Schandalen met hulpverleners

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door BFA »

mercator schreef: Ik kan mij best een dictatuur voorstellen die 100 % vrije meningsuiting waarborgt. Een zelfverzekerde en sterk in het zadel zittende dictatuur heeft geen censuur nodig.
Contradictio in terminis.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd. Huichelaars!

Bericht door xplosive »

Allah de sadist schreef:
xplosive schreef:
Ook nog in de tijd dat "mijnheer de directeur" een gouden handruk van 20 miljoen euro kreeg voor 5 jaar wanbeleid?
Je bedoelt Rijkman Groenink, voorzitter Raad van Bestuur? Een zeer intelligente persoonlijkheid die ik al vanaf het begin verdacht vond. Hij viel bij mij onder de categorie onbetrouwbare gladjanussen. Nou ja, in ieder geval, ik mocht hem niet. En daarin werd ik uiteindelijk niet teleurgesteld. :no1:
Hij leek mij in de categorie een-grote-blufpokerbek-hebben-maar-niks-presteren te vallen. Ik kan je verzekeren dat er heel wat van die types in het bedrijfsleven rondlopen. En ik kan het weten, want ik heb heel wat bedrijven van binnen en van buiten gezien. Er zijn heel wat bedrijven naar de klote gegaan door wanbeleid van de directie.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Ariel »

Het groenlinks meisje Farah Karimi en algemeen directeur van de ontwikkelingssamenwerkingsorganisatie Oxfam Novib, is verbolgen over het feit dat de kloof tussen arm en rijk nog steeds groot is.
"Ons rapport toont opnieuw aan dat de extreme ongelijkheid wereldwijd nog steeds toeneemt. Het is een schande dat een handjevol mensen over zoveel vermogen kan beschikken terwijl een op de tien mensen moet rondkomen met minder dan twee dollar per dag", zegt algemeen directeur Farah Karimi.
Zelf harkt deze dame jaarlijks zo'n 125.000 euros per jaar binnen. Ik zou graag haar bankrekening willen zien .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Ariel »

Mogelijk minderjarigen betrokken bij seksfeesten
’Oxfam hield orgies op Haïti na aardbeving’

Medewerkers van hulporganisatie Oxfam hebben met het geld van de ngo seksfeestjes georganiseerd met prostituees op Haïti, waarbij sommige meisjes mogelijk minderjarig waren. De missie kwam na de verwoestende aardbeving in 2010.

Dat schrijft The Times op basis van een uitgelekt intern rapport, dat spreekt van „een cultuur van straffeloosheid” onder de medewerkers.

Grote spil in de zaak is een Belg: Roland van Hauwermeiren, country manager namens Oxfam. Volgens The Times heeft hij de prostitutiepraktijken bevestigd, en is hij inmiddels opgestapt.

De vrouwen of meisjes hebben meegedaan aan orgies op hotelkamers van medewerkers, waarvan er nu in totaal drie zijn ontslagen. Vier anderen werden anderszins de deur uitgezwaaid. Verder zijn er geen stappen ondernomen. Justitie op Haïti kreeg niets te horen, aldus de Britse krant.

Oxfam bevestigt dat er meldingen zijn van ontmoetingen met minderjarige prostituees. Het bedrijf ontkent de zaak in de doofpot te hebben gestopt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door King George »

Zou ons Teefje Keft ook deze gulheid met vergaard geld van anderen een deugd vinden?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Ariel »

Oxfam komt nu ook in opspraak voor feestjes met prostituees in Tsjaad

Ook in Tsjaad zouden medewerkers van Oxfam prostituees betaald hebben voor feestjes. Dat schrijf The Observer zondag. Het nieuws komt er slechts twee dagen nadat een soortgelijk verhaal opdook van Oxfam-medewerkers in Haïti. De gebeurtenissen in Tsjaad zouden zich meer dan tien jaar geleden voorgedaan hebben, toen de Belg Roland Van Hauwermeiren de Oxfam-operaties in Tsjaad leidde.

“Vrouwen waarvan we dachten dat ze prostituees waren werden herhaaldelijk uitgenodigd naar het Oxfam-hoofdkwartier daar”, aldus een medewerker aan The Observer, de zondagskrant van The Guardian. Een leidende medewerker werd daarvoor in 2006 ontslagen, aldus een vroegere medewerker. “Ze nodigden vrouwen uit voor feestjes. We wisten dat ze niet gewoon vrienden waren, maar iets anders.”

Nog volgens de vroegere Oxfam-medeweker doet de organisatie fantastisch werk, maar gaat het om “een probleem in de hele sector”.

Eerder raakte al bekend dat Van Hauwermeiren in 2011 opstapte, nadat hij toegegeven had dat prostituees in zijn villa in Haïti waren langsgeweest. Oxfam ontkende vrijdag al dat het het schandaal wilde toedekken, nadat de Britse krant The Times details over een intern onderzoek publiceerde.

Van Hauwermeiren is een Belg, maar werkte in Haïti als landelijk directeur van Oxfam Haïti, verduidelijkte Stefaan Declercq, secretaris-generaal van Oxfam Solidariteit België vrijdag al. “Hij had niets met de Belgische tak van Oxfam te maken, maar ik wil mij daar ook niet achter verschuilen.”

Maandag zien vertegenwoordigers van de Britse regering verantwoordelijken van Oxfam. “Ik geef hen de kans om me persoonlijk te zeggen wat ze gedaan hebben na die gebeurtenissen, en ik ga zien of ze de morele kwaliteiten hebben die volgens mij nodig zijn”, aldus Penny Mordaunt, staatssecretaris voor ontwikkelingssamenwerking. “Als ze me niet alle informatie geven, dan werk ik niet meer met hen samen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Mahalingam »

Ik lees:

"Nog volgens de vroegere Oxfam-medewerker doet de organisatie fantastisch werk, maar gaat het om “een probleem in de hele sector”."

Toen ik las over de feestjes in Haïti was mijn gedachte: "NIks nieuws onder de zon. Zo is het altijd geweest. Rijke mannen in armetierige landen worden omringt door arme poesjes die aanhalig doen."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door King George »

EU overweegt subsidie Oxfam Novib in te trekken na onthullingen over ranzige seksfeestjes

Is het einde van Oxfam Novib in zicht? De club moest vandaag bekendmaken al honderden donateurs en leden te zijn verloren, en nu kondigt ook de EU nog aan dat de subsidie van de ontwikkelingsclub die zich vooral profileerde als organisator van seksfeestjes in derdewereldlanden, op de tocht staat. Yikes!



Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Pilgrim »

Goed zo: seks-rel kost OXFAM Novib al 700 Nederlandse leden

Door Michael van der Galien, 11 februari 2018

Afbeelding

Hoe meer er weggaan hoe beter.

Als er nog DDS-lezers zijn die lid zijn van OXFAM Novib: tijd om die organisatie een email te sturen waarin je vertelt dat je er klaar mee bent. Het wangedrag van die organisatie is volstrekt onacceptabel. Het is onderhand zo erg dat je je werkelijk moet kapot schamen als je er na deze week nog lid van bent.

Gelukkig zijn er al 700 mensen die hun lidmaatschap hebben opgezegd:

Het nieuws over de seksfeesten op Haïti in 2011 heeft Oxfam Novib in Nederland zo’n 700 leden gekost. Dat meldt de hulporganisatie aan RTL Nieuws.

“Ik schaam mij diep voor het gedrag van dit groepje mensen en de manier waarop zij onze waarden hebben beschaamd”, zegt de Nederlandse directeur Farah Karimi waarmee ze natuurlijk eerst en vooral bedoeld dat ze zich er diep voor schaamt dat Oxfam betrapt is. Maar dat geheel terzijde.

Ze voegt daar aan toe:

“Betalen voor seks gaat in tegen de gedragscode die al onze medewerkers onderschrijven. Ik ben geschokt door dit gedrag. Juist onze organisatie moet uitbuiting van vrouwen en geweld tegen vrouwen voorkomen. Binnen onze organisatie en daarbuiten.”

Ja natuurlijk. Het is ongetwijfeld een enorme schok, niemand had het zien aankomen, niemand wist ergens van... Nope. Het is een beetje als die hond die opeens de buurjongen bijt. “Doet ‘ie anders nooit!”

Afijn. Opzeggen dus maar. Dahaag, Oxfam. Succes ermee.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... dse-leden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gelul achteraf!

Wie nadacht en bereid was zijn 'eigenwijze' hersencellen te kietelen zoals ik, had al jaaaaaaren geleden besloten geen cent meer te doneren aan nutteloze domme geld verslindende hulpprogramma's namens het collectieve 'schuldgevoel'. Stel je eens de vraag in het typisch eigen familiebelang:

Waarom heeft die ander geen kanker en mijn geliefde wel?

Andere vraag: Waarom gebeurt er in Afrika, dat wat niet in onze hedendaagse beschaving plaatsvindt?

In die zin is er niks mis met Oxfoam.

Het is de dramatisch ziekelijke bemoeizicht van de mens die zich schuldig voelt voor zijn naaste in plaats van dit over te laten aan de super geloofwaardige almachtige krachtpatser God.

Wie zich met de schepping van God bemoeit is in mijn ogen een ongelooflijke randdebiel die geestelijk compleet corrupt is.

Ik neem niemand iets kwalijks. Ik ben mij bewust van het feit dat ik een lul ben zonder vrije wil. En zoiets is een dubbele straf van God.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Wie nadacht en bereid was zijn 'eigenwijze' hersencellen te kietelen zoals ik, had al jaaaaaaren geleden besloten geen cent meer te doneren aan nutteloze domme geld verslindende hulpprogramma's namens het collectieve 'schuldgevoel'. Stel je eens de vraag in het typisch eigen familiebelang:
Tot een jaar of 12 geleden ging ik wel s iets kopen in die Wereldwinkels. Nu begrijp ik nog steeds niet wat me toen bezielde . Wss omdat zowat iedereen in mijn "verlichte" omgeving dat deed. Aan de kwaliteit van de producten kon het niet gelegen hebben want ik vond de wijn geperst door Marxistische boeren uit de Andes toen al niet te zuipen maar toch dronk ik dat . Ik dacht toen ook dat de mensen uit mijn kennissenkring die daar hun vrije zondag aan besteedden om dat winkeltje open te houden daar een normaal loon voor kregen. Pas achteraf hoorde ik dat die dat helemaal voor nop moesten doen. Met de opbrengst werden dus zwarte hoertjes aangeleverd voor de hogere kaders [icon_lol.gif] .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Mahalingam »

Je dochter naar een ver land laten gaan weer ze vrijwilligerswerk gaat doen voor arme mensen.
is dat wel zo'n goed idee?
’Nieuw schandaal Oxfam: verkrachtingen in doofpot’
De beerput rond Oxfam lijkt steeds dieper te worden. Voormalig medewerkster Helen Evans (37) doet dinsdag een boekje open over het wegwuiven van – volgens haar – wijdverspreid seksueel misbruik van Oxfam-medewerkers, en het dwingen tot seks van mensen in nood. „Als ouders zouden weten dat medewerkers niet worden gecontroleerd, zouden ze hun kinderen niet meer sturen als vrijwilliger.”

Verhalen van misbruik zijn talrijk, zegt Evens: een hulpverleenster die verkracht is in Zuid-Soedan, een tiener die werd aangerand door een hooggeplaatste medewerker in hartje Londen. Op één dag kreeg ze ooit drie meldingen: „Eén vrouwelijke medewerkster werd gedwongen tot seks tijdens een humanitaire missie, een lokale inwoonster moest seks hebben in ruil voor hulp, en daarnaast kwamen we erachter dat een medewerker voor seksueel misbruik was veroordeeld, terwijl diegene dat niet had verteld”, zo vertelt ze tegen Channel 4 News.

De uitkomsten van haar onderzoek naar de omvang van het probleem waren ’zeer verontrustend’. In Zuid-Soedan spreekt zeven procent van het personeel over seksueel misbruik. „En dat zijn alleen onze medewerkers”, zegt Helen. „Dan praten we niet eens over de mensen die hulp van ons krijgen.”

Volgens Evans waren er ’mensen in hoge posities’ die wisten van ’de schaalgrootte van het probleem’ en er in haar ogen niet genoeg aan deden.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1664417 ... in-doofpot
’Ouders: stuur uw kind niet meer’

Volgens de oud-medewerker heeft ze ooit eens een manager moeten berispen die een jonge medewerkster onder druk zette om beschuldigingen van seksueel misbruik tegen een ander te laten vallen.

Evans: „Ouders vertrouwen deze organisaties om hun kinderen naartoe te sturen als vrijwilliger. Het zijn 14 jaar oude kinderen soms. Als ouders wisten dat volwassenen niet worden gecontroleerd, zouden ze hun kinderen niet meer sturen.”

Eerder stelde Linda Polman, schrijfster van ’De crisiskaravaan’, tegenover De Telegraaf dat problemen met seksuele uitbuiting veelvuldig voorkomen in de hulpverleningssector. „Ik kijk er niet van op. Overal waar ik hulporganisaties volgde, ben ik dit tegengekomen”, zei ze over Oxfam’s seksfeesten op Haïti.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Pilgrim »

Schandaal Oxfam verdiept zich: ‘Seks in ruil voor noodhulp’

Elif Isitman, 13 feb 2018

Afbeelding

Hulporganisatie Oxfam zakt steeds dieper weg in een publicitaire ramp. Maandag suggereerden voormalige kopstukken van de internationale ontwikkelingsorganisatie al dat er, naast de seksfeesten die Oxfam-medewerkers in 2010 op Haïti met minderjarige prostituees hielden, nog veel meer mis is. Dinsdag blijkt dat de top van Oxfam al lang op de hoogte was van de misstanden maar niets deed.

Helen Evans, voormalig hoofd beveiliging van de internationale hulporganisatie, onthult dinsdag in het Britse dagblad The Times dat CEO Mark Goldring op de hoogte was van aantijgingen van ‘wijdverbreid misbruik’.

Alarmerend hoge cijfers over misbruik
Zo beschuldigde een vrouw een Oxfam-medewerker ervan haar tot seks te hebben gedwongen ‘in ruil voor noodhulp’. Evans zegt dat zij drie aangiften van seksueel wangedrag en misbruik kreeg op één dag. Onder meer van een vrouwelijke vrijwilliger die in Zuid-Sudan door een collega van Oxfam zou zijn verkracht. Volgens Evans werd er te lang geen actie ondernomen: ‘Mensen in topposities wisten van de schaal van het misbruik maar reageerden daar in mijn optiek niet adequaat op.’

Ook in Calais werden activisten beschuldigd van misbruik: Ophef om ‘seksueel misbruik door activisten’ in Jungle van Calais

Ze benadrukt dat de cijfers over seksueel misbruik binnen de organisatie alarmerend hoog waren: 7 procent van de medewerkers zou zelf al slachtoffer zijn geweest van verkrachting of poging daartoe door een collega. ‘En dit was binnen de organisatie. Laat staan wat de cijfers zijn als je kijkt naar de slachtoffers die noodhulp van ons krijgen,’ aldus Evans.

Ex-kopstukken waarschuwden voor seksuele misstanden
Maandag waarschuwde Priti Patel, de Britse ex-staatssecretaris voor ontwikkelingssamenwerking, dat het Oxfam-schandaal dat vorige week naar buiten kwam slechts ‘het topje van de ijsberg’ is.

Vrijdag werd bekend dat medewerkers van de non-gouvernementele organisatie (ngo) in 2010 seksfeesten hielden met prostituees die mogelijk minderjarig waren. Die feesten werden met Oxfam-geld betaald. De feesten werden omschreven als ‘een orgie van Caligula-achtige proporties’ met meisjes die in T-shirts van Oxfam rondliepen. Voor de missie op Haïti, na de zware aardbeving daar, had de organisatie een budget van zo’n 79 miljoen euro tot haar beschikking.

Meer over Oxfam: ‘Seksfeesten zijn slechts het topje van de ijsberg’

Patel zegt dat zij zich in haar tijd als staatssecretaris richtte op de daders van seksueel misbruik bij de Britse tak van Oxfam, misbruik ‘niet alleen van volwassenen, maar ook van kinderen’, maar stuitte ze op weerstand in de top van haar ministerie.

Ook Andrew MacLeod, ex-chef van het coördinatiecentrum voor noodhulp van de Verenigde Naties, luidt de noodklok. Volgens hem dringen ‘roofzuchtige pedofielen’ hulporganisaties binnen om gemakkelijk toegang tot kinderen in derdewereldlanden te krijgen.

Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken dreigt de subsidie voor Oxfam stop te zetten. De organisatie kreeg vorig jaar zo’n 48,5 miljoen euro van de Britse regering. Ook de Europese Commissie gaf maandag aan de subsidie aan Oxfam te zullen stoppen als er niet snel opheldering komt over het ‘seksueel wangedrag’ van medewerkers.

Maandag besloot Penny Lawrence, adjunct-directeur van Oxfam, op te stappen naar aanleiding van de berichten over seksueel geweld door medewerkers. Ze was als programmadirecteur verantwoordelijk voor missies in Tsjaad en Haïti in de tijd waarin medewerkers minderjarigen als prostituee zouden hebben ingehuurd.

https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... lp-585454/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Pilgrim »

Europese delegatie PVV wil debat over sekssubsidies Oxfam

Geplaatst op 13 februari 2018

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst door: E.J. Bron (via Twitter; Olaf Stuger)

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/13 ... ies-oxfam/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oxfam is verontwaardigd

Bericht door Mahalingam »

The Oxfam scandal shows colonialism is alive and well
Privileged white men giving devastated, impoverished women of colour money for sex is vile exploitation, not prostitution

The sexual abuse of women and girls by certain men who worked for Oxfam is clearly despicable. Let us not muddy the waters by describing this as “the use of prostitutes” or by pretending this is the first time “do-gooders” have done wrong. Prostitution implies choice and consent. It is not clear how any choice was made, in the devastating aftermath of the Haiti earthquake, when women had so little that they were bought for the price of a meal or a cheap pair of shoes.
[...]
Oxfam’s safeguarding has apparently primarily involved safeguarding its own reputation. Roland van Hauwermeiren, one of the men at the centre of this abuse, was proffered “a phased and dignified exit”, according to a confidential Oxfam report. He was able to go on to run the charity Action Against Hunger. Was the dignity of this man worth more than the bodies and souls of women in Haiti or Chad? Clearly so.

None of this should invalidate the good work Oxfam does, but the refusal to be transparent is a moral failure. The cover-up and the organisation’s strangely nonchalant spokespeople have made this worse.
En over die UN vredebewakers her en der wordt gezegd:
Everything that could go wrong in Haiti did. In 2010, UN peacekeepers brought cholera to Haiti. UN soldiers fathered babies with very young Haitian women, then abandoned them.

For the past couple of years, reports about predatory UN peacekeepers have been coming in, particulary in the Central African Republic. These tales are horrific: girls made to have sex with dogs. At the centre of this is the idea of sex as a transaction used by utterly desperate black women. This is colonialism at work. The vilest exploitation.

This happened in Liberia and in Haiti. If girls exchange sex with several men for a peanut butter sandwich, this is somehow framed as consensual, not rape.

The privileged white abusers of Oxfam are no different from the UN soldiers in this respect. The implicit racialising of sexuality here is hard to ignore.
https://www.theguardian.com/commentisfr ... e-and-well
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door King George »

’Oxfam Nederland moest mond houden over Britse seksrel
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1669885 ... se-seksrel
Laatst gewijzigd door King George op wo feb 14, 2018 12:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door Ariel »

:nietverstaan: Ik ben het niet met deze knaap eens. Als hulpverlener heb je net zoals een arts, een speciale afhankelijkheidsrelatie met de mensen die je helpt. Hou je luiter in je broek, en als je dat niet kan, dan moet je geen vrijwilliger worden. .
Hulpverlener die betaalde voor seks: “Beoordeel me op mijn werk en niet op wat ik doe in mijn vrije tijd”

Een man die claimt voor seks betaald te hebben - toen hij als hulpverlener aan de slag was tijdens de oorlog in Bosnië - heeft tijdens een Britse radio-uitzending de medewerkers van Oxfam verdedigd die tijdens hun missies in Haïti en Tsjaad hetzelfde hebben gedaan.

De beller, die zich Steve liet noemen, verklaarde aan radiozender LBC dat hulpverleners moeten afgerekend worden op hun werk en niet op wat ze doen tijdens hun vrije tijd.

Steve belde naar aanleiding van het schandaal waarin Oxfam zit verwikkeld. Medewerkers van de liefdadigheidsorganisatie organiseerden met het gedoneerde geld seksfeesten in Haïti en Tsjaad. Oxfam heeft ontkend dat er een doofpotoperatie aan de gang was om de onverkwikkelijke zaak toe te dekken.

Mensen die zich opwinden over het schandaal moeten volgens Steve “gewoon volwassen worden”. De beller vertelde dat hij door een grote hulporganisatie - die nu valt onder het Britse departement voor Internationale Ontwikkeling (DFID) - naar Bosnië was gestuurd tijdens de Joegoslavische oorlog.

“We kregen een toelage van 300 Duitse marken per week ... en ik ging naar prostituees. Op het eind van de werkdag hingen ze gewoon rond in de hotellobby”, zei hij. “Ik was vrijgezel, zij waren bereid om het te doen, wat voor recht heb je dan om mensen zoals ik te bekritiseren?”

“Beoordeel me op wat ik de volgende dag presteer wanneer ik 1.000 ton graan of voedsel bezorg aan hongerige kinderen,” voegde hij eraan toe.

Steve verklaarde dat de omstandigheden tijdens de oorlog zo slecht waren dat vrouwen seks aanboden aan hulpverleners zodat ze hun gezin konden onderhouden. “Je kan nu eenmaal niet 24 uur per dag werken of je wordt helemaal gek.”

Seks met minderjarigen is voor Steve wel een brug te ver. “Medewerkers die dat hebben gedaan, moeten honderd jaar de gevangenis in.”

Vorige week onthulden Britse media dat zeven medewerkers van Oxfam in 2011 moesten vertrekken omdat ze betrokken waren bij seksfeestjes met jonge prostituees op Haïti. De hulpverleners waren daar gestationeerd na de verwoestende aardbeving in het land.

Een van de mannen die toen moest vertrekken, was de baas van de Oxfam-missie in Haïti, de Belg Roland van Hauwermeiren. Hij blijkt nu in 2004 ook al betrokken te zijn geweest tijdens een hulpmissie in Liberia voor ngo Merlin, een organisatie die gefuseerd is met Save the Children.

Een Merlin-medewerker die destijds het onderzoek voerde, heeft verklaard dat de laatste onthullingen “slechts het topje van de ijsberg” zijn. Hij roept de sector op meer inspanningen te doen om te professionaliseren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door King George »

"...wat voor recht heb je dan om mensen zoals ik te bekritiseren?"
Hier druipt weer eens de Gutmenschlichkeit die aan zichzelf onraakbaarheid toebedienen vanaf. Teiltje graag.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door King George »

“Beoordeel me op wat ik de volgende dag presteer wanneer ik 1.000 ton graan of voedsel bezorg aan hongerige kinderen,” voegde hij eraan toe.
1000 ton? Dat zijn hoeveel vrachtwagens vol? En dat heeft hij op één dag getransporteerd? Dat heeft hij op één dag versjouwd?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Oxfam schandaal

Bericht door mercator »

King George schreef: Hier druipt weer eens de Gutmenschlichkeit die aan zichzelf onraakbaarheid toebedienen vanaf. Teiltje graag.
Het allergrootste schandaal van Oxfam is niet die seks toestand maar de enorme fortuinen die ze al die jaren hebben afgetroggeld om de bevolkingsexplosie in Afrika te bevorderen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door King George »

En wie werkte er ook bij Oxfam Novib? Tom van der Lee. Oxfam Novib is dus een gesubsidieerde graaibak voor Groen Linksers en zo.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oxfam schandaal

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Oxfam schandaal

Bericht door mercator »

Ariel schreef::nietverstaan: Ik ben het niet met deze knaap eens. Als hulpverlener heb je net zoals een arts, een speciale afhankelijkheidsrelatie met de mensen die je helpt.
Ambulanciers en brandweerlieden mogen volgens de Oxfam redenering dus ook naar hartenlust de slachtoffers aanranden : ik heb die vrouw na haar auto ongeluk wel verkracht maar heb ze daarna netjes in het ziekenhuis afgeleverd en op dat laatste moet je me beoordelen !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie