoel?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Column: Windmolens

Bericht door xplosive »

Mahalingam schreef:Iedereen dient offers te brengen voor het milieu. Want wij hebben een schuld in te lossen bij Moeder Gaia.
Als je voortaan een koude douche gebruikt dan ben je milieu-vriendelijker bezig dan met overal spaarlampen in te draaien.
Wie wil dat nu niet, een goed onderbuik gevoel?
Minder vlees eten zet nóg meer zoden aan de dijk. Voor 1 kilo vlees minder kun je heel lang douchen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Column: Windmolens

Bericht door Scarlatti »

in die spaarlampen zit overigens KWIK!!!!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Column: Windmolens

Bericht door xplosive »

Daarom kun je beter LED-lampen nemen. Die zijn zuiniger dan spaarlampen en er zit geen kwik in.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Column: Windmolens

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:Daarom kun je beter LED-lampen nemen. Die zijn zuiniger dan spaarlampen en er zit geen kwik in.
Ja best. Maar die dingen zijn wel achterlijk duur, en op de één of andere manier betekent dat ook weer energie.

Maar goed. Verlichting is slechts een fractie van het huishoudelijke stroomverbruik, wat weer een klein deel is van het totale stroomverbruik (denk aan de industrie), en naast elektriciteit wordt er veel meer energie via andere routes verbruikt. Dus die LED-lampen - daar gaan we de oorlog niet mee winnen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Column: Windmolens

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
xplosive schreef:Daarom kun je beter LED-lampen nemen. Die zijn zuiniger dan spaarlampen en er zit geen kwik in.
Ja best. Maar die dingen zijn wel achterlijk duur, en op de één of andere manier betekent dat ook weer energie.
Financiële energie? Ze worden bewust zo duur verkocht, want ze willen eerst hun ouwe rotzooi nog kwijt.
Ali Yas schreef:Maar goed. Verlichting is slechts een fractie van het huishoudelijke stroomverbruik, wat weer een klein deel is van het totale stroomverbruik (denk aan de industrie)
Ja, bijvoorbeeld de dierenindustrie.
Ali Yas schreef:en naast elektriciteit wordt er veel meer energie via andere routes verbruikt.
Via veeteelt en alles wat daar aan vast zit bijvoorbeeld.
Ali Yas schreef:Dus die LED-lampen - daar gaan we de oorlog niet mee winnen.
Het is inderdaad slechts een druppel op de gloeiende plaat.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Column: Windmolens

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
Ali Yas schreef:
xplosive schreef:Daarom kun je beter LED-lampen nemen. Die zijn zuiniger dan spaarlampen en er zit geen kwik in.
Ja best. Maar die dingen zijn wel achterlijk duur, en op de één of andere manier betekent dat ook weer energie.
Financiële energie? Ze worden bewust zo duur verkocht, want ze willen eerst hun ouwe rotzooi nog kwijt.
Samenzweringstheoreet. :x
Ali Yas schreef:Maar goed. Verlichting is slechts een fractie van het huishoudelijke stroomverbruik, wat weer een klein deel is van het totale stroomverbruik (denk aan de industrie)
Ja, bijvoorbeeld de dierenindustrie.
Inderdaad, die beesten rijden in de grootste sloepen, plempen overal gebouwen neer kopen de gekste gadgets. :lol:
Ali Yas schreef:en naast elektriciteit wordt er veel meer energie via andere routes verbruikt.
Via veeteelt en alles wat daar aan vast zit bijvoorbeeld.
En nog eens nee. Kom nou eens met cijfers die de energiekosten van de veehouderij afzetten tegen de rest.
Ali Yas schreef:Dus die LED-lampen - daar gaan we de oorlog niet mee winnen.
Het is inderdaad slechts een druppel op de gloeiende plaat.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Column: Windmolens

Bericht door Dhana »

Je begrijpt het niet, Ali. Als we allemaal ophouden met vlees eten, is de wereld gered. Jammer dat zo je dom bent om dat niet in te zien.

O, en als we toch bezig zijn moeten we ook allemaal atheïst worden want dat maakt de wereld pas echt tot een paradijs. Plus dat het voor zorgt dat we allemaal net zo logisch leren denken als veganistische atheïsten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Column: Windmolens

Bericht door Dhana »

Ik zet dit artikel maar even onder dit draadje.

Ben ik nou niet in staat om logisch te denken of hoe zit het? Je zet 20.000 mensen op straat en dan heb je bezuinigd? Volgens mij zijn er niet al geen banen meer te vinden en moet het merendeel dan van een uitkering gaan leven waarvan het geld weer uit een ander potje moet komen. Je zou pas echt bezuinigen als die mensen en hun families gewoon afmaakt. Dat zorgt ook weer voor extra woonruimte waar je dan mooi asielzoekers in kan zetten.

'Links kost Defensie tienduizenden banen'


DEN HAAG - Als de linkse partijen in Nederland aan de macht komen, komen ruim 20.000 banen bij Defensie op de tocht te staan.

Als de bezuinigingen in hun programma's doorgaan, kan dat de krijgsmacht bovendien zo uithollen, dat zij in de praktijk nauwelijks meer inzetbaar is.

Dat concludeert het Den Haag Centrum voor Strategische Studies (HCSS), dat visies op Defensie van 10 politieke partijen heeft geanalyseerd. Het HCSS is een onafhankelijke denktank van experts en analisten op defensiegebied.


De SP wil 1,5 miljard bezuinigingen, de PvdA en GroenLinks 1 miljard. Dat kan volgens het HCSS tot wel 23.500 arbeidsplaatsen kosten, aldus het HCSS zaterdag.

Lees alles over de aankomende Tweede Kamerverkiezingen in ons dossier
http://www.nu.nl/nieuws/2898672/links-k ... banen.html
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Column: Windmolens

Bericht door Pilgrim »

Als er dan toch nog een oorlog komt zitten we in dezelfde situatie als in 1940. :cry:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Column: Windmolens

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:Als er dan toch nog een oorlog komt zitten we in dezelfde situatie als in 1940. :cry:

Zover zijn we nu al, Pilgrim. Als er bij de marine een onderzeeër op reis gaat, moeten er eerst onderdelen tot aan O-ringen toe uit de de niet varende gehaald worden om hem reisklaar te maken.

Een Nederlands fregat was door de bezuingingen zo slecht onderhouden dat het in de Golf van Aden gewoon rechtdoor ging, in plaats van een scherpe bocht te nemen waarvoor de stuurman een draai gegeven had.

Hoe denk je dat het komt dat een tijdje geleden die Nederlandse helicopter in Libië niet meer omhoog wilde?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Column: Windmolens

Bericht door Scarlatti »

t wordt er niet rooskleuriger op dus...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Column: Windmolens

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:Als er dan toch nog een oorlog komt zitten we in dezelfde situatie als in 1940. :cry:
Dat was eigenlijk maar goed ook. Omdat ons leger kansloos en klein was, zijn er in de oorlog maar weinig doden gevallen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Column: Windmolens

Bericht door Dhana »

Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:Als er dan toch nog een oorlog komt zitten we in dezelfde situatie als in 1940. :cry:
Dat was eigenlijk maar goed ook. Omdat ons leger kansloos en klein was, zijn er in de oorlog maar weinig doden gevallen.

Totdat de Duitsers Rotterdam gingen bombaderen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Column: Windmolens

Bericht door Pilgrim »

Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:Als er dan toch nog een oorlog komt zitten we in dezelfde situatie als in 1940. :cry:
Dat was eigenlijk maar goed ook. Omdat ons leger kansloos en klein was, zijn er in de oorlog maar weinig doden gevallen.
Als de andere landen allemaal een sterk leger gehad hadden hadden we de aanval gewoon afgeslagen of had Hitler het nooit aangedurfd. Nu heeft het vooral héél veel Amerikaanse doden gekost doordat Hitler zolang ongestraft zijn gang kon gaan en zijn macht in Europa kon consolideren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Column: Windmolens

Bericht door Scarlatti »

Pilgrim schreef:
Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:Als er dan toch nog een oorlog komt zitten we in dezelfde situatie als in 1940. :cry:
Dat was eigenlijk maar goed ook. Omdat ons leger kansloos en klein was, zijn er in de oorlog maar weinig doden gevallen.
Als de andere landen allemaal een sterk leger gehad hadden hadden we de aanval gewoon afgeslagen of had Hitler het nooit aangedurfd. Nu heeft het vooral héél veel Amerikaanse doden gekost doordat Hitler zolang ongestraft zijn gang kon gaan en zijn macht in Europa kon consolideren.

net als nu de moslims met de islamisering doen en WEER doen 'wij' NIETS!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Column: Windmolens

Bericht door Schepsel »

Pilgrim schreef:
Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:Als er dan toch nog een oorlog komt zitten we in dezelfde situatie als in 1940. :cry:
Dat was eigenlijk maar goed ook. Omdat ons leger kansloos en klein was, zijn er in de oorlog maar weinig doden gevallen.
Als de andere landen allemaal een sterk leger gehad hadden hadden we de aanval gewoon afgeslagen of had Hitler het nooit aangedurfd. Nu heeft het vooral héél veel Amerikaanse doden gekost doordat Hitler zolang ongestraft zijn gang kon gaan en zijn macht in Europa kon consolideren.
En vooral ook Russische doden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Column: Windmolens

Bericht door Ali Yas »

Scarlatti schreef:net als nu de moslims met de islamisering doen en WEER doen 'wij' NIETS!
Maar nu speelt er heel iets anders. Wij zijn samen heel goed in staat de islamisering tot staan te brengen, maar we laten ons liever afpersen. We hebben meer mensen nodig met principes en moed. Maar eerst moet het besef overal doordringen dat de islam moet verdwijnen. Mijn pessimisme is meteen mijn optimisme: de aankomende jaren zal dat besef bij steeds meer mensen groeien.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Column: Windmolens

Bericht door Schepsel »

Dhana schreef:Je begrijpt het niet, Ali. Als we allemaal ophouden met vlees eten, is de wereld gered. Jammer dat zo je dom bent om dat niet in te zien.

O, en als we toch bezig zijn moeten we ook allemaal atheïst worden want dat maakt de wereld pas echt tot een paradijs. Plus dat het voor zorgt dat we allemaal net zo logisch leren denken als veganistische atheïsten.
Het scheelt gewoon heel veel. Substantieel.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Column: Windmolens

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:
Dhana schreef:Je begrijpt het niet, Ali. Als we allemaal ophouden met vlees eten, is de wereld gered. Jammer dat zo je dom bent om dat niet in te zien.

O, en als we toch bezig zijn moeten we ook allemaal atheïst worden want dat maakt de wereld pas echt tot een paradijs. Plus dat het voor zorgt dat we allemaal net zo logisch leren denken als veganistische atheïsten.
Het scheelt gewoon heel veel. Substantieel.

Ik heb geen auto. Als we allemaal zouden ophouden met autorijden zou dat nog meer schelen. Maar ik maak niet uit voor een ander uit wat hij moet of laten om het milieu te helpen. Diegene die wel autorijden steunen de economie en dat zorgt er weer voor dat jij kan studeren en dan ook nog eens op jezelf wonen.

We kunnen nog zo ons best doen afstand te nemen van zaken die ons maatschappij spelen maar het komt er neer dat we allemaal profiteren van de welvaart die onder andere gestimuleerd wordt door de vleescomsumptie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Column: Windmolens

Bericht door Schepsel »

Dhana schreef:
Schepsel schreef:
Dhana schreef:Je begrijpt het niet, Ali. Als we allemaal ophouden met vlees eten, is de wereld gered. Jammer dat zo je dom bent om dat niet in te zien.

O, en als we toch bezig zijn moeten we ook allemaal atheïst worden want dat maakt de wereld pas echt tot een paradijs. Plus dat het voor zorgt dat we allemaal net zo logisch leren denken als veganistische atheïsten.
Het scheelt gewoon heel veel. Substantieel.

Ik heb geen auto. Als we allemaal zouden ophouden met autorijden zou dat nog meer schelen. Maar ik maak niet uit voor een ander uit wat hij moet of laten om het milieu te helpen. Diegene die wel autorijden steunen de economie en dat zorgt er weer voor dat jij kan studeren en dan ook nog eens op jezelf wonen.

We kunnen nog zo ons best doen afstand te nemen van zaken die ons maatschappij spelen maar het komt er neer dat we allemaal profiteren van de welvaart die onder andere gestimuleerd wordt door de vleescomsumptie.
Toch kan je de afweging maken of we het de vernietiging waard vinden. Ik vind het erg, zoveel als er aan woud kapotgemaakt wordt in andere landen, bijv. En vernietiging van de bebossing heeft vaak catastrofale gevolgen voor de stabiliteit van de grond, om maar iets menselijks te noemen. Het verlies aan biodiversiteit, willen we dit.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Column: Windmolens

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef: Toch kan je de afweging maken of we het de vernietiging waard vinden. Ik vind het erg, zoveel als er aan woud kapotgemaakt wordt in andere landen, bijv. En vernietiging van de bebossing heeft vaak catastrofale gevolgen voor de stabiliteit van de grond, om maar iets menselijks te noemen. Het verlies aan biodiversiteit, willen we dit.

We zijn al zover dat bepaalde harde houtsoorten uit de tropen verboden zijn. Wij vinden het allemaal de gewoonste zaak van de wereld dat met uitsterven bedreigde diersoorten niet gedood of verhandeld mogen worden maar in Afrika worden nog steeds gorillahanden als asbakken aangeboden door de plaatselijke bevolking. Chinezen maken jacht op tijgers omdat de gedroogde penissen de seksuele kracht zou bevorderen en in Afrika worden olifanten en neushoorns afgemaakt voor het ivoor en het hoorn van de neuzen. De woestijn rukt op omdat mensen daar ieder stukje boom omhakken voor brandhout voor de ovens.

Holland is een verbastering van Holt(hout)land omdat Nederland eeuwen geleden uit louter bossen bestond.
Als dat nog het geval zou zijn, liepen we hier nog in dierenvellen rond en vielen we bij bosjes dood neer in de winterperiode. De laatste oeros uit onze streken is rond 1625 gedood. Heb jij daar nu nog last van?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie