Breivik. Drama in Noorwegen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door King George »

Interessant artikel met reacties op Fenixx, geschreven door Rommel:
http://fenixx.org/2016/03/18/het-kwaad- ... ment-10824
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Breivik wint zaak tegen Noorse staat over onmenselijke behandeling

Gepubliceerd: 20 april 2016

Afbeelding

De Noorse massamoordenaar Anders Behring Breivik werd woensdag door de rechtbank in het gelijk gesteld in zijn rechtszaak tegen de Noorse staat. De 37-jarige Breivik claimde dat hij onmenselijk is behandeld.

Breivik zit al meer dan 4,5 jaar in een isoleercel en wil meer bewegingsvrijheid en privacy. Hij beriep zich voor zijn aanklacht op de Europese Conventie voor Mensenrechten en de rechter stelde hem in het gelijk.

"Het verbod op onmenselijke behandeling is een fundamentele waarde in een democratische samenleving. Dit geldt ook bij de behandeling van terroristen en moordenaars", aldus rechter Helen Andenaes Sekulic in haar uitspraak.

Breivik wordt in de gevangenis 22 tot 23 uur per dag afgezonderd en spande om deze reden een rechtszaak aan. ''Het is een compleet afgesloten wereld met weinig menselijk contact'', zei de rechter in het vonnis. Hoewel Breivik zich volgens de rechter gedraagt als een modelgevangene is er niets gedaan om het regime te versoepelen.

Breiviks claim dat de staat zijn rechten heeft geschonden op gebied van eerbiediging van het privé- en gezinsleven is wel verworpen. Eerder verwierp het Openbaar Ministerie zijn protest op dit punt al.

Noorwegen moet nu Breivik's proceskosten van 331.000 Kronen, omgerekend bijna 36.000 euro, vergoeden.

Afbeelding
Video [op de site]: Zo ziet cel van Breivik eruit.

Massamoord
Breivik kreeg 21 jaar cel wegens een aanslag in Oslo en een massamoord in een jongerenkamp op Utoya in 2011. In totaal vielen daarbij 77 doden, voornamelijk minderjarigen. Hij is nog steeds aanhanger van racistisch en ultrarechts gedachtegoed.

Een van de mensen die het bloedbad op Utoya overleefde gaf op Twitter aan blij te zijn met het vonnis en dat het aantoont dat Noorwegen mensenrechten respecteert, ook in extreme gevallen. ''Het betekent ook dat we het vonnis serieus moeten nemen en moeten evalueren hoe we gevangenen behandelen, wat voor misstanden hen mogelijk treffen en hoe we slechte behandeling voorkomen'', zei Björn Ihler.

Door: NU.nl/Reuters/ANP

http://www.nu.nl/buitenland/4250018/bre ... eling.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door Mahalingam »

Copycat. Van Moslims moet je geen innovatieve ideeën verwachten.
Mohammed Bouyeri heeft hetzelfde gedaan als Breivink met zijn rechtszaak. Breivik verloor maar Mohammed won.
"De moordenaar van Theo van Gogh moet uit de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught worden geplaatst. Dat heeft de beroepscommissie van de Raad voor strafrechtstoepassing en jeugdbescherming (RSJ) besloten."
Mohammed was 26 jaar oud toen hij Theo vermoordde.
Moordenaar Van Gogh uit Extra Beveiligde Inrichting
http://www.ad.nl/ad/nl/38201/Sterren/ar ... ging.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
OLV
Berichten: 80
Lid geworden op: za mei 14, 2016 9:28 am

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door OLV »

Op zijn analyse van destijds valt weinig aan te merken. Of in elk geval: niet heel veel.

De grote vraag is natuurlijk wat er achter steekt en wat er achter zijn merkwaardige gedrag van daarna steekt. Dat kan alle kanten op, ook de kant dat het vooral bedoeld is om islamkritiek te doen verstommen, maar ook dat hij hoopt zo een gunstiger regime af te dwingen...
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door Mahalingam »

Breivik voert rechtszaken. Bij eentje werd met succes een rechter gewraakt.
Judge removed from Norway’s appeal of Breivik verdict
Judge Ellen Mo will be replaced in the Norwegian state’s appeal of the ruling on mass murderer Anders Behring Breivik's prison conditions over concerns about her impartiality, the Court of Appeal announced.
Mo was state secretary in the Ministry of Finance uder former PM Jens Stoltenberg’s first cabinet in 2000- 2001, which was a pure Labour government.
[...]
“On the other hand, state secretary is an important and high-profile political role, and she may thus appear outwardly as a supporter of the policy that Breivik attacked. Moreover, there were several ministers and state secretaries in this government who were directly affected by Breivik's attacks on Utøya. In the court's view, this special relationship as a whole can give the outside world and Breivik a reasonable and justifiable reason to doubt her impartiality,” the ruling went on.
http://www.thelocal.no/20160812/judge-r ... ik-verdict
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hij moet nog 21 jaren in vrijheidsberoving zitten.

Een hoger beroep is afgewezen. Hij had weer ergens over geklaagd.

Belachelijk. Ik bedoel de 21 jaren. Ik heb al eerder mijn mening op FFI geventileerd dat Breivik onmiddellijk geëxecuteerd of geëlektrocuteerd of geïnjecteerd had moeten worden. Doorstrepen wat niet verlangd wordt.

Ik zeg niet dat hij fout gehandeld heeft. Want dan ben ik pas over een paar jaren klaar met te melden wie wat waar allemaal fout gehandeld heeft uit naam van de gerechtigheid. Op zich - omdat ik hem begrijp - stond ik achter zijn daad. Immers, Bouterse loopt ook nog steeds vrij rond. Begrijpt u wat ik bedoel?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door King George »

Wat dacht je van dat Volkert van der Graaf weer vrij rond loopt?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Begrijpt u wat ik bedoel?
Ik wel. Op misdaden zouden eenvoudige, niet voor interpretatie openstaande straffen moeten staan. De doodstraf bij moord met voorbedachte rade bijv. Dat zou tenminste helder zijn, en niet van dat psychologische geëmmer er altijd bij. Dat zou slecht nieuws zijn voor Breivik maar ook voor 1000 x meer voorkomende moslim criminelen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Breivik. Drama in Noorwegen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Wat dacht je van dat Volkert van der Graaf weer vrij rond loopt?
Ik heb twee adressen en drie kogels nodig.

Het adres van V. vander G. en Frans Bauduin. Ik ben niet publiciteitsgeil, maar wil wel met een rustgevend gevoel de laatste adem uitblazen op mijn sterfbed. Hoe? Wat dacht je wat? Met een enorme tevreden grijns op mijn smoel nadat ik beide onsmakelijke types in onze hypocriete van elke logica en fatsoen ontbeerde quasi rechtvaardige samenleving met een voor mij samenwerkende logica van het verstand de laatste eer aan onze beschaving heb bewezen door middel van een gericht schot op het voorhoofd van beide serpenten, de tweeling broers Volkert en Frans.

Dit zijn de schietschijven van mijn verlangen.

Afbeelding

Als ik 99% zekerheid zou voelen, zou ik er direct werk van maken en voortvarend aan de slag gaan. Twee vliegen in één klap. Een waar genoegen van vreugde en een niet nader te omschrijven beeld van zelfverheerlijking. Ik slaap elke 's nachts heerlijk. Je weet nooit of je wakker wordt. En ook al meen je het te weten en ben je eigenwijs omdat je zo naïef bent als de rest in de overtuiging over een vrije wil te beschikken door je alarm aan te zetten, dan nog ben je afhankelijk van het buitengebeuren waarvan je in je slaap ook maar niet het minste vermoeden hebt. En wat zou dat kunnen zijn? Een atoombom op je kop bijvoorbeeld.

Of een mosliminvasie die nu gaande is en wat niet anders betekent dan een langzame psychologische dood van de hersenen. Volkomen apathie en aanvaarding van het onomkeerbare.

Maar het zal niet gebeuren. Het primitieve kankergezwel dat een zichzelf respecterende beschaving ISLAM zou moeten noemen zal uitgeroeid worden. In de lengte of in de breedte. In de hoogte of in de diepte. Diagonaal of omgekeerd. Het goede zal ALTIJD het kwade overwinnen. Hoe ik dat weet? Kennis van de natuur. [icon_lol.gif]

Maar bovenal vanuit mijn logische manier van denken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie