Breivik. Drama in Noorwegen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:De politieke Islam is nog net zo gevaarlijk als voor 22 juli.
En zo is dat!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Wie weet maakt een of andere imam in Pakistan nu zijn kudde wijs dat de 92 gedode Ongelovigen in Noorwegen slachtoffer zijn van een Mohammedaanse martelaar en staan ze nu volop te dansen van blijdschap voor hun grot 8) .
Ook een reden waarom deze aanslag slecht is is dat hij goed voor de islam is. Eigenlijk zijn alle aanslagen, van 'ons' of hun, in hun voordeel. Elke aanslag is een win-situation!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Dhana »

Aldebaran schreef:Nou mensen het was gelijk weer beregezellig hier, maar ik moet nu toch echt gaan. Ik zit hier verdomme wel op m'n vakantieadres moet je weten.

En goed blijven nadenken aan wat er nu echt in Noorwegen gebeurd is en hoe dat nou allemaal zooooo onverwachts voor jullie allemaal uit de lucht komt vallen.

Misschien dat ik nog een hulplijn open voor over de toeren geraakte islamofoben.

Voor zover ik weet hebben we je hier niet opgebeld om te vragen je hier te melden. Dus je kan vloeken wat je wilt, jij bent degene die hier op vrijwillige basis weer eens ingelogd heeft.

En wat is er mis met het feit dat wij hier meteen aan een moslimdaad dachten hier? Khadaffi, Al Quada en nog veel meer van dat exrtemische tuig dreigen al maanden met aanslagen die het westen verdient te krijgen. Het was dus niet de islam dit keer. Dat maakt het de ernst van het dramen er niet minder om. Het lijkt wel of jij dit een feestje vindt waardoor je in je vuistje en het openbaar kan lachen dat wij er helemaal naast zaten. Als dat het enige is wat jij hier uit kan halen, ben je het aankijken nog niet waard en hoop ik dat weer jaren duurt voordat we die misselijk makende sigaar hier weer zien en wat mijzelf betreft nooit meer.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef: En wat is er mis met het feit dat wij hier meteen aan een moslimdaad dachten hier? Khadaffi, Al Quada en nog veel meer van dat exrtemische tuig dreigen al maanden met aanslagen die het westen verdient te krijgen. Het was dus niet de islam dit keer. Dat maakt het de ernst van het dramen er niet minder om.
Met deze aanslag worden moslimterroristen in de verlegenheid gebracht. Wat moeten ze nu? Een aanslag plegen die al die goodwill, die deze aanslag moslims heeft gebracht, meteen weer ongedaan maakt?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Over 100 jaar kan er wel eens heel anders naar Anders gekeken worden dan nu.
Hypothetisch gezien acht ik dat zeer wel mogelijk. Stel dat er een mirakuleuze ommekeer komt en de moslims worden uit Europa verdreven en de linkse ideologieën worden in de vuilnisbak geschoven dan zal Anders B standbeelden van zichzelf zien verschijnen als "wegbereider der Revolutie".
Als analogie denk ik aan Robespierre, een psychisch gestoorde massa-moordenaar eerste klas die nu nog in Frankrijk als een held en Groot Fransman wordt beschouwd. Maar als de Oostenrijkers in 1796 de Fransen bij Valmy hadden overwonnen was Robespierre de geschiedenis ingegaan als een soort Dutroux.
Ik moet nu aan twee dingen denken. De overwinnaar bepaalt de geschiedenis. En er is een dunne lijn tussen krankzinnigheid en genialiteit.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op ma jul 25, 2011 12:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Dhana »

Zwartmeer schreef: Ik moet nu aan twee dingen denken. De overwinnaar bepaald de geschiedenis. En er is een dunne lijn tussen krankzinnigheid en genialiteit.

Nee, dat is niet het geval. Het is maar net vanuit welke hoek mensen hun oordeel over iemand vellen. Ik ben me daar voor eerst al op tienjarige leeftijd bewust van geworden. Ik had op mijn school met de bijbel geleerd dat de hertog van Alva een soort middeleeuwse Hitler was. Mijn even oude katholieke nichtje had geleerd dat hij een grote held was geweest.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef: Ik had op mijn school met de bijbel geleerd dat de hertog van Alva een soort middeleeuwse Hitler was. Mijn even oude katholieke nichtje had geleerd dat hij een grote held was geweest.
Zo ik het mij herinner heb ik op mijn school met de bijbel ook geleerd dat Alva een soort Hitler was. Een soort tiran.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:
Zwartmeer schreef: Ik moet nu aan twee dingen denken. De overwinnaar bepaald de geschiedenis. En er is een dunne lijn tussen krankzinnigheid en genialiteit.
Nee, dat is niet het geval. Het is maar net vanuit welke hoek mensen hun oordeel over iemand vellen. Ik ben me daar voor eerst al op tienjarige leeftijd bewust van geworden. Ik had op mijn school met de bijbel geleerd dat de hertog van Alva een soort middeleeuwse Hitler was. Mijn even oude katholieke nichtje had geleerd dat hij een grote held was geweest.
Wij eren graag onze verzetstrijders, onze helden uit de geschiedenis. Alle volkeren doen dat. Ieder volk heeft zijn eigen helden. Het punt dat ik over helden wil maken is dat een groot deel van hen psychopaat zijn. Psychopaten hebben gemiddeld meer lef, lust tot sensatie, en kennen minder angst dan niet-psychopaten. Dus is het logisch dat zij in kritieke situaties meer op de voorgrond treden. Je hebt ze dus ook nodig! Kun je wel een oorlog winnen zonder hen vraag ik mij af. Ik weet het niet, maar ik heb nooit het idee gehad dat degenen die in WO2 de bommen op bv Bremen gooiden koorknapen waren. Als je goed nadenkt bij wat je aanricht als je zo’n bom naar beneden laat vallen, kun je dat dan nog wel? Om over de atoombom maar te zwijgen. In iedergeval moet je heel wat gevoel, blijvend, uitschakelen om zulke klussen te klaren. Het meest geschikt zijn mensen die op voorhand zulke gevoeligheden niet hebben. Hoeveel mensen zijn instaat om gewoon iemand liquideren? Dat is niet voor iedereen weggelegd. Zelfs niet als het heel erg moet. Degenen die dit wel klaren dat worden onze helden. Zij deden iets waar maar weinigen toe instaat zijn. En daar waarderen we ze voor.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Ariel »

Dhana schreef: En wat is er mis met het feit dat wij hier meteen aan een moslimdaad dachten hier? Khadaffi, Al Quada en nog veel meer van dat exrtemische tuig dreigen al maanden met aanslagen die het westen verdient te krijgen. Het was dus niet de islam dit keer. Dat maakt het de ernst van het dramen er niet minder om. Het lijkt wel of jij dit een feestje vindt waardoor je in je vuistje en het openbaar kan lachen dat wij er helemaal naast zaten. .
Deze heer A is zo hypocriet. Bah...Over de lijken van Noorse kinderen viert hij zijn vieze feestje...."Yes...Zie je nu wel" denkt deze slinkse rakker " Ik heb gelijk. Wilders, zijn aanhangers en leden op FFI deugen niet, dat zie je nu maar weer. Ik ga het ze gauw vertellen.
Maar wat meneer Aldebaran en zijn vriendjes werkelijk dachten toen ze van de aanslag hoorde was......"Ik hoop maar dat deze aanslag niet door moslims gepleegd is, want dan hebben de anti-islam sites weer munitie om ons ongelijk aan te tonen. ….. In hun hart waren de slinkse rakkers doodsbang dat de aanslag wel door een Mohammed of Achmed gepleegd was , en waren ze er waarschijnlijk in het begin ook van overtuigd dat deze aanslag een islamitische achtergrond had..

Nou ja, Allah zij geprezen. Eigenlijk moeten we dankbaar zijn dat Dhr Aldebaran ons tijdens zijn vakantie even heeft willen bezoeken. Een hele eer. Ik gun hem zijn succesje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Als er hier in westen een aanslag door moslims wordt gepleegd zijn er altijd westerlingen met het Stockholmsyndroom. Ben benieuwd of er nu ook geluiden uit moslimkringen komen met begrip voor de dader...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Manon »

Zwartmeer schreef:Als er hier in westen een aanslag door moslims wordt gepleegd zijn er altijd westerlingen met het Stockholmsyndroom. Ben benieuwd of er nu ook geluiden uit moslimkringen komen met begrip voor de dader...
natuurlijk niet! ze moeten net als bij de dood van Theo van Gogh extra worden beschermd zeggen ze.

Qua kromredenering kan zoiets weer tellen.
Verschillende moskeeën in Groot-Brittannië treffen naar aanleiding van de aanslagen in Noorwegen extra veiligheidsmaatregelen, hebben leiders van de Britse moslimgemeenschap zondag gezegd.
De dader van de aanslagen in Noorwegen heeft een manifest op internet geschreven waarin hij ageert tegen de komst van moslimmigranten naar Europa.

'Mensen kijken over hun schouders omdat zij bang zijn dat wij het volgende doelwit zijn', zei Mohammed Shafiq van de Ramadan Foundation, een van de grootste moslimorganisaties in Groot-Brittannië. 'Wij zeggen dat ze extra waakzaam moeten zijn en dat er meer beveiliging komt bij de moskeeën.'

Shafiq zei dat extra veiligheidsmaatregelen zijn besproken met de politie in Manchester, waar veel van de bijna twee miljoen Britse moslims wonen. Deze week komen duizenden moslims bij de moskeeën bijeen in verband met het begin van de ramadan.

Britse moslims zeggen dat zij mikpunt zijn van aanvallen sinds 2005, toen bij zelfmoordaanslagen op het openbaar vervoer in Londen 52 mensen om het leven kwamen. Britse veiligheidsdiensten zouden sinds die aanslagen en die van 11 september 2001 vooral oog hebben voor moslimterrorisme. 'Hierdoor hebben extreem rechtse groepen terrein kunnen winnen', zei Shafiq.

De Europese politieorganisatie Europol zet een werkgroep op om de dreiging van extreem rechts en extreem links in Scandinavische landen in kaart te brengen, zegt woordvoerder Søren Pedersen. Twee Europese veiligheidsfunctionarissen onderzoeken berichten dat de Noorse schutter Anders Behring Breivik in 2002 een bijeenkomst van rechtse extremisten in Londen heeft bijgewoond. Zij willen niet bevestigen dat Breivik al als een potentieel gevaar in de peiling was.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110724_091" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Manon »

dit is zijn biologische vader, vandaar de gelijkenissen:

Afbeelding

Jens Breivik, de biologische vader van de verdachte van de aanslag en de schietpartij in Oslo, was "in shock" toen hij de foto van zijn zoon op de websites van de kranten zag.


"Ik las het nieuws op het internet en plots zag ik zijn naam en foto. Het was een schok, ik ben er nog altijd niet goed van", zei de vader aan de Noorse krant Verdens Gang. Hij is gepensioneerd, leeft in Frankrijk en wist naar eigen zeggen niet waar zijn zoon mee bezig was.

De ouders van Anders Behring Breivik (foto) gingen kort na de geboorte van de jongen uit elkaar, legde de vader uit. In 1995, toen Anders 15 of 16 jaar oud was, verloor hij het contact met zijn zoon.

Diplomaat
De vader wordt vermeld in het 1.500 pagina's tellende manifest dat Anders Behring kort voor de feiten verspreidde. Daarin legt de zoon uit dat zijn vader, een diplomaat die in Londen en Parijs op post was, kort na zij geboorte hertrouwde, terwijl zijn moeder met een militair huwde die zijn stiefvader werd.

De biologische vader en zijn nieuwe vrouw, die in Parijs woonden, vroegen de hoede over het kind aan, maar het verzoek werd door het Noorse gerecht afgewezen.

Graffiti
"Ik had een goede relatie met hem en zijn nieuwe vrouw", maar de contacten hielden op ("hij was niet opgezet met mijn graffitiperiode tussen 13 en 16 jaar") en de vader ging niet in op een vraag tot weerzien enkele jaren geleden.

In het manifest schreef hij nog dat zijn biologische ouders allebei sympathisanten van de Arbeiderspartij waren, het doelwit van de aanslagen in Oslo.

Unabomber
Over dat manifest is intussen bekendgeraakt dat Breivik grote delen gekopieerd heeft uit dat van de Amerikaan Theodore Kaczynski, bijgenaamd de Unabomber. Dat schrijft de Noorse krant Aftenposten. Kaczynski verzond bijna twintig jaar lang bombrieven en maakte drie doden en 23 gewonden.

In zijn manifest zet Breivik in 1.500 pagina's zijn motieven uiteen voor de massale moordpartij.



http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid ... shock.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Manon »

Hij gebruikte inderdaad dumdumkogels die in het lichaam ontploffen:
Killer Breivik wil in uniform verschijnen

Er is iets grondig verkeerd in het hoofd van Behring Breivik. Hij wil vandaag tijdens een publieke zitting gehoord worden en daarbij "in uniform" verschijnen. Bovendien blijkt dat de terrorist bij zijn aanslag op het Noorse eiland Utoya speciale munitie gebruikte die extra schade aanricht in het lichaam.


De rechter zal vandaag om 13 uur een beslissing nemen over zijn voorlopige hechtenis. "Hij heeft twee wensen: de eerste is dat de zitting publiek is, de tweede dat hij gekleed mag zijn in uniform", zei advocaat Geir Lippestad aan de Noorse televisiezender NRK. "Ik weet niet over wat voor uniform het gaat."

Momenteel is er sprak van 93 dodelijke slachtoffers. De bomaanslag in centrum Oslo eiste zeven levens, de schietpartij op het eiland Utoya 86.

Exploderende munitie
Breivik gebruikte bij zijn moordende raid speciale munitie die in het lichaam ontploft, zogenaamde dumdumkogels. Dat heeft chirurg Colin Poole van het Ringriket Hospital in Honefoss nabij Oslo bekend gemaakt. Chirurgen die schotwonden behandelden konden slechts minuscule fragmenten van de projectielen uit de lichamen verwijderen. De uitgaande wonden waren uitzonderlijk klein.
"Het gaat om kogels die min of meer ontploffen in het lichaam. Alle energie van de kogel blijft binnen het lichaam en moet door het weefsel opgevangen worden", aldus Poole. "De interne schade is gewoon afschuwelijk".
.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Zwartmeer »

Verschillende moskeeën in Groot-Brittannië treffen naar aanleiding van de aanslagen in Noorwegen extra veiligheidsmaatregelen, hebben leiders van de Britse moslimgemeenschap zondag gezegd.

'Mensen kijken over hun schouders omdat zij bang zijn dat wij het volgende doelwit zijn', zei Mohammed Shafiq van de Ramadan Foundation, een van de grootste moslimorganisaties in Groot-Brittannië. 'Wij zeggen dat ze extra waakzaam moeten zijn en dat er meer beveiliging komt bij de moskeeën.'
Natuurlijk zijn ze helemaal niet bang. Net zoals dat ik, of wij, niet bang geworden zijn na de aanslagen in Beslan Londen of Madrid. De kans dat zoiets je treft is nihil. Het is altijd weer heel typisch dat uitgerekend in de groep moslims van die bange wezeltjes zitten. Banger dan wie ook. Terwijl sterven voor hun geloof zo beloond wordt. En hun geloof is hun alles. Met bang zijn geven ze aan niet op Allah te vertrouwen. Het is bijna godslastering. Stel je eens voor dat erbij de zogenaamde Palestijnen iemand op een bijeenkomst zegt bang te zijn. Die wordt ter plekke geëxecuteerd. Angst en desperaat zijn mag alleen als het publicitair iets kan opleveren. Na een Israëlische vergeldingsactie of zo. Dan moet alles op alles gezet worden om de Joden zo zwart mogelijk af te schilderen. Dan durven ze zich heel erg voor te doen als zielige zwakke wezentjes. Je zou dan niet denken dat zij in een god geloven die er overal en altijd voor hen is. Dit principe hanteren ze nu ook weer na de aanslag in Oslo. Terwijl het volkomen haaks op de koran en het moslimpraat staat blij te zijn te sterven voor Allah. De deuren van het paradijs staan dan immers wagenwijd open. Maar de strategie werkt wel. Er zijn hier genoeg sukkels die er in trappen.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op ma jul 25, 2011 10:32 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Ariel »

Ja lullig. Doe je het één keer niet, dan krijg je toch 'nog de schuld. Nou, hier beloof ik naar eer en geweten dat ik bij een volgende bomaanslag ( ook al wordt de aanslag gepleegd in een islamitische land) een lange blonde Noor als dader zal beschuldigen.
'Moslims kregen te snel de schuld aanslagen Noorwegen'

maandag 25 juli 2011

Journalisten hebben na de aanslagen in Noorwegen te snel en onterecht de schuld bij radicale moslims gelegd. 'Dit weerspiegelt een gedachtegang waarbij alle slechte dingen maar één oorzaak kunnen hebben: islamieten.'

Dat zegt Peter Knoope, directeur van het International Centre for Counter-Terrorism in Den Haag, maandag tegen persbureau ANP.

'Hoewel sommige reacties in de pers een slag om de arm hielden, reflecteerden velen de westerse fixatie op Jihadistisch terrorisme,' meent Knoope.

Oorzaak
De aanslagen bleken achteraf het werk van een Noorse anti-islam-terrorist. Knoope: 'Een expert zei dat "deze blonde schutter zich mogelijk tot de islam had bekeerd". Dit weerspiegelt een gedachtegang waarbij alle slechte dingen maar één oorzaak kunnen hebben: islamieten.'

Ook in het buitenland zijn kenners teleurgesteld over de snelheid waarmee analisten de terroristische daden in verband zouden hebben gebracht met de islam.

Historicus Shiva Bright van de Amerikaanse Brown University pleit ervoor dat journalisten voorzichtiger worden met het gebruiken van informatie, aangeleverd door 'experts op het gebied van terrorisme, die research doen op Google en zich een slag in de rondte twitteren'.

Schuldig
De Britse commentator Adnan Al-Daini concludeert op de linkse website Huffington Post dat voor de meeste mensen nog altijd geldt dat ze onschuldig zijn, tenzij anders wordt bewezen.

Moslims worden volgens hem behandeld alsof ze in eerste instantie juist schuldig zijn, tenzij het tegendeel wordt bewezen. 'Verantwoordelijke media zouden ernaar moeten streven beter werk te leveren. Er kunnen levens van onschuldigen van afhangen.'

Anderen wijzen erop dat het een logische respons was, omdat volgens hun bomaanslagen meestal worden gepleegd door islamitische radicalen.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... rwegen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door BFA »

Ariel schreef: Moslims worden volgens hem behandeld alsof ze in eerste instantie juist schuldig zijn, tenzij het tegendeel wordt bewezen.
Hoe komt dit? Dat de schrijver zich dat eerst eens afvraagt. + 17 000 terroristische aanslagen wereldwijd op 10j kan een hint zijn voor zelfreflectie.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Ariel »

Niet alleen wij maar ook Moslim organisaties waren van mening dat dit het werk van één van hun broeders was. Ze waren er dus als de kippen bij om heel snel de aanslag op te eisen. En ja, als je als religie jaren lang dood en verderf zaait, dan is het niet gek dat de vinger eerst gewezen wordt naar de religie van "vrede". Een beetje zelfreflectie bij moslims kan geen kwaad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Ariel »

Terrorist krijgt na aanslag precies wat hij wil

Massamoord van Anders Behring Breivik toont helaas dat terreur succesvol kan zijn. De terrorist laat de hele wereld praten over een door hem gesignaleerd probleem

Door Gerry van der List

De verwarring was groot. Vrijdagavond hielden terrorisme-experts op televisie nog stug vol dat voor de bomaanslag in Oslo en de schietpartij op Utoya van die dag vermoedelijk islamitische terroristen verantwoordelijk waren. Terrorisme is de laatste jaren inderdaad vooral het werk van moslims geweest.

Maar de dader in Noorwegen bleek een rechtse extremist. Anders Behring Breivik is een 32-jarige maniak die, in zijn strijd voor een ‘monocultureel christelijk Europa’, een massamoord meende te moeten begaan.

Wolven
De terreurdaad in Noorwegen geeft aanleiding tot allerlei cultuursociologische bespiegelingen. Maar wat leert 22/7 nu eigenlijk? Dat er gevaarlijke gekken rondlopen. En dat die erg moeilijk op te sporen en te beteugelen zijn.

Breivik past in het rijtje van eenzame, bloeddorstige wolven als Timothy McVeigh, de Amerikaanse veteraan die op 19 april 1995, gedreven door haat tegen de overheid, 168 mensen doodde door middel van een bomaanslag in Oklahoma City.

Succes
Triest zijn de aanslagen onder meer omdat ze laten zien dat terreur werkt. Door de massamoord hebben we de afgelopen twee dagen in de media meer over de multiculturele samenleving in Noorwegen gelezen en gehoord dan de twee decennia daarvoor.

Breivik heeft in die zin succes geboekt. Hij heeft de aandacht van de hele wereld gevestigd op iets wat hij als een probleem beschouwt.

Vergelding
Als 22/7 al een discussie moet aanzwengelen, zou die beter over vergelding kunnen gaan. Volgens de Noorse wetgeving kan Breivik maximaal 21 jaar celstraf krijgen. Dat is weinig voor iemand van wie onomstotelijk vaststaat dat hij bewust de levens van vele anderen heeft genomen.

Misschien zou de overheid zich in zulke extreme gevallen kunnen laten inspireren door een richtsnoer uit de Bijbel, het geschrift dat de normatieve basis vormde van het door Breivik zo geliefde christelijke Europa: oog om oog, tand om tand.

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Comme ... ij-wil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Manon »

Het laat me denken aan die roofmoord op Joe Van Holsbeek waar uit de videobeelden ongeveer iedereen ervan uitging dat het over Noord Afrikanen (marokkanen) ging.
Toen bleek dat het Roma zigeuners waren (oei , nee mocht niet gezegd worden, het moet POLEN zijn) was er dramatisch groot misbaar bij de marokkanen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Manon »

Vergelding
Als 22/7 al een discussie moet aanzwengelen, zou die beter over vergelding kunnen gaan. Volgens de Noorse wetgeving kan Breivik maximaal 21 jaar celstraf krijgen. Dat is weinig voor iemand van wie onomstotelijk vaststaat dat hij bewust de levens van vele anderen heeft genomen.

Misschien zou de overheid zich in zulke extreme gevallen kunnen laten inspireren door een richtsnoer uit de Bijbel, het geschrift dat de normatieve basis vormde van het door Breivik zo geliefde christelijke Europa: oog om oog, tand om tand.
Zou de schrijver dit statement ook gemaakt hebben als de daders moslims waren en de maximale strafmaat 21 jaar was?
Nu, bij moslimterroristen heeft men dat probleem gewoonlijk niet, vermits die liever zelf ineens mee naar de 72 hoeries willen vliegen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Ariel »

circe schreef: Zou de schrijver dit statement ook gemaakt hebben als de daders moslims waren en de maximale strafmaat 21 jaar was?
.
Ik vermoed het niet. Ik denk dat we veel strenger voor de Noor Anders zijn omdat de misdaad gepleegd is door één van ons . We schamen ons .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
Ik vermoed het niet. Ik denk dat we veel strenger voor de Noor Anders zijn omdat de misdaad gepleegd is door één van ons . We schamen ons .
De links-permissieve Noorse maatschappij keert zich nu tegen zichzelf. Doodstraf? Barbaars, afschaffen! Levenslang? Ook barbaars, ten hoogste 21 jaar !
Leuke en comfortabele cellen want daders zijn slachtoffers van de maatschappij! En nu roepen ze bij wijze van spreken voor publieke executie van Anders B ?
Terwijl die softe aanpak prima werd geacht voor alle mogelijke andere soorten criminelen. Hoe gaat links zich daaruit kletsen?

Om op Circe's verwijzing naar de MP3 moord terug te komen: die Roma krapuultjes vonden het maar wat best om in België in de cel te zitten, maar wat een misbaar als eentje ervan naar Polen zou overgebracht worden, oeioei daar zou die klapjes krijgen van de Poolse racisten !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Manon »

Om op Circe's verwijzing naar de MP3 moord terug te komen: die Roma krapuultjes vonden het maar wat best om in België in de cel te zitten, maar wat een misbaar als eentje ervan naar Polen zou overgebracht worden, oeioei daar zou die klapjes krijgen van de Poolse racisten !
het minderjarige (17 jaar ocharme) medeplichtig "Pooltje" mocht na een jaar terug naar huis, terwijl hij eerst netjes naar de internationale voetbalmatch van de Rode Duivels mocht gaan kijken als straf.

De andere Adam G. (we mogen van de beschermde soort geen achternamen vrijgeven) MOEST van Polen teruggebracht worden, maar volgens mij zijn ze nog steeds de weg aan het zoeken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Pilgrim »

Allah de sadist schreef:Tussendoor kon Pilgrim nog even z'n hart ophalen aan zijn troeteldier Chaimae. Beschamend gewoon dat Mercator, die altijd opvalt door zijn scherpe concentratievermogen, hem hierbij moest 'terugfluiten'. Pilgrim heeft wel vaker moeite met het uit elkaar houden van koele objectieve verslaggeving en subjectieve voorkeur emoties.
Troedeldier? Pfffffft! Ik heb helemaal niets met Chaimae, maar kon er gewoon normaal mee discussiëren, net als met andere moslims die soms op dit forum waren zonder gelijk met een bak stront klaar te staan. Wat dat betreft heb ik dus juist geen last van subjectieve voorkeur-emoties. En wat die koele objectieve verslaggeving betreft; ik was de enige op dit forum die er niet direct van uitging dat die aanslag door moslims was uitgevoerd. En wat dat concentratievermogen van Mercator betreft:
mercator schreef:
xplosive schreef: Zorgvuldigheid lijkt niet je sterkste kant te zijn, hè mercator? Je bent een beetje impulsief af en toe, lijkt het.
Ja dat is zo, ik heb moeite me te concentreren. Vroeger kon ik dat heel goed, nu niet meer.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 1&p=250373" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Drama in Noorwegen

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
circe schreef: Zou de schrijver dit statement ook gemaakt hebben als de daders moslims waren en de maximale strafmaat 21 jaar was?
.
Ik vermoed het niet. Ik denk dat we veel strenger voor de Noor Anders zijn omdat de misdaad gepleegd is door één van ons . We schamen ons .
ik schaam me helemaal niet. Ik ga gewoon niet akkoord met die mens en voel me daar geenszins mee verbonden in een soort "ons". Ik schaamde me evenmin over Dutroux noch over Van Gheluwe: die mensen hebben niks met "ons" te maken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie