Het zwarte racisme

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Het zwarte racisme

Bericht door Pilgrim »

Blanke toerist in elkaar geslagen door zwarte meute. Obama zwijgt

Geplaatst door Michael van der Galien op 8 april, 2012

Toen Trayvon Martin werd doodgeschoten, was Barack Obama er als de kippen bij om het raciale vuurtje verder op te stoken.

Als hij een zoon had gehad, zou die er namelijk net zo uit hebben gezien als Trayvon. Er was duidelijk sprake van een racistische moord, etc. blabla.*

Het is opvallend dat de president zich stil houdt nu er een video boven is komen drijven uit Baltimore: u kunt de video hier bekijken, onderaan deze post. Samenvatting: een toerist wordt opeens in elkaar geslagen door een stel agressors. De meute staat erbij... en grijpt niet alleen niet in, maar lacht, maakt grappen en berooft hem.

Valt u iets op aan de video? Juist: de man is blank, zijn aanvallers zwart.

Men spreekt er niet over, maar dit soort aanvallen vinden veel vaker plaats dan aanvallen van blanken op zwarten.

Regardless of the particulars of a given case, a phenomenon is becoming apparent in America: White on black is standing out far more than black on white. Just watch the startling video of the assault on the white straphanger. If it had shown a white gang attacking an innocent black man, does anyone really believe the footage wouldn’t be featured on every news broadcast?

Natuurlijk niet. En Obama zou zich er - alweer ja - over hebben uitgesproken.

Nu vindt hij het echter helemaal niet interessant. Afro-Amerikanen die blanke Amerikanen in elkaar rammen, verminken en vermoorden? Ach, het hoort erbij. Het is nu eenmaal 'onveilig' op straat. Maar een halve Hispanic / halve blanke die een donkere jongen neerschiet, waarschijnlijk uit zelfverdediging? Dat is een schande! Een enorme controverse! Ongelooflijk, iedereen moet ermee bezig zijn, het moet wel racisme zijn geweest!

De manier waarop Obama en met hem de Democratische Partij omgaan met dit soort zaken is buitengewoon stuitend.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... ama-zwijgt" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ozes »

Wit is een vies woord, en dus kan niemand het schelen. Wanneer iemand het woord racist zegt, krijgt iedereen ongeveer hetzelfde beeld in het hoofd, namelijk een starre, kale blanke man, die zonder enige reden zwarte haat. Als je het woord dan voor zwarte of noord-afrikanen gebruikt, raakt de luisteraar alleen maar in verwarring. Sympathie voor de slachtoffers, of een gelijk gevoel van haat tegen een zwarte racist als tegen een blanke racist zal je niet vinden.

Racisme tegen blanken? Verwarring alom, ook vaak zelfs mensen waarvan bv hun vriendin is uitgescholden voor van alles, hebben het niet door.

Dat is decennia aan indoctrinatie. kijk maar eens naar films, dan zal je zien dat positieve discriminatie van zwarten vrijwel de standaard is. Een zwarte man word, tenzij hij duidelijk omgeven word door onbegrip en racisme, veel meer toegestaan dan een blanke man (qua acceptabel gedrag). Ook word er vaak begrip gevraagd voor zwarte criminelen, zijn ze altijd de morele stem, en zo nog meer.

Mja

Afbeelding
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door xplosive »

Racisme is uiteraard altijd fout, tegen welk ras het ook gericht is. Mensen die wat dat betreft maar één kant uit kunnen denken, namelijk racisme van een blanke tegen een niet-blanke, zijn behoorlijk bekrompen en uiterst beklagenswaardig.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ozes »

Gemakkelijk gezegd. Jij, en jouw soort zal nooit ergens staan om tegen zwart racisme te protesteren, iets dan honderden malen vaker voortkomt dan het lullige blanke racisme. Neo-Nazi's zijn doetjes, maar 'zinloos geweld' zoals zwart racisme vaak veilig bestempeld word, is werkelijk het enige racisme-probleem welke NL kent.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Pilgrim »

Ozes schreef:Gemakkelijk gezegd. Jij, en jouw soort zal nooit ergens staan om tegen zwart racisme te protesteren, iets dan honderden malen vaker voortkomt dan het lullige blanke racisme.
Je hebt het volgens mij niet goed begrepen. :) Xplosive zegt juist dat mensen die alleen maar het blanke racisme zien uiterst bekrompen en beklagenswaardig zijn. Hij is het dus juist met je eens, maar dat blijkt niet uit je reactie. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ozes »

Klopt, dat is een makkelijke conclusie, maar meer niet. Xplosive zou voorop moeten staan tegenover het gebrek aan aandacht voor zwart racisme, maar is er als de kippen bij nadat ik links aanval om zichzelf als moreel superieur neer te zetten.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Gemakkelijk gezegd. Jij, en jouw soort zal nooit ergens staan om tegen zwart racisme te protesteren,
Je bent blijkbaar goed in lukraak en bevooroordeeld generaliseren, maar blijkbaar ook slecht in genuanceerd denken.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Klopt, dat is een makkelijke conclusie, maar meer niet. Xplosive zou voorop moeten staan tegenover het gebrek aan aandacht voor zwart racisme, maar is er als de kippen bij nadat ik links aanval om zichzelf als moreel superieur neer te zetten.
De clou is nou juist dat geen enkel mens zich superieur hoeft te wanen aan een ander mens en ook dat geen enkele groep mensen zich superieur aan een andere groep mensen hoeft te wanen. Dit soort wanen liggen immers ten grondslag aan veel ellende op de wereld en het was er vooral om te doen om die ellende te bestrijden. Pak het kwaad dus bij de wortel aan en niet bij de takken en/of de bladeren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Pilgrim »

France: Senior Politician Denounces "Anti-White Racism"

Islam versus Europe 27 September 2012

"There are certain districts in our towns, where individuals – some of which hold French nationality – despise French people who qualify as Gallic, under the pretext that they don’t share the same religion, don’t have the same skin colour, or the same origins.”

"These phenomena are impossible to see from Paris, in the media and political spheres where the large majority of those in charge are French people with white skin, born to French parents. In these microcosms, the lack of diversity limits the presence of persons of colour or of foreign origin...But let us look truth in the eye: the situation is reversed in many of the districts of our 'banlieues'."

Jean-François Copé, a senior politician within the mainstream right-wing grouping, the UMP (Sarkozy's party), has broken a taboo by denouncing what he calls "anti-white racism" in France. The words come from a book he has written, which is to be published soon, and extracts from which will appear in Le Figaro on Friday.

While the Front National has been denouncing anti-white racism for years, the adoption of the phrase by a mainstream politician has broken a taboo and provoked a furore.

Marine Le Pen has denounced Jean-François Copé's cynicism for having systematically ignored the phenomenon while in office, then highlighting it only a few months later when he is campaigning for his party's leadership.

Sources: France24, Le Monde

http://europenews.dk/en/node/59211
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ozes »

Viva la France. En dood aan het cultuur relativisme, welke slechts uitdraait op type xplosive. Heel bezorgd om het ene (niet-bestaande)racisme, onbezorgd om het andere racisme. Moet zelfs de moraal van het verhaal uit de kast trekken om enigszins objectief over te komen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:type xplosive. Heel bezorgd om het ene (niet-bestaande)racisme, onbezorgd om het andere racisme.
Ik heb nooit iets beweerd wat ook maar enigszins lijkt op een voorkeur de ene kant op of de andere kant op ten aanzien van wit-racisme of zwart-racisme of racisme anderszins. Om mij in dit verband aan te halen kan dan dus alleen maar uitgelegd worden als bewuste laster. Kwalijk.

Racisme is altijd fout, van welke kant het ook komt. Ik heb zulks al eerder beweerd, zoals hier bijvoorbeeld. Ozes weet dat heel goed, maar Ozes houdt blijkbaar van het verdraaien van feiten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Teva Teff

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Teva Teff »

xplosive schreef: Racisme is altijd fout, van welke kant het ook komt.
En wij tweeën herkennen tu quoque-gebabbel.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op vr sep 28, 2012 2:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:
xplosive schreef: Racisme is altijd fout, van welke kant het ook komt.
En wij tweeën herkennen tu quoque-gebabbel.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Teva Teff »

Een indrukwekkende eerste bijdrage in dit topic, Ariel!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Een indrukwekkende eerste bijdrage in dit topic, Ariel!
Absoluut. ;) Ik zeg pas wat als ik wat te zeggen heb. Maar bedankt voor het compliment.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:type xplosive. Heel bezorgd om het ene (niet-bestaande)racisme, onbezorgd om het andere racisme.
Ik heb nooit iets beweerd wat ook maar enigszins lijkt op een voorkeur de ene kant op of de andere kant op ten aanzien van wit-racisme of zwart-racisme of racisme anderszins. Om mij in dit verband aan te halen kan dan dus alleen maar uitgelegd worden als bewuste laster. Kwalijk.

Racisme is altijd fout, van welke kant het ook komt. Ik heb zulks al eerder beweerd, zoals hier bijvoorbeeld. Ozes weet dat heel goed, maar Ozes houdt blijkbaar van het verdraaien van feiten.
Ik erken ook dat je beide soorten racisme gemakkelijk naast elkaar zet met linkse clichéspraak.

Maar ik weet ook dat je doordringen bent van politieke correctheid, en daarom dus je wel hard uitspreekt over het vrijwel niet-bestaande anti-zwarte racisme
Ook blijk je geen enkele kennis te hebben van de hoeveelheid anti-blank racisme welke plaatsvind, dit is gemakkelijk uit je posts op te maken. En ik beoordeel iemand inderdaad naar wat men post, en niet naar platitudes. Iedereen kan onder druk roepen wat hij wil, maar je kan geen gebrek aan kennis en interesse veinzen.

Jij bent als iemand die ziet hoe een man zijn vrouw aftuigt, geen hand uitsteekt maar wel droog verklaart dat al het huiselijk geweld een probleem is. Het is erg makkelijk tegen al het racisme uit te spreken maar er is een type racisme dat vooral bestaat in de partijboekjes van jouw favorieten leermeesters en echt racisme dat gewoon onder in de doofpot word gestopt.

Het is dezelfde reden dat je een probleem hebt met Nazisme maar rustig op een politieke partij stemt waar een vele male grotere massamoordenaar werd/word aanbeden.
Ik zie dat als een stoornis.

Stap maar samen in het bootje met Teva, beide compleet van de kaart af. Mooi om te zien dat je me steeds weer gelijk geeft, hoe je Marijnissen probeerde vrij te pleiten was een komisch spektakel. Teva ook, interesseert het niets, ik durf ook te zeggen dat de beste man nooit anti-blank racisme heeft veroordeelt noch enige poging heeft gedaan om aan te wijzen dat dit in de realiteit een 1000maal vaker plaatsvind dan elke andere vorm van racisme waar links wel klaar voor staat. In linkse kringen, wie een blanke verdedigt of minderheden bekritiseert is direct alle geloofwaardigheid en credit kwijt.

Best walgelijk. Niets anders dan de mensen die zeggen "alle religies hebben hun problemen" terwijl islam dood en verderf zaait.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Teva Teff

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Teva Teff »

Een opvallende uitspraak van Xplosive.
Ozes weet dat heel goed, maar Ozes houdt blijkbaar van het verdraaien van feiten.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ozes »

Teva Teff schreef:Een opvallende uitspraak van Xplosive.
Ozes weet dat heel goed, maar Ozes houdt blijkbaar van het verdraaien van feiten.
Noem maar 1 feit welke ik verdraait heb?
Je bent goed in de voorkeur geven aan bepaalde slachoffers(incl. niet bestaande) en de andere zijde compleet te negeren. Niet anders als jouw mening over Servië.


Het is toch overduidelijk dat beide heren hier niet zijn met een interesse voor dit probleem?
Dan krijg je een heel ander gesprek, die ik net zo graag aan zou willen gaan. Maar helaas... als al je politieke kennis uit één vaatje komt..
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Dhana »

Teva Teff schreef:Een opvallende uitspraak van Xplosive.
Ozes weet dat heel goed, maar Ozes houdt blijkbaar van het verdraaien van feiten.
Voor atheïstische fundies kom het al snel neer op verdraaien van feiten. Zeker als die feiten niet in het eigen straatje van pas komen.

Voorbeeld. Ik kom op de proppen met het feit dat alle grote wetenschappers uit de middeleeuwen Christenen waren en dan wordt er door een atheïst weerlegd dat dat maar zo lijkt omdat niemand het in die tijd in het hoofd durfde te halen openbaar te maken dat hij het christelijk geloof niet (langer) aanhing. Vertel mij eens wat daar wel een bewijsbaar feit aan is en wat een persoonlijke aanname omdat het niet in het eigen denkpatroon past. En vertel me dan tevens eens hoe wonderlijk mooi zo'n redenering binnen het kader van cognitieve dissonantie.

Ik zal je even op weg helpen met het volgende.
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie
Laatst gewijzigd door Dhana op vr sep 28, 2012 1:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Teva Teff

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Teva Teff »

Ozes schreef: Niet anders als jouw mening over Servië.
Als ik zin heb zal het Serviëtopic nog eens een keer nalezen en kijken of ik behoefte krijg om daar nieuwe info te plaatsen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Pilgrim »

Ozes schreef:...dat dit in de realiteit een 1000maal vaker plaatsvind dan elke andere vorm van racisme waar links wel klaar voor staat.
Kennelijk heb je veel ervaring met dit zwarte racisme. Dat heb je tenminste wel eens gezegd. Misschien is het handig om een aantal incidenten die je meegemaakt hebt hier te vermelden. Ik zit ook te denken aan speciaal meldpunt voor deze vorm van racisme. Dan zou zo op wetenschappelijke wijze aangetoond kunnen worden hoe groot dit probleem is en in welke verhouding het staat tot het (geringe) blanke racisme.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Teva Teff »

Dhana schreef:
Teva Teff schreef:Een opvallende uitspraak van Xplosive.
Ozes weet dat heel goed, maar Ozes houdt blijkbaar van het verdraaien van feiten.
Voor atheïstische fundies kom het al snel neer op verdraaien van feiten. Zeker als die feiten niet in het eigen straatje van pas komen.
De vraag is, christelijke Dhana, heeft atheïst Xplosive een punt met zijn bewering dat christelijke Ozes er van houdt de feiten te verdraaien.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ozes »

Teva Teff schreef:
Ozes schreef: Niet anders als jouw mening over Servië.
Als ik zin heb zal het Serviëtopic nog eens een keer nalezen en kijken of ik behoefte krijg om daar nieuwe info te plaatsen.
Je bedoelt het officiele verhaal verder te verdedigen zonder enige compassie met de vele grotere genocide
nieuwe info plaatsen, heb je even snel wat gesponsorde en goed gefinancierde linkjes doorgelezen?

Het is vrij bijzonder dat je eerst als zeer incompetent en onwetend uit de bus komt, iets wat in het algemeen geen probleem is en kort later weer denkt nieuwe informatie te hebben. Als je iets leest, vergelijk het dan constant met andere inzichten totdat je elk feit een waarde kan geven en kan inschatten hoe groot de kans is dat deze klopt.
In oorlog is het officiële verhaal niet eens correct wanneer er geen belangenverstrengeling in.

Zo kom je tot een redelijke juiste conclusie, iets wat bij militaire conflicten een vrijwel onmogelijke opgaven is. Ik weet tevens dat je met het laatste niet eens bent, simpelweg omdat je gewend ben om te copy pasten wat je eigen beeld bevestigt.

Maar misschien heb ik het helemaal mis en was je Servië standpunt gewoon iets wat je iets minder serieus nam.

Vertel mij eens, wat zijn de belangrijkste belangenverstrengelingen welke een invloed kunnen hebben op het officiële
standpunt en over welke belangenverstrengelingen ben je zeker dat deze het officiële verhaal hebben beïnvloed?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Dhana »

Persoonlijk vind ik het nogal verontrustend een ander van zaken betichten waar je zelf nogal in bedreven bent want het voorbeeld dat ik gaf is dus afkomstig van diezelfde Xplosive. Dus als Xplosive in dit geval Ozes beticht van het verdraaien van feiten, heb ik daar voorbaat al mijn bedenkingen over.

Nu we toch zo gezellig aan het babbelen zijn. Denk je dat je nog tijd hebt om mijn twee openstaande vragen te beantwoorden van het andere topic?
Laatst gewijzigd door Dhana op vr sep 28, 2012 1:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het zwarte racisme

Bericht door Ozes »

Teva Teff schreef: De vraag is, christelijke Dhana, heeft atheïst Xplosive een punt met zijn bewering dat christelijke Ozes er van houdt de feiten te verdraaien.
Dat vroeg ik dus aan jou :roll:
Maar goed, ad hominem is het levenselixer van links.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie