Cartoons

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
xplosive

Re: Cartoons

Berichtdoor xplosive » Ma Apr 08, 2013 12:16 pm

Hier nog één :

In de VS heeft de atheïst het altijd gedaan

Stel, een automobilist schampt op een parkeerplaats uw auto en laat geen briefje achter. Wie verdenkt u het eerst: de moslim, christen, atheïst of verkrachter? Voor een Amerikaan is er geen twijfel mogelijk: De atheïst.
De vraag en het antwoord zijn niet fictief maar komen uit een onderzoek van Will Gervais van de University of British Columbia. Hij vroeg zich af waarom slechts 45 procent van de Amerikanen ooit zou overwegen op een atheïstische presidentskandidaat te stemmen en waarom ouders absoluut geen atheïst als schoonzoon- of dochter willen. Het komt allemaal neer op een kwestie van vertrouwen, zo luidt zijn conclusie in Scientific American.

Wie gelooft in God, weet dat een hemelse macht over zijn schouder meekijkt, beoordeelt en veroordeelt. Voor Amerikanen is er geen betere reden dan die dreigende toorn om het liegen en bedreigen maar achterwege te laten, zo blijkt uit de onderzoeksgegevens van Gervais. De proefpersonen van de onderzoeker kregen ook beelden te zien van een politiecommissaris waarna het vertrouwen in atheïsten steeg. Oftewel: De strenge, toezichthoudende blik hoeft niet per se van boven te komen. Overigens zijn het niet alleen gelovige Amerikanen die zo redenen, ook niet-gelovigen denken dat alleen onder (goddelijk) toezicht de moraal zegeviert.

Dat veel Amerikanen atheïsten als immoreel, zondig en boosaardig beschouwen, was eerder al de conclusie van onafhankelijk onderzoeker Gregory Paul en hoogleraar sociologie Phil Zuckerman. In The Washington Post wijzen de auteurs beschuldigend naar conservatieve christenen die stellen dat gebrek aan goddelijk geloof schadelijk is voor de samenleving. Persoonlijkheden als tv- en radiopresentator Glenn Beck, politiek commentator Bill O'Reilly, de symbolische leider van de Tea Party Sarah Palin en de huidige kandidaat bij de Republikeinse voorverkiezingen Newt Gingrich maken ongelovigen verdacht en reduceren hen tot tweederangs burgers, vinden Paul en Zuckerman.

Fred Edwords van de American Humanist Association neemt zelfs het woord discriminatie in de mond. "Amerikanen vinden het nog altijd acceptabel om atheïsten te discrimineren op manieren die voor andere groepen als buiten de grenzen van het toelaatbare worden beschouwd," stelde hij onlangs nog. Herb Silverman van de Secular Coalition of America (SCA) liet The Guardian enkele maanden geleden weten dat 27 leden van het Amerikaanse congres in het geheim niet-geloven.

Ongelovigen in de Verenigde Staten zoeken steun bij elkaar in atheïstische groeperingen en organisaties. Deze organisaties worden door sommigen gezien als een surrogaat voor de kerk. De voorzitter van de atheïsten in Stockton in Californië zegt dat volgens "een van de meest recente peilingen atheïsten de meest gehate minderheid in Amerika zijn." Jezelf als atheïst bekend maken vergelijkt hij met homoseksuelen die uit de kast komen.

Waarom worden atheïsten in het ene land wel geaccepteerd en in het andere gewantrouwd, vraagt Scientific American zich af. De sterke rol van de staat zou hierin een rol kunnen spelen. "In veel Scandinavische landen, waaronder Noorwegen en Zweden, heeft het aantal mensen dat gelooft in God een historische dieptepunt bereikt", constateert de wetenschapssite. "Dat kan iets te maken hebben met de manier waarop deze landen een overheid hebben gecreëerd die al haar inwoners een hoge mate van sociale zekerheid biedt."

Canadese onderzoekers die eerder al aantoonden dat politieke onzekerheid het geloof in een god bevordert, lijken deze conclusie te ondersteunen. Al moet wel de kanttekening worden geplaatst dat er groot verschil bestaat tussen de religieuze tolerantie in bijvoorbeeld een stad als New York en Moab in Utah.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

xplosive

Berichtdoor xplosive » Ma Apr 08, 2013 12:26 pm

Dhana schreef:Ik had het ook niet moeten vragen. Lijkt me echt niet plezierig in een wereld te moeten leven waar de vleeseters de aarde vernietigen en Christenen in onder hun stenen zitten te wachten tot de tijd rijp om alle atheïsten af te slachten.

Voor afslachten van atheïsten door christenen ben ik voorlopig niet bang. Maar achterstellen en stigmatiseren van atheïsten door christenen is erg genoeg. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen hoe de beeldvorming van goddelozen in de bijbel is.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Ma Apr 08, 2013 2:20 pm

Afbeelding
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Apr 08, 2013 3:03 pm

xplosive schreef:
Dhana schreef:Ik had het ook niet moeten vragen. Lijkt me echt niet plezierig in een wereld te moeten leven waar de vleeseters de aarde vernietigen en Christenen in onder hun stenen zitten te wachten tot de tijd rijp om alle atheïsten af te slachten.

Voor afslachten van atheïsten door christenen ben ik voorlopig niet bang. Maar achterstellen en stigmatiseren van atheïsten door christenen is erg genoeg. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen hoe de beeldvorming van goddelozen in de bijbel is.

lol
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Apr 10, 2013 11:41 am

Hier een afbeelding uit de Britse strip "Trigan Empire". De Nederlandse vertaling daarvan werd uitgebracht onder de naam "Trigië". De nobele Trigiërs vochten altijd tegen de gemene en doortrapte Lokiërs (in de Trigan Empire heten ze de Loka). Toen ik in mijn jeugd deze strip las waren het voor mij gewoon spannende verhalen. Nu weet ik dat het symbool stond voor de strijd van het Westen tegen de islamisten.

Afbeelding

Hieronder een voorbeeld van de Nederlandse variant :

Afbeelding

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Apr 10, 2013 7:47 pm

Ja Trigie, die las ik ook vroeger. 8)
Amorele atheistische nitwit

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Apr 10, 2013 8:26 pm

Ozes schreef:
xplosive schreef:

lol

Die moeten afgeslacht worden. Christenen zijn al jaren bezig bezig een ondergrondse te organiseren voor als de tijd eindelijk daar is. Eerst de moslims en dan de atheïsten, dan de vegetariërs en dan veganisten en als klap op de vuurpijl diegene met de kleinste ecologische voetprint

Hebben we straks lekker mensen zeker die 4 keer aan de beurt zijn. Ik verkneukel me als totaal irrationele Christen met een beperkte verstandelijke vermogens nu al bij de gedachte alleen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Apr 16, 2013 10:50 pm

Afbeelding

Dit geen cartoon maar een weergave van een tekening die een leraar maakte op het schoolbord. Dat ging als volgt:
“One of the teachers tried to explain the historical relevance of drawings to one of the students. It was in this connection with this that the teacher drew a stick drawing of Jesus on the blackboard and afterwards started talking, among other things, about Muhammad,” says Thomas Koefod, the principal at Sogn Trade College.

A Muslim student who believed that that the teacher had drawn Muhammad felt offended. And despite the fact that the teacher and the offended student talked about the misunderstanding, others picked up on the incident.

De waarheid is niet gewenst als die zou voorkomen dat Moslims boos worden.
En de hele verrijkte school (1250 leerlingen) stond op zijn achterste benen wegens een cartoon-rel. De schoolleiding hield ten einde raad maar een voorlichtingsbijeenkomst Toen de leraar het zaaltje binnen kwam zaten daar 50 opgefokte Mohammedanen. Hij nam de benen want ja, hij is zelf Moslim en kent zijn pappenheimers.
Er zijn nu professionele dialoog-deskundigen ingehuurd.
http://gatesofvienna.net/2013/04/let-your-imagination-run-wild/#more-28087
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

King George

Berichtdoor King George » Ma Apr 22, 2013 11:14 am

Teva Teff schreef:
King George schreef:Eén Europa

Afbeelding Afbeelding

Wat vind je zelf van de NSB, King George?
En wat vind je van de oorlogsmisdadiger Meinoud Marinus Rost van Tonningen?
Ik heb dus weinig waardering voor jouw "NSB-D66-grap".

Ik vind de NSB eigenlijk wel een soort D'66 wat betreft het prijsgeven van de Nederlandse soevereiniteit ten behoeve van de grotere maakbaarheidsutopieën die de landen coute que coute door de strot heen gedouwd moeten worden, hoezeer er geen maatschappelijke behoefte aan is.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Ma Apr 22, 2013 11:16 am

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Apr 22, 2013 1:52 pm

Atheïsten vormen in de wereld nog steeds een kleine minderheid. Daarbij kennen atheïsten geen "atheïstisch heilig boek". Die "atheïstische cultuur'' van jou is dus onbestaanbaar.Waar zie jij een politiek en maatschappelijk atheïsme

Een van de kenmerken van de beweging is dat ze denken boven ideologie te staan, nee, boven alle vormen van groepsdenken en politieke corruptie.
Dat de beweging politiek sterk homogeen is merk je niet eens op.

Een enorme hang naar het neutralisme,een veroudert materialistische houding, de acceptatie van marxistisch-historische formule zijn twee eigenschappen die over de beweging breed herkenbaar zijn. Hier valt de Dawkins-cultus onder.

Aan de linker zijde heb je dan een strijd voor alle linkse idëeen uit het cultuur-marxisme, dit is de grootste en politiek sterkste groep zoals blijkt uit de successen in aanpassen legislatieve restricties (het aborteren van foetussen van 24 weken of ouder), en een wijde invloed in de maatschappij. Uiteraard heb je hier het moslim-argument wel voor dat "niet iedereen zo denkt". Nee, maar mensen die er op tegen zijn zijn heel zeldzaam.

Dat je dat niet ziet is belachelijk natuurlijk. Als je werkelijk een individueel zou zijn zou je juist homogene invloeden binnen de atheistische beweging herkennen en je daar zorgen over maken. Daarom neem ik hen die hun atheïsme willen politiseren niet serieus, het is ook deze ontkenning die er toe leid dat gevaarlijke bewegingen binnen het atheisme niet correct worden afgekeurd. Het is dan ook een typische babyboomer-ideologie. Wel klagen over anderen, geen verantwoording nemen voor de eigen negatieve invloeden.

En ze zijn wellicht de minderheid 'wereldwijd", maar in het Westen hebben ze zonder twijfel de meeste invloed.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Apr 22, 2013 1:59 pm

Ik ben een keer geband op een atheistisch youtube kanaal. Ze gebruikte de bekende linkse fascisten tactieken om bij een gemeentehuis onrust te veroorzaken en toen ze eruit werden gegooid zeiden ze: zie je, atheisten worden onderdrukt!

Toen ik aanwees dat dat eenmaal gebeurt als je naar binnen stormt en tijdens het bidden er door heen schreeuwt en weigert stil te zijn en dan ook nog eens op typisch linkse wijze eruit gestuurd moet worden, dan is de intentie natuurlijk niet eerlijk debat.Het domme was dat ze gewoon spreektijd kregen, Toen ik dit aanwees werd ik uiteraard geband. Je moet wat doen om je leven te vullen, het is best spannend om slachtoffertje te spelen. Zo serieus neem ik het dan ook, Christenen zie je dat eigenlijk nooit doen, die nemen de werkelijke discriminatie, verboden om in een land een kruisje om de nek te dragen op het werk gewoon op.

~Winston Churchill.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Apr 22, 2013 11:33 pm

[quote="King George"]
Afbeelding
Niks mis met die affiche toch, "Europa een verbond van vrije volken", dat is toch exact zoals het zou moeten zijn ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

xplosive

Berichtdoor xplosive » Di Apr 23, 2013 1:18 pm

Afbeelding

Hans v d Mortel sr

Ontmoeting in de synagoge

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Mei 07, 2013 6:42 pm

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Mei 08, 2013 10:48 am

Afbeelding
Amorele atheistische nitwit

mercator

Re: Ontmoeting in de synagoge

Berichtdoor mercator » Wo Mei 08, 2013 11:22 am

'Hans van de Mortel' schreef:Afbeelding

Links heb je zuster Anne en rechts rabijn Frank.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Mei 12, 2013 6:41 pm

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Mei 14, 2013 11:48 pm

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Mei 15, 2013 12:21 am

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mei 22, 2013 1:36 am

Afbeelding

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Mei 22, 2013 2:56 am

Afbeelding
Laatst gewijzigd door xplosive op Ma Jun 24, 2013 7:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Wo Mei 22, 2013 3:02 am

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Mei 25, 2013 1:09 am

Afbeelding

xplosive

Berichtdoor xplosive » Zo Jun 09, 2013 4:08 pm

Afbeelding

Terug naar “Topics allerhande”