Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Eliabe »

Zijn er op het forum al mensen met een slimme meter of die hem hebben geweigerd?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pilgrim »

Ik heb er al eentje.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door silkyboxershortXL »

Eliabe schreef:Zijn er op het forum al mensen met een slimme meter of die hem hebben geweigerd?
Ik kreeg ongevraagd een slimme meter. Wss omdat ik krachtstroom aanvroeg. De site werkt wel meestal goed. Omdat zonnecellen eraan gaan komen op mijn dak ben ik bepaald niet blij met zo'n slimme meter. De truc zit denk ik hierin. Met een oude meter terug leveren laat de meter terug lopen,- je krijgt dan terug wat je betaald hebt. Het slimme aan de nieuwe meter is dat er een prijs is voor teruggeveerde stroom die (vanzelfsprekend?) lager is dan de aankoop.
Wil je echt besparen investeer dan in een meter die de gebruikte stroom meet. Die plaats je in het stopcontact en daar steek je dan de verbruiker in. Meten is weten zegt men.
Conrad stroommeter
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Om te weten wat mijn verbruik is gebruik de
Brennenstuhl Energiemessgerät Primera-Line PM 231 E silber, 1506600

Dat ding houdt bij het meten ook rekening met de power-factor en is dus betrouwbaar. Kost ongeveer 20 euro. (te koop bij BAX)

Vorige week een ledlamp (2 euro) (60 Watt=9 Watt) gekocht bij het Kruidvat.

En mijn computer? Die verbruikt 90 watt en gaat vervangen worden door een eigenbouw die met rustende desktop 11 Watt verbruikt.
Ik draag mij steentje bij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

silkyboxershortXL schreef:Het slimme aan de nieuwe meter is dat er een prijs is voor teruggeveerde stroom die (vanzelfsprekend?) lager is dan de aankoop.
Jazeker, en wel om minstens twee redenen:
1. jouw panelen leveren stroom wanneer iedereen dat doet, en dat drukt de prijs.
2. jij betaalt transportkosten voor de stroom die naar jou toe komt, maar een ander voor de stroom die bij jou vandaan gaat. Dat bedrag komt in mindering op de waarde van de stroom die je levert.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Eliabe »

De slimme meter is niet slim maar dom. Net zo dom als de oude energiemeter.
De nieuwe meter gaat pas slim worden in combinatie met een Toon-achtig apparaat. Het gevolg is dat je duurder uit bent.
Deze nieuwe meter is ook een stap in de totale controleerbaarheid van de bevolking.
Het risico voor afluisteren of hacken.
De draadloze ” slimme ‘meters communiceren met de thuisbasis om gegevens door te geven. Wat tot nu toe onbekend is dat dit gebeurd in de frequenties van 2 tot 50 kilohertz. Dat zijn de zelfde frequenties waarin ons zenuwstelsel werkt, toeval? In onderzoek wordt zelfs gesproken over zenuwblokkade!
Deze studies zijn verricht door gerenommeerde wetenschappers. Zenuwblokkade door frequenties de 2 tot 50 kilohertz frequenties is een vaststaand feit. Voor meer informatie over hoe frequenties ons zenuwstelsel beïnvloeden zie deze video:



Een collectie ervaringsverhalen van gebruikers die last hebben van de slimme meter uit Australië waar de slimme meter vrijwel continu straling uitzend. Veel mensen hadden al ernstige klachten vrijwel direct na installatie van de slimme meters.

De energiemaatschappijen willen de slimme meters ook gebruiken om in de toekomst wanbetalers op afstand af te sluiten.

Gebruik van smerige trucjes zoals: je oude meter is afgekeurd en dan proberen zo'n nieuwe meter door je strot te duwen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Het klinkt heel erg pseudo-technisch dat eerste filmpje.
De man praat over 900 MHz (megahertz!!) straling uit de meter maar alleen als te vermelden en niet om over te zeuren. (en daar kan die met zijn apparaat ook niks aan meten)
En er wordt gebabbeld over high frequency radiation.
Maar die signalen liggen in het gehoorgebied: 2 tot 50 KHz. En ik kan je verzekeren dat uitstraling dan heel gering is (bij 110/230 Volt). Ook kabels naar luidsprekers zenden die straling uit als ze geluid geven. Er is nog nooit iemand door geschaad (wel door te hoge geluidvolumes (zijn ook frequenties!))
Maar ja, wij maken ons al zorgen dat mensen kanker krijgen door de nabijheid (150 meter) van hoogspanningsdraden (50 Hz, 500.000 Volt)

Heb je je wel eens afgevraagd hoe de lantarenpalen aan en uit gaan en dag/nacht tarief meters overschakelen?
Door het zenden van 5 kHz signalen in ons lichtnet.
Mensen die zich in het donker onbehagelijk voelen knappen op als de straatlantaarns uitgaan. QED ??
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Eliabe »

Ik wil in huis zo min mogelijk iets draadloos hebben. Het enigste wat bij mij draadloos is, is mijn mobiele telefoon en deze gebruik ik alleen om te bellen. Alles is verder bekabeld. Daarnaast wil ik de vrijheid in mijn huis hebben of ik iets draadloos wil of niet en moeten ze het mij niet opdringen.
O ja, de kabels aan mijn luidsprekers zijn speciaal en nog geen meter lang.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Eliabe schreef:Wat tot nu toe onbekend is dat dit gebeurd in de frequenties van 2 tot 50 kilohertz. Dat zijn de zelfde frequenties waarin ons zenuwstelsel werkt, toeval?
Een actiepotentiaal gevolgd door de refractaire periode duurt 4 milliseconden, de maximale vuurfrequente komt daarmee op 250 Hz, 8 tot 200 keer minder, dus niet "de zelfde frequenties".

De VLF-golven waar het hier over gaat doen niet veel met mensen. Trouwens, de CRT-monitors die we vroeger allemaal hadden waren veel sterkere zenders dan zo'n "slimme meter" zou kunnen zijn. Maar als die dingen op de zenuwen werkten had dat meer met het programma dan met de beeldbuis te maken. :smartass:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Als er minder dan 24 filmbeelden per seconde te zien zijn dan nemen we flikkering waar. Ons optisch verwerkingssysteem heeft een basale frequentie die weinig hoger ligt.
Epileptische aanvallen door flitsende lichten: 7-9 maal per seconde flitsen.

Vroeger in de tijd dat we nog moesten kijken naar CRT monitoren verkondigden de Rozenkruisers dat de leden geen TV mochten kijken en computers gebruiken want daaruit kwam kwade straling, slecht voor het astrale lichaam.
Pas met de komst van de hedendaagse LCD schermen konden ze deelnemen aan de grote buitenwereld. Dat leverde wel verloop van leden op.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pizzaman »

Schepsel schreef:
Dat zal ervan afhangen hoe die vriend ermee rijdt.
Hmmmz... zowel als bij gewoon woon/werkverkeer als vakantie rijdt ie ongeveer 1 op 20/21. Het is wel een beetje een suf dingetje, maar who cares. Zelf zou ik wel zo'n leuke stoere Magirus-Deutz-bus uit bijvoorbeeld 1952 willen, een Morris, een Goggomobil of een BMW Isetta. Ongetwijfeld allemaal slurpertjes/vreetzakjes, maar het komt er toch niet van en ik hou het maar bij mijn Alleweder-velomobiel. (heel milieuvriendelijk)
Zo'n Morris heb ik, ik heb er zelfs 3. Eentje loopt ook 1 op 21, dan moet je een Mini HLE hebben (1982/83).
Ik heb er ook eentje die loopt 1 op 15 maar ja die gaat ook ff iets harder (de scheur-uitvoering).

Daarbij heb ik nog een Fiat 500 uit 1976, loopt 1 op 24. En volledig gerecycled, 'duurzaam', dus zeer milieuvriendelijk.
De helft van de 'carbon footprint' van een auto bestaat uit de energie die verbruikt wordt bij de productie van het ding.
Bij een gemiddelde levensduur van 10 jaar, dus ach, zelfs mijn Jag is milieuvriendelijk... :greeting2:

NB ik heb een hele lading van die dingen - en ja ook een velo, maar die laatste gebruik ik nooit.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Vandaag 10:10. De NOS laat ons weten............ :scratch:
Vasteland Zuidpool zucht onder warmterecord van 17,5 graden

Argentijnse meteorologen hebben op het noordelijkste puntje van het vasteland van de Zuidpool een warmterecord gemeten van 17,5 graden Celsius. De meting dateert van 15 maart 2015, maar door uitgebreid aanvullend onderzoek komt het nieuws nu pas naar buiten, zegt de WMO, het weeragentschap van de VN.

Het vorige warmterecord op het vasteland van de Zuidpool, 15 graden Celsius, stamt uit 1974.

De WMO meet op allerlei verschillende plaatsen in de Antarctische regio de minimum- en de maximumtemperaturen om de opwarming van de aarde vast te leggen. Zo'n 90 procent van het wereldwijde reservoir aan drinkwater zit opgesloten in het ijs van de Zuidpool. Wetenschappers zijn zeer bezorgd over de gevolgen voor de natuur en de stijging van het zeewaterniveau als de temperatuur verder blijft oplopen.

Het warmterecord voor de hele Antarctische regio, dat is het gebied ten zuiden van 60 graden zuiderbreedte, is 19,8 graden Celsius. Dat is in 1982 gemeten op een van de Zuidelijke Orkneyeilanden.
En wat is de werkelijke temperatuur op de Zuidpool vandaag? :finger:

Weather in South Pole, Antarctica ◢Now
-33 °C
Snow flurries. Low clouds.
Feels Like: -49 °C
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Het gaat goed met de ganzen:
De aantallen ganzen in Nederland zijn in de laatste decennia spectaculair gestegen. Vooral de wintergasten, die in het hoge noorden broeden en bij ons overwinteren, zijn fors in aantal toegenomen. Het zijn er nu zo’n 2,3 miljoen – acht keer zoveel als in 1975. Daarnaast zijn er ook ’s zomers steeds meer ganzen in Nederland – naar schatting zo’n 150.000 broedvogels.
Zoveel ganzen zijn een probleem geworden. Dus is er een gedoogbeleid gekomen.
Alleen: de wilde ganzen zijn zo wild dat ze zich daar niets van aantrekken.
Gedoogbeleid ganzen is mislukt
Ganzen hebben lak aan het Nederlandse ganzenbeleid. Ze laten zich niet voorschrijven waar ze wel en niet mogen grazen en trekken zich niets aan van selectieve jachtdruk. Dat had menige boer u zo ook wel kunnen vertellen, maar nu staat het zwart op wit, in het maartnummer van het wetenschappelijke tijdschrift Ambio. Sovon Vogelonderzoek Nederland trekt daarin een keiharde conclusie: het huidige ganzenbeleid, dat dateert uit 2005/2006 en dat ganzen probeert te concentreren in ‘gedooggebieden’ door ze elders te verjagen, heeft geen enkel effect gehad. De ganzen graasden in de jaren voorafgaand aan de maatregel gemiddeld 57 procent van de tijd in wat nu gedooggebieden zijn, en in de jaren daarna… óók 57 procent.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/10/ge ... 0-a1549774

De provincies zijn verantwoordelijk voor het gedoogbeleid. Het ziet er niet naar uit dat er iets zal veranderen. Dat gaat namelijk jarenlang overleg en vergaderen en rapporten, plannen van aanpak enz. kosten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Er zijn op de wereld veel "Blauwe"" Moskeeën en binnenkort zijn er ook groene moskeeten. En die zijn niet profeet-groen maar milieu-groen.
De Duitse regering heeft 5 miljoen euro weggegeven aan het Marokkaanse Ministerie voor Geloof.
De bedoeling is dat er zonnecollectoren (gekocht in Duitsland?) op de daken van moskeeten komen die zorgen dat de feestverlichting (Osram Duitsland) gratis brandt (dankzij de zonnegod hoeven de maangodaanbidders dan niet in het donker te zitten).
En ze krijgen voor het poedelen lauw water door zonneboilers.
Duitsland gidsland.
https://jungefreiheit.de/politik/deutsc ... n-marokko/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Louis Davids . De kleine man
  • Dat is de kleine man, die kleine burgerman
    Zo'n hele kleine man met een confectiepakkie an
    De man die niks verdragen kan blijft altijd onder Jan
    Zo'n hongerlijer, zenuwelijer van een kleine man
De CO2 bestrijding zorgt voor herverdeling van inkomen.
Milieusubsidies maken rijken rijker en armen armer
Het is alweer een jaar of wat geleden dat Nederlandse banken goed verdienende klanten in loondienst uitnodigden voor een informatie-avond. Het advies van de banken: investeer in windmolens en u drukt uw belasting op inkomen. Aldus geschiedde massaal.

Dat goed verdienende werknemers dit deden is begrijpelijk. Zij betalen zich blauw. Maar nogal curieus is dat deze omslachtige belastingverlaging mede werd betaald door verhoogde belastingen op gas- en energielevering. Zo betaalden de gas- en stroomgebruikers met een lager of middeninkomen voor burgers met hogere inkomens.
En dan zijn er ook nog de electrische auto's die een bijdrage in de herdistributie van inkomen geven.
Zelfstandigen en ook ondernemers met personeel profiteerden massaal van subsidies op hybride auto’s zoals de Mitsubishi Outlander. Ditmaal waren het slimme boekhouders die hun klanten erop wezen dat ze dit soort auto’s nagenoeg gratis konden rijden. Deze regeling is beëindigd en kostte 6 miljard euro. De C02-uitstoot nam er geen grammetje door af.
En dan onze eco-boeren (eco: hier gebruikt op eeen iets andere manier dan gebruikelijk).
De absolute grootverdieners zijn slimme boeren. Zij konden én zwaar gesubsidieerd windmolens bouwen, zonnepanelen aanschaffen, en zo’n hybride auto rijden en als kers op de taart krijgen ze ook nog Brusselse subsidie per hectare land om zich aan milieunormen te houden. (bijna een miljard euro subsidie in Nederland) Een boer rekende ooit voor dat zijn ene windmolen netto 30.000 euro opleverde. Met wat grondsubsidie leverde dat al gauw een heel behoorlijk inkomen op zonder al te veel inspanningen en dat nog afgezien van inkomsten uit landbouwactiviteiten. Daar komen nog incidentele subsidies bij.
Het reden van de wereld; dat mag wat kosten.
Je zou verwachten dat linkse partijen in de Tweede Kamer deze subsidiestromen van grof gezegd arm naar rijk afwijzen. Maar zij zijn vreemd genoeg de grote aanjagers hiervan. Als de wereld gered moet worden mag dat kennelijk best worden betaald door de minder verdienenden. De VVD en het CDA vinden het ook prachtig. Zij zijn nogal klef met VNO-NCW, de boerenlobby en andere belangenclubs die er aan verdienen.
http://www.elsevier.nl/economie/opinie/ ... 01-492201/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Maarten »

Millieu en groen zijn niet per definitie linkse themas. Ooit gehoord van de Groene Nationalisten?

http://groenenationalisten.blogspot.nl/ ... terug.html

Juist wanneer je de natuur een warm hard toedraagt, zou je tegen massamigratie moeten zijn, want massamigratie betekent meer mensen, en dus meer vervuiling, meer woningbouw, meer asfalt, meer afval... Begrijp niet waarom die groene gasten van GroenLinks dat maar niet snappen willen...
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Maarten »

Nationalisten zijn de natuurlijke bondgenoten van het milieu



Een van mijn grootste ergenissen over het partijpolitieke stelsel betreft het zich toe-eigenen van onderwerpen door specifieke partijen en het creëren van een nietszeggende scheidslijn tussen links en rechts. Zo zouden GroenLinks en de Partij voor de Dieren de enige partijen zijn die zich ontfermen over het milieu. 50-Plus legt zich toe op ouderenkwesties. PvdA en SP zouden opkomen voor de ‘arbeidersklasse’. Het CDA is de vertegenwoordiger van de Christenen en de boeren, de VVD van de werkgevers. De PVV is de anti-immigratiepartij, enzovoort. Deze zienswijze bevat een kern van waarheid, maar is toch een ernstige versimpeling, die leidt tot ernstige politieke versnippering. Een grotere, alomvattende visie op land en wereld ontbreekt.

Partijen gunnen elkaar hun kleine ideologische stokpaardjes, die vervolgens bij het formeren van een regering worden uitgewisseld en bijgeschaafd, net zo lang tot er een voor iedereen zo acceptabel mogelijk en aan de achterban verkoopbaar regeerakkoord ligt. Het eindresultaat is in alle gevallen echter meer globalisering, meer macht voor financiële sector gekoppeld, minder reële economie en meer overdracht van nationale soevereiniteit aan supranationale organisaties als de EU in internationale verdragen. Zo omarmen en behartigen uiteindelijk bijna alle partijen in onze democratie ruwweg hetzelfde wereldbeeld. Dit zien we niet alleen in Nederland, maar in de gehele wereld.

Dit artikel is geschreven tegen het kapen van het thema van de zorg voor mens en dier, van de wens om een schone, duurzame wereld te creëren en van het tegengaan van milieuvervuiling door partijen die zich groen, links of progressief noemen. Zij hebben allerminst het alleenrecht op dit onderwerp. Sterker nog, zij hebben helemaal niet aan de wieg gestaan van de zorg voor de natuur. De eerste moderne milieuorganisaties ontstonden aan het einde van de 19de eeuw en waren vaak apolitiek. Enkel in Spanje en haar voormalige Zuid-Amerikaanse koloniën wisten anarchisten enige invloed te krijgen in het groene vraagstuk.

Het was de generatie van ’68 die terechte zorgen over een gezonde, duurzame leefomgeving omvormde tot een strijd tussen ‘vervuilende en op winst beluste bedrijven’ enerzijds en ‘goedbedoelende, vrijdenkende strijders voor de groene zaak’ anderzijds. Met name Nederlandse, Belgische en Duitse initiatieven hebben hier een prominente rol in gespeeld. Nederland kende tussen 1969-1974 de uit de Provo ontstane Kabouterbeweging die zich verzette tegen de consumptiemaatschappij en vervuiling van de leefomgeving. Begin 1970 riep men een eigen vrijstaat uit. Met name in Amsterdam waren er vele winkels voor lokaal geteeld voedsel, inzamelingswinkels voor binnenlandse en buitenlandse hulpbehoevenden en andere doe-het-zelf winkels van groene signatuur. De krakersbeweging was hier ook sterk bij betrokken. De Kabouterbeweging kreeg 5 zetels in de Amsterdamse gemeenteraad in 1970, en enkele zetels verspreid over het land, maar werd verder geen succes. Wel legde zij de basis voor de verdere groene politiek in Nederland.

In Duitsland heeft de partij ‘Die Grünen’ groot succes. Zij werd in 1980 opgericht, en kwam al snel in de deelstaatsparlementen en het nationale parlement terecht. Zij heeft zelfs tweemaal deel uitgemaakt van de Duitse bondsregering. Die Grünen was de eerste partij die in haar naam verwees naar de kleur groen als milieubewustzijn. Dit werd een inspiratiebron voor de veel groene partijen elders in de wereld, allemaal van een ‘progressieve’ signatuur. Een vertegenwoordiger van Die Grünen, Stefanie von Berg, juichte bijvoorbeeld uitbundig het verdwijnen van de Duitse etnische meerderheid in Duitse steden toe. Zij zei in het Hamburgse deelstaatsparlement: “We zullen leven in een stad die opbloeit dankzij haar vele etniciteiten, met vele mensen tezamen in een superculturele maatschappij. Dit zal de toekomst worden.”

Want de zogenaamde ‘groene’ partijen die uit de ’68-beweging ontstonden zijn veelal gewoon anarchistische en communistische partijen die de nadruk zijn gaan leggen op milieupolitiek. Zij zijn niets anders dan een voortzetting van de leninistisch-marxistische klassenstrijd. Zij gebruiken zorg voor het milieu als deugdzaam en vriendelijk ogende camouflage voor hun mensvijandige en natuurvijandige denkbeelden. Het fundamentele uitgangspunt voor links is namelijk het idee van gelijkheid. Dit gaat fundamenteel tegen de natuur in. De natuur kent juist altijd de strijd om de eerste plaats en om territorium zodat échte diversiteit ontstaat. De linkse visie is een luchtkasteel, dat als een genderneutraal toilet pijnlijk op je dak valt.

Anders dan het stedelijke en op de industrie gerichte leninistisch-marxisme zeggen de groenen op te komen voor het belang van het milieu. Zorg voor het milieu betekent echter zorg voor de omgeving, de fysieke en sociale context van een organisme. Het globalisme dat de groene partijen tegenwoordig kenmerkt vernietigt juist elke stabiele, lokale, gewortelde context die voor de bloei van dier- en plantsoorten noodzakelijk is.

De oorspronkelijke natuurbeschermers hadden juist oog en respect voor eigenheid en streekkarakter. In hun waarlijk holistische kijk op de natuur omvatte dit ook de mens. Zoals een diersoort een stabiel eigen territorium moet hebben om te kunnen floreren, zo geldt dit ook voor mensen en zelfs hele volken. De grondlegger van de ecologie als wetenschap, Alexander von Humboldt, en zijn navolgers Ernst Moritz Arndt (1769-1860) en Wilhelm Heinrich Riehl (1823-1897) verzetten zich tegen de industrialisatie, verstedelijking en vervuiling die de leefomgeving van dieren en planten aantastte. Zij koppelden dit echter ook aan de zorg voor het Duitse volk. De mensen waren onloochenbaar een onderdeel van de natuur, en hun eigenheid en voortbestaan moest verzekerd worden, net als de dier- en plantensoorten.

Riehl koppelde de opkomst van industrialisering en urbanisering aan vervreemding van de eigen oorsprong en het authentieke leven in verbondenheid met de natuur. Riehl meende dat de Verlichting, met zijn verafgoding van de ratio de Duitsers had afgesneden van hun wortels. Het wereldbeeld van Riehl benadrukte de verbondenheid van volk, natuur en kosmos, net als Pythagoras en vooral Von Humboldt. De Duitsers in het bijzonder zouden zijn gegrond in het rurale leven en het leven in uitgestrekte bosgebieden. In Duitsland kwam onder invloed van deze romantisch-nationalistische visie ook de biologische landbouw sterk op. Deze heeft bijvoorbeeld uitlopers in de huidige antroposofie.

Ook in Engeland bloeide de natuurbewuste en romantisch-nationalistische visie op. J.J.R. Tolkien is waarschijnlijk de meest geliefde exponent van deze stroming. Tolkien verbond op onnavolgbare wijze zijn diepe kennis van de Germaanse overlevering met een ecologische visie. Zijn werk is niet alleen een epos over heldenmoed, maar getuigt ook van een grote liefde voor de natuur en een afschuw van de kaalslag door industrialisatie. In de ‘Lord of the Rings’ heeft ook ieder volk zijn eigen territorium. Het is de ‘Dark Lord’ die deze autonomie niet wil respecteren in zijn natuur- en mensvernietigend globalisme. We kunnen dus zonder al te veel overdrijving stellen dat de ‘progressieven’ de handlangers zijn van Mordor…

Kortom: de zorg voor de natuur, die we tegenwoordig als een ‘progressief’ actiepunt zien, is juist diep verankerd in een nationalistische zienswijze, omdat de mens integraal onderdeel is van de natuur, en onderworpen aan dezelfde wetten voor zelfbehoud als alle andere dieren, Dit geldt met name voor wat betreft het belang van een eigen territorium.

Wat natuurbescherming betreft zie ik minder in allerlei milieubelastingen dan in technische innovatie. Ik geef enkele voorbeelden omtrent het vervoer. Vanwege het gebrek aan ruimte in Nederland is het van belang om de bestaande ruimte zo efficiënt mogelijk te gebruiken.

Zo is er in 2010 in China een concept getoond van een Transit Elevated Bus (TEB), gebaseerd op een Amerikaans idee uit 1969. Een megabus die net zo breed is als twee rijstroken en waar autos onderdoor kunnen rijden. Het Chinese concept zou in staat zijn om 1400 passagiers te vervoeren met een snelheid van 65 kilometer per uur. Wellicht zijn er kleinere varianten mogelijk die veilig een hogere snelheid kunnen halen. De elektrisch aangedreven TEB zou in staat zijn om stadsbussen te vervangen en verlaagt daardoor de uitstoot van vervuilende stoffen aanzienlijk. De TEB is door de achterliggende ontwerpfilosofie in staat om de bestaande autowegen te gebruiken waardoor het bestaande wegennet dubbel gebruikt wordt. Een
duidelijke winst in efficiëntie. Zie voor meer informatie: http://www.citylab.com/tech/2016/05/can ... ty/483953/.

Een ander alternatieve vorm van vervoer zou een terugkeer van de luchtschepen kunnen zijn. Zowel voor nationaal als continentaal vervoer. De LZ 129 Hindenburg had 40-61 bemanningsleden en kon 50–72 passagiers vervoeren met een snelheid van 135 kilometer per uur. Een moderne, veilige variant met schone pneumatische motoren en tiltrotoren moet 100-150 passagiers kunnen vervoeren met beduidend minder bemanning en 150 kilometer per uur kunnen halen. Moderne luchtschepen kunnen uitgerust worden met vleugels met VTOL-techniek, zodat ze verticaal kunnen opstijgen en landen. Dit levert een enorme ruimtebesparing op. De luchtschepen zijn uitstekend in staat om via de lucht meer afgelegen gebieden van Nederland te bereiken.

In steden zou de nadruk moeten liggen op trams en metro, aangevuld met autonoom rijdende Personal Rapid Transit-voertuigen. Deze kunnen worden aangedreven door wat in het Engels een ‘smart road’ wordt genoemd. Nederlandse universiteiten en bedrijven hebben hierin al een sterke pioniersrol. Hierdoor zouden binnensteden zelfs autovrij gemaakt kunnen worden.

In een waterrijk land als Nederland verbaast het mij nog altijd dat er zo weinig is ingezet op openbaar vervoer via water. Veerpontdiensten zouden flink uitgebreid kunnen worden. Men zou zelfs duikboten kunnen inzetten. De grootste varianten hiervan zouden maximaal 50 passagiers kunnen vervoeren, aangevuld met enkele bemanningsleden.

Tenslotte wil ik graag een ecologisch-nationalistisch handvest manifest voorstellen.

1. Omdat Nederland een waterrijk land is en de aarde voor 71% bestaat uit water hanteren wij de kleur blauw i.p.v. groen. Zo wordt er ook symbolisch gebroken met de bedriegelijke groene politiek.
2. Dienstbaarheid aan de natie is van groot belang.
3. Respect voor verscheidenheid van alle levensvormen op aarde, waaronder de verschillende menselijke rassen en volkeren.
4. Erkenning voor het gegeven dat levensvormen gevormd zijn door en vorm geven aan hun habitat.
5. Erkenning dat levensvormen zijn gebonden aan een bepaalde geografische ruimte.
6. Het relativeren van economische belangen, zeker als deze ingaan tegen het welzijn van de aarde en haar levensvormen. Allen moeten zich afstemmen op het welzijn van flora en fauna.
7. De aarde wordt beschouwd als een levend groot organisme.
8. Reïntegratie van mens in de natuur. De mens moet weer verbinding zoeken met de natuur, en specifiek met zijn eigen habitat.
9. Voor hun behoeften cultiveren naties zoveel mogelijk de eigen natuur. Nederlands water is gevuld met vissen wier naam de meeste Nederlander niet eens kennen omdat hij of zij het nooit op de menukaart van een restaurant tegenkomt. In plaats daarvan wordt deze vis vermalen tot kattenvoer of verscheept naar de andere kant van de wereld. Andersom importeert Nederland allerlei vis- en vleessoorten uit het buitenland. Dit is onnodig en een bron van vervuiling vanwege het vervoer.
10. De transitie naar alternatieve, schone, duurzame energie, gericht op het welzijn van flora en fauna maar ook op het creëren van nationale autonomie.
11. Er zijn in Nederland veel te weinig groene gebieden ten opzichte van het aantal inwoners. Onder andere door remigratie van niet-Nederlanders kan er ruimte worden geschapen voor herbebossing.

http://www.erkenbrand.nl/artikelen/ecol ... speerpunt/
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pizzaman »

Maarten schreef:Millieu en groen zijn niet per definitie linkse themas. Ooit gehoord van de Groene Nationalisten?

http://groenenationalisten.blogspot.nl/ ... terug.html

Juist wanneer je de natuur een warm hard toedraagt, zou je tegen massamigratie moeten zijn, want massamigratie betekent meer mensen, en dus meer vervuiling, meer woningbouw, meer asfalt, meer afval... Begrijp niet waarom die groene gasten van GroenLinks dat maar niet snappen willen...
Klopt als een bus Maarten. het probleem is overal hetzelfde.
Er zijn teveel mensen en daar heeft het milieu geen draagvlak voor.
In Europa, maar ook in Afrika.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pilgrim »

Niet dat ik wil zeiken maar onwillekeurig moet ik toch weer een beetje denken aan dat 'blut und bodem'-verhaal als ik zoiets lees. Ik bedoel het niet kwaadaardig hoor... :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Jouw groene kant wenst dat jouw 'ecological footprint' zo klein mogelijk is. En dat er wat minder mensen op de aarde zijn.
Jouw rode kant wenst meer mensen die in hun thuisland een kleine 'ecological footprint' hebben vanwege armoe , massaal hierheen komen en ook een net zo grote ' 'ecological footprint' te krijgen als wij.

Resultaat: dergelijke spandoeken.
Afbeelding
Duizenden betogers liepen klimaatmars
De mars, waarmee het kabinet opgeroepen werd om voor een ambitieus klimaatbeleid te kiezen, ging om ongeveer 15.00 uur van start op het Museumplein. Volgens de organisatie liepen er zo'n 7500 mensen mee.
http://www.ad.nl/amsterdam/duizenden-be ... ~a0f19a88/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pizzaman »

Pilgrim schreef:Niet dat ik wil zeiken maar onwillekeurig moet ik toch weer een beetje denken aan dat 'blut und bodem'-verhaal als ik zoiets lees. Ik bedoel het niet kwaadaardig hoor... :wink2:
In principe hebben die gasten ook gelijk, echter het overdrevene...
"...begrip dat een verband legt tussen de afstamming (het bloed) en de bodem (die het volk via landbouw kan voeden en die dient als Lebensraum)"

Jawohl, degene die het land heeft moet daar ook van kunnen leven.
Simpelweg: als je teveel mensen op eenzelfde stukje grond hebt, krijg je een probleem.
Nou kan je met kunstgrepen en import/export een eind komen.

Maar het zal elke mafkees duidelijk zijn dat je meer vierkante kilomeeters Sahara per mens nodig hebt om van te leven,
dan vierkante kilometers vruchtbare Duise grond, muhahaaaaa - wie dan de 'rechthebbende' is dat is verhaal nummer 2.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Resultaat van de klimaat mars in Amerika.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Een zeldzaam beeld. Niet dat er nog koeien in de wei staan maar welk soort koeien.
Dit zijn blaarkoppen die vanwege hun aard kwiek en heel nieuwsgierig zijn en vaak wel zin in een lolletje hebben. Ze zijn een zeldzaam ras en zouden bijna nog zeldzamer zijn geworden vanwege een verbod op mestproductie.
Boeren hoeven van rechter geen koeien af te staan om mestoverschot terug te dringen
Een aantal melkveehouders hoeft geen koeien af te staan om de hoeveelheid koeienmest terug te dringen. De Haagse rechtbank heeft in een kort geding dat door boeren was aangespannen, besloten ze vrij te stellen van het fosfaatreductieplan van staatssecretaris Martijn van Dam (Economische Zaken).

Bovendien hadden de biologische boeren onder de eisers volgens de rechter sowieso geen aandeel in het mestoverschot, omdat biologisch gehouden koeien veel minder mest produceren.
Een kwart procent van onze koeien zijn van een zeldzaam ras en worden gehouden door liefhebbers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52286
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Over de groendram in Amsterdam:
In Amsterdam wordt bovendien per 1 januari 2018 een milieuzone ingesteld. Scooters, brommer en snorfietsen met een bouwjaar van voor 1 januari 2011 mogen dan niet meer de bebouwde kom in.
Je zal maar armlastig zijn en in de bebouwde kom wonen met geen geld voor een nieuwe brommer.
De tweetakt brommer zal uitsterven:
Vervuilende brommers vanaf 2018 niet meer te koop
De meest vervuilende tweetakt brommers en scooters
vanaf 2018 uit de verkoop gehaald. Er mogen dan alleen nog maar brommers en scooters worden verkocht die aan de nieuwe Europese norm voldoen.
Voor 'worden' moet je 'moeten' lezen.
Volgens brancheorganisatie BOVAG staan er momenteel nog tussen de 10.000 en 15.000 'vieze' brommers en scooters bij de dealers. "We zagen dit aankomen en hebben onze leden gewaarschuwd'', aldus een zegsman.
BOVAG hoopt dat ze tegen het einde van het jaar allemaal verkocht zijn. "Maar het is de vraag of dat lukt. Het verbod geldt voor heel Europa, dus je kunt ze ook niet exporteren.'' voegde de woordvoerder toe.
Met de kerst dus: brommers voor de halve prijs !!

http://www.parool.nl/amsterdam/vervuile ... ~a4494001/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Met de kerst dus: brommers voor de halve prijs !!
En begin 2018 ...Boer let op je koeien...( sorry ) scooter.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie