'Israël / Iran'

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Israël / Iran'

Bericht door Ariel »

Het gaat nog spannend worden.
'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'
woensdag 18 augustus 2010

Israël heeft nog tot het eind van deze week om de eerste nucleaire centrale van Iran te bombarderen. Daarna is het te laat. 'Dit is een ultieme deadline.'

Dat heeft de voormalige Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton dinsdag gezegd tegen televisiezender FOX News.

Straling
Een Russisch bedrijf zal naar verwachting zaterdag de nucleaire vloeistof de Iraanse Bushehr-centrale inladen. Daarna zou een luchtaanval te veel risico's met zich meebrengen, vanwege de radioactieve straling die dan vrijkomt. Volgens Bolton wil Israël dit voorkomen.

De Amerikaan waarschuwt dat als Israël niet voor die tijd optreedt, het te laat is. 'Het is hoogst onwaarschijnlijk dat Israël een militaire aanval uitvoert op een geladen reactor.' Hij noemt zaterdag dan ook een 'ultieme deadline'.

Sancties
Michael Oren, de Israëlische ambassadeur in de Verenigde Staten, hoopt dat Iran zijn gedrag verandert, na de nieuwe sancties van Amerika, de EU en de VN. Tot nog toe is die hoop ijdel gebleken.

Het Westen vreest al lange tijd een atoombom in de handen van het islamitische regime. De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft verschillende keren gezegd de Joodse staat van de kaart te willen vegen.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... p-Iran.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door carabo »

Schijnt toch iets gebeurt te zijn
volgens Xandernieuws:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=599479& ... _archief=&
Vaag...
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Dhana »

Ik weet niet hoe het er nu met de Mosad voor staat, maar tijdens de koude oorlog was het de beste geheime dientst ter wereld. Ik zie dan ook niet snel een militair ingrijpen van Israël maar wel een reactie op een heel ander niveau.

Trouwens, de tijd van openlijke oorlogsvoering is sowieso voorbij.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Ariel »

Iran opent eerste kernreactor; Israël kijkt bezorgd toe
zaterdag 21 augustus 2010

Het Iraanse regime is in de stad Bushehr begonnen met het opstarten van de eerste kerncentrale van het land. Technici brachten brandstof vanuit een opslagplaats naar de reactor, zo melden Iraanse en Russische bronnen. Israël kijkt bezorgd toe.

Het opstarten van de centrale zal naar verwachting enkele dagen in beslag nemen.

Mijlpaal
De Iraanse staatstelevisie deed live verslag van de gebeurtenis. De directeur van de Atoomenergie Organisatie van Iran, Ali Akbar Salehi, en zijn Russische ambtsgenoot, hielden toezicht op de bevoorrading. 'Het begin van de eerste fase van het fysieke opstartproces is begonnen,' meldde een woordvoerder van het nucleaire bedrijf Rosatom.

De opening van de kerncentrale is een mijlpaal voor Iran. In Bushehr werd in 1974 al de eerste steen gelegd voor de kerncentrale. Iran wil al jaren nucleaire energie opwekken, voor – naar eigen zeggen – vreedzame doeleinden. Maar het Westen vreest dat Iran in het geheim aan een kernbom werkt.

Israël
De klok tikt in het bijzonder voor Israël, de Joodse staat die het meest te vrezen heeft van een nucleair Iran. Vorige week waarschuwde de voormalige Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton, met het oog op Bushehr, dat Israël nog maar een week heeft om militair in te grijpen. Daarna is het te laat.

Dan zou een luchtaanval namelijk te veel risico's met zich meebrengen, mede vanwege de radioactieve straling die dan vrijkomt. Volgens Bolton wil Israël dit voorkomen: 'Het is hoogst onwaarschijnlijk dat Israël een militaire aanval uitvoert op een geladen reactor.'

Rusland
De centrale is gebouwd door Rusland. Moskou levert ook de brandstof. Rusland was ontheven van internationale sancties tegen Iran, omdat het er al vijftien jaar bezig was.

Bushehr staat onder toezicht van het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA). Dat plaatst de centrale los van andere Iraanse nucleaire projecten, vooral de omstreden verrijking van uranium.

Door Jeroen Langelaar


http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... gd-toe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Schepsel »

Vreselijke wapens in de handen van het Iraanse type gekken is een afschrikwekkend iets. Ik kan me ook voorstellen dat als Iran een kernwapen heeft ze het niet meteen op Israël zullen gooien, maar een tweede en misschien derde maken om andere landen ook meteen te grazen te nemen. Ik ben geen deskundige, maar als ze toch bezig zijn kunnen ze net zo goed ook een westers land aanvallen.

Dit is een bar slechte situatie. Ik vraag me wel af wat er in de wereld zou gebeuren als Iran inderdaad een kernaanval pleegt op Israël. Ik denk dat de maatschappelijke en politieke gevolgen niet mis zullen zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Dhana »

De idioten denken zeker dat geen enkel ander land daar (waar immers ook moslims wonen) geen nadelige gevolgen zullen ondervinden door de fall-out.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Ariel »

Iran toont onbemande bommenwerper

TEHERAN - De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft zondag een nieuw wapen onthuld. De zogeheten Karar is een onbemand vliegtuigje dat op hoge snelheid bommen kan werpen.

De Iraanse staatstelevisie toonde hoe Ahmadinejad een doek van het vliegtuigje afhaalde in een universiteitsgebouw in Teheran. Ook is het wapen vliegend getoond. De drone, zoals zo'n onbemand vliegtuigje in het Engels wordt genoemd, kan volgens Iran lange afstanden afleggen.

Iran viert zondag de jaarlijkse dag van de Militaire Industrie. De Karar is volgens de minister van Defensie ''het symbool van de veelzijdigheid en de vooruitgang van de militaire industrie van Iran''. (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... rper.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Ariel »

Arabische bronnen: Uitbraak oorlog heel dichtbij
Palestijnen: 'Het Midden Oosten wacht een grote militaire verrassing'

Volgens militaire bronnen bereiden Teheran en Damascus zich in allerijl voor op oorlog. De Iraanse Revolutionaire Garde kondigde vandaag aan dat zij 'volledig klaarstaan om de domheid van de VS en het Zionistische regime het hoofd te bieden.' In Damascus riep premier Naji al-Otari alle ministers bij elkaar en beval om alle ministeries en hun diensten in oorlogsparaatheid te brengen. En in Israël? Daar wordt hevig gediscussieerd over een vervalst militair rapport over de opvolging van de huidige stafchef van de Strijdkrachten, Gabi Ashkenazi. Sommige waarnemers zijn van mening dat dit slechts een rookgordijn is voor een aanstaand militair treffen tussen Israël en Iran, en mogelijk ook Syrië, Hezbollah en Hamas.

Terwijl in de massamedia wordt gemeld dat direkte gesprekken tussen Israël en de Palestijnse Authoriteit heel dichtbij zijn, melden bronnen rond de Palestijnse leider Mahmoud Abbas dat deze gesprekken waarschijnlijk van de baan zijn omdat 'het Midden Oosten een grote militaire verrassing wacht.' De afgelopen maanden weigerde Abbas stelselmatig te gaan onderhandelen met Israël, mits de Joodse staat eerst alle Palestijnse eisen zou inwilligen. De afgelopen week leek het er op dat de Palestijnse leider alsnog onder grote Amerikaanse druk zou buigen en toch bereid zou zijn tot gesprekken, zonder vooraf enorme -en voor Israël volstrekt onaanvaardbare- eisen te stellen.

Teheran dreigde gisteren dat iedere aanval op de nucleaire installaties van Iran beantwoord zou worden met aanvallen op doelwitten van Irans vijanden 'waar dan ook ter wereld'. Sommige Iraanse bronnen denken namelijk dat de bijna obsessieve aandacht in Israël voor het vervalste militaire rapport -waarin de keuze voor een nieuwe stafchef zou worden gemanipuleerd (de 'Galant affaire')- een doelbewuste afleiding is om de Israëlische voorbereidingen voor een militaire aanval op Iran te verhullen.

Amerikaanse experts praten openlijk over oorlog

Ondertussen praatten gezaghebbende commentatoren in de VS afgelopen week openlijk over een mogelijke oorlog om te voorkomen dat Iran in het bezit komt van kernwapens. De voormalige Amerikaanse ambassadeur in Israël, Martin Indyk, heeft nog altijd uitstekende connecties in Washington en Jeruzalem en schreef: 'Het is waarschijnlijker dat eerder de VS dan Israël een aanval op Iran zal lanceren.'

Lawrence Eagleburger, voormalig Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken, gaf als commentaar op het aanstaande zaterdag online brengen van de Iraanse Bushehr kerncentrale: 'De wereld zal hier een oorlog om beginnen, want als Iran zo'n (kern)wapen krijgt, zullen ze het gaan gebruiken.' Hij pleitte openlijk om Iran aan te vallen vóórdat het zover is.

Enkele andere Amerikaanse experts stellen voor dat de wereld langer wacht dan 11 maanden met een militair ingrijpen. Ingewijden spreken echter voor het eerst in 14 maanden openlijk over een mogelijke, door Amerika aangevoerde Westerse aanval op Iran. Duitsland, Groot Brittannië en Frankrijk zouden hier aan gaan deelnemen. In juni oefenden Amerikaanse, Britse en Franse gevechtsvliegtuigen in Zuid Frankrijk al op het vanaf vliegdekschepen aanvallen van 'Iraanse' gronddoelen. Twee bij deze oefening betrokken marineschepen, het Amerikaanse vliegdekschip USS Truman en het Duitse fregat FGS Hessen, bevinden zich op dit moment in de wateren rondom Iran.

Iraanse misleiding doorzien

In een poging om de gemoederen te bedaren berichtte de New York Times vandaag dat Washington Israël verzekerd heeft dat de Iraanse dreiging niet acuut is, omdat het nucleaire programma van het land vanwege problemen bij de uraniumverrijking en meningsverschillen tussen de machthebbers minstens een jaar vertraging heeft opgelopen. De gezaghebbende Amerikaanse krant schrijft echter ook dat in Israël wordt vermoed dat deze zogenaamde problemen slechts een misleiding zijn, om de aandacht van de wereld af te leiden van de geheime verrijkingsinstallaties die Iran door het hele land in tunnels zou hebben gebouwd.

Gevreesd wordt dat Iran op deze manier plotseling met een kernbom voor de dag zal kunnen komen. Tenslotte wist het Shi'itisch-islamitische regime de wereld vele jaren om de tuin te leiden, totdat het vorig jaar toegaf inderdaad toch geheime verrijkingsinstallaties te hebben gebouwd.

Bushehr goed voor één kernbom per jaar
Sim Henderson, een hoogstaande Amerikaanse Iran-expert, publiceerde gisteren een artikel over de inauguratie van de Iraanse Bushehr-reactor, die gepland staat voor morgen. Hij benadrukte dat de brandstofstaven van de reactor kunnen worden gebruikt voor de produktie van tenminste één kernbom per jaar. Daarnaast zal de centrale dienst kunnen gaan doen als 'trainingsinstallatie' voor een hele generatie Iraanse kernwetenschappers en -technici, die zullen werken voor de wapenindustrie. Die conclusie lijkt gerechtvaardigd aangezien Teheran zich tot nu toe consequent bediend heeft van vertragende en misleidende tactieken.

Omdat Israël in alle talen lijkt te zwijgen over Iran en de media zich vrijwel zonder uitzondering concentreren op de 'Galant affaire', vermoeden Iran, Syrië, Hezbollah en de Palestijnen dat er achter de schermen iets gaande is, en ook Israël zich zoveel mogelijk uit het zicht van de media voorbereid op oorlog. (1)

Xander

http://xandernieuws.punt.nl/?id=599812&r=1&tbl_archief=&" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Schepsel »

Normaal gesproken ben ik tegen oorlog, maar hier lijkt het me het beste, als die berichten een beetje kloppen en geen hysterische stemmingmakerij zijn. Maar wat me dan van belang lijkt is dat ze zorgen dat Iran dat kernspul niet krijgt, want ook tijdens een oorlog kan het met wat extra moeite echt wel aangeleverd worden. Dan is het te laat.

Er moet dus een garantie zijn dat die aanval op de een of andere manier tactisch zo in elkaar zit, dat Iran dat kernspul niet krijgt. Lijkt me nog lastig.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Ariel »

Ik maak me zorgen, en net zoals jij ben ik ook tegen oorlog. Wie niet...Wie wil er geconfronteerd worden met baby lijkjes, vernietigde huizen ,steden en veel verdriet in het gebied waar de oorlog uitgevochten wordt. Ik betrek zo'n situatie altijd maar op mezelf. Wil ik het persoonlijk mee maken...Nee dus, dus zullen andere mensen het ook niet fijn vinden.
Maar helaas is soms een oorlog nodig om vrede te bewerkstelligen.
Maar leuk vind ik het niet. Ik had gehoopt dat de mensheid op dit moment zo beschaafd zou zijn dat oorlogen verleden tijd zijn, maar ik heb niet gerekend op de barbaarsheid van landen die een verachtelijke religie volgen, en in de naam van een achterlijke pre historische maangod een “heilige “ oorlog willen voeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Ik maak me zorgen, en net zoals jij ben ik ook tegen oorlog. Wie niet...
Ik niet, als die oorlog tegen moslims gericht is. Als al die onschuldige moslimvrouwen en -kinderen eens NEEN zouden zeggen tegen hun Mohammedaanse mannetjes zouden ze door hen niet in gevaar worden gebracht.
Als het bericht idd klopt wens ik de Israëlische luchtmacht een groot succes toe, met geen verliezen aan Israëlische kant maar een totaal vernietigde kernreactor aan Iraanse kant. Daar zullen wel doden bij vallen, tja. En Ahmadjinehad is gek genoeg om zijn dolle moslims op te roepen een menselijk schild te vormen rond die reactor, ja dat moeten ze dan ook maar zelf weten.
Het zou alleszins een schitterend en langverwacht signaal zijn aan de moslims over de hele wereld nee jongens jullie kunnen zich niet ALLES permitteren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Schepsel »

Het lijkt me hoe dan ook onvermijdelijk dat de Islam weer voor oorlogen zal zorgen, gezien zijn ideologie, en het feit dat niemand die mag betwijfelen of (deels) negeren.

Zorgwekkend. Dit is een behoorlijk beroerde situatie, want wie moordt, wordt zelfs extra beloond.

Dat is compleet ziek.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Het lijkt me hoe dan ook onvermijdelijk dat de Islam weer voor oorlogen zal zorgen, gezien zijn ideologie, en het feit dat niemand die mag betwijfelen of (deels) negeren.
.
Het probleem met moslims is dat ze zich voeden met ONZE zwakheid. Als we ze één-of een paar keer-de stok laten voelen houden die zich wel gedeisd, bijv. door de kerncentrale van Ahmadjinehad plat te gooien.
Vanuit zijn moslim-standpunt is die gek zelfs helemaal tégen de moslimbelangen aan het werken, want in een openlijke confrontatie worden de moslims keer op keer in het stof gestampt. Ze moeten het hebben van hun broedprogramma en het langzaam onderuit halen van onze structuren, niet met een of andere bom.
Eigenlijk zou het net goed zijn dat de moslimwereld s officieel de oorlog verklaart aan het Westen, in dat geval krijgen ze lik op stuk en worden de moslims in een paar dagen op een hoopje geveegd en zijn we er minstens voor 100 jaar vanaf.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Israël heeft nog één week voor aanval op Iran'

Bericht door Dhana »

Daar heb je gelijk in, Mercator. Zelfs als ze eensgezind als landen samen aanvallen, lukt het ze tot 2 keer aan toe nog niet om een armzalig klein landje in het MO op de knieën te krijgen. Militaire discipline is aan hen niet besteed. Vandaar dat ze terug grijpen op minderwaardige tactieken heel in de trant van 1400 jaar geleden en dan maar hopen dat ze het nu wel lukt.

En bovendien bidden dat Iran, het land van de verachtelijke sje'ieten, met atoombommen gaat gooien. Zich kennelijk niet realiserend dat ze de daarmee hele regio daar voor eeuwen onbewoonbaar maken. Dus uiteindelijk zichzelf zullen afslachten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Israël bliojft waakzaam en machtig zonder 'allah'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

18 augustus 2010! En nu is het 13 februari 2013. Die aanval komt dus niet. Waarschijnlijk nooit!

Tenminste niet waar ik bij ben om van te kunnen genieten. Ik geef het toe, het is dat psychopatische trekje in de mens waar ik ronduit voor uitkom. Klootzakken in Iran. Je kiest er toch zelf voor in je godsdienstwaanzinnige euforie over de superioriteit van een drol genaamd 'allah'.

:vhappy; :lol: :applause:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Israël / Iran'

Bericht door Ariel »

Israëls angst is werkelijkheid geworden: schaduwstrijd met Iran gaat gevaarlijke fase in

Israëls angst is werkelijkheid geworden: Iran is in staat om, via zwaarbewapende milities en terreurgroepen, op verschillende fronten tegelijkertijd aanvallen uit te voeren tegen de Joodse staat. Daarmee gaat de schaduwoorlog tussen de aartsvijanden een nieuwe en gevaarlijke fase in.

Teheran werkte er jarenlang aan om Israël te omsingelen met zijn bondgenoten, die nu voor het eerst in stelling zijn gebracht voor een gecoördineerde actie. Zij schoten binnen enkele dagen tientallen raketten af vanuit Gaza, Libanon en Syrië. Directe aanleiding was het hardhandige optreden van de Israëlische politie bij de Al-Aqsa moskee in Jeruzalem. De Israëlische autoriteiten zijn ervan overtuigd dat die confrontatie, tijdens de gevoelige ramadan-maand, werd uitgelokt door de pro-Iraanse Hamas-beweging, die aanhangers met vuurwerk en stenen naar de heilige plek zou hebben gestuurd.

Het lijkt een vooropgezet plan van Iran om de strijd met Israël juist nu flink op te voeren. De hoofdredacteur van Al-Akhbar, de spreekbuis van de Libanese terreurbeweging Hezbollah waarschuwde vorige maand al dat de ’verzetstroepen’ de ramadan zouden aangrijpen om de onderlinge coördinatie te perfectioneren. Het doel, aldus Ibrahim al-Amin: een brede opstand.

Tactiek
De tactiek is het geesteskind van Qassem Soleimani, de beruchte leider van de elite-eenheid binnen Irans Revolutionaire garde, die in 2020 door de Verenigde Staten werd geliquideerd. Diens opvolger was de afgelopen dagen in Damascus, terwijl de leiders van Hamas en Hezbollah elkaar in Libanon ontmoetten. De Iraanse president Raisi had een telefonisch onderhoud met zijn Syrische collega Assad, waarin zij trots verklaarden dat hun ’as van verzet’ de ineenstorting van Israël in gang heeft gezet.

Het zelfvertrouwen van Iran is de afgelopen weken flink toegenomen. Het sloot een akkoord met rivaal Saoedi-Arabië, werkt op militair gebied nauw samen met Rusland, is inmiddels dicht bij een kernwapen en ziet handenwrijvend toe hoe China - een strategische partner - de rol van de Verenigde Staten in het Midden-Oosten probeert over te nemen.

Te nauwe banden
Amerika voelt de bui hangen en stuurde de directeur van de CIA vorige week naar Riyad, om te waarschuwen voor te nauwe banden met Teheran. Ook dirigeerde het een onderzeeër naar het Midden-Oosten.

Washington beschikt, aldus de New York Times, over aanwijzingen dat Iran op korte termijn met drones Israëlische schepen in de regio zal aanvallen.

De Iraanse aanvallen komen nu Israël in chaos verkeert door omstreden juridische hervormingsplannen. Veiligheidsfunctionarissen waarschuwen al wekenlang dat vijanden van de staat van die interne onrust misbruik zullen proberen te maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie