Schandalen met hulpverleners

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:
“Beoordeel me op wat ik de volgende dag presteer wanneer ik 1.000 ton graan of voedsel bezorg aan hongerige kinderen,” voegde hij eraan toe.
1000 ton? Dat zijn hoeveel vrachtwagens vol? En dat heeft hij op één dag getransporteerd? Dat heeft hij op één dag versjouwd?
In Nederland staat het maximum op 50 ton, dus 20 vrachtwagens vol. Hoe ver kom je in 18 minuten?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Mahalingam »

Nog meer onthullingen. In Azië gaat het er net zo aan toe.
Oxfam executive 'aware' of Asia staff abuse claims
Lan Mercado told the BBC the cases took place in the Philippines, Bangladesh and Nepal before she started as regional director two years ago.
She said the scale of misconduct was "not comparable" to that in Haiti, where Oxfam faces claims staff paid vulnerable people for sex.
[...]
Ms Mercado, who overseas 14 countries, said she was aware of similar cases involving Oxfam workers in Asia between 2009 and 2013.
She said they went largely unreported publicly and had been dealt with internally "according to specified policies", although the situation should not be defined as a "cover up".
http://www.bbc.com/news/uk-43060802

En over opzeggen:
Oxfam: Minnie Driver withdraws support over Haiti scandal
Actress Minnie Driver has stood down from her role as a celebrity ambassador for Oxfam.
This follows claims that staff for the charity in Haiti and other countries paid vulnerable people for sex.
In a statement Ms Driver said she was "nothing short of horrified" by the allegations.
Oxfam said it was "grateful" for Ms Driver's commitment and that it was "more committed now than ever to learn from our mistakes".[...]
Ms Driver had been to countries including Cambodia and Thailand in her role as a celebrity ambassador, and also performed at a fundraising concert for Oxfam.
http://www.bbc.com/news/uk-43053141
Dit wist ik niet:
Oxfam said that with 10,000 NGOs working in Haiti alone in 2011, "it was unfortunately not possible for Oxfam to ensure that those found guilty of sexual misconduct were not re-employed in the sector".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

TIP voor het management van Oxfam en al die andere 'Gutmensch' organisaties.

Laat iedere medewerker in het veld een contract tekenen met daarin een clausule dat zolang men voor Oxfam werkt, hoerenbezoek na gedane arbeid voor Oxfam alleen is toegestaan bij niet armlastige hoertjes van 18 jaar en ouder. Aan een maximum leeftijd wordt geen grens gesteld. Wie zich daaraan niet houdt zal beboet worden met ontslag en een verplichte storting in de kas van Oxfam van het laatst genoten maandsalaris.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:
“Beoordeel me op wat ik de volgende dag presteer wanneer ik 1.000 ton graan of voedsel bezorg aan hongerige kinderen,” voegde hij eraan toe.
1000 ton? Dat zijn hoeveel vrachtwagens vol? En dat heeft hij op één dag getransporteerd? Dat heeft hij op één dag versjouwd?
Hij bedoelt, ik zorg ervoor dat die 10 euro van jullie voor 50% wordt besteed aan graan, en 50% daar trek ik dan zelf een inkomen van.
Kortom ik besteed jullie centen aan voedsel en daarna besteed ik het loon van jullie centen om de door jullie gevoeden te neuken.

Nee dat is pas 'ontwikkelingssamenwerking'. icon_shh.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pizzaman »

Ali Yas schreef:
King George schreef:
“Beoordeel me op wat ik de volgende dag presteer wanneer ik 1.000 ton graan of voedsel bezorg aan hongerige kinderen,” voegde hij eraan toe.
1000 ton? Dat zijn hoeveel vrachtwagens vol? En dat heeft hij op één dag getransporteerd? Dat heeft hij op één dag versjouwd?
In Nederland staat het maximum op 50 ton, dus 20 vrachtwagens vol. Hoe ver kom je in 18 minuten?
Bij een bodemsaneringsgat vullen, dwz zand er in kiepen en wegwezen, kom ik tot een stuk of 5 trucks in het uur.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

Oxfam...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

Misbruik van mensen die bescherming behoeven: IRC bevestig drie gevallen van misbruik – na Oxfam en Artsen zonder Grenzen

Geplaatst op 15 februari 2018

Afbeelding

Ongelooflijk – het misbruik door hulporganisaties van mensen die bescherming nodig hebben: na Oxfam en Artsen zonder Grenzen heeft ook de International Rescue Committee (IRC) seksuele overvallen toegegeven.

Na Oxfam en Artsen zonder Grenzen heeft ook de International Rescue Committee (IRC) gevallen van seksuele overvallen toegegeven.

Er zou sprake zijn van drie gevallen van seksueel misbruik in de Democratische Republiek Kongo, deelde de woordvoerster van IRC, Lucy Keating, woensdag mee. De organisatie zou de politie ingeschakeld en de schuldigen ontslagen hebben. Ook zouden de donateurs op de hoogte zijn gesteld.

De Britse krant “The Sun” had daarvoor gemeld dat er beschuldigingen van bedrog en seksuele intimidatie in de Democratische Republiek Kongo tegen de organisatie zouden zijn geuit. Een interne ethische commissie zou daarop naar Afrika zijn vertrokken om de beschuldigingen te onderzoeken.

Keating verklaarde dat de drie gevallen van seksueel misbruik toegeschreven zouden moeten worden aan een andere NGO, die met de IRC zou samenwerken. Vier andere beschuldigingen van seksueel misbruik tegen eigen medewerkers zouden na onderzoek “ongegrond” zijn gebleken. Bij andere beschuldigingen zou het echter gegaan zijn om kwesties betreffende de financiële integriteit.

De International Rescue Committee wordt door de voormalige Britse minister van Buitenlandse Zaken David Miliband (Labour Party) geleid, heeft zijn zetel echter in New York. De hulporganisatie financiert en organiseert projecten ten gunste van vluchtelingen in het Midden-Oosten, in Turkije en in Griekenland, ondersteunt echter ook projecten in Afrikaanse landen. De IRC werd in 1933 opgericht door Albert Einstein ter ondersteuning van Duitse vluchtelingen voor het naziregime.

De organisatie Artsen zonder Grenzen had woensdag meegedeeld dat er bij haar in het afgelopen jaar 24 bevestigde gevallen van seksuele intimidatie of seksueel misbruik zouden zijn geweest. Daarom zouden 19 medewerkers zijn ontslagen.

De internationaal actieve ontwikkelingsorganisatie Oxfam, met zetel in Groot-Brittannië, wordt al dagenlang door een schandaal rondom seks-orgiën met prostituees in Haïti en Tsjaad geteisterd. Bovendien zouden er gevallen van verkrachting en poging tot verkrachting in Zuid-Soedan zijn geweest.

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/15 ... r-grenzen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Ariel »

Oxfam-baas betaalde 79 euro voor seks

De vertelt een nu 23-jarige vrouw die vanaf haar zestiende het bed deelde met de ontslagen topman van de Engelse tak van Oxfam Novib.

De 68-jarige Van Hauwermeieren ’bezocht’ haar zes maanden lang twee keer per week, zo vertelt ze in de Daily Mail. De Haïtiaanse ontmoete hem ooit toevallig op straat.

De Belg stond toen aan het hoofd van de Oxfam-missie die hulp verleende na de vreselijke aardbeving van 2010, die 220.000 doden eiste en 1,5 miljoen mensen dakloos achterliet.

She said Roland van Hauwermeiren had sex with her twice a week for six months in Haiti – after the 2010 earthquake had destroyed her home.

Van Hauwermeiren woonde destijds in een landhuis met zwembad op de top van een heuvel die bekendstond als het ‘Adelaarsnest’. Oxfam betaalde 1.690 euro per maand voor het optrekje.

„Ik kon geen nee zeggen want ik had het geld nodig om mijn baby eten te geven”.

De vrouw die anoniem wil blijven, vertelt verder dat Roland misbruik van haar en van de situatie heeft gemaakt. „Ik heb het gevoel dat hij me uitbuitte. Hij had me gewoon kunnen helpen zonder me geld te geven om seks met hem te hebben. Als ik nu aan hem denk, besef ik dat hij een zieke man was.”

Volgens de vrouw hadden ze zeker “honderden keren” seks. „Hij beloofde mij en mijn nichtje dat hij ons mee zou nemen op vakantie naar de Dominicaanse Republiek en dat hij ons aan een baan zou helpen in Amerika”. Dat gebeurde nooit. „Hij had ons moeten helpen, maar hij maakte de situatie nog erger.”

De jonge vrouw kwam uit een gezin met acht kinderen en was 15 jaar toen de aardbeving toesloeg. Ook het huis van haar familie werd verwoest.

„Een maand na de geboorte van mijn zoon belde hij me op en vertelde hij me dat hij me kon helpen. Hij vroeg me langs te komen en bood geld voor seks. Hij betaalde me daar tussen de 100 en 200 dollar voor. Als ik aankwam, zette hij elke keer een dvd van Playboy op. Zelfs als hij naar iets anders aan het kijken was,” aldus de vrouw tegen de Mail.

Van Hauwermeiren zelf ontkent dat hij met prostituees sliep tijdens de anderhalf jaar in Haïti. Hij gaf wel toe dat hij een relatie had met een volwassen plaatselijke vrouw, maar zegt dat hij haar nooit betaalde voor seks. „Een fout waar ik me diep voor schaam. Al was het een gewone relatie met een volwassen, eerbare vrouw, geen prostituee”, verklaarde hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eigenlijk een lulverhaal zonder inhoud.

De volwassen vrouw (16) laat zich vanaf het begin voor geld paaien en naaien. Daar is dus niks mis mee. We zijn immers allemaal overtuigd van de aanwezige vrije wil in de mens en die was in deze klucht de dominante factor. Roept dit verhaal verontrustende vragen op? Nee. Het enige wat de lezer mogelijk kan interesseren is een geruststellend antwoord op de vraag waar het verschil van beloning in zit met betrekking tot haar geleverde diensten. Want de Belg betaalde de ene keer $ 700,-, de andere keer $ 100,- en soms ook $ 200,-. Tsja . . . dan kan het haast niet anders dan dat we hier te maken hebben met een echte Haitiaanse beroepshoer die in Jezus Christus gelooft. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Mahalingam »

En heeft weer een zgn. 'ambassadeur' van Oxfam de benen genomen.
Desmond Tutu severs ties with Oxfam over sex scandal
He is stepping down from his role as an ambassador for the charity.

“The Archbishop is deeply disappointed by allegations of immorality and possible criminality involving humanitarian workers linked to the charity,” said a statement from his office in South Africa.
https://www.newsday.co.zw/2018/02/desmo ... x-scandal/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door xplosive »

Oxfam deugt niet. Plentyfood daarentegen wel.

Boycot daarom veeteelt-demagoog Oxfam.

Een krankzinnig idee van Oxfam : geiten doneren. Voor wie? Ja precies! Voor een bepaald type behoeftige medemens zoals onder meer omschreven door Theo van Gogh.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:Oxfam deugt niet. Plentyfood daarentegen wel.
Mmm . . . Ik begreep het eerst niet. Maar toen ik ook Plentyfood aanklikte snapte ik jou pas. En je hebt helemaal gelijk. Nadenken, hersens gebruiken! En dat doe jij als geen ander. De wereld zou er allang beter aan toe zijn geweest wanneer men minder vlees was gaan produceren en wij minder vlees consumeerden. Want: groenten eten is gezond, voedzaam en lekker op de koop toe.

In Cuba is het varken een soort rijkelui symbool. Ik herinner mij het volgende, 2015 in Cuba bij familie en bekenden. Een vrouwelijke arts (met twee paspoorten) uit Miami overgekomen voor familiebezoek, trakteerde met Oud en Nieuw op een heel varken, gebraden aan het spit, kant en klaar, inclusief salade schotel, voor de prijs van 80 dollar. Verschrikkelijk! Omdat het á la buffet was via de keuken, kon ik van tafel wegglippen en het vlees op mijn bord onopvallend in de afvalbak in de keuken dumpen. HET WAS NIET OM TE VRETEN. Het was een voorstelling die mij deed denken aan de Kleren van de Keizer. Want iedereen knikte instemmend vanwege het 'lekkere' genieten van het geroosterde (taaie) varken.

Cubaanse traditie met Oud en Nieuw

Een heel varken met Oud en Nieuw is een traditie in Cuba. Zelfs arme mensen sparen er voor. Men koopt zich vroeg in het jaar een jong varkentje en mest het vet in huis (in een koraal in de patio) tot aan het einde van het jaar. Heeft men er twee, dan is er eentje voor de verkoop en het andere exemplaar eet men zelf. Kip is vele malen goedkoper en lekkerder. Het idee om een vet gemest varken te verkopen is natuurlijk nog zo gek niet. Maar tsja . . . wie ben ik om de eetgewoonte van de mensen in een land, hun cultuur of religie te veranderen? Gaat niet. Vandaar dat integratie ook niet lukt. En al helemaal niet met mensen die in hun hoofd de leringen van de Arabische profeet Mohammed hebben opgeslagen die door moskee-vaders vanaf de geboorte er zijn ingestampt. Het betreft het historische onafgebroken haat zaaien door de meest vieze gore smerige perverse pedofiel, sadist en Arabische oorlogsmisdadiger profeet Mohammed die een uitgesproken hekel had aan andersdenkenden. Het is allemaal terug te lezen in de Koran, het boek van Satan Allah, onder hoofdredactie en toezicht van de heilige profeet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door King George »

Ali Yas schreef:
King George schreef:
“Beoordeel me op wat ik de volgende dag presteer wanneer ik 1.000 ton graan of voedsel bezorg aan hongerige kinderen,” voegde hij eraan toe.
1000 ton? Dat zijn hoeveel vrachtwagens vol? En dat heeft hij op één dag getransporteerd? Dat heeft hij op één dag versjouwd?
In Nederland staat het maximum op 50 ton, dus 20 vrachtwagens vol. Hoe ver kom je in 18 minuten?
In volle vaart met pakweg 90 km/h is dat 27 km. Maar om 1000 ton te verplaatsen met volgeladen vrachtwagens moet je dus minimaal 20 maal heen en ook weer terug rijden. En dan moet er ook nog geladen en gelost worden. Als die lading ook nog aangeleverd en gelost moet worden, dan komt één persoon nooit aan 1000 ton op een dag. En 1000 ton voedsel deelt hij ook niet in zijn eentje uit aan hongerige kinderen. Mag ik hem op deze leugens beoordelen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Oxfam schandaal

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Tsja . . . dan kan het haast niet anders dan dat we hier te maken hebben met een echte Haitiaanse beroepshoer die in Jezus Christus gelooft. icon_thumbup.gif
Uiteraard, en die heeft heel goeie zaken gedaan met Belgische Roland van Oxfam. Die aardbeving en de daarop volgende ontwikkelingshulp die uit de hemel kwam vallen was een godsgeschenk voor haar want ik kan me voorstellen dat 70 € en dat 2 x per week een jaar lang in Haïti een klein fortuin is. Als er meer zulke getalenteerde onderneemsters in zwart Afrika opduiken hebben ze geen ontwikkelingshulp meer nodig.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door King George »

Kinderrechtenactivist voor UNICEF in cel voor verkrachting 13-jarige jongen

Afbeelding
Metropolitan Police De nu 77-jarige Peter Newell was jarenlang adviseur van UNICEF en werkte mee aan een handboek rond kinderrechten dat nog wereldwijd wordt gebruikt.

De 77-jarige Brit Peter Newell, die decennialang voor UNICEF kinderrechten bepleitte, is tot zes jaar en acht maanden cel veroordeeld wegens de verkrachting van een 13-jarige jongen. De feiten speelden zich af tussen 1965 en 1968. Newell werd in januari jongstleden veroordeeld, zijn opsluiting komt nu in het nieuws naar aanleiding van de onthullingen van seksueel misbruik door medewerkers van de Britse ngo Oxfam.

De Londenaar leidde een campagne tegen de zogenaamde “corrigerende tik” voor kinderen en stond mee aan de wieg van het handboek dat het kinderfonds van de Verenigde Naties in 1998 uitbracht om de Conventie over de Rechten van het Kind in de praktijk om te zetten. De richtlijnen inzake beleid en rechtspraak worden tot vandaag door overheden wereldwijd gehanteert als het op kinderrechten aankomt. Ook agentschappen van de VN, ngo’s, mensenrechtenorganisaties en academici gebruiken het hanbdboek nog steeds. Newell staat nu levenslang op de Britse lijst van seksuele misdadigers.
“Diep geschokt”

Een woordvoerder van UNICEF verklaarde vandaag “diep geschokt” te zijn door het nieuws over de arrestatie van Newell. “We wisten niets van deze misdrijven toen hij tot tien jaar geleden als raadgever voor UNICEF werkte. Sindsdien hanteren we strenge procedures om medewerkers en raadgevers door te lichten”.

De naar verluidt “gruwelijke” feiten werden in de jaren zestig gepleegd maar kwamen pas vorig jaar aan het licht na een politieonderzoek.

Het nieuws van zijn opsluiting kadert binnen de waarschuwing dat pedofielen de sector van de hulpverlening viseren nadat aan het licht kwam dat 125 Britse ngo-medewerkers vorig jaar van seksueel misbruik werden beschuldigd. De omvang van het probleem werd blootgelegd door het schandaal rond Oxfam, wiens stafleden ervan worden beschuldigd een beroep te hebben gedaan op de diensten van prostituees in Haïti en het lastigvallen van jonge vrijwilligers in Britse Oxfamwinkels.

Newells slachtoffer was twaalf toen de reeks misdrijven een aanvang nam. Die grepen plaats tussen mei 1965 en mei 1968, op verschillende plaatsen in Londen en Zuidoost-Engeland. Het slachtoffer deed pas in maart 2016 aangifte van de misdrijven. Newell werd in mei vorig jaar verhoord en in oktober aangeklaagd.

“Newell pleegde een reeks vreselijke seksuele misdrijven die terecht zijn uitgemond in een lange gevangenisstraf”, zo laat speurder Michal Lam-Hang van de Londense politie weten.


HLN.be
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

’Hulporganisaties als Oxfam wisten 10 jaar van misbruik’

17 februari 2018

Afbeelding

LONDEN – Hulporganisaties, waaronder Oxfam, werden tien jaar geleden al gewaarschuwd dat kinderen seksueel werden misbruikt op Haïti. Kinderen van nog geen zeven jaar kregen voedsel en andere hulpmiddelen in ruil voor seks, meldt de Britse krant The Independent uit een rapport van Save the Children.

Het rapport uit 2007 meldt grootschalig misbruik tijdens 23 hulp-, vredes- en veiligheidsoperaties in Haïti, Ivoorkust en het toenmalige zuidelijk Soedan. Het zou gaan om ,,elke vorm van seksueel kindermisbruik dat voorstelbaar is”, waaronder verkrachting, prostitutie, pornografie, seksuele slavernij en mensenhandel.

De kinderen deden geen aangifte, omdat ze niet wisten waar ze heen konden of omdat ze de autoriteiten wantrouwden.

Het rapport is van drie jaar voor de incidenten in Haïti waardoor Oxfam nu in opspraak is geraakt. Medewerkers van de hulporganisatie zouden na de aardbeving in 2011 jonge prostituees hebben ingehuurd.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eindelijk dus weer eens ECHT nieuws! :cry:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er is in de wereld op sommige plekken geld teveel.

En wat gebeurt er dan vervolgens?

Dan ontstaan organisaties als 'Artsen zonder Grenzen' en 'Oxfam' en honderden andere stichtingen of anderszins lucratieve constructies die belasting technisch het meest aantrekkelijk zijn voor de bedenkers en waar een batterij aan bezoldigde medewerkers een goede boterham verdient. Ik neem aan dat ook de colporteurs bij u aan de deur, die om een maandelijkse vaste bijdrage komen colporteren van uw bankrekening, mooie sier maken en niet onbetaald hun werk doen. Het is logisch dat de directeur van de stichting en zijn naasten een dikke langdurige goed belegde boterham aan u verdient.

Ontwikkelingshulp loont! Om je van een vaste langdurige baan te verzekeren. Want ellende zal er altijd blijven bestaan in de wereld. En de overheden? Die zouden de handen uit de mouwen moeten steken. Dat doen ze geenszins. Wat doen ze wel? Ze maken geld over aan meestal een dictator van het getroffen land en voor de rest interesseert het de smerige politiek geen ene malle moer wat er verder met uw belastinggeld gebeurt. Ze hoeven namelijk niet uit eigen zak te betalen die schoften.

Nooit, nee nooit werd er om geldelijke hulp gesmeekt of geroepen bij natuurrampen. Het enige dat telt is dat onder het puin bedolven slachtoffers worden gered. En dat is doorgaans de taak van de lokale verantwoordelijke regering. Dus . . . waar bemoeien we ons mee? We bemoeien ons ermee omdat we zo goed als gek zijn geworden en geld ruiken.

Duitsland was na de oorlog platzak. Letterlijk en figuurlijk. Geen huis stond nog overeind. Een paar miljoen mannen in de kracht van hun leven waren niet meer daar waar ze op hun plaats konden zijn. Er werd geld aan Duitsland geleend en geschonken waarmee het land de boel weer kon opbouwen: de Marshall hulp. Ach gut . . . liefdadigheid van ongekende omvang? Aan mij hoela.
Het Marshallplan was een omvangrijk materieel hulpplan, dat op initiatief van de toenmalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken George C. Marshall drie jaar na de Tweede Wereldoorlog in werking trad. Dit European Recovery Program (ERP) was gericht op de economische wederopbouw van de door de oorlog getroffen landen in Europa. Een belangrijke drijfveer van deze hulp was het vormen van een sterke buffer tegen de expansie van het communisme vanuit de Sovjet-Unie van Stalin. De betrekkingen tussen de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie waren namelijk in snel tempo verslechterd en hadden geleid tot de "Trumandoctrine".
Politiek was en zal altijd smerig blijven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

Man van vermoorde Britse politica weg om #MeToo

18 februari 2018

Afbeelding

LONDEN – Brendan Cox (foto), de weduwnaar van in 2016 vermoorde Britse parlementariër Jo Cox, heeft zijn functie neergelegd bij twee liefdadigheidsinstellingen na een nieuwe beschuldiging aan zijn adres van seksueel wangedrag. Hij stapt op bij More in Common en de Jo Cox Foundation, omdat zijn werk „een stuk moeilijker” is geworden.

De twee liefdadigheidsinstellingen had hij in het leven geroepen nadat zijn vrouw door een rechtse extremist werd vermoord. Cox werd al in 2015 beschuldigd van wangedrag in zijn tijd bij Save the Children. Hij stapte daar toen op. Niet lang daarna zou hij in de Verenigde Staten ook een vrouw hebben aangerand, zo bracht een Britse krant onlangs naar buiten.

Dat laatste ontkent hij. Wel zegt Cox dat hij in zijn tijd bij Save the Children over de schreef is gegaan en biedt in een verklaring zijn excuses aan voor zijn gedrag in het verleden.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Pilgrim »

Tom van der Lee, Oxfam Novib en het seksschandaal in Haïti

Geplaatst door Ewout Klei | 19 Feb 2018

Afbeelding

Wist GroenLinks-Kamerlid Tom van der Lee van het seksschandaal in Haïti? Voordat hij in de Tweede Kamer werd verkozen was Van der Lee immers directeur campagnes bij Oxfam Novib, de organisatie die vanwege dit schandaal negatief in het nieuws is gekomen. Kinderen in Haïti werden seksueel misbruikt door hulpverleners. Dit is door Oxfam Novib jarenlang buiten de media gehouden.

De woordvoerder van Oxfam Novib schreef mij vandaag het volgende:

Tom van der Lee was destijds directeur Campagnes van Oxfam Novib en lid van de directie (Board of Directors). De kwestie rond Haïti is destijds benoemd in de directie. Van der Lee had formeel als bestuurder mede-verantwoordelijkheid, maar dit dossier is behandeld door algemeen directeur Karimi, die er de eindverantwoordelijkheid voor had. Tom van der Lee heeft destijds niet zelf het rapport gekregen. Onze algemeen directeur heeft al eerder toegelicht dat de verantwoordelijkheid voor het onderzoek in Haïti en de afhandeling, inclusief de communicatie, bij de Britten lag. Het (verkorte) rapport dat wij destijds kregen mochten wij nadrukkelijk alleen delen met Ministerie van Buza en ARK. Karimi heeft al eerder gezegd dat ze spijt heeft dat ze niet nog steviger heeft aangedrongen om destijds de details bekend te kunnen maken.

Samengevat: Tom van der Lee wist dus van de kwestie en droeg als lid van de Board of Directors officieel medeverantwoordelijkheid, maar het hoofdpijndossier is door algemeen directeur Farah Karimi behandeld. Bovendien heeft Van der Lee het rapport, dat een verkort rapport was, niet gekregen.

Tom van der Lee laat via zijn woordvoerder het volgende weten:

Ik vind het verschrikkelijk wat kwetsbare Haïtianen is aangedaan onder verantwoordelijkheid van Oxfam Groot Brittannië. Ik deel de opvatting van mijn oud-collega Farah Karimi, de algemeen directeur van de Nederlandse tak van Oxfam Novib, dat er destijds nog meer doorgevraagd had moeten worden. Terecht zijn ook daar excuses voor gemaakt.

Farah Karimi heeft eerder het volgende verklaard aan de pers:

Ik schaam mij diep voor alles wat deze week naar buiten is gekomen. Wij staan naast de meest kwetsbare kinderen, vrouwen en mannen in de meest moeilijke omstandigheden en wij moeten hen de maximale bescherming bieden. Dat Oxfam in meerdere gevallen heeft gefaald om die bescherming te bieden en medewerkers zich zo hebben misdragen is onvergeeflijk en we gaan deze mensen uit onze organisatie bannen.

https://jalta.nl/politiek/tom-van-der-l ... -in-haiti/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:

Tom van der Lee laat via zijn woordvoerder het volgende weten:

Ik vind het verschrikkelijk wat kwetsbare Haïtianen is aangedaan onder verantwoordelijkheid van Oxfam Groot Brittannië.
Kwetsbare Haïtianen, vallen daar ook de hoertjes onder?
Farah Karimi heeft eerder het volgende verklaard aan de pers:

Ik schaam mij diep voor alles wat deze week naar buiten is gekomen. Wij staan naast de meest kwetsbare kinderen, vrouwen en mannen in de meest moeilijke omstandigheden en wij moeten hen de maximale bescherming bieden.
Wat een poeha. Wat een heisa om niks. Ik wist overigens niet dat Oxfam wereldwijd DE organisatie is die kwetsbare kinderen, vrouwen en mannen die in de meest moeilijke omstandigheden verkeren, maximale bescherming moet bieden. Bescherming waartegen? Tegen invloed van buitenaf?

In Nederland stikt het van vooral kwetsbare ouderen, alleenstaande vrouwen die van armoede moeten rondkomen en hulpbehoevend zijn. Waar was Oxfam? Of zijn hier soms de hoertjes te duur? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie