Breivik. Drama in Noorwegen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Dhana schreef: Het toepassen van onze wetten boven die van de moslims en op moslims wordt door hen dan weer als een oorlogsdaad gezien met als gevolg nog meer wrede aanslagen. Precies waar dat tuig op zit te wachten. Dat had bovendien meteen al duidelijk gesteld moeten worden. Nu heeft men het al veel te ver laten komen. Gebedsruimten bij bedrijven, hallalschappen bij de supermarkt, koranscholen die niet gecontroleerd worden, geen verbod familiehuwelijken, het toestaan van mensen hun beroep te blijven uitoefenen gedurende de ramadan, ook als dat veiligheid van anderen in gevaar kan brengen, etc. Ik vraag me af of het tij nog gekeerd kan worden.
Het tij keren zal een pak moeilijker zijn dan 10j geleden. Volgend jaar is het nog moeilijker dan nu.
Niets doen is je tevreden stellen met overgave.
Als het tuig zich toont, moet het tuig opgepakt, andere optie is niet mogelijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Dhana schreef: Het toepassen van onze wetten boven die van de moslims en op moslims wordt door hen dan weer als een oorlogsdaad gezien met als gevolg nog meer wrede aanslagen. Precies waar dat tuig op zit te wachten. Dat had bovendien meteen al duidelijk gesteld moeten worden. Nu heeft men het al veel te ver laten komen. Gebedsruimten bij bedrijven, hallalschappen bij de supermarkt, koranscholen die niet gecontroleerd worden, geen verbod familiehuwelijken, het toestaan van mensen hun beroep te blijven uitoefenen gedurende de ramadan, ook als dat veiligheid van anderen in gevaar kan brengen, etc. Ik vraag me af of het tij nog gekeerd kan worden.
Het tij keren zal een pak moeilijker zijn dan 10j geleden. Volgend jaar is het nog moeilijker dan nu.
Niets doen is je tevreden stellen met overgave.
Als het tuig zich toont, moet het tuig opgepakt, andere optie is niet mogelijk.

Ik ben het helemaal met je eens, BFA. Iedere dag die gewacht wordt, is tien dagen te lang. Ik denk dat we zelf ook het probleem hebben laten escaleren omdat we te pacisfistisch ingesteld zijn hier in westen. Daar zullen we steeds meer de wrange vruchten van moeten eten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door silkyboxershortXL »

De staats tv was er wel heel snel mee klaar. extremisten,terroristen, al qaida niks islamitisch. Te verwachten is dat er nog heel wat doden bijkomen Een gigantische explosie dus Geen berichten nog over de waarschijnlijk 2e aanslag, een schietpartij buiten Oslo, Utoya island, die nog niet beëindigd is met al 5 gewonden. CNN-bericht
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Ik denk dat we zelf ook het probleem hebben laten escaleren omdat we te pacisfistisch ingesteld zijn hier in westen. Daar zullen we steeds meer de wrange vruchten van moeten eten.
We hebben een geschiedenis van steeds oorlog uit te stellen.
Napoleon, WOI, WOII, al die oorlogen hingen al jaren rijp aan de bomen. We hebben meer wapens in stelling gebracht en gewacht tot de oorlog viel in plaats van hem snel te plukken. Met als resultaat steeds meer doden dan initieel nodig was.
Pacifisme. Europa wou geen oorlog en geen legers meer. er is een Europese veiligheidsraad opgericht waarin een derde van de wereld zeggingschap kreeg. Dit heeft de vijand onder ons gebracht en we ontwapenen verder.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Ik kan dit niet plaatsen...
133 Teletekst vr 22 jul
***************************************
Doden bij schietpartij Noorwegen

***************************************
` Bij een schietpartij in Noorwegen op
een bijeenkomst van de jongerenafdeling
van de Arbeiderspartij, de partij van
premier Stoltenberg, zijn volgens Noorse
media zeker vijf doden gevallen. De
schietpartij en de bomaanslag in Oslo
hebben volgens de politie met elkaar te
maken.

Een man in een politieuniform schoot
lukraak om zich heen. Op de bijeenkomst
waren zo'n 700 jongeren. Inmiddels zou
de politie iemand hebben gearresteerd.

De schietpartij was op een eiland in de
buurt van Oslo. Oud-premier Brundtland
zou er vanavond spreken en Stoltenberg
zou er morgen heengaan.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Reuters meldt dat het aantal doden van de bomaanslag opgelopen is tot 7.
Seven people killed, two badly wounded after blast in Oslo - police
https://twitter.com/REUTERSFLASH/status ... 3611435008" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:Ik kan dit niet plaatsen...


***************************************
Doden bij schietpartij Noorwegen

***************************************
Kort na de explosie in Oslo opende een man in een politie-uniform het vuur bij een jongerenbijeenkomst van de Arbeiderspartij. De bijeenkomst had plaats op een klein eilandje in een meer 30 kilometer ten noordwesten van Oslo. Hierbij zijn volgens ooggetuigen minstens vier doden gevallen. Er is hoogstwaarschijnlijk een verband tussen de twee incidenten.

We zullen binnenkort wel horen wie de dader was, want de politie heeft een persoon aangehouden bij het jeugdkamp.

Angst heerst nu in Noorwegen. En niet alleen daar. Ik denk dat de aankomende dagen overal in Europa mensen een beetje angstig zullen zijn in een dichte menigte. Wat vandaag in Noorwegen gebeurd is, kan morgen zomaar hier of in een ander land gebeuren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

Volgens Pilgrim zou het terrorisme net zo goed van links kunnen komen. De naam arbeiderspartij lijkt mij een linkse groepering. Waarom zouden linksen leden van hun eigen vleugel neer gaan schieten? Bovendien ligt het niet in de Noorse landsaard om je punt op zo'n manier te stellen.

Ik blijf er dan ook bij dat het uit de islamitische hoek komt.

En inderdaad, Ariel. Je houdt je hart vast dat ook landen dichterbij of zelfs Nederland ook niet binnenkort aan de beurt zijn> Het is zeker niet te hopen maar het zou wel fijn zijn als hier alle ogen eindelijk opengaan, al zou het treurig zijn dat het op deze manier moet gebeureb.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door mercator »

Hoeveel moslim ellende moeten we nog slikken alvorens we ze ALLEMAAL buitenschoppen ?

Euro-dweil Van Rompuy heeft de aanslag al "veroordeeld". Een verrader die rechtstreeks verantwoordelijk is voor moslimterrorisme door Europa vol te laten lopen met "gematigde" moslims/
Laatst gewijzigd door mercator op vr jul 22, 2011 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

De aanslag is opgeëist.
A terror group, Ansar al-Jihad al-Alami (the Helpers of the Global Jihad), issued a statement claiming responsibility for the attack, according to Will McCants, a terrorism analyst at CNA, a research institute that studies terrorism. The message said the attack was a response to Norwegian forces' presence in Afghanistan and to unspecified insults to the Prophet Muhammad. "We have warned since the Stockholm raid of more operations," the group said, apparently referred to a bombing in Sweden in December 2010, according to Mr McCants' translation. "What you see is only the beginning, and there is more to come." The claim could not be confirmed.
Via live coverage Guardian UK.

http://www.guardian.co.uk/world/blog/20 ... e-coverage" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Wat betreft de dader van de schietpartij op het eiland....

Witnesses who have managed to escape from the island, says to NRK reporters on the spot that the perpetrator had a Norwegian look. He should be between 185 to 190 cm tall and have blond hair.

Vreemd. Maar als het wel met aanslag te maken heeft, kan het een bekeerde moslim zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

De profeet beledigen door Noorse legeraanwezigheid in Afghanistan??? Alsof de behandeling van vrouwen daar niet alle wetten van de menselijkheid tart. Als de Noren daar niet waren, zou er wel ander excuus zijn om als beesten te keer te gaan waar dan ook. Die moslims geilen gewoon op geweld. Als de Noren zich terug getrokken hadden, waren de aanslagen gepleegd omdat ze ooit eens in Afghanistan geweest waren.

Ik heb hier werkelijk geen woorden voor. Ik ben bang dat al onze nachtmerries hier werkelijkheid aan het worden zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door mercator »

Die Republikeinse senator in de VS heeft groot gelijk. Bij zulk Islamitisch gedoe gewoon lik op stuk reageren, een kruisraket op Mekka.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Als dit waar is dan is het dubbel vreselijk. 3 doden is al erg, maar 30? Wat is hier in hemelsnaam aan de hand.
Mogelijk 20 à 30 doden op Noors eiland

OSLO - Op het Noorse eiland Utoya zijn vrijdag mogelijk 20 à 30 doden gevallen, meldden ooggetuigen vrijdag tegen de kranten VG en Dagbladet. De politie heeft het aantal niet bevestigd.

Op het eiland hield een jongerenorganisatie van de Noorse Arbeiderspartij zijn traditionele zomerbijeenkomst. Een man, vermomd als politieagent, opende toen het vuur op de circa 560 aanwezigen.

Ooggetuigen meldden eerder al dat ze een rij van minstens zeven lijken hadden gezien langs de oever van het eiland

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1024 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Ariel schreef:Wat is hier in hemelsnaam aan de hand.
Het is nog niet gedaan.
De politie denkt dat er op het eiland ook nog verborgen explosieven zijn en vraagt het centrum van Oslo te evacueren. Er wordt gevreesd voor nog meer aanslagen.
Norwegian police fear explosives may be present at site of youth camp shooting;
A Reuters witness said several army soldiers had taken up position around the center of the city. With police advising people to evacuate central Oslo, apparently in fear of more attacks,
De 2, eiland en autobom zijn gelinkt.
Police said they believed the bombing and the shooting were connected,
http://www.jpost.com/VideoArticles/Vide ... ?id=230555" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Wat betreft de dader van de schietpartij op het eiland....

Witnesses who have managed to escape from the island, says to NRK reporters on the spot that the perpetrator had a Norwegian look. He should be between 185 to 190 cm tall and have blond hair.

Vreemd. Maar als het wel met aanslag te maken heeft, kan het een bekeerde moslim zijn.
Misschien is het wel iemand van de Noorse VVV. Zoveel aandacht heeft dit land nog nooit gehad.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

Zwartmeer schreef: Misschien is het wel iemand van de Noorse VVV. Zoveel aandacht heeft dit land nog nooit gehad.

Inderdaad Noorwegen heeft niet meer zo aandacht gekregen sinds de walvissenliefdetrend over is overgewaaid.
Laatst gewijzigd door Dhana op vr jul 22, 2011 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

De Noren zijn altijd heel politiek correct als het om Moslims of allochtonen gaat. Ik ben benieuwd of ze nu steeds nog zo denken nu ze hun onschuld verloren hebben.
EU, VS en NAVO veroordelen aanslag

BRUSSEL - EU, VS en NAVO veroordelen de aanslag in Oslo. EU-president Herman Van Rompuy zei vrijdagavond dat hij diep geschokt is. „Ik veroordeel in de krachtigste termen deze laffe daad waarvoor geen rechtvaardiging bestaat.”

Een woordvoerder van VS-minister Hillary Clinton (Buitenlandse Zaken) noemde de aanslag verwerpelijk. De NAVO spreekt over een gruweldaad.

Voorzitter Jerzy Buzek van het Europees Parlement zegt dat Noorwegen veel bijdraagt aan vrede. „Het laatste wat Noorwegen verdient is een terroristische aanslag op zijn grondgebied.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1024 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:De Noren zijn altijd heel politiek correct als het om Moslims of allochtonen gaat. Ik ben benieuwd of ze nu steeds nog zo denken nu ze hun onschuld verloren hebben.
En moet je weten dat niet één terrorist Noorwegen(of welk ander beschaafd land ook) binnengeraakt met te zeggen ik ben een moslim-extremist, nee ze komen allemaal als zielige en hongerige of naar Mohammedaans gezelschap snakkende sukkels, de een al met een leugenachtiger verhaal als de ander.
We moeten ons zelf goed inpeperen dat er GEEN verschil is tussen "gematigde" en "extremistische" Mohammedanen, die laatste soort kan alleen maar gedijen als ze zich gesteund weten door de eerste soort.

België heeft net gastvrij de eerste 25 Lybische "onderdrukten" opgenomen, ze mogen zo lang blijven als de heertjes het willen!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:De Noren zijn altijd heel politiek correct als het om Moslims of allochtonen gaat. Ik ben benieuwd of ze nu steeds nog zo denken nu ze hun onschuld verloren hebben.
In Oslo lijden ze aan het Stockholm syndroom.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op vr jul 22, 2011 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Ariel »

Het is maar een piepklein eilandje.
Afbeelding
Op het eiland hield een jongerenorganisatie van de Noorse Arbeiderspartij zijn traditionele zomerbijeenkomst. De nepagent was het zomerfeest van de partij AUF binnengestapt met de mededeling dat het een routinecontrole was, wegens de aanslag in Oslo. Daarna begon hij te schieten.

Lijken langs oever
Een aantal jongeren sprong hierop in het water rond het eilandje en zwom naar de wal, zo'n 750 meter verderop. Ooggetuigen meldden eerder al dat ze een rij van minstens zeven lijken hadden gezien langs de oever van het eiland.

De politie rukte massaal op naar het kleine eiland. Een Sea-King helikopter met artsen kon aanvankelijk niet landen, omdat er nog geschoten werd. Kort daarna hield de politie één verdachte aan.

Hoewel de man, naast het politieuniform, een kogelwerend vest zou hebben gedragen, melden diverse media dat de politie de man heeft neergeschoten. Dit wordt niet bevestigd. Op een persconferentie heeft de politie wel gemeld dat de man eveneens betrokken is geweest bij de aanslag in Oslo.

Van beide incidenten, die volgens de politie verband met elkaar houden, is de achtergrond onduidelijk. Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen, maar het Scandinavische NAVO-lid ontving de laatste jaren wel dreigementen uit radicaalislamitische hoek.

Noorwegen is onder meer betrokken bij de conflicten in Afghanistan en Libië. Het was de bedoeling dat premier Jens Stoltenberg een toespraak zou houden tijdens het evenement. (ANP/Redactie)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Dhana schreef:Volgens Pilgrim zou het terrorisme net zo goed van links kunnen komen. De naam arbeiderspartij lijkt mij een linkse groepering. Waarom zouden linksen leden van hun eigen vleugel neer gaan schieten? Bovendien ligt het niet in de Noorse landsaard om je punt op zo'n manier te stellen.

Ik blijf er dan ook bij dat het uit de islamitische hoek komt.
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik hield alleen nog even een slag om de arm en dat van die arbeiderspartij wist ik toen nog niet. Dat die dader van die schietpartij een Noors uiterlijk heeft vind ik wel vreemd. De enige verklaring is volgens mij dat het een bekeerde moslim moet zijn of het moet een vermomming zijn (een blonde pruik of zo).
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:[ Dat die dader van die schietpartij een Noors uiterlijk heeft vind ik wel vreemd. De enige verklaring is volgens mij dat het een bekeerde moslim moet zijn of het moet een vermomming zijn (een blonde pruik of zo).
Of een leugen om geen "vijandschap tegen gematigde en brave moslims " op te wekken ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door BFA »

Zijn genoeg bekeerlingen gehersenspoeld en alles om voor te leven afgenomen. Het is dus makkelijk voor hen om te sterven. je hebt geen handvol bekeerlingen nodig voor zulk een job.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:[ Dat die dader van die schietpartij een Noors uiterlijk heeft vind ik wel vreemd. De enige verklaring is volgens mij dat het een bekeerde moslim moet zijn of het moet een vermomming zijn (een blonde pruik of zo).
Of een leugen om geen "vijandschap tegen gematigde en brave moslims " op te wekken ?

Dan zou er geen organisatie zijn die de verantwoordelijkheid opgeëist heeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie