Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Ik kan mij uit mijn jeugd nog de smog herinneren. Tijden van dichte mist die stonk en de dag in een gelig licht zette. Er waren niet zoveel asthmalijders als nu. (natuurlijke selectie?)
De redding kwam met de komst van het aardgas. De kolenkachel verdween en de lucht werd zuiverder.

Maar toen kwamen er auto's en die kon je ruiken. Fietsen achter een autobus met diesel: grote rookwolken in je gezicht.
De oplossing: emissie-eisen aan auto's. En dat hielp. Nu ruik je geen auto's meer.
Als je in Azië na een tijdje uit de bush kwam en je rook auto's dan wist je: beschaving is nabij.

Er waren ook problemen met de ammoniak uitstoot. Nu ruik je varkensstallen niet meer.

In geen 100 jaar is de luchtkwaliteit zo goed geweest. Maar het is nog niet goed genoeg. En zo kwam er aandacht over de gevaren van fijn stof. Het is niet fijn om fijn stof in te ademen. Dus ook daar moeten maatregelen tegen komen.

Helpen electrische auto's niet voor betere lucht nu de emissie zo minimaal is geworden? Nee. In tegendeel.
Positieve effecten elektrische auto op luchtkwaliteit overschat
De positieve effecten van de elektrische auto op de luchtkwaliteit worden overschat. Als auto's met een brandstofmotor massaal worden vervangen door voertuigen met elektrische aandrijving zal de hoeveelheid fijnstof slechts beperkt afnemen. Dit blijkt uit een studie in Atmospheric Environment.
Hoe kan dat nu?
Een van de redenen is dat elektrische auto's gemiddeld een kwart zwaarder zijn dan vergelijkbare voertuigen met een verbrandingsmotor. Hierdoor slijten banden en de weg sneller, wat leidt tot extra fijnstof. Voor brandstofmotoren geldt dat de fijnstofuitstoot de afgelopen jaren juist sterk is gedaald, dankzij nieuwe emissie-eisen. Uiteindelijk wordt deze component verwaarloosbaar, zegt een van de Nederlandse opstellers van de studie, Peter Achten. Ongeveer 90 procent van het fijnstof van het verkeer komt al niet meer uit de uitlaat, maar kent een andere herkomst, waaronder de banden en opwarrelend stof door passerende auto's.
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/pos ... ~a4296738/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Even in de stemming komen:
Mega steekvlam uit aardgasbus Veolia


Dit is een onverwacht aspect van de race naar de milieuvriendelijke auto.
Zouden bussen op waterstof ook zo kunnen doen? Misschien wel maar de waterstofbussen (in België) zijn meestal kapot.
'Groene' bussen van De Lijn presteren ondermaats
Vooral de 5 waterstofbussen van De Lijn deden het niet goed. De voorbije twee jaar samen reden ze elk amper 26 tot maximum 98 dagen uit. Zo'n 60 procent van de tijd stonden ze defect op stal, zo blijkt uit een antwoord van minister Weyts op een parlementaire vraag van Caroline Bastiaens (CD&V).

Ook over de 148 hybridebussen zijn er klachten. Die zouden ook te pas en te onpas in de hangar belanden. In maart werden bestellingen zelfs (even) on hold gezet door aanhoudende problemen.
Voor een evaluatie van de elektrische bussen - die elk 45 minuten kunnen rijden alvorens ze 12 minuten lang moeten opladen - is het nog te vroeg.
Na 45 minuten een plaspauze van 12 minuten?
Is dat wel efficiënt?
En na 1 dag gebruik de hele volgende dag te moeten sleutelen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

De milieuzones in de grote steden zijn een groot financieel succes.
En daarmee is alles gezegd. Voor het milieu maakt het niets uit.
Milieuzone in stad blijkt zinloos
TNO maakt gehakt van de door vele automobilisten gehate milieuzones. Het verwachte effect kan niet bewezen worden, aldus de onderzoekers in een rapport dat vandaag verschijnt.

De concentraties fijnstof in de lucht zijn weliswaar lager, maar na correcties blijft daar minder dan één procent van over. De stikstofdaling door het weren van oudere diesels is even minimaal. Het beboeten van duizenden automobilisten is mogelijk zinloos. Een motie van VVD- Kamerlid Visser om de zones af te schaffen kreeg in december een meerderheid, maar werd door de grote steden terzijde geschoven.
Milieuzones handhaven is dus symbool politiek.
En al die vreselijk schone bussen? Ook die maken niets uit.
Hij wijst erop dat er in Utrecht sinds een paar jaar schone bussen rijden en auto’s steeds schoner worden. De lucht kan ook daardoor schoner zijn geworden. Ook al werd de gemeentewens voor wetenschappelijke onderbouwing niet vervuld, houdt het bestuur toch vol dat de milieuzone effectief is. „Winst in de zin van levensduurverlenging en vermindering van ziektelast.” De gemeente zet nieuwe onderzoeken in gang.
Nieuw onderzoek. Dat is nodig want dit kan niet waar zijn.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2582 ... oos__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Ook al werd de gemeentewens voor wetenschappelijke onderbouwing niet vervuld, houdt het bestuur toch vol dat de milieuzone effectief is
Zoiets noemen we hoop tegen beter weten in. Sneu.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Het ideaal van Milieudefensie is dat iedereen in een milieuzone leeft.
Schone lucht moet.
Ongetwijfeld zullen de leden van Milieudefensie geen open haarden hebben die ze stoken met duurzaam hout en ook geen barbecue's met eco-vlees.
Om maar te zwijgen over terrasverwarmers. (want die warmen (CO2) de aarde op)
Nu komt iemand aan met: eigenlijk hebben leden die roken ook geen recht van inspraak in die milieuclub.
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... rapje.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

In Groningen zijn straten waar alle huizen beschadigd zijn door de aardtrillingen.
Die kregen als goedmakertje ook 4000 euro voor zonnepanelen.
Nu krijgen ze te maken met de wet van verminderde meeropbrengsten.
Stroomnet kan zonnepanelen-hausse in Groningen niet aan
Het probleem speelt ondermeer in plaatsen als Bedum en Stedum waar massaal gebruik is gemaakt van de speciale regeling van gasproducent NAM. Daarmee konden gedupeerden 4.000 euro krijgen voor 'waardevermeerdering van de woning', te besteden aan energiebesparende of energieopwekkende maatregelen. Huiseigenaren van negen gemeenten konden profiteren van de regeling, waarvoor ruim 37 duizend aanvragen zijn gedaan.
[...]
'Maar nu bijna de hele straat ze heeft, staat mijn omvormer tussen twaalf en drie uur 's middags geregeld op nul en brandt er een rood lampje. Dan is het net overbelast en schakelt de installatie zichzelf uit.'
[...]
'Niet alleen bij ons maar ook in Winsum staat regelmatig een te hoge spanning op het net waardoor omvormers zichzelf uitschakelen. We monitoren veel van die installaties op afstand, en zien dat ze zichzelf soms honderden keren per dag uit- en aanzetten. In een straat in Stedum met allemaal daken op het zuiden, vlogen zelfs de hoofdstoppen eruit.'
http://www.volkskrant.nl/economie/stroo ... ~a4340786/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Ieder jaar als het seizoen daarvoor aanbreekt, kunnen we lezen over de mannetjesputters van de Sea Shepherd boot en zijn er video's over hoe ze de walvissen beschermen tegen Japanners die walvissen willen opeten.
Aangezien met die lieden niet te praten valt, is er door Japan een rechtszaak aangespannen in de USA waardoor de bazen van dat schip het gevang in gaan als ze doorgaan met lastig vallen.
Sea Shepherd gaat Japanse walvisvangst niet meer hinderen
De radicale milieuorganisatie Sea Shepherd heeft ermee ingestemd de Japanse walvisvangst niet meer te hinderen. Dat heeft de met de overheid verbonden Japanse onderzoeksinstelling Institute of Cetacean Research bekendgemaakt.

Onder bemiddeling van een Amerikaanse rechtbank kwam er een regeling uit de bus waarbij het in Washington gebaseerde Sea Shepherd “permanent gelast is” Japans walvisvangstschepen en hun bemanningsleden fysiek niet meer aan te vallen, zo luidde het.
Het is de organisatie ook verboden “zodanig te varen dat de veiligheid (van de Japanners) in het gedrang komt” en op minder dan zowat 450 meter van een Japans walvisvangstschip te komen.

De regeling kwam er nadat het Japanse instituut in 2011 bij een Amerikaanse federale rechtbank had aangeklopt om een einde te maken aan de pogingen van Sea Shepherd de Japanse walvisvangst te hinderen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160823_02435343
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pilgrim »

Overname: Bayer koopt Amerikaanse zaaigoedconcern Monsanto voor $ 66 miljard

Geplaatst op 14 september 2016

Afbeelding

Na een lange onderhandelingsmarathon is de overnameslag beslist. De onderneming Bayer uit Leverkusen koopt het omstreden Amerikaanse zaaigoed-concern Monsanto op. De transactie wordt de grootste firmaovername die ooit door een Duitse onderneming is gedaan.

Bayer is de koop € 58,7 miljard (bijna $ 66 miljard) waard, voor ieder Monsanto-aandeel legt het farmaceutische en chemieconcern uit Leverkusen $ 128,- op tafel. Bovendien werd in de verkooponderhandelingen de betaling van nog eens $ 2 miljard overeengekomen, mochten de kartelinstanties de koop afwijzen.

De Amerikaanse reus Monsanto is producent van het uiterst omstreden onkruidverdelgingsmiddel glyfosaat onder de naam “Roundup”, dat ervan wordt verdacht kanker te veroorzaken. Het middel werd echter in juni door de EU nog eens voor een periode van anderhalf jaar toegelaten. Behalve het gezondheidsaspect is er ook kritiek op het gebruik van gemanipuleerd zaaigoed door Monsanto, evenals de wereldwijde productie van monoculturen voor de landbouw.

Door de overname zal het gebied plantenbescherming tot de grootste tak van het Bayer concern uitgroeien. “De Monsanto-deal zou daarmee de tot nu toe grootste overname door een Duits concern in het buitenland zijn en zou van Bayer de wereldwijde nummer één in de handel met landbouwchemie maken”, schrijft de “Frankfurter Allgemeine Zeitung”.

(Opm. webmaster: het enige verschil is dat we nu niet door Amerikanen, maar door Duitsers vergiftigd zullen worden!)

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/09/14 ... 6-miljard/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:Ieder jaar als het seizoen daarvoor aanbreekt, kunnen we lezen over de mannetjesputters van de Sea Shepherd boot en zijn er video's over hoe ze de walvissen beschermen tegen Japanners die walvissen willen opeten.
Aangezien met die lieden niet te praten valt, is er door Japan een rechtszaak aangespannen in de USA waardoor de bazen van dat schip het gevang in gaan als ze doorgaan met lastig vallen.
Sea Shepherd gaat Japanse walvisvangst niet meer hinderen
De radicale milieuorganisatie Sea Shepherd heeft ermee ingestemd de Japanse walvisvangst niet meer te hinderen. Dat heeft de met de overheid verbonden Japanse onderzoeksinstelling Institute of Cetacean Research bekendgemaakt.

Onder bemiddeling van een Amerikaanse rechtbank kwam er een regeling uit de bus waarbij het in Washington gebaseerde Sea Shepherd “permanent gelast is” Japans walvisvangstschepen en hun bemanningsleden fysiek niet meer aan te vallen, zo luidde het.
Het is de organisatie ook verboden “zodanig te varen dat de veiligheid (van de Japanners) in het gedrang komt” en op minder dan zowat 450 meter van een Japans walvisvangstschip te komen.

De regeling kwam er nadat het Japanse instituut in 2011 bij een Amerikaanse federale rechtbank had aangeklopt om een einde te maken aan de pogingen van Sea Shepherd de Japanse walvisvangst te hinderen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160823_02435343
Ik snap niet dat die Sea Sheperds geen onderzeeër kopen en die Japanners simpelweg torpederen. Da's toch veel makkelijker en geeft minder gezeik.
Want echt waar wie denkt dat ie grotere ballen krijgt van walvis eten verdient een Darwin Award, die moesten ze dan maar krijgen oook.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Op het strand van Legzira in Marokko zo'n 100 km van Agadir heeft niemand "Allah Hakbar" geroepen toen dit natuurwonder
Afbeelding
instortte.
Afbeelding

waarom oh, waarom? Wil van Allah.
Anderen zoeken het in oorzaak-gevolg: tand des tijds en zwaartekracht.
En dan zijn er nog groene linkers en zo die aan zullen komen met : "luchtvervuiling tastte de rots aan" en "stijgende zeespiegel" en "opwarming".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ik ben niet toegekomen aan de laatste pagina's: ik ben 2 weken weggeweest en de maand erna ook nauwelijks actief geweest of meegelezen.

Het is me alleen wel duidelijk hoe belangrijk het is om de wereld te beschermen tegen de geest van de VVD: als je even in een goede wildernis of het verre noorden bent geweest, wordt weer eens duidelijk hoe belangrijk onaangeharkte, ongetemde gebieden zijn. Terugkomen in Nederland was een soort vreemde cultuurschok; je komt uit gebieden die zo mooi en woest zijn dat hier en daar een lelijke mast op een berg niet uitmaakt want om de bocht ligt een nieuw uitzicht, en waar je eindeloze bergen, fjorden, bossen en leegtes hebt (aan weerszijden minstens 100 kilometer letterlijk niks aan dorpen of wegen) waardoor een lelijke mast hier of daar helemaal niks uitmaakt.... En dan kom je terug. Elke vierkante centimeter heeft een doel of bestemming, en elk struikgewas heeft belangengroepen en stichtingen om het te beschermen tegen de eindeloze oprukking van de lelijkheid in de vorm van banale kantoorpanden, nog maar meer bedrijventerreinen (waarom al die auto's in NL nota bene? Fietsen!) en bijbehorende wegen, maar de ziel is er al uit wegens de hordes die zich massaal verplaatsen naar de laatste illusie van normale groei om hun hond te laten schijten, tenzij je wel héél ver met de trein moet.


Móeten we nu echt een wereld hebben van plastic opblaasbomen en radiografisch aangestuurde reeën, konijnen en zwijnen?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Ken je dit nog?

Afbeelding

En iedereen ging zijn best doen voor het milieu. Er werd 268 kton opgehaald. Daarvan werd 50 kiloton na wassen en sorteren verkocht al grondstof voor nieuw plastic.
En de rest? Die wordt met geld toe afgezet voor ‘nuttige toepassingen’ en ik denk: het grootste deel wordt opgeslagen. Er raakt dan ongecontroleerd verbrand. Dergelijke loodsen met plastic gaan vaak in brand. De omgeving moet dan de deuren en ramen dicht houden maar de rook bevat volgens de brandweer nooit stoffen die schadelijk zijn voor de volksgezondheid.

Plastic inzamelen voor recycling werkt niet
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/ ... et?lref=R3
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

De meeste plastics doen het erg goed in een verbrandingsoven. "Thermische recycling" heet dat dan eufemistisch, maar het is ook gewoon kassa als de verbrandingsoven is aangesloten op een stoomturbine.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Sinds de atoombom is radioactieve straling iets duivels.
Radiation levels are highest at Guarapari’s beaches, a popular seasonal tourist attraction, where readings of up to 175 mSv (millisieverts)) per year have been measured. Compare this figure with the current annual safe limit for nuclear workers: 20 mSv a year. Not coincidentally, Japanese government’s enforced 20 km exclusion zone around the stricken Fukushima Daiichi nuclear power plant is also rated at 20 mSv per year.
[...]
Ramsar, Iran : natural background radiation: 250 mSv per year!
http://webecoist.momtastic.com/2013/01/ ... ve-places/

En dan nu naar Oostenrijk waar de kids(op school !!) aan straling bloot staan vanwege radioactieve stenen in de geologie collectie.
Radioactive uranium rocks on display in Austrian schools
The shocking discovery was made by chance when an antinuclear campaigner gave a lecture to a science class, and decided to bring one of the old wristwatches from the 1960s that has a so-called radium dial.
He said the watch had been carefully sealed so that nothing could leak out, but despite that the Geiger counter had notched up 1,200 counts per minute, 20 times the normal value.
Hij zal vast en zeker wel mensen kennen die dood zijn gegaan van hun radiumhorloge. En zoals altijd wordt er door deze soort stralen-deskundigen gegoogeld met getallen.
Yet as he passed near to the collection of rocks, minerals and fossils that were on display in the classroom, Neff’s Geiger counter almost "exploded" with over 102,000 counts per minute.

The class was evacuated and experts called in and discovered that one of the rocks was a uranium rock.

If the non-measurable alpha-radiation were to be included, the actual radiation exposure should be at least 250,000 counts per minute, according to local media.
"non-measurable alpha-radiation" waarom niet te meten? Omdat alfa-deeltjes (zijn helium atomen) in lucht geabsorbeerd worden en ze een afstand van 1 cm niet kunnen overbruggen. Ze komen niet eens door het menselijke vel heen.
We googelen verder met getallen.
Thomas Neff said: "If you had this rock the whole year in your bag, you would get around 210 millisievert exposure. The exposure to radiation from natural sources is only 2.8 millisievert in a whole year in Austria."

To put this into perspective, in the US the maximum allowable yearly occupational dose is 50 millisievert, while 100 millisievert exposure per year is the lowest yearly dose linked to a likely increase in cancer risk. Yet for severe radiation poisoning, at least 2,000 millisievert would be needed.
Alle radioactieve stenen zijn uit de scholen verwijderd en naar een veilige plek gebracht.Er moet nog onderzocht worden welke stenen onder de regels voor licht-radioactief afval vallen.
Het fossiel van een vis is inmiddels terug op school vanwege erg lage radioactiviteit.

https://www.thelocal.at/20161024/radioa ... an-schools
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

http://nos.nl/artikel/2140083-vogelgrie ... eurne.html
Op een pluimveebedrijf in Deurne, in Noord-Brabant, is een milde variant van vogelgriep ontdekt. Alle vogels moeten worden geruimd, heeft de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) bekendgemaakt. Het gaat om 11.000 kalkoenen, 3500 fazanten en 2000 eenden.
In een straal van een kilometer rond het besmette bedrijf geldt een vervoersverbod voor pluimvee, eieren, pluimveemest en gebruikt strooisel.
Rond het besmette bedrijf liggen nog drie pluimveebedrijven. De NVWA onderzoekt of ook daar vogels besmet zijn.
Fucking vleesindustrie...
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Er bestaat een grote groep die gelooft in de maakbaarheid van de maatschappij. Daar onder zijn er ook die geloven in de maakbaarheid van de natuur.
Casus: de grutto. Een trekvogel. Hier zijn verspreiding: geel is waar die in de zomer wordt gezien, blauw is waar die overwintert.
Afbeelding

Deze weidevogel trekt in juli naar West Afrika. Bij ons eet die beestjes in weilanden. In Afrika eet die zaden, hoofdzakelijk van rijst dat de mensen daar verbouwen en een beetje beestjes uit de modder.

Onze Vogelbescherming heeft het heel druk met deze vogel. Ze beweren dat 85 % van de totale populatie bij ons broedt en dat de aantallen vreselijk terug lopen wat onze schuld is vanwege veranderd agrarisch grondgebruik.
"Zo leefden er in de jaren tachtig nog 100 duizend paar grutto's in ons land; nu zijn er nog 30 duizend paar, en de trend is onveranderd negatief. "
In die tijd zijn er vele miljoenen per jaar uitgegeven aan deze vogel. Maar het is niet genoeg (er komen steeds minder grutto's) dus moet er meer geld voor uitgegeven worden.
Vogelbescherming dient klacht in tegen Nederland om gebrekkig vogelbeheer
Vogelbescherming Nederland gaat bij de Europese Commissie een klacht indienen tegen Nederland. Directe aanleiding is het voornemen van staatssecretaris Van Dam om geen extra geld ter beschikking te stellen voor weidevogelbeheer.
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/vog ... ~a4410707/

Is er slecht broedsucces? Nee, daar lijkt het niet op. Gemiddeld 4 eieren en 3 jonge vogels die naar Afrika vliegen.
En er komen wel steeds minder terug om hier te broeden.
Dat het in Afrika minder pluis voor ze is geworden (daar eten ze rijst net zoals mensen), daar dienen wij het niet over te hebben.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Dat het in Afrika minder pluis voor ze is geworden (daar eten ze rijst net zoals mensen), daar dienen wij het niet over te hebben.
De voortdurende bevolkingsexplosie in Afrika is merkbaar op allerlei terreinen. Zoals dat altijd ging zal vroeg of laat een 'correctie' volgen in de vorm van oorlog. We kunnen ons beter zorgen maken over hoe wij van de gevolgen daarvan verschoond blijven dan over de teruglopende gruttostand.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ali Yas schreef:
Mahalingam schreef:Dat het in Afrika minder pluis voor ze is geworden (daar eten ze rijst net zoals mensen), daar dienen wij het niet over te hebben.
De voortdurende bevolkingsexplosie in Afrika is merkbaar op allerlei terreinen. Zoals dat altijd ging zal vroeg of laat een 'correctie' volgen in de vorm van oorlog. We kunnen ons beter zorgen maken over hoe wij van de gevolgen daarvan verschoond blijven dan over de teruglopende gruttostand.
Hmm, ik snap het wel. We zitten in een door de mens veroorzaakte massa-extinctie, dat sommigen willen redden wat er te redden valt is wel te begrijpen.

Niet elke ''diversiteit'' is fout :wink2:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:ik snap het wel. We zitten in een door de mens veroorzaakte massa-extinctie, dat sommigen willen redden wat er te redden valt is wel te begrijpen.
Sterker nog, dat verdient sympathie! Maar dan moet je natuurlijk wel snappen wat het probleem precies is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Ook in Duitsland geeft de overheid veel belastinggeld weg aan mensen die een electrisch autootje kopen. Zo'n 4000 euro per stuk. Voorwaarde: de prijs in de winkel moet max. 60.000 euro zijn. En dan heb je wel een Duits product maar geen Tesla want die is te duur.
Er is een truc bedacht:
De Duitse Tesla divisie trok gewoon een vloot aan standaarddingen zoals navigatie, parkeersensoren en een achteruitrijcamera uit een Model S 60 en stopte het in een zogenaamd comfortpakket dat voor €5.200 is aan te vinken. Iedereen bestelt dit pakket natuurlijk, maar in de basis kost een Duitse Model S 60 nu €69.400, waarvan dik 11 mille BTW is. Resultaat: de netto prijs ligt onder de 60k en dus kan een koper gewoon de hand ophouden voor 4 mille aan subsidie.
https://www.autobahn.eu/2317/nice-tesla ... delvinger/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Een interessante serie wat mij betreft :

Rot op met je milieu

Hierin komen heel wat voors en tegens over aandacht voor het milieu aan de orde.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Spanje heeft al een groot deel van zijn 'Energiewende' achter de rug.
De subsidies waren niet meer op te brengen door de staat. Dus zijn de prijzen van energie omhoog gegaan. En dus konden vele industrieën de deur sluiten met heel veel werkloosheid (19%) als gevolg.
Electricity prices have jumped 56 percent from 2006-2015, according to official data. The price of gas rose 28 percent over the period while the cost of water jumped by 43 percent.
Last year Spain's two biggest power firms Endesa and Iberdrola cut power to 506,481 customers for non payment, a 5.9 percent increase over 2014, according to consumer rights group Facua.
En wat gaan de armen dan doen? Kaarsen, olielampen en campinggasjes.
En dat is niet veilig. Dan krijg je dit:
Outrage in Spain over 'energy poverty' death of grandmother
The death of an elderly Spanish woman in a fire caused by a candle used for light sparked outrage on Tuesday as a symbol of "energy poverty", a growing threat amid soaring power prices.

The electric company cut the power of her home two months ago due to lack of payment. The woman lit her apartment at night with candles and one set her mattress on fire, police said.
Dankzij de inspanningen van de Groenen zijn de prijzen gestegen en nu ze zien dat het vooral de zielige armen zijn die getroffen worden, reageren ze opeens Rood.
Between 4-7 million people in Spain, a nation of 46 million people, are victims of "energy poverty", meaning they cannot properly heat their home or spend too much on power, according to a green group, Science and the Environment.
The group is calling for a ban on electricity being cut in cases of extreme poverty.
http://www.thelocal.es/20161116/storm-o ... erty-death
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Elon Musk says Tesla's solar roof will be cheaper than a regular roof


When he unveiled Tesla and SolarCity's upcoming product in October, a solar roof that generates electricity but looks pretty much like a regular roof, Tesla CEO Elon Musk said the roof would cost less than a regular roof — if you count in the savings from the roof's energy generation.

While that's perfectly OK for those thinking long-term, if the solar roof's upfront cost were much bigger than the cost of a regular roof, that would probably deter some customers from going solar.

Now, however, Musk claims the solar roof will cost less to manufacture and install than a non-solar roof, even without the electricity savings.

Musk said so on Thursday, Bloomberg reports, after Tesla shareholders approved the company's acquisition of SolarCity.

“So the basic proposition will be: Would you like a roof that looks better than a normal roof, lasts twice as long, costs less and—by the way—generates electricity? Why would you get anything else," Musk said.

Why, indeed. If Tesla can deliver on this promise — to sell a solar roof that costs less than a traditional roof, with electricity generation being just a bonus, it would be tough to convince a customer not to buy one.

But how can this be possible? While the actual solar roof tiles won't be cheap, Musk anticipates big savings on shipping — the solar roof tiles being more durable and lighter than traditional ones, they would be significantly cheaper to ship.

There's still no price for Tesla's solar roof, either standalone or in the (likely) package with a Tesla PowerWall 2 home battery and an electric car charger. The product is scheduled to hit the market in 2017; if the company delivers on this promise, the future of solar energy for homeowners is looking bright.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Bedrijven worden steeds inventiever. Dat is mooi. icon_thumbup.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: Dankzij de inspanningen van de Groenen zijn de prijzen gestegen en nu ze zien dat het vooral de zielige armen zijn die getroffen worden, reageren ze opeens Rood.
In België zijn de prijzen voor drinkwater in 5 jaar tijd zowat verdubbeld en ze gaan nog stijgen. Door investeringen aan leidingen en zuiveringscentrales ? Nee, omdat de huishoudens steeds minder water verbruiken komen de politiek benoemde postjes in de "intercommunales"( een soort middeleeuwse belangengroepen zoals dat alleen in België kan bestaan) in gevaar en daarom komt er de volgende jaren nog 30 % bij.
De energie- en waterfacturen zijn hier voornamelijk een vorm van bijkomende belastingsaanslagen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie