Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:Je plaatst de melkveehouderij in een toekomstig, fictief perspectief. Daar doe ik niet aan mee.
Wat is dat nou voor uitvlucht. Uit hedendaagse (dus geen toekomstige) cijfers blijkt gewoon dat de externe kosten voor melkveehouderij veel hoger zijn dan die fictieve "goudmijn" van 8 miljard, zoals ik onderbouwd met verwijzingen en harde cijfers heb aangetoond.
Ali Yas schreef:Wat fosfaat betreft: het is maar goed dat we daarvan in Nederland zo veel in de bodem hebben laten lopen, want fosfaat zal binnenkort zeldzaam worden. Interessanter dan de vraag hoe we van het overschot af komen, is de vraag hoe we het kunnen terugwinnen en sparen!
In verband met de melkveehouderij hadden we het onder meer ook over vervuiling door o.a. ammoniak en stikstofverbindingen. Dat heeft niets met fosfaat uitstaande!
Ali Yas schreef:De wereld trekt zich van het dreigende tekort nog weinig aan. De mestoverschotten in Nederland maken zelfs dat fosfaat als afval wordt gezien in plaats van waardvolle grondstof. Krankzinnig. (Prof. Dr. Ir. Oene Oenema, Hoogleraar nutrientenstroming en bemesting)
Even nadenken en je begrijpt dat die fosfor en fosfaten niet vanzelf in dieren terecht komen. Beter is het dus om fosfor en fosfaten buiten grote landbouwdieren om te benutten. Om fosfor en fosfaten te benutten via de omweg door grote landbouwdieren is gruwelijk inefficiënt. Mest van grote landbouwdieren dat eenmaal geproduceerd is kun je proberen zo nuttig mogelijk te verwerken uiteraard. Maar het is waanzin om te verkondigen dat voor het nuttig gebruik van fosfor en fosfaten grote landbouwdieren onontbeerlijk zijn!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:Maar het is waanzin om te verkondigen dat voor het nuttig gebruik van fosfor en fosfaten grote landbouwdieren onontbeerlijk zijn!
Dat zeg ik ook niet, maar ik geef alleen maar aan dat de fosfor die via koeien in het milieu komt dus geen probleem is. Gaat het niet via koeien dan wel direct.
Uit hedendaagse (dus geen toekomstige) cijfers blijkt gewoon dat de externe kosten voor melkveehouderij veel hoger zijn dan die fictieve "goudmijn" van 8 miljard,
Ik neem aan dat je doelt op de "quick scan" van milieudefensie, waaruit zou blijken dat 5% groei van de melkveehouderij 350 miljoen aan maatschappelijke kosten zou veroorzaken.

Maar milieudefensie houdt er vreemde vooronderstellingen op na, zoals deze:
In deze factsheet presenteren we de extra externe kosten die de groei van de melkveehouderij op gaat leveren als daar geen aanvullend beleid tegenover staat.
Dit suggereert dat het "aanvullend beleid" die groei van de externe kosten deels teniet zou kunnen doen. Maar dat laat men dus buiten beschouwing?

En waaruit bestaan die externe kosten dan zoal? Nou, bijvoorbeeld uit dit:
Voor de externe kosten van klimaatverandering gaat het om schadekosten uitgedrukt in de waarde van de schade die optreedt als gevolg van emissie van broeikasgassen (CO2-eq) aan menselijke gezondheid, ecosystemen en gewassen.
Als dat geen nattevingerwerk is!! We gaan dus wereldwijde effecten (die overigens nogal onduidelijk samenhangen met de uitstoot van CH4 en CO2, zoals we de afgelopen decennia hebben kunnen zien) afleiden van extra liters melk. Komt het ook in de hoofden op dat het wereldwijd gezien geen zier uitmaakt waar die melk wordt geproduceerd? En dat consumptie van eiwitten uit melk in elk geval veel milieuvriendelijker is dan de consumptie van eiwitten uit vlees? Enfin, we gaan verder:
Bij biodiversiteitsafname gaat het specifiek om het effect van landgebruik op biodiversiteit. Deze wordt weergegeven in een relatieve maat voor soortenrijkdom
Hoe je daar een geldbedrag van kan maken is mij een volslagen raadsel. Dat moet wel subjectief zijn.
Voor de kosten voor dierziektebestrijding heeft CE Delft geen informatie beschikbaar. Blonk heeft daarom gebruik gemaakt van kosten voor bestrijding van dierziektes in het verleden
Resultaten uit het verleden... enzovoorts. Onbewezen extrapolatie dus.

Kortom, jouw "Uit hedendaagse cijfers blijkt gewoon..." kunnen we gerust een beetje nuanceren. :smile7:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
xplosive schreef:Maar het is waanzin om te verkondigen dat voor het nuttig gebruik van fosfor en fosfaten grote landbouwdieren onontbeerlijk zijn!
Dat zeg ik ook niet, maar ik geef alleen maar aan dat de fosfor die via koeien in het milieu komt dus geen probleem is. Gaat het niet via koeien dan wel direct.
Daarbij moet dan wel aangetekend worden dat je met veganistische voeding een aanzienlijk mindere hoeveelheid gewassen hoeft te verbouwen en daardoor aanzienlijk minder fosfaat nodig hebt.
Ali Yas schreef:
xplosive schreef:Uit hedendaagse (dus geen toekomstige) cijfers blijkt gewoon dat de externe kosten voor melkveehouderij veel hoger zijn dan die fictieve "goudmijn" van 8 miljard,
Ik neem aan dat je doelt op de "quick scan" van milieudefensie, waaruit zou blijken dat 5% groei van de melkveehouderij 350 miljoen aan maatschappelijke kosten zou veroorzaken.
Precies, daar doel ik op.
Ali Yas schreef:Maar milieudefensie houdt er vreemde vooronderstellingen op na, zoals deze:
In deze factsheet presenteren we de extra externe kosten die de groei van de melkveehouderij op gaat leveren als daar geen aanvullend beleid tegenover staat.
Dit suggereert dat het "aanvullend beleid" die groei van de externe kosten deels teniet zou kunnen doen. Maar dat laat men dus buiten beschouwing?
Ja, hallo, je moet natuurlijk ergens vanuit kunnen gaan. En het zijn juist beleidsveranderingen ("aanvullend beleid") die speculeren over hoe het in de toekomst zal gaan zijn (minder veeteelt bijvoorbeeld). En ik dacht dat juist jij het was die toekomstspeculaties oftewel "aanvullend beleid" niet mee wilde nemen?
Ali Yas schreef:En waaruit bestaan die externe kosten dan zoal? Nou, bijvoorbeeld uit dit:
Voor de externe kosten van klimaatverandering gaat het om schadekosten uitgedrukt in de waarde van de schade die optreedt als gevolg van emissie van broeikasgassen (CO2-eq) aan menselijke gezondheid, ecosystemen en gewassen.
Als dat geen nattevingerwerk is!! We gaan dus wereldwijde effecten (die overigens nogal onduidelijk samenhangen met de uitstoot van CH4 en CO2, zoals we de afgelopen decennia hebben kunnen zien) afleiden van extra liters melk. Komt het ook in de hoofden op dat het wereldwijd gezien geen zier uitmaakt waar die melk wordt geproduceerd? En dat consumptie van eiwitten uit melk in elk geval veel milieuvriendelijker is dan de consumptie van eiwitten uit vlees? Enfin, we gaan verder:
Bij biodiversiteitsafname gaat het specifiek om het effect van landgebruik op biodiversiteit. Deze wordt weergegeven in een relatieve maat voor soortenrijkdom
Hoe je daar een geldbedrag van kan maken is mij een volslagen raadsel. Dat moet wel subjectief zijn.
Dat valt uit te zoeken.
Ali Yas schreef:
Voor de kosten voor dierziektebestrijding heeft CE Delft geen informatie beschikbaar. Blonk heeft daarom gebruik gemaakt van kosten voor bestrijding van dierziektes in het verleden
Resultaten uit het verleden... enzovoorts. Onbewezen extrapolatie dus.

Kortom, jouw "Uit hedendaagse cijfers blijkt gewoon..." kunnen we gerust een beetje nuanceren. :smile7:
Ja, hallo, heb je ooit gehoord van een rapport met resultaten uit de toekomst?! Uiteraard is het zo dat je moet uitgaan van resultaten uit het recente verleden en in dat licht moet je ook "hedendaags" zien. Het dus over de afgelopen recente jaren en rapporten zijn doorgaans jaarrapporten en dat dan gaat over cijfers uit het "verleden", ja dat is nogal wiedes! Maar er valt daarmee een goede schatting te maken van wat veeteelt ons per jaar kost en daar gaat het om.

Die "goudmijn" van de melkveehouderij is in ieder geval een lachertje.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:Het dus over de afgelopen recente jaren en rapporten zijn doorgaans jaarrapporten en dat dan gaat over cijfers uit het "verleden", ja dat is nogal wiedes! Maar er valt daarmee een goede schatting te maken van wat veeteelt ons per jaar kost en daar gaat het om.
Dat blijkt in elk geval niet uit het onderzoek dat je aanhaalt: kosten van klimaatverandering door (netto?) CO2-uitstoot van onze koeien kunnen niet eens bij benadering worden geschat. De kosten van krimpende soortenrijkdom (soorten insecten in een Brazilliaans bos of zo?) zijn evenmin te kwantificeren. Het is allemaal nattevingerwerk in het kwadraat.

Maar ik ben het wel met je eens dat voeding zonder de tussenschakel van dieren in het algemeen een stuk efficiënter is. Melkveehouderij is een twijfelgeval, omdat koeien gewassen eten die erg goed groeien maar voor ons oneetbaar zijn, en daar met een zeer hoog rendement iets goed verteerbaars van maken. Andere veehouderij is ronduit schadelijk, daar zijn we het ook wel over eens.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
xplosive schreef:Het dus over de afgelopen recente jaren en rapporten zijn doorgaans jaarrapporten en dat dan gaat over cijfers uit het "verleden", ja dat is nogal wiedes! Maar er valt daarmee een goede schatting te maken van wat veeteelt ons per jaar kost en daar gaat het om.
Dat blijkt in elk geval niet uit het onderzoek dat je aanhaalt: kosten van klimaatverandering door (netto?) CO2-uitstoot van onze koeien kunnen niet eens bij benadering worden geschat. De kosten van krimpende soortenrijkdom (soorten insecten in een Brazilliaans bos of zo?) zijn evenmin te kwantificeren. Het is allemaal nattevingerwerk in het kwadraat.
Er valt inderdaad over te discussiëren in hoeverre het opgaat wat er voorgeschoteld wordt. Wel is het zo dat veel externe kosten van de melkveehouderij nog niet eens meegenomen konden worden omdat de bronnen van die kosten nog niet grondig genoeg onderzocht waren.
Ali Yas schreef:Melkveehouderij is een twijfelgeval, omdat koeien gewassen eten die erg goed groeien maar voor ons oneetbaar zijn, en daar met een zeer hoog rendement iets goed verteerbaars van maken. Andere veehouderij is ronduit schadelijk, daar zijn we het ook wel over eens.
In plaats van onverteerbare gewassen kun je ook voor de mens verteerbare gewassen kweken. En zelfs als melkveehouderij met meerekening van externe kosten enigszins economisch rendabel gemaakt zou kunnen worden (waar dus op zijn minst grote twijfel over is) kun je je afvragen of je zo'n economische rentabiliteit wel moet willen. De toestanden in de melkveehouderij liegen er niet om. Ik ga er van uit dat veeboeren "gegeven de productienorm waaraan ze onontkoombaar moeten voldoen" hun dieren een zo goed mogelijke behandeling willen geven, maar de gewetensvraag blijft zich dan toch opdringen of "zo goed mogelijk" op die manier eigenlijk ooit wel "goed genoeg" kan zijn.

Interessant in dit verband is het verhaal van een Amerikaanse melkveehouder die het veeboeren van vader op zoon met de paplepel ingegoten kreeg, maar die het veeboeren uiteindelijk met grote weerzin de rug toekeerde en nu ruim 20 jaar veganist is :



Uiteraard is de Amerikaanse situatie niet 1 op 1 met de Nederlandse situatie te vergelijken, maar het geeft toch te denken.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Journalisten die iets vertellen over wetenschap. Dat is vaak rampzalig.
Wat ze ook op die journalistenschool leren of voordien op de echte school, wetenschap, techniek, getallen, statistiek, het blijft ze volkomen onduidellijk.
Nu dit weer.
Sterrenregen op komst
Meteoren verschijnen elke nacht. Maar in sommige perioden kunnen we meer meteoren zien dan normaal. Dat komt omdat de aarde dan een baan van een komeet kruist. In die baan zitten veel stof- en gruisdeeltjes die de komeet heeft achtergelaten. Als de steentjes de dampkring binnenkomen, remt het licht de snelheid af. De steen wordt daardoor heet en verdampt.
Nee, door de hoge snelheid ontstaat veel wrijving met de atmosfeer zodat de steen witheet wordt (dus licht uitstraalt). Het licht is een gevolg, geen oorzaak van afremming.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2433 ... aan__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Misschien is het een soort schrijffout en had er moeten staan: "remt de lucht de snelheid af"? De u en de i zitten vlak naast elkaar. Een corrector heeft vervolgens van "de licht" "het licht" gemaakt en klaar is Kees.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Dat zal het zijn ! De meedenkende Microsoft Word spellingscorrector met zijn 'betere' voorstellen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Het is al eerder opgemerkt: in de natuur vindt je uitsluitend inboorlingen.
Er is geen multikul te bekennen.
Ooit kwam men met het idee van een smulbos om onze allahtonen milieuvriendelijk te maken. "We worden als apen het bos in gestuurd" was een reactie.
Je vindt wel veel multikul in stadsparken: BBQ's en picnic bijvoorbeeld.

Het is nu wetenschappelijk bekeken. De promotie van Marjolein Kloek in Wageningen gaat er over.
Colourful green. Immigrants' and non-immigrants' recreational use of greenspace and their perceptions of nature
Natuurorganisaties, waaronder Staatsbosbeheer, hebben sterke vermoedens dat allochtone Nederlanders minder in de natuur komen dan autochtone Nederlanders. Er zijn echter weinig harde cijfers over het natuurbezoek van allochtonen.
In haar promotieonderzoek heeft Marjolein Kloek onderzocht hoe Nederlandse jongvolwassenen (18-35 jaar) van Turkse, Chinese en autochtone afkomst recreëren in de groene ruimte en denken over natuur, aan de hand van groepsinterviews en een representatieve enquête onder 1057 respondenten.
Hieruit blijkt dat je allochtonen niet over een kam kunt scheren: er zijn namelijk aanzienlijke verschillen in recreatief gedrag en natuurbeelden tussen en binnen etnische groepen. Zo bezochten Chinese allochtonen minder vaak groene gebieden binnen en buiten de stad dan autochtonen, terwijl Turkse allochtonen in gelijke aantallen als autochtonen maar minder frequent groene gebieden buiten de stad bezochten en meer dan autochtonen in groene gebieden binnen de stad recreëerden.
De jongvolwassenen, en met name de Turkse allochtonen, vonden hun etniciteit van invloed op hoe ze recreëren in de groene ruimte, maar daarnaast speelden ook andere identiteiten een rol zoals hun leeftijd en of ze zichzelf als een natuurliefhebber beschouwen.
http://www.wageningenur.nl/nl/activitei ... nature.htm
Staatsbosbeheer leeft van subsidie, heeft dus draagvlak nodig en in Nederland heb je dan niet meer genoeg aan slechts blankwitte bomenknuffelaars. Oplossingen? Maar natuurlijk: "Elke groep moet op zijn eigen manier worden benaderd, bij voorkeur in nauwe samenspraak met vertegenwoordigers uit die groep die al een groen hart hebben."
Kort gezegd: meer onderzoek, werkgroepen, intercultureel overleg, informatieavonden, integratie-consultants, vergaderingen enz.
http://imgur.com/mPsuVPb
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het Turkse buitengebeuren

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is inderdaad overal hetzelfde liedje bij de door de overheid betaalde volslagen nutteloze instellingen. Ze zijn maar met één ding bezig. Zorgen dat ze elke maand op tijd hun salaris binnenkrijgen. In deze door financieel management falen veroorzaakte economische crisis is het zaak je onmisbaar voor de toekomst te maken, waardoor ontslag vanwege overbodige ballast op de lange baan wordt geschoven.

Je rijdt op je fiets of in de auto langs groene plekken in het park en aan de waterkant. En dan zie je daar vooral in de zomermaanden Turkse families gezellig picknicken en barbecueën waar dat niet mag. Hoe dan ook, Turken doen dit beter dan de autochtonen. Bij Marokkanen is dat beduidend minder. Dit onderzoek wordt u gratis aangeboden door HvdM Recreatie Onderzoekers Multicul Industrie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Stel je wil in een hutje op de hei gaan wonen zonder moderne gemakken. Dat kan.
Maar hoe kom je aan inkomen want van de schone buitenlucht kan je niet leven.
De truc: maak jezelf slachtoffer van de moderne techniek.
Rechters zijn weinig wetenschappelijk onderlegd en het verschil tussen een astronoom en een astroloog is hun onduidelijk. Dat blijkt maar weer.
Vrouw krijgt 900 euro per maand omdat ze allergisch is voor wifi
De Franse rechter heeft Marine Richard een uitkering van 900 euro per maand toegekend omdat ze leidt aan EHS, elektromagnetische hypersensitiviteit. Daarmee is ze allergisch voor de signalen van mobiele telefoons, routers, televisies en afstandsbedieningen.

De 39-jarige Richard, een voormalig radioproducent, is extreem gevoelig voor wifi. De elektromagnetische straling zou zorgen voor hartkloppingen, misselijkheid en hoofdpijn. Richard leeft teruggetrokken op een afgelegen boerderij in Zuid-Frankrijk, zonder stroom, de enige plek waar ze geen last heeft van de straling.

Hoewel de gezondheidsautoriteit de aandoening niet wil erkennen, besloot de rechter het advies te negeren en Richard een vergoeding van 900 euro per maand toe te kennen. "Een doorbraak," zei Richard na afloop van de zitting.
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... wifi.dhtml
Nu maar hopen dat Richard geen last krijgt van aardstralen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Steenkool is zwart. Kan je daar nu tegen zijn?
Ja, want steenkool is des duivels.
De regering heeft gezegd dat er beroep wordt aangetekend tegen dat vonnis van een rechter om meer CO2 te moeten besparen.
Milieufreaks boos.
Hier zie je ze zitten in witte pakken om beschermd te zijn tegen het milieu.
Afbeelding
En waar zitten ze? Dat kan niet missen (gezien het rood): het partijbureau van de PvdA.
Zij eisen van de partij dat die tegen het beroep aantekenen is.
Of er gijzelaars zijn en wat eventueel hun lot zal zijn, is onbekend.
Milieu-activisten in witte pakken bezetten partijbureau PvdA
Ze droegen vlaggen en borden met daarop teksten als 'De pot op het met gezag #nuaandeslag' en 'Als jullie het niet doen, doen wij het voor jullie'.
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... PvdA.dhtml
En er is video van waarin ze leuzen papegaaien:
http://embed.bambuser.com/broadcast/5764799
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Is dit ook een soort genocide?

Leven in zee is in 40 jaar tijd gehalveerd
Geschreven door Tim Kraaijvanger op 16 september 2015 om 17:04 uur

De populaties zoogdieren, vogels, vissen en reptielen die in de zee leven, zijn sinds 1970 49% kleiner geworden.

De zeedieren die afhankelijk zijn van voedsel hebben het zwaar. Zo zijn de populaties tonijn, bonito’s en makreel 74% afgenomen. Dit is te lezen in het Living Blue Planet Report van het Wereld Natuur Fonds.

Waar komt dit door? De onderzoekers noemen klimaatverandering als één van de grootste oorzaken van de afname van leven in zee. Een andere grote oorzaak is overbevissing.

“We hebben dit rapport gepubliceerd, omdat dit een duidelijk beeld geeft van de huidige situatie van de oceaan”, zegt directeur Marco Lambertini van het Wereld Natuur Fonds. “In een korte tijd hebben wij mensen veel schade aangericht door vissen sneller te vangen dan dat zij zich kunnen voortplanten, terwijl we ook nog eens de kraamkamers vernietigen. Dit moet anders!”

Omvangrijk onderzoek

De onderzoekers volgden 5.829 populaties van 1.234 verschillende soorten. Hierdoor is dit onderzoek omvangrijker dan eerdere onderzoeken.

“Als een populatie wegvalt, dan zullen mensen een belangrijke voedselbron verliezen en daarnaast brengt het schade toe aan de economie”, vervolgt Lambertini. “Overbevissing en klimaatverandering hebben gevolgen voor de hele bevolking. Dit geldt vooral voor arme gemeenschappen, die afhankelijk zijn van de zee.”

Veerkrachtig

Gelukkig is het leven in zee veerkrachtig en is herstel mogelijk. Lambertini: “Maar dan moeten we oceanen wel helpen en de schade goedmaken nu het nog kan.”
Overbevissing is waarschijnlijk verreweg de voornaamste oorzaak, maar dat wordt hier niet vermeld.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Manon »

Al degenen die nog meenden hun steentje te moeten bijdragen tegen vervuiling en pro milieu mogen dan nu even achteruitleunen.

We krijgen gratis overbemesting via de vluchtelingenkampen, niet enkel in het kamp maar ook in stations, straten en pleinen

De toevloed aan personen zorgt voor extra vervuiling van water, lucht (aanvoer van voedingsmiddelen), en zeer grote overschot van afval (afvalscheiding was nog niet in hun cultuur doorgedrongen).

Zolang men dus deze hordes van honderdduizenden gratis binnenlaat, ga ik me geen snars meer aantrekken van lucht, grond of andere vervuiling. Ik betaal er sowieso aan mee of ik nu duurdere bio producten zou kopen of niet;

En verder? Men geve het door: deze mensen worden aangetrokken omdat ze nieuwe werkslaven zijn:

http://www.memritv.org/clip/en/5076.htm
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:Is dit ook een soort genocide?

Leven in zee is in 40 jaar tijd gehalveerd

Overbevissing is waarschijnlijk verreweg de voornaamste oorzaak, maar dat wordt hier niet vermeld.
Ik geloof het niet xplosive. Je weet dat ik uit een vissers familie kom, en dus veel berichten hoor. De belangrijkste bestanden voor onze Noordzeevisserij haring, makreel, tong en schol, ze zitten in de lift, zelfs de kabeljauw is herstellende. Het gejammer over ‘overbevissing’- die volgens Greenpeace erger dan ooit zou zijn- hoort tot een grijs verleden in onze wateren. En dus kunnen de milieufanatici enkel nog hun toevlucht nemen tot schreeuwen , en roepen hoe erg het allemaal is omdat ze geld willen zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Het gaat natuurlijk wel om het wereldwijde beeld. Wat denk je bijvoorbeeld van zo'n grafiek :

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Ik heb geen idee xplosive. Wat ik wel weet is dat de visstand in de Noordzee eigenlijk wel weer gezond is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel! »

Ik vond Super Size Me wel interessant. Ik had niet gedacht dat je zó snel, zulke erge gevolgen zou merken van het eten van het ranzige 'voedsel' van McDonalds. De laatste (en een van de weinige) keer dat ik er was probeerde ik die vegaburger die zogenaamd wel lekker zou zijn- ik hield er 2 pukkels op mijn kin aan over terwijl ik zo goed als nooit pukkels heb. (tijdje terug, sowieso nu veganist) De andere keren, als anderen per se daar wilden eten en ik meeging, hield ik het maar bij frietjes en een salade. Ook interessant om te zien hoe de documentairemaker 'verslaafd' raakte aan McDonalds-voer, wat ook niet gek is als je je bedenkt dat grote bedrijven die zwaar verwerkte producten verkopen, steeds nieuwe trucs bedenken om je meer te laten kopen, en meer te laten (willen) eten. Het roept ook weer een gevoel/idee op dat ik eerder had: hoe verknipt is deze wereld eigenlijk, dat wij ladingen en ladingen dieren slachten onder vreselijke omstandigheden, zodat mensen zichzelf met hun dode lichamen voor een schijntje zelf ook om zeep kunnen helpen? Hoe nihilistisch en decadent is dat eigenlijk?

In die zin 'help' je de wereld al als je een beetje let op wat je koopt. Heel veel kan je als enkel individu doorgaans niet betekenen, omdat de kern van veel problemen mijns inziens in de grote bedrijven en regeringen zit, en die ook alleen vanuit daar aangepakt kunnen worden. Je kan wel als massa met heel veel moeite druk uitoefenen, maar je moet ook erkennen dat er grenzen zitten aan wat je kunt bereiken, want dat is gewoon een feit, en jezelf dus niet al te erg opvreten met alles wat er gebeurt enzo.

Het staat in het Milieufreak-topic omdat het symptomatisch is van een totaal doorgeslagen wereld. :smile4:
(^v^)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Schepsel! schreef:sowieso nu veganist
Geweldig!
Schepsel! schreef:Het staat in het Milieufreak-topic omdat het symptomatisch is van een totaal doorgeslagen wereld. :smile4:
Inderdaad.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Denk wel aan je vitamine schepsel. Jij zit om het zo maar even te zeggen nog wel in je groei . Maar knap van je dat je veganist geworden ben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Het is trouwens een illusie als je denkt dat je als niet-veganist niet aan je vitamines moet denken! Dus die raadgeving is ook op niet-veganisten van toepassing! Ik ga er verder van uit dat Schepsel niet zomaar wat doet. Zelf ben ik nu 28 jaar veganist en dat bevalt prima! Er is tegenwoordig zelfs een Europese supermarkt-keten die volledig veganistisch is : Veganz. Dat was 28 jaar geleden (of zelfs 5 jaar geleden) nog ondenkbaar. Toen wisten veel mensen nog niet eens wat veganisme is. Ook zijn er in die 28 jaar veel veganistische produkten bij gekomen en wordt op steeds meer produkten vermeld of het veganistisch is, al of niet met veganistisch keurmerk. Steeds meer mensen worden verstandig en daarin is Israël leidend. Zie Israel is the Vegan Capital of the World. Daaruit :
In the last few years in Israel, the number of vegans has skyrocketed in Israel. Vegan advocates group Vegan Friendly now estimate that there are 300,000 vegans in the tiny country, or approximately 4 percent of the total population.

That makes Israel the vegan capital of the world, with more people per capita eschewing all animal products in their diet than any other nation.
Hier is een Israëlische reportage over het groeiende aantal veganisten in Israël van 3 jaar geleden. Sindsdien is het aantal veganisten onstuitbaar verder gegroeid (niet alleen in Israël trouwens) :

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Waren er volgens het gelinkte bericht in mijn vorige post hierboven van ongeveer een jaar geleden 4% veganisten in Israel, nu zijn het er zelfs inmiddels al 8% ! Het veganisme in Israël groeit EXPLOSIEF ! Hier in Nederland blijven wij daar beschamend bij achter!

How animal rights activist Gary Yourofsky ‘turned 8% of Israel vegan’ after comparing slaughterhouses to the Holocaust
Afbeelding

Gary Yourofsky is a name that will ring a bell with most vegans.

The animal rights activist, from Detroit, Michigan, is credited with singlehandedly turned more people vegan – including 8% of Israel – than anyone else in the world, after an hour-long speech he gave at Georgia Tech was recorded, translated into Hebrew, and shared on social media.

In it Gary, 45, who is Jewish himself, controversially calls slaughterhouses ‘concentration camps’ and compares the treatment of animals to the Holocaust.

The speech, which was recorded in the U.S., is now the most-viewed in Israel’s history, and is thought to have been the cataylst for a large portion of Israel’s population to go vegan.

Indeed, according to Israeli media, Yourofsky is responsible for increasing Israel’s vegetarian population from 5% to 13%.

Gary has also been arrested 13 times, is banned from entering Britain (despite never having been convicted of a crime or visiting) and Canada and has spent time in a maximum security prison after raiding a fur farm.

Here, in his own words, Yourofsky tells Metro.co.uk his argument for a meat-free lifestyle – and explains why he thinks his words have converted so many.

‘As a so-called intelligent and civilised species, how can we justify artificially impregnating/raping female animals so we can steal their babies after birth so those babies, along with the mothers, can be enslaved, raped and eventually murdered, too?

Afbeelding Vegan bodybuilder, 40, aims for Mr Universe title as he says meat-free diet has made him stronger than ever

‘The great Jewish humanitarian Isaac Bashevis Singer once explained: “What do they know – all these scholars, all these philosophers, all the leaders of the world?

‘They have convinced themselves that man, the worst transgressor of all the species, is the crown of creation. All other creatures were created merely to provide him with food, pelts, to be tormented, exterminated. In relation to them [animals], all people are Nazis; for the animals it is an eternal Treblinka.”

‘Singer’s indictment is probably the most damning statement ever about humankind.

‘It establishes the fact that violence is violence and murder is murder even if the victims have beaks, horns, gills, feathers or fur. Animals were the first victims of slavery, oppression and murder, which is how humans perfected these psychotic techniques for use on each other.

Afbeelding 15 vegan bodybuilders proving that you can be meat-free and strong

‘The fact that Heinrich Himmler, the Gestapo commander who created the Jewish Holocaust’s gas chamber system, was a mass murderer of chickens before orchestrating the mass murder of humans makes the aforesaid point impossible to impugn.

‘If you drove to the nearest cow or chicken slaughterhouse and removed the animals and replaced them with Jews – or mentally-retarded people, black people and Gypsies – Birkenau would be resurrected. So the question I want you to ponder most is how come when cows, pigs, chickens, turkeys and fish are victims, everyone forgets how to think clearly and be compassionate?

‘The global atrocity of eating animals and wearing animal skins is responsible for the mass murder of more than 150 billion innocent animals annually. If you added up all the humans who have been enslaved, raped and murdered since the beginning of time, you wouldn’t even approach the 1 billion mark.

‘The Animal Holocaust remains the most massive and longest-running murder campaign of all time. And it makes veganism the most important aspect of animal rights because almost every animal who is abused and killed on this planet is abused and killed by the meat, dairy, egg and honey industries, despite the fact that humans have no right – nor need – to commodify animals and turn them into sandwiches and shoes.

‘The fundamental rights of life, liberty and bodily integrity – rights that every person reading this piece demands or takes for granted – should not be exclusive to humans.

Afbeelding Vegan rockstar and athlete John Joseph on why ‘meat is for pussies’

‘Small groups of people should not have to constantly convince the masses to stop enslaving and murdering groups of innocent beings, animal or human.

‘Fortunately, the Holy Land has been listening to the animal rights message and responding with sanity, compassion and clarity. And that’s because in 2010, a few Israeli activists put Hebrew subtitles on my 70-minute vegan lecture (recorded at Georgia Tech) and shared it extensively on social media.

‘That speech is now the most-viewed speech in the history of Israel with well over 1 million hits. With a population of 7 million, that means one in seven Israelis has seen it.

‘Since so many people were yearning for more information, I embarked on one of the most effective animal rights campaigns ever for six weeks in 2012-13, giving around 25 lectures in packed theatres and colleges in Jaffo, Tel Aviv, Jerusalem, Be’er Sheva, Givatayim and Haifa.
‘I also conducted more than a dozen interviews with newspaper, radio and TV outlets. The results have been astounding.

Afbeelding 12 vegan athletes smashing it on a meat-free diet

‘Before Hebrew subtitles were added to my speech, Israeli media reported that 5% of the population was vegetarian/vegan. The estimates have now risen to 13%, with meat and dairy sales dropping 7%.

‘The demand for vegan products forced T’nuva, the largest dairy producer in Israel, to release four soy yogurts, while Domino’s added vegan cheese to all of its 50 locations, and more than 700 restaurants converted 25% of their menus to vegan fare.

Here’s the controversial speech in full:



‘Many people have asked me why the vegan message resonates so much in Israel.
‘After giving 2,660 lectures in America to more than 60,000 students, I discovered that Jews, along with black people, women, homosexuals, Hispanic people, and other oppressed people, have little difficulty understanding the evils of discrimination as all oppressed beings understand what it’s like to be marginalised and treated like nothing.
‘I never thought I would see such a massive shift to veganism in my lifetime.
‘Israel will, one day, become the first nation to abolish animal concentration camps once and for all. And while my speech got the ball rolling in Israel, the Israeli activists are the ones making The Holy Land truly holy.
‘They are without a doubt the most effective animal rights activists on the planet.’
You can read more from Gary on his website adaptt.org.
Zoiets hoef je in moslimlanden niet te proberen met hun halal-slacht en offerfeest.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel! »

Ariel schreef:Denk wel aan je vitamine schepsel. Jij zit om het zo maar even te zeggen nog wel in je groei . Maar knap van je dat je veganist geworden ben.
Oh, komt denk ik wel redelijk goed, moet wel een beetje letten op B-vitamines en ijzer volgens mij. Volgens mij eet ik inmiddels al tijden veel gezonder dan veel andere mensen, bespaart ook meteen een boel geld icon_thumbup.gif Ik voel me tot nu toe uitstekend! Ik let ook wel goed op wat ik eet, dat scheelt. :smile4:
(^v^)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Het eiland Samsø in Denemarken ging helemaal milieufreak.
De plaatselijke bevolking verdient goed aan al die delegaties uit de groene hoek die het met eigen ogen willen zien en die inspiratie komen opdoen.
Niet dat de bewoners nu al zo groen en duurzaam leven. maar daar zijn ze aan bezig.
Zo komt er een grote biogas installatie (alle poep verzamelen !) met een aardgas vloeibaar maken fabriek. Dat vloeibare biogas wordt dan in de veerboot gebruikt voor aandrijving. Vloeibaar maken kost zeker 30% van de energie.
Dit vergt enorme investeringen die moeten komen van subsidies.
De veerboot vervangen door een zeilboot zou beter voor het milieu zijn.
Wel groen willen zijn maar niet terug naar de middeleeuwen.

En dan worden al die subsidies stop gezet. Het belastinggeld is op.
Dus al die dromen die ze verkochten op dat eiland zijn een beetje doorgeprikt. Gevreesd wordt nu dat het eiland een economische ramp zal ervaren als ze uit het rondreis circuit van de mondiale Groene Beweging vallen.
Danish 'green energy inspiration' threatened
The Danish island of Samsø, hailed by the New York Times as a "symbol for a greener future”, fears that its goal of being completely off of fossil fuels by 2030 is jeoparized by the government’s planned budget cuts.
[...]
Likewise, a plan to use excess energy created by Samsø’s windmills to power heat pumps that would warm the island’s homes in a carbon neutral manner is also likely to be scrapped if the government’s budget is approved.
[...]
The Samsø Energy Academy, which hosts international delegations looking to draw inspiration from the island’s innovations, is also due to have its 2.5 million kroner in annual funding axed under the government plan, something the academy’s director said will both stop projects on the island and make it much more difficult to share knowledge with others.
“We have received the financial support because we, among other things, host 5,000 - 6,000 guests every year from Denmark and abroad who want to see what we can do here on Samsø,” Søren Hermansen told Politiken.
... the lack of international guests will also have a negative impact on the island’s hotels and restaurants.
http://www.thelocal.dk/20151015/danish- ... threatened
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Als reactie op het onheilsrapport van de WHO over vlees en darmkanker maakte iemand van "Wakker Dier" een cartoon.

Afbeelding

die bij sommige van hun activisten in het verkeerde keelgat schoot.
Die zeggen hun deelname op. Wegens gekwetstheid.
Inmiddels is de afbeelding bij Wakker Dier verdwenen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie