Breivik. Drama in Noorwegen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door Ariel »

Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

vrijdag 22 juli 2011

In de omgeving van een regeringsgebouw in de Noorse hoofdstad Oslo heeft zich een zware explosie voorgedaan.
Afbeelding
De meeste ramen zijn weggeblazen uit het zeventien verdiepingen tellende gebouw dat ook het kantoor huisvest van premier Jens Stoltenberg.

Bij de explosie, rond half vier, zijn minstens acht gewonden gevallen. De Noorse premier is niet gewond geraakt door de explosie.

Gewonden
Mensen renden in paniek weg. 'Er is chaos hier', stelde een getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.

In het ministerie van Olie is brand uitgebroken. De politie gaf geen commentaar over de mogelijke oorzaak, maar journalisten zagen buiten het gebouw wel een autowrak.

Terrorisme
Noorse aanklagers hebben dinsdag wel een aanklacht ingediend wegens terrorisme tegen Mullah Krekar, oprichter van de Koerdische islamitische verzetsgroep Ansar al-Islam.

Krekar zou de Noorse oud-minister Erna Solberg met de dood hebben bedreigd.
Afbeelding
De ramen zijn door de explosie uit het gebouw geblazen
Door Arne Hankel

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... rwegen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
We hoeven niet te raden wie er achter deze aanslag zit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

De Noorse premier Jens Stolberg is gewond geraakt door de grote explosie in het regeringskwartier in Oslo.
De aard van de verwonding is nog niet bekend. De premier is ondertussen in veiligheid gebracht. Volgens Liv Signe Navarsete, de minister van gemeenten en regio's in Noorwegen, zijn alle ministers veilig.

Noorse aanklagers hebben dinsdag wel een aanklacht ingediend wegens terrorisme tegen Mullah Krekar, oprichter van de Koerdische islamitische verzetsgroep Ansar al-Islam.

Krekar heeft de Noorse oud-minister Erna Solberg met de dood bedreigd. Zij wilde Krekar uitzetten naar zijn geboorteland Irak, waar Krekar zegt dat zijn leven gevaar loopt.

'Noorwegen zal een hoge prijs voor mijn dood betalen,' zei Krekar. 'Als Soldberg me uitzet en ik sterf, dan zal haar hetzelfde lot treffen.'

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Het blijkt dat het toch erger is dan men eerst gezegd heeft.
De Noorse premier Jens Stolberg is gewond geraakt . Bij de aanslag zijn in ieder geval twee doden gevallen en tientallen gewonden waaronder zeven zwaargewond.

Er zijn twee explosies gehoord.
Wat reacties van Noren die in de buurt van de aanslag waren.
Norwegian man
The blast was directed towards the government building, with the prime minister located in them. I was sitting about 10 miles from Oslo, and the whole house shook. Must have been a very intense blast.

Dawid Gilbu
I Work in the area of Røa, Vest side of Oslo. When the first bomb exploded you could feel the shockwave up here. And it is almost 5 kilometers to downtown.

Jonny
NRK TV: Wrek of a car on it's side with hole in the ground. This might be a bomb, but not confirmed – yet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Dit is echt ongelofelijk. Ik heb een uur geleden het bericht van de aanslag gepost, en er is niemand ( al hoewel er leden op het forum waren) die op deze bomaanslag reageren. [c045.gif]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Dit is echt ongelofelijk. Ik heb een uur geleden het bericht van de aanslag gepost, en er is niemand ( al hoewel er leden op het forum waren) die op deze bomaanslag reageren. [c045.gif]

Ik ben er nu weer even en ik heb er geen woorden voor. Wat anders kan ik zeggen dan dat het helemaal in de lijn ligt van wat wij hier propageren met betrekking tot de islam en moslims. Laten we maar hopen dat het hier bij blijft en het geen teken aan de wand is als eerste stap om de westerse wereld te ondermijnen. Wat een laffe sluipschuttermentaliteit.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Ik heb niet de tijd om de godganse dag op het forum te zitten. Maar wat moet ik er van zeggen? Het is immers nog duidelijk wie dit geflikt heeft? Moslims? Of links? [c045.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Ik heb niet de tijd om de godganse dag op het forum te zitten. Maar wat moet ik er van zeggen? Het is immers nog duidelijk wie dit geflikt heeft? Moslims? Of links? [c045.gif]
Pilgrim hou op. :sly: Elk gezond mens kon gelijk bedenken dat deze aanslag niet door Boeddhisten gepleegd is.
Dit is een Islamitische aanslag, en straks hoor ik jou ook nog zeggen dat deze aanslag niks met Islam te maken heeft.

Op deze site zie je directe beelden van de Noorse TV. Ze lieten ook het wrak van een auto zien.
http://www.nrk.no/video/direkte_bombeek ... EE064C88B/" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Monique »

Helaas zijn dit soort gebeurtenissen geen "nieuws" meer.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Monique schreef:Helaas zijn dit soort gebeurtenissen geen "nieuws" meer.
Dat is waar. Maar deze aanslag is geen ver van mijn bed show meer. Dit komt erg dichtbij.
En dit was geen klein bommetje. Moet je de ravage eens zien.

Afbeelding
Afbeelding

CNN geeft telkens nieuwe updates.
http://news.blogs.cnn.com/2011/07/22/bl ... =allsearch" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Monique schreef:Helaas zijn dit soort gebeurtenissen geen "nieuws" meer.
Het is inderdaad geen 'nieuws' meer. Mogelijk verklaart dat onze 'stilte'. Gewenning dus! :(
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

Monique schreef:Helaas zijn dit soort gebeurtenissen geen "nieuws" meer.

Ik denk dat we pas echt wakker worden als zoiets zich zou voordoen in ons Den Haag. Noorwegen schijnt de ver-van-mijn-bedshow te zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Pilgrim hou op. :sly: Elk gezond mens kon gelijk bedenken dat deze aanslag niet door Boeddhisten gepleegd is.
Dit is een Islamitische aanslag, en straks hoor ik jou ook nog zeggen dat deze aanslag niks met Islam te maken heeft.
Je weet best dat ik zo iets niet zal zeggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat er nog geen bewijs is. Ik heb het tenminste nog niet gelezen (wel vermoedens). Het kan misschien ook nog door anderen gedaan zijn, al zijn volgens mij ook moslims de belangrijkste verdachten.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

http://www.google.nl/search?q=bomexplos ... 52&bih=594" onclick="window.open(this.href);return false;

"Mensen" die kicken op zulke gevolgen zijn de benaming mens niet waard. En heel politiek Den Haag maar vanuit hun ivoren toren oreren dat we vooral lief moeten zijn voor moslims. Lafheid en struisvogelpolitiek ten top. En moslims maar roepen dat het niets met de islam te maken heeft. Geen moslim die uit verontwaardiging hiervoor de straat op gaat of zich op wat voor manier dan ook officieel distantiëren van zulke acties. En Pilgrim als het niet geen moslimactie is maar een linkse daad, eet ik mijn schoenen op. Ik ben er ook niet voor om op voorhand een beschuldigende vinger naar wie dan ook uit te steken, maar in dit geval is het mijn persoonlijke overtuiging dat het uit islamitische hoek komt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Twee doden. Valt mee als je dat gebouw ziet en weet dat er honderden bureaucraten in werken.
Het is Islam. De meeste Mohammedanen zullen hier niets mee te maken willen hebben. Veroordelen kunnen ze niet omdat ze weten dat oproepen tot zulke acties in de Koran staan. Dit is de weg om naar een kalifaat te bouwen.
Zolang we de kalifaat en Sharialiefhebbers hun gang laten gaan zal dit meer en meer voorkomen.

Dit is een oorlogsdaad. in feite moet hier zo op gereageerd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

BFA schreef:Twee doden. Valt mee als je dat gebouw ziet en weet dat er honderden bureaucraten in werken.
Het is Islam. De meeste Mohammedanen zullen hier niets mee te maken willen hebben. Veroordelen kunnen ze niet omdat ze weten dat oproepen tot zulke acties in de Koran staan. Dit is de weg om naar een kalifaat te bouwen.
Zolang we de kalifaat en Sharialiefhebbers hun gang laten gaan zal dit meer en meer voorkomen.

Dit is een oorlogsdaad. in feite moet hier zo op gereageerd.

Tegen wie moeten we dan strijde trekken? Dat is het laaghartige van het geheel. Tegen een leger kan je vechten. Dat komt op je af met open vizier en is derhalve een duidelijke vijand. Dit komt als een sluipschutter bij nacht op ons af. Maar ja, het ligt het geheel in lijn met hoe "Gods meest geliefde profeet" zijn leven heeft geleid. Een dode profeet kun je niet meer bevechten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

De twee doden zijn buiten gevallen. Dit viel mee daar het een vertrek-en aankomst weekend is voor vakanties was er minder volk dan gewoonlijk in de straat.

Ria Novosti meldt dat er binnen in de gebouwen ook nog doden zijn gevallen.
Police said there were more people dead inside the buildings.
Volgens Jeruzalem post blijft Noorwegen volhouden dat het geen domestieke terreurgroepen heeft.
There certainly aren't any domestic Norwegian terrorist groups although there have been some al-Qaida-linked arrests from time to time.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Dhana schreef:
Tegen wie moeten we dan strijde trekken?
Je hoeft niet ten strijde te trekken. De wet toepassen kan al heel veel doen.
Dit is een oorlogsdaad. Je hebt aangepast oorlogswetten nodig om het burgerlijk voor terrorisme-precedenten te beschermen.
Oproepen tot terrorisme gaan te samen met oproepen tot Sharia en de oprichting van een Kalifaat.
Het is hier dat al positief werk kan verricht worden, zonder dat dit de aan de wet gehoorzame Mohammedaan raakt.

En ze zijn nog een heel deel kwalijke dingen van Islam die bij toepassing van het burgerlijk wetboek verboden zijn.
Oorlogswetten gaan enkel over spionage, subordinatie, verraad en oorlogsdaden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door op z'n kop »

BFA schreef:
Dhana schreef:
Tegen wie moeten we dan strijde trekken?
Je hoeft niet ten strijde te trekken. De wet toepassen kan al heel veel doen.
Dit is een oorlogsdaad. Je hebt aangepast oorlogswetten nodig om het burgerlijk voor terrorisme-precedenten te beschermen.
Oproepen tot terrorisme gaan te samen met oproepen tot Sharia en de oprichting van een Kalifaat.
Het is hier dat al positief werk kan verricht worden, zonder dat dit de aan de wet gehoorzame Mohammedaan raakt.

En ze zijn nog een heel deel kwalijke dingen van Islam die bij toepassing van het burgerlijk wetboek verboden zijn.
Oorlogswetten gaan enkel over spionage, subordinatie, verraad en oorlogsdaden.
Ik vind alles best.
Als ze nog wat centen nodig hebben om de Ummah (whatever) plat te bombarderen, trek ik de knip wel los. :wink2:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Heeft dit met de bomaanslag te maken?
Man 'opens fire' at political meeting in Oslo
20:39 22/07/2011
MOSCOW, July 22 (RIA Novosti)

A man disguised as a police officer has begun shooting at a youth Labor Party summer camp near Oslo, unconfirmed media reports suggest.

The attack comes after a bomb killed two at government headquarters in the capital.

Norwegian Prime Minister Jens Stoltenberg is believed to be at the conference.

More to follow.
http://en.rian.ru/world/20110722/165336164.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Pilgrim schreef:
Ariel schreef:Pilgrim hou op. :sly: Elk gezond mens kon gelijk bedenken dat deze aanslag niet door Boeddhisten gepleegd is.
Dit is een Islamitische aanslag, en straks hoor ik jou ook nog zeggen dat deze aanslag niks met Islam te maken heeft.
Je weet best dat ik zo iets niet zal zeggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat er nog geen bewijs is. Ik heb het tenminste nog niet gelezen (wel vermoedens). Het kan misschien ook nog door anderen gedaan zijn, al zijn volgens mij ook moslims de belangrijkste verdachten.
Zo denk ik ook. Je moet altijd een slag om de arm houden. Een gewone Armerikaan, Timothy McVeigh, blies in 1995 in Oklahoma een heel gebouw op met een autobom.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

op z'n kop schreef:
Ik vind alles best.
Als ze nog wat centen nodig hebben om de Ummah (whatever) plat te bombarderen, trek ik de knip wel los.
Als je die Ummah isoleert vernietigd die Ummah zichzelf.
Indien toegepast, hebben we voor al die de Ummah naar hier willen brengen, een wetstelsel dat dit aankan met een minimum aan kost.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Experts in Oslo vermoeden dat radicale moslims achter de aanslag zitten. Een Iraakse geestelijke die met uitwijzing uit Noorwegen wordt bedreigd, heeft politici met de dood bedreigd. Ook wordt herinnerd aan terreurdreigementen door al-Qaida na Osama bin Ladens dood.

Noorwegen staat over het algemeen te boek als een vredelievend land. Noorse diplomaten spelen vaak een rol in vredesonderhandelingen. Het meest in het oog springende vredesakkoord dat de Noren wisten te realiseren waren de Oslo-akkoorden uit 1993 tussen Israël en de Palestijnen.

Toch kan Noorwegen ook doelwit zijn van moslimterrorisme. Het land herpubliceerde vorig jaar de omstreden Mohammed-cartoons die eerder in een Deense krant waren verschenen. Ook waren de Noren aanwezig in Afghanistan. Verder doet Noorwegen momenteel mee aan de acties boven Libië.

Een Amerikaanse terreurdeskundige meldt op CNN dat er het afgelopen half jaar in Noorwegen diverse onderzoeken liepen naar terroristische activiteiten door al-Qaida-groepen.

http://nos.nl/artikel/258314-live-aanslag-in-oslo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk inderdaad weer moslims.

Of toch niet? Dit lees ik in een reactie bij Spitsnieuws:
‘Noorse milieufanatic schijnen woest te zijn op de Noorse regering vanwege besluiten over CO2 opslag, aanleg van electriciteitsleidingen en oliewinning:

http://www.newsinenglish.no/2011/03/02/ ... nts-bombs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het meeste terrorisme in Europa komt van links en dit is bij het ministerie van energie en olie. Is er een verband of niet?’
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Bodhi
Berichten: 119
Lid geworden op: di nov 30, 2010 6:11 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Bodhi »

Schoten bij bijeenkomst Noorse regeringspartij


Oslo - Rond het tijdstip van de aanslag in Oslo heeft een man die was uitgedost als politieman meerdere schoten gelost bij een jongerenbijeenkomst van de regerende Arbeiderspartij. Dat gebeurde in de plaats Buskerud, circa 30 kilometer ten noordwesten van Oslo.

Dat heeft de Noorse politie vrijdagavond gemeld. Een persoon zou gewond zijn geraakt. Het was de bedoeling dat premier Jens Stoltenberg een toespraak zou houden tijdens het evenement.

De politie is massaal onderweg naar de locatie, een klein eiland 750 meter uit de kust

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1024 ... nland,buit" onclick="window.open(this.href);return false;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Dhana schreef:
Tegen wie moeten we dan strijde trekken?
Je hoeft niet ten strijde te trekken. De wet toepassen kan al heel veel doen.
Dit is een oorlogsdaad. Je hebt aangepast oorlogswetten nodig om het burgerlijk voor terrorisme-precedenten te beschermen.
Oproepen tot terrorisme gaan te samen met oproepen tot Sharia en de oprichting van een Kalifaat.
Het is hier dat al positief werk kan verricht worden, zonder dat dit de aan de wet gehoorzame Mohammedaan raakt.

En ze zijn nog een heel deel kwalijke dingen van Islam die bij toepassing van het burgerlijk wetboek verboden zijn.
Oorlogswetten gaan enkel over spionage, subordinatie, verraad en oorlogsdaden.

Het toepassen van onze wetten boven die van de moslims en op moslims wordt door hen dan weer als een oorlogsdaad gezien met als gevolg nog meer wrede aanslagen. Precies waar dat tuig op zit te wachten. Dat had bovendien meteen al duidelijk gesteld moeten worden. Nu heeft men het al veel te ver laten komen. Gebedsruimten bij bedrijven, hallalschappen bij de supermarkt, koranscholen die niet gecontroleerd worden, geen verbod familiehuwelijken, het toestaan van mensen hun beroep te blijven uitoefenen gedurende de ramadan, ook als dat veiligheid van anderen in gevaar kan brengen, etc. Ik vraag me af of het tij nog gekeerd kan worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef:Het meeste terrorisme in Europa komt van links en dit is bij het ministerie van energie en olie. Is er een verband of niet?’
Neen, er is gezocht naar te veel slachtoffers. op een andere datum waren die er geweest.
Er is sprake van nog onontplofte bommen. Dit is weer typisch Islamitisch. Drijf met de eerste bom mensen op een hoop en laat dan nog een bom afgaan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie