Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Dan zijn we daar ook weer uit. Een heel fijn leven verder Wim. Ik ga intussen nog even wat verder om de mensen meer bewust te maken van de kwalijke klimaathandel die vooral op hun kosten plaatsvindt. Wel jammer voor de influencers die daar weer hun kost mee verdienen. :thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
za jul 09, 2022 10:57 am

Laat je niet in de luren leggen door de klimaathandel en haar herauten. Bestrijdt deze omheilsprofeten waar mogelijk en licht familie vrienden bekenden en buren tijdig voor om tijdig te voorkomen dat de lokale overheid je via dwang met hoge kosten gaat opzadelen. De publieke omroep onder andere bekostigd van jouw belastingcenten gaat deze taak niet waarnemen want daar wordt zij niet door haar sponsors en subsidiënten voor betaald.
Ik heb niet de indruk dat we door de publieke omroep en de kwaliteitskranten niet eerlijk en objectief worden voorgelicht over de kosten en baten van energiebesparende maatregelen. De informatie om op dit punt tot verantwoorde beslissingen te komen is vrij beschikbaar en goed controleerbaar.
Ook als je niets gelooft van de opwarming van de aarde en de noodzaak de emissie van CO2 terug te dringen is het isoleren van woningen, het plaatsen van zonnepanelen en de aanschaf van een (hybride) warmtepomp bijna altijd heel erg goed voor je portemonnee, zeker nu de energieprijzen de pan uitrijzen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
za jul 09, 2022 10:58 am

Ik heb geen zin om met dit soort opgevoerde types, die bovendien niet kunnen reageren, te debatteren.
Heel goed. Dan hoef je hem ook geen antwoord meer te geven.

Probleem opgelost.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
za jul 09, 2022 12:50 pm
Boudewijn Atsma schreef:
za jul 09, 2022 10:58 am

Ik heb geen zin om met dit soort opgevoerde types, die bovendien niet kunnen reageren, te debatteren.
Heel goed. Dan hoef je hem ook geen antwoord meer te geven.

Probleem opgelost.
Ik reageer wel op opinies van sjun (waarom zou hij ze anders op een opinieforum plaatsen?) maar niet op zijn filmpjes en bronnen die niet in dienst staan van een opinie. FFI is geen knipselkrant.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Gevangen in de klimaatfuik | Karel Beckman met Marcel Crok


Crok, auteur van het boek De Staat van het Klimaat en mede-oprichter van stichting Clintel, een onafhankelijk onderzoeksinstituut, zegt in een interview met Karel Beckman dat we gevangen zitten in een “klimaatfuik” die is gecreëerd door beleidsmakers, milieugroepen en een groep klimaatwetenschappers. Die staat maar één narratief toe: we moeten opwarming tot 1,5 graad Celsius beperken, fossiele brandstoffen zo snel mogelijk afschaffen, en vervangen door “duurzame energie” (wind, zon en biomassa), maar niet door kernenergie.

Irrationeel beleid, zegt Crok. Met wind en zon gaan we het niet redden en biomassa is desastreus voor de natuur. De kosten zullen gigantisch zijn. Van het gas af gaan bijvoorbeeld kost €40.000 per woning.

Volgens Crok is het verstandiger om een bepaalde mate van opwarming toe te staan, de welvaart te vergroten om beter met klimaatverandering om te kunnen gaan, en alternatieven als kernenergie te ontwikkelen. Hij wijst erop dat het aantal “klimaat-gerelateerde doden” in de wereld, bijvoorbeeld als gevolg van droogte, orkanen en andere extreme weersomstandigheden, in de 20e eeuw met ruim 90% is gedaald – geheel in tegenspraak met de apocalyptische visie van mensen als Kaag.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
za jul 09, 2022 4:18 pm
stichting Clintel, een onafhankelijk onderzoeksinstituut
Geestig.
Die staat maar één narratief toe: we moeten opwarming tot 1,5 graad Celsius beperken, fossiele brandstoffen zo snel mogelijk afschaffen, en vervangen door “duurzame energie” (wind, zon en biomassa), maar niet door kernenergie.
Deels juist maar kernenergie wordt wel degelijk gezien als een duurzame energiebron die noodzakelijk is voor het terugdringen van de opwarming. Biomassa staat breed ter discussie en zal in de toekomst hoogstens nog een marginale rol spelen.
Van het gas af gaan bijvoorbeeld kost €40.000 per woning.
Dat is hoogstens waar voor all-electric varianten in stokoude woningen. In nieuwbouwwoningen zijn die kosten veel lager en voorts zijn er hybride varianten die veel goedkoper zijn. Ik verving mijn HR-ketel in combinatie met een warmtepomp voor € 9500,- (exclusief de subsidie). Al die varianten zijn, zeker in het licht van de huidige energieprijzen, voor huizenbezitters rendabel en op termijn zelfs ingrijpend kostenbesparend.
Hij wijst erop dat het aantal “klimaat-gerelateerde doden” in de wereld, bijvoorbeeld als gevolg van droogte, orkanen en andere extreme weersomstandigheden, in de 20e eeuw met ruim 90% is gedaald – geheel in tegenspraak met de apocalyptische visie van mensen als Kaag.
Ja, maar het staat wel vast dat we die situatie in de rest van de 21e eeuw niet zullen vasthouden.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Het staat je vrij om die stukjes over te slaan. Alles lezen op een forum kan immers maar zo een dagtaak worden. Terzake de drad maar weer: Zo wordt steeds duidelijker dat competentie niet het woord is om Nederlandse bewindsvoerders mee te omschrijven. Veeleer voeren zij braaf de orders vanuit Brussel ten koste van de Nederlandse boeren en de Nederlandse bevolking uit. Tijdig vervangen van deze politici lijkt me dus het devies waarop zal moeten worden ingezet voordat de democratie definitief om zeep geholpen is en de bevolking aan de geeuwhonger is gebracht.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

Het staat sjun natuurlijk vrij om Climategate.nl als bron op te voeren maar dan moet hij niet piepen als hij niet meer serieus genomen wordt.

https://pointer.kro-ncrv.nl/klimaattwij ... ts-netwerk
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Dat is geheel wedeezijds Wim. Dus doe wat je niet laten kunt, we leven in een vrij land.

Agent provocateurs caught on camera.


Fijne overheid hebben we.Triggyhappy schietgraag agentje nog steeds niet vervolgd en vervolgens stormtroopers inzetten om de boeren in diskrediet te brengen. De rot zit aan de fundamenten van de Liberale Wereldorde. En iedereen zal het weldra zelf kunnen onderscheiden.
Laatst gewijzigd door sjun op za jul 09, 2022 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

Sjun plaatst weer eens een filmpje uit troebele bron.

Je verwacht het niet.

😎
Laatst gewijzigd door Boudewijn Atsma op za jul 09, 2022 7:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Boudewijn Atsma schreef:
za jul 09, 2022 7:11 pm
SAjun plaatst weer eens een filmpje uit troebele bron.

Je verwacht het niet.

😎
Wie mag SAjun nu weer zijn?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
za jul 09, 2022 7:12 pm

Wie mag SAjun nu weer zijn?
Ik zie dat je alert op het vinkentouw zit, sjun. Maar ik heb het aangepast.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 08, 2022 10:12 am
Sjun is een klimaatontkenner.

In welke trap van ontkenning hij zit is niet helemaal duidelijk: ontkent hij de opwarming van de aarde, de rol van de mens daarin of de onmogelijkheid er iets ten te doen?
Ik ontken vooral met reden de door verdienmodellen gedreven paniekmodus en het directe doorberekenen van enorme lasten aan de burger. Klimaatverandering is evenals zo nu en dan extreem weer van alle tijden.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
zo jul 10, 2022 11:03 pm

Ik ontken vooral met reden de door verdienmodellen gedreven paniekmodus en het directe doorberekenen van enorme lasten aan de burger. Klimaatverandering is evenals zo nu en dan extreem weer van alle tijden.
:greeting2:
Dit lijkt me het ontwijken van de vraag. Klimaatsceptici hebben we in allerlei soorten en maten dus even precies:

- ontken je de opwarming van de aarde;
- ontken je de opwarming niet maar ontken je dat de verhoogde CO2-uitstoot door de mens daar de oorzaak van is;
- ontken je de opwarming als gevolg van menselijk handelen niet maar ontken je dat we daar als mensheid iets aan kunnen doen of varianten hierop zoals de Chinezen blijven CO2 uitstoten en het heeft geen zin om daar als klein landje iets in te doen.

Alleen door hier positie in te kiezen kun je iets zeggen over welke beleidsgevolgen je verstandig dan wel nodig acht.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door King George »

sjun schreef:
za jul 09, 2022 7:12 pm
Boudewijn Atsma schreef:
za jul 09, 2022 7:11 pm
SAjun plaatst weer eens een filmpje uit troebele bron.

Je verwacht het niet.

😎
Wie mag SAjun nu weer zijn?
Gearchiveerd. :roll:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

In 2006 kwam dit bericht:
Scherpere milieuregels voor fabriek Diastatische Producten

Er is een ontwerpmilieuvergunning vastgesteld door de Milieudienst West-Holland voor de Fabriek van Diastatische Producten aan de Rijndijk 156 – 158 te Leiden. Het is de meest scherpe milieuvergunning die er is en deze is samengesteld in nauw overleg met het bedrijf en een vertegenwoordiging van omwonenenden. De huidige vergunning was verouderd.
https://sleutelstad.nl/2006/12/06/sche ... producten/

en nu is dat bedrijf failliet. Komt dit door de kostbare milieueisen?
Onderstaande geeft ook antwoord op de vraag "Wat zijn Diastatische Producten"? (= stoffen gemaakt door vergisting.)
Fabriek van Diastatische Producten in financiële problemen

De Fabriek van Diastatische Producten in Leiden verkeert in financiële problemen. Het bedrijf heeft uitstel van betaling aangevraagd en er is een bewindvoerder aangesteld.

In de fabriek in de Leidse Stevenshof worden moutextracten gemaakt voor onder meerdere bakkers en snoepfabrikanten. Zij gebruiken ze als smaakversterker of als kleurstof. Het bedrijf is opgericht in 1936 en zit sinds 1938 op het huidige adres aan de Rijndijk 156.

Vanuit de omgeving werd in het verleden regelmatig geklaagd over geur- en geluidsoverlast. Een paar jaar later werd daarom bepaald dat het bedrijf moest voldoen aan scherpere milieuregels.
https://sleutelstad.nl/2022/07/12/fabri ... problemen/

Lag het bedrijf ooit landelijk, nu ligt het in een nieuwbouwwijk.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Boudewijn Atsma schreef:
zo jul 10, 2022 11:16 pm
sjun schreef:
zo jul 10, 2022 11:03 pm

Ik ontken vooral met reden de door verdienmodellen gedreven paniekmodus en het directe doorberekenen van enorme lasten aan de burger. Klimaatverandering is evenals zo nu en dan extreem weer van alle tijden.
:greeting2:
Dit lijkt me het ontwijken van de vraag. Klimaatsceptici hebben we in allerlei soorten en maten dus even precies:

- ontken je de opwarming van de aarde;
De aarde kende periodes van opwarming en van afkoeling. Daarbij speelden door de eeuwen heen verschillende andere factoren dan de mens een rol.
- ontken je de opwarming niet maar ontken je dat de verhoogde CO2-uitstoot door de mens daar de oorzaak van is;
Er valt nog een hele boom op te zetten over CO2-uitstoot en de wijze waarop de natuur zelf dit verwerkt
- ontken je de opwarming als gevolg van menselijk handelen niet maar ontken je dat we daar als mensheid iets aan kunnen doen of varianten hierop zoals de Chinezen blijven CO2 uitstoten en het heeft geen zin om daar als klein landje iets in te doen.
Ik denk dat de Nederlandse maatregelen vooral een andere agenda dienen dan het terugbrengen van CO2-uitstoot. Nederland had natuurlijk al zeker 40 jaar kunnen inzetten op CO2 vrije kernenergie als terugdringing van CO2 zo'n enorm issue was.

Alleen door hier positie in te kiezen kun je iets zeggen over welke beleidsgevolgen je verstandig dan wel nodig acht.
Ik acht het nodig dat de referenda terug komen om de macht terug bij het volk te krijgen en de huidige democratieondergravende macht van de groene lobbyisten te breken. Daarnaast acht ik het nodig dat Nederland baas wordt over eigen grenzen en de enorme migratiestromen afbuigt naar bijvoorbeeld Afrika waar veel meer leefruimte te verdelen valt dan in Nederland. Ook lijkt het me heel verstandig dat Nederland zich veel bewuster wordt van haar eigen cultuur en deze koestert in plaats van die in de uitverkoop te doen om Liberaal Globalisten te pleasen. Gelukkig zien we in meer landen sterke bewustwording optreden van de schade die de Liberale Globalisten zich verschuilend achter klimaat doen aan economie en cultuur en daarmee aan de koopkracht van eigen burgers. Ik vermoed dan ook dat het overal op de terugweg gedrongen gaat worden al heeft het op sommige plekken nog wat meer tijd en bewustmaking nodig.

Zo zagen we in het VK dat de gekozen conservatieve premier die zich vooral als Liberale Globalist ontpopte werd weggestuurd. Ook zagen we in Frankrijk dat de Liberale Globalist Macron door verschuivend kiezersmandaat behoorlijk beknopt werd. In Duitsland beleefden we al het einde van het Merkelregime nu de rampzalige gevolgen van haar energieplitiek in beeld komen en een deel van de Duitse industrie al naar Polen verhuisd is om daarmee verband houdende cumulerende kosten te ontlopen. In Italië en Spanje rommelt het eveneens om een hele andere politieke koers ingezet te krijgen. Het ziet er naar uit dat jarenlang voorlichtend werk eindelijk vruchten begint af te werpen.
:smile4:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
wo jul 13, 2022 12:24 am

Ik acht het nodig dat de referenda terug komen om de macht terug bij het volk te krijgen en de huidige democratieondergravende macht van de groene lobbyisten te breken. Daarnaast acht ik het nodig dat Nederland baas wordt over eigen grenzen en de enorme migratiestromen afbuigt naar bijvoorbeeld Afrika waar veel meer leefruimte te verdelen valt dan in Nederland. Ook lijkt het me heel verstandig dat Nederland zich veel bewuster wordt van haar eigen cultuur en deze koestert in plaats van die in de uitverkoop te doen om Liberaal Globalisten te pleasen. Gelukkig zien we in meer landen sterke bewustwording optreden van de schade die de Liberale Globalisten zich verschuilend achter klimaat doen aan economie en cultuur en daarmee aan de koopkracht van eigen burgers. Ik vermoed dan ook dat het overal op de terugweg gedrongen gaat worden al heeft het op sommige plekken nog wat meer tijd en bewustmaking nodig.

Zo zagen we in het VK dat de gekozen conservatieve premier die zich vooral als Liberale Globalist ontpopte werd weggestuurd. Ook zagen we in Frankrijk dat de Liberale Globalist Macron door verschuivend kiezersmandaat behoorlijk beknopt werd. In Duitsland beleefden we al het einde van het Merkelregime nu de rampzalige gevolgen van haar energieplitiek in beeld komen en een deel van de Duitse industrie al naar Polen verhuisd is om daarmee verband houdende cumulerende kosten te ontlopen. In Italië en Spanje rommelt het eveneens om een hele andere politieke koers ingezet te krijgen. Het ziet er naar uit dat jarenlang voorlichtend werk eindelijk vruchten begint af te werpen.
:smile4:
Ik zie dat mijn vragen worden ontweken met gebabbel over andere onderwerpen.

Op zichzelf is dat ook een antwoord.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Picnic haalt uit voorzorg elektrische wagentjes van de weg na brand in loods

Vermoeden van ontvlambaarheid

Boodschappenbezorgdienst Picnic haalt tientallen bestelwagentjes van de weg na de brand in het distributiecentrum in Almelo, afgelopen maandag. Gespeculeerd wordt dat een van de elektrische autootjes vlam gevat heeft en de brand in het DC heeft veroorzaakt. Het gebouw werd volledig in de as gelegd.

Officieel is er nog geen verklaring voor de brand in Almelo, maar kortsluiting in een elektrisch voertuig wordt als grote kanshebber gezien. In december vorig jaar gebeurde iets vergelijkbaars met een zogenaamde Picnic-hub in het West-Brabantse Roosendaal. Ook dat gebouw ging volledig verloren bij de brand.

Geen boze boeren

Bezorgdienst Picnic is eigendom van Bouke van der Wal, de zwager van stikstofminister Christianne van der Wal-Zeggelink. Online doken daarom suggesties op dat boze boeren iets te maken konden hebben met de brand in het DC. Ook 'complotdenkers' werden als optie genoemd: Picnic ontving investeringen van de Bill & Melinda Gates Foundation.

Het bedrijf zelf kiest voor het meer voor de hand liggende scenario van licht ontvlambare elektrische voertuigen. Door 'het zekere voor het onzekere' te nemen en tientallen wagentjes van de weg te halen in het oosten en noorden van het land, moet het bedrijf duizenden klanten teleurstellen: hun bestellingen worden geannuleerd. Het gaat twee tot drie weken duren voordat Picnic weer rijdt in Almelo, Doetinchem, Harderwijk, Heerenveen en Leeuwarden.

Opnieuw opstarten in Almelo vanuit een nieuw pand gaat daarnaast ook weken duren, laat het bedrijf weten.
https://www.nieuwnieuws.nl/5156888/picn ... -in-loods/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Boudewijn Atsma schreef:
wo jul 13, 2022 11:16 am
sjun schreef:
wo jul 13, 2022 12:24 am

Ik acht het nodig dat de referenda terug komen om de macht terug bij het volk te krijgen en de huidige democratieondergravende macht van de groene lobbyisten te breken. Daarnaast acht ik het nodig dat Nederland baas wordt over eigen grenzen en de enorme migratiestromen afbuigt naar bijvoorbeeld Afrika waar veel meer leefruimte te verdelen valt dan in Nederland. Ook lijkt het me heel verstandig dat Nederland zich veel bewuster wordt van haar eigen cultuur en deze koestert in plaats van die in de uitverkoop te doen om Liberaal Globalisten te pleasen. Gelukkig zien we in meer landen sterke bewustwording optreden van de schade die de Liberale Globalisten zich verschuilend achter klimaat doen aan economie en cultuur en daarmee aan de koopkracht van eigen burgers. Ik vermoed dan ook dat het overal op de terugweg gedrongen gaat worden al heeft het op sommige plekken nog wat meer tijd en bewustmaking nodig.

Zo zagen we in het VK dat de gekozen conservatieve premier die zich vooral als Liberale Globalist ontpopte werd weggestuurd. Ook zagen we in Frankrijk dat de Liberale Globalist Macron door verschuivend kiezersmandaat behoorlijk beknopt werd. In Duitsland beleefden we al het einde van het Merkelregime nu de rampzalige gevolgen van haar energieplitiek in beeld komen en een deel van de Duitse industrie al naar Polen verhuisd is om daarmee verband houdende cumulerende kosten te ontlopen. In Italië en Spanje rommelt het eveneens om een hele andere politieke koers ingezet te krijgen. Het ziet er naar uit dat jarenlang voorlichtend werk eindelijk vruchten begint af te werpen.
:smile4:
Ik zie dat mijn vragen worden ontweken met gebabbel over andere onderwerpen.

Op zichzelf is dat ook een antwoord.
Het is mooi dat je je eigen forumtactiek openbaart Wim.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
wo jul 13, 2022 6:51 pm
Boudewijn Atsma schreef:
wo jul 13, 2022 11:16 am
sjun schreef:
wo jul 13, 2022 12:24 am

Ik acht het nodig dat de referenda terug komen om de macht terug bij het volk te krijgen en de huidige democratieondergravende macht van de groene lobbyisten te breken. Daarnaast acht ik het nodig dat Nederland baas wordt over eigen grenzen en de enorme migratiestromen afbuigt naar bijvoorbeeld Afrika waar veel meer leefruimte te verdelen valt dan in Nederland. Ook lijkt het me heel verstandig dat Nederland zich veel bewuster wordt van haar eigen cultuur en deze koestert in plaats van die in de uitverkoop te doen om Liberaal Globalisten te pleasen. Gelukkig zien we in meer landen sterke bewustwording optreden van de schade die de Liberale Globalisten zich verschuilend achter klimaat doen aan economie en cultuur en daarmee aan de koopkracht van eigen burgers. Ik vermoed dan ook dat het overal op de terugweg gedrongen gaat worden al heeft het op sommige plekken nog wat meer tijd en bewustmaking nodig.

Zo zagen we in het VK dat de gekozen conservatieve premier die zich vooral als Liberale Globalist ontpopte werd weggestuurd. Ook zagen we in Frankrijk dat de Liberale Globalist Macron door verschuivend kiezersmandaat behoorlijk beknopt werd. In Duitsland beleefden we al het einde van het Merkelregime nu de rampzalige gevolgen van haar energieplitiek in beeld komen en een deel van de Duitse industrie al naar Polen verhuisd is om daarmee verband houdende cumulerende kosten te ontlopen. In Italië en Spanje rommelt het eveneens om een hele andere politieke koers ingezet te krijgen. Het ziet er naar uit dat jarenlang voorlichtend werk eindelijk vruchten begint af te werpen.
:smile4:
Ik zie dat mijn vragen worden ontweken met gebabbel over andere onderwerpen.

Op zichzelf is dat ook een antwoord.
Het is mooi dat je je eigen forumtactiek openbaart Wim.
Je ontweek mijn vragen, sjun, en dat is op zichzelf onthullend. Je weet dat je klem komt te zitten als je er inhoudelijk op in zou gaan
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Voor je competatieve behoeften kun je beter lid worden van de schaakclub Wim. Het vraagt wel enig talent om wat verder vooruit te zien dan dan je nu demonstreert. Anders wil er na verloop van tijd niemand tegen je schaken en dat is niet omdat je zo'n talent bent.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
do jul 14, 2022 8:01 am
Voor je competatieve behoeften kun je beter lid worden van de schaakclub Wim. Het vraagt wel enig talent om wat verder vooruit te zien dan dan je nu demonstreert. Anders wil er na verloop van tijd niemand tegen je schaken en dat is niet omdat je zo'n talent bent.
Je bedoelt wellicht competitieve behoeften.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Stikstofplan terug naar de tekentafel: het gaat best goed met de natuur

Door RONALD PLASTERK

Het gaat goed met de bossen in Nederland! Een aantal jaar geleden ging het slecht, maar het gaat nu goed en ook steeds beter. Dat volgt uit de Zevende Bosinventarisatie. Een belangrijke maat is dat de biodiversiteit toeneemt: waar voorheen alleen dennen groeiden, groeien nu ook sparren en loofbomen, en, zo legde een bioloog uit in het NOS Journaal, diversiteit betekent dat de natuur beter weerbaar wordt tegen schommelingen in omstandigheden, een gezonde situatie.

Het nieuws stond ook in de NRC: de rapportage vindt elke vijf jaar plaats, en is gebaseerd op drieduizend metingen. Het is op zich al opvallend dat NOS en NRC dit nieuws prominent brengen, want het staat in schril contrast met het narratief waarmee het extreem hoge bedrag van 25 miljard euro wordt uitgegeven voor stikstofbeleid. Wellicht is dat ook de reden dat de Volkskrant het nieuws niet brengt: het past niet in het regeringsbeleid. Minister Van der Wal heeft immers de draconische maatregelen, de ongekend hoge uitgaven, de doelstelling om een grote economische sector te halveren, en nu ook de doelstelling om knooppunt Schiphol, de motor van onze economie, met 20 procent te laten krimpen, allemaal gemotiveerd met een alarmistisch verhaal dat onze natuur achteruitholt en op instorten staat. Dat is een heel ander verhaal dan deze Zevende Bosinventarisatie.

Boerenacties
Uit peilingen blijkt dat hoewel sommige media er alles aan doen om de acties van de boeren in een kwaad daglicht te zetten, waarbij elke misstap groot in beeld wordt gebracht, er brede steun is voor die acties. Hier is een hypothese mijnerzijds: de reden voor die massale steun is niet dat mensen alle actiemiddelen goedkeuren, en is zelfs niet dat ze ongelofelijk betrokken zijn bij de landbouwsector. De reden is dat de alarmistische verhalen over de kritieke stand van onze natuur helemaal niet aansluiten bij de ervaringen die mensen zelf hebben. Als je op de fiets stapt en door de duinen gaat fietsen, of over de Veluwe, of waar dan ook in het land, dan krijg je de plezierige indruk dat het er best goed gaat.

Bepaalde biologen op het departement van LNV vinden kennelijk dat de schrale grond in sommige Natura2000-gebieden ten onrechte verrijkt wordt door stikstofdepositie, als gevolg waarvan er bramen gaan groeien die er niet horen, maar door de mensen in het land wordt dat niet als een enorm bezwaar ervaren. „Lekker, bramen!” denken ze, en nemen een emmertje mee.

Verschil
Als je alarmistische foto’s ziet van voor en na stikstof, bedoeld om te documenteren hoe de stikstof de natuur vernietigt, is het soms lastig om ze de goede kant op te interpreteren, want links zie je dan een kaal gebied, en rechts mooie bloemen en bomen, en dan is kennelijk de bedoeling dat je concludeert dat het linker plaatje goed is, en de rechter foto de enorme schade aan de natuur laat zien, maar je zou haast het omgekeerde denken. Het is maar een hypothese mijnerzijds, maar hier bestaat een verschil tussen klimaatbeleid en stikstofbeleid: bij klimaatbeleid bestaat er best een brede overtuiging dat er iets aan de hand is, maar de enorme noodzaak voor stikstofbeleid, de acute nood van de natuur in Nederland die draconische maatregelen rechtvaardigt, wordt door de burgers totaal niet herkend.

Ondertussen is de regering kennelijk verslaafd geraakt aan het stikstofprobleem, en weet ze van geen wijken. Op het ministerie van Financiën is, zo bleek deze week, berekend dat zelfs als je de stikstofdoelstellingen wél zou willen halen, iets waarvan je de noodzaak in alle rede kunt betwisten, dat een stuk goedkoper zou kunnen. Minister van Financiën Kaag, die – terwijl ze de wereld afreist voor belangrijke meetings – geen idee heeft wat er op haar eigen departement gebeurt, toonde zich direct ’not amused’ over deze creatieve gedachte van haar eigen ambtenaren, en benadrukte dat het om een rapport ging dat niet af was en, zei ze, vooral ook ’niet politiek afgehecht’. Kaag zal er zeker ook voor zorgen dat het niet ’afgehecht’ wordt. Stel je voor, er zou geld vrijkomen: dat geld zou je kunnen gebruiken om de koopkracht van mensen te herstellen (’Wie zijn die mensen?’), daar moet je toch niet aan denken! ’We moeten beseffen dat we samen een stukje armer zullen worden’, zei minister Kaag deze week beslist.

Niet houdbaar
Er is enorm hard geprobeerd om alle tegenstanders van het door D66 in het regeerakkoord gefrommelde stikstofbeleid weg te zetten en in diskrediet te brengen. Maar ondanks die pogingen, is het verhaal zoals het er nu staat niet houdbaar. Het budget is veel te hoog en verdient in deze tijd een andere bestemming, de nood is lang niet zo hoog als minister Van der Wal zich bij haar aantreden door haar ambtenaren had laten vertellen, en de ingrepen in de agrarische sector en bij Schiphol verdienen het om rustig heroverwogen te worden. Dit plan moet terug naar de tekentafel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door sjun »

Boudewijn Atsma schreef:
do jul 14, 2022 9:01 am
sjun schreef:
do jul 14, 2022 8:01 am
Voor je competatieve behoeften kun je beter lid worden van de schaakclub Wim. Het vraagt wel enig talent om wat verder vooruit te zien dan dan je nu demonstreert. Anders wil er na verloop van tijd niemand tegen je schaken en dat is niet omdat je zo'n talent bent.
Je bedoelt wellicht competitieve behoeften.
Je hebt helemaal gelijk Wim. Zo steek ik nog eens iets anders op dan een sigaar.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie