Breivik. Drama in Noorwegen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Zucht. Links heeft weer genoeg munitie om af rechts af te schieten.
Geert Wilders beschuldigd van inspireren Noorse terrorist

zaterdag 23 juli 2011

PVV-leider Geert Wilders wordt op internet door tegenstanders medeverantwoordelijk gehouden voor de aanslagen in Noorwegen. Wilders zelf heeft de dader 'een gewelddadige zieke psychopaat' genoemd.

Bij de aanslagen in Oslo en het eiland Utoya zijn bijna honderd Noren gedood. De mogelijke dader, Anders Behring Breivik (32), zou de PVV de 'enige echte partij voor conservatieven' hebben genoemd.

'Geert inspireert'
Anti-Wilders-activisten lieten op internet gelijk van zich horen. 'Gearresteerde verdachte extreem-rechts en bewonderaar van Wilders,' schrijft VARA-website joop.nl.

Casper Bleumens, violist van het Radio Filharmonisch Orkest, twittert naar aanleiding van de aanslagen: 'Geert inspireert!'

Journalist en D66'er Jacques Happe laat zijn volgers weten: 'Schutter Oslo ziet Geert Wilders als voorbeeld. Haat zaaien is haat oogsten is dood en verderf.'

Haat
'Wilders (...) stigmatiseert, zet weg, beschuldigt en zaait haat,' meldt een aanhanger van GroenLinks. 'En dat heeft inderdaad deze gevolgen. Face it!' Anderen willen daar niets van weten: 'Je kan Wilders hier niet voor verantwoordelijk houden (...). Wilders heeft hier niet om gevraagd.'

Diverse media noemen de dader een 'aanhanger' en 'bewonderaar' van de PVV.

Wilders reageert verbolgen op de aantijgingen. De PVV-leider noemt de dader 'een gewelddadige zieke psychopaat' en benadrukt dat de PVV 'alles verafschuwt waar die man voor staat en heeft gedaan'.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... rorist.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Zucht.
Daar kijk je toch niet van op Ariel ? Zo iets is gefundenes fressen voor links, maar dat zou het OOK geweest zijn als de dader een moslim was geweest want dan zou Wilders verantwoordelijk zijn geweest voor het klimaat van haat dat deze gestoorde immigrant tot zijn wanhoopsdaad dreef.

Zulke ideeën worden voorbereid door links. Verleden week was er een uitzending op de NOS( gemodereerd door Paul Rosenmoller) over de "psychische problemen" van azielzoekers. De boodschap is dan dat de azielzoekers individueel verantwoordelijk zijn voor ongein en DUS te verontschuldigen, terwijl geweld uit een andere hoek wel politiek MOET geïnspireerd zijn.
Maar ik ben er nogal gerust in, geen enkele PVV sympathisant zal zich door die praatjes laten vangen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
Ariel schreef:Zucht.
Daar kijk je toch niet van op Ariel ? Zo iets is gefundenes fressen voor links, maar dat zou het OOK geweest zijn als de dader een moslim was geweest want dan zou Wilders verantwoordelijk zijn geweest voor het klimaat van haat dat deze gestoorde immigrant tot zijn wanhoopsdaad dreef.
.
Nee, ik kijk er niet van op, maar ik word er wel enorm treurig van. Deze Noorse klootzak zal er straks voor zorgen dat niemand zich meer kritisch over Islam durft te uiten.

Het blijkt dat er misschien toch een tweede dader is. Alhoewel dit ook een hoax kan zijn. Ik weet en begrijp het allemaal niet meer.
Noorwegen: tweede verdachte opgepakt?

Verschillende Noorse media melden dat een tweede man is gearresteerd voor het Sundvolden Hotel, waar een bijeenkomst plaatsvond voor slachtoffers en nabestaanden van de schietpartij op Utøya. De belangrijkste leden van de regering zijn daar ook bij aanwezig. Hij droeg een mes bij zich en zei dat hij bewapend was: 'omdat er zoveel rare mensen rondlopen hier. Ik heb in niemand vertrouwen'.

De politie zoekt naar een tweede verdachte, omdat de jongeren op het eiland geloofwaardige beschrijvingen hebben gegeven van 2 schutters. De tweede schutter zou geen politie-uniform hebben gedragen en donker haar hebben in tegenstelling tot Anders Behring Breivik.

De man die nu is opgepakt, heeft weliswaar donker haar maar of hij ook de daadwerkelijk de tweede schutter is, is nog maar de vraag. 'We doen ons best om de situatie zo snel mogelijk te verduidelijken', zegt politie-inspecteur Einar Aas.
http://www.bnr.nl/incoming/2011/07/23/m ... -op-eiland" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hegnar.no/okonomi/article632147.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7724065" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Nee, ik kijk er niet van op, maar ik word er wel enorm treurig van. Deze Noorse klootzak zal er straks voor zorgen dat niemand zich meer kritisch over Islam durft te uiten.
Daar zou ik me niet teveel ongerust over maken. De moslims zullen er zelf voor zorgen dat er genoeg kritiek blijft. Maar het is inderdaad een tegenslag. Het zijn acties van individuen en daar is vaak heel moeilijk iets egen te doen. Het komt trouwens maar zelden voor dat een individu zich wreekt op de staat. Meestal gebeuren terreuracties in een georganiseerd verband en de veiligheidsdiensten hebben daar vaak een goed zicht op maar met een individu is dat anders. Ze hebben meestal ook geen strafblad en duiken zomaar op 'uit het niets', zoals die gek die inreed op de menigte op Koninginnedag. Deze aanslag is volgens mij ook goed vergelijkbaar met Timoty Mc. Veigh, waarvan ze ook zeiden dat die 'christelijk' was.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Eliabe »

Voordat de islam haar intrede deed in Europa kwam dit gedrag niet voor.
Kunnen we nu stellen dat DE islam de oorzaak is van al deze ellende?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Eliabe schreef:Voordat de islam haar intrede deed in Europa kwam dit gedrag niet voor.
Kunnen we nu stellen dat DE islam de oorzaak is van al deze ellende?
Nee, ook daarvoor kwam het wel voor, maar heel sporadisch. Er is geloof ik destijds nog een Franse koning (ik weet niet meer welke) vermoord door een individu, die later werd gevierendeeld. Wraakacties van individuen op overheden zijn heel erg zeldzaam.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

PVV rouwt mee met Noorse volk

DEN HAAG (ANP) - Ook PVV-leider Geert Wilders is geschokt door de aanslagen in Noorwegen. ,,Vreselijke aanslag in Oslo, zoveel onschuldige slachtoffers van gewelddadige, zieke geest. PVV rouwt mee met nabestaanden en Noorse volk'', stelde hij zaterdag via Twitter.
Op internet circuleren berichten dat de verdachte van de aanslagen sympathie had voor de idealen van de PVV, die hij de ,,enige echte partij voor conservatieven'' zou hebben genoemd. In reactie daarop stelde Wilders ,,dat de dader een gewelddadige zieke psychopaat is'' en dat de PVV ,,alles verafschuwt waar die man voor staat en heeft gedaan''.

http://www.limburger.nl/article/2011072 ... 39756/1030" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

BFA schreef:
Deze daad lijkt het meest op die van Timothy McVeigh.
In de zaak van de Oklahama Bombing met Timothy Mc Veigh zijn er connecties met Islam bovengekomen.
Hier wordt dat ook beweerd. Ik weet nooit wat ik met zulke verhalen moet. Aan de ene kant lijken ze betrouwbaar, aan de andere kant totaal onmogelijk.



Vervolg:

Laatst gewijzigd door Zwartmeer op za jul 23, 2011 3:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:[ Deze aanslag is volgens mij ook goed vergelijkbaar met Timoty Mc. Veigh, waarvan ze ook zeiden dat die 'christelijk' was.
En ik moet denken aan de "communist" Marinus van der Lubbe die in 1933 de Rijksdag van Berlijn in brand stak. Ook hij werd levend gevat en ergens weggestopt door de Nazi's, terwijl nu zowat vast staat dat het een provocateur van de nazi's zelf was.
Als échte rechts-extremist en Islamhater zou ik een drukbezochte moskee("bomvol" ahw) tijdens het vrijdaggebed opblazen ipv een Noors jongerenkamp .
Enfin, nog veel vragen, zoals dat over die Vrijmetselarij, dat vindt ik heel bijzonder, want Vrijmetselari is bij uitstek links, de loge kringen waarin min vader verkeerde waren zo rood en communistisch als wat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Enfin, nog veel vragen, zoals dat over die Vrijmetselarij, dat vindt ik heel bijzonder, want Vrijmetselari is bij uitstek links, de loge kringen waarin min vader verkeerde waren zo rood en communistisch als wat.
Dit vind ik vreemd. Ik heb zelf ook een vrijmetselaar gekend en die was zeker niet links. Er lag bij die vrijmetselaars ook altijd een opengeslagen Bijbel en niet ten onrechte want de vrijmetselarij komt uit het Christendom voort, namelijk uit de traditie van de katedralenbouwers.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Mahalingam »

Een synopsis van wat schrijfsels van Anders B.
http://hurryupharry.org/2011/07/23/ande ... egian-edl/
Over Moslims en de Maffia van Allah
De resultaten van de laatste verkiezingen
Zijn ideologie
Over zijn boek (komend)
Over het "Gates of Vienna" denken
Het opzetten van een Noorse EDL
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Mahalingam schreef:Een synopsis van wat schrijfsels van Anders B.
http://hurryupharry.org/2011/07/23/ande ... egian-edl/
Ik snap er niets van. Is er toch een connectie met Fjordman? En die vent op de foto lijkt beslist niet op die blonde kerel die gearresteerd is.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anonymous op za jul 23, 2011 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:[Een synopsis van wat schrijfsels van Anders B.
Ik heb die ook gelezen en vind ze voor 98 % correct.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Ariel »

Afbeelding Afbeelding

Toch wel Pilgrim, volgens mij.

Ik heb de schrijfsels van Anders B ook gelezen, en hij zegt niets anders dan wat hier ook zeggen, dan de hersenen van onze kinderen geprogrammeerd worden met het linkse gedachten goed, en dat onze regeringen niets doen tegen de instroom van Islam in het westen. Maar wat hij nu gedaan bereikt heeft met zijn walgelijke daad is dat mensen in Noorwegen zich van rechts gaan afkeren. Rechts wordt daar nu geassocieerd met kindermoord en ravage.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Op Krapuul gaan ze helemaal los. Ik krijg de indruk dat deze aanslag voor links een geschenk uit de hemel is (of eigenlijk uit de hel).
Bomaanslag Oslo door moslims – Oh nee, toch niet

De Noor Anders Behring Breivik vermoordde in drie, vier uur tijd minstens zeven volwassenen en 80 jongeren tot achttien jaar en verwondde een nog onbekend aantal mensen, waarschijnlijk meerdere tientallen. Na een autobom te hebben geplaatst die kort na 3 uur in de middag ontplofte in de omgeving van de regeringsgebouwen in het centrum van Oslo reed hij naar een jongerenbijeenkomst van de arbeiderspartij op het eilandje Utøya. Daar verschafte hij zich met een politiebadge toegang en schoot begin van de avond op iedereen die hem voor de voeten kwam. Volgens Noorse media is Breivik 32 jaar, ongetrouwd, nationalist, christen, conservatief, fanatiek anti-Islam en een fel tegenstander van de multiculturele samenleving. Volgens zijn inmiddels afgesloten Facebook pagina en Noorse media is hij geïnteresseerd in financiën en politicologie, leest John Stuart Mill, houdt hij van jagen en computerspelletjes zoals World of Warcraft. Hij heeft een eigen bedrijf voor het telen van gewassen, wat hem waarschijnlijk hielp aan kunstmest en andere grondstoffen voor explosieven.

Vanaf de eerste berichtgeving werd door vrijwel alle media gesuggereerd dat het waarschijnlijk ging om een terroristische aanslag door een islamitische groepering. Aanvankelijk werd de aanslag volgens een Amerikaanse organisatie opgeëist door de onbekende groep Ansar al-Jihad al-Alami (Helpers van de Globale Jihad) maar dat werd later weer ingetrokken. Blijkbaar hadden een aantal fanatici uit leedvermaak en om aandacht te trekken de aanslag opgeëist. Alleen de Noorse media waren terughoudend. Net als de Amerikaanse en Britse media waren de Nederlandse media in het geheel niet terughoudend. De ene expert na de andere werd erbij gehaald en Nieuwsuur plakte bij gebrek aan feitelijke informatie er maar wat beelden bij van andere terroristische aanslagen in London en Madrid. Het leek allemaal verdacht veel op de berichtgeving over de aanslag in Oklahoma, waarvan men aanvankelijk ook beweerde dat die het werk was geweest van moslims. Dat bleek onjuist, het was de radicale Amerikaan met extreemrechtse sympathieën Timothy McVeigh, maar de aanstichters van de misinformatie stonden aan het begin van een een succesvolle carrière in de miljoenenindustrie van het verspreiden van angst en haat tegen moslims.

Op Twitter riepen de aanhangers van Wilders dat het natuurlijk moslims waren en dat hiermee opnieuw bewezen was dat moslims gevaarlijk waren en iedereen die hen niet geloofde was een linkse gek en een dhimmi. Zelfs toen bekend werd dat een Noor achter de schietpartij op Utøya zat bleven velen volhouden dat het dan waarschijnlijk een bekeerde moslim moest zijn. Een aanslag en een bloedbad aanrichten, dat doen natuurlijk alleen moslims. Pas laat in de avond werd duidelijk dat de bomaanslag en de schietpartij het werk waren geweest van een en dezelfde persoon, alhoewel dit nog steeds niet officieel is bevestigd. Het centrum van Oslo is ondertussen door het leger volledig afgesloten van de buitenwereld en op Utøya ontdekte de politie verschillende bommen. Men vreest dat het aantal slachtoffers nog verder zal oplopen. Inwoners werd aangeraden vooral niet buiten de deur te gaan. Op talloze plaatsen werden moslims lastig gevallen en hun gebouwen beklad. De politie vreest al langer voor een uitbarsting van antimoslim sentiment en geweld tegen immigranten.

Naar nu blijkt postte Breivik regelmatig commentaren op Gates of Vienna van Ned May, Jihad Watch van Robert Spencer en het haatblog van Pamela Geller, Atlas Shrugged. Soms nam hij het pseudoniem Fjordman aan, maar het is niet duidelijk of de bekende anti-Islam-blogger Fjordman en Breivik een en dezelfde persoon zijn. Als er geen stukjes van Fjordman meer komen weten we het. Deze webfora vormen samen het Mekka van de islamofobie en zijn een populaire bron voor Het Vrije Volk, de fora van Fortuynisten en andere extreemrechtse of nieuwrechtse websites. Volgens Fjordman moet de Islam desnoods met geweld uit het westen worden gedreven en de multiculturele samenleving (desnoods met geweld) worden ‘afgeschaft’. De strijd tegen de islam (lees: moslims) is ook een strijd tegen links (lees: alles wat het niet met hem/hen eens is) en móet gevoerd worden voor het behoud van de superieure, blanke, westerse beschaving. Breivik postte ook regelmatig bijdragen op het Noorse forum Document.no en op Zweedse webfora, altijd met dezelfde strekking: tegen islam, tegen links, tegen internationalisme en multiculturele samenleving. Conservatieven die geen problemen hiermee hebben ziet hij als verraders.

Het is de politieke cultuur van haat die wij in Nederland ook kennen bij monde van Geert Wilders en zijn PVV. Wilders toonde onlangs nog trots het t-shirt wat hij van het islamofobe Vlad Tepes blog had ontvangen, met daarop een kakdoos met een halve maan. Alleen, in Nederland is die cultuur zo ingebed in het politiek bestel en medialandschap dat excessen zoals in Noorwegen niet hoeven plaats te vinden. Norwegen wordt geleid door een sociaaldemocratische regering. In Nederland vormen de conservatief-liberalen en confessionelen de regering die dankzij de steun van Wilders een meerderheid heeft. In ruil voor zijn steun mag hij iedere dag het volk wijsmaken dat moslims gevaarlijk zijn en het westen over willen nemen en links hen daarbij helpt en zo het land kapot wil maken. Noorwegen rouwt om de grootste moordpartij sinds de tweede wereldoorlog, door iemand die sympathiseert met de standpunten van Wilders. Natuurlijk is er niets tegen de persoon Wilders, het gaat om het gedachtegoed dat hij uitdraagt.

http://www.krapuul.nl/blog/44820/bomaan ... toch-niet/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:[ Maar wat hij nu gedaan bereikt heeft met zijn walgelijke daad is dat mensen in Noorwegen zich van rechts gaan afkeren. Rechts wordt daar nu geassocieerd met kindermoord en ravage.
Daar maak ik mij niet veel zorgen over. De menselijke geest is ongelooflijk star, eens een opinie gevormd kan haast niets die nog veranderen. Je ziet toch ook dat links almaar door de moslims blijft verdedigen en pamperen, hoewel zaken als nu in Oslo ELKE DAG en honderdvoudig door moslims worden gepresteerd ?
Of hoeveel moeite en tijd het kost om een handvol moslims te de-programmeren ?
Wij hebben de voldoening-mss niet zozeer het geluk-de JUISTE opinie te hebben en die zal dan ook geen mm veranderen door het drama in Oslo.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Op Krapuul gaan ze helemaal los. Ik krijg de indruk dat deze aanslag voor links een geschenk uit de hemel is (of eigenlijk uit de hel).
[
Dat de krapulisten zich niet onbetuigd zouden laten was te verwachten, alleen heeft het wat lang geduurd. Maar die typetjes liggen tot na de middag in bed, vandaar.
Zoals ze virtueel een vreugdedansje maakten bij de moord op Fortuyn doen ze het nu na de Oslo-kwestie. Hun moslimtroetels deden het dansje live en op straat na 9/11.
Ik ben geband op Krappul zodat ik het niet kan volgen maar je gaat zien dat ze daar nu nog wat meer gaan oproepen tot het vermoorden van Wilders en PVVers.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door silkyboxershortXL »

Ariel schreef:Afbeelding Afbeelding

Toch wel Pilgrim, volgens mij.
Als ik de foto's in het programma "gezichtsherkenning" doe geven ze een match.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik heb de schrijfsels van Anders B ook gelezen, en hij zegt niets anders dan wat hier ook zeggen, dan de hersenen van onze kinderen geprogrammeerd worden met het linkse gedachten goed, en dat onze regeringen niets doen tegen de instroom van Islam in het westen. Maar wat hij nu gedaan bereikt heeft met zijn walgelijke daad is dat mensen in Noorwegen zich van rechts gaan afkeren. Rechts wordt daar nu geassocieerd met kindermoord en ravage.
Om de een of andere reden kan ik me niet aan het gevoel onttrekken dat hier iets verdachts aan zit. Missien wel om de simpele reden dat ik me niet kan voorstellen dat Fjordman (als het inderdaad Fjordman is) zo iets zou doen. Ik heb vroeger hier ook wel Fjordman geciteerd, zoals dit bekende citaat van hem over het verschil tussen moslims en Joden:
Joden stonden niet vijandig tegenover onze cultuur en streefden niet naar een totalitaire ‘Joodse staat’ in ons land, ze verkrachtten geen westerse vrouwen, preekten geen haat in hun synagogen, pleegden geen terreuraanslagen. Joden onthoofden geen gegijzelden met video-opnamen. Joden hebben geen geschiedenis van 1000 jaar gewapende aanvallen op Europa, India, Afrika, het Midden-Oosten en centraal Azië. Joden snijden niet de keel door van Boeddhistisch monniken in Thailand en onthoofden geen christelijke meisjes in Indonesië. Joden slachten geen Hindoes af in Bangladesh (vandaag de dag!) en steken geen christelijke nonnen neer in Egypte. Joden behoorden tot de meest getalenteerde en welvarende etnische groep van Europa, terwijl moslims onder aan de maatschappelijke ladder bengelen. Hoewel moslims 20% van de wereldbevolking uitmaken hebben ze slechts 3 Nobelprijzen geproduceerd voor wetenschap en literatuur, terwijl de Joden, slechts 0.2% van de wereldbevolking en 120 Nobelprijzen gekregen hebben op het gebied van wetenschap, economie, medicijnen en literatuur. Voor WO II vulden de Joden de universiteiten, moslims vandaag de dag vullen de gevangenissen.
Uit dit citaat van hem blijkt duidelijk zijn afkeer van de slachtpartijen en terreuraanslagen die moslims aanrichten. En nu doet hij het zelf? Het komt links ook wel erg goed uit. Vreemd! :sad2:
Laatst gewijzigd door Anonymous op za jul 23, 2011 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Op Krapuul gaan ze helemaal los. Ik krijg de indruk dat deze aanslag voor links een geschenk uit de hemel is (of eigenlijk uit de hel).
Links en moslim minnend Nederland hebben een feestje, want ze hebben deze wedstrijd "gewonnen" Moslims moeten nu slim zijn, en zich nu een lange poos rustig houden en geen aanslagen plegen, want anders gaat deze "winst " zo weer over in verlies.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

silkyboxershortXL schreef:Als ik de foto's in het programma "gezichtsherkenning" doe geven ze een match.
Hoe betrouwbaar is zo'n programma? De vent op de foto rechts ziet er duidelijk jonger uit dan de kerel op de linkerfoto.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Dhana »

Als je er goed over nadenkt is het toch te gek voor woorden dat zo iets vreselijks ingezet wordt voor politiek geharrewar. Iedereen struiklet over elkaar heen om toch maar het eigen punt te kunnen maken. Het zal je kind maar zijn die daar afgeslacht is. Wat maak het dan nog uit uit welke hoek dat kwam?

Politieke overtuigingen schijnen belangrijker te zijn dan menselijk voelen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door gerard_m »

Dat ben ik helemaal met je eens, Dhana. Onmiddelijk wordt opgelucht ademgehaald dat het nu eens geen moslim was, dus met de islam is toch niets aan de hand, christenen zijn net zo erg en Wilders is wél gek. Het leed is er niet minder als de dader geen moslim was.

Wat wel opvalt is hoe iedereen in een reflex zijn conclusies trektn (ja, ook hier). Binnen een dag al de artikelen over zijn motieven, inspirators, etc. en niet met al te veel nuance. Was het een moslim geweest, dan had meteen gezegd moeten worden dat het niet door de islam komt. Maar nu wordt zelfs Geert Wilders beschuldigd als inspirator. Misschien eerst eens afwachten wat de dader te melden heeft? Sowieso is de beschuldiging te makkelijk. Als iemand sympathie heeft met Wilders, betekent dit niet dat Wilders dus inspirator is. Wilders geeft voortdurend aan geweld af te wijzen. Bovendien is hier geen sprake van anti-islamitisch geweld, het richt zich tegen een politieke beweging.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door mercator »

gerard_m schreef: Maar nu wordt zelfs Geert Wilders beschuldigd als inspirator.
En hij bevestigt dat dan nog s zélf door "alles wat met Anders B te maken heeft vol afschuw af te wijzen". Zijn vijanden gaan hem daar onmiddellijk op pakken want wat Anders B op die antiIslamsites geschreven heeft komt helemaal overeen met Wilders' eigen ideeën.
Heel schadelijk voor de antimulticultuur-beweging in Europa dat Wilders direct in de verdedigingsmodus schiet, daar was geen enkele reden toe.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door gerard_m »

Wilders kan weinig anders doen dan deze daad hardgrondig afkeuren. De ideeen van de dader en van Wilders komen maar beperkt overeen, groot verschil is dat Wilders geweld afkeurt.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Plaats reactie